• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer oude auto’s in nieuw jasje: Peugeot 206+

Auteur: RubenBaeten, gepost 18 februari 2009 om 14:10 – 68 Reacties

Afbeelding Meer oude auto’s in nieuw jasje: Peugeot 206+Afbeelding Meer oude auto’s in nieuw jasje: Peugeot 206+Afbeelding Meer oude auto’s in nieuw jasje: Peugeot 206+Afbeelding Meer oude auto’s in nieuw jasje: Peugeot 206+

Peugeot 206+

Niet alleen de Seat Exeo vist uit deze vijver; ook Peugeot heeft ontdekt dat Europeanen voor weinig geld best in een oude auto willen rijden. Robbie voorspelde het al toen we onlangs een pickup-versie langs zagen komen: de aloude 206 wordt opnieuw leverbaar in ons land, deze keer als 206+.

De 206+ is op meerdere vlakken opgefrist: niet alleen heeft hij een 207-smoel gekregen, maar het interieur is ook vernieuwd. De auto wordt in Mulhouse gebouwd en wordt in Nederland leverbaar met twee benzinemotoren: de 1.1 met 60 pk (5,9 l/100 km) en de 1.4 met 75 pk (6,3 l/100 km). De eerste valt met zijn 135 g/km CO2-uitstoot onder het 20%-bijtellingstarief.

Ik vraag me slechts een ding af: hoe knijtergoedkoop moet deze auto wel niet worden? Peugeot heeft immers al genoeg klein spul in de aanbieding: de 107 en 207, zelfs de 1007 lijken me allemaal een stuk aantrekkelijker dan de opgewarmde restjes van gisteren.

Peugeot 206+
De legende leeft voort…

Peugeot, hoofdrolspeler op de markt voor compacte auto’s, breidt met de introductie van de 206+ haar gamma in Europa uit. Deze afstammeling van de legendarische 206, waarvan er sinds 1998 bijna 6,5 miljoen exemplaren zijn geproduceerd, zal binnenkort het aanbod van het merk van De Leeuw verrijken.

Een aantrekkelijk aanbod

De 206+ is dus een toevoeging aan het gamma conform de verwachtingen van de klant: een eigentijds model met allure, toegankelijk voor een breed publiek.

Geïnspireerd op de stijlvolle 207 is de buitenkant zonder meer modern. Een nieuwe motorkap en grille, nieuwe koplampen en mistlampen accentueren deze krachtige persoonlijkheid.

Binnenin zien we een nieuw dashboard en instrumentenpaneel, nieuwe materialen, kortom een fris en modern interieur met een prima afwerking.
Gebouwd in Frankrijk voor de Europese markt

De auto is bestemd voor de Europese markt en wordt gebouwd in Mulhouse in Frankrijk. In Nederland is de 206+ leverbaar met twee motoren, beide schoon en zuinig in het verbruik, betrouwbare krachtbronnen die zorgen voor lage onderhoudskosten.

De 1.1 benzinemotor met een vermogen van 44 kW (60 pk) en een koppel van 94 Nm bij 3300 omw./min. heeft een gecombineerd verbruik van 5,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van slechts 135 g/km. Daarmee komt deze versie in aanmerking voor het nieuwe 20% bijtellingstarief.
De 1.4 benzinemotor van 55 kW (75 pk) – koppel 120 Nm bij 3400 omw./min. heeft een gecombineerd verbruik van 6,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 150 g/km.

Met zijn opmerkelijke prijs/prestatieverhouding en het moderne frisse uiterlijk past de 206+ uitstekend in het aanbod van Peugeot in het compacte segment:
– de 107, de sympathieke stadsauto, zuinig, veilig en aantrekkelijk geprijsd
– de 1007, een uniek concept met veelzijdige gebruiksmogelijkheden mede dankzij de elektrische schuifdeuren
– de strak gelijnde 207, leverbaar in vele carrosserievarianten en met uitstekende rijkwaliteiten, gewaardeerd door een breed publiek.

De Peugeot 206+ neemt de fakkel over van de populaire 206 met zijn ijzersterke internationale imago.

Ook interessant!

  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
  • Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
    Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
  • 3x Peugeot 206 GTI update: strippen, rolkooi en meer!
  • Koop de dikste Peugeot 206 occasion op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

206, Peugeot

Vorig bericht: « Rijtest & video: Seat Exeo
Volgend bericht: Dit wordt de Opel Ampera »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    18 februari 2009 om 14:12

    Op zich niet slecht, ik zie toch nauwelijks het verschil tussen die Peugeots. :P En zoals je zegt, een opgewarmd lijk is en blijft een opgewarmd lijk.

    Login om te reageren
  2. Don Leon zegt

    18 februari 2009 om 14:13

    206 is leuk, 207 niet. Deze ook niet, beetje uit verhouding. Zal het waarschijnlijk goed doen als dacia concurrent.

    Login om te reageren
  3. Geert Schoots zegt

    18 februari 2009 om 14:14

    Gewoon 12,50, graag gepast afrekenen.

    Misschien heeft men ergens een fabriek staan waar nog een berg onderdelen staan of is de productie straat nog niet klaar voor de nieuwe modellen, dan kan ik me zoiets best voorstellen….

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    18 februari 2009 om 14:14

    @ mezelf
    Die ‘en’ moet een ‘maar’ zijn… :oops:

    Login om te reageren
  5. jurrian zegt

    18 februari 2009 om 14:15

    wouw!!

    amaaazing!

    dat die gigantische 207 lampen op zo’n 206je passen! dat geloof je toch niet. ik dacht altijd dat de 207 stiekem eigenlijk heel groot was. mooier is het er iig niet op geworden, wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  6. C6.R zegt

    18 februari 2009 om 14:15

    Vage actie…

    Maar als we toch bezig zijn: bouw voor mij nog maar een 205 GTI aub! ;)

    Login om te reageren
  7. Mairsil zegt

    18 februari 2009 om 14:16

    Ik zou eerlijk gezegd liever een 207- hebben. De gadgets en interieur van de 207, maar gewoon met de neus van de 206, en niet die lelijke beugelbek van de 207.

    Aan de andere kant, ik heb nog liever gewoon mijn eigen 206 GTi

    Login om te reageren
  8. JTK zegt

    18 februari 2009 om 14:18

    Het werd ook eens tijd: een betaalbare nieuwe auto voor weinig geld! Ik vind het een goede ontwikkeling, en daarmee bedoel ik ook de Seat Exeo. Als je

    Login om te reageren
  9. hubert zegt

    18 februari 2009 om 14:19

    Ze komen er nu gewoon achter dat het niet nodig is om iedere 5 jaar een totaal nieuwe auto op de markt te zetten.
    Dat is nu juist het sterke punt van de jappen.
    Die borduren voort op oude techniek en gooien er om de paar jaar een nieuwe jasje overheen.
    Hierdoor zijn ze technisch misschien niet zo vooruitstrevend, maar kwalitatief heeft de boel wel de nodige ervaring achter de rug.

    Login om te reageren
  10. VLS54 zegt

    18 februari 2009 om 14:22

    We hebben de K, we hebbende A, we hebbende de N, we hebbende de S, we hebbende de L, we hebbende de O, we hebbende de O, we hebbende de S… KAAAAAAAANSLOOS

    Login om te reageren
  11. RubenBaeten zegt

    18 februari 2009 om 14:29

    LOL @ Mairsil! 207- is idd een beter idee.

    Login om te reageren
  12. DRIVR zegt

    18 februari 2009 om 14:32

    De 206 is nog altijd een veel mooiere wagen dan de 207. Maar niet met die 207-voorkant erop geplakt :/

    Login om te reageren
  13. Race_Kees zegt

    18 februari 2009 om 14:39

    Jammer van die aangepaste bumper en grille, doet mij toch altijd denken aan:

    Login om te reageren
  14. RDS zegt

    18 februari 2009 om 14:39

    @C6 R
    Zeker weten ik ben er ook bij en ik denk dat als je die voor een lekker prijsje neer kan zetten dat er nog best veel verkocht zullen worden.

    Login om te reageren
  15. Bipje zegt

    18 februari 2009 om 14:44

    Sweeeet!!!

    Login om te reageren
  16. de sjonnies zegt

    18 februari 2009 om 14:54

    Simpel, een antwoord op het DACIA succes, Peugeot liet vroegah ook zijn modellen zo’n 15 jaar lopen, alleen de jonkies op deze site zijn verwend met snel wisselende modelletjes !
    En nu hoeft niemand ook over de kwaliteit van de Fransen meer te zeuren, dit autootje is al meer dan 6 miljoen keer gekopieerd, dus de mallen zijn dik en dik betaald, de ontwikkelingskosten ook en van kinderziektes heeft ‘ie ook al geen last.
    Smurf even naar Peugeot en je ziet dat je hem voor € 12000 voor de deur hebt staan met een 1.4 tje

    Login om te reageren
  17. bmw zegt

    18 februari 2009 om 14:55

    Eindelijk begint men te begrijpen dat de inflatie aan nieuwe en steeds duurder wordende modellen helemaal geen goede strategie was. Jan met de pet kan dit immers niet volgen met zijn portemonnee… Wel zonde dat ze de 206 -die mooi in verhouding was- zo naar de kl* hebben geholpen. Maar dat is meer een kwestie van smaak. Ze beginnen het toch allemaal te doen:

    Fiat Punto Classic
    Peugeot 206
    Skoda Octavia Tradition (ja hoor, nog steeds)
    Renacia Twandero
    VW Fox
    Seat Exeo
    Enz.

    Login om te reageren
  18. Screamer zegt

    18 februari 2009 om 14:58

    Ach, dit lukt Renault ook met hun Clio Campus :) dus waarom niet?

    Login om te reageren
  19. Edje® zegt

    18 februari 2009 om 15:08

    Vind hem toch mooier dan de oude 206. Moderner neusje, nieuw dash.. toch een leuke auto voor weinig geld.

    Login om te reageren
  20. Mean Green zegt

    18 februari 2009 om 15:14

    Leuk karretje hoor, veel beter dan die lompe zware 208 ! Het wachten is op de eerste ’tunerts’ die de 206 RC gaan pimpen met deze onderdelen…

    Login om te reageren
  21. Ary zegt

    18 februari 2009 om 15:23

    concurrent van eigen 207??

    Login om te reageren
  22. Mattie zegt

    18 februari 2009 om 15:26

    Ben toch blij dat ik van de week mijn 206 mag ophalen.. vind deze lijnen echt lelijk. Grote kop maar klein lijfie..!!!

    Login om te reageren
  23. Victortje. zegt

    18 februari 2009 om 15:32

    lelijk ding, doe gewoon de echte 206 en die voor een prijs van 7000 euro opnieuw blijven bouwen en zie [strike]hier[/strike] daar de meest verkochte auto van 2009

    Login om te reageren
  24. Bennink zegt

    18 februari 2009 om 15:50

    Is het al 1 april?

    Login om te reageren
  25. Robert zegt

    18 februari 2009 om 15:53

    @Race Kees

    LOL, druppelt ook nog wat voorvocht uit de neus.

    Het opwarmen van kliekjes gebeurt steeds meer. Modellen vervangen en de voorganger blijven leveren gebeurt bij de:

    – Skoda Octavia
    – Renault Clio (met een rare Megane-stijl achterklep)
    – Peusjot 206 dus
    – Fiat Punto

    wie weet er meer?

    Login om te reageren
  26. Thibaut zegt

    18 februari 2009 om 15:55

    De originele 206 is in België nog steeds te koop: http://nl.peugeot.be/showroom/206/berline-3-deurs/ Ik zou dan toch daarvoor gaan ipv die 206-207 mengeling.

    Login om te reageren
  27. latino zegt

    18 februari 2009 om 15:55

    Kom, laten we de laatste auto die er fatsoenlijk uitzag ook zo’n stomme beugelbek geven…

    Goed op weg Peugeot!

    Login om te reageren
  28. Victortje. zegt

    18 februari 2009 om 16:04

    stom van ze om de voorkant foto te maken van een 5 deurs, dus nog grotere neus daardoor en de achterkant van een 3 deurs, daarom lijkt ie al helemaal zo uit proportie!

    Login om te reageren
  29. Jesper zegt

    18 februari 2009 om 16:16

    @ Robert; Ehh, Seat Exeo (Audi A4)? ;)

    @ de sjonnies;
    12.000,- ?? Lijkt me stug. Wat is precies je bron?
    Aangezien je de huidige 206 1.4 al vanaf €10.970,- hebt.

    Wil dit een beetje concurerend uitpakken, zullen ze hem onder of naast de 107 moeten prijzen, want niemand gaat voor 207 geld in een 206 rijden…
    Wel hopeloos veroudert die motoren trouwens… 60pk uit een 1.1 :o
    Terwijl de 107 een 1.0 heeft met 68pk! (Ach ja, da’s een Toyota motor he :P )

    Login om te reageren
  30. RaZZle zegt

    18 februari 2009 om 16:49

    C6.R schrijft:
    18 February 2009 om 14:15

    Vage actie…

    Maar als we toch bezig zijn: bouw voor mij nog maar een 205 GTI aub!

    Helemaal mee eens!

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    18 februari 2009 om 16:51

    Ehm, de 206 was nog gewoon leverbaar. Een 1.4 Géneration voor €10.970. Met kleinere 1.1 motor nog goedkoper dus. En de facelift kan twee kanten op: Duurder door verbeteringen aan de auto, of goedkoper door het vereenvoudigen van het productieproces. Ik gok en hoop op het laatste.

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    18 februari 2009 om 16:52

    @ Robert; Hoezo de Octavia? Niet in Nederland, niet meer iig… :?

    Login om te reageren
  33. Marko zegt

    18 februari 2009 om 16:59

    Ze willen gewoon dat de 206 veilig is voor honden

    Login om te reageren
  34. Henk zegt

    18 februari 2009 om 17:06

    Deze heeft in ieder geval niet van die hangoor spiegels zoals de 207 en 308 heeft. Details maken de auto en bij deze laatsten is dat helemaal mislukt.

    Login om te reageren
  35. DennieFR zegt

    18 februari 2009 om 17:11

    Slimme zet van Peugeot met de toch al succesvolle 206!
    Ik ben alleen bang dat het interieur nog steeds van hard plastic/kunstof/whatever zal zijn…
    Ik heb namelijk bijna 3jaar met plezier een 206 gereden,alleen dat gerammel en gekraak op de iets mindere wegen krijg je de zenuwen.

    Login om te reageren
  36. bmw zegt

    18 februari 2009 om 17:34

    @citrofiel: in België kan je de Octavia Tradition gewoon kopen. Stond zelfs in januari nog op het Salon in Brussel.

    Wat de peekaas betreft: ik denk dat de kopers van de 206 absoluut geen interesse hebben in een peekaa meer of minder. Zolang de motoren de milieunorm halen, lijkt me er geen probleem te zijn.

    Login om te reageren
  37. matt zegt

    18 februari 2009 om 17:35

    Is inderdaad vrij raar, zoveel goedkoper te produceren dan een 207 kan het toch nie zijn.

    Nuja als de prijzen concurreren met bv dacia kan het inderdaad wel leuk zijn. dan nog liever een peugeot dan een dacia..

    Login om te reageren
  38. Karel zegt

    18 februari 2009 om 18:26

    Beter in ieder geval dan die koektrommel van een 107, laatst mee gereden echt een overdekte fiets een orgie van blik, weinig afwerking en supergoedkoop plastic. Ik vind het alleen maar aan te moedigen modellen wat langer in productie te houden maar deze wel technisch up to date te houden. Qua inruil is dit voor de klant ook alleen maar beter, de europeanen zijn wat dat betreft de USA en Japan gaan na doen, om de 4 a 5 jaar weer een nieuw model, terwijl het oude model dan pas net uit de kinderschoenen is en dan begint het leerproces bij het nieuwe model weer opnieuw. Door langer door te gaan met een model loont het ook de moeite echt geld en tijd in een auto te steken hij moet immers tien jaar mee ipv de helft.

    Login om te reageren
  39. Oetlul zegt

    18 februari 2009 om 18:53

    @C6.R Doe mij dan maar een 205 T16 :D

    Login om te reageren
  40. marruk zegt

    18 februari 2009 om 19:11

    @Karel: Ehm, de 206 is al 10 jaar meegegaan… Moet ie nu 17 jaar mee?
    En een ‘cyclus’ is geen 4 á 5 jaar, maar 6 á 7.. meestal een facelift na 3 of 4 jaar, of 4,5… Golf 6 en nieuwste A4 zijn recente uitzonderingen, maar bijvoorbeeld de 206 is meegegaan van 1998-2008. En die laatste jaren zijn dus succesverlengingsjaren geweest om het zo maar even te zeggen, want de 207 kwam al in 2006.

    OT: Wat zijn dat voor tuning achterlichies?

    Login om te reageren
  41. ZR1 zegt

    18 februari 2009 om 20:44

    Met de gepaste prijs zal dit weer een verkoopsucces worden.

    Login om te reageren
  42. WieAndersDasAuto zegt

    18 februari 2009 om 21:24

    Door de crisis willen ze graag ontwikkelingskosten besparen. Op zich is dat heel tactisch voor een merk, ze kunnen hem heel goedkoop maken. Voor sommige consumenten die niks om auto’s geven is dit ook aantrekkelijk…

    Zelf ben ik niet zo van recyclen. Maar als ze zo wat meer spek op hun botten kunnen krijgen dan zeg ik gewoon doen!

    Login om te reageren
  43. WieAndersDasAuto zegt

    18 februari 2009 om 21:27

    Als ze hem lekker basic&cheap houden dan zou het misschien een leuk alternatief zijn voor de jongeren van 18.

    Login om te reageren
  44. Citrofiel zegt

    18 februari 2009 om 21:53

    @ bmw; Ah zo. België wordt te arm geacht voor de nieuwe, dus laten ze de oude ook nog maar. ;) Ik dacht eigenlijk dat die alleen nog in Oost-Europa gevoerd werd…

    Login om te reageren
  45. Robert zegt

    18 februari 2009 om 22:29

    @citrofiel

    Jawel hoor, skoda octavia demmarage heet die

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    18 februari 2009 om 22:39

    @ Robert; Jawel wat? Wel in Nederland geleverd? Inderdaad vind ik er via google een artikeltje over: http://www.skoda.nl/home/modellen/actie_modellen/octavia_combi_demarrage/1,17170,_D0Lnl,00.html . Op de Skoda-site, dus dat zal wel waar zijn. Echter, als ik via de homepage van skoda zo’n pagina probeer te bereiken, is het nergens te vinden. Bij de actiemodellen, wat het volgens de pagina is, staat hij niet. En de foto is al weg. Hij zal dus nog enige tijd geleverd zijn, maar nu niet meer.

    Login om te reageren
  47. _reinnatturlijk_ zegt

    18 februari 2009 om 22:53

    als je die 206 zo gaat verkopen denk ik dat je beter de 206 van 1999 kunt kopen, veel verschil zit er namelijk niet in en het scheelt toch weer bijna 10.00 eurotjes ;-)

    Login om te reageren
  48. de sjonnies zegt

    18 februari 2009 om 23:02

    @ jesper
    met een 1 of ander pakketje dat comfort pack heet en metallic lak kom je ongeveer op die prijs uit, ik heb de rekenng van peugeot nog niet binnen !

    Login om te reageren
  49. bmw zegt

    18 februari 2009 om 23:10

    @citrofiel: in België kan alles, dus ook oude auto’s blijven verkopen. Om een of andere reden smijten heel wat bedrijven hier al hun producten op de markt, ik heb hier nog nooit voor gehad dat ik een bepaald product niet vond en naar het buitenland moest. Tja, je bent het middelpunt van Europa en dan verdien je een ruime keuze, hé ;-)

    Login om te reageren
  50. Windhoos zegt

    18 februari 2009 om 23:34

    Gadverdamme, de 207 kan de 206 (IMHO) nergens verslaan, maar dit slaat echt alles. Niet bepaald mijn smaak zullen we maar zeggen……

    Login om te reageren
  51. Marco zegt

    19 februari 2009 om 00:45

    Wie wilt er nou een wannabe 207, snap niet dat Peu zich zo verlaagt, en al helemaal niet voor ons verwend NL.

    Login om te reageren
  52. Esprit_de_Flandre zegt

    19 februari 2009 om 01:33

    :) tis een 206,5

    Ze hadden er beter niet aangekomen. De 206 was en blijft een mooie auto.

    Login om te reageren
  53. Esprit_de_Flandre zegt

    19 februari 2009 om 01:38

    Serieus, gaan alle merken nu een budget-auto aanbieden? Renault met de Clio Campus, VW met de Fox, Citroën met de oude Picasso, enzzzz

    Als ze dan toch low-budget willen gaan, dat ze dan Talbot nieuw leven inblazen met alle afgedankte PSA-modellen. Andere bumper erop (zonder giga-muil) en klaar.

    Login om te reageren
  54. Victortje. zegt

    19 februari 2009 om 09:37

    @outlul & C6.R, doe voor mij dan een ferrari F40, als we toch bezig zijn, jaja gene peugeot maar wel een oude auto :)

    Login om te reageren
  55. Robert zegt

    19 februari 2009 om 11:08

    @citrofiel

    Loop een willekeurige Skoda dealert binnen en kijk rond.
    Ze geven weinig ruchtbaarheid om waarschijnlijk zoveel mogelijk nieuwe te verkopen. Schrikt een koopjesjager (die denkt dat er Dacia prijzen gelden) van de prijslijst, dan gooit de verkoper de demarrage erin om Jan ondermodaal binnen te hengelen als klant. Zo stel ik me dat in ieder geval voor.

    Login om te reageren
  56. Danny zegt

    19 februari 2009 om 16:20

    mooier dan de 207 hoeveel kost i ?
    het zou leuk zin als er ook een 205plus zou komen.
    zie je het al voor je haha.

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    19 februari 2009 om 16:35

    @ bmw; Dat lijkt me ook wel een goede strategie. Als je een model aan kunt bieden, waarom niet? Allicht help je er wat mensen mee…

    @ Esprit; Hoe kon ik de Picasso vergeten!

    @ Robert; Dat zou kunnen, maar ik vind het vreemd.
    Op autoweek.nl staat een artikeltje over de Démarrage. Er staat dat het een actiemodel is vanwege de Tour de France. Het bijzondere is dat het artikel uit 2005 stamt. Zo lang een actiemodel houden?
    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?ID=3476
    Toch, het lijkt waar te zijn. Verderop vond ik een autokrant met een artikeltje oper de Démarrage, uit mei 2008. PDF-alert: http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/WKM/20080514/WKM_AEDB-03_080514_1.pdf . En op marktplaats kan ik er ook wel wat vinden, met late bouwjaren. Dus ze worden nog verkocht ook! :o
    Leuk, weer wat nieuws geleerd.

    Login om te reageren
  58. 206plus zegt

    19 februari 2009 om 20:42

    Hier zie je alle foto’s van de nieuwe plus: link:http://picasaweb.google.com/PeugeotNefkensBunnik

    veel plezier.

    Login om te reageren
  59. Victortje. zegt

    20 februari 2009 om 16:16

    @Autoblog-redactie, voila de prijzen van deze peugeot
    De simpelste variant is de 60 pk sterke 1,1-liter XR die 10.500 euro kost. Als vijfdeurs kost hij 11.100 euro en is er ook een XS-variant die 11.800 euro kost. De 75 pk sterke 1,4-liter is er als driedeurs XS voor 11.600 euro en als vijfdeurs voor 12.200 euro.

    even overgenomen van autoweek, die de prijzen dus wel weten, waarom jullie niet?

    Login om te reageren
  60. Robin V. zegt

    22 februari 2009 om 16:11

    Hm, dat snoetje past volgens mij toch niet helemaal bij de kont…

    Login om te reageren
  61. Delete zegt

    6 maart 2009 om 22:35

    Ik vind dit karretje super ! Ik rij nu 9 jaar in mijn 206 XS, en het lijkt erop dat dit mijn volgende gaat worden. Als ze 9 jaar geleden naast elkaar in de showroom hadden gestaan, had ik voor dit (nieuwe) model gekozen !

    Login om te reageren
  62. john zegt

    11 maart 2009 om 14:25

    bravo! peugeot, het merk van de mooie modellen, 207 is super mooi, de nieuwe 206+ zal zeer zeker een topper worden! helemaal goed gedaan, tres bien!

    Login om te reageren
  63. Hans zegt

    13 maart 2009 om 01:47

    Ik rij sinds 1996 Peugeot. Eerst een 305, daarna 2x een 306 en in Februari een 206+ gekocht! Een Peugeot 206+ XS. Ik ben alleen benieuwd of er ook een wit dashboard in zal zitten. Volgens de berichtgeving zou dat wel moeten, maar dit schijnt per land dus een beetje te verschillen.

    Login om te reageren
  64. Phil zegt

    15 maart 2009 om 15:48

    Je zou niet zeggen dat een 206 al bestaat vanaf 1998 ! Het ziet er toch nog altijd fris en modern uit, in tegenstelling tot sommige andere wagens in zijn segment… Niet te verwonderen dat er daarom ook al 6,5 MILJOEN van verkocht zijn. Indrukwekkend !!

    Login om te reageren
  65. rolf zegt

    23 maart 2009 om 12:09

    Peugeot 206 MIN. Jammer dat een goede auto zo verziekt is, de oude 206 met een 1100 cc motor tegen een lagere prijs dan de Generation-uitvoering had pas echt vrienden gemaakt. Trouwens weet je hoe ze bij Peus tegenwoordig auto’s ontwerpen? Met één sjabloon voor alle modellen. Noemen ze design!?

    Login om te reageren
  66. Ronald zegt

    12 juli 2009 om 00:53

    Ik heb een 206+ 1.4 xs gekocht.
    Ik vind hem juist sportief en modern ogen.Een mooi dashboard en juist die mooie neus.Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.Ik heb er wel een paar 16″ velgen op laten leggen en gekozen voor de kleur zwart.Dat is een heel ander gezicht.Nu nog een achterklep spoiler om inderdaad een iets betere verhouding te krijgen tussen voor en achterkant.Zo is er natuurlijk altijd wel iets als je maar een klein budget te besteden hebt.

    Login om te reageren
  67. Harr zegt

    29 september 2009 om 19:57

    Peugeot 206+ top, nieuw jasje aan, perfekt, jammer van alle negatiefe opmerkingen want ik vind het een geslaagde aktie van Peugeot, mooie smoeltje wat betreft de voorkant, ja ik denk dat ik er voor gaat, ik ben er op gevallen.

    Login om te reageren
  68. Carlene zegt

    11 oktober 2009 om 21:28

    Ik vind een mooie en goede actie van peugeot, ik heb jaren in een 206 gereden en toen overgeschakeld naar de nieuwe ford Ka, dat was geen goede keuze en zodoende heb ik de Ka ingeruild tegen een 206+, deze rijdt toch veel beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North