• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati MC12 Versione Corsa

Auteur: autoblogger, gepost 20 november 2006 om 15:31 – 80 Reacties

Maserati MC12 Corsa


We wisten dat Maserati bezig was met een MC12 Corsa, nu is bekend geworden dat de MC12 Vesione Corsa zijn publieksdebuut zal beleven op de Bologna Motor Show (7 tot 17 december 2006).

De Maserati MC12 Versione Corsa is ontwikkeld met het doel een exclusief, select aantal Maserati-klanten de mogelijkheid te geven hun rijvaardigheid te testen in een uiterst exclusieve ambiance voor ‘gentlemen drivers’. De Versione Corsa is gebaseerd op de MC12 GT1 uitvoering, waarmee de FIA GT Manufacturers Cup 2005, het teamkampioenschap 2005 en 2006, alsmede het Rijderskampioenschap 2006 en de 24 Uur van Spa 2005 en 2006 zijn gewonnen.

De MC12 Versione Corsa is een ‘limited edition’ supercar, waarvan maar drie prototypes en twaalf auto’s zullen worden geproduceerd. De auto is niet goedgekeurd voor straatgebruik of voor het inzetten in races en kan uitsluitend worden gebruikt tijdens privé testsessies of demonstratie-events die door Maserati worden georganiseerd. Ook schijn je bij opnames van 50 Cent videoclips de supercar te mogen gebruiken.

Ten opzichte van de MC12 GT1 verschilt de MC12 Versione Corsa op een aantal onderdelen. Het motorvermogen is toegenomen van 600 pk naar 755 pk, terwijl de sequentiële versnellingsbak is vervangen door een Cambiocorsa versnellingsbak. Ook is het mogelijk een passagier mee te nemen, want in de cockpit bevinden zich twee kuipstoelen.

Maserati MC12 Corsa

De prijs van de exclusieve Maserati is over geheel de wereld identiek: EUR 1.000.000,- zonder belasting. De levering begint in december 2006.

De MC12 Corsa wordt geleverd in de kleur “Blue Victory” en is voorzien van een speciale race-uitrusting. Maar uiteraard zijn er in goede Maserati-traditie tal van opties leverbaar voor een meer individuele uitvoering, zoals een andere exterieurkleur, handmatig verstelbare schokdempers, data recording en jaarlijkse technische upgrading door het “R&D Factory Team”.

Maserati MC12 Corsa

Technische gegevens
Chassis : koolstofvezel monocoque
Versnellingsbak : Cambiocorsa
Remmen : Brembo, staal en koolstofvezel (geen ABS)
Wielen voor : 18’’ raceversie
Wielen achter : 18’’ raceversie
Banden voor : 14×18
Banden achter : 14×18
Interieur : 2 stoelen – raceversie
Roll-bar : ja
Motor : V12
Inhoud : 6,0
Vermogen : 755 pk @ 8.000 tpm
Leeggewicht : 1.150 kg
Gewicht/vermogen verhouding : 1,52 kg/pk
Productieaantal : 12+3
Prijs : 1.000.000 euro + belastingen
Homologatie voor openbare weg : nee

Ook interessant!

  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot: de allereerste Maserati MC20 in Nederland
  • Zo bruut zag je de Maserati MC20 nog niet eerder
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Maserati, mc12, Supercars

Vorig bericht: « Rijtest: Audi TT 2.0 TFSI
Volgend bericht: Peijs door de bocht: maximumsnelheid verhogen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rubster zegt

    20 november 2006 om 15:39

    wow

    Login om te reageren
  2. pt0x zegt

    20 november 2006 om 15:51

    wat houd die cambiocorsa bak in? en moet ik me nu schamen ? :)

    Login om te reageren
  3. Barry330cd zegt

    20 november 2006 om 15:53

    Geweldige auto en mooi ook. Jammer dat je er niet mee de weg op kan!

    Login om te reageren
  4. O.D. zegt

    20 november 2006 om 15:54

    Gerobotiseerde handbak

    Login om te reageren
  5. Laus zegt

    20 november 2006 om 16:00

    Ben benieuwd naar acceleratiecijfers…

    Login om te reageren
  6. TomRS6 zegt

    20 november 2006 om 16:00

    Mooiste wagen die ik de laatste tijd gezien heb op Autoblog.nl.

    Vooral die voorkant!

    Weet iemand waarom hij niet goed gekeurd is?

    Beperkte zicht door de achterruit?

    Login om te reageren
  7. Tjerk zegt

    20 november 2006 om 16:03

    kwijl……

    Normale uitvoering is al extreem mooi, deze nog net weer even iets meer!

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    20 november 2006 om 16:14

    Waarom is dit ding inderdaad niet goedgekeurd voor op de weg? Het is toch een regel dat er eerst een bepaald aantal van verkocht moeten worden voor op de weg, voordat je ermee mag deelnemen aan de LeMans..?

    Login om te reageren
  9. Frits zegt

    20 november 2006 om 16:18

    Is dit nou de FXX tegenhanger, zoals de ‘gewone’ MC12 de Enzo tegenhanger is… Zou mooi zijn om deze en de FXX het tegen elkaar op te zien nemen….

    Login om te reageren
  10. Pannekoek zegt

    20 november 2006 om 16:22

    Mooie auto, wel een beetje uit nieuws, ik had er vorig jaar ook al van gelezen.

    Weet iemand toevallig wat de tijden van 0 – 100 enz. zijn?

    @ ptox

    Volgens mij betekent dat hij snellere schakeltijden heeft.

    Login om te reageren
  11. 360driver zegt

    20 november 2006 om 16:25

    Waarschijnlijk niet goedgekeurd vanwege de scherpe hoeken aan de achterspoiler. Moet je je voorstellen als die klotescooters van Domino achter zo’n MC12 zitten te vervelen en hij gaat op de rem……precies: datr ziet er niet leuk uit.
    Het zou overgens het straatbeeld wél wat opvrolijken. Leuke boulevard-cruiser.
    (Kijk! en MC12……shit al weer weg haHAHAHA)

    Login om te reageren
  12. Franqie zegt

    20 november 2006 om 16:30

    Dit is gewoon ongeveer hetzelfde als Ferrari met de FXX gedaan heeft, die was ook niet goedgekeurd voor de openbare weg. Blijft een prachtige wagen, veel mooier dan de Enzo, vind ik althans.

    Login om te reageren
  13. JANUS zegt

    20 november 2006 om 16:33

    Gompie.
    Ziet er wel heel mooi uit maar ik vind het toch wel heel veel geld hoor.

    Login om te reageren
  14. El-Loco zegt

    20 november 2006 om 16:44

    Belastingen komen toch helemaal niet kijken bij die € 1.000.000,-? Zolang het geval niet op kenteken komt, ook geen belasting.

    Dacht ik dan hè. ;)

    Login om te reageren
  15. Fruitcake zegt

    20 november 2006 om 16:52

    Wel 19% BTW maar geen BPM volgens mij :)

    Login om te reageren
  16. Z-Rider zegt

    20 november 2006 om 16:59

    Wat een beest zeg!

    @ El-Loco:

    Uehm wel eens van BPM en BTW gehoord???

    In dit geval zal er 700.000 euro opgegooit worden door de overheid.

    Oh ja en dan wil de dealer er ook nog wat aan verdienen dus reken er nog maar een tonnetje bij. Naar schatting zal dit plaatje 1.800.000 euro in Nederland gaan kosten.

    (Nu gaat men denken hoe komt die aan dit bedrag? Even een voorbeeld. De Bugatti Veyron wordt voor 1.000.000 door Hessing ingekocht. De verkoopprijs van de Veyron bij Hessing is 1.800.000 euro. Na de verkoop steekt Hessing 100.000 euro in zijn zak en mogen ze 700.000 afdragen aan de overheid. Duidelijk?)

    Login om te reageren
  17. db zegt

    20 november 2006 om 17:01

    @tomRS6: ik dacht dat hij te laag aan de grond hing en te breed was of was dat waarom hij niet aan een wedstrijd mocht meedoen

    Login om te reageren
  18. Sammie zegt

    20 november 2006 om 17:22

    zou hij eigenlij een veyron aankunnen? mss een rare vraag ivm de OFFICIEEL snelste productiewagen ter wereld, maar ik was wel onder de indruk van The Stig’s lap times met de gewone MC12 in Top Gear, dus ja.

    Login om te reageren
  19. iceman zegt

    20 november 2006 om 17:39

    zie er wel bruut uit .jammer dat hij niet op de weg kan.

    Login om te reageren
  20. 911 zegt

    20 november 2006 om 17:46

    badankt voor de info Z-rider
    maar bijna twee miljoen voor zo’n auto vind ik echt veeel en veeelste veel
    en je kan er niet eens mee pronken.. er kommen namelijk niet zoveel vrouwen op het circuit ;) ;)

    Login om te reageren
  21. Ome henk zegt

    20 november 2006 om 17:47

    Een van mijn all time favo cars .. wat een beest!

    Login om te reageren
  22. 911 zegt

    20 november 2006 om 17:53

    @ Z-rider
    weet je zeker dat er 7ton verloren gaat aan de overheid
    is wel erg veel. :( :(

    P.S. en ik ga zeker mee naar essen ;) :P

    Login om te reageren
  23. El-Loco zegt

    20 november 2006 om 18:08

    @ Z-Rider:

    http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-09.html

    U moet BPM betalen in de volgende gevallen:

    * U laat een personenauto, motorrijwiel of bestelauto in het Nederlandse kentekenregister registreren. Voor een bestelauto betaalt u BPM als deze op of na 1 juli 2005 voor het eerst in gebruik is genomen. Bij aanschaf van een nieuwe auto wordt deze registratie meestal door de dealer, autoverkoper of de importeur gedaan.

    * U maakt gebruik van de openbare weg in Nederland met een bestelauto die tot personenauto is omgebouwd. U hebt veranderingen aan de bestelauto aangebracht, waardoor deze niet meer voldoet aan de wettelijke inrichtingseisen aan bestelauto’s. Het gaat hier om een bestelauto waarover nog geen BPM is betaald. Dit is meestal een bestelauto die in gebruik is genomen vóór 1 juli 2005.

    * U maakt gebruik van de openbare weg in Nederland met een bestelauto die tot personenauto is omgebouwd. U hebt veranderingen aan de bestelauto aangebracht, waardoor deze niet meer voldoet aan de wettelijke inrichtingseisen aan bestelauto’s. Het gaat hier om een bestelauto waarover in eerste instantie BPM is betaald, maar waarbij het betaalde BPM-bedrag is teruggeven op grond van de ondernemers- of gehandicaptenregeling. Het gaat om een bestelauto die vanaf 1 juli 2005 in gebruik is genomen.

    * U gebruikt als inwoner van Nederland de openbare weg in Nederland met een personenauto, motorrijwiel of bestelauto (in gebruik genomen vanaf 1 juli 2005) die niet in Nederland is geregistreerd.

    * U voldoet niet meer aan de voorwaarden van de ondernemersregeling of gehandicaptenregeling.

    Toch gelijk. :P

    Login om te reageren
  24. Andere Benny zegt

    20 november 2006 om 18:13

    logisch dat je geen bpm betaald, zie je Spyker MF-1 al bpm betalen voor hun F1 auto. Dacht het niet.

    Login om te reageren
  25. Karaya zegt

    20 november 2006 om 18:16

    Italianen maken nu eenmaal de mooiste auto’s.

    Login om te reageren
  26. Mpower zegt

    20 november 2006 om 18:25

    @Karaya
    Je bent weer lekker objectief bezig..

    Login om te reageren
  27. Pannekoek zegt

    20 november 2006 om 18:31

    @ Sammie

    Deze auto heeft te veel downforce en te weinig pk, ik schat dat hij het ong. bij de 375 km/h ophoudt.

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 18:44

    Ik vind hem in deze kleur er beter uitzien dan de “normale” MC12.

    Als je hier 1.000.000 euro aan zou uitgeven dan verklaar ik je voor gek! Net zoals ik dat de eigenaren van de FXX doe…..Als je het niet met me eens bent, leg mij dan ajb de logica ervan uit. Je geeft een milj. uit voor een auto, die je niet voor de straat kan gebruiken en waar je ook niet mee mag racen……I mean what´s da point?!

    Login om te reageren
  29. Karaya zegt

    20 november 2006 om 18:48

    @Mpower

    Heeft Ferrari wel eens een auto door Baur laten ontwerpen?

    Met M1 groetjes,

    Karaya

    Login om te reageren
  30. El-Loco zegt

    20 november 2006 om 18:59

    @ Rick dos:

    Als je het geld hebt, wat maakt het dan allemaal nog uit. ;) Als je er pakweg 30 hebt ( toch 600 man in Nederland ;) ), dan geef je het toch uit?

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 19:03

    @El-Loco
    U doet uw naam echt eer aan! ;) :P

    Ja, maar ookal zou ik het geld hebben zou ik het nog niet kopen! Again what´s the point of owning such a monster?!

    Login om te reageren
  32. Mpower zegt

    20 november 2006 om 19:05

    Een auto is mooi als hij aan mijn wensen voldoet ;) . Dat jou invulling voor een ”mooie auto” eindigt bij enkel de exterieur is nu wel duidelijk, want wie kiest nu nou Alfa techniek boven de Hi-tech BMW?

    groeten uit de linker rijstrook ;)

    (doe mij maar niet na want je weet dat onnodig links rijden je een boete oplevert.)

    Login om te reageren
  33. jx zegt

    20 november 2006 om 19:06

    kwestie van belastingen, dient er gewoon BTW betaald worden, geen BPM want hij wordt niet ingeschreven op kenteken (zie comment el-loco)
    voor het gebruik ervan is het natuurlijk echt iets voor rijke luizen…

    Login om te reageren
  34. Z-Rider zegt

    20 november 2006 om 19:14

    @ El Loco:

    Je hebt helemaal gelijk! :) Eerlijk als ik ben moet ik mijn fout toegeven. Maar die 19% BTW is ook niet mis over 1.000.000 euro + de winst van de verkoper.

    Login om te reageren
  35. mvagusta zegt

    20 november 2006 om 19:31

    Er zit geen winst op voor de verkoper want deze zal je direct bij ferrari..Ehmm… Masarati moeten afrekenen! Alls wat je hiermee doet word namelijk ook door hun opgelegd en je mag er alleen mee rijden wanneer hun dat willen!!!! Dus de prijs is voor een Nederlander € 1.190.000,-

    Rick dos….. Als je zoveel geld hebt dat je niet meer weet wat je er mee moet doen is dit wel een leuke auto toch! Mensen die zo’n auto kopen zullen al wel een collectie hebben van 10tallen auto’s…. Bij de FXX werden de klanten zelfs uitgezocht en benaderd door Ferrari zelf met de vraag of ze hem wilden kopen! Is natuurlijk wel stoer tegenover je vriendjes die alleen de normale Enzo of MC12 hebben!

    Login om te reageren
  36. Peter zegt

    20 november 2006 om 19:48

    @Mpower
    Wie had er als eerste variabele kleppentiming op een massa productie personenwagen?
    Wie had de eerste commenrail diesel?
    Wie nam mee het voortouw in het toepassen van directe injectie?
    Wat Hi-tech betreft heeft Alfa van BMW echt geen lessen te trekken! Ik heb veel bewondering voor wat BMW doet maar ben me wel bewust dat andere ook hun kwaliteiten hebben.
    Als Karaya het over mooi heeft dan bedoelt hij net als iedereen het uiterlijk en dat is natuurlijk subjectief. Mag zo iemand al geen mening meer hebben zonder dat er een giftige reactie op volgt.

    Login om te reageren
  37. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 20:04

    @mvagusta
    Dus je zou een miljoen uitgeven alleen maar om stoer te doen tegenover je vriendjes?!

    Kan je dan niet beter een peniscorrectie van een miljoen laten uitvoeren?! Moet je kijken hoe stoer je dan bent! ;)

    Login om te reageren
  38. 911 zegt

    20 november 2006 om 20:25

    eehh stoer doen voor je vriendjes?????
    OEI!! dat klinkt wel erg gay ;)

    Je kan moeilijk pronken met deze bak hij is niet eens straat legaal……. :(

    Login om te reageren
  39. JANUS zegt

    20 november 2006 om 20:25

    @Rick dos.
    Er zijn ook mensen die een miljoen aan een schilderij uitgeven.
    Wat denk je hoe deze bak staat in de hal !

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 20:28

    @JANUS

    Nouououou in de weg lijkt me zeau……….. ;)

    Login om te reageren
  41. mvagusta zegt

    20 november 2006 om 20:30

    hahaha….

    Die heb ik niet nodig dus dat scheelt! Het is namelijk veel stoerder om zoals mij een grotere pik te hebben dan je vrienden die al wel een peniscorrectie hebben gedaan! ;)

    Nee… Maar het is wel zo dat rijke mensen vaak graag laten zien aan hun rijke vriendjes dat ze meer kunnen uitgeven! ( Heb er ervaring mee, want zoals je weet werk ik in een exclusieve woonwinkel en daar komen regelmatig vriendengroepen die elkaar steeds moeten overtreffen! Heel erg, maar waar! Wel goed voor ons natuurlijk ;) )

    1 miljoen is voor de echte rijke mensen waar ik op doelde ook echt niet veel geld! Zoals sommige een collectie auto’s hebben van een Carrera GT, een Enzo, een SLR, een Veyron enz.. enz… Tjaa dan is het natuurlijk ook wel erg leuk om de overtreffende trap ook te hebben! Ookal kan je er niet de weg mee op!

    Login om te reageren
  42. mvagusta zegt

    20 november 2006 om 20:33

    Jaa… Inderdad geven mensen het ook uit aan schilderijen! Als investering! Ik denk dat dit ook geen slechte investering is!

    Even helemaal ontopic: Had me mening nog niet gegeven! :)

    Vind dit een heel erg mooie supersportwagen! Vele malen mooier als de Enzo ( FXX) Ook de kleur is helemaal super! Ik houd wel van blauw! En let maar op, ik heb het vermoeden dat we dat in de toekomst weer meer gaan zien! ;)
    Dat zag ik net in een glazen bol! :)

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 20:35

    Ik ben me er ter degen van bewust dat men wilt showen.
    Maar dat vind ik nog steeds geen logica hebben om deze auto te kopen. En dat antwoord zoek ik hier in. Als men deze auto alleen maar koopt om ogen mee uit te steken. Dan nogmaals, verklaar ik ze voor gek!

    Login om te reageren
  44. JANUS zegt

    20 november 2006 om 20:37

    In de weg ??? In een hoekje zal je bedoelen !!!

    Login om te reageren
  45. 911 zegt

    20 november 2006 om 20:39

    maaruh jongens die pronken voor een vrinendje….ooh wat fout en gay ;)

    Ik heb liever 10 porsches gt3en want dan kan je ook nog eens lol hebben met ….euh…..je vriendjes. dat is pas lol :lol:

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 20:40

    Ja, maar dat zei je niet! Dan heb ik liever een pallet met briefjes van 5 euro in de hoek staan. Vind ik persoonlijk veel mooier! :)

    Login om te reageren
  47. mvagusta zegt

    20 november 2006 om 20:41

    Rick….

    Zoals ik al zei! Als je al een gigantische collectie hebt, is dit een mooie aanvulling! Zie het als een verslaving!
    Het is ook goed te vergelijken met een kunstverzamelaar!
    Die heeft vaak meer dan dat hij kwijt kan! Maar wil het hebben omdat het bijzonder is!
    Daarbij is het vaak ook een goede investering!

    Janus! Ik zag gister nog een huis in een tijdschrift staan met zo’n garage met glazen wand naar de woning! Misschien is dat meer geschikt als je zo’n auto hebt! ;)

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 20:45

    Ja, maar een verzameling schilderijen aanschouw je en bewonder je. Daar geniet je op een heel ander niveau van.

    Een vezameling auto´s wil je van genieten op de open weg. Tenminste ik wel! Daar is dat ding voor gemaakt!

    En laten we het wel ff allemaal in perspectief houden. Het is een leuke auto maar om het nou een kunstwerk te noemen gaat me te ver!

    Login om te reageren
  49. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 20:54

    Precies 911 ;)

    Login om te reageren
  50. japie zegt

    20 november 2006 om 21:08

    ziet er goed uit. alleen jammer dat de achterkant eruitziet als een pizza oven :(

    Login om te reageren
  51. TBR zegt

    20 november 2006 om 21:33

    [quote]# pt0x schrijft,
    20 November 2006 om 15:51

    wat houd die cambiocorsa bak in? en moet ik me nu schamen ? :)[/quote]

    Flippers aan het stuur en zonder koppelingspedaal. Alles werkt hydraulisch.

    Login om te reageren
  52. TBR zegt

    20 november 2006 om 21:36

    Login om te reageren
  53. Mpower zegt

    20 november 2006 om 21:49

    @peter
    Het gaat er niet om wie het eerste ermee was, maar wie er uiteindelijk het beste in is, nogal een verschil. En de reactie van Karaya kwam niet subjectief over, maar uiteraard mag hij zijn mening daarover hebben.

    Ik vind Alfa’s lang niet slecht sterker nog enkele modellen spreken mij zelfs aan, alleen heb ik jammer genoeg slechte ervaringen met Alfa’s in het verleden. Voorlopig geen Alfa voor mij. Karaya vindt het leuk om Alfa’s de hemel in te prijzen misschien heb ik mij net daar (onnodig) aan geirriteerd..

    Login om te reageren
  54. d_vdm zegt

    20 november 2006 om 23:01

    Wel grappig om te zien dat zo’n supersportauto op 18 inch velgen staat, terwijl vrijwel iedere pseudo-sport-coupe voor de openbare weg al op 19 of 20 inch staat. Vreemd.

    Login om te reageren
  55. TBR zegt

    20 november 2006 om 23:15

    Hier was ik op de fabriek in Modena

    Image hosted by Webshots.comby maserati_teun

    Login om te reageren
  56. Kachel 2.8 q zegt

    21 november 2006 om 09:33

    @d_vdm
    Grotere velgen betekent echt niet dat je auto ineens harder gaat of iets dergelijks. Als je dit al raar vindt, kijk dan eens naar de velgen van een F1 auto. Die zijn nog veel kleiner.

    Login om te reageren
  57. Leon zegt

    21 november 2006 om 10:20

    @ Rick dos

    Stel he, dat je een vermogen van dik tientallen miljoenen op je bankrekening hebt staan…. Ik zeg ook stel dat :P
    Je hebt al tientalle beesten van auto’s die street-legal zijn. Je hebt nog meer tientallen miljoenen over die je toch nooit meer in je leven zal opmaken. Je zet een pallet vol met briefjes van €5 in je gang. Je koop een Maseratie MC12 Versione Corsa (mocht je hem in privé bij je mogen houden dan) voor de sier erbij om naast je pallet met vijfjes te zetten. Aangezien je toch tientallen miljoenen hebt zal je ongetwijfeld een huis hebben waar menig shjeik jaloers op zal worden. Dus echt in de weg zal de Maserati niet staan lijkt mij zo :D

    Wellicht heb je zo een groot landschap dat je een privé race-track op je erf hebt liggen…. Kan je mooi even een rondje blazen met je non-streel-legal auto :P

    Login om te reageren
  58. 147 GTA zegt

    21 november 2006 om 10:46

    Denkt er nou echt iemand dat degene die deze auto koopt er btw over gaat betalen? diegenen die zo’n auto kopen hebben wel ergens een bv’tje waar ze hem op declareren zodat ze de btw terug krijgen.

    als je zo’n auto mag kopen ben je ook automatisch testrijder van maserati en hier help je maserati mee om de nieuwe technologieen te testen. Ik denk ook dat de mensen die deze auto’s kopen elkaar allemaal wel kennen en er gezellig samen mee gaan racen, dat is pas lol met je vriendjes.

    Login om te reageren
  59. Rick dos zegt

    21 november 2006 om 10:50

    @Leon

    Ja maar, ja maar, dat is dan toch de omgekeerde wereld?! Dan zou ik een paar miljoen moeten uitgeven om een auto van een miljoen te kunnen laten rijden?!

    Het is hetzelfde als ik een huis zou kopen. “Hier zijn uw sleutels meneer. MAAAARRRRR! U mag er alleen in, als wij zeggen dat u erin mag en u mag er al helemaal niet in wonen!” ” Maar is het geen schoonheid?!”……”uhm jaaa?!”

    Misschien hadden ze hem tussen de 100 en 200.000 euro moeten aanbieden. Dan had ik er MISSCHIEN nog begrip voor kunnen opbrengen…….

    Login om te reageren
  60. sacha zegt

    21 november 2006 om 11:30

    @Rick dos: Krent!

    Login om te reageren
  61. JANUS zegt

    21 november 2006 om 11:35

    @Rick dos.
    Er schiet mij ineens een vergelijking te binnen met een hele mooie vrouw !

    Hier ben ik schat maar je mag er alleen in ………., nou ja, you catch my drift ;-)

    Login om te reageren
  62. Rick dos zegt

    21 november 2006 om 11:52

    @sacha

    ……..enbrood?! Wat sacha? Wat is het dat je me duidelijk probeert te maken?! ;) :P

    @JANUS

    Precies! Dan gooi je die stoepho……. uhm laten we het maar vrouwvriendelijk houden vandaag! Je weet maar nooit of onze paard van Troje meekijkt! ;) :P

    Login om te reageren
  63. Karaya zegt

    21 november 2006 om 14:04

    Wat grotere velgen betreft, de meeste auto’s gaan er op achteruit wat rijkwaliteiten betreft.

    Bovendien zijn die grote junglewielen niet praktisch in Neerland’s verkeersdrempel paradijs.

    Login om te reageren
  64. Romeo zegt

    21 november 2006 om 14:40

    Karaya :

    Grotere velgen = meer topsnelheid
    Kleinere velgen = snellere acceleratie

    Het is maar wat je lekkerder vindt…en op proffesionele nivo hangt het sterk van het circuit af denk ik, maar dan is het van de regelgeving afhankelijk wat je wel en niet mag veranderen aan je raceauto.

    Volgens mij zijn grotere wielen juist makkelijker ivm drempels…call me crazy…

    Login om te reageren
  65. Romeo zegt

    21 november 2006 om 14:43

    Toevoeging:

    Ik bedoel wielen natuurlijk…
    Je kunt grotere velgen hebben in combo met lagere banden, terwijl je wiel net zo groot blijft he…

    Login om te reageren
  66. JANUS zegt

    21 november 2006 om 15:45

    @Rick dos.
    Als ze echt HEEEEEEEEEEEEEL mooi is dan wacht je tot je uitgenodigd wordt voor de ervaring van je leven …….. En zo zijn we weer terug bij de Maserati.

    Wie weet is het de moeite van het wachten waard :-D

    Login om te reageren
  67. Rick dos zegt

    21 november 2006 om 15:48

    @JANUS

    Ja, precies dan wacht je gewoon tot een vriendje van jou wel zo gek is om hem te kopen en dan rij je een keer mee.

    Hoef je jezelf tenminste niet voor gek te verklaren! :)

    Login om te reageren
  68. mvagusta zegt

    21 november 2006 om 15:49

    Ga eens werken joh! Stelletje…….

    :)

    Login om te reageren
  69. JANUS zegt

    21 november 2006 om 16:00

    @Rick dos.

    “….en dan rij je een keer mee.”
    Je hebt het nu weer over de Maserati hoop ik ;-)

    Login om te reageren
  70. Rick dos zegt

    21 november 2006 om 16:03

    @JANUS

    Nee, ik had het over zijn vrouw……..welke Maserati bedoel je?! ;)

    Login om te reageren
  71. Nick zegt

    21 november 2006 om 16:19

    @Rick dos: Inderdaad, deze kleuren zijn veel beter als de MC12.

    Login om te reageren
  72. Kachel 2.8 q zegt

    21 november 2006 om 16:47

    Uhm, dit is toch eigenlijk al heel oud nieuws? Eind mei was dit al bekend. Tenminste, toen zijn de persberichten ook al binnen gekomen.

    Login om te reageren
  73. mvagusta zegt

    21 november 2006 om 16:52

    Kachel…

    Klopt.. Zie de link in bovenstaande tekst! En als je dan toch aan het lezen bent weet je meteen waarom het nieuws ‘herhaald’ word! ;)

    Login om te reageren
  74. Kachel 2.8 q zegt

    21 november 2006 om 17:01

    @mvagusta
    Heb inderdaad pas na mijn post op de link gedrukt en dat is dom natuurlijk. Maar het enige waarom het herhaald wordt is het feit dat de Mas in Bologna officieel onthuld gaat worden. Voor de rest is het persbericht exact hetzelfde. Viel me ineens op namelijk.

    Login om te reageren
  75. mvagusta zegt

    21 november 2006 om 17:04

    Je hebt ook helemaal gelijk! (zelfs dat je wist dat het in mei was!) Erg netjes! :)

    Login om te reageren
  76. Kachel 2.8 q zegt

    21 november 2006 om 17:06

    @mvagusta
    Ach, heb mijn eigen website. Toen ik het stuk aan het tikken was kwam het me allemaal wel heel erg bekend voor!

    Login om te reageren
  77. mvagusta zegt

    22 november 2006 om 17:31

    Kachel 2.8q

    Nette site van jou! Had nog nooit doorgeklikt!

    Login om te reageren
  78. Kachel 2.8 q zegt

    23 november 2006 om 09:38

    @mvagusta
    Dank je wel. Doe mijn best! (En ondanks dat toch bij de “concurrentie blijven kijken en posten!)

    Login om te reageren
  79. rider zegt

    23 november 2007 om 08:33

    blijft een heerlijke bak. even langs EDO in duitsland en je hebt hem op kenteken.
    waarom de straatversie niet? die maakt teveel geluid (dB’s). dat is de hoofdoorzaak. een andere oorzaak moet je zoeken in het fijt dat deze wagen niet voldoet aan uitlaatgasemissie. dat schijnt EDO allebei onder de knie te hebben.
    0-100= 3sec
    v/max=370km/h
    harder zou qua motorvermogen wel kunnen maar de MC12 leverd teveel downforce wat hem op topsnelheid weer afremd.

    Login om te reageren
  80. tommy zegt

    17 december 2007 om 14:26

    das jammer he…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North