• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meest dure auto’s van 2007

Auteur: autoblogger, gepost 24 november 2007 om 18:24 – 53 Reacties

Ferrari 330 TRI-LM 1962

Het einde van het jaar nadert, genoeg reden om weer allerlei lijstjes te produceren. Het Amerikaanse Businessweek heeft de meest dure auto’s van 2007 op een rijtje gezet. Voor de duidelijkheid: het gaat hier om de prijs van auto’s die afgelopen jaar verkocht zijn. De duurste auto is een Ferrari 330 TRI/LM uit 1962 ($9.3 miljoen). Deze klassieke V12 racewagen heeft de Le Mans race van 1962 gewonnen. De auto werd in 2005 aangeboden voor $8 miljoen maar werd toen niet verkocht, dit jaar was het wel raak.

Er staat overigens geen Lamborghini Reventon of Bugatti Veyron tussen, de duurste auto’s zijn allemaal klassiekers… Maar waar is de Mercedes 540k Special roadster?

The 15 Most Expensive Cars of 2007

$9.3 million – 1962 Ferrari 330 TRI/LM
$5.7 million – 1953 Ferrari 340/375 MM
$5.5 million – 1966 Shelby Cobra
$4,950,000 – 1959 Ferrari 250 GT
$4,510,000 – 1931 Bentley 4_-Liter
$4,455,000 – 1959 Ferrari 250 GT
$4,400,000 – 1935 Duesenberg SJ
$3,740,000 – 1933 Delage D8S
$3,564,000 – 1970 Ferrari 512S
$3,520,000 – 1884 DeDion, Bouton et Trepardoux
$3,267,000 – 1966 Ferrari 206 SP Dino
$3,118,500 – 1953 Ferrari 340 MM
$2,970,000 – 1912 Rolls-Royce Silver Ghost Double Pullman
$2,821,500 – 1960 Ferrari 250 GT SWB Competizione
$2,819,000 – 1932 Alfa Romeo 8C 2300 Corto

Bron: Businessweek.com (via carscoop).

Ook interessant!

  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Bugatti bezoekt Nürburgring met €20 miljoen aan auto's
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars

Vorig bericht: « Gepeperde BMW M3 CSL winnen?
Volgend bericht: Koenigsegg CCXR Special Edition met 1018pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. looneytune zegt

    24 november 2007 om 18:26

    Verstandige investeringen die auto’s !

    Login om te reageren
  2. Apache zegt

    24 november 2007 om 18:26

    $ 5.5 miljoen voor een 1966 Shelby Cobra???

    Login om te reageren
  3. jela zegt

    24 november 2007 om 18:27

    en dit dan? http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/01/mercedes-540k-special-roadster-verkocht-voor-57-miljoen
    –edit: dat is ene goeie! Heb het artikel aangepast–

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:28

    Opvallend veel Ferrari’s…

    (Does that mean anything… Ferrari haters)

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:29

    wrrm is de mercedes van ecclestone er niet bij???

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:29

    @ Citrofiel; Stop nou eens met reageren met mijn naam aub! Dat zaait verwarring, en aangezien ik hier het langst gast ben, en de meest vaste, denk ik dat ik het meeste recht heb op het behoud van deze naam. :P Dus… Zou je een andere naam willen kiezen?

    Login om te reageren
  7. The Devil Tuner zegt

    24 november 2007 om 18:32

    @ apache

    het is een van de twee super snake cobra’s, met 800pk… (andere is inmekaar gereden…)

    Login om te reageren
  8. Citrofiel# zegt

    24 november 2007 om 18:32

    sorry…

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    24 november 2007 om 18:34

    goeie zaak .. dat functionele kunst op deze manier de erkenning krijgt die het behoort.
    dat het een artistieke waarde heeft waar goed in geinvesteerd wordt .. en dan uitsluitend door particulieren.

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:36

    @ Citrofiel#; :lol: Oke, een erg grote aanpassing is het niet, maar er is tenminste een onderscheid. Dank je.

    Login om te reageren
  11. M Freak zegt

    24 november 2007 om 18:44

    Ik kan wel begrijpen waarom zoveel geld voor een 250 GTO. Wat een auto! :D

    Login om te reageren
  12. phantom zegt

    24 november 2007 om 18:48

    Ook al zijn ze nog zo duur ik zie gewoon helemaal niets in die oude dingen behalve de cobra

    Login om te reageren
  13. muscle carfreak zegt

    24 november 2007 om 18:48

    de 4de en de 6de plaats zijn de zelfde auto’s?????

    Login om te reageren
  14. MrSelected zegt

    24 november 2007 om 19:03

    Ik denk gewoon 2 Ferrari’s.. kan gebeuren he. :)

    @Citrofiel (genuine) -> Ik kan niet stoppen met het klikken op die rode knop.. hij vertelt nu al over zichzelf! -_-

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 19:04

    @ MrSelected; :lol: LOL!

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    24 november 2007 om 19:06

    Ferrari 512S ::: W()W! :D

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    24 november 2007 om 19:07

    @muscle carfreak

    zelfde model, andere auto. Eentje zal wel in beter conditie zijn of er heeft ene ster in gereden etc.

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 19:07

    1,2……..2……nee, sorry 1,5……1,5 Amerikaan in dit rijtje…..

    En nou zijn er mensen hier op Autoblog, hè? Die beweren dat Amerikaanse auto´s begerenswaardiger zijn dan Europese auto´s….dit is gewoon wéér bewijd dat dat niet zo is…. :D

    Maar goed, ik denk dat ze allemaal wat teveel voor oud ijzer hebben betaald. Voor hoeveel gaat een kilootje oud ijzer tegenwoordig? :P

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    24 november 2007 om 19:10

    @Rick dos .. nee hoor .. klanten voor europeese auto,s zijn gewoon makkelijker op te lichten.

    Login om te reageren
  20. Jan C. zegt

    24 november 2007 om 19:16

    http://www.rmauctions.com/AuctionResults.cfm?SaleCode=LF07# staat geen merc op…

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 19:18

    @ de vlaemink; Hoezo, nog steeds hetzelfde? En je hoeft niet meer te vragen welke citrofiel het is, want die andere Citrofiel heet nu Citrofiel#. :P
    En idd lijkt iedereen wat met mij te hebben. Die evil twin ook al! :lol:

    Login om te reageren
  22. Armada zegt

    24 november 2007 om 19:19

    @ Rick dos

    Volgens mij kost een kilo oud ijzer ongeveer 60 cent.

    (berekening op basis van mijn Charade 1.3 uit 1992 Die weegt namelijk 805 kg en kostte me 500 euro)

    Login om te reageren
  23. RenJie zegt

    24 november 2007 om 19:20

    @Citrofiel

    moet ik nou wel of niet op die rode knop drukken? :P

    Login om te reageren
  24. knowitall zegt

    24 november 2007 om 19:21

    Hallo meneer de vertaler?
    Most Expensive = Meest Duur?
    Goed anglicisme voor duurste

    Login om te reageren
  25. knowitall zegt

    24 november 2007 om 19:22

    Oja, klassiekers zijn toch wel de meest mooie auto’s…

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 19:26

    @lincoln

    Zul je net zien dat de kopers van deze auto´s over het algemeen Amerikanen zijn… een pleonasme op Amerikaan hoef ik niet te maken lijkt me… ;)

    @Armada

    Zie je nou wel zijn ze gewoon afgezet! Ik zou voor de Charade gaan….. :D

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    24 november 2007 om 19:29

    heeft natuurlijk ook met de kwantiteit van de productie te maken .. een bedrijfje als ferarri zou nooit kunnen overleven in de states 1950/60 ..
    dus zijn europese bolides veel interessanter ook wat race historie betreft.

    buiten het feit dat als je een antieke amerikaan bezit .. je hem natuurlijk niet gaat verkopen .. (zo .. die moest er nog effe achteraan)

    Login om te reageren
  28. LeifortiC zegt

    24 november 2007 om 19:34

    Italianen got to love them, why I don’t know ;)

    Login om te reageren
  29. vla zegt

    24 november 2007 om 19:36

    tja, aangezien mijn (eigenlijk tamelijk irrelevante) reacties telkens weer gewist wordt zal ik maar eens zeggen;
    er was ooit eens een Ferrari 250 GTO onder de hamer gegaan voor 14 millioen US dollar
    -edit: dank u-

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 19:38

    Is het niet juist zo dat Ferrari al die jaren kon overleven DOORDAT de Amerikaanse markt hun grootste afzetmarkt was? Daarom ook de benamingen zoals Daytona en….. oké, need a lttle help guys…. :)

    Ik het ook niet verkopen hoor! Ik zou het in eerste instantie al niet gekocht hebben, maar dat is irrelevant! ;) :P

    Login om te reageren
  31. Armada zegt

    24 november 2007 om 19:39

    @ Rick dos.

    Nu bekend is dat die charade in bezit is van een vaste blog bezoeker zal de waarde natuurlijk echter omhoog schieten.

    Autoblog maakt begeerlijk ;)

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 19:42

    “Ik het ook niet verkopen hoor!”

    Ik mis hier iets……aaah daar is die al! Hoi, zou. Kom je er even bij staan? Mooi!

    @Armada

    Vasthouden die auto, kerel! Het is nu al een klassieker en klassiekers worden met de jaren alleen maar duurder! Kun je er mooi studielening mee afbetalen! ;) :P

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 19:44

    Gutverdegutver! Ik ben weer sneller aan het denken dan aan het tikken! Ik hoop dat alles nog duidelijk is?

    Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    24 november 2007 om 19:58

    @Rick dos .. ik schreef en bedoelde IN de states .. wie zo,n bedrijf in leven houdt is ten tweede .. rolls royce heeft bijv. 10 jaar lang kunnen overleven door bestellingen uit Brunei .. maar had zich daar ook nooit kunnen vestiggen.

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 20:10

    @lincoln

    Je hebt helemaal gelijk. Het gaat lekker met me vandaag…

    Login om te reageren
  36. bran zegt

    24 november 2007 om 20:13

    ik wist niet dat de Ferrari 330 TRI/LM eerst op de lijst van dure auto’s stond mr ja khou mij ook niet zo bezig met de prizen:-)

    Login om te reageren
  37. Luc zegt

    24 november 2007 om 20:23

    je zou zon ding maar in je bezit hebben gehad, zonder te weten dat je er zoveel voor kon krijgen

    Login om te reageren
  38. bob zegt

    24 november 2007 om 20:51

    De lijst geeft wel aan dat men liever een Ferrari kwijt is dan een Ford … ;)

    Login om te reageren
  39. Birdie zegt

    24 november 2007 om 20:52

    FF Oftopic: Hoeveel zou je kunnen vangen voor een volvo amazone combi uit het jaar 1967..???
    Als iemand het weet hoor ik graag hoor:D:D

    Login om te reageren
  40. Markus zegt

    24 november 2007 om 23:51

    Is het jaar al om dan? Volgens mij is het nog steeds 2007.

    Login om te reageren
  41. Appeltje zegt

    25 november 2007 om 00:01

    Misschien leuk om even te vermelden om welke van de 15 verschillende 250’s het hier gaat, meest waarschijnlijk is een SWB of een GTO, maar er zijn natuurlijk altijd rare uitvoeringen die meer op kunnen brengen. Ik was voor AG ook al bezig geweest met een dergelijk lijstje overigens, maar had nog niet de meest recente prijzen gevonden (nl. de 9 mjn voor de 330 TRI/LM)

    Login om te reageren
  42. dekster zegt

    25 november 2007 om 00:38

    En die auto union die dit jaar verkocht werd?
    Ben je zeker dat dit een up-to-date lijstjen is, autoblogger? ;)

    Login om te reageren
  43. bob zegt

    25 november 2007 om 04:45

    @dekster

    http://www.edmunds.com/insideline/do/Columns/articleId=123157

    De eerste was een Ferrari 250 GT Long-Wheelbase California Competizione Spyder met een aluminium body (en een le mans class winst) de tweede was eenzelfde auto, maar dan met een stalen body.

    Het volledige lijstje (dus niet de top 10) kun je vinden hier:

    http://www.sportscarmarket.com/auctions/top1000.php?Year=2007&Start=0

    de 540k special roadster bracht maar 2.5M op.

    Login om te reageren
  44. bob zegt

    25 november 2007 om 04:48

    Trouwens de reden waarom de Cobra zo veel waard was omdat het de enige overgebleven Super Snake is en ook nog de persoonlijke auto van Caroll Shelby was.

    Voor wat meer info over de Super Snake:

    http://auto.howstuffworks.com/1966-shelby-cobra-427-super-snake.htm

    Login om te reageren
  45. Supermug zegt

    25 november 2007 om 12:46

    En weer heeft Cobra verloren van de Ferrari’s.

    Login om te reageren
  46. RenesisHP zegt

    25 november 2007 om 15:28

    Je zal toch maar een voorliefde voor klassiekers hebben, en ook nog eens de beschikking over een onbeperkt budget. Das een feestje(Jay Leno anyone).

    Login om te reageren
  47. mikey zegt

    25 november 2007 om 15:52

    De gedachte gewoon dat je even een 250 GT SWB Competizione aan gaat schaffen! Veel te ziekelijk!!

    Login om te reageren
  48. Grumnorch zegt

    25 november 2007 om 16:54

    Als ik me niet vergis is die Alfa in handen van een Nederlandse klassiekerliefhebber gekomen.
    Wellicht dat we die dus binnenkort eens op Zandvoort of Assen tegenkomen tijdens een klassieker-evenement. Zou leuk zijn.

    Klassiekers zijn veel interessanter dan die 100.000 pk supercars van tegenwoordig…

    Login om te reageren
  49. agazzi zegt

    25 november 2007 om 17:29

    waar is de 250gto?

    Login om te reageren
  50. Lustigson zegt

    26 november 2007 om 08:43

    ‘Meest dure’ mag best gewoon ‘duurste’ zijn, hoor. ;-)

    Verder een indrukwekkend lijstje.

    Login om te reageren
  51. *Citrofiel zegt

    27 november 2007 om 20:18

    Duur is niet altijd gelijk aan mooi, ik ken minder dure autos die mooier zijn.

    Login om te reageren
  52. 9ff gt9 zegt

    4 december 2007 om 22:36

    Check http://www.telegraaf.nl/buitenland/2688958/Rolls_Royce_van_vijf_miljoen.html?p=28,1
    Waarom staat deze er niet bij?
    –edit: vergelijk de datum even, helaas kunnen we niet in de toekomst kijken–

    Login om te reageren
  53. martijn zegt

    11 november 2008 om 16:20

    het is ‘DUURSTE auto’s van 2007′ en niet ‘MEEST DURE auto’s van 2007!’

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North