• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren onthult MP4-25

Auteur: autoblogger, gepost 29 januari 2010 om 13:39 – 50 Reacties

McLaren Vodafone MP4-25
De nieuwe bolide van Jenson Button en Lewis Hamilton.

Het McLaren-Mercedes Vodafone F1 Team heeft zojuist de nieuwe MP4-25 aan de wereld laten zien, de opvolger van de MP4-24. Op het hoofdkantoor van Vodafone is het doek van de auto gehaald, wereldkampioen Jenson Button en teamgenoot Lewis Hamilton hadden de eer. Uiteraard zijn ze erg positief over de auto, ze hebben er echter nog niet in gereden (alleen via de simulator). Het echte testwerk begint over een paar dagen in Valencia.

De nieuwe auto is vooral opvallend vanwege de dubbele diffuser (vanaf 2011 waarschijnlijk verboden). “We ontwierpen een wagen die het concept van de dubbele diffuser helemaal benut”, verkondigde een glunderende teambaas Martin Whitmarsh tijdens de presentatie. Om dat concept tot een goed einde te brengen, veranderde McLaren haar ontwerpfilosofie. Het introduceerde de met de achtervleugel verbonden haaienvin. Net als bij de nieuwe Ferrari neemt nu ook McLaren een idee over van concurrent Red Bull Racing. Tevens is het KERS-systeem uit de wagen verwijderd, waardoor er meer met balast gespeeld kan worden. (via f1media.be)

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Jenson Button komt met eigen auto op basis van Lotus
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Jenson Button, Lewis Hamilton, McLaren

Vorig bericht: « Video: Door een haarspeldbocht met je truck
Volgend bericht: Kies maar: Alfa Romeo MiTo of Kia pro_cee’d? »

Lees Interacties

Reacties

  1. spykerboy zegt

    29 januari 2010 om 13:40

    slick!! zeker wel mooi maar niet mijn team :D

    Login om te reageren
  2. rick zegt

    29 januari 2010 om 13:41

    keigave wagen!

    Login om te reageren
  3. Mota zegt

    29 januari 2010 om 13:44

    Weer goed werk van Mclaren (Y)

    Login om te reageren
  4. Alex zegt

    29 januari 2010 om 13:45

    NEEEE!!! Niet wéér die lelijke haaienvinnen!!

    Login om te reageren
  5. Kanary zegt

    29 januari 2010 om 13:55

    Die diffuser was trouwens helemaal niet zichtbaar, no photographs please: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/01/mp4_25_3.jpg

    Login om te reageren
    • rider zegt

      29 januari 2010 om 16:20

      @Kanary: kinderachtig maar wel te verwachten. andere teams doen het ook niet anders. en lekker belangrijk al die aerodynamica, maar die wordt tot aan het begin van het seizoen toch weer bijgeschaafd, ergo, het komt er toch wel weer anders uit te zien dan tijdens de presentatie.

      Login om te reageren
  6. qauqi zegt

    29 januari 2010 om 13:55

    gaaf die, want hij lijkt op een *station*. wel leuk, maar ik heb liever gt1/2/3/4 en de le mans zoals lmp1

    Login om te reageren
  7. Wessee zegt

    29 januari 2010 om 13:56

    Die haaienvinnen moeten echt verboden worden.

    Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    29 januari 2010 om 13:57

    ik wil de hybride versie aub.

    Login om te reageren
  9. Dimocash zegt

    29 januari 2010 om 14:00

    jammer van dat grijze.
    ik had gehoopt dat ze het grijze weg zouden laten zodat we weer een wit-rode mclaren zouden krijgen ala jaren 80

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      29 januari 2010 om 14:04

      @Dimocash: Die Mclarens waren wit-rood omdat Marlboro hen toen sponsorde. Nu zit Marlboro bij Ferrari

      Login om te reageren
      • Dimocash zegt

        29 januari 2010 om 14:09

        @Alex:

        dat weet ik.
        mijn punt is, dat het grijze van mercedes komt.
        laten ze dat grijze varen dan kunnen ze zelf een kleur kiezen.
        rood moet sowieso vanwege vodafone.
        laat er veel wit in terugkomen dan heb je een auto ala jaren 80.

        Login om te reageren
      • amg zegt

        29 januari 2010 om 14:25

        @Alex: Ik was in de veronderstelling dat de zilver kleur onder octrooi van Benz viel, ik ben verrast dat ze deze kleur mogen gebruiken. Silverarrow ??

        Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          29 januari 2010 om 14:34

          @amg:

          Ach, ten tijde van de Audi en Merdeces (jaren 30) waren beide Duitser wagen zilverkleurig.
          Ok, dat was toen omdat landen hun eigen kleur hadden, maar toch!

          Idd. was een oranje McLaren wel gaaf geweest. Gelukkig komt Renault met haar oude geel/zwarte livery!
          Meteen de mooiste van 2010!!!

          Login om te reageren
  10. Roy zegt

    29 januari 2010 om 14:01

    Ik begrijp niet waarom het KERS systeem eruit gesloopt wordt, heb tijdens verschillende races toch regelmatig het nut er van gezien.

    Login om te reageren
    • Dimocash zegt

      29 januari 2010 om 14:20

      @Roy:
      dat is een afspraak tussen de teams
      zonder kers

      Login om te reageren
  11. kaaskabouter zegt

    29 januari 2010 om 14:12

    Ik had gehoopt dat de McLarens weer oranje zouden worden! Jammer, zal wel met Vodafone te maken hebben dat het niet zo is..

    Login om te reageren
  12. HDM zegt

    29 januari 2010 om 14:15

    Van de zijkant net een panelvan/clubman versie xD

    Login om te reageren
  13. Brutus zegt

    29 januari 2010 om 14:18

    Wat is er gebeurd met de bovenkant?! (Waar Mobil staat) Dat was eerst een stuk hoger voor de luchtinlaat..

    Conclusie: Gadverdamme!

    Login om te reageren
  14. kevin_1987_BMW zegt

    29 januari 2010 om 14:28

    Toch wel een mooie auto, ook qua livery. Ook hoe ze de uitlaten hebben verwerkt in het body work verdient toch wel een schoonheidsprijs. De haaienvin daarentegen is toch wel wat minder.

    En godzijdank zijn die lelijke wheel-fairings verboden/verdwenen. Eindelijk weer roodgloeiende remschijven!!

    Login om te reageren
  15. BMW Driver zegt

    29 januari 2010 om 14:36

    de mooiste autos blijven die uit het jaar 2000 tot en met 2008.
    of anders de turbo aangedreven autos uit het senna tijdperk.

    Login om te reageren
  16. BmwMPower zegt

    29 januari 2010 om 14:56

    Misschien dat een andere sponsor de auto zou kunnen opleuken.

    Login om te reageren
  17. Shenkie zegt

    29 januari 2010 om 15:19

    Mooi, maar dit blijft toch echt de mooiste:

    http://farm3.static.flickr.com/2430/3598761382_1b5924c1d3_o.jpg

    Login om te reageren
    • J. zegt

      29 januari 2010 om 15:32

      @Shenkie: Qua livery ben ik het helemaal met je eens, qua vorm vind ik de auto’s uit dat tijdperk echt lelijk.

      Geef mij dit soort auto’s maar: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/Bandini%2C_Lorenzo_-_Ferrari-12-Zylinder_1966.jpg

      Het geluid erbij maakt die auto’s nog zo veel mooier :)

      Ontopic: Mooie auto van McLaren, de haaienvin vind ik er eigenlijk wel goed op staan. Denk overigens niet dat ze daar het hele seizoen mee gaan rijden, meestal zie je teams toch wel met verschillende motorkappen rijden gedurende het seizoen aangezien elk circuit aparte karakteristieken heeft.

      Overigens staat er een fout in het artikel:
      “De nieuwe auto is vooral opvallend vanwege de dubbele diffuser (vanaf 2011 waarschijnlijk verboden).”

      1. Diffuser ontwerp is vaak top secret, en al had dat ding bevestigd geweest tijdens de presentatie dan nog is het totaal geen opvallend onderdeel van de auto.

      2. Het verbod op dubbele diffusers is al bevestigd voor 2011. Heel de FOTA is er voor, en als de F1-teams unaniem een wijziging van de regels vragen aan de FIA wordt dat ook doorgevoerd.

      Login om te reageren
  18. Geert Schoots zegt

    29 januari 2010 om 15:34

    Ik heb het idee dat deze auto een stuk lager is dan de vorige, of zie ik dat gewoon fout?

    Login om te reageren
    • FrankypankyV8 zegt

      29 januari 2010 om 21:41

      @Geert Schoots:

      Nee, alle auto’s zijn idd. langer geworden omdat de benzinetank voor 2010 verplicht is vergroot!

      Vanwege de maatvoering, zoals vastgesteld door de FIA, is elke F1 wagen ca. 50 cm (?) langer geworden…

      En idd. oogt het erg vreemd!

      Login om te reageren
  19. Lennaert zegt

    29 januari 2010 om 15:42

    Vind hem niet zo mooi, ik ben nooit echt weg geweest van dat grijs beetje saai. En die enginecover is ook niet om over naar huis te schrijven. De Ferrari is toch mooier maar ik zit te wachten op de reb-bull Adrian Newey is druk bezig in de windtunnel en dat belooft toch wat moois te worden.

    Login om te reageren
  20. Vincenzo zegt

    29 januari 2010 om 15:49

    hoeveel is er dit keer gejat van de Ferrari?
    Corrupte engelsen altijd, bah.

    Login om te reageren
    • Lip zegt

      29 januari 2010 om 21:36

      @Vincenzo:

      Als er in 2009 iets gejat zou zijn van ferrari zou het hele veld super langzaam geweest zijn:P

      Login om te reageren
    • 8C_Competizione zegt

      29 januari 2010 om 22:19

      “Waaat?” was mijn eerste gedachten bij het zien hiervan!
      Gaaf om te zien hoe verschillend deze is vergeleken met met bv. de Ferrari!:O
      Ik ga niet zeggen of het mooi of lelijk is, want dat zeg je bij een voetbalspeler als heteroseksuele man ook niet.
      Naja wat een mooi tenue heeft hij aan. Maar ik vindt deze livery niet “mooi”…
      Ik ben zo benieuwd naar de testdagen en de andere onthullingen!

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        29 januari 2010 om 22:30

        @8C_Competizione: alsof een man niet kan zien van een man of ie er goed uitziet of niet ;) Vrouwen zeggen dat wel makkelijk over mekaar en die zijn ook niet allemaal pot

        Login om te reageren
        • 8C_Competizione zegt

          29 januari 2010 om 22:43

          @Ahura: Haha dat zeg ik ook niet:P Maar ik dacht ik zal even de heren voor zijn die wel op hetzelfde geslacht vallen;)

          Login om te reageren
  21. rikkon zegt

    29 januari 2010 om 15:53

    @ Shenkie Die komt wel in de top 5 maar dit zijn toch de echte toppers:
    http://racingotaku.files.wordpress.com/2009/06/bt521.jpg
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/McLaren_MP4-4.jpg/800px-McLaren_MP4-4.jpg

    Login om te reageren
    • Dimocash zegt

      29 januari 2010 om 20:08

      @rikkon:

      die mclaren ben ik met je eens
      welke auto is die parmalat?

      Login om te reageren
  22. robbie zegt

    29 januari 2010 om 15:53

    UPDATE Gallery!

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 januari 2010 om 15:59

      @robbie: Thanks!

      Login om te reageren
  23. Svensson zegt

    29 januari 2010 om 16:11

    Die vinnentoestand verpest het hele design weer. Maar goed, het zal vast werken, anders had het er niet opgezeten. Alleen mooi is anders…

    Login om te reageren
  24. Aad zegt

    29 januari 2010 om 16:34

    De beste auto voor dit jaar en Button wordt weer kampioen. Waarom? Om dat hij snel is maar niet zo snel als Hamilton maar wel veel en veel betrouwbaarder om een race te eindigen en punten te pakken. Zo word je wereldkampioen 2010.

    Login om te reageren
    • amg zegt

      29 januari 2010 om 18:16

      @Aad: Nou dan mag meneer Button eerst der Schumi inhalen praten we verder.

      Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    29 januari 2010 om 17:06

    Leuk, zo’n vin. Het is tenminste wat anders dan de andere teams. :P

    Login om te reageren
  26. Thijsj zegt

    29 januari 2010 om 18:46

    Bruut! :D is weer eens wat anders:P

    Login om te reageren
  27. mckroket zegt

    29 januari 2010 om 19:40

    waarom heet het mclaren mercedes?

    Login om te reageren
    • Dimocash zegt

      29 januari 2010 om 20:09

      @mckroket:

      team mclaren, aangedreven door een mercedes motor
      tis ook red bull renault, williams cosworth, force india mercedes etc

      Login om te reageren
  28. Guust Flater zegt

    29 januari 2010 om 20:44

    F1 is welliswaar geen concours d’elegance, maar het oog wil ook wat. Ze worden met het jaar lelijker. De verhoudingen zijn compleet zoek.

    Estetisch betere tijden:

    Login om te reageren
  29. rikkon zegt

    29 januari 2010 om 21:44

    @dimocash Brabham BT52, BMW Turbo & Nelson Piquet da’s een mooie combi!

    Login om te reageren
  30. rikkon zegt

    29 januari 2010 om 21:46

    Dmo, kijk hier maar ens:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:BRABHAM_BMW_BT52_1983.jpg

    Login om te reageren
    • Dimocash zegt

      30 januari 2010 om 11:54

      @rikkon:

      ah ok
      dat is nog voor mijn tijd.
      ik begon met f1 kijken rond 1988 en vanaf 1992 volg ik het echt.

      Login om te reageren
  31. fastshifter zegt

    30 januari 2010 om 22:40

    Nu dan nog even de allermooiste f1 car allertijde: http://farm4.static.flickr.com/3145/2518556249_ea126cb121.jpg?v=0

    Login om te reageren
    • Dimocash zegt

      30 januari 2010 om 22:50

      @fastshifter:

      mooie jordan ja….7up reclame
      volgens mij beste debuut ooit.
      ja, brawn won in hun 1e seizoen maar was feitelijk honda.
      jordan maakte toen hun 1e auto….vanuit niets

      Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    31 januari 2010 om 23:47

    Dit ziet er snel uit! En gek genoeg is het dan ook vaak zo (ook al is er geen goed argument voor te vinden…). En dan 2 wereldkampioenen, en geen KERS:D Nou, beter kan het niet worden! Ik weet wel op welk team ik mijn geld zet dit jaar;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North