• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheid

Auteur: JordyS, gepost 4 maart 2015 om 20:48 – 43 Reacties

Afbeelding McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheidAfbeelding McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheidAfbeelding McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheidAfbeelding McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheidAfbeelding McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheidAfbeelding McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheidAfbeelding McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheidAfbeelding McLaren F1 GT Long Tail: het is en blijft een schoonheid

McLaren F1 GT Long Tail
De McLaren F1 GT Long Tail wordt dit jaar officieel volwassen, maar wie gelooft dat deze beauty al achttien jaar oud is?

Je zou de Long Tail-uitvoering van de F1 kunnen zien als een noodzakelijk kwaad, om het even heel oneerbiedig te zeggen. McLaren wilde in 1997 namelijk blijven deelnemen aan het FIA GT-kampioenschap. Om te voldoen aan de reglementen waren de Britten verplicht om een straatvariant van de McLaren F1 GTR Long Tail te ontwikkelen. McLaren bouwde er uiteindelijk slechts drie (als McLaren F1 GT Long Tail), dus je kunt gerust stellen dat we een behoorlijk exclusieve auto tegen het lijf liepen in Genève.

De voor de racerij bestemde McLaren F1 GTR Long Tail verschilde behoorlijk van de McLaren F1 die we kennen. De Britten namen het namelijk op tegen auto’s als de Porsche 911 GT1, die specifiek voor de autosport ontwikkeld was. Dat terwijl de F1 toch echt een straatauto geboren werd. De monocoque bleef onaangeraakt, maar de body van de Long Tail werd flink onder handen genomen. Denk aan een langere neus en tail, een enorme achtervleugel en flink verbrede wielkasten. Is-ie mooier dan de originele F1? Dat wagen we te betwijfelen, maar stijlvol is de F1 GT Long Tail zeker.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Meer dan 12 miljoen euro voor deze McLaren F1?!
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, f1, geneve, geneve-2015, gtr, Klassiekers, McLaren, Racing

Vorig bericht: « Brabus Rocket 900: monsterlijke S-Klasse met 900 pk
Volgend bericht: Marchionne: ‘Fiat nooit meer grote speler in Europa’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. pepijn2611 zegt

    4 maart 2015 om 20:50

    doet me iets te veel aan een saleen s7 denken.. Heb liever de normale f1

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      4 maart 2015 om 20:57

      @pepijn2611:
      Zucht, het is nog altijd andersom..

      Wel deel ik je mening dat de korte mooier is..

      Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      4 maart 2015 om 21:21

      @pepijn2611: pas op wat je zegt!
      Met je Salien..

      Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      5 maart 2015 om 00:43

      @pepijn2611: en ik niet eens weten dat dit ding bestond, is dat erg voor een pure petrolhead?

      Login om te reageren
    • mazdarx zegt

      5 maart 2015 om 09:52

      @pepijn2611: De Saleen S7 was vroeger mijn droomauto. Prachtig ding, heb er nog nooit 1 in het echt mogen aanschouwen helaas…

      Login om te reageren
  2. dhrwilders zegt

    4 maart 2015 om 20:52

    Geef mij toch maar liever die 675LT

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      4 maart 2015 om 20:55

      @dhrwilders: mee eens

      Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        5 maart 2015 om 09:24

        @rob5nismo: Jullie zijn nog jong, jullie snappen dat nog niet.

        Het is jullie vergeven :)

        Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      4 maart 2015 om 21:32

      @dhrwilders: dan deze Long Tail ok..
      maar dan een gewone F1? Zelfs met High Downforce kit?:
      https://farm6.staticflickr.com/5574/15075907260_53256a2b3f.jpg hoe prachtig de 650S en 675LT ook zijn.. Voor mij gaat er eigenlijk NIETS boven zo’n F1. Prachtig.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        4 maart 2015 om 22:25

        @jrmpower24: niets als in alleen de F40? ;) Of is dat m’n eigen bescheiden mening?

        Login om te reageren
      • dhrwilders zegt

        4 maart 2015 om 22:29

        @jrmpower24: wel een schoonheid hoor, maar die 675LT blijft baas boven baas

        Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      4 maart 2015 om 23:41

      @dhrwilders: man je bent niet goed!

      Login om te reageren
    • raym zegt

      5 maart 2015 om 12:37

      @dhrwilders: ken je klassiekers. Zonder deze auto was er nooit een 675 lt geweest

      Login om te reageren
  3. dirkiii zegt

    4 maart 2015 om 20:53

    De f1 is zelfs na 20 jaar nog niet gedateerd. Dus dat zegt genoeg

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 maart 2015 om 21:08

      @dirkiii: Qua supercar performance wel natuurlijk.
      Qua uiterlijk niet meer of minder gedateerd dan andere supercars uit die tijd.
      Dus zoveel zegt het niet.

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        4 maart 2015 om 21:23

        @alcantara: 22 sec naar 300kmu en top van 391.
        Daar kunnen de meeste moderne supercars niet tegen op hoor. Ik weet niet waar jij aan zat te denken verder..

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          4 maart 2015 om 21:55

          @jrmpower24: Aan 16,5s naar de 300 voor een Mclaren P1 bv.

          Login om te reageren
    • medemblikker zegt

      4 maart 2015 om 22:24

      @dirkiii: De lichten zijn wel behoorlijk gedateerd :p

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2015 om 21:01

    Eentje uit de tijd dat Mclaren nog mooie auto`s maakte!

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      4 maart 2015 om 22:00

      @dutchdriftking: mc Laren heeft wel geteld… 3 modellen uitgebracht voor de openbare weg!! En wat varianten daarop.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        4 maart 2015 om 22:28

        @jorden: ho ho, vergeet de fantastische M6 GT niet! http://f.fwallpapers.com/images/mclaren-m6-gt-1970.jpg

        Login om te reageren
  5. goodolddays zegt

    4 maart 2015 om 21:02

    Één is van McLaren zelf, een rode en zwarte zijn in privé eigendom van 2 very lucky bastards…

    Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    4 maart 2015 om 21:04

    Ze hadden de huidige long tail ook wel iets langer mogen maken. nou is het hier wel erg lelijk geïnterpreteerd, maar over het algemeen vind ik long taill racewagens echt prachtig! CLK-GTR, CT1, MC12, enz.

    Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    4 maart 2015 om 21:08

    Doet me raar genoeg denken aan de W169 (vorige generatie a-klasse) zolang er geen vervanging voor wordt gemaakt en hij is een beetje goed aangekleed + goed kleurtje dat deze f1 ook heeft zal hij er nooit oud uit komen te zien. De b-klasse uit die tijd ziet er ouder uit dan de W169

    Login om te reageren
  8. 406_v6 zegt

    4 maart 2015 om 21:10

    @jordyS: wat doet deze F1 in Geneve??

    Login om te reageren
    • JordyS zegt

      4 maart 2015 om 21:12

      @406_v6: mooi zijn ;-) Nee, hij staat daar ter ere van de introductie van de 675LT (Long Tail)

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        4 maart 2015 om 21:18

        @JordyS: Ah, ok dat had ik ff gemist!

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        5 maart 2015 om 10:08

        @JordyS: Omdat ze zoveel met elkaar gemeen hebben zeker? De nieuwe LT is gaaf, maar de naam slaat nergens op.

        Login om te reageren
  9. jrmpower24 zegt

    4 maart 2015 om 21:27

    Ik ben zelf heel erg fan van de F1. Hoe tijdloos kan een auto zijn!! Ook de mooist klinkende V12 ooit en centrale zitpositie.. Prachtig. Van deze Long Tail ben ik minder fan maar maar zeker gaaf!

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    4 maart 2015 om 21:41

    F1 is geniaall…Dit is gewoon een racer…Grappig meer niet.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    4 maart 2015 om 21:53

    Autoblog is echt de site van het jeugdsentiment. Recent zagen we hier de Freggels en vandaag de snorkels.

    Login om te reageren
  12. philipf zegt

    4 maart 2015 om 21:54

    Wouw! Wat een lekker ding! Zo lekker tijdloos ook. Nogsteeds een plaatje

    Login om te reageren
  13. kaeser zegt

    4 maart 2015 om 21:56

    Gek! Nooit van deze versie geweten… Valt me wel tegen als F1 fan. Thx autblog weer wat geleerd!

    Login om te reageren
  14. sleepyj zegt

    4 maart 2015 om 22:12

    Een echte schoonheid vind ik hem niet. Wel erg indrukwekkend. Schoonheden komen in mijn ogen uit Italië.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      4 maart 2015 om 22:25

      @sleepyj: nou, uit Engeland komt anders best lekker ordinair spul om eens een weekend mee te feesten hoor…

      Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        4 maart 2015 om 22:37

        @davelepeef: Geef ik je helemaal gelijk in, ik dacht even niet aan jaguar qua uiterlijk. Maar schoonheid en prestaties gaan niet altijd samen.

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          5 maart 2015 om 12:14

          @sleepyj:
          Precies. Dat bewijst Pagani en Lamborghini de laatste jaren maar weer eens. En ook uit Maranello komen maar spaarzaam mooie auto’s.

          Login om te reageren
  15. davelepeef zegt

    4 maart 2015 om 22:24

    Zweer dat deze ooit op de RAI of iets dergelijks heeft gestaan, maar heb deze ooit in Nederland zien staan. Had geen idee dat er maar drie zijn maar je herkent m zo aan de kleur… Korte kont is beter, LM trim wel erg lekker…

    Login om te reageren
  16. damrakker zegt

    4 maart 2015 om 23:14

    Had wel n foto pal van de zijkant op afstand willen zien ipv al die detail foto’s.

    Login om te reageren
  17. HzR zegt

    4 maart 2015 om 23:37

    Het wordt langzaam wel een beetje triest dat McLaren voor elk nieuw model er een livery of een referentie naar een succes van 20 jaar geleden met de haren bij sleept. De auto’s zijn goed genoeg, laat ze voor zich zelf spreken in 2015…

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    4 maart 2015 om 23:42

    Wat wen geweldige auto, hoeveel zijn er hiervan eigenlijk gemaakt?

    Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      5 maart 2015 om 09:28

      @mrrallycross: Lees het artikel eens…

      Login om te reageren
  19. gtwillem zegt

    5 maart 2015 om 00:51

    Dit geeft vooral aan hoe mooi en functioneel de oude McLarens waren. De MP4-12C boodt hoop voor de toekomst, toen gingen ze in Woking alles hele rare lijnen geven, waardoor je met dingen als de 650S en P1 zit. Indrukwekkend ja, maar ook best wel lelijk. Wat is er mis met functioneel mooi? Niets toch? McLaren was nooit een extrovert merk. Maar ja. Verkoopaantallen en mijn mening, 2.628 tegen 11. Ofzo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North