• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren MP4-12C Spyder krijgt een carbon klapdak

Auteur: robbie, gepost 5 januari 2012 om 20:03 – 46 Reacties

McLaren MP4-12C


Dat er ook een gay open variant van de McLaren MP4-12C gaat komen is algemeen bekend, maar we wisten nog niet precies wat voor dak deze spyder zou gaan krijgen. Nu de eerste spyshots opduiken kunnen we verklappen dat de open versie van de MP4-12C een carbonfiber klapdak krijgt.

Het Duitse Auto Motor und Sport heeft een aantal spyshots van de open MP4-12C te pakken weten te krijgen. En daarop is te zien dat de MP4-12C (of gaat ie MP4-12S heten?) een vast dak heeft net zoals de Ferrari 458 Spider dat heeft.

En volgens de bronnen van AM&S zou het niet zomaar een hard flip-flop dak zijn, maar een carbonfiber flip-flop dak. Gaan origamidaken het helemaal worden? Ik ben alvast benieuwd wat voor dak de Aventador Roadster gaat krijgen.

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, McLaren, mp4-12c, spider, spyder, spyshot

Vorig bericht: « Dit is de DC Design Avanti
Volgend bericht: Will.i.am komt met een eigen automerk: I.Am.Auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. syliaca zegt

    5 januari 2012 om 20:04

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. jordy14 zegt

    5 januari 2012 om 20:07

    De 458 spider zal wel weer dezelfde concurrentie krijgen als de dichte versie van de 458. De McLaren snel en precisie, en de Ferrari met heel veel emotie. Geef mij dan toch maar de Ferrari!

    Login om te reageren
  3. raphael zegt

    5 januari 2012 om 20:08

    Ben een beetje klaar met die mp4-12c, hoe goed ie ook mag zijn. Ding ziet er zo verrekte saai uit. Laatst voor het eerst in het echt gezien. Zeker na de orgie die 458 Spider heet.

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      5 januari 2012 om 20:12

      @raphael: Eens. Wel een lekker kleurtje op de McLaren op de foto om eerlijk te zijn. Maar liever een 458, en ook liever een 430!

      Login om te reageren
    • syliaca zegt

      5 januari 2012 om 20:17

      @raphael: Hij ziet er inderdaad erg saai uit.

      Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    5 januari 2012 om 20:13

    Ik ben eens benieuwd of ze een leuke manier gaan vinden om het dak te vouwen ofdat ze het gewoon & saai gaan houden.

    In ieder geval, wel een cabrio die niet zo hard zal zuigen als alle andere cabrio’s en wel hierom:

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      5 januari 2012 om 20:26

      @Hupke: Misschien kijken ze het wel af van de 458? Wie weet..
      Stevige dorpels in elk geval!
      Nu gaat hij maar goed de helft van zijn stijfheid verliezen ;)

      Login om te reageren
      • tritone zegt

        5 januari 2012 om 20:57

        @vale46: Ehm F1?

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          5 januari 2012 om 21:15

          @tritone: daar hebben ze geen deuren en hebben ze maar een hele klein gat nidug voor decoureur. toch overdrijft vale indd zwaar. denk dat de ze bij mclaren heel goed weten wat ze doen.

          Login om te reageren
        • vale46 zegt

          5 januari 2012 om 22:46

          @tritone: Bij F1 zit het gat in de cockpit in de bovenkant van het chassis. Kan je vergelijken met een zonnedakje in je auto. Daar verlies je geen stijfheid hoor :D

          Login om te reageren
      • Hupke zegt

        5 januari 2012 om 21:27

        @vale46:

        Ik denk het niet, carosserie is bijna verwaarloosbaar bij de MP4-12C. Alles zit in het chassis bij de MP4-12C in tegenstelling tot bij de 458.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          5 januari 2012 om 23:00

          @Hupke: Dus? Simpel vouwdakje volgens jou?

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            5 januari 2012 om 23:21

            @vale46:

            Nuja simpel, het moet tegen 300km/u kunnen en stevig genoeg zijn om een crash te kunnen opvangen maar zal niet zo stevig zijn als bij bvb een SL ofzo. waar het dak helpt om het chassis stijver te maken.

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              6 januari 2012 om 11:20

              @Hupke: Simpel in de zin van: gelijkaardig aan de Murcielago Roadster. Zo een campingdakje tot 250km/h

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                6 januari 2012 om 11:36

                @vale46:

                Nuja we weten dat het een carbon dak is en geen bbq-tentje.
                Maar ik denk dat je het eerder met zo’n murcielago dak kan gaan vergelijken dan met dat van een SL.
                Het zal waarschijnlijk wel veiliger zijn van te crashen met het dak erop en het zal ook wel gestroomlijnder zijn.
                Maar qua stijfheid zal dat ding geen verschil maken. Dus vanuit de sterkteleer gezien idd een simpel dakje.

              • vale46 zegt

                6 januari 2012 om 11:59

                @Hupke: Een dak zoals Koenigsegg dus?
                Dat kan je zo mooi in de neus schuiven.

              • Hupke zegt

                6 januari 2012 om 12:13

                @vale46:

                Ja bvb maar bij de Mclaren zal het natuurlijk inklapbaar zijn en dat is het gedeelte waar ik naar uitkijk.
                Ik vraag me af of ze daarvoor de 13ineendozijn methode gaan gebruiken ofdat ze een super inventieve en elegante oplossing gaan vinden.

                Ik hoop dus zo’n beetje dat de Mclaren mp4-12c de peug 402 Éclipse word van onze tijd.

  5. norge zegt

    5 januari 2012 om 20:22

    Nou nog een carbon strijkplank achterop en je kan racen.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      5 januari 2012 om 20:28

      @norge: Racen met een cabrio? :D

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        5 januari 2012 om 20:32

        @vale46: Tegenwoordig kan alles.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          5 januari 2012 om 20:36

          @syliaca: Alles kan, maar sommige dingen zijn nu eenmaal beter dan andere..

          Login om te reageren
      • The360box zegt

        5 januari 2012 om 20:50

        @vale46: Wat dacht je van de 307 WRC(vergezocht maar toch)

        Login om te reageren
        • The360box zegt

          5 januari 2012 om 20:52

          @The360box:

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            5 januari 2012 om 22:53

            @The360box: Ik wist niet dat die bestond in WRC-trim.
            Daar heb je dus een uitzondering op de regel.
            Ook zit er altijd een rolkooi in een WRC auto, als ze die op strategische punten vast lassen aan het chassis krijg je hetzelfde als met een dak.

            Het is gewoon het concept dat verkeerd is om met te racen. Een cabrio is ofwel minder stijf, ofwel veel zwaarder dan een coupe. Dat is al volledig tegen de beginselen van een goede snelle wagen.

            Login om te reageren
            • The360box zegt

              6 januari 2012 om 10:04

              @vale46: Daarom zal die wel nooit echt gewonnen hebben en stapten er al snel weer uit. Alleen dit is dan wel een CC’tje maar misschien is hij wel zo verstevigd dat het voor een normale auto door kan gaan.

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                6 januari 2012 om 11:28

                @The360box: Daar doelde ik ook op. Dat ze hem verstevigd hebben zodat ze eigenlijk een gewone auto met dak bekomen.

          • dutchiehd zegt

            6 januari 2012 om 01:18

            @The360box: wat is er zo speciaal aan die 307 dan?

            Login om te reageren
            • The360box zegt

              6 januari 2012 om 10:04

              @dutchiehd: Dat het oorspronkelijk een Cabrio is en dat kon niet.

              Login om te reageren
  6. kraakensmaak zegt

    5 januari 2012 om 20:24

    Jammer dat het geluid van de McLaren een beetje tegenvalt, dat is toch waarom je een spyder wilt.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      5 januari 2012 om 23:05

      @kraakensmaak: Misschien tweaken ze de uitlaat bij McLaren voor de spyder, net als Ferrari met de 458 spyder en de Aperta.

      Login om te reageren
  7. mortsel2640 zegt

    5 januari 2012 om 20:28

    Zijn het nu 2 autos of hebben ze nu achterste wielen vervangen??????
    Eerlijk ik zou nu nog niet kunnen kiezen tss 458 en mc-12. Ik heb er nog niet meer rond gereden. Dus kan ook. Niet beslissen. Maar dat kan ik blijkbaar niet van iedereen zeggen. Want jullie hebben ze blijkbaar al zelf uitgeprobeert :p

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      5 januari 2012 om 20:33

      @mortsel2640: MC12…. ik denk MP4?

      Login om te reageren
      • mortsel2640 zegt

        5 januari 2012 om 21:22

        @syliaca: ja sorry

        Login om te reageren
    • vale46 zegt

      5 januari 2012 om 20:35

      @mortsel2640: Wij gaan op reviews/specs/uiterlijk af. Dus eigenlijk kan je een zeer goede inschatting maken op basis van journalisten hoor. Maar jij leest weinig artikels en kijkt nooit naar reviews?
      En degene die er eentje gaan kopen, die zullen ze nog wel eens testen.

      Login om te reageren
      • mortsel2640 zegt

        5 januari 2012 om 21:26

        @vale46: ja een mening. Dus het is subjectief… Elk persoon ervaart iets anders. Ok het is wel leuk om naar te zien maar nog steeds. Op het einde ben jij het diegene die het moet zeggen. ” ja ik krijg kribbels in mijn ballen van die auto” :p

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          5 januari 2012 om 22:59

          @mortsel2640: Feit, maar als je meerdere reviews bekijkt krijg je een hele hoop voor- en nadelen naar je hoofd geslingerd. Daardoor kan je al goed bepalen of de auto bij je past of niet.
          Het gevoel is natuurlijk altijd een zeer belangrijke factor!

          Zolang de meerderheid op Autoblog de kans niet krijgt met zo’n wagens gereden te hebben zal je toch dit gezeik van onwetenden moeten aanhoren..

          Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      5 januari 2012 om 20:36

      @mortsel2640: nee maar wij kijken TopGear en Fifth Gear..

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        5 januari 2012 om 20:42

        @dutchiehd: Topgear is nu niet echt een benchmark hé :D
        Als Jeremy een Porsche ziet is het rommel en als Richard een Defender ziet is het de beste… Topgear moet je niet kijken voor de goede reviews, maar voor de fun.
        Fift gear is op dat vlak veel beter ;)

        Login om te reageren
        • dutchiehd zegt

          6 januari 2012 om 01:16

          @vale46: ja oke, naar top gear moet je eigenlijk niet luisteren, maar als je ziet hoe ze met de auto’s rijden zie je toch wel snel hoe het rijd.

          Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      6 januari 2012 om 22:34

      @mortsel2640: als je 100 tests van die 2 auto’s hebt gelezen en ze Eggen allemaal hetzelfde dan hoef ik er niet in te rijden om er voor te kiezen, 458 ITALIA

      Login om te reageren
  8. dutchiehd zegt

    5 januari 2012 om 20:35

    Zag een aantal weken geleden een knal oranje MP4_12C op de autobahn.. Die vond ik toch heeeeel wat gaver om te zien dan die knal rode 458 die ik daarna tegen kwam, dan vind ik de 458 maar een rare auto om te zien. 458 voor het geluid, MP4_12C voor de looks.

    Login om te reageren
  9. agera zegt

    5 januari 2012 om 20:37

    Ik zal een van de weinigen zijn maar in deze prijsklasse voor mij veel liever de Lambo Gallardo. Met de McLaren heb ik gewoon niks.

    Login om te reageren
  10. Darahan zegt

    5 januari 2012 om 21:45

    Carbon Fiber dakjes ziju minder kwetsbaar, kunnen lichter zijn en ze zijn comfortabeler dan stoffen dakjes. Wat mij betreft is redelijk logisch dat deze high-end supercars er mee uitgerust worden..

    Login om te reageren
  11. jeffreym3 zegt

    6 januari 2012 om 09:28

    Wat een hondslelijke bak is het toch. Lijkt een beetje op die ”supercars” in grand theft auto 3 t/m san andreas..

    Login om te reageren
  12. jrmpower24 zegt

    6 januari 2012 om 10:26

    echt heerlijk zo’n MP4-12C en dan komt er ook nog een open variant!
    http://www.youtube.com/watch?v=uAOqGU34DOM

    Login om te reageren
  13. fluvioglacialeafzetting zegt

    6 januari 2012 om 17:04

    Geweldige bak en wat nou gay? Waarom? Als je er eenmaal in zit en bijvoorbeeld wordt rondgereden door een goede coureur praat je wel anders… Bij een Nissan Micra is het gay ja…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North