• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati GranTurismo S Limited Edition #uitmelkgalore

Auteur: Alwood, gepost 1 december 2011 om 16:44 – 24 Reacties

Maserati GranTurismo S LE


Ieder excuus om een meer blauwe, agressievere Maserati GranTurismo S te maken is natuurlijk gegrond. Deze is ter ere van de nationale eenwording van Italië 150 jaar geleden.

Alle niet-Italianen maken weinig kans op deze Sebring blauwe bolide. Zij moeten zelf opzoek naar de goeie kleur, carbon opsmuk, 20″ zwarte velgen en chromen remklauwen. Naast dat Maserati deze auto’s enkel in Italië verkoopt maken zij slechts 12 officiële “Limited Edition’s”.

In het interieur zien we aluminium pedalen terug. Carbonfiber siert het dashboard en de deuren. Op de middenconsole zit een plakkaat met het nummer van de auto.

Motorisch geen verrassingen. Gewoon de 4.7 liter 440pk V8 die in iedere GranTurismo S ligt. Die slingert de Maserati begeleid met een magistrale soundtrack binnen 4,9 seconden naar de 100km/u. De topsnelheid ligt ‘officieel’ op 295km/u.

Tegelijkertijd heeft Maserati op de Bologna autoshow ook een speciale Pelle Frau editie laten zien. Voor de vrouw? In ieder geval is via dit ‘Pelle Frau’ programma speciaal leer te bestellen. Zachter, mooier, meer luxe.

Ook interessant!

  • Nieuwe Maserati GranTurismo krijgt ook familiegezicht mee
  • F Tributo Special Edition
    Maserati F Tributo Special Edition zijn kleurrijk
  • Maserati
    De MC Edition. Als je gewone Maserati niet speciaal genoeg is
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, granturismo, granturismo-s, Maserati

Vorig bericht: « Volvo V60 duikt de 20% bijtelling in!
Volgend bericht: Extreem zandhappen met een Bentley Flying Spur »

Lees Interacties

Reacties

  1. rotarypowah zegt

    1 december 2011 om 16:47

    Wat betekenen die ‘#bladiebla’ eindes van veel titels de laatste tijd?
    Vroeger was het bijv.: “Uitmelkgalore: Maserati GranTurismo S Limited Edition”.

    Login om te reageren
    • wantthegreen zegt

      1 december 2011 om 16:50

      @rotarypowah:
      Twitter generatie

      Login om te reageren
    • CJ zegt

      1 december 2011 om 16:53

      @rotarypowah: Dat is twittertaal! Vet hip! Net als “Ga eensch deaudt kudt reaguurder!” en dergelijk taalgebruik. Jammer inderdaad…

      Login om te reageren
  2. peidur zegt

    1 december 2011 om 16:54

    OMG!! De booth babe heeft maar 1 voet!!

    On Topic: Matblauw is wel heel hip, maar ik vind het niet echt passen bij deze auto.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      1 december 2011 om 23:58

      @peidur: Let op haar kleur: ’t is een pelikaan. Trekken altijd een achterpoot op.

      Login om te reageren
  3. Relief zegt

    1 december 2011 om 16:57

    Damn wat een ubergave kleur en velgen.

    *kwijlt en checkt bankrekening: Nope zit er voorlopig niet in.

    Login om te reageren
  4. jaapiyo zegt

    1 december 2011 om 17:01

    Prachtige auto’s die Masers in GT S uitvoering. Wel jammer dat het net niet zo modern mag zijn als Ferrari, dus allemaal net iets te zwaar en qua verbruik zelfs tov andere exoten zodanig dat de ze in Nederland eigenlijk niet meer verkoopbaar zijn dankzij de ‘goede werken’ van de CO2 tax heffende Nederlandse staat. In het buitenland kost zo’n Gran Turismo ongeveer hetzelfde als een lekker uitgevoerde 650i, maar hier kost hij zo’n 70% meer, puur door de extra jaloezie belasting.

    Afgezien daarvan ben ik wel benieuwd naar de volgende generatie Masers. Hopelijk zitten er niet of nauwelijks Chrysler genen in want die Kubang is een aanfluiting en de huidige Quattroporte GT S is dus, ongeacht de tekortkomingen, een ekte ekte liefhebbersauto.

    Login om te reageren
    • Reinbergen zegt

      1 december 2011 om 17:12

      @jaapiyo: Onzin, ten eerste: een Maserati met een BMW vergelijken in verboden. Ten tweede: Als iemand een Maserati wilt (en kan) kopen, weerhoudt BPM en CO2 tax vrijwel nooit.
      Alle auto’s in die klasse zijn namelijk duurder dan in het buitenland, dus met vergelijkingen schiet je niets op. :)

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        1 december 2011 om 22:42

        @Reinbergen: Gast, mijn punt is juist dat deze in Nederland nog MEER meer kost dan een enigzins vergelijkbare auto. En dat prijs speelt geen rol voor rijke mensen argument wordt zwaar overschat. Tuurlijk maakt het voor hun minder uit, maar als ze erachter komen dat ze voor dezelfde auto in het buitenland misschien 120K betalen en hier 200+ (want dat is het verschil bij Masers) dan wringt dat toch een beetje. Zelfs voor menig persoon die zo’n Maserati rijdt is een ton best wel geld. Het zijn niet allemaal miljardairs, er zitten ook veel miljonairs bij die toch een net wat mindere boot/tweede huis kunnen kopen als ze een paar leuke auto’s kopen.

        Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      1 december 2011 om 17:21

      @jaapiyo: Jaloezie belasting? Zucht. Weer iemand die er niks van snapt.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        1 december 2011 om 22:50

        @pininfarina: Dat is het gewoon, net als de voorgestelde tarieven voor rekening rijden voorheen. Door de subjectieve grenzen die ze stellen, betaal je voor auto’s die meer verbruiken relatief veel meer belasting. Kijk, als het geen jaloezie belasting zou zijn, zou je bijvoorbeeld voor een auto die 1:7 haalt twee keer meer belasting betalen dan voor een auto die 1:14 rijdt. Twee keer zoveel benzine verbranden betekend namelijk twee keer zoveel CO2 uitstoten, dus twee keer sneller ervoor zorgen dat we lekker weer hebben hier. In het huidige systeem betaal je echter niet twee keer zoveel in die situatie, maar tig keer zoveel…puur omdat die auto’s toch al alleen gekocht kunnen worden door rijke mensen. Voor de oude rekeningrijden voorstellen gold precies hetzelfde; voor een BMW 523i zou je iets van 2 cent per kilometer gaan betalen (op papier haalde die iets van 1:15). Voor een Ferrari 599 GTB die 1:5 zou halen zou je dan verwachten, 3 keer zoveel benzine, 3 keer zoveel uitstoot per km, dus 3 keer zoveel belasting, right? NEE DUS, uit pure jaloezie zou er niet 3 keer zoveel, maar VIJFTIEN keer zoveel belasting per km afgetikt moeten worden. Jawel, meer dan 30 cent per kilometer, puur aan groene (van jaloezie) CO2 tax…

        Pure jaloezie belasting dus.

        Login om te reageren
        • pininfarina zegt

          2 december 2011 om 16:59

          @jaapiyo: Jouw stelling klopt wel, op de meeste punten, maar noem het dan geen jaloezietaks maar naaitaks. Je wordt genaaid als je het maakt. Kijk persoonlijk geef ik geen reet om mensen die in een Maserati of Ferrari rijden want ik vind m’n eigen twee auto’s toch veel mooier, en ze kosten misschien 10% van eerstgenoemden. Van jaloezie is dus al geen sprake meer. Een oude Porsche 911 doet mij meer als een nieuwe Maserati met een veel te hoog ik-wil-aandacht gehalte.

          Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      1 december 2011 om 17:24

      @jaapiyo: precies, en daarom is Nederland niet failliet, en vrijwel ieder ander Europees land wel…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        1 december 2011 om 19:01

        @Svenska_Aeroplan_AB: Nederland ook…maar we lenen minder, inderdaad….

        Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        1 december 2011 om 19:22

        @Svenska_Aeroplan_AB: dude, zo ongeveer de hele planeet is failliet. En dat ligt voornamelijk aan ons als individu, maar dat terzijde.

        OT : mooi kleurtje moet ik zeggen. Voor de rest vind ik niet zoveel aan de Maser GT. Doe mij maar een QP.

        Login om te reageren
  5. Reinbergen zegt

    1 december 2011 om 17:04

    Do want!

    Login om te reageren
  6. masterstig zegt

    1 december 2011 om 17:15

    Ze kunnen beter met een nieuw model op de proppen komen….

    Login om te reageren
  7. Joel_D zegt

    1 december 2011 om 17:25

    Deze kleur, etc. was volgens mij al gewoon leverbaar op de ‘normale’ GT.

    Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    1 december 2011 om 19:00

    Mogen de middenconsole toch wel n’s wat van betere kwaliteit maken, in plaats van dat goedkope plastiek en dito VW’achtige knopjes…voor de rest een gaaaaaave wagen.

    Login om te reageren
    • bumperklever zegt

      2 december 2011 om 13:29

      @Megakix: helemaal mee eens,buitenkant is super, maar die cheape middenconsole met dat carbon, shiiit

      Login om te reageren
  9. jordy14 zegt

    1 december 2011 om 19:03

    Een maserati hoeft niet z’on goede presentaties te hebben want het is gewoon een ÜBERVETTE BAK!!!

    Login om te reageren
  10. renesf zegt

    1 december 2011 om 20:18

    vet hoor. zet hier maar voor de deur.

    Login om te reageren
  11. mrvandelen zegt

    1 december 2011 om 21:14

    hoppa, dik zeg

    Login om te reageren
  12. ione zegt

    2 december 2011 om 09:52

    Wauw.. echt een beeldschone wagen in die kleur zeg! Vraag me ook wel af.. welke kleur staat deze auto niet?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North