• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati MC12 R door EDO competition

Auteur: autoblogger, gepost 22 april 2006 om 00:03 – 24 Reacties

Maserati MC12R Edo


De heren van EDO competition hebben weer eens hun best gedaan. Ze hebben de Maserati MC12 supercar nog wat weten te tunen waardoor deze nu dik sneller is dan de Enzo! De MC12 heeft standaard 632pk en een topsnelheid van 330 km/u. Met 700pk en 715Nm heeft de Maserati MC12R echter een topsnelheid van meer dan 370 km/u! Het sprintje naar de 100 doet ie in ongeveer 3,5s, de 0 – 200 km/u in 9,5s en de 0 – 300 km/u in 22,0s…

De MC12 had vorig jaar in TopGear al een snelste tijd op het circuit (al was het van korte duur): 1 minuut en 18,9 seconden. Dat was een tiende van een seconde sneller dan de Ferrari Enzo (waar de MC12 op gebaseerd is), met de update van EDO is er geen twijfel meer mogelijk: de Maser wins!



Meer images hier.

Ook interessant!

  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot: de allereerste Maserati MC20 in Nederland
  • Ferrari SUV mag buitenspelen, vermomd als Maserati
  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop

Nieuwste artikelen

  • Configureer een BMW alsof het weer 2005 is
  • ‘Verboden’ versie van de Toyota GR Supra bestaat nu alsnog
  • Controversiële crossover gaat nóg controversiëler worden
  • Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
    Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
FacebookTweetPinLinkedIn

edo-competition, enzo, Ferrari, Maserati, mc12, Supercars, topgear

Vorig bericht: « Automobilist krijgt spraakbericht bij calamiteiten
Volgend bericht: Video: HPA Volkswagen Beetle RSI »

Lees Interacties

Reacties

  1. O.D. zegt

    22 april 2006 om 00:22

    En hier hadden jullie er al een keer een filmpje over gepost: http://www.autoblog.nl/pivot/entry.php?id=3512

    Login om te reageren
  2. Stylez zegt

    22 april 2006 om 00:23

    Waarschijnlijk heb je voor het zelfde geld een Veyron.

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    22 april 2006 om 00:25

    @O.D.: klopt, die staat al gelinkt in het bovenstaande artikel;)

    Login om te reageren
  4. Stylez zegt

    22 april 2006 om 00:25

    En sowieso, sinds 50 Cent er in rondreed in “Window Shopper” vind ik hem niet om aan te zien!

    Login om te reageren
  5. zapp zegt

    22 april 2006 om 08:08

    Volgens mij reed hij daar niet in maar in candy shop in een saleen s7.

    Login om te reageren
  6. sicko zegt

    22 april 2006 om 09:44

    50 uuuuh. Vind het nu ook ni echt een wagen voor mee te flaneren in Monaco ofzo. Aan die Maserati zou ik mijn geld niet geven. Volgens Top Gear is de car control toch niet zoals het zou moeten zijn(voor die prijs zeker????)

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    22 april 2006 om 12:23

    @zapp: lees dan toch wat hij zegt?Hij zegt in “Window Shopper” reed hij rond met de MC12, en in candy shop rijdt 50 cent niet met de S7 rond he, daar staat hij gewoon naast.
    Op het einde van de clip zie je hem rijden met een BMW(M?)6.

    Trouwens wat was de snelste rondetijd met top gear?Dat was toch de pagani zonda F he?Mc12 zal op de 2de plek komen denk ik.

    En ja, de Mc12 zal wel sneller zijn als de enzo nu, maar toch niet sneller als de fxx want die heeft wel een paar pk’tjes meer ;-)

    Login om te reageren
  8. Christoff zegt

    22 april 2006 om 12:32

    langs voor is hij mooi maar die vleugel niet.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 12:38

    Top 10 Powerlaps bij TopGear:
    1 Pagani Zonda F 1.18.4
    2 Maserati MC12 1.18.9
    3 Ferrari Enzo 1.19.0
    4 Ariel Atom 1.19.5
    5 Porsche Carrera GT 1.19.8
    6 Ascari KZ1 1.20.7
    7 Mercedes-Benz SLR McLaren 1.20.9
    8 Ford GT 1.21.9
    9 Porsche GT3 RS 1.22.3
    10 Ferrari 360 CS 1.22.3

    De Fxx zou deze auto’s allemaal compleet zoek rijden. Als ik kijk naar de snelste tijd van de Enzo op Fiorano (1:30) en die vergelijk met de (door mij aan de hand van de video, geklokte tijd van de de FXX (1:22) dan is de FXX ongeveer 9% sneller. Voor het gemak reken ik de tijd van de Enzo bij TopGear dan even om naar de theoretische tijd van de FXX: 1:19.0 * 91%= 1:12!!!!
    De FXX is echter geen auto voor op de openbare weg, dus die mag niet meedoen…

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 12:44

    de Maserati/Edo MC12 zal idd wel een stukje sneller zijn dan de Enzo al is het de vraag of het extra vermogen ook echt gebruikt kan worden op zo’n korte baan. Door het weggedrag (grip) te verbeteren en het remvermogen te vergroten en vooral het gewicht te verlagen valt denk ik meer tijd te winnen op de baan van TopGear. Op de Nurnburgring zal die 70 pk extra wel een verschil maken.

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    22 april 2006 om 14:47

    @W0o0dy
    het moeten toch alleen auto’s zijn die je kan kopen
    (hier spreek ik mezelf wel tegen want de drbs9 daarvan zijn er 17stuks van verkocht dus moest die er dan wel op staan)

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 14:54

    nee op de power lap board mogen alleen “road legal cars” staan. Dus je moet het ding op kenteken kunnen zetten en er de openbare weg mee op mogen.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 14:56

    de 1 minuut 12 voor de FXX geeft trouwens wel goed aan hoe vreselijk snel die wagen moet zijn (of die in de praktijk ook echt 9% sneller zou zijn dan de Enzo dat is niet helemaal zeker, maar toch…)

    Login om te reageren
  14. O.D. zegt

    22 april 2006 om 15:20

    Ik heb ook sterk het idee dat het circuit van Top Gear eigenlijk niet gevarieerd en lang genoeg is om werkelijk de verschillen tussen de auto’s aan te geven.
    Tijden die dicht bij elkaar liggen moet natuurlijk al helemaal geen conclusie aan verbonden worden, want er zijn gewoon telkens verschillende omstandigheden. Je kan dus niet zeggen dat de MC12 sneller is dan de Enzo, je kan hooguit zeggen dat ze ongeveer even snel zijn op de Top Gear test track.

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    22 april 2006 om 19:12

    @O.D.
    lotus heeft dat circuit ontworpen en elke bocht test één (of meerdere) speciale eigenschappen van een wagen

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 19:24

    Met het ontwerp van het circuit is niet al teveel mis. Het straft missers in de wegligging, balans of tijdens het aanremmen goed af en daarom is het ook een goede graadmeter. OD heeft wel een punt als het om de lengte van het circuit gaat, het is vrij kort en daardoor zijn de verschillen tussen auto’s vaak klein. Een circuit met dezelfde soort bochten en dezelfde verhoudingen (rechtdoor/bochten) waarbij een snelle sportwagen ongeveer 3 minuten nodig zou hebben zou de verschillen veel beter duidelijk maken. Maar ja die liggen helaas niet voor het oprapen….

    Login om te reageren
  17. Ejay zegt

    22 april 2006 om 23:46

    Tja, de FXX, als je er trackdaycars laat meedoen zitten die ruim onder de tijd van de Zonda F. De Renault F1 deed het onder de minuut. De FXX is puur ontworpen op het circuit en mist alle eigenschappen om op de weg te mogen, zoals achterlichten en geluidsnormen etc. beetje onzin om daarover te speculeren. Eingelijk geld hetzelfde voor de MC12. Ze hebben hem zo weten te maken dat hij ook op de weg mag, maar eigenlijk is hij te lang, te breed en te laag om fatsoenlijk mee te kunnen rijden. Ding is echt buitenproportioneel tov ‘normale auto’s’
    Derhalve als ik een MC12 zou hebben zou ik hem zeker langs EDO sturen.

    Login om te reageren
  18. kjell zegt

    23 april 2006 om 09:23

    ja je krijgt hem voor het zelfde geld van de veyron

    Login om te reageren
  19. kjell zegt

    23 april 2006 om 13:09

    hoe hard kan die nu al rijden sneller dan de enzo of niet want hij is ten slotte gebaseerd op de enzo en hij kost inmidels al zeshondertduizend euro

    Login om te reageren
  20. Ejay zegt

    23 april 2006 om 23:34

    @ Kjell, hij is gebaseerd op de Enzo, alleen motor is anders afgesteld. Derhalve is hij iets minder snel qua 0-100 en topsnelheid, maar op het Top Gear circuit was hij sneller.

    Login om te reageren
  21. kjell zegt

    24 april 2006 om 07:42

    nog nie gelezen sorry.

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    27 april 2006 om 22:37

    @W0o0dy
    je zal beter nog eens kijken
    http://www.youtube.com/watch?v=DQ22r3nAJeY

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    28 april 2006 om 16:26

    @dekster: what’s your point?

    Login om te reageren
  24. jarreau zegt

    20 augustus 2006 om 10:33

    mijn top 10
    1.ferrari f430
    2.lamborghini galardo
    3.maserati mc12
    4.dodge viper sr10 coupe
    5.ford mustang gt
    6.bmw m3 gtr
    7.bmw m6
    8.volkswagen golf gti
    9.ford ka
    10.fiat punto uit 2005

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North