
We weten al een poosje dat tuner Heffner Lamborghini Gallardo’s van twin-turbo’s voorziet, die met 800+ pk vervolgens zonder blozen en vol vertrouwen de strijd aan gaan met grote broer Murciélago. Ditmaal kun je even lekker uitwaaien door een stukje mee te rijden met een door Heffner geprepareerde 850 pk sterke Gallardo Spider.
Neem plaats en check hierrr de high-res versie of onderstaande low-res joetjoep versie (via: speedandmotion). Enjoy the ride!
En nog een paar kiekjes…
hefner.. pff.. dan ist toch geen lambo meer?
een lambo komt alleen in sant agata uit de fabriek rollen.. niet in duitsland :S..
alleen een ritje in “da real deal” zou t voor mij doen ;)
Die turbo’s kunnen mij niet bekoren maar het feit dat de auto een manuele bak heeft is al een openbaring op zich. ;)
“Sinds wanneer ben jij kaal?”
“Ik heb net in een Heffner Gallardo Spider gereden.”
@japp: Ok, geen 850 pk voor jou dus. Jij bent ook ondankbaar zeg. ;)
@ Dennis
wat heb je eraan? dat ding maakt origineel een super geluid is kei mooi.. en die extra pktjes.. tja.. we wonen in nederland hoor! :p wat MOET je er toch mee? :p
naja.. ik leg me er ff bij neer.. ;) later mensen!
@ Japp,
Je hebt geld , geld en nog eens geld . Wat moet je ermee?
Een standaard gallardo zoals iedereen met een beetje centen? Nee hoor , smijt er dan maar 2 turbo’s op , dan heb je tenminste weer iets anders dan de rest van die juppie’s.
jezus wat gaat die hard!
maar ik vraag me af die versnellings bak al dat vermogen wel af kan ?
want ineens 300 pk meer kan wel is problemen veroorzaken !
@timmah geen 2 turbo’s.. als je toch geld teveel hebt zet je toch mooi huis neer.. of je legt een lamborghini collectie aan ;)
(k ben een lamborghini fan.. k zie niet graag dat ze naar de neuk geholpen worden.. sorry voor mijn woordkeuze :p)
dikke wagen.. alleen jammer dat t de spider is:/ Trekt mij niet echt zo.. voor de rest echt fantastisch uitziende en klinkende wagen
@ japp: Ben het met je eens. Ik zie deze Lamborghini ook liever origineel, zoals hij bedoeld is door de maker.
Maar mocht ik ‘m gratis krijgen, dan zou ik ‘m zeker niet afslaan :P .
@japp..
Je hebt er niks aan is een kut excuus je auto hoeft maar 70 of 80 pk te hebben eigenlijk.. maar meer is gewoon leuker:D
Wat japp gewoon wilt zeggen is dat Origineel veel mooier is, gelijk heb je gozer ;)
Ik vind die Heffner-uitvoering anders vrij standaard eruitzien… briljant dat er dan gewoon eventjes meer dan 300pk méér onder de motorkap huist dan origineel ;)
oftewel: Doemijdiemaar!
Kvindt de hoofdsite(www.speedandmotion.com/) veel leuker :shock:
zie ik daar Koenigsegg-wielen? waarschijnlijk wel.
Maar het is logisch, er zijn immers niet veel auto’s die 850 PK hebben
Ik heb heerlijk genoten van die prachtige onboard video op deze zonnige koude avond ;)
-edit: nutteloze bijdrage-
850 rwhp!? (rearwheelhorsepower?)
Heeft de gallardo niet vierwielaandrijving? op de site van heffner performance wordt nergens gesproken over een eventuele ombouw van de aandrijflijn. daarnaast, 850 pk aan de achterwielen, zou een simpel sprintje zoals te zien is in bovenstaand filmpje onmogelijk maken.
desondanks…wat een bak!
Haha wat denk je dat Lamborghini is? Een italiaans merk? Dat is alleen maar schijn, omdat Gallardo in feite gewoon volkswagen is. Dus duits :D
Voor de mensen dit het nog niet wisten……. Valentino Balboni (al jaren de verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de eindafstelling van het onderstel van alle Lambo’s) heeft met een twin-turbo Gallardo van Heffner gereden…. en de smil op zijn gezicht was genoeg….. deze auto’s zijn in alle opzichten Lambo waardig…. ze hebben simpelweg NOG meer vermogen…. maar blijven echte Lambo’s. Als het goed genoeg is voor Balboni…. it’s good enough for anyone.
mooi dat ik wat steun heb.. die velgen zijn toch uber lelijk ook?
designt lambo hier nou dure velgen voor?
@martijn lekker meekomen met het verkeer is wel ok natuurlijk.. moet niet een invoegstrook van 200meter hebben en niet op snelheid kunne komen he ;) maare.. je kunt t ook overdrijven ;)
@w0o0dy: klopt, de video kwam al eens voorbij ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/19/video-heffner-gallardo-biturbo-vs-murcielago
rwhp is een uitdrukkingseenheid. Het gaat er om dat de pk’s bij de wielen beschikbaar zijn en niet bij de krukas zodat er nog veel verloren gaan in de aandrijflijn.
Ook geweldig dat het een spider is!
Dat komt de snelheidsbeleving ten goede!
@ AppieFlappie
audi, niet vw
dan zou het namelijk een porsche zijn:P
Heerlijke Dymag velgen eronder!
Jammer dat deze auto geen carbon remmen heeft.
Zou mooi bij die van carbon gemaakte velgen van Dymag passen. :P
Heffner is geen kleine speler meer. Bizar veel vermogen en betrouwbaar. Alleen bij deze Lambo moeten ze de remmen nog wel aanpassen. Die kunnen dit geweld maar net aan is recent uit een test gebleken in een Duits tijdschrift. Oja, dit model met 850pk krijgt dan wel achterwielaandrijving. Dus geen 4×4 meer. Dit is gedaan omdat de aandrijflijn het vermogen niet kan verwerken. En als bijkomend voordeel dat hij hierdoor ook 80kg lichter is geworden.
0-100=3,2sec, geschatte top snelheid= 380+.
“0-100=3,2sec, geschatte top snelheid= 380+.”… Gaat Hefner op weg naar een Veyron-Killer met zijn volgende produkt…? Dat begint met zulke getallen haalbaar te lijken…?
@Martijn: Maak er dan meteen 30-40pk van- Daarmee haal je in Nederland het maximum van 120 plus 10km extra voor het inhalen ook nog wel. :twisted: Is Speetje ook weer tevree… Nee hoor, ik ben het met je eens- Hoe meer paarden onder de kap hoe leuker. en waarom niet als je het geld er voor over hebt! :-D
Nee, nee en nog eens nee. Zo’n auto moet je gewoon lekker laten zoals ‘ie was! Voor het geld wat je er nog meer instopt, zou je ook nuttig kunnen besteden..
Van een ferrari, maserati of aston martin vind ik dat tuners er af moeten blijven…
Maar lambo’s zijn altijd al gekke extreeme auto’s… dus dit pas wel bij hem! :D
sehr schön!! wat zijn dat voor velgjes? die zijn lijp!!
goed geluid ook
btw: wat zullen die mensen in hun gewone auto’s wel niet gedacht hebben?!
In het begin dacht, nou dat valt wel mee…..
Ik vind hem nu wel te kort geschakeld, mogen ze wel wat aan doen eigenlijk, volgens mij kost dit te veel tijd.
Wat overgens ook op valt is hoe rijdbaar dit is gebleven…toch goed werk van die tuners…