• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati GranTurismo officieel

Auteur: autoblogger, gepost 20 februari 2007 om 00:50 – 105 Reacties

Maserati GranTurismo
Zoals verwacht is er vandaag definitieve informatie vrijgekomen over de nieuwe Maserati Coupé. Het design is van Pininfarina en op de komende autosalon van Genève zal de nieuwe 2+2 zijn officiële debuut beleven.

De GT moet plaats bieden aan 4 personen maar afgaande op het derde plaatje heb ik zo mijn twijfels. Feit blijft dat het weer een prachtige wagen is geworden en met recht een vervolg op de vorige Coupe.

Het vermogen van 405 pk komt uit een 4,2 liter V8 met automaat.

Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo

De nieuwe Maserati GranTurismo, ontworpen door Pininfarina, beleeft zijn wereldpremière tijdens de Autosalon van Genève. De Maserati GranTurismo is een gespierde en sportieve auto die geschikt is voor dagelijks gebruik en die zijn bestuurder tegelijkertijd volop bij de rijervaring betrekt. Zijn uitstekende handling-eigenschappen en sportieve inborst maken hem tot de maatstaf in zijn klasse. De Maserati GranTurismo is gebouwd met speciale aandacht voor comfort, keuze uit materialen en details en met genoeg ruimte voor vier personen, zoals alleen Maserati dat kan.

De nieuwe Maserati GranTurismo is een high-performance sportwagen met plezierige rijeigenschappen dankzij de 4.2-liter V8 motor, met een vermogen van 405 pk, en een gewichtsverdeling van 49% vóór en 51% achter. Hij is uitgerust met een automatische versnellingsbak en beschikt over een adaptief controlesysteem die de schakelmomenten aanpast aan de rijstijl en de rijomstandigheden.

Maserati’s traditie op het gebied het Gran Turismo concept dateert van 1947, toen de onderneming met de drietand, reagerend op de vraag van haar klanten, tijdens de Autosalon van Genève haar eerste Gran Turismo, de A6, onthulde, ontworpen door het beroemde Pininfarina. Het was de eerste ‘road car’ van Maserati, waarvan het merk 58 exemplaren produceren. De auto werd door de automobielmedia geprezen vanwege zijn geavanceerde technologie en de avant-gardistische stijloplossingen.

De naam van het nieuwe model – Maserati GranTurismo – is niet per ongeluk gekozen. Opnieuw resulteert de samenwerking tussen Maserati en Pininfarina in de geboorte van een auto die in staat is emoties op te wekken en zichzelf te onderscheiden van de concurrentie, dankzij de techniek waarmee hij gebouwd is en zijn unieke ontwerp.

De nieuwe Maserati GranTurismo markeert een nieuwe stap in het completeren van de productreeks van het merk met de drietand, na de wereldwijde introductie van de Quattroporte Automatic tijdens de North American International Auto Show 2007 in Detroit.

Ook interessant!

  • Nieuwe Maserati GranTurismo krijgt ook familiegezicht mee
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2007, granturismo, Maserati, pininfarina

Vorig bericht: « Ook Skoda wil met budgetauto richting Azië
Volgend bericht: Officiële foto’s Audi A5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Harry zegt

    20 februari 2007 om 00:57

    Ik kan achterin mijn benen niet kwijt.

    Login om te reageren
  2. tom zegt

    20 februari 2007 om 01:00

    ziet er lekker uit,
    2+2 of gewoon 2, mij zou het niet veel uitmaken..

    (btw, autoblogger laat opnieuw zijn slaap voor zijn hobby/werk)

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    20 februari 2007 om 01:07

    @tom: dank u, alles voor het laatste nieuws he ;)

    En nu stop ik echt vanavond: http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/20/miss-tuning-kalender-2007

    Login om te reageren
  4. autogekkk zegt

    20 februari 2007 om 01:13

    Beter dan de Ferraris die ze designen:D

    Login om te reageren
  5. DAT zegt

    20 februari 2007 om 01:33

    Eindelijk een fraaie achterpartij voor een Maserati. Beetje Aston-achtig, maar d’as geen bezwaar. Wat een prachtbak, bellissima!

    Login om te reageren
  6. Cheech zegt

    20 februari 2007 om 03:25

    Het is eeb pracht auto geworden!
    Mooi voor en achterkant, maar de zijkant mist iets.
    Ik zou het mooier hebben gevonden als ze de zijskirt op de schetsen hadden geleken. De luchtinlaten op de schetsen zien er toch aggresiever uit.

    Login om te reageren
  7. gerrit zegt

    20 februari 2007 om 07:44

    Mooie auto, met scherpe koplampen.

    Lijkt wel een beetje lexus is achtig, maar verder Bellissima

    Gerrit

    Login om te reageren
  8. Cedric zegt

    20 februari 2007 om 07:58

    :-O, die is mooi!

    Login om te reageren
  9. Eric (the good) zegt

    20 februari 2007 om 08:06

    @Cheech
    De zijskirt komen waarschijnlijk op het Gransport model met iets meer PK’s zoals bij het vorige model.
    Geslaagde wagen, zeker mooier dan de coupe van Merc and BMW.

    Login om te reageren
  10. S AMG zegt

    20 februari 2007 om 08:19

    Oh supermooi, Je kan trouwens wel achterin zitten uit eigen ervaring van de vorige coupe. Ik ben 1,9 en zat daar echt best fatsoenlijk alleen in en uitstappen was moeilijk

    Login om te reageren
  11. hairry zegt

    20 februari 2007 om 08:22

    Real italian stallion !!!

    Login om te reageren
  12. rd zegt

    20 februari 2007 om 08:23

    Voorkant is prachtig, lekker agressief. Maar sorry. Die achterkant valt zwaar tegen. Die maakt niet waar wat de voorkant beloofd. Kijk eens naar de achterlichten. Dat zijn de omgekeerde achterlichten van de nieuwe Mondeo.

    Login om te reageren
  13. Bdllh zegt

    20 februari 2007 om 08:44

    Zeer vette bak :)

    Login om te reageren
  14. marcos zegt

    20 februari 2007 om 08:55

    Sexy…

    Login om te reageren
  15. Pjotr zegt

    20 februari 2007 om 09:06

    Doe mij er maar eentje!

    Login om te reageren
  16. r3fl3x zegt

    20 februari 2007 om 09:08

    Ben ik de enige die hem van voren op een Honda s2000 vindt lijken?

    Login om te reageren
  17. Douwe zegt

    20 februari 2007 om 09:19

    nee je bent niet de enige.
    Verder… ik vind erg, erg, erg tegenvallen. Ik heb totaal geen Maserati sfeer als ik zi naar het design kijk. Geen mooie vloeiende italiaanse lijnen wat kracht en dynamic uitstraaldt. Jammer Massi, maar dit is net zo erg als de bi-turbo / 420 modellen.

    Login om te reageren
  18. Mike zegt

    20 februari 2007 om 09:27

    Oftewel een quattroporte coupe…

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    20 februari 2007 om 09:34

    ik heb het gevoel dat het dak er gwn op geploft is, down the less ik vind het best mooi;)

    Login om te reageren
  20. joep zegt

    20 februari 2007 om 09:36

    volgensm ij heeft pininfarina naar (zijn eigen) 406 coupe gekeken voor de achterkantt :) En da is natuurlijk alleen maar positief!

    Verder.. ja.. ik ben nogn iet helemaal om, maar waarschijnlijk is hij al een stuk mooier wanneer je echte foto’s of hem in het echt ziet.

    Login om te reageren
  21. cliff zegt

    20 februari 2007 om 09:39

    schitterende en mooie auto.

    Login om te reageren
  22. remy zegt

    20 februari 2007 om 09:41

    erg mooie auto, die neus, heerlijk!

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    20 februari 2007 om 09:41

    Oh, wat vind ik dit verschrikkelijk…

    …MOOI!

    Echt een auto die je met je hart koopt (en dat is bij dit soort auto’s van wezenlijk belang!). Prachtig.

    Login om te reageren
  24. H.J. Vaesen zegt

    20 februari 2007 om 09:45

    De neus van Maserati is zo verschrikkelijk stijlvol. Er zijn trouwens nu wel héél veel coupé-tjes met deze lijn, desondanks is ook deze onderscheidend. Verschrikkelijk mooi.

    Ben heel erg benieuwd naar de prijs.

    Login om te reageren
  25. sjaak lombok zegt

    20 februari 2007 om 09:59

    sjeike bak. allen hoezo 2+2? 2 te veel:)

    Login om te reageren
  26. Kafka zegt

    20 februari 2007 om 10:04

    Mooi ding, maar de koplampen zijn een beetje chrysler…

    En het blijft eeuwig zonde dat de boomerangs aan de achterkant verdwenen zijn omwille van Amerikanen zonder smaak!

    Login om te reageren
  27. Pjotr zegt

    20 februari 2007 om 10:17

    @r3fl3x: ja…

    Login om te reageren
  28. Loe zegt

    20 februari 2007 om 10:18

    mwa, op de foto’s zo doet hij me nog niet zoveel. Beetje met meerdere auto;s de laatste tijd, foto’s niet zo mooi maar in het echt…Zal vast wel weer door die witte en lichte kleuren trent komen.De vorige coupe was ook vele male mooier in een donkere kleur. Dus maar even afwachten tot ik hem in het echt zie in geneve.

    Login om te reageren
  29. Karaya zegt

    20 februari 2007 om 10:29

    Vind de achterkant niet erg sterk. Bij het vorige model had ik dat met de voorkant.

    Lijkt me overigens wel een auto die je in het echt moet zien.

    Login om te reageren
  30. C30CDIAMG zegt

    20 februari 2007 om 10:30

    mooi he, bugatti, aston martin en maserati zijn toch wel de meest sjieke merken. En met dit model bevestigen ze het ook maar weer.

    Login om te reageren
  31. bramwillemse zegt

    20 februari 2007 om 10:41

    prachtige auto zeg! past in de lijn van de quattroporte maar zeker zijn eigen identiteit.. die neus is zo ontzettend mooi!!! ik raak er wel een beetje opgewonden van :P

    @r3fl3x: ja

    Login om te reageren
  32. JLJ zegt

    20 februari 2007 om 11:21

    Bella macchina!!!
    Ik heb echter mijn twijfels over de genoemde motorspecificaties. Een 4,2 l met automaat?? Voor mij is het aannemelijker dat hij de 4,7l (net als de AR 8C) met ‘cambiocorsa’ krijgt.

    Login om te reageren
  33. M Freak zegt

    20 februari 2007 om 11:24

    Ligt t nu aan mij of maken en ontwerpen ze daar bij Masarati echt mooie velgen?

    Login om te reageren
  34. Bas zegt

    20 februari 2007 om 11:24

    Wat een sjeike bak dit! voorkant strak designed!:P

    Login om te reageren
  35. Florijn zegt

    20 februari 2007 om 11:33

    mmm lekker aggressief

    Login om te reageren
  36. joeri zegt

    20 februari 2007 om 11:35

    OK mooi maar die velgen zijn verschrikkelijk.
    De 3200gt en 4200gt van nu zijn toch niet meer zo mooi dus dit is zeker goed.

    Login om te reageren
  37. Xpert zegt

    20 februari 2007 om 11:41

    Ik zag idd een S2000 aan de voorkant, en van achter een Nieuwe Ford S-max.

    Login om te reageren
  38. C30CDIAMG zegt

    20 februari 2007 om 11:45

    ja, en die bout in die velg, is die niet van de Opel Corsa?

    Login om te reageren
  39. LuMoWe zegt

    20 februari 2007 om 11:46

    WOOOOOOOOW deze auto is zoooo mooi, Quattroporte voorkant…

    alleen jammer van die achterlichten, beetje Ford Mondeo achtig :(

    Login om te reageren
  40. F. zegt

    20 februari 2007 om 11:49

    Mooi! Eindelijk terug een mooi kontje, maar de achterlichten van de eerste serie blijven de allermooiste. Zonde dat die ooit aangepast werden op vraag van de Amerikaanse markt.

    Login om te reageren
  41. Philip zegt

    20 februari 2007 om 11:57

    Beetje lexusachtig aan de voorkant.

    Login om te reageren
  42. Nick zegt

    20 februari 2007 om 11:59

    Ik vond de impressie leuker.

    Weer zo’n dertien-in-een-dozijn Maserati.
    Wanneer gaan ze weer terug naar de tijd van de Maserati 8C én 6CM?

    Login om te reageren
  43. tomvg zegt

    20 februari 2007 om 12:03

    hoop dat de lichtunits vanachter weer iets speciaals hebben dan 2 generaties geleden
    dat maakte hem zo uniek

    http://members.fortunecity.com/freecarwallpapers/images/maserati_3200gt_04.jpg

    Login om te reageren
  44. TheGreatAtuin zegt

    20 februari 2007 om 12:06

    Mooie en originele auto, met een enorm brutale voorkant (zeit eruit alsof ie een stuk uit je been/bumper gaat bijten) en een prachtige zijkant en voor de verandering eens een mooi interieur.

    De achterstoelen hebben WEL genoeg beenruimte, maar de idioot die deze foto’s heeft gemaakt heeft de voorstoelen zo ver als mogelijk naar achter gezet, normaal heb je meer plaats.

    Maaar er is 1 ding mis mee:

    IK WIL BOOMERANG ACHTERLICHTEN !!!!!!!

    Login om te reageren
  45. Js zegt

    20 februari 2007 om 12:09

    Hmm…ziet er ten minste aggresiever uit dan huidige model… Denk dat we maar eens op echte fotos moeten wachten om een ordeel over mooi of lelijk te maken; voor mezelf dan bedoel ik natuurlijk.

    Login om te reageren
  46. SugarFree zegt

    20 februari 2007 om 12:13

    Design… met gevoel voor smaak dat uit de tenen komt :)

    Vind het -zoals een eerder post zei- ook wel iets van Aston weg hebben (wat een compliment is wat mij betreft)

    Login om te reageren
  47. yanne zegt

    20 februari 2007 om 12:16

    mooi, lijkt wel beetje op aston martin, en mogen andere velgen ook. maar mooie wagen.

    Login om te reageren
  48. Susp1cious zegt

    20 februari 2007 om 12:25

    mooie auto, behalve de achterlichten :(. wanneer komen die ‘boomerang’ achterlichten nou weer terug. die waren zo’n mooi stukje extra design.

    Login om te reageren
  49. diedje zegt

    20 februari 2007 om 12:28

    Ik vind de achterkant echt heel jammer, de vorige met de boomeranglichten was veel mooier. De voorkant is trouwens best wel mooi. Ik vind hem alleen een beetje te aggressief voor een Maserati.

    Login om te reageren
  50. VanNispentotSevenaer zegt

    20 februari 2007 om 12:39

    Redelijk. Voorkant doet met teveel aan Mazda denken. Achterkant is oke, maar ook niet zo ‘geweldig’ (hetgeen ik bij de Quattroporte wel heb).

    Login om te reageren
  51. Skyline.. zegt

    20 februari 2007 om 12:44

    DIT IS PAS SCHOONHEID!! [L]

    Login om te reageren
  52. Klassiekerrally zegt

    20 februari 2007 om 12:48

    @ C30 CDI AMG: LOL! :)

    Login om te reageren
  53. heidekonijn zegt

    20 februari 2007 om 12:50

    Pure klasse. Overtreft alles in zijn segment (op de 8C na dan).

    De comments zijn overigens weer priceless, vooral die van die honda en die s-max.

    Login om te reageren
  54. yanne zegt

    20 februari 2007 om 12:52

    hij doet me vanvoor eerlijk gezegd (een !beetje!) aan spyker denken, niet?

    Login om te reageren
  55. Porsche Fan zegt

    20 februari 2007 om 13:17

    Voorkant is afschuwelijk, Achterkant ziet er wel mooi uit

    @heidekonijn
    Overtreft alles in zijn segment??? Kwa wat. prestatie’s of kwa uiterlijk

    of allebij

    Porsche 911 is de Beste is zijn klasse dus hoe kunnen die twee dat dan zijn :s

    911 is toch wel beter als deze auto ;) :D

    Login om te reageren
  56. aldert zegt

    20 februari 2007 om 13:44

    @r3fl3x: ja (A)

    @ C30 CDI AMG: hahahah !

    geweldig mooie auto dit..!!

    Login om te reageren
  57. H.J. Vaesen zegt

    20 februari 2007 om 13:53

    @ Sugar.

    Mijn gedachten inderdaad. Er zijn al meer auto’s die dezelfde basislijn vertonen. Juist dáárom is de neus zo mooi.

    Login om te reageren
  58. JLJ zegt

    20 februari 2007 om 13:57

    @Porsche Fan

    Goh, de eerste impressie wordt vrijgegeven en blijkbaar heb jij er al mee gereden? Vertel eens, waar stelt deze Maserati teleur, vergeleken met de 911?

    Login om te reageren
  59. Fej zegt

    20 februari 2007 om 14:04

    Moet je deze dan niet met de Panamera vergelijken? Het gaat hier toch om een 2+2.

    Login om te reageren
  60. Karaya zegt

    20 februari 2007 om 15:25

    @Porsche Fan

    De beste is niet altijd de meest begeerlijkste.

    En in dit geval is de 911 dat zeker niet.

    Login om te reageren
  61. Arnaud zegt

    20 februari 2007 om 15:34

    Dit stond op supercars.net:

    Power should come from the same 450 hp 4.7-liter V8 that is currently powering the gorgeous 2-seat 8C Competizione.

    Of gaan ze die houden enkel voor de Gransport?

    Login om te reageren
  62. Tim de Graag zegt

    20 februari 2007 om 15:46

    Niet onaardig. Hoewel hij me niet direct raak zal het me niet verbazen als hij dat wel doet in het echt. Bij de Quattroporte was ik ook niet weg van de foto’s, maar in werkelijkheid heeft de auto iets interessants, iets chiques maar toch arrogant en agressief.

    Hoewel ik bij sommige details mijn twijfels heb (koplampen) ziet het er over het algemeen netjes uit. Dit kan best wel eens wat worden.

    Login om te reageren
  63. Stylez zegt

    20 februari 2007 om 15:49

    Ben erg benieuwd naar de afmetingen en de prestaties van deze auto.
    De tekening is in elk geval erg mooi.

    Login om te reageren
  64. Porsche Fan zegt

    20 februari 2007 om 16:03

    @ JLJ Porsche staat op eenzame en onberuikbare hoogte als het om dit soort auto’s gaat – En wat mij teleurstelt in de maserati de neus En tja kwa rijeigenschap komt ie toch niet in de buurt van de 911

    @ Karaya Zo aantrekkelijk vind ik hem niet, 911 voor mij wel
    als je van echte sportwagens houd wel
    en ja nou en als somige de maserati mooier vinden maakt mij niet uit
    de 911 Is dan toch wel beter

    :D

    Login om te reageren
  65. the stig zegt

    20 februari 2007 om 16:22

    Prachtig design, hier kan de CLS en de M6 wat van opsteken, wat een passie, bomvol emotie tegenover de ‘koude’ Duitsers

    Login om te reageren
  66. ML Benz zegt

    20 februari 2007 om 16:22

    heerlijke auto… prachtig design. ik zou er zo een willen hebben :D

    Login om te reageren
  67. ML Benz zegt

    20 februari 2007 om 16:24

    jullie hebben het over de velgen, maar valt iemand het op dat er 3 drietanden in een velg zitten ;-) als daar niet over nagedacht is

    Login om te reageren
  68. joop zegt

    20 februari 2007 om 16:39

    vind de sportieve versie van de lexus is uh maserati wel aardig

    Login om te reageren
  69. OPCfreak zegt

    20 februari 2007 om 16:54

    Zou zo een Lexus kunnen zijn…..

    Login om te reageren
  70. Fova' zegt

    20 februari 2007 om 17:34

    Het zou toch een coupé-cabriolet worden?

    Login om te reageren
  71. Autospotting.nl zegt

    20 februari 2007 om 18:00

    Dik ding zeker maken :D kan niet wachten die te spotten.

    Login om te reageren
  72. stiggie zegt

    20 februari 2007 om 18:03

    hier zit teminste passie in

    Login om te reageren
  73. Solstice zegt

    20 februari 2007 om 18:13

    Bella macchina! :-D

    Login om te reageren
  74. Jurre zegt

    20 februari 2007 om 19:06

    ik ben altijd al fan geweest van Maserati en dat blijf ik zeker

    Login om te reageren
  75. w0o0dy zegt

    20 februari 2007 om 19:11

    ik ben er nog niet uit wat ik hier van vindt. Niet gelijk overdonderd door de schoonheid…. maar dat had ik met de 8c ook. Op de eerste foto’s snapte ik het design niet echt, maar toen ik eenmaal de video’s van die auto gezien had was ik verkocht….. hopelijk gaat dat ook voor deze Maser op. Maar ik zou toch duidelijk liever een 8c zien…..

    Er komt trouwens ook een CC als we de spyshots en de begeleidende verhalen mogen geloven.

    Login om te reageren
  76. Classic red zegt

    20 februari 2007 om 19:13

    Op de eerste persfoto’s laten italiaanse exoten zich meestal niet van hun beste kant zien. Maar ik vind hem er toch veelbelovend uitzien. Tussen alledaagse auto’s zal hij er super uitzien, verwacht ik.
    Hopelijk komt er gewoon weer een softtop spyder van.

    Login om te reageren
  77. Realcar zegt

    20 februari 2007 om 19:27

    Auto=emotie=Maserati
    En inderdaad die boomerang lichten moeten terug!

    Login om te reageren
  78. heidekonijn zegt

    20 februari 2007 om 20:07

    @Porsche fan

    Qua klasse. En uitzicht. En geluid. En passie.
    Volgens en voor niemand anders als mij.

    Probeer me dat maar eens af te nemen met een auto die klinkt als een droogtrommel en er uit ziet als een gigantische zetpil.

    Login om te reageren
  79. Snuru zegt

    20 februari 2007 om 20:17

    Ach ja maserati vind ik zowiezo niet zo heel ruim achterin .. de pa van een kameraad heeft een 4200 GT en als je voorin een beetje relax wil chillen met de stoel naar achteren blokkeer je de ruimte voor de personen achterin best wel ..

    Maar wel een supermooi geluid heeft die V8 + een nice interieur/exterieur.
    en deze coupe GT is ook superchil om te zien ..

    Login om te reageren
  80. Roland zegt

    20 februari 2007 om 20:21

    De velgen hebben iets weg van drie Maseratie drietanden: schitterend!
    Achterkant is inderdaad iets te veel Peugeot 406: heel mooi, maar niet nieuw.
    Voorkant is mooi. Ik ben een Lambo-fan, aar dit is mooi aan de andere kant van et spectrum, niet strak en toch indrukwekkend, en mooier dan elke Ferrari neus (behalve de Enzo), die een beetje tussen Maseratie (elegant) en Lambo (strak) inzit.

    Login om te reageren
  81. Sammie zegt

    20 februari 2007 om 20:34

    Geloof me of niet, maar toen ik de eerste foto zag moest ik denken aan de vormen van de nieuwe Donkervoort, de achterlichten van nieuwe Fords, en ik houd niet zo van dat oranje randje in de voorlichten.

    – Sammie

    Login om te reageren
  82. Citrofiel zegt

    20 februari 2007 om 20:44

    Jammer, hij lijkt veel op de schetsen… :( Ik zei van die schetsen al dat ik ze niets vond, en dit vind ik dus ook niets. De neus is te opvallend, de koplampen te gewoon, te Japans, en de achterkant is heel anoniem. Helaas, ik vind het geen vooruitgang. Had het niet aan de grille gelegen, dan had het zo een saaie Japanner kunnen zijn… :(

    Login om te reageren
  83. heidekonijn zegt

    20 februari 2007 om 21:29

    @Citrofiel
    Volg je enigszins, maar ben het niet met je eens -al is je mening netjes gefundeerd.
    Ik denk dat Guigiaro (en WoOody) het bij het rechte eind hebben dat een auto een bewegend kunstwerk is, je hem dus zult moeten rijden voor je hem naar waarde kunt schatten. Ik vermoed namelijk dat dan de complexiteit van lijnen en vormen pas echt tot hun recht zullen komen.

    En Japanse auto’s zijn steeds minder saai :-)

    Login om te reageren
  84. Wibbelink zegt

    20 februari 2007 om 22:24

    Wat een prachtig elegante auto is dit, Maserati is de goede weg ingeslagen, goede keus om wederom te kiezen voor het front uit een serie uit het verleden. Benieuwd wat dit gaat betekenen voor de verkoop cijfers van Maserati, de Trident is het merk met de mooiste autosport historie, ze gaan een zonnige toekomst tegemoet.

    Login om te reageren
  85. Citrofiel zegt

    20 februari 2007 om 22:26

    @ heidekonijn; Iemand die überhaupt mijn reactie heeft gelezen!!! :P Blij dat je me kunt volgen. Ik denk dat je wel gelijk hebt. Eerst in het echt zien, hoewel ik niet denk dat ik van mening verander: lelijke grille en anoniem. Ik vind het overigens, op die grille na, geen lelijke auto, maar het is geen uitbundige Italiaan, en daar hoopte ik eigenlijk op…

    Login om te reageren
  86. Rijk zegt

    20 februari 2007 om 22:39

    mooiste auto ooit… samen met de Alfa Romeo 8C Competizione en Aston Martin DB9

    Login om te reageren
  87. Hester zegt

    21 februari 2007 om 08:00

    Ik vind hem ook veel mooier geworden. Alleen denk ik bij die neus aan een Honda S2000 en bij de achterkant aan een Peugeot 406 coupe.

    Login om te reageren
  88. retep zegt

    21 februari 2007 om 10:30

    waar laat je in godsnaam de kentekenplaat aan de voorkant/

    Login om te reageren
  89. gijs zegt

    21 februari 2007 om 20:50

    en daar hebben we de achterlichten van de nieuwe mondeo en de galaxy !

    Login om te reageren
  90. Luca zegt

    21 februari 2007 om 20:50

    achterlichten van een Ford Mondeo ffs?!

    Login om te reageren
  91. Maurice zegt

    21 februari 2007 om 23:17

    Ligt het aan mij of doet die tweekleurigheid van het dashboard aan de Punto Grande denken ?

    Login om te reageren
  92. r3fl3x zegt

    22 februari 2007 om 00:20

    Ik denk dat echt zo’n auto is die je in het echt moet zien om ‘m te waarderen. Hopelijk komen de welvingen bij de wielkasten beter naar voren en is ie breder en lager dan op de foto’s. Tot dan: waar blijven de filmpjes? Dwars, met veel gejank en bandenrook door de bergen. ASAP please.

    Login om te reageren
  93. SugarFree zegt

    22 februari 2007 om 14:21

    @ Porsche fan
    ‘staat op onberuikbare hoogte’….
    eh, wat bedoel je?

    Prima hoor, dat je je mening geeft, maar die is wel zo-totalitair-porsche dat ik niet geloof dat je onbevangen naar iets nieuws kan kijken (behalve als het nieuws porsche heet).
    Het is soms best aardig je tunnelvisie even achter je te laten en naar het licht te lopen en helder na te denken :)

    Overigens ben ik het met je eens dat Porsche prachtige wagens zijn én waanzinnig rijden.

    Login om te reageren
  94. H.J. Vaesen zegt

    22 februari 2007 om 14:47

    @ Porsche Fan

    Hey Fanaat, jouw toevoeging is gebaseerd op niets. Nog niemand heeft gereden met deze Maserati, desondanks wéét jij al dat hij beter rijdt dan een 911?

    Vertel mij eens hoe jij dat kan, ik wil dat ook kunnen.

    Voorlopig blijven Sugar en ik nog even kwijlen over de neus.

    Login om te reageren
  95. C30CDIAMG zegt

    22 februari 2007 om 14:52

    servetje?

    Login om te reageren
  96. H.J. Vaesen zegt

    22 februari 2007 om 14:53

    Zet maar een bakje bij Sugar neer.

    Login om te reageren
  97. Roel van Dam zegt

    22 februari 2007 om 15:15

    Echt een super mooie en dikke auto. Ik zou hem wel willen kopen af ik genoeg geld had.

    Geweldig

    Login om te reageren
  98. Maseratista zegt

    23 februari 2007 om 17:47

    http://www.askaprice.com/images/news/inhouse/2738-03.jpg

    Deze foto stond er nog niet bij…

    De auto is ronduit geweldig en een echte vierzitter, al lijkt het op de foto wat krap achterin. Verder zal het de meest sportieve GT zijn en moet de auto in het echt gezien worden! Op de AutoRAI bijvoorbeeld… Hal 9 (Randstadhal).

    Login om te reageren
  99. maarten zegt

    23 februari 2007 om 18:17

    k vond maserati altijd wel mooi mar dit gaat toch iets te ver

    Login om te reageren
  100. Dude zegt

    24 februari 2007 om 13:12

    100 reactie:P

    Ik vind het niet echt een geslaagde opvolger, maar misschien moet het nog wennen. Maar het is natuurlijk wel jammer dat de boomerang achterlichten niet zijn teruggekomen.

    Login om te reageren
  101. Ruben zegt

    25 februari 2007 om 18:08

    Prachtig auto, vooral de voorkant. Maar waar moet nou de kentekenplaat? Echt geen idee waar dat lelijke gele stuk blik moet worden opgeschroefd.

    Login om te reageren
  102. dude db zegt

    5 april 2007 om 18:26

    in de nieuwe mercedes c klasse kun je achterin je benen ook niet kwijt en in de brera al helemaal niet

    Login om te reageren
  103. w0o0dy zegt

    16 april 2007 om 22:13

    hadden we de specs al? Nou ja, bij deze (bron Maserati ;) ):

    ENGINE
    Displacement…………………………………………….. 4244 cm3
    Max power output…………………………. 298 kW (405 HP)
    Engine speed at max power output…………….. 7100 rpm
    Peak torque………………………………….. 460 Nm (47 kgm)
    Engine speed at peak torque……………………….. 4750 rpm

    DIMENSIONs and weights
    Length……………………………………………………. 4881 mm
    Width…………………………………………………….. 1847 mm
    Height……………………………………………………. 1353 mm
    Wheelbase………………………………………………. 2942 mm
    dry weight………………………………………………..1780 kg
    Kerb weight……………………………………………… 1880 kg
    Performance
    Top speed………………………………………………… 177 mph
    Acceleration 0-62 mph…………………………………….. 5,2 s
    Acceleration 0-400 m…………………………………….. 13,4 s
    Acceleration 0-1000 m…………………………………… 23,9 s

    Login om te reageren
  104. w0o0dy zegt

    16 april 2007 om 22:35

    voor een sportwagen zijn de prestaties niet eens zo indrukwekkend, maar voor een sportieve GT is dit natuurlijk wel dik in orde. Jammer dat het gewicht niet iets lager is…. dat rijdt ook fijner op bochtige wegen in de heuvels….

    Login om te reageren
  105. ik zegt

    10 oktober 2007 om 11:39

    Jaa, dat vind ik ook!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North