• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda MX-5 Super25 concept

Auteur: maru, gepost 30 oktober 2012 om 21:16 – 32 Reacties

Afbeelding Mazda MX-5 Super25 conceptAfbeelding Mazda MX-5 Super25 conceptAfbeelding Mazda MX-5 Super25 conceptAfbeelding Mazda MX-5 Super25 conceptAfbeelding Mazda MX-5 Super25 conceptAfbeelding Mazda MX-5 Super25 conceptAfbeelding Mazda MX-5 Super25 conceptAfbeelding Mazda MX-5 Super25 concept

Mazda MX-5 Super25 concept

Eindelijk iets anders dan een nietszeggende facelift. Nog geen nieuw model, maar wel een super Super25 concept van de kleine Mazda. MX-5 goes rally style!

Vandaag berichtten we omtrent de SEMA Motor Show al over de snelle kappersauto en een speeltje dat er toch niet voor ons komt, maar nu hebben we iets dat je zeker in de garage hebt willen staan. Als je van kleine cabriootjes houdt, natuurlijk. Ach, stom van me. Wie valt er nou niet voor de charmes van de heerlijk gebalanceerde, achterwielaangedreven MX-5? Helemaal als deze voorzien is van een stevige rolbeugel, kek hardtopje en rallylampen.

In wezen hebben we hier te maken met een voortborduursel op het Super20 concept, welke wij destijds bestempelden tot de “gaafste MX-5 ooit gebouwd”. Die stelling moeten we met de Super25 herzien, want wow! Wat is deze stoer.

Gedesigned om een endurance racer te worden, kreeg dit exemplaar de “55” sticker die terug doet denken aan de eerste en enige overwinning van Mazda in de 24 uur van Le Mans (1991). Ook heeft hij race strepen, PIAA lampen en matzwarte 17-inch Volk Racing velgen met BFGoodrich g-Force R1 banden en Brembo remmen. Het interieur is gestript en voorzien van een zwart-rode Sparco Evo stoelen, een sportstuur, zespunts gordel en een AiM MXL dataverzamelsystem met display op het dashboard. Een lekker kort schakelpookje maakt het helemaal af.

Misschien een beetje laag om over grindpaden te crossen, maar voor een lekkere bergweg zal de Super25 perfect zijn. Specificaties van de performance zijn nog niet vrijgegeven, maar we kunnen er denk ik wel van uitgaan dat ook deze MX-5 weer volop rijplezier zit.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Alfa Romeo Stelvio op Marktplaats is plots spotgoedkoop
  • Koop een gedragen racepak van Max Verstappen voor bijna 20.000 Euro
  • Audi A3 en S3 worden nóg minder premium
  • Zomerse autozaken: kan je eigenlijk swirl marks verwijderen?
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Mazda, mx-5, sema, sema-2012

Vorig bericht: « Hebben! Street legal Ford GT racewagens
Volgend bericht: In welke auto vervoer je de duurste teef ter wereld? »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    30 oktober 2012 om 21:19

    Supergaaf bakkie zeg, nou wil ik ook een kappers auto.

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    30 oktober 2012 om 21:27

    Hmmja.. doe mij zo’n hardtopje! die rally-lampjes moet ik nog even over denken, zijn ’s nachts op de snelweg natuurlijk ook wel functioneel.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      30 oktober 2012 om 21:29

      @Alwood: Of op een onverlicht bergweggetje hier.

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        30 oktober 2012 om 21:42

        @norge: Helaas, is me iets te ver rijden ;-) en met de boot is ook zoiets…
        Maar komend voorjaar wel eens heel erg door de Alpen toeren, daar komen die lampen natuurlijk ook wel van pas.

        Login om te reageren
      • awesome zegt

        30 oktober 2012 om 21:51

        @norge: of hier op de linkerrijstrook :)

        Login om te reageren
        • norge zegt

          30 oktober 2012 om 21:54

          @awesome: Linkerrijstrook? Daar neem je maar een VAG voor.Dit is gemaakt voor B weggetjes.

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            30 oktober 2012 om 23:40

            @norge: touché!

            Login om te reageren
  3. kets zegt

    30 oktober 2012 om 21:30

    @norge: wowowowoowwww….. kappersauto? yeah right… dit is geen TT he ;)

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    30 oktober 2012 om 21:40

    Een hardcore Mx5, jammie. Wanneer kan ik hem bestellen?

    Login om te reageren
  5. xiran zegt

    30 oktober 2012 om 21:49

    Ze mogen hem wel iets groter maken, rond de 1.90 pas je niet meer in de auto.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      30 oktober 2012 om 21:52

      @xiran: Waarom moet je dat nou zeggen ? :-(

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      30 oktober 2012 om 21:59

      @xiran: dat is ook aanstellerij. Pa (1m95) rijdt graag een rondje… en die rondjes kunnen rustig een paar uur duren. Iets minder focussen op de raamstijl en iets meer door de voorruit kijken en iedereen kan MX-5 rijden.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        31 oktober 2012 om 06:22

        @Alwood: Heeft jouw vader mazzel, ik ben bijna 2 m en kom met me knieeen tegen het stuur.

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          31 oktober 2012 om 11:36

          @xiran: bij een NC?! kan het me haast niet voorstellen. kan verder niet ontkennen dat die een zit heeft waar je heel erg aan moet wennen. dagelijks filerijden is met die lengte misschien ook geen plezier maar als fun-auto moet het passen, behalve bij hele zware gevallen overgewicht misschien.

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            1 november 2012 om 07:43

            @Alwood: Ik heb ooit een testrit gemaakt in mk2, reed geweldig! Alleen paste ik niet in de auto, hoofd gebogen/knieen tegen het stuur. Toen de nieuwe mk3 op de beurs stond was er meer beenruimte alleen toen het dak dicht ging werd ik bijna onthoofd. Dit is een van de grootste nadelen van lang zijn.

            Login om te reageren
    • topless zegt

      30 oktober 2012 om 22:22

      @xiran:

      6ft3inch=190cm

      https://www.youtube.com/watch?v=Cavfb_WEbWc

      https://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8

      Login om te reageren
    • fant zegt

      30 oktober 2012 om 22:53

      @xiran: In een cabrio pas je altijd, zelfs als je 20 meter zou zijn :)

      Login om te reageren
  6. sanjo120 zegt

    30 oktober 2012 om 21:52

    Zoo vet, maar zo uitgemolken, hoewel dit echt wel meer is dan wat stickertjes en plastic plinten aan de zijkant

    Login om te reageren
  7. hassle zegt

    30 oktober 2012 om 21:58

    Ja ik wil

    Login om te reageren
  8. Rene95 zegt

    30 oktober 2012 om 22:21

    Mistlampje in de linker achterruitrijlicht unit en hier heen brengen. Ik vind ‘m dik!

    Login om te reageren
  9. michelyman zegt

    30 oktober 2012 om 22:28

    Supervet vooral door de TE37\’s en rallylampen voorop! Love it!

    Login om te reageren
  10. SimonMc zegt

    30 oktober 2012 om 23:10

    En @W0o0dy , kwijlwaardig?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 oktober 2012 om 23:20

      @SimonMc: mwah, als er 180/190pk (atmosferisch) met een licht vliegwiel, race-kat en instelbaar KW-sportonderstel onderzit… best wel. Alleen ik heb een Mx5 voor open rijden dus die hardtop en rolbeugel… tja.
      De kleurstelling, de “stance” en de wielen zijn wel helemaal top!
      Verdict: slightly drewly, not buying, sorry!

      Login om te reageren
  11. celicatwincam zegt

    30 oktober 2012 om 23:11

    stoelEN? ik zie er maar één… krijg je die andere er los bij en is het bolt on of is de tweede optioneel??

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 oktober 2012 om 07:41

      Check!

      Login om te reageren
  12. Bart_V zegt

    31 oktober 2012 om 00:00

    ohyea Volk TE37 :D
    love it!!

    Login om te reageren
  13. phaeton zegt

    31 oktober 2012 om 00:45

    Hebt willen = wilt hebben.
    Astu, dank u.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 oktober 2012 om 07:42

      Mwah, zoals het er staat kan het ook.

      Login om te reageren
  14. phaeton zegt

    31 oktober 2012 om 00:46

    Lol, zelf ook een fout. *Alstu.

    Login om te reageren
  15. pieter-jan_catteeuw zegt

    31 oktober 2012 om 01:53

    Minus de lampen want dat is niet aerodynamisch verantwoord en als het niet overbodig is dan zijn er zeker betere oplossingen. Bvb ledjes in de neus die het licht patroon van klassieke rally lampen mimicken maar gewoon netjes in de neus verborgen zitten.

    Misschien in de vorm van een kruis (in een cirkel) want ik vond die afgeplakte rally lichten van welleer übercool.

    Op de neus vormen de lichten dan een ovalen die in het duistere vooraanzicht lijken op een rechtstaande rij ronde lampen.

    Login om te reageren
  16. enveekaa zegt

    31 oktober 2012 om 10:01

    Leuk bakkie, maar gaat er motorisch nog wat gebeuren? 200pk zou hem niet misstaan.

    Login om te reageren
  17. mellie zegt

    31 oktober 2012 om 21:41

    Deze ziet er wel heel nice uit al mogen ze van mij wel die 4 ronde koplampen achterwege laten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North