• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer info over Mitsuoka Orochi: prijzen en specs

Auteur: autoblogger, gepost 6 oktober 2006 om 19:51 – 36 Reacties

Mitsuoka Orochi


We schreven al eens over de op de Honda NSX gebaseerde Mitsuoka Orochi concept, deze week is duidelijk geworden dat het Japanse merk de Orochi ook in productie zal nemen.

De tweepersoons Mitsuoka Orochi weegt 1580kg en heeft een 3,3Liter V6 DOHC (Toyota 3MZ-FE). Het vermogen is 233pk en de auto heeft een max koppel van 328Nm.

Komende jaren zullen er 400 exemplaren worden gemaakt. De lokale prijs is 10,500,000 Yen, dat is ongeveer $89,000 USD of EUR 70.000,- (ex BTW / BPM). Begin volgend jaar zal worden begonnen met het aflveren van de eerste Orochi’s.

De naam Orochi komt trouwens uit de Japanse mythologie; een achtkoppig monster (bron: carview, via autoblog.com).

Met dank aan iedereen die ons tipte!

Mitsuoka Orochi
Mitsuoka Orochi
Mitsuoka Orochi

Ook interessant!

  • Liberty Walk maakt superlelijke supercar lekker dik
  • Mitsuoka Rock Star LHD
    Knotsgekke Mitsuoka Rock Star LHD is briljant
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

mitsuoka, Supercars

Vorig bericht: « Alfa Romeo 8C Competizione op video en foto
Volgend bericht: Psst, Airbag kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Boss zegt

    6 oktober 2006 om 20:01

    Jak, doe mij maar die NSX dan.

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    6 oktober 2006 om 19:55

    En de jongens van autoweek hebben het trouwens ook overgenomen via autoblog.com… Of het is een persbericht;) http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5406&cache=no

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    6 oktober 2006 om 20:04

    “Alle Orochi’s blijven voorbehouden aan Japan.”

    THERE IS A GOD!

    Login om te reageren
  4. Anzwoin zegt

    6 oktober 2006 om 20:09

    apart…

    Login om te reageren
  5. AutoGekkk zegt

    6 oktober 2006 om 20:10

    Hij is best wel mooi. Iets luxe maar toch ook sportief. Jammer dat het alleen in japan is en vindt de PK’s ook aan de mindere kant.

    Login om te reageren
  6. Pipo_de_Clown zegt

    6 oktober 2006 om 20:12

    kweenie wat ik er van moet vinden… exclusief is het wel, maar ik denk dat die 400 exemplaren eerder de wereldwijde afzet verwachting is dan dat het een gewild item wordt… die neus :S

    Login om te reageren
  7. slk55 amg zegt

    6 oktober 2006 om 20:13

    moet dit op de NSX lijken?? ik zie er in de verste verte geen NSX in. Het is gewoon een lelijk gedrocht. de vraagprijs 70.000? 70.000 euro teveel als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    6 oktober 2006 om 20:16

    Dat van dat achtkoppig weet ik niet, maar dat van dat monster is wel waar.

    Login om te reageren
  9. Dirk zegt

    6 oktober 2006 om 20:21

    Lijkt me een goedkope kitcar…. Ze hebben het daar toch niet te pakken, ga eens op bezoek bij de italianen..

    Login om te reageren
  10. Topless zegt

    6 oktober 2006 om 20:23

    Ik juich het toe dat er exclusieve auto’s gebouwd worden. De gangbare exclusieve merken zijn immers zo exclusief niet meer met het stijgen van de produktieaantallen. Maar om er nu eentje te bouwen die op een diepzee gedrocht lijkt? Laten we maar zeggen: “hij is in ieder geval bijzonder”.

    Login om te reageren
  11. Piotr zegt

    6 oktober 2006 om 20:50

    Hij heeft iets van de mclaren F1.

    Ze vast naar de mclaren f1 goed gekeken.

    Login om te reageren
  12. Franqie zegt

    6 oktober 2006 om 20:59

    Met het eerste van wat Topless zegt ben ik het zeker eens, en zo lelijk vind ik hem nou ook weer niet, hij is iig bijzonder. En dat is iets wat je over niet veel auto’s tegenwoordig kan zeggen.

    Login om te reageren
  13. Tombnolz zegt

    6 oktober 2006 om 21:42

    Japans design staat nog steeds mijlenver af van Italiaans design. En wie beweert van niet mag het Tombnolz eens komen zeggen :)

    Login om te reageren
  14. db zegt

    6 oktober 2006 om 21:51

    kan iemand me zegen wat dit ding met een NSX gelijk heeft, hij trekt : -traag op denk ik
    – op niks

    Login om te reageren
  15. Franqie zegt

    6 oktober 2006 om 22:05

    @slk 55 amg en db: Als jullie de tekst eens goed lezen, zien jullie dat er staat:
    ‘We schreven al eens over de op de Honda NSX gebaseerde Mitsuoka Orochi concept… Dus staat dit ding op het onderstel van de NSX, en zullen ze wel dezelfde motor hebben enzo… Zo moeilijk is Nederlands niet ;)

    Login om te reageren
  16. W00fer zegt

    6 oktober 2006 om 22:27

    Lillike bak zeg !

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    6 oktober 2006 om 22:29

    Uhm… Volgens mij stond de concept op het onderstel van de NSX, maar die komt uit 2001. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en het bovenstaande productiemodel zou (als ik het goed begrijp) gebruikmaken van een ander onderstel…

     In addition, as for [orochi] which takes the conventional layout which covered the FRP make body on the steel metal tubing frame, at the beginning the Ferrari space metal tubing frame, chassis design it did to reference, but it introduces also the complication that with restriction of design of three dimensional roof and the like, it developed the individual frame anew. Although it reached to announcement, for approval acquisition of final underside adjustment and the diplomatic relations ministry, last development was revealed also the fact that it is in the midst of continuing.

    Login om te reageren
  18. vertigo zegt

    6 oktober 2006 om 22:31

    Gebaseerd op een NSX … en dan met een Toyota motor ?? die dan nog eens minder pk’s heeft dan de originele NSX. En een design dat er uitziet alsof de ontwerpers het niet eens werden of hij er nu klassiek Brits of McLaren-achtig moest uitzien, en dus maar van overal wat hebben gejat.

    Als hij op een NSX onderstel staat zal hij wel geweldig rijden, maar ze hebben blijkbaar ook maar ineens de twee minpunten van de NSX overgenomen, de prijs en de pk’s, te hoog en te weinig.

    De NSX was een supercar, toen hij 15 jaar geleden uitkwam weliswaar, maar waar nog vele hedendaagse wagens een puntje kunnen aan zuigen. Geef mij er zo maar een want dit vind ik maar niks ! Ik kijk al uit naar de HSC.

    Login om te reageren
  19. tom van belgie zegt

    6 oktober 2006 om 22:53

    daar sta je dan aan de lichten me je nieuwe OROCHI ,speciaal laten importeren vanuit japan om hier de sjow te stelen, tegen een golf gti wedden dat de golf em eraftrekt?

    al bij al mooie creatie maar voor supercar looks moeten super prestaties erook zijn

    Login om te reageren
  20. AlexZjuH zegt

    6 oktober 2006 om 22:55

    schone 1600kg en 233 pk? dan moet het wel een heel goed onderstel zijn, anders komt de gemiddelde 159 v6 je goed voorbij… en die ziet er nog eens een stuk beter uit, en volgens mij nog goedkoper ook:) plus een achterbank voor de kids…

    Kan em niet mooi vinden, deze tvr/mclaren :S met die gaten in de motorkap:S

    Login om te reageren
  21. realist zegt

    6 oktober 2006 om 23:08

    moest hij 500pk hebben zou ik het nog extravagant speciaal vinden en beter passen.
    niet dat het was is voor mij ,zeker niet.

    ps:zijn die blokken niet gemakkelijk een goeie 100pk bij te geven ?
    zowel van toyota als de nsx ?

    Login om te reageren
  22. w-j zegt

    6 oktober 2006 om 23:23

    die auto maakt zeer goede kanss op meest lelijke auto van de eeuw, en dat aan het begin van de eeuw :O

    Login om te reageren
  23. HartgeRoadsterRijder zegt

    7 oktober 2006 om 00:52

    MMmja,ik vind ‘m wel mooi;iets verlagen en tunen[kan makkelijk met die motoren;andere nokkenas,inlaatspruitstuk en software en je hebt zo 100pk meer] en je hebt een aparte,exclusieve sportwagen beneden de ton.
    Uiteindelijk gaat het erom wat potentiele klanten,sportwagenrijders zoals ik dus, ervan vinden,niet wat mondeovectrarijders ervan vinden.

    Login om te reageren
  24. 911 zegt

    7 oktober 2006 om 10:31

    Neeej … dit meen je niet wat een VRESELijk gedrocht. Het concept was al zo erg en nu hebben ze het ook nog aangedurft om hem in productie te nemen.

    KRAKEN!!

    Login om te reageren
  25. clijde zegt

    7 oktober 2006 om 10:34

    bah wat een vies ding, als hij nu een compeet nieuwe bak is, dan zou je zeggen, uhm ja, maar het is alleen maar een eend in een niew jasje (zwaar jasje dan) Ik denk dat deze niet in europa aanslaat, daar moeten ze toch meer pk’s er in stoppen. Concurentie genoeg in europa voor dit soort auto’s dus heb ik er een zwaar hoofd in.

    Login om te reageren
  26. 722 zegt

    7 oktober 2006 om 11:01

    lelijk :s:s

    Login om te reageren
  27. JLJ zegt

    7 oktober 2006 om 12:22

    Ik vind het juist positief dat ie niet zoals al die andere exoten meteen 400+ pks heeft. Heb je toch niets aan in het hectische japanse verkeer. De auto is denk ik meer op luxe getrimd dan sportiviteit. Ook daar zijn liefhebbers voor.

    Login om te reageren
  28. 911 zegt

    7 oktober 2006 om 16:42

    @ JLJ daar heb je gelijk in maar als ze het zo graag op die manier willen doen.
    Als ze dat willen moeten ze maar een soort lotus achtige auto maken want dit zier er niet uit…….VRESELIJK!!!

    Login om te reageren
  29. 911 zegt

    7 oktober 2006 om 16:45

    En als ik voor luxe en exclusiviteit zou gaan is er vast wel iets mooiers op de markt. merken zoals Mercedes – Jaguar- Brntley en Aston-Martin hebben ook exclusieve en luxe auto’s met een sportief uiterlijk.

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    7 oktober 2006 om 16:49

    Mooi he, alles;)

    Login om te reageren
  31. Dink zegt

    7 oktober 2006 om 17:39

    Tja, ik ken deze auto al een tijdje en schreef er al eens een stukje over. Toen was ik bijna de enige die ‘m mooi vond . . . Een gekke auto met een eigenaardige uitstraling. Mooie kleur deze . . .

    Login om te reageren
  32. JLJ zegt

    7 oktober 2006 om 18:18

    @911
    Er worden er 400 van gemaakt. Vergeleken hiermee zijn de merken die je noemt niet bepaald exclusief.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel :D zegt

    7 oktober 2006 om 22:13

    De acht koppen van het monster komen zeker terug in de acht gaten in de motorkap, en de rest van de auto is de rest van het monster… En voor degenen die net zoals nog de achterkant willen zien:

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    7 oktober 2006 om 22:18

    “net zoals nog” moet zijn “net zoals ik nog”
    De achterkant vind ik er al een stuk beter uitzien, niet? De acht koppen komen zoals ik net zie ook terug in de acht openingen achter de achterruit. En ik denk dat de motor achterin zit, dus de eerdergenoemde acht openingen zitten niet op de motorkap. Wat een fouten maakte ik, zeg… :(
    En waarom had ik dat :D in mijn naam staan?

    Login om te reageren
  35. 911 zegt

    8 oktober 2006 om 10:18

    @JLJ daar heb je gelijk in maar ik heb liever iets moois dan iets exclusiefs

    Login om te reageren
  36. Xpert zegt

    11 oktober 2006 om 00:40

    De auto heeft wel iets aparts over zich, maar ik ga toch liever voor NSX Type R.
    4,4 sec naar de 100 km/h..:):)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North