• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Alfa Romeo MiTo of Kia pro_cee’d?

Auteur: RubenBaeten, gepost 29 januari 2010 om 14:00 – 237 Reacties

Kies maar: Alfa Romeo MiTo vs Kia pro_cee

Zie hier de meest eerlijke vergelijking die je als automobilist kunt maken. Ga je voor emotioneel Italiaans of voor rationeel Koreaans? Voor 2 of voor 7 jaar garantie? Voor een redelijk hippe of een héél erg hippe MSN-modelnaam?

Wij vallen over het algemeen in slaap van middenklasse diesels dus beperken we ons in deze vergelijking even tot de interessantere benzinemodellen. Het toeval wil namelijk dat de Alfa Romeo MiTo 1.4T MultiAir (135 pk) en de Kia pro_cee’d 2.0 CVVT (143 pk) nagenoeg hetzelfde kosten: net geen €22.000. We hebben het dan over de kale, handgeschakelde versies, hoewel de MiTo voor die prijs één uitrustingsniveau boven de basisuitvoering ligt.

Op papier ligt het voor de hand welke auto je moet kiezen. De Kia heeft een C-label, sprint van 0-100 in 10,3 seconden en bereikt een topsnelheid van 205 km/h. Z’n gemiddelde verbruik is 7,1 liter op 100 km en de CO2-uitstoot 167 g/km. De Alfa echter draagt dankzij z’n nieuwe MultiAir-blokje trots een B-label en komt daarmee in aanmerking voor 20% bijtelling. Toch doet hij de 0-100 in 8,4 seconden en bedraagt z’n top 207 km/h. Hij jaagt er slechts 5,6 l/100 km aan brandstof doorheen en spuugt elke kilometer niet meer dan 128 g CO2 uit.

Maar laten we even verder kijken. De Kia valt eigenlijk in een andere klasse dan de MiTo en is dan ook een stuk groter: 4,25 m tegen 4,06 m. De wielbasis is 14 cm langer en dat betekent dat je een stuk lekkerder achterin kunt zitten. Ook de bagageruimte is groter (340 l tegen 270 l), de draaicirkel is veel kleiner (10,3 m tegen 11,3 m) en hij mag een zwaardere aanhanger trekken. Om nog maar te zwijgen over de al eerder genoemde 7 jaar garantie op de Kia, tegen een schamele 2 jaar op de Alfa.

Dit zijn een beetje Autokampioen-afwegingen, maar dat is ook precies waar deze vergelijking op neerkomt. Met de pro_cee’d krijg je meer auto voor je geld, maar met de MiTo meer áuto voor je geld. De Kia is voor de verstandige mensen of de koopjesjagers, de Alfa voor de verstand-op-nul liefhebbers of de bijtellingsgeile leasesletjes. Hoewel, is die Kia niet stiekem toch een beetje cool? We horen graag wat jouw keuze is!

Check de autovergelijker op Autowiki voor een volledig overzicht.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, ceed, Kia, kies-maar, Mito, Vergelijkingen

Vorig bericht: « McLaren onthult MP4-25
Volgend bericht: Pininfarina brengt Alfa Romeo-conceptcar naar Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. Koeninsegg zegt

    29 januari 2010 om 14:02

    MiTo! zonder twijfel

    Login om te reageren
  2. Stefan-Venema zegt

    29 januari 2010 om 14:02

    Echt wel de MiTo.

    Login om te reageren
  3. Flapkees zegt

    29 januari 2010 om 14:03

    Een Alfa of een Kia..
    Doe maar Alfa dan :P..

    Login om te reageren
  4. paulusrx7 zegt

    29 januari 2010 om 14:03

    mito duh, die koreaanse troep wil ik nog niet dood in gevonden worden!

    Login om te reageren
  5. Bazzl zegt

    29 januari 2010 om 14:03

    Me too

    Login om te reageren
  6. Bazzl zegt

    29 januari 2010 om 14:04

    MeToo

    Login om te reageren
  7. kevinc3 zegt

    29 januari 2010 om 14:04

    Alfe MiTo, zonder twijfel!

    Login om te reageren
  8. Quadrifoglio zegt

    29 januari 2010 om 14:04

    lijkt me logisch: MiTo

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 januari 2010 om 14:21

      @Quadrifoglio: waarom geef je trouwens geen motivatie voor je keuze? Ik geef duidelijk de 7 jaar garantie aan, maar jij kan alleen Mito roepen?

      Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    29 januari 2010 om 14:05

    De Cee’d aub. 7 jaar garantie rules!

    Login om te reageren
  10. qauqi zegt

    29 januari 2010 om 14:06

    mito en dan vooral de maserati versie.

    Login om te reageren
  11. waverider zegt

    29 januari 2010 om 14:07

    @autoblogger hahahaha rofl..

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    29 januari 2010 om 14:08

    Mito, heeft dezelfde rij eigenschappen als m’n eigen auto. Op het vermogen na dan.

    En ik kan vertellen het rijdt subliem :D

    Login om te reageren
  13. BmwMPower zegt

    29 januari 2010 om 14:08

    Deze hebben ze bij Kia niet:

    Alleen al omdat die Mito zo gruwelijk vet is, kies ik voor de Mito.
    Kort door de bocht, maar dat ter zijde.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 januari 2010 om 14:11

      @BmwMPower: die hebben ze bij Alfa ook niet (helaas)
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/20/alfa-mito-gta-wordt-waarschijnlijk-geschrapt

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 januari 2010 om 14:13

      @BmwMPower: bij Alfa hebben ze die ook niet ;) Alleen als concept…

      PS Als conceptcar was die pro_cee’d tenminste nog een beetje te pruimen (zie gallery).

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        29 januari 2010 om 14:19

        @robbie: ja want het productiemodel lijkt er helemaal niet op en is nou vreselijk suf of ontzettend lelijk.. *gaap*
        @jurrian: als je hem niet onaardig vind waarom zou je er dan niet mee rondrijden? Vanwege zijn afkomst? Autoracist..?

        Login om te reageren
  14. RubenS zegt

    29 januari 2010 om 14:09

    zeker wel de MiTo:D

    Login om te reageren
  15. qauqi zegt

    29 januari 2010 om 14:09

    die gta is helemaal gruwelijk

    Login om te reageren
  16. Alex zegt

    29 januari 2010 om 14:11

    Deze bijtellingsgeile leaserijder krijgt zijn Alfa over een paar weken afgeleverd. Ceed was nooit een optie. MiTo dus!

    Login om te reageren
  17. RubenBaeten zegt

    29 januari 2010 om 14:11

    Als iedereen de MiTo zo gaaf vindt, waarom zien we ze dan nooit rijden?

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      29 januari 2010 om 14:15

      @RubenBaeten: Ten eerste vind ik dat helemaal zo erg niet, is ie een beetje exclusiever dan bv een Mini of een Ceed. En ten tweede is Kroymans als Alfa-importeur een ramp voor de verkopen geweest. Mijn dealer vertelde dat hij nauwelijks auto’s besteld kreeg (terwijl die gewoon in Antwerpen bleken te staan) en heeft zelfs af en toe via zijn Duitse collega’s wat moeten ritselen)

      Login om te reageren
  18. Ahura zegt

    29 januari 2010 om 14:12

    De Pro_cee’d ziet er verdomd goed uit (beetje Astra GTC achtig) en rijdt ook best oke. In die MiTo wil ik nog niet dood in gevonden worden. Wat een afschuwelijk puddingbroodje! ps: MiTo is geen middenklasser en de foto’s van de Pro_Cee’d zijn van de concept car. Wel op blijven letten he Ruben

    Login om te reageren
  19. VonStroke zegt

    29 januari 2010 om 14:12

    Minst geslaagde Alfa van alle huidige Alfa’s, maar toch kies ik em zonder nadenken als dit de keuze mocht zijn.

    Login om te reageren
  20. HDM zegt

    29 januari 2010 om 14:13

    Kia. Ik kan maar niet blijven wennen aan dat front van die MiTo, die op de ‘artikelbanner’ doet me zelfs denken aan die claustro-bakken met bolle neus van de NS.

    Login om te reageren
  21. wimpie zegt

    29 januari 2010 om 14:14

    mito

    Login om te reageren
  22. Laue zegt

    29 januari 2010 om 14:14

    @BmwMPower:
    dromerig concept.

    -Doe mij maar de Kia, beter rationeel rondrijden i.p.v voor aap rijden.

    Login om te reageren
  23. Quadrifoglio zegt

    29 januari 2010 om 14:15

    @autoblogger

    Volgens mij heb jij iets tegen Alfa of zo… Ik heb nog geen een keer een normale reactie gelezen als het over Alfa Romeo gaat.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 januari 2010 om 14:19

      @Quadrifoglio: normale reactie? Volgens mij schreef ik net twee normale reacties, of mis ik iets?

      PS: waarschijnlijk bedoel je dat ik NIET altijd positief ben over Alfa, dat klopt. Jij bent daarentegen WEL altijd positief over Alfa, maar dat maakt het toch juist interessant? Of mogen wij beiden geen eigen mening meer hebben?

      Login om te reageren
      • alfa mannetje zegt

        29 januari 2010 om 15:40

        Ik heb er welgeteld 1 gehoord over wegligging…….
        maar waarom deze vergelijking , slaat dat op ?

        @autoblogger: de echte autoliefhebber en kiest voor 7 jaar garantie …….

        weet je dat op elke auto er levenslange garantie zit ?

        Login om te reageren
  24. jurrian zegt

    29 januari 2010 om 14:15

    Mito, zekerweten. liever nog een 147 omdat ik de mito niet zo heel mooi vind, maar in ieder geval geen kia. De Alfa zal je op de lange duur meer kosten door onderhoud en dergelijke, maar wie kan dat wat schelen als hij staat te blinken voor de deur. die Kia zou ik niet eens mee naar de wasstraat durven rijden, ookal zietie er heel niet onaardig uit.

    Login om te reageren
  25. FAIL! zegt

    29 januari 2010 om 14:15

    Een polo of ibiza, Italiaanse en Koreaanse rommel heb je niks aan.

    Login om te reageren
    • aaap zegt

      29 januari 2010 om 17:08

      @FAIL!:
      jou naam zegt al genoeg op gebied van auto keuze. doe maar een polo of ibaza grapjas.

      Login om te reageren
  26. Prinz Prinz zegt

    29 januari 2010 om 14:16

    Ik ga echt niet in een lelijk, smal en hoog speelgoedautootje rijden omdat er toevallig Alfa opstaat.

    Dan maar een Kia.

    Login om te reageren
  27. waverider zegt

    29 januari 2010 om 14:17

    Oja ik moet ook kiezen..
    Ik ga met qauqi mee, super die kleur en dat leer.
    Als het een andere versie moet zijn (goedkoper) dan toch de mito met multiair motor… En nu hup die giulietta vervroegd uitbrengen zodat ik kan proefrijden.

    Login om te reageren
  28. waverider zegt

    29 januari 2010 om 14:18

    @FAIL!
    VAG troep ook echt he… volgens mij heb je qua qualiteit in ieder geval de laatste jaren in een grot gezeten.

    Login om te reageren
  29. jurrian zegt

    29 januari 2010 om 14:19

    Ik snap dat mijn reactie wat tegenstrijdig is, maar dat heb je met alfa’s die laten je vreemde dingen doen.

    Login om te reageren
  30. Raptor zegt

    29 januari 2010 om 14:19

    Hoe kan je nu een Italiaanse schone vergelijken met een Koreaans kippenhok?

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      29 januari 2010 om 14:23

      @Raptor: dan wil ik wel zo’n kippenhok in de tuin hebben. Het is toch bijna erg zoals zoveel mensen een auto afkraken puur alleen omdat het geen Europeaan is. Vraag me altijd af waar die haat jegens Azië vandaan komt..

      Login om te reageren
  31. Ruudje zegt

    29 januari 2010 om 14:20

    Fail doet zijn naam weer eer aan.

    De Mito natuurlijk al ziet die Cee’ed er niet slecht uit!

    Login om te reageren
  32. mrtn zegt

    29 januari 2010 om 14:20

    De Kia. Qua kosten is het veel verstandiger. Die Mito ziet er in het echt als een opgepropt, protserig gebakje uit.

    Login om te reageren
  33. Henk_he zegt

    29 januari 2010 om 14:22

    MiTo, zonder ook maar 1 seconde te twijfelen… alleen heb ik geen €22.000,- te besteden…

    Login om te reageren
  34. 911GT2 zegt

    29 januari 2010 om 14:23

    Kia… ik snij nog liever mijn linker teelbal af dan dat ik een alfa moet kopen.

    Altijd foute baasjes in alfa’s… van die overhippe modebewuste, linked-in gebruikende wannabe knaapjes (of meisjes).

    Nee doe mij maar een Cee’d. Dan rij ik ook tenminste niet ornd in een auto die er uit ziet als een goudvis.

    Login om te reageren
    • jurrian zegt

      29 januari 2010 om 14:45

      @911GT2: goudvis, gast je naam is 911gt2

      Login om te reageren
    • jon86 zegt

      29 januari 2010 om 15:17

      Mito QV-multiair, over de looks kan je discussiëren maar over weggedrag en de sublieme motoren niet.

      @911GT2:
      Dan hoor ik liever bij de overhippe modebewuste mensen met een Alfa, dan bij de kalende veertigers met een midlifecrisis die een porsche rijden om wat te compenseren.

      Login om te reageren
  35. Yerrie zegt

    29 januari 2010 om 14:23

    Dia kia zie er goed uit, de vraag is hoe lang je bezig bent met dat logo er af te rukken.

    Login om te reageren
  36. KaCh1ng zegt

    29 januari 2010 om 14:25

    eig wel een moeilijke keuze , als je er moet mee rondrijden :) mito vind ik niet zo mooi, dus ga ik voor de kia

    Login om te reageren
  37. waverider zegt

    29 januari 2010 om 14:26

    @autoblogger.
    Vind je de KIA Cee’d een mooie auto waarin je graag zou rijden?

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      29 januari 2010 om 14:30

      @waverider: als het een VW was vond iedereen hem mooi ;)

      Login om te reageren
  38. Merry zegt

    29 januari 2010 om 14:27

    Alle jezus, de keuzes worden niet veel beter zeg.
    Doe de Kia maar, als ik iets van een Italiaan wil bestel ik wel een Pizza en dat kunnen ze zelf verzieken.

    Login om te reageren
  39. waverider zegt

    29 januari 2010 om 14:33

    @Ahura
    Als het een VW was wist iedereen dat er geen 7 jaar garantie op zit omdat de fabriek dan vrij snel failliet zou gaan.
    Daarnaast zouden massa’s misleide mensen hem kopen omdat de buurman hem ook heeft. Hij zou slechte stoelen hebben en een vreemd hard onderstel zonder een betere wegligging te krijgen. Daarnaast zou hij zuinig claimen te zijn maar in de realiteit meer gebruiken als de middelmaat. De motor zou een wanstaltig geluid maken maar omdat die van de buurman dat ook heeft vind niemand het erg.

    Login om te reageren
  40. michielh zegt

    29 januari 2010 om 14:33

    Iedereen kan wel roepen: “BOEE KIA ROMMEL BOE”, maar zoek maar eens een witten pro_cee’d met mooie velgen op. Is gewoon een dikke auto, niets meer, niets minder. En niet duur :-)

    Login om te reageren
  41. Yerrie zegt

    29 januari 2010 om 14:33

    Ik dacht dat is een rappe nieuwe kia maar dat zijn foto’s van een concept.
    De echte kia ziet er niet uit, toch maar Mito

    Login om te reageren
  42. Toonster zegt

    29 januari 2010 om 14:36

    Persoonlijk kies ik dan voor de Mito, ziet er mooier uit enzo!

    Login om te reageren
  43. KaCh1ng zegt

    29 januari 2010 om 14:36

    Of wacht laat maar zitten, ik kies geen vn de 2

    Login om te reageren
  44. Bosnia_love zegt

    29 januari 2010 om 14:37

    Alleen een idioot kiest voor een Kia. :?

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      29 januari 2010 om 14:43

      @Bosnia_love: want? hij is betrouwbaar, rijdt goed, 7 jaar garantie en zowel het exterieur als het interieur zien er ook gewoon prima uit en als Pro_Cee’d nog best onderscheidend ook. Stuk leuker dan een Golf 3d, 308 3d of Focus 3d..

      Login om te reageren
  45. bram zegt

    29 januari 2010 om 14:37

    Mito heb ik al:P maar zou er nog wel 1 bij willen hoor(A)mijne is wel geen multiair motor maar wel 155pk sport. Deze is trouwens echt niet zuinig! ik haal 1 op 11 gemiddeld (veelal korte stukjes, af en toe snelweg). Verder kan ik me op dit moment geen betere/mooiere auto bedenken in deze prijsklasse.

    Login om te reageren
  46. W!d zegt

    29 januari 2010 om 14:37

    ik vind dat ik geen eigen mening mag hebben!

    Login om te reageren
  47. W!d zegt

    29 januari 2010 om 14:38

    Verdorie, heb ik er toch 1!

    Dan maar een Alfa, en dat is eigenlijk alleen omdat ik hem apart vind.. en apart is goed!

    Login om te reageren
  48. Ramshoek zegt

    29 januari 2010 om 14:40

    De MiTo is een stuk mooier, laat meer emotie zien. Heeft een fraaier interieur. Heeft prachtige techniek onder de kap. Rijdt ongetwijfeld mieters.

    De KIA heeft 7 jaar garantie, niet dat je die hard nodig zal hebben, want de Koreanen doen het super in de betrouwbaarheidstatistieken, laten daarbij de meeste Europeanen achter zich. De KIA is ook nog eens een heel stuk ruimer en rijdt lang niet slecht. En hoewel ze geen ‘downsize’ turbo-directe-benzine-injectie technologie onder de kap hebben, zijn ze in de praktijk gewoon even zuinig en presteren ze prima.

    Tsjah, als je al een lekkere D-segment station met vette turbo diesel op de stoep hebt staan, is de MiTo de leukste optie.
    Als je je schaarse gezins budgetje moet besteden aan een verstandig stuk transportmiddel, dan wordt het geen van beiden (…), maar is een KIA c’eed SW natuurlijk een super optie…

    Login om te reageren
  49. Svenska Aeroplan AB zegt

    29 januari 2010 om 14:41

    @ Ruben: waarom je de Mito nog niet zo vaak ziet: er is ooit een keer berekend dat een auto ‘regelmatig te zien is op de Nederlandse wegen’ als er 2.000 van verkocht zijn…

    Dat hebben ze blijkbaar nog niet gered!

    Login om te reageren
  50. waverider zegt

    29 januari 2010 om 14:42

    @Ramshoek
    Ik moet toegeven dat die koreanen prima rijden en betrouwbaar zijn. Heb niet zo lang geleden een Hyundai i10 kort als huurauto gehad en was echt verbaasd hoe lekker die reed en dat het een prima motortje had.

    Login om te reageren
  51. Benjamin1 zegt

    29 januari 2010 om 14:42

    Uhm, Grande Punto Abarth please, 170PK voor die centjes!

    Login om te reageren
  52. Something zegt

    29 januari 2010 om 14:42

    MiTo zonder twijfel :)

    Login om te reageren
  53. Vanquish zegt

    29 januari 2010 om 14:48

    Alfa, zekers!

    Login om te reageren
  54. Frankypanky zegt

    29 januari 2010 om 14:50

    KIA…In het wit met zwarte OZ-velgen!!!

    Een Alfa is leuk, maar ik wacht nog even op een ‘echte Alfa’ (= achterwielaangedreven)… :)

    Login om te reageren
  55. RobertJ zegt

    29 januari 2010 om 14:55

    MiTo, maar dat om de turbotechniek ;)

    Login om te reageren
  56. Svenska Aeroplan AB zegt

    29 januari 2010 om 14:59

    @ Bosnia_love: veel idioten in Nederland dan!

    Verkopen t/m 20 januari 2010:
    Alfa Romeo, 126 stuks (daling 41.94% t.o.v. 2009)
    Kia, 1805 stuks (stijging 135.64% t.o.v. 2009)

    Mijn gok is dat Kia ruim in de top 10 gaat eindigen in 2010…

    Doe mij dus maar de Mito, hou wel van anders-dan-anders!
    ;)

    Login om te reageren
  57. RALM zegt

    29 januari 2010 om 15:00

    Ook deze vind ik weer moeilijk. Ik vind die MiTo in standaard trim zo..ielig ogen, en toch ook wel een echte vrouwenauto. Maar als ik hem dan zo in die GTA concept trim zie, wow wat een toffe kar. Aan de andere kant ziet de Kia er ook best goed uit met de juiste velgen en kleur. Maarja, een Kia blijft een Kia. En een Alfa is tóch wel een Alfa haha. Erg logisch klinkt het allemaal niet, maar het komt hierop neer. Als ik allebei in een dikke trim mocht kiezen, dan ging ik zonder meer voor de Alfa. In standaard-trim ga ik nog steeds voor de Alfa, maar dan echt puur om het merk, net wat meer design.

    Login om te reageren
  58. waverider zegt

    29 januari 2010 om 15:04

    @Svenska Aeroplan AB
    Dan kun je op het moment inderdaad beter zijn dan bij SAAB.
    Op dit moment is het meer SlAAB. Zou mooi zijn als ze nu Victør Møller eens een beetje gekke modellen ging laten maken, word wel een 10 jaren plan..

    Login om te reageren
  59. JurC zegt

    29 januari 2010 om 15:05

    Wat heb je liever, een appel of een peer?

    Login om te reageren
  60. dennis zegt

    29 januari 2010 om 15:06

    Absoluut de Kia Pro_cee’d. Alleen al vanwege de garantie…

    Login om te reageren
  61. timberleek zegt

    29 januari 2010 om 15:07

    als ik moet kiezen. doe dan maar de MiTo. die is nog een beetje anders (positief gezien)

    maar liever beide niet. ik heb een scheithekel aan kleine auto’s (geërfd van mijn oude heer)

    Login om te reageren
  62. waverider zegt

    29 januari 2010 om 15:07

    @JurC doe mij maar een mango of uuhhmmm nee toch maar passievrucht weet je wat doe maar een peper.

    Login om te reageren
  63. timberleek zegt

    29 januari 2010 om 15:09

    @hierboven

    nee ik wijzig mijn voorkeur

    doe de kia maar. die kan ik beter verkopen ;-)

    Login om te reageren
  64. Bohica zegt

    29 januari 2010 om 15:10

    Mito duidelijk veel mooier.
    Kia kut wagens en de cee’d is een zwak aftreksel van de 1 serie

    Login om te reageren
    • aaap zegt

      29 januari 2010 om 17:13

      @Bohica:
      jy lult uit je nek, dat is ook niet de plek waar je hersens boven liggen maar eronder in je zak,

      Login om te reageren
  65. Larrs zegt

    29 januari 2010 om 15:13

    Tja, ben geen liefhebber van Alfa Romeo, maar de Mito ziet er wel lekker eigenwijs uit. De Pro-ceed niet, alleen Kia is ook niet zo’n merk waar ik zomaar een auto van zou kopen.
    .
    Dus wordt het moeilijk kiezen. Ik kies toch voor de Pro_ceed, omdat ik de neus van de Mito niet mooi vind. :P
    .
    Is het niet leuk om deze twee auto’s uitgebreid te testen door jullie?

    Login om te reageren
  66. JeroenS zegt

    29 januari 2010 om 15:16

    @911GT2
    “Altijd foute baasjes in alfa’s… van die overhippe modebewuste, linked-in gebruikende wannabe knaapjes”

    Je hebt wel humor :D
    Wat rijd jij als ik vragen mag?

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      29 januari 2010 om 15:44

      @JeroenS: Skoda Ocatavia Combi (degelijk, zakelijk, no nonsense) Porsche 944S2 (hobby) en een Suzuki Swift (japans degelijk, en guitig uiterlijk, de beste prijs kwaliteit en de meeste functionele ruimte tot 15K imho)

      Login om te reageren
  67. MDA zegt

    29 januari 2010 om 15:19

    Tja. het verstand versus het hart… Geef me toch maar een MiTo. Ik rijd liever met passie dan met garantie.

    Login om te reageren
  68. VolvoXCseries zegt

    29 januari 2010 om 15:19

    Ik vind ie Mito wel een beetje gay, doe mij dan maar die Pro_Ceed, weten we ook weer hoe een Kia rijdt en hoe die zich uithoudt gedurende een jaartje

    Login om te reageren
  69. Machoman zegt

    29 januari 2010 om 15:19

    Mito zonder twijfel, Kia komt niet in de buurt van Alfa

    Login om te reageren
  70. frarissimo zegt

    29 januari 2010 om 15:22

    Even denken… Een Koreaans 13 in een dozijn auto die lijkt op iets dat je kent maar niet kan thuisbrengen. Of een Italiaans merk met historie en uitstraling die beter presteert…
    Hmmm doe dan maar die Alfa

    Login om te reageren
  71. -Tom- zegt

    29 januari 2010 om 15:23

    De MiTo is een auto voor vrouwen of voor homo’s.
    Een pro_ceed met een stel dikke velgen ziet er best wel te pruimen uit.

    Login om te reageren
    • jon86 zegt

      29 januari 2010 om 15:30

      @-Tom-:
      Dankjewel voor je ontzettend genuanceerde mening.

      Login om te reageren
      • -Tom- zegt

        29 januari 2010 om 16:21

        @jon86:
        Dank je. Maar van te voren de Kia al wegstrepen omdat hij “emotieloos” is…? Waarom zou een Alfa Romeo wel “emotie” hebben. Een Alfa wordt in net zo’n moderne steriele fabriek gebouwd als een Kia, maar de Kia wordt net een stukje degelijker gebouwd.

        Login om te reageren
        • alfa mannetje zegt

          29 januari 2010 om 16:23

          @-Tom-: niet begrjpen , dan niet reageren ?

          Login om te reageren
  72. Specht zegt

    29 januari 2010 om 15:25

    RubenBaeten [ reply ]
    29 January 2010 om 14:11 Als iedereen de MiTo zo gaaf vindt, waarom zien we ze dan nooit rijden?

    +1
    In Nederland lopen meer grijze muizen dan auto liefhebbers rond, dus ik verwacht ook dat die Kia beter zal verkopen dan de Mito.

    En om nog even de keuze te maken, voor 22.000 euro haal ik een 147 GTA of een GT 3.2 v6 en het geld wat ik overhoud steek ik lekker in m’n zak voor de onderhoudsbeurten. ;)

    Login om te reageren
  73. jack_abarth zegt

    29 januari 2010 om 15:25

    @Benjamin,

    is nog steeds 155pk, de Abarth EVO krijgt 170pk mee maar die is er nog niet.
    En de essesse levert 180pk.

    Offtopic:
    Autoblog is het niet iets, dat mensen met een profiel op een poll kunnen reageren. Want dan krijg je een goed beeld, omdat je iedereen maar 1x kan stemmen.

    Login om te reageren
  74. Tedje de Haag zegt

    29 januari 2010 om 15:28

    Waarom laten jullie nou weer die majonaise kleurige concept van de Kia zien ipv een coole witte productie versie?

    Je kunt die auto’s echt niet vergelijken. De Kia is een klasse groter en de verbeterde nieuwe 2010 versie rijdt echt uitstekend. Ik heb er hier eentje rijden en letterlijk iedereen vindt hem mooi en is stomverbaasd dat een Kia er zo goed uit kan zien over hoeveel waar je voor je geld krijgt.

    Login om te reageren
  75. Hennep zegt

    29 januari 2010 om 15:28

    100% de MiTo, hij is mooi en je stimuleert de economie van een Europees land ermee. Het geld gaat tenminste niet naar Zuid-Korea. Die Kia is gewoon voor de Korea- en Japangeilers als Bavo Galama (die vrijwel alleen Kia, Hyundai en Toyota etc test) en Alwien Tulner (die nieuwe bij Autowereld).

    Login om te reageren
  76. DonSei zegt

    29 januari 2010 om 15:32

    A
    L
    F
    A

    M
    I
    T
    O

    :)

    Login om te reageren
  77. BakPouwww zegt

    29 januari 2010 om 15:32

    Mito, liever met stijl en sportivieteit. dan een korean met 7 jaargrantie,

    Login om te reageren
  78. B202-Turbo zegt

    29 januari 2010 om 15:33

    Zelfs als de MiTo in pimpelpaars met poeprandjes geleverd zou worden zou ik ‘m nemen!

    Login om te reageren
  79. sus zegt

    29 januari 2010 om 15:39

    Ik ben geen vrouw en al evenmin homo…
    Maar ik rij wel een Mito, en dat komt gewoon omdat ik eerst gedaan heb en dan pas gedacht. Ook al rijdt hij geweldig, denk ik soms nog als ik hem zie staan; het is toch écht een mooie wagen (soms ook wat minder…)
    Maar voor het geld dat je er voor betaalt verwacht je gewoon meer kwaliteit.
    De naverkoopdienst van alfa suckt, ik weet niet wat het verbruik gaat doen met de multi-air techniek maar de mijne verbruikt zowat de helft meer dan de fabrieks opgave, bij normaal rijgedrag. als je je gaspedaal goed weet staan dan verdubbelt het verbruik bijna…
    De rijhulpsystemen kunnen niet af, elektrische problemen bij alfa zijn nog niet van de baan, na amper 18000 km beginnen de remmen( niet versleten), ramen en een zetel te piepen en is de stof onder je kont al aan het rafelen.
    Kortom; ik begrijp ondertussen waarom hij niet zo best verkoopt…

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      29 januari 2010 om 15:42

      @sus: neem een anti-depressiva , helpt je erdoor heen ….

      Login om te reageren
  80. Jimmie zegt

    29 januari 2010 om 15:39

    De Kia heeft in de praktijk maar 3 jaar garantie.

    De Alfa rijdt beter, ziet er een stuk beter uit, mooier interieur, geen anoniempje, is sneller, zuiniger en de betrouwbaarheid van dat platform zit ook wel snor.

    Login om te reageren
  81. Nimbus zegt

    29 januari 2010 om 15:40

    MiTo, veel mooier, apparter, sneller & turbo! En ook nog eens 20% bijtelling. Heb nu een GP 1.4 tjet en het zijn leuke blokjes!

    @911GT2

    En natuurlijk MiTo, want ik wil niet in een auto rijden die ontworpen is door….wat zegt Clarkson hier ook alweer over? :P

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      29 januari 2010 om 16:20

      @Nimbus & 911GT2: Clarkson’s mening over de Cee’d en alle varianten: “Apparently this is a very good car. I’d still rather flambe myself in cheap brandy than drive one though.”

      Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        29 januari 2010 om 16:22

        @Alex: Haha owkey… sjah Clarkson heeft wel meer mooie uitspraken… niet alle even serieus.

        Login om te reageren
  82. B/\/\ \/\/ zegt

    29 januari 2010 om 15:40

    Met het oog op de restwaarde: de Pro_cee’d

    Login om te reageren
  83. dotternetta zegt

    29 januari 2010 om 15:44

    Kia, altijd beter dan die Italiaanse troep met hun elektrische problemen

    Login om te reageren
  84. Vincenzo zegt

    29 januari 2010 om 15:46

    -edit: doe eens normaal-

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      29 januari 2010 om 16:08

      @Vincenzo, Timo, jurrian: Wat een viandigheid zeg, mag een mening geven niet meer. Blijkbaar is Alfa inderdaad emotie, maar niet al te beste als ik dit zo lees.

      @Nimbus: Ik weet het niet meer sorry… google leverde ook niets op.

      Login om te reageren
  85. dotternetta zegt

    29 januari 2010 om 15:48

    Ja, laat dan deze zien:

    Login om te reageren
  86. Timo zegt

    29 januari 2010 om 15:49

    Iemand met 911 GT 2 als nick noemt Alfa rijders foute baasjes.???!!

    Als er een wagen is voor wannabbees die net een erfenis gehad hebben of net hun eigen zaak gestart hebben en dat aan heel de wereld willen laten zien dan is het wel een Porsche !….Op technisch vlak super dingen begrijp me niet verkeerd , maar op vlak van smaak, de kuddekeuze, voor dat geld koop je een Maserati, ok, je buurman heeft hem niet, en er zal zeker ooit wel weer een idioot roepen dat het rommel is….ma dat moet men er dan maar bij nemen
    ma soit.

    IK zou de Mito nemen, ding rijd als een kart !!

    De Kia in het wit is ook helemaal niet mis…ma ik ben mijn autocarriere in een alfa 33 gestart en blijf een voorliefde voor het merk hebben

    Login om te reageren
  87. ddr zegt

    29 januari 2010 om 15:50

    iemand met ballen waar hersens in zitten
    die kiest voor de kia
    kwaliteit veel beter dan alfa
    en bovendien 7 jaar garantie

    italianen zijn probleem bakken
    en japanners en chinezen overklassen met gemak
    kia is tevens een deel van hyundai dat tegenwoordig
    de vloer aanveegt met toyota door de betere kwaliteit, lagere kosten, meer betrouwbaarheid en grotere garantie

    kies ik voor men verstand
    kia op de 1ste stand
    mito zal ik niet de 2de stand geven maar naar de 10de schoppen
    KIA niet te kloppen

    Login om te reageren
  88. waverider zegt

    29 januari 2010 om 15:57

    @ddr haha leuke nick en bijpassende reactie.

    Login om te reageren
  89. Edge zegt

    29 januari 2010 om 16:08

    MiTo. Geen twijfel mogelijk.

    Login om te reageren
  90. bassie zegt

    29 januari 2010 om 16:15

    MiTo natuurlijk

    Login om te reageren
  91. frarissimo zegt

    29 januari 2010 om 16:16

    @ddr Je bent snel gelukkig als je een trabant gewend bent.
    Vandaar dat je snel aan een KIA went.
    Een echte vent met ballen.
    Rijdt voor lul en laat ze niet vallen.
    Haha.

    Login om te reageren
  92. rfw1994 zegt

    29 januari 2010 om 16:16

    MiTo, omdat het een alfa is

    Login om te reageren
  93. SvenvW zegt

    29 januari 2010 om 16:20

    MiTo !

    Login om te reageren
  94. G.Ph zegt

    29 januari 2010 om 16:21

    Die Kia is niet eens het nadenken waard! Zonder twijfel rij ik rechtstreeks naar de Alfa Romeo dealer!

    Login om te reageren
  95. PeterBerkhout zegt

    29 januari 2010 om 16:21

    Voor mij toch echt de KIA….

    Login om te reageren
  96. alfa mannetje zegt

    29 januari 2010 om 16:22

    en das een eind rijden , die paar die er nog zijn.

    Login om te reageren
  97. kenneth zegt

    29 januari 2010 om 16:24

    Witte mito quadrifoglio verde 170 ps

    Mito is degelijker :p

    Login om te reageren
  98. RRRobert zegt

    29 januari 2010 om 16:25

    Kia. Beter een rationeel ontworpen Europeaan met een Aziatische naam dan een scheelkijkende Europeaan met een te hoog ‘vorm-boven-functie’ gehalte. En dan heb ik het nog niet eens over garantievoorwaarden, restwaarde en te verwachten betrouwbaarheid.

    Login om te reageren
  99. Laus zegt

    29 januari 2010 om 16:30

    Doet U mij de Kia maar. Zelfs nog naar gekeken toen ik aan het shoppen was.

    Mooi ding. Interieur nog niet op nivo, maar er is prima mee te leven.

    Daarnaast vind ik die MiTo’s echt niet om aan te gluren. En al helemaal niet in het rood.

    Login om te reageren
  100. Ferry832 zegt

    29 januari 2010 om 16:33

    Alfa Mito natuurlijk. Alleen echte kenners weten wat een mooi merk Alfa Romeo ( was ) is. Geen enkel ander merk heeft de zelfde historie als Alfa. @911GT2, ook Porche niet. Porche is voor mensen die vooral Duitse eenheidsworsten ( kuddegedrag ) willen, alleen net wat duurder dan de buurman.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      29 januari 2010 om 16:37

      @Ferry832: de crux van je verhaal zit in: ( was )

      Login om te reageren
  101. Revan zegt

    29 januari 2010 om 16:35

    Zonder twijfel de Alfa Romeo MiTo!

    Login om te reageren
  102. Vespuci zegt

    29 januari 2010 om 16:38

    Voor iedereen die iets met Auto´s heeft: MiTo

    Voor iedereen die van A naar B MOET, zoutloos eet, niet durft te leven, centen-neukert is: pro z’aad!

    Login om te reageren
  103. alfa mannetje zegt

    29 januari 2010 om 16:39

    Als Autoblog dit geweten had , hadden ze dit (nonsens) artikel nooit geplaatst ……

    Login om te reageren
  104. alfa mannetje zegt

    29 januari 2010 om 16:41

    Ja maar ik wil 7 jaar garantie !!!!

    Durf te leven , het duurt maar even. Wel langer als 7 jaar trouwens.

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      29 januari 2010 om 16:53

      @alfa mannetje: “At the end, it is not the years in your life that counts, it’s the life in your years.” ;)

      Login om te reageren
  105. 599fiorano zegt

    29 januari 2010 om 16:43

    De Alfa Mito natuurlijk

    Login om te reageren
  106. mercedes-benz zegt

    29 januari 2010 om 16:47

    er zit echt geen 7 jaar garantie op. dit staat wel in de kleine lettertjes

    Login om te reageren
  107. Orichy zegt

    29 januari 2010 om 16:47

    None of the above, but just the Skoda Yeti
    –edit: link verwijderd van site die teksten en foto’s steelt van anderen–

    Login om te reageren
  108. christophe zegt

    29 januari 2010 om 16:48

    Ik vind dit nog steeds appelen met peren vergelijken , mito is echt sportief terwijl de kia een sportiefgehalte heeft van een bejaarde… Ik kies de mito , trouwens je moet deze in het echt gezien hebben om over het uiterlijk iets te zeggen. Wedden dat je mening verandert?

    Login om te reageren
  109. RubenBaeten zegt

    29 januari 2010 om 16:51

    @alfa mannetje: Het is onze wekelijkse vergelijking. Dat is altijd nonsens (voor de fanboys).

    http://www.autoblog.nl/archive/tag/kies-maar

    Login om te reageren
  110. Lan_Evo zegt

    29 januari 2010 om 16:52

    Doe mij dan de Kia maar, vind de MiTo niet per se heel mooi en naast het uiterlijk zie ik geen reden om de MiTo te nemen.

    Login om te reageren
  111. Timmie zegt

    29 januari 2010 om 16:54

    Veel Belgen zouden de Mito verkiezen, maar als puntje bij paaltje komt (dus: geldbeugel bij dealer), komt de ware aard boven!

    Login om te reageren
  112. RalphZ zegt

    29 januari 2010 om 16:55

    Call me gay, maar die MiTo is echt wel een lekker rijdende auto. Ik ben zo’n lease-leier en ik noem mijzelf de gelukkige berijder van een Alfa MiTo Sport 1.6 Jtdm. Ik heb beide auto’s bereden in mijn keuze voor mijn nieuwe lease-wagentje. Serieus, de Alfa rijdt vele vele malen beter. Waar de Kia stug en oncomfortabel afgeveerd is, zo mooi is de compromis bij de Alfa. En dan zwijg ik nog maar over de kilometers onderstuur bij de Kia. Met 20 door de bocht, uit de bocht accelereren en jawel hoor rechtuit ga je ipv dat je de bocht neemt. Het kroontje op de MiTo is toch wel zijn motor. Ja het is een diesel en dat zuigt! Maar de 320! nm koppel maakt een hoop goed. Alfa aankleden met de juiste opties en dan is het een prima wagen!

    Speaking of which, ik ga maar eens een potje sturen.

    Login om te reageren
  113. integralechubasco zegt

    29 januari 2010 om 16:56

    alleen als je blind bent en (zoals ddr 29 January 2010 om 15:50 zegt) je hersenen in je ballen hebt zitten (LOL al heb jij het niet zo bedoeld) dan ga je voor 7 jaar garantie…

    Of als je huisvader bent, lekker je studie afgerond, 2 kinderen op te voeden, verstandig een huis gekocht en trouw aan je vrouw… dan ga je ook voor 7 jaar garantie.

    heb je wel 7 jaar garantie, maar ben je ook blind voor alle mooie dingen in het leven en heb je je hersenen in je ballen zitten… veel plezier…

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      29 januari 2010 om 17:22

      @integralechubasco: sorry hoor maar die MiTo is de lelijkste Alfa ooit. Geen mens koopt hem ook. Omdat het een Alfa is is het niet automatisch mooi. En een vader met vrouw en 2 kinderen koopt echt geen Pro_Cee’d. Die koopt een Cee’d SW

      Login om te reageren
  114. Orichy zegt

    29 januari 2010 om 16:56

    Oh, dat ging niet helemaal goed, nu maar even over doen, geen van deze 2 keuzemogelijkheden.
    De gisteren gepresenteerde Skoda Yeti 1.4TSI met 125pk, met alleen voorwielaandrijving en in Active Plus uitvoering maar €21.495,=.

    OT: Maar ik zal mijn keuze van deze twee ook maar bekendmaken, dat is uiteindelijk ook de vraag. Doe dan maar de Kia Pro Cee’d, in de nieuwe style, ik vind hem net iets mooierdan de Alfa Mito.

    Login om te reageren
  115. Orichy zegt

    29 januari 2010 om 16:59

    Sorry, maar het goede nieuws van de Skoda Yeti 1.4TSI, heb ik bij jullie/Autoblog.nl nog niet gelezen, van daar de gebruikte info en plaatjes.

    Login om te reageren
  116. Citrofiel zegt

    29 januari 2010 om 17:02

    Eigenlijk is dit nog best een lastige afweging. Het is inderdaad kiezen tussen ratio of emotie. Als auto- en Alfa-liefhebber zou ik toch naar de MiTo neigen, maar de Pro_C’eed ziet er niet al te verkeerd uit, is ruimer, praktischer en is zekerder door de garantie. Grr. Ik ga deze keuze gewoon niet maken, het doet er toch lekker niet toe. ;)

    Login om te reageren
  117. CasperH zegt

    29 januari 2010 om 17:04

    Ik ga voor de MiTo maar die keus is niet op verstand doch puur op emotie gebaseerd.

    Login om te reageren
  118. Rosso Corsa zegt

    29 januari 2010 om 17:06

    KIA, gewoon omdat de MiTo voor wijven is.

    Login om te reageren
  119. jah zegt

    29 januari 2010 om 17:08

    Bij de Kia krijg je die garantie bij 7 jaar OF 150.000 kilometer.

    OT: 100% de Alfa MiTo, veel strakkere auto.

    Login om te reageren
  120. Volvo_440_turbo zegt

    29 januari 2010 om 17:25

    Mijn buur rijdt met een nog vrij recente alfa… dan is mijn volvo 440 turbo van ’94 die niet van de betrouwbaarste is nog steviger gebouwd dan die alfa.
    Hij laat zijn alfa bij de zelfde monteur onderhouden als ik mijn volvootje, conclusie, koop NOOIT een alfa, alfa is rommel!!!!

    Maar moest het een lease auto zijn die mij niets kost, dan zou ik de Mito wel verkiezen boven de Kia.

    Login om te reageren
  121. Bakpao..lover zegt

    29 januari 2010 om 17:31

    Cee’d ….even mooie velgjes eronder en klaar.

    Login om te reageren
  122. sven2 zegt

    29 januari 2010 om 17:33

    Cee’d of mito, nope geen een van de 2!
    Cee’d is te Europees voor een Jappanees en de MiTo is tè verwijfd!

    Login om te reageren
  123. integralechubasco zegt

    29 januari 2010 om 17:34

    @ahura
    ehhm, van jou had ik een rationelere antwoord verwacht….
    de lelijkste ooit… geen mens koopt hem,
    dit kan je nergens beamen dus verwijs ik je opmerkingen naar het land der fabelen.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      29 januari 2010 om 17:53

      @integralechubasco: er zijn een paar auto’s op de markt waarvan ik heb; je moet wel écht gek van het merk zijn om het te kopen. Dan zijn imo de MiTo, Laguna Hatchback, Exeo, Justy, Fox en de vorige C5 pre-facelift, C-Cruiser en 4007. De MiTo is Alfa onwaardig. Wielkasten zijn veelste lomp voor zo’n kleine auto, de neus te kaal en zwaar en de kont trekt eigenlijk ook op niks. Ik kan me iig vooralsnog geen lelijkere Alfa bedenken behalve de SZ..

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        29 januari 2010 om 18:03

        @Ahura: gelukkig deelt niet iedereen zijn mening over welke auto’s je echt niet moet kopen als je niet van het merk houd.

        Login om te reageren
  124. Nijntje_ zegt

    29 januari 2010 om 17:39

    Mito ! Sure!

    Login om te reageren
  125. Imom zegt

    29 januari 2010 om 17:41

    Met pijn in mijn hart zou ik de Kia kiezen,de Mito is de naam Alfa niet waardig,zo’n afgrijselijk stuk onbenul.

    Login om te reageren
  126. PAN zegt

    29 januari 2010 om 17:45

    Zonder twijfel de MITO. Hopelijk doen ze wel wat in de toekomst aan hun garantie regeling.

    Login om te reageren
  127. Megakix zegt

    29 januari 2010 om 17:49

    @Ruben Baeten: waarom zetten jullie nog steeds die leugenachtige (volgens de praktijk!) CO2-uitstootjes en verbruikscijfers erbij ? Gewoon gassen, aangezien NIEMAND het verbruik haalt of de CO2 uitstoot boeit!

    Login om te reageren
  128. Jipp zegt

    29 januari 2010 om 17:58

    zeker de mito, wil nog een beetje een auto onder me kont hebben die er ook nog is beter uit ziet, en misschien kwalitatief beter is!

    Login om te reageren
  129. sjaakk zegt

    29 januari 2010 om 18:02

    zekers de KIA pro_cee’d. Die is uiteindelijk veel goedkoper dan de alfa. Bij een kia gaat nooit wat kapot. en ik spreek uit ervaring want ik heb bij een kia dealer gewerkt. en waar ik nu werk, komt af en toe ook wel is een alfa langs en van dat onderhoud wordt je niet blij. een collega is zelf een alfa liefhebber, en die vind het een ramp om er aan te werken.

    Login om te reageren
  130. integralechubasco zegt

    29 januari 2010 om 18:05

    @Ahura,
    De mito is zeker niet moeders mooiste, maar vervelen als een polo, golf, fabia, kia proceed, doet hij echt niet zo snel…

    De meeste mensen die een auto kopen doen het op basis van degelijkheid. Voor een kleiner publiek is beleving of uiterlijk belangrijk. ik tel mezelf bij de laatste.

    Mij maakt het niet uit als een model wat nukken kent als electrische storinkjes en dergelijke, als ik maar in een auto rijdt dat bij mijn persoonlijkheid past. Bij zo’n keuze zou ik kunnen vallen voor een auto die ‘veelste lompe wielkasten heeft en een kale neus’. Als ie maar niet SAAI is…

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      29 januari 2010 om 18:14

      @integralechubasco: ben ik het mee eens. Mij zul je ook niet in een saaie auto vinden waar half NL in rijdt. Maar apart mag van mij ook wel mooi zijn ;) Ander stoor ik me teveel aan die vreemde details e.d. Maar goed; die Kia Pro_Cee’d heeft wel waar ik van hou in een auto; strak gelijnd en niet te apart maar wel licht dynamisch en niet dodelijk saai om te zien

      Login om te reageren
  131. Bob zegt

    29 januari 2010 om 18:06

    @ sjaakk

    Zal die collega van je wel met veel plezier naar z’n werk gaan elke dag. En als die Alfa’s zoveel onderhoud nodig hebben is toch mooi voor je omzet.

    Login om te reageren
  132. Ahura zegt

    29 januari 2010 om 18:15

    Ik heb deze gereden. En tuurlijk is het geen enorme nekkendraaier maar ik had er toch aardig wat bekijks mee! En recht van achter was ie ook best dik

    Login om te reageren
  133. integralechubasco zegt

    29 januari 2010 om 18:25

    @ahura
    de zijkant en achterkant zijn goed (miss. een beetje té audi hier en een vleugje té bmw daar maar, soit…)
    De voorkant is echter (naar mijn bescheiden mening) ….
    inspiratieloos…

    Al met al maakt het voor mij een ‘veilig ontworpen auto’… Als je het vergelijkt met wat ze hiervoor gemaakt hebben dan zijn ze op de goede weg. Vroeger was Hyundai een scheldwoord…

    De Hyundai is wat mij betreft een wereldauto, een allemansvriend. terwijl de Mito of door jou genoemde laguna wat mij betreft meer auto is die bij een bepaalde cultuurbeleving hoort. ;)

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      29 januari 2010 om 18:45

      @integralechubasco: je A3 vergelijking snap ik nog wel ergens maar BMW…?? Wel is het zo dat men overal andere auto’s in zien maar als je hem op straat ziet rijden verdwijnen die vergelijkingen bijna altijd ;) De neus is niet heel spannend maar zet er de donkere koplampen in en ik vind het prima. Beter dan al die achterlijke neuzen van bijna alle nieuwe auto’s tegenwoordig die veelste lomp zijn of zo’n walgelijk enorme grille hebben. Ben blij dat er nog merken zijn die aantrekkelijke auto’s maken zonder die hippe modelijntjes en grillen. Zo blijven de auto’s eerder tijdloos

      Login om te reageren
  134. BananaFlip zegt

    29 januari 2010 om 18:27

    De pro_Cee’d is zeker wel cool, maar de Alfa met zijn MultiAir is nog vele malen cooler. Het verschil in efficiëntie tussen de twee motoren is zo groot dat ik zeker voor de MiTo zou gaan, vooral omdat het uiterlijk mij erg trekt.

    Login om te reageren
  135. j.. zegt

    29 januari 2010 om 18:35

    Toch wilt die garantieperiode wel iets zeggen. Garantie wordt bepaald op gemiddelde levensduur van bepaalde onderdelen(in de luchtvaart ten minste). Dus je kunt kiezen uit een mooiere??(homo)-auto die sneller is en zuiniger rijdt, of een langzamere (oma)-auto die uiteindelijk veel duurzamer is, gelet op onderhoud en dergelijke. Ik zou voor dat geld geen van beide nemen, maar als het zou moeten nam ik toch de kia, vindt m persoonlijk veel mooier dan die Mito met zn goedkope achterkant.

    Login om te reageren
  136. de Sjonnies zegt

    29 januari 2010 om 18:42

    Grappig te lezen dat de Koreanen meeliften op het succes van de Japanners.
    Kijk je lang naar de lak van een Kia dan kijk je er doorheen.
    7 jaar garantie is een dooddoener, de klant betaald dit zelf, dit zit in de kostprijs gecalculeerd. (of denken jullie dat Koreanen niet kunnen rekenen)
    En ow wee als de Kia met sleurhut ooit een keer ten zuiden van de lijn Brussel stilvalt, dan weet je wat het woord dealer netwerk betekent.

    Login om te reageren
  137. Bob zegt

    29 januari 2010 om 18:48

    @ de Sjonnies

    Het dealernetwerk van Alfa is niet veel beter anders.

    Login om te reageren
    • de Sjonnies zegt

      29 januari 2010 om 18:59

      @Bob:
      Maar rond de Midellandse zee kun je toch beter met een Alfa met panne staan dan welke Koreaan dan ook :)

      Login om te reageren
  138. berg zegt

    29 januari 2010 om 18:54

    Hmmm, obv de motor zou ik uiteindelijk toch voor de MiTo kiezen, maar of ik ‘em echt mooi vind? Nee.

    Login om te reageren
  139. dw zegt

    29 januari 2010 om 19:17

    Echt zo’n lelijke neus die Mito, die naam ook al om te kosten, echt zo’n homofielen bak, die koplampen zijn dan de nissan micra gejat. Nee dat zeker die Kia!

    Login om te reageren
  140. Bob zegt

    29 januari 2010 om 19:17

    @ de Sjonnies

    In m’n woonplaats beter met een Kia, die Alfa dealers gaan vaak failliet.

    Login om te reageren
  141. integralechubasco zegt

    29 januari 2010 om 19:19

    @ahura
    nee sorry, de achterkant van een hyundai lijkt op die van de 1 serie bmw…

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      29 januari 2010 om 19:39

      @integralechubasco: uh ja dus? Het ging toch over de Kia Pro_Cee’d en niet over de Hyundai i30

      Login om te reageren
  142. reggiane zegt

    29 januari 2010 om 19:22

    Ben een echte Italiaanse auto fan maar het design van de Alfa Mito is niet mijn ding.
    De 7 jaar garantie van Kia geeft al aan dat ze meer vertrouwen in hun eigen product hebben dan Alfa.
    Wil Fiat/Alfa/Lancia meer auto’s verkopen moeten ze met vol vertrouwen achter de kwaliteit van hun eigen product staan nu geven ze mij dat signaal dus niet.
    Dat de 7 jaar garantie bij Kia in de prijs verrekend is doet niet ter zake dat is ook zo bij andere merken.
    Ik kijk dan ook uit naar het moment dat andere Aziatische merken en masse in Europa verkocht gaan worden dan moeten de arrogante Europese merken flink aan de bak om door middel van kwaliteit,vooruitstrevende techniek en after sales hun marktaandeel te behouden.

    Login om te reageren
  143. heidekonijn zegt

    29 januari 2010 om 19:31

    @reggiane
    Wat vreemd is, is dat op sommige markten Alfa 5 jaar garantie geeft, en op andere maar 2. Ik volg je wat de Mito betreft, maar als die ook 7 jaar garantie zou hebben, wat zou je dan kiezen?

    Login om te reageren
  144. AMG Powerrr zegt

    29 januari 2010 om 19:33

    Ikke wille een Mito :D

    Login om te reageren
  145. alfa mannetje zegt

    29 januari 2010 om 19:33

    De Europeesche merken , w.o. Fiat staat in de Adac statistieken helemaal bovenaan. Nederland heeft geen automarkt , geen info aanwezig .
    VW en toyota zijn rampautos al voor een aantal jaren.
    Internationale orientering , opdat de wereldwijde echobak, ook wel het internet genoemd doet zoveel….

    ps. 7 jaar garantie is marketing , vooral in ned. waar het aantal verzekringen per hoofd van de bevolking het grootsts is.
    Kom , ga eens leven , het duurt maar even.

    Login om te reageren
  146. heidekonijn zegt

    29 januari 2010 om 19:38

    Nu heb ik met geen enkele van mijn Alfa’s ooit problemen gehad, maar ik ben erg benieuwd naar een Adac statistiek -of welke dan ook- waar Fiat bovenaan staat en Toyota onderaan.

    Educate me..

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      29 januari 2010 om 19:47

      @heidekonijn:
      1. je verdraait mijn woorden
      2. het zou eens tijd worden dat ook jij de echobak eens vult met relevante info , op zijn minst er naar op zoek gaat.

      Login om te reageren
  147. MrHyde zegt

    29 januari 2010 om 19:40

    In beide ingezeten, en de Alfa geeft nou niet bepaald een robuust gevoel. Die voelt aan alsof hij elk moment uit elkaar van. Kia voelt al aan alsof hij wel wat langer meekan, en dat zal ook wel vanwege de 7 jaar garantie.
    Oftewel, Kia voor mij.

    Login om te reageren
  148. reggiane zegt

    29 januari 2010 om 19:42

    @Heidekonijn Ik kies dan zeker een Alfa. Niet de Mito maar spaar dan wel door voor een mooier model.
    Heb zelf slechte ervarigen met de Fiat/Alfa after sales met garantie perikelen een aantal jaren terug hoop echt dat er nu verbetering in gekomen is.
    Maar mijn hart zegt nu de Alfa (maar niet deze).

    Login om te reageren
  149. WizardOfOss zegt

    29 januari 2010 om 20:07

    Doe mij maar de Kia Pro_cee’d, ondanks de rare, lelijke naam. Maar liever een rare. lelijke naam dan raar, lelijk design. Nu is Alfa al een paar jaar enigszins de weg kwijt (schitterende GT en 8C, aardige 159, walgelijke Brera), maar de Mito is weer een nieuw dieptepunt. Zonde.

    Login om te reageren
  150. alfa mannetje zegt

    29 januari 2010 om 20:13

    Een Alfa koop je omdat ie excelleert in het rijden.
    De nadruk wordt hier alleen maar gelegd op het uiterlijk , een beetje onbegrijpelijk , want wie kan met droge ogen beweren dat we de Golf en corolla/ auris het mooiste vinden…….??????

    Login om te reageren
  151. Avenger zegt

    29 januari 2010 om 20:13

    de MiTo!

    Login om te reageren
  152. jelle46 zegt

    29 januari 2010 om 20:42

    De alfa is wel de mooiste van de twee, maar toe ik op het autosalon in de proceed heb gezeten, verdween mijn argwaan voor kia als sneeuw voor de zon. Heel mooi en sportief interieur, maar kiezen zal toch niet lukken, hoor :D

    Login om te reageren
  153. Burt zegt

    29 januari 2010 om 20:52

    Na 11 jaar en 5 Alfa’s (resp 2×145, GTV, 2×156) nu overgestapt op een Kia. Wat een heerlijke auto! Nooit meer electronica problemen, kapotte vacuumpompen, lekkende ramen, olielekkages, alleen maar rijden-rijden-rijden. En het altijd doen.
    Zoals hieronder met 200 km/h en 3500 tpm over de Duitse Autobahn. Kom daar maar eens om in een Mito.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      30 januari 2010 om 09:25

      @Burt: knap hoor 185 rijden , we zijn onder de indruk.
      Dat zal een Mito, inderdaad nooit kunnen.

      Login om te reageren
  154. WizardOfOss zegt

    29 januari 2010 om 20:54

    @alfa mannetje, daar heb je een punt, maar als ik de diverse test moet geloven weet de Mito daarin toch niet helemaal te overtuigen. En met andere recente Alfa’s was dat vaak al niet anders. Niet dat ze echt slecht zijn, maar voor een lekker potje sturen zijn er betere alternatieven.

    Login om te reageren
  155. Lucb zegt

    29 januari 2010 om 21:10

    Beide leuke auto’s, zou er geen nee tegen zeggen. Toch heeft de Alfa wat meer uitstraling, dus de MiTo graag.

    Login om te reageren
  156. VanLunteren zegt

    29 januari 2010 om 21:43

    MiTo without a doubt.
    Niet erg orgineel maar ja.

    Login om te reageren
  157. mashell zegt

    29 januari 2010 om 21:56

    De MiTo is me te smal en ik ben niet de doelgroep (vrouw of man met sterk vrouwelijke trekjes), de Kia Pro_cee’d dus.

    Login om te reageren
  158. WizardOfOss zegt

    29 januari 2010 om 22:04

    @mashell, je bedoelt dus eigenlijk dat een MiTo net als een cabrio is: een auto voor mensen die van mannen houden ;-)

    Login om te reageren
  159. kowalsk zegt

    29 januari 2010 om 22:21

    Liever een ruime auto dan een damesauto. Voor mij de Kia.

    Login om te reageren
  160. RtB zegt

    29 januari 2010 om 22:21

    Wat een onzin dat de Mito een ‘gay’ auto is. Ik durf er om te wedden dat er procentueel meer gays in Golfjes rondrijden dan in de Mito. Dat er een ander publiek in rijdt dan in de voorgenoemde Golf is duidelijk, maar dat zal niet in de geaardheid van de bestuurders liggen.
    En ik zou zeker voor de Mito gaan. Heeft wel 18″ velgjes en verlaging nodig om het een beetje toonbaar te maken, maar dan heb je ook wel meteen een gaaf wagentje. De Kia is zeker niet lelijk, maar het is geen wagen waarbij ik vol trots aan iedereen zal vertellen dat ik er een bezit. Ik zou het eerder verdomd stilhouden en gewoon km’s maken ;) Bij de Mito zou ik het eerder rondbazuinen, al is het maar omdat het waarschijnlijk een betere chickmagnet is dan welke auto in die klasse dan ook.

    Login om te reageren
  161. JanC zegt

    29 januari 2010 om 22:45

    De pro_cee’d is groter, veel gebalanceerder in zijn ontwerp, daardoor optisch fraaier. Door die kortere draaicirkel gok ik dat ie leuker is om mee te hoeken. Die MiTo is overhyped, en een 8C smoel op een Punto plakken is gewoonweg cynisch.

    Login om te reageren
  162. j.. zegt

    29 januari 2010 om 22:48

    @RtB
    Kan me herinneren dat de MiTo nogal hoog in de Homo top-10 stond??

    Login om te reageren
  163. Volvo_440_turbo zegt

    30 januari 2010 om 00:44

    Ik vind de Mito echt een mooie auto, en geloof me, ik ben 100% hetero. Maar als het uit mijn eigen zak betalen is, liever niet. Alfa’s zijn zoals mooie vrouwen, ze schudden het geld uit je zaken :p

    Login om te reageren
  164. Smokin zegt

    30 januari 2010 om 08:38

    De Alfa natuurlijk.

    Er is niets mis mee wanneer je voor de Kia kiest, maar ik zou dan toch maar voor de zekerheid even met mijn autohart naar de dokter gaan. Gewoon ter controle.

    Login om te reageren
  165. Danny zegt

    30 januari 2010 om 10:12

    ik kies de Kia

    Login om te reageren
  166. GOD zegt

    30 januari 2010 om 10:16

    Ik ga voor de Kia.
    Vind hem gewoon mooier.

    Login om te reageren
  167. Magnut zegt

    30 januari 2010 om 10:27

    ik kies toch echt de mito, 7 jaar garantie bij kia klinkt interessant maar ik ga er enigsins vanuit dat ik die 3 jaar dat ik mijn auto heb niet veel beroep zal doen op de garantie.

    persoonlijk verwacht ik ook dat de mito waardevaster is waardoor ik een goeie prijs verwacht als ik hem verkoop.

    bovendien is de Mito Vele malen mooier

    Login om te reageren
  168. PeugeotGTI zegt

    30 januari 2010 om 12:29

    Een Alfa of een Kia?
    Is dit een strikvraag ofzo?

    Login om te reageren
  169. PeugeotGTI zegt

    30 januari 2010 om 12:34

    Ik loof een gratis lollie uit voor diegene die durft te beweren dat de Kia voor meer Smile Per Mile zorgt dan de Alfa.

    Login om te reageren
  170. RobTWo zegt

    30 januari 2010 om 12:51

    Voor de meeste autobloglezers zijn auto’s emotie en is dit een oneerlijke vergelijking. Een emotieloze auto is sowieso oninteressant. Je kunt net zo goed de vergelijking maken tussen een Alfa Mito of een NS-jaarkaart.

    Login om te reageren
  171. gvr zegt

    30 januari 2010 om 13:36

    wat een vergelijking

    de mito natuurlijk…

    Login om te reageren
  172. tvrspeedsix zegt

    30 januari 2010 om 13:44

    kijk maar ff naar de TG alfa special dan weet je waar het om gaat…..

    Login om te reageren
  173. alfa mannetje zegt

    30 januari 2010 om 15:18

    Auto motor und Sport heeft een stemming gehouden onder haar lezers met een gedeelde categorie : duits en import .
    In de categorie ”compact import ” werd de Mito als beste auto uitgekozen ( 100.000 stemmers).

    Login om te reageren
  174. Rob zegt

    30 januari 2010 om 16:00

    wat een vergelijkingen hier zeg….

    Jullie vergelijken monica Bellucci met een spleet oog :S
    Oke ik geef toe er zijn ook wel mooie aziatische vrouwen maar toch ze lijken allemaal op elkaar en zullen nooit het type monica halen. :D

    @ die meneer met zijn polo en ibiza!
    als je een vag product vergelijkt met deze test is het net als of je vag vergelijkt met megan fox :S

    Login om te reageren
  175. w0o0dy zegt

    30 januari 2010 om 17:22

    @JanC: Ik zou zeggen gooi maar eens een Mito door wat bochten… er is weinig wat daarbij in de buurt komt voor vegelijkbaar geld, of je moet naar nog kleinere hothatches gaan kijken en die zijn van binnen kaler en geven je niet de sfeer van de Mito.

    De Pro-c’eed is helemaal niet verkeerd en zit uitstekend in elkaar (ontwerp en materialen van het interieur zijn onder verantwoordelijkheid gedaan van de man die dat voor de Golf 5 heeft gedaan) en de Kia is geen echte liefhebbersauto maar voor velen meer dan goed genoeg.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      1 februari 2010 om 15:15

      @w0o0dy: Ik heb de Kia als huurauto gehad, ik laat het je weten wanneer ik in de MiTo eens een flink stuk heb gereden. De pro_cee’d in vergelijking met de Ford Focus was de auto ietwat “veilig” in zijn onderstuur, maar volwaar fijn om te rijden en best aggressief in een bocht te gooien. Nu zal de Alfa misschien nog een tikje beter zijn in bepaalde opzichten dan de Focus, het trekt me echt niet een te dure Punto met een 8C-achtige neus te kopen. Je mag het van mij graag een mooie auto vinden, die MiTo, maar rationeel en designwise koop ik voor dat geld met deze keuze de Kia.

      Login om te reageren
  176. Jesper zegt

    30 januari 2010 om 18:18

    Doe mij de Pro’ceed maar. Een 2.0, meer ruimte, 7 jaar garantie, en hij is minder anoniem dan bijv. een Golf. Aangezien ik niet MiTo geil ben, denk ik nu gewoon ff met mijn verstand, en waarschijnlijk vele met mij. :)

    Login om te reageren
  177. WizardOfOss zegt

    30 januari 2010 om 18:24

    @Rob, een 8C is misschien een Monica Belluci. De Mito is eerder een leuk alledaags buurmeisje (Punto) dat door (mislukte) plastische chirurgie gepoogd heeft op Monica te lijken…

    Nee, doe mij dan maar een Zhang Ziyi…

    Login om te reageren
  178. heidekonijn zegt

    30 januari 2010 om 19:30

    Lang over moeten nadenken

    De Kia is een Kia. No-nonsense. Je weet wat je te wachten staat Zoals een tandartsbezoek.

    De Mito is een Punto, die extra geld kost en een koetswerk heeft dat niet past op het onderstel. Zoals een wulpse jongedame met een prachtige boezem en een enorme p*n*s.

    Allebei zouden me nachtmerries bezoren, maar die laatste iets meer.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      31 januari 2010 om 10:30

      @heidekonijn: kun we eens dieper in gaan op het gegeven dat het koetswerk niet bij het onderstel past. De techniek zeg maar….wat is je motivatie voor die uitspraak ?

      Login om te reageren
  179. Gerrelekker zegt

    30 januari 2010 om 19:48

    Da’s kiezen tussen de pest en cholera. Die mito’s is echt een afgrijselijk ding, veel te bol, veel te hoog, veel te lelijk en dan heb je er nog geen kilometer mee gereden laat staan een paar 10.000 waar je je nog eens kan ergeren aan het zuiderse karakter. En de kia heeft de uitstraling van een vuilzak: het is nuttig en praktisch. Voor de rest brengt het je van A naar B en dat zonder al te veel problemen….

    Login om te reageren
  180. Smokin zegt

    30 januari 2010 om 20:30

    @Heidenkonijn.

    Je beseft je wel dat die wulpse jongedame met een prachtige boezem nooit naast iemand in een Kia gaat zitten?

    Login om te reageren
  181. heidekonijn zegt

    30 januari 2010 om 20:52

    Dat is mooi meegenomen, ik heb het niet zo op shemales.

    Login om te reageren
  182. Mr. Dj M. zegt

    30 januari 2010 om 23:32

    Ik vind de Kia stiekem toch wel erg cool. Je ziet hem ook niet vaak, maar als je hem ziet, denk ik toch altijd weer: “Wat een geslaagde auto!”.
    Het is dat het een Kia is, maar als deze qua techniek ook zo goed zou zijn als een RenaultSport model, dan zou het echt een mooi hothatch zijn!

    Login om te reageren
  183. rubbi3 zegt

    31 januari 2010 om 11:50

    MITO natuurlijk! Honderd keer mooier dan dat tupperware plastic van kia

    Login om te reageren
  184. heidekonijn zegt

    31 januari 2010 om 14:37

    @alfamannetje

    Eerst even dit, ken je de uitspraak “Alpha males drive BMW, nice people drive Alfa’s?” Je naam is alvast goed gekozen, zo te lezen.

    Esthetisch gezien “past” het koetswerk niet op zijn onderstel, de proporties kloppen niet, de koets lijkt te hoog, de bobbels rond de wielen zijn zo groot dat je er 24″ onder moet zetten om ze te vullen, zodat je Mito ofwel op een rolschaats dan wel een kruiwagen lijkt. Een beetje zoals de schoenen van een clown. Dezelfde clowneske proporties vind je terug bij -prototype van alle rolschaats lookalikes- de X5.
    Wahey – toeval? Die komt van dezelfde ontwerper.
    Jaja, toch wel, google maar eens rustig en je vindt het allemaal terug. Als je toch aan het zoeken bent, zoek even naar een (1) Alfa met zoveel fussy details en geprul aan zijn neus als de Mito. Benieuwd of je er een vindt. Ik alvast niet.

    Technisch gezien is het onderstel prima in orde. Voor een Punto. Dit is geen Brabus, geen Lamborghini, en geen Alfa. Dit is een Fiat. Maar hij wordt verkocht als een Alfa. Niet alleen belachelijk maar ook een erg cynische poging tot bedrog. Ze hadden het net zo goed een Viperette kunnen noemen. Of wacht, dat komt misschien nog.

    Login om te reageren
  185. alfa mannetje zegt

    31 januari 2010 om 14:41

    Nou, weer geen technische detials maar subjectief geleuter . Ik had het al verwacht .

    Nou dit dan maar : de koets is ruim lager als een GP, daar heb ik het nooit gehoord …..
    De gP Abarth heeft tegen zijn concurrenten al heel wat leuks laten zien . De Mito al eea gewonnen van de Mini.

    Mar wat is je inhoudelijke commentaar nu op het weggedrag ?

    Login om te reageren
  186. alfa mannetje zegt

    31 januari 2010 om 14:42

    Dan nog even een misverstand uit de weg helpen :

    Een alfadier, gewoonlijk naar het geslacht alfamannetje of alfavrouwtje genoemd, is het individuele dier in een groep van een bepaalde diersoort dat duidelijk de leiding heeft. Deze leiding kan de vorm van heerschappij aannemen maar kan ook gewoon op gezag berusten.

    Login om te reageren
  187. heidekonijn zegt

    31 januari 2010 om 14:47

    @pubermannetje

    Pas een beetje op je taal wil je. Iedereen hier weet ondertussen wel dat je rijbewijsloze puber bent maar dat gekleineer doet je echt niet stoerder of ouder lijken.

    De fiat is een fiat, en al is die twee verdiepen hoog, boeit me niet, want fiat boeit me niet. Net zo min als Ford, Opel of BMW me boeit.

    Ik heb met de Mito gereden, als testrit, want zocht een opvolger voor de 147. Dat is alvast meer dan jij kan zeggen dus. Afgaande van de komplete gevoelloosheid van het stuur en de constant ingrijpende esp, kan ik je sowieso al zeggen dat het weggedrag bagger is, net zoals het weggedrag van een Golf bagger is.

    Heel veel mensen vinden dat prima, en dat stoort me geenzins. Maar vergeleken met de 147 is het een flinke achteruitgang. Want wat het ergst is, is dat het helemaal geen leuke auto om mee te rijden is. Ik heb hierna een testrit gedaan met een C30 diesel met sportonderstel, en kan je vertellen dat die een stuk dichter bij de 147 komt dan de Mito. Om maar te duiden dat de Mito nog minder Alfa is dan Volvo.

    Inhoudelijk genoeg voor je?

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      31 januari 2010 om 15:51

      @heidekonijn: man , gedraag je je in het openbaar net zo ?
      Ik weet zeker van niet .

      ”Pas een beetje op je taal wil je ” : lees je comment nu nog eens ……..

      subjectief geleuter : immers , ook nu weer geen inhoudelijke comment ….

      ps. ik zal ouder als jouw zijn , meer circuits in mijn leven gezien hebben en een auto rijden die ouder is als jouw oude Alfas bij mekaar …

      nou , ben benieuwd en graag een beetje volwassener indien mogelijk natuurlijk.

      Login om te reageren
    • Alex zegt

      1 februari 2010 om 11:07

      @heidekonijn: Om even de tafeltennismatch met alfadier te onderbreken, mag ik vragen met welk model MiTo je gereden hebt? Ik heb in drie uitvoeringen gereden, en aardig wat verschillen opgemerkt. De 1e generatie 120pk (zomer 2008) had idd nogal last van een ‘deadzone’ in de besturing, alsof ik op mijn Logitech pc-stuur wat teveel aan de profiler heb zitten prutsen. De 2e generatie 120pk (zomer 2009) had een paar softwareupgrades aan de stuurinrichting gehad en het sportpack hielp al een beetje om het weggedrag te normaliseren (17 inch ipv 16 inch velgen, waardoor de auto minder nerveus is) De 135pk MultiAir heeft diezelfde updates en hoewel ik aardig met dat ding heb lopen gooien en smijten met dat ding, heb ik het esp slechts één keer zover gekregen dat ie ingreep.

      Login om te reageren
  188. heidekonijn zegt

    31 januari 2010 om 17:13

    Post je nu eigenlijk zelf nog eens iets “objectief”?

    Login om te reageren
  189. alfa mannetje zegt

    31 januari 2010 om 19:21

    Goed zo , bedenk een Gallardo heeft ook onderstuur…..

    Login om te reageren
  190. heidekonijn zegt

    31 januari 2010 om 19:28

    Inderdaad objectief, nu nog combineren met ’ter zake’.

    Login om te reageren
  191. alfa mannetje zegt

    1 februari 2010 om 10:03

    Dat heb ik jouw gevraagd . Jij komt met het feit dat de Mito onderstuurd is……klopt en kan nl. niet anders.

    Login om te reageren
  192. Jan Rap zegt

    1 februari 2010 om 11:04

    Grappige discussie dit. De keuze is ook niet helemaal voor de hand liggend.
    Voor deze prijs zijn er namelijk bestwel prima dingen te koop.

    Voor een wat lagere prijs is de Kia absoluut de beste keus.
    Als je namelijk de 1.4 of de 1.6 neemt, heb je 20% bijtelling en dan is het een hele interessante auto.
    Hij ziet er erg goed uit, een van de soepelste auto’s in zijn prijsklasse en bovendien erg ruim. Een Golf met vergelijkbare motorisering en uitrusting is een stuk duurder.
    Hier geldt die 20% bijtelling echter niet en is het een stuk minder interessante aanbieding.

    De Mito dan, het is een heel andere auto dan de Kia.
    Hij is een stuk kleiner, hij is van voren gezien ontzettend lelijk, maar het is wel een stuk hippere auto dan de Kia. Meer vergelijkbaar met een Mini dan met een Golf zegmaar.
    Aan de andere kant zal hij ook wel wat lekkerder rijden.
    Maar je moet er ook rekening mee houden dat je nooit zeker weet of je je vakantiebestemming wel gaat bereiken.
    De kans dat hij onderweg kapot gaat of dat de elektrische installatie kuren krijgt is groot.

    Ik zou dan ook voor de Kia gaan, formaat, uiterlijk en kwaliteit zijn een stuk beter. Echter zou ik dan wel een paar euro in m’n zak houden en de 1.6 nemen.

    Login om te reageren
  193. heidekonijn zegt

    1 februari 2010 om 12:49

    @Fiat mannetje
    Een 147 heeft beduidend minder onderstuur dan een Mito. Daarbij komt dat een ranzige wegligging en ditto stuurgevoel wel iets verder gaat dan gewoonweg onderstuur.

    @Alex
    Welkome onderbreking zou ik zeggen. Ik heb eerst een 1.3jtd geprobeerd. Dat was -bovenop de reeds opgesomde minpunten- een slak, maar dat valt moeilijk kwalijk te nemen gezien de pk’s en prijs. Daarna heb ik een 1.6jtd onder de kont geschoven gekregen. Dat was wat beter maar nog steeds niet in de buurt van de 147 (en al helemaal niet ivm stuurgevoel en wegligging, ditto wat betreft zithouding e.d.).

    Ik heb idd ook gelezen van de “software updates” en dat het stuurgevoel “opgelost” zou zijn, maar dat is het dus niet. Ik heb niet met de eerste versie gereden maar kan me met moeite inbeelden dat die erg verschillend zou geweest zijn. Het hele aanvoelen was identiek als dat van de Punto die bij naaste familie in de garage staat.

    Nogmaals, je hoort me niet zeggen dat het een slechte auto is vergeleken met een Punto of voor mijn part Polo.
    Wat zuur is, is dat hij
    – minder goed rijdt en minder “Alfa” gevoel geeft dan een 147 (en die was al een behoorlijk aangelengde “Alfa”.
    – minder presteert (in de diesels waar ik mee reed) dan de 147.
    – meer kost dan de Punto die hij eigenlijk is.

    Had men de auto uitgebracht als Punto Abarth, had ik het waarschijnlijk minder erg gevonden, maar dit een Alfa noemen is voor mij een heel stratennetwerk te ver.

    De Alfa-virus spoeling is zo dun dat het op homeopathie begint te lijken.

    Login om te reageren
  194. Burt zegt

    1 februari 2010 om 14:46

    Ik vraag me echt af of die mensen hierboven die het over “lol per km” van een Alfa Mito hebben of de Kia pro_cee’d bekritiseren, wel ooit eens in een pro_cee’d hebben gereden. De meeste reacties zijn doorspekt met vooroordelen en onwetendheid.
    Jeroen Bleekemolen, Neerlands beste autocoureur, rijdt ook een Kia proceed. Dat zegt toch ook wel iets over die auto.
    Het is gewoon een prima sturende, sportieve kar. Alfa-fans face it! Alfa is Alfa niet meer. Bertone, Spider, 145, 156, dat waren karren. Mito hoort niet in dat rijtje thuis.

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      1 februari 2010 om 17:39

      @Burt: “Ik vraag me echt af of die mensen hierboven die het over “lol per km” van een Alfa Mito hebben of de Kia pro_cee’d bekritiseren, wel ooit eens in een pro_cee’d hebben gereden.”

      3 lange testritten in een ‘Alleen Lastige Flut Auto’s’ Mito (rond de 50 km/rit), ‘Krik In de Aanslag’ Ceed 5-deurs als leenbak en een Proceed als leenbak, is dat voldoende? De Proceed heeft het probleem dat iemand gedacht heeft, ‘goh we moeten de Ceed een sportief rijgedrag geven, dan maken we de demping harder. Jammer, want de normale vijfdeurs Ceed is eigenlijk niet eens zo’n gekke auto als je op een veilige comfortabele anonieme wijze jezelf wilt voortbewegen zonder op status of sportief karakter te letten. De Proceed wil wel sportief zijn, maar is het qua prestaties nét niet. De Mito is dat wel, al heeft het een jaar geduurd voor Alfa de auto zodanig afgestemd heeft als ie bedoeld is. En het uiterlijk zorgt zoals hier blijkt nog steeds voor polarisatie, evenals de fabrikant trouwens.

      Login om te reageren
  195. Alex zegt

    1 februari 2010 om 17:40

    Disclaimer: Ik ben geen verstokte Alfa-fan. Eerlijk gezegd heb ik voor de Mito nog in geen enkele Alfa-gereden (tenminste niet aan het stuur ;) )

    Login om te reageren
  196. heidekonijn zegt

    1 februari 2010 om 20:12

    Alex, moest je ooit de kans hebben, ga in een 75 zitten,
    niet rijden, zitten. Start dan de motor, met de koppeling in of in ‘vrij’, raak het gaspedaal aan. Probeer dan maar eens niets te voelen en niet te lachen. En dan heb je nog geen meter gereden.

    Vergelijk dan eens met de Mito.

    Login om te reageren
  197. Autoliefhebber zegt

    3 februari 2010 om 09:34

    Ik neem toch de Kia.

    De Alfa is ook niet leijk, maar net wat te vrouwelijk.

    En dat is bij de Kia niet het geval.

    Login om te reageren
  198. CSL zegt

    4 februari 2010 om 12:24

    Wat een verschrikkelijk lelijk auto is die MiTo toch.
    Die neus, bah. Lijkt wel op Hitler!
    Geen van beiden dus…
    Koop een Polo Bluemotion ofzo. Lekker geen wegenbelasting en uber goedkoop rijden! Waarom zou je anders voor zo’n kleine Hatch kiezen!

    Login om te reageren
  199. Edward zegt

    3 maart 2010 om 22:27

    Weleens goed naar de voorkant van de Mito met kentekenplaat gekeken? Zie er niet uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North