
Het einde van het jaar nadert, genoeg reden om weer allerlei lijstjes te produceren. Het Amerikaanse Businessweek heeft de meest dure auto’s van 2007 op een rijtje gezet. Voor de duidelijkheid: het gaat hier om de prijs van auto’s die afgelopen jaar verkocht zijn. De duurste auto is een Ferrari 330 TRI/LM uit 1962 ($9.3 miljoen). Deze klassieke V12 racewagen heeft de Le Mans race van 1962 gewonnen. De auto werd in 2005 aangeboden voor $8 miljoen maar werd toen niet verkocht, dit jaar was het wel raak.
Er staat overigens geen Lamborghini Reventon of Bugatti Veyron tussen, de duurste auto’s zijn allemaal klassiekers… Maar waar is de Mercedes 540k Special roadster?
The 15 Most Expensive Cars of 2007
$9.3 million – 1962 Ferrari 330 TRI/LM
$5.7 million – 1953 Ferrari 340/375 MM
$5.5 million – 1966 Shelby Cobra
$4,950,000 – 1959 Ferrari 250 GT
$4,510,000 – 1931 Bentley 4_-Liter
$4,455,000 – 1959 Ferrari 250 GT
$4,400,000 – 1935 Duesenberg SJ
$3,740,000 – 1933 Delage D8S
$3,564,000 – 1970 Ferrari 512S
$3,520,000 – 1884 DeDion, Bouton et Trepardoux
$3,267,000 – 1966 Ferrari 206 SP Dino
$3,118,500 – 1953 Ferrari 340 MM
$2,970,000 – 1912 Rolls-Royce Silver Ghost Double Pullman
$2,821,500 – 1960 Ferrari 250 GT SWB Competizione
$2,819,000 – 1932 Alfa Romeo 8C 2300 Corto
Bron: Businessweek.com (via carscoop).





Verstandige investeringen die auto’s !
$ 5.5 miljoen voor een 1966 Shelby Cobra???
en dit dan? http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/01/mercedes-540k-special-roadster-verkocht-voor-57-miljoen
–edit: dat is ene goeie! Heb het artikel aangepast–
Opvallend veel Ferrari’s…
(Does that mean anything… Ferrari haters)
wrrm is de mercedes van ecclestone er niet bij???
@ Citrofiel; Stop nou eens met reageren met mijn naam aub! Dat zaait verwarring, en aangezien ik hier het langst gast ben, en de meest vaste, denk ik dat ik het meeste recht heb op het behoud van deze naam. :P Dus… Zou je een andere naam willen kiezen?
@ apache
het is een van de twee super snake cobra’s, met 800pk… (andere is inmekaar gereden…)
sorry…
goeie zaak .. dat functionele kunst op deze manier de erkenning krijgt die het behoort.
dat het een artistieke waarde heeft waar goed in geinvesteerd wordt .. en dan uitsluitend door particulieren.
@ Citrofiel#; :lol: Oke, een erg grote aanpassing is het niet, maar er is tenminste een onderscheid. Dank je.
Ik kan wel begrijpen waarom zoveel geld voor een 250 GTO. Wat een auto! :D
Ook al zijn ze nog zo duur ik zie gewoon helemaal niets in die oude dingen behalve de cobra
de 4de en de 6de plaats zijn de zelfde auto’s?????
Ik denk gewoon 2 Ferrari’s.. kan gebeuren he. :)
@Citrofiel (genuine) -> Ik kan niet stoppen met het klikken op die rode knop.. hij vertelt nu al over zichzelf! -_-
@ MrSelected; :lol: LOL!
Ferrari 512S ::: W()W! :D
@muscle carfreak
zelfde model, andere auto. Eentje zal wel in beter conditie zijn of er heeft ene ster in gereden etc.
1,2……..2……nee, sorry 1,5……1,5 Amerikaan in dit rijtje…..
En nou zijn er mensen hier op Autoblog, hè? Die beweren dat Amerikaanse auto´s begerenswaardiger zijn dan Europese auto´s….dit is gewoon wéér bewijd dat dat niet zo is…. :D
Maar goed, ik denk dat ze allemaal wat teveel voor oud ijzer hebben betaald. Voor hoeveel gaat een kilootje oud ijzer tegenwoordig? :P
@Rick dos .. nee hoor .. klanten voor europeese auto,s zijn gewoon makkelijker op te lichten.
http://www.rmauctions.com/AuctionResults.cfm?SaleCode=LF07# staat geen merc op…
@ de vlaemink; Hoezo, nog steeds hetzelfde? En je hoeft niet meer te vragen welke citrofiel het is, want die andere Citrofiel heet nu Citrofiel#. :P
En idd lijkt iedereen wat met mij te hebben. Die evil twin ook al! :lol:
@ Rick dos
Volgens mij kost een kilo oud ijzer ongeveer 60 cent.
(berekening op basis van mijn Charade 1.3 uit 1992 Die weegt namelijk 805 kg en kostte me 500 euro)
@Citrofiel
moet ik nou wel of niet op die rode knop drukken? :P
Hallo meneer de vertaler?
Most Expensive = Meest Duur?
Goed anglicisme voor duurste
Oja, klassiekers zijn toch wel de meest mooie auto’s…
@lincoln
Zul je net zien dat de kopers van deze auto´s over het algemeen Amerikanen zijn… een pleonasme op Amerikaan hoef ik niet te maken lijkt me… ;)
@Armada
Zie je nou wel zijn ze gewoon afgezet! Ik zou voor de Charade gaan….. :D
heeft natuurlijk ook met de kwantiteit van de productie te maken .. een bedrijfje als ferarri zou nooit kunnen overleven in de states 1950/60 ..
dus zijn europese bolides veel interessanter ook wat race historie betreft.
buiten het feit dat als je een antieke amerikaan bezit .. je hem natuurlijk niet gaat verkopen .. (zo .. die moest er nog effe achteraan)
Italianen got to love them, why I don’t know ;)
tja, aangezien mijn (eigenlijk tamelijk irrelevante) reacties telkens weer gewist wordt zal ik maar eens zeggen;
er was ooit eens een Ferrari 250 GTO onder de hamer gegaan voor 14 millioen US dollar
-edit: dank u-
Is het niet juist zo dat Ferrari al die jaren kon overleven DOORDAT de Amerikaanse markt hun grootste afzetmarkt was? Daarom ook de benamingen zoals Daytona en….. oké, need a lttle help guys…. :)
Ik het ook niet verkopen hoor! Ik zou het in eerste instantie al niet gekocht hebben, maar dat is irrelevant! ;) :P
@ Rick dos.
Nu bekend is dat die charade in bezit is van een vaste blog bezoeker zal de waarde natuurlijk echter omhoog schieten.
Autoblog maakt begeerlijk ;)
“Ik het ook niet verkopen hoor!”
Ik mis hier iets……aaah daar is die al! Hoi, zou. Kom je er even bij staan? Mooi!
@Armada
Vasthouden die auto, kerel! Het is nu al een klassieker en klassiekers worden met de jaren alleen maar duurder! Kun je er mooi studielening mee afbetalen! ;) :P
Gutverdegutver! Ik ben weer sneller aan het denken dan aan het tikken! Ik hoop dat alles nog duidelijk is?
@Rick dos .. ik schreef en bedoelde IN de states .. wie zo,n bedrijf in leven houdt is ten tweede .. rolls royce heeft bijv. 10 jaar lang kunnen overleven door bestellingen uit Brunei .. maar had zich daar ook nooit kunnen vestiggen.
@lincoln
Je hebt helemaal gelijk. Het gaat lekker met me vandaag…
ik wist niet dat de Ferrari 330 TRI/LM eerst op de lijst van dure auto’s stond mr ja khou mij ook niet zo bezig met de prizen:-)
je zou zon ding maar in je bezit hebben gehad, zonder te weten dat je er zoveel voor kon krijgen
De lijst geeft wel aan dat men liever een Ferrari kwijt is dan een Ford … ;)
FF Oftopic: Hoeveel zou je kunnen vangen voor een volvo amazone combi uit het jaar 1967..???
Als iemand het weet hoor ik graag hoor:D:D
Is het jaar al om dan? Volgens mij is het nog steeds 2007.
Misschien leuk om even te vermelden om welke van de 15 verschillende 250’s het hier gaat, meest waarschijnlijk is een SWB of een GTO, maar er zijn natuurlijk altijd rare uitvoeringen die meer op kunnen brengen. Ik was voor AG ook al bezig geweest met een dergelijk lijstje overigens, maar had nog niet de meest recente prijzen gevonden (nl. de 9 mjn voor de 330 TRI/LM)
En die auto union die dit jaar verkocht werd?
Ben je zeker dat dit een up-to-date lijstjen is, autoblogger? ;)
@dekster
http://www.edmunds.com/insideline/do/Columns/articleId=123157
De eerste was een Ferrari 250 GT Long-Wheelbase California Competizione Spyder met een aluminium body (en een le mans class winst) de tweede was eenzelfde auto, maar dan met een stalen body.
Het volledige lijstje (dus niet de top 10) kun je vinden hier:
http://www.sportscarmarket.com/auctions/top1000.php?Year=2007&Start=0
de 540k special roadster bracht maar 2.5M op.
Trouwens de reden waarom de Cobra zo veel waard was omdat het de enige overgebleven Super Snake is en ook nog de persoonlijke auto van Caroll Shelby was.
Voor wat meer info over de Super Snake:
http://auto.howstuffworks.com/1966-shelby-cobra-427-super-snake.htm
En weer heeft Cobra verloren van de Ferrari’s.
Je zal toch maar een voorliefde voor klassiekers hebben, en ook nog eens de beschikking over een onbeperkt budget. Das een feestje(Jay Leno anyone).
De gedachte gewoon dat je even een 250 GT SWB Competizione aan gaat schaffen! Veel te ziekelijk!!
Als ik me niet vergis is die Alfa in handen van een Nederlandse klassiekerliefhebber gekomen.
Wellicht dat we die dus binnenkort eens op Zandvoort of Assen tegenkomen tijdens een klassieker-evenement. Zou leuk zijn.
Klassiekers zijn veel interessanter dan die 100.000 pk supercars van tegenwoordig…
waar is de 250gto?
‘Meest dure’ mag best gewoon ‘duurste’ zijn, hoor. ;-)
Verder een indrukwekkend lijstje.
Duur is niet altijd gelijk aan mooi, ik ken minder dure autos die mooier zijn.
Check http://www.telegraaf.nl/buitenland/2688958/Rolls_Royce_van_vijf_miljoen.html?p=28,1
Waarom staat deze er niet bij?
–edit: vergelijk de datum even, helaas kunnen we niet in de toekomst kijken–
het is ‘DUURSTE auto’s van 2007′ en niet ‘MEEST DURE auto’s van 2007!’