• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer PK’s voor de BMW 1-serie

Auteur: Wouter, gepost 15 augustus 2006 om 21:17 – 13 Reacties

BMW 125i

De meeste motoren in de BMW 1-serie krijgen er binnenkort meer vermogen. De 116i krijgt 7 pk extra en komt op 122 pk, de 118i zal 143 pk krijgen (14 pk extra) en het vermogen van de 120i stijgt naar 163 pk (13 pk extra).

De beide diesels krijgen er 14 pk bij en dus heeft de 118d (met 2.0 liter diesel overigens) straks 136 pk en de 120d 177 pk. Die laatste stijging verklaart ook waarom de aangekondigde 325d niet de beschikking krijgt over de 2.5d met 177 pk, maar een 197 pk sterke versie van de 3.0 liter diesel.

Autotelegraaf meldt bovendien dat BMW ook het gat tussen 120i en 130i wil gaan opvullen. Waarschijnlijk kunnen we binnenkort dus een 125i verwachten, de stickers waren er tenslotte al. Waarschijnlijk kunnen we de geupdate motoren ook in de 3-serie verwachten.

Ook interessant!

  • De goedkoopste BMW 130i op de rollenbank
    De goedkoopste BMW 130i op de rollenbank
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • BMW 2 Serie: 374 pk zes-in-lijn en meer sappige details

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW

Vorig bericht: « Doornbos zet snelheidsrecord op Afsluitdijk [video]
Volgend bericht: BMW M3 en M5 touring spyshots »

Lees Interacties

Reacties

  1. CLOWN zegt

    15 augustus 2006 om 21:23

    Sterk werk :P

    Login om te reageren
  2. Ejay zegt

    15 augustus 2006 om 22:32

    Leuk, feit blijft dat het lekker rijd, maar het practische nut echt nihil is. De achterbank is een ramp om op te zitten.

    Login om te reageren
  3. lowlow zegt

    15 augustus 2006 om 23:20

    120d met 177pk! sterk! 272pk voor de 130i dan ook waarsch?

    Login om te reageren
  4. Kurt zegt

    16 augustus 2006 om 09:14

    Vergeet ook niet dat er ook een 135i zit aan te komen. Die zal dan waarschijnlijk naar de > 300pk gaan. Zo’n wagen hadden ze gerust de naam M1 kunnen geven, maar de enige echte M1 zal die van eind de jaren 70 blijven.

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    16 augustus 2006 om 09:45

    Ik denk niet dat er een 135i komt en ook geen m1. Zo’n auto zou dan een veel te hoge aanschafprijs hebben en nauwelijks worden verkocht (wie koopt een 1 serie van 55 tot 60.000 euro?). De ontwikkelingskosten zijn dan veel te hoog voor zo’n auto in verhouding tot het aantal geproduceerde auto’s.

    Login om te reageren
  6. Z-Rider zegt

    16 augustus 2006 om 12:10

    @ Woody:

    Je hebt gelijk zo’n auto zou echt veel te duur worden, Wie gaat er nou een 1 serie van boven de 50.000 euro kopen??? Dan zit je al op het prijs niveau van een hele dikke nieuwe 3 serie!

    Login om te reageren
  7. JeffreyG zegt

    16 augustus 2006 om 12:15

    en wat heeft deze update tot gevolg van het brandstofverbruik en de prijs? ;)
    de 1-serie is toch de budgetwagen van BMW? :P
    dan moet die wel een beetje goedkoop blijven ;)

    Login om te reageren
  8. Mark zegt

    16 augustus 2006 om 19:46

    In de 5 serie is de 177-2liter diesel zeker te minnetjes qua geluid oid, dus die zal m wel houden. Nu komt er overigens een gat van 41pk tussen de 318d en 320d. De 325d zit er iig dichter op. Heerlijk al die motoren!

    Login om te reageren
  9. Mark zegt

    16 augustus 2006 om 19:47

    Ze kunnen natuurlijk ook de x25d kietelen, heb je een mooie 6 cilinder erin!

    Login om te reageren
  10. Michel zegt

    5 januari 2007 om 16:33

    Een 6 cilinder Diesel zou nooit in de (huidige) 1 serie komen, omdat die simpelweg niet past

    Login om te reageren
  11. Timoyhy zegt

    19 januari 2007 om 22:30

    Een echte m1 komt er ook niet omdat de ontwikkeling ervan even duur is als de m3 en zoals sommigen ook al zeiden van de echte m1 van vroeger. Het grootste publiek voor M cars is in de USA en daar wordt de 1 zelfs niet geleverd.

    Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    12 juli 2007 om 23:08

    Leuk om oude berichtjes te lezen, zie je hoe fout ‘we’ kunnen zijn :-)

    Login om te reageren
  13. Raptor zegt

    28 september 2008 om 21:09

    Blijft een doodsaaie auto. En veel te kleine achterbank en koffer. Slechte airco en andere kleine irritante dingen… Ik kan’t weten, heb zelf zo’n leasebak… Zucht. Volgende keer hopelijk weer een Alfa. Stukken beter als je’t mij vraagt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North