
Eet dat Ferrari! In plaats van klant-auto’s te knijpen (langzamer dan een 15j oude Audi) trekt McLaren maar wat graag een beetje extra power uit je MP4-12C.
Nieuwe auto’s zijn absoluut niet fout-loos. Zeker bij een volledig nieuw model zoals de McLaren MP4-12C gaat de ontwikkeling ook na introductie nog even door. Upgrades van het computersysteem zijn vrij normaal bij alle merken, daar gratis extra power bij krijgen is minder gewoon. Als fabrikanten al een paar gratis pk’s vinden bewaren ze die liever voor een sportief optiepakketje. De MP4-12C krijgt nu gratis een upgrade van 600 naar 625 pk. Uitstoot blijft onveranderd, nieuwe prestatie-cijfers zijn niet genoemd.
Naast vermogen krijgt de McLaren ook een op afstand te openen deur aan de passagiers zijde en aangepast geluidssysteem. Dit allemaal na terugkoppeling van klanten.
Nu is de introductie van de McLaren MP4-12C geen soepele geweest. De auto kent wat probleempjes. Een beetje extra klantvriendelijkheid lijkt daarom een goede zet van het merk. Wie het laatst lacht lacht het best en natuurlijk gaat het McLaren lukken rondjes te rijden om de 458. (bron: mclarendriver.com)
UPDATE 07-06 : Nieuwe gallery toegevoegd
En zo hoort het! Dat is nou pas klantenbinding:)
Automatisch openend deur?
Knight rider alert!
Waarom alleen de passagiers deur?
@dennisr: De bestuurderskant had het al.
@E34M5Touring: vreemd dat ze dan niet onmiddellijk beide deuren gedaan hebben.
@adyton: Ach, zoals gezegd in de tekst, soms kom je dr pas na een paar maanden en klantreviews achter dat dat best handig is. Citroen deed het met de spiegelverstelling. Dan had je de passagierskant electrisch en de bestuurderskant gewoon (snap het wel, moeilijk bij te komen voor de bestuurder bla bla bla) maar doe dan beide kanten. Staat zo budget (vind ik).
@E34M5Touring: oh :lol: idd, wat @adyton zegt..
@dennisr: Dan nog.. Als je al niet de moeite kunt nemen om je Carbonfiber deurtje zelf open te doen…. Sorry maar dan is het wel droef met je gesteld toch?
@E34M5Touring: Ja nutteloos vind ik het ook wel
@E34M5Touring: Absoluut, vind het sowieso een maffe optie.. maar ik heb rijke mensen nog nooit echt begrepen :P
@dennisr: @Adyton: Het ziet er voor de Harrods vast supercool uit als je deur vanzelf opengaat. Wij hebben daar personeel voor….. :) :)
@E34M5Touring: neem ik wel een illegale chinees mee onder mn dashboard, die dan telkens van binnenuit de deur open drukt.. same shizzle 8)
@dennisr: Hoe denk je dat McLaren dat doet…… :)
@E34M5Touring: aaah, vond het al een groot dashboard! :lol:
@E34M5Touring:
ik heb centrale deurvergrendeling ..
vind dat reuze handig ..
was ook ooit een decadent onzin ding voor luie en rijke mensen ..
evolutie is geen vloek ..
@lincoln: Nee maar kan wel doorslaan. Op een Eldorado met deuren van 50kg snap ik het nog. Op een McLaren met een carbon deurtje van 10kg vind ik het onzin.
@E34M5Touring: ach, dat vond men vroeger van cv ongetwijfeld ook. Op mn vorige auto had ik keyless entry, wilde ik eigenlijk niet, maar zat in een pakket waarvan ik de rest wel wilde. En op mn huidige auto heb ik het speciaal aangevinkt, gewoon heel handig als je je handen vol hebt. Bmw gaat weer een stapje verder door de kofferbak automatisch te openen als je je voet onder de achterkant zwaait. Gimmick? Ja. Handig? Absoluut!
@E34M5Touring: ik gebruik het met de mijne altijd om chickies op te pikken want die vinden de klink nooit. Niks overbodige optie.
@driftkicker: En die neem je dan op schoot ofzo? Of laat je hen rijden? Aangezien het dus op jouwe (WHAHAHAHAHAHAHAHA) nog niet zit….. NEXT
@driftkicker: Mss wel lollig, maar er zit een grond van waarheid in ;) De klink van een MP4 is gewoon niet handig. Een kereltje die op de stand van Gemballa werkte op Top Marques dit jaar wou hem ff open doen voor me om het interieur te tonen, maar het lukte hem ook niet.. Beetje fail wel natuurlijk :P
Net zoals de deur van een TVR niet handig is, zie maar die Top Gear-aflevering ;)
Kijk dat is service waar je wat aan hebt. Lekker +25pk voor nop. Toch lekker, wat extra pk’s op hete dagen wanneer de airco extra hard moet werken.
Begrijp ik het nou goed? Zijn die 25 pk nodig om die deur te openen? ;)
@Svenska_Aeroplan_AB: :D
Dat is pas service
Dat is nog eens lekker!
dat is lekker!
Ik vind de MP4-12c echt heerlijk!
Zoek dat maar eens bij Ferrari! Héérlijk, ideaal voor de échte autofan ;)
Kan je in sommige landen nog een extra (op peeka gebaseerde) belasting gaan betalen.
@norge: ja, want de gemiddelde eigenaar zal zich ook druk maken om die extra belasting
@_Eend_: denk het wel
@_Eend_: Denk het wel rijk worden doe je niet door veel belasting te betalen.
Een inventieve boekhouder is da een stuk goedkoper.
volgens mij is het gewoon andere taal voor een terugroepactie. dus dat er iets fout is, en dat ze er dan maar 25 pk extra bij doen zogezegd als extraatje
vind een “electrische deur open doen ding” een leeeeevensgevaarlijke optie ..
je zal maar perongeluk op het knopje drukken terwijl je net naast de bekende rode knop geparkeerd staat die alle kernbommen ter wereld tegelijk opstart ..
nou .. dan heb je de poppen aan het dansen van heb ik jou daar ..
en dan zal ik jullie de gruwel van al die vrolijk spelende kinderen op straat maar besparen ..
je kent ze wel .. die kindjes die zich stiekum in onverwachte hoekjes op te stellen om op de meest zotte momenten over straat te rennen 24/7 ..
zeer slechte en foute ondoordachte optie dus ..
@lincoln: ..altijd weer die K#%-kindetjes hae… :lol:
@lincoln: WTF is dit voor reactie?
@lincoln: Je heb natuurlijk weer groot gelijk…..Prozacje?
Leuk hoor ….. Maar het blijft een verschrikkelijk lelijk hok die McLaren helemaal als je hem naast een 458 italia ,Porsche 911 gt2 of een sla amg zet
@deferrariman: sla amg?
waar vindt je dat , bij de supermarkt?
@kuzydude: supersnelle sla met een vet geluid.. Nooit gezien/gehoord bij je groenteboer?
Gewoon ‘niet zeiken’ en keurig oplossen ! Het geluid was dermate ’tam’ en de prestaties dermate ‘voorspelbaar’, dat de auto inderdaad wel wat extra peper kon hebben. En dat simpelweg door een gratizzz update, prima werk.
@Megakix: Geluid zodanig tam… Heb al eens 1 horen optrekken en ik vond het eigenlijk niet mis klinken.. Misschien als je in de wagen zit is het minder, maar dat heb ik nog niet mogen beleven ;-)
@Dimglor: tuurlijk is mijn opmerking ‘relatief’…ten opzicht van Ferrari, Lambo of de speciale Porsches. In vergelijk met een M5 is de McLaren dan wel weer een ‘beest’.
@Megakix: Ahzo, ik had het anders verstaan ;-)
Dan heb je inderdaad wel een punt… ;-)
Compleet overbodige auto! Dit soort auto’s zijn de schuld dat straks de olie op is, en de poolkappen opwarmen!!!!!!!
@faalhaas: ga eens snel terug naar groen7 jij
@faalhaas: ze verbruiken misschien meer per kilometer dan een lease hybride op papier maar die dingen maken geen kilometers.
Dus voor jou co2 geneuzel maakt dat geen bal uit.
@faalhaas: wat doe jij hier?
@jordy14: hij trolt ff…
ZO moet dat als je niet veel feedback kan hebben van klanten wegens gebrek aan vorige modellen.
Als ferrari dit zou doen zouden hun auto’s niet zo bagger zijn in vergelijking met wagens die gebruikt worden zoals Porsche, mercedes,…
En voor ik hier een horde fanboys op m’n nek krijg. Rijd maar eens rond in een ferrari. Bvb. een 328 of een 355 dan zie je dat die dingen vol met (kleine en grote) fout zitten en dat ze maar een paar 1000km hebben.
Een porsche van die leeftijd is de 100k km sowieso voorbij en heeft al wat vaker bij de garage gestaan. En zit wonderbaarlijk genoeg ook nietmeer zo vol met fouten als z’n vorige versies.
@Hupke: zeg vindt je het niet een beetje laat om daar over 30 jaar oude ferrari’s te gaan zeiken? Alsof iemand daar wat aan heeft. Tegenwoordig zijn het gewoon een van de beste supercars en de gt’s van de wereld, daar kan je niet omheen. Dat ELKE verbrande ferrari nou gelijk op de voorpagina beland met vaak een onduidelijk/geen verhaal wat de oorzaak ervan is daar kunnen ze in maranello ook niks aan doen.
@lambo4all:
Dat zijn de enige ferrari’s waar ik al mee heb mogen rijden over de rest kan ik niet oordelen.
Ik heb het hier ook helemaal niet over verbrande ferrari’s en dergelijke ik heb het erover dat hun wagens (misschien de Gt’s niet) door hun klanten veel te weinig gebruikt worden om er echt feedback over te krijgen van hoe die in het dagelijks leven zijn en wat er mis mee is. En dat die daarom naar het volgende model toe vaak zelfs niet aangepast worden. (al is de al is de 360 een serieuze verbetering op de 355 qua onderhoud heb ik me laten vertellen)
Mclaren luistert blijkbaar wel naar de klanten en past aan terwijl ze al op de weg zijn.
@Hupke:
Aha. Even samengevat:
Je hebt gereden met twee overjarige Ferrari modellen en trekt daaruit even een algemente conclusie (bagger) die je even later voor het gemak nog even meeneemt bij een vergelijking met een McLaren van nu. Goed verhaal.
Vraag het de gebruikers eens:
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=330205
@macready:
Wat die mannetjes met hun matchbox en een hoop fantasie?, ik heb wel wat beters te doen, zal het wel eens aan iemand die echt een ferrari heeft vragen. Niet dat ik daar iets van te weten zal komen aangezien die dingen daar gewoon in een garage staan te staan.
Wat ze ook doen, het blijft een lelijk hok!
Meer pk’s kunnen nooit kwaad!
Dit is gewoon een van de weinige auto’s die ik echt haat.
Hij is lelijk, en maakt niks waar wat mclaren belooft. En dus niks beter dan de 458 italia. Al die technische mooi zoals die deuren zijn ook dom.
Dat is nog eens een mooie bonus!
Luisteren naar feedback van klanten en het nog gratis als update bieden ook… Kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen.
Poepoe.. 25 hele pk’s op 600 pk’s.. Dat zal je vast merken..
@jeffreym3: Niet natuurlijk.
Blijft gewoon een heerlijke auto! En met 25 extra pk’s natuurlijk nog net ff beter ;)