• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg CCXR Special Edition met 1018pk

Auteur: autoblogger, gepost 24 november 2007 om 19:35 – 80 Reacties

Koenigsegg CCXR Special Edition


Een nieuwe ultrasnelle K’egg? Yep, het gaat hier om een Koenigsegg CCXR met 1018pk!

Althans, dat schrijft onze favoriete Duitse autodealert. Autosalon Singen biedt de supercar aan voor 1.575.000,- Euro. Koenigsegg zou op dit moment bezig zijn met de productie, waarbij er specs genoemd worden van 1018 pk en een max koppel van 1060 Nm. De acceleratie van 0-100 km/u zal ongeveer 2,9 seconden kosten, de topsnelheid ligt boven de 400 km/u.

De CCXR werd al eerder aangekondigd maar er waren toen slechts wat detailafbeeldingen beschikbaar. De CCXR is de eerste Koenigsegg die de grens van 1000pk overschrijdt en alsof dat niet genoeg is; de auto zal bio-ethanol gebruiken als brandstof. De maximumsnelheid wordt geschat op 417 km/u!

Meer afbeeldingen hier (dankzij Stofmeister).

Koenigsegg CCXR Special Edition
Koenigsegg CCXR Special Edition

Met dank aan Davy en Luuk voor de tips!

UPDATE: hieronder de officiële specs die inmiddels zijn vrijgegeven…

CCXR Edition Technical Specification

Performance
Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) 2.9 seconds.
0-200 km/h 8.9 sec, 0-200-0 km/h 13.7 sec
Top speed: 417+ km/h (250+ mph).
Braking distance: 32m (100–0 km/h)
Lateral G-force: 1.4 G
Weight to Power ratio: CCXR: 1.26 kg/hp
Weight distribution %: 45% front, 55% rear
Fuel consumption: Highway travel: 18 l/100 km (E85)
Combined: 22 l/100 km (E85)

Body
Two-door, two-seater with removable hardtop stowable under the front hood lid.
Composite Group System. Total Body weight 56 kg
Dimensions
Total length: 4293 mm (169”)
Total width: 1996 mm (78.6”)
Total height: 1120 mm (44,1”)
Ground clearance: 100 mm (3.9”)
Fuel capacity: 70 litres (18,5 gallons US)
Luggage compartment: 120 litres (31,7 gallons US)
Dry weight: 1280 kg (2821LBS) (Fully equipped with: Airbag, Glass roof and rear window, power windows, ABS, soundinsulation, lifting system, Power steering and power brakes)

Aerodynamics
Cd. 0,33 Frontal area 1.867 m2
Flat underside of chassis. Venturi tunnels at rear of chassis/body.

Steering
Rack and pinion power assisted steering. 2.7 turns lock to lock.
Turning circle: 11 metres.
TRW electrohydraulic power assisted.

Chassis
Front and rear suspension: Double wishbones, adjustable ups Racing gas-hydraulic two way adjustable shock absorbers, pushrod operated. Anti-roll bar. Electronically adjustable ride height.
with aluminium honecomb and integrated fueltanks for optimal weight distribution and safety. Monocouqe torsional rigidity: 58.000 nm/degree. Weight including tanks: 72 kg
Front: Cr Mo subframe, with integrated crashmembers.
Rear: semi-stressed engine and gearbox with support struts, for optimal rigidity and no engine inertia movements.
Fully machined aircraft aluminium uprights, with SKF LeMans specification 150mm anglecontact ball bearings.
GKN hollow/gundrilled driveshafts.
Koenigsegg Z-style progressive and lightweight antiroll- bars front and rear.

Brakes
Front brakes: Ceramic discs Ø 380 mm, 34 mm wide. 8 piston light alloy Brembo monoblock calipers. Power assisted.
Koenigsegg Advanced Control system.

Rear brakes: Ceramic discs Ø 362 mm, 32 mm wide. 6 piston light alloy AP Racing callipers. Power assisted.
Koenigsegg Advanced Control system.
Traction Control: F1 style for optimal performance with 5 different handling modes.
Wheels
Koenigsegg Carbon / alloy wheels with centre locking.
Front:19” x 9.5”
Rear: 20” x 12.5”

Tyres
Michelin Pilot Sport 2.
Unidirectional with asymmetric tread pattern.
Front: 255/35–19” (Y)
Rear: 335/30–20” (Y)

Transmission
Specially developed 6-speed gearbox.
Torque sensitive, limited slip differential.
Clutch: Dual Plate, Ø 240 mm.
Transversally mounted race style gearbox with limited slip differential. 6 gears plus reverse.
Final ratio: 3,364
1st gear: 2,875
2nd gear: 1,773
3rd gear: 1,267
4th gear: 1,000
5th gear: 0,833
6th gear: 0,711
Reverse gear: 3,000

Engine
Type: Koenigsegg V8 cast aluminium, 4 valves per cylinder, double overhead camshafts.
Displacement: 5.000 cm3.
Compression: 9.2:1
Lubrication system: Dry sump with oil spray piston cooling.
Oil cooler.
Weight 178 kg including supercharger and drysumpsystem.
Intake Manifold: Koenigsegg milled aircraft aluminium manifold.
Patented response charge system for optimal engine respons.
Manifold ceramic coated.
Emission levels: Euro IV.

Sequential, multipoint fuel injection.Twin Rotrex centrifugal superchargers with response system 1.6 bar boost pressure.

Hydraulic lifting system: Lifts the front of the car 50mm in 3 seconds, from the press of the button. Automatic drop down safety feature at 50 km/h.
Central electrical system: Digital semiconductors instead of fuses or relays. Can bus operated and fully programmable functionality.

Power output: 1018 Bhp at 7.000 rpm.
Maximum torque: 1060 Nm (740ftlb) at 5.600 rpm.

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Polestar 1 special edition is het einde
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

ccx, ccxr, e85, geneve-2008, koenigsegg, Supercars

Vorig bericht: « Meest dure auto’s van 2007
Volgend bericht: Mercedes heeft geen interesse meer in Fiat »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    24 november 2007 om 19:37

    dit, een Pur Sang en een Jefighter!

    Login om te reageren
  2. Zephyr zegt

    24 november 2007 om 19:39

    K.I.T.T., eat your heart out!

    Login om te reageren
  3. ColinZ3 zegt

    24 november 2007 om 19:39

    liever deze dan veyron!!! :D

    Login om te reageren
  4. Cemro zegt

    24 november 2007 om 19:39

    !! 1000pk -> !! :)

    Login om te reageren
  5. Ward zegt

    24 november 2007 om 19:41

    Iets met 1000 pk heeft awd nodig naar mijn mening

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    24 november 2007 om 19:43

    ha ha ha .. hier word ik toch wel weer helemaal vrolijk van ..
    en dat allemaal uit een Ford /Lincoln V8 blok .. (flink aangepakt natuurlijk)

    en in mijn ogen .. oog verblindend mooi,sleek,sexy en elegant .

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    24 november 2007 om 19:43

    @ ColinZ3
    liever deze dan baden in luxe aan 407 km/u??

    Login om te reageren
  8. Paragon zegt

    24 november 2007 om 19:44

    Dat rode spoilerraadje vooraan (onder) is me net iets to much. Voor de rest een strakke bak.

    Login om te reageren
  9. Paragon zegt

    24 november 2007 om 19:45

    @ mezelf:

    raadje -> randje

    Ben nog niet helemaal wakker volgens mij.

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    24 november 2007 om 19:47

    @ Aragon
    aan 400+ km/u zul je dankbaar zijn dat dat randje eraan hangt! als het verste punt van je 400+ km/u auto niet onderaan is ga je vliegen!

    Login om te reageren
  11. Cemro zegt

    24 november 2007 om 19:47

    Special klinkt altijd lekker zeker bij een k’egg :) (al zien alle k’eggs er het zelfde uit, op die SUV na)

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/10/koenigsegg-suv

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 19:49

    “maar er waren toen slechts was detailafbeeldingen beschikbaar.”

    O gelukkig, ik zie dat ik vandaag niet de enige ben die fouten maakt! ;)

    Over de auto. Het ziet er verbazingwekkend lekker uit. Maar 1,5 milj voor deze auto? Ik vind een auto van meer dan 500.000 euro al belachelijk. Vroeger kon je een F40 krijgen voor 750.000 gulden en dat was toen al te gek voor woorden. Dat waren nog eens tijden! :)

    Maar goed het zal wel met inflatie te maken hebben en dergelijke…

    Login om te reageren
  13. Cemro zegt

    24 november 2007 om 19:52

    M’n verlanglijstje wordt groter en groter! ;)

    Login om te reageren
  14. jela zegt

    24 november 2007 om 19:54

    Fantastisch! nieuwe spoiler want dat was precies toch wel nodig in de bochte. Nu maar hopen dat hij 411km/h+ gaat zodat die SSC kan oprotten.

    Login om te reageren
  15. S65 AMG zegt

    24 november 2007 om 19:55

    Veyron killer?

    Login om te reageren
  16. Bliz zegt

    24 november 2007 om 19:57

    Wow, die is echt geweldig. Hopen dat ie de 400 ver voorbij schiet!

    Login om te reageren
  17. Cemro zegt

    24 november 2007 om 19:57

    Nu pagani nog!

    Login om te reageren
  18. Valleyman zegt

    24 november 2007 om 19:59

    Tmoest eraan komen, mooie wagen, elegant en toch sportief… geslaagd!
    Mja nu kan die Veyron helemaal den boom in, deze zal wel in het segment van de SSC komen :-)

    Login om te reageren
  19. Cemro zegt

    24 november 2007 om 20:00

    Hoe zal hij er in het goud uit zien ?

    Login om te reageren
  20. Nick_BE zegt

    24 november 2007 om 20:04

    @ lincoln

    De CCX en bijgevolg ook de CCXR gebruiken een V8 die door Koenigsegg zelf ontworpen is (deels gebaseerd op de Ford V8 die ze daarvoor gebruikten) en voor hen gebouwd wordt door een brits bedrijf.

    Koenigsegg is al sinds de eerste auto een van mijn favoriete supersportwagenfabrikanten en deze verandert daar niets aan. Maar ze mogen wel eens met een nieuw design komen nu deze na bijna 10 jaar eindelijk fijngeslepen is. De velgen, het kleurtje en de spoiler vind ik trouwens ook niet zo mooi.

    Login om te reageren
  21. Shrike zegt

    24 november 2007 om 20:05

    na al die zogezegde veyron killers die al gepasseerd zijn denk ik dat deze wagen het meeste kans maakt. Naar het schijnt wel ongelooflijk moeilijke wagen om meer te rijden. Daar blijft de veyron dan wel in het voordeel.

    Login om te reageren
  22. jela zegt

    24 november 2007 om 20:09

    @Shrike, met de top gear spoiler viel dat besturen al een stuk beter mee naar het schijnt, deze heeft nu ook een ferme spoiler gekregen dus waarschijnlijk zal het allemaal nog wel vlot verlopen.

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    24 november 2007 om 20:09

    @Nick_BE .. nix mee te maken .. het is gewoon een Ford blok .. dus dit soort laster en bakerpraat bestempel ik als “ongewenst” ..
    (zeg effe dat je er naast zat .. ik heb het al zo zwaar vandaag)

    Login om te reageren
  24. wim zegt

    24 november 2007 om 20:10

    hmm de k’egg kan tenminste ook op een circuit race dus ik ben benieuwd

    Login om te reageren
  25. bran zegt

    24 november 2007 om 20:15

    moewahahaha:d :-) vyron killer

    Login om te reageren
  26. Ganja zegt

    24 november 2007 om 20:16

    Vele malen mooier dan een veyron, uitleg is niet nodig

    Login om te reageren
  27. jonas zegt

    24 november 2007 om 20:27

    Vet graaf maar voor die prijs koop je beter een veyron :)

    Login om te reageren
  28. J. zegt

    24 november 2007 om 20:28

    Welke 14 jarige kleuter heeft deze kleuren er in Need For Speed op gezet en er een printje van gemaakt?

    Ziet er niet uit zo.

    Login om te reageren
  29. Racer X zegt

    24 november 2007 om 20:29

    Topgear Magazine heeft er al es mee gereden.

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    24 november 2007 om 20:32

    @Racer X: uhhh, een gewone CCX waarschijnlijk, deze is nog niet eens uit…

    Login om te reageren
  31. Racer X zegt

    24 november 2007 om 20:33

    @ autoblogger

    wacht effe, ik zoek het voor je op :)

    Login om te reageren
  32. Racer X zegt

    24 november 2007 om 20:38

    Er stond in een wat oudere TG een heel artikel over de CCXR (met de groene R) op bio ethanol. The Stig reed ermee rond.

    Hij ziet er dan wel niet uit als op de foto, maar de vermogensopgave en het logo is hetzelfde.

    http://www.topgearmagazine.nl/nieuws/artikel/koenigsegg_ccxr_crash_top_gear/

    Login om te reageren
  33. iFi® zegt

    24 november 2007 om 20:41

    Waar zijn de uitlaten???

    Login om te reageren
  34. monk zegt

    24 november 2007 om 20:45

    te koop voor 1.575.000,00 €
    http://www.autosalon-singen.de/verkauf-Koenigsegg-CCXR-SPECIAL-EDITION-08997_9001_02_01.aspx?languageID=de&modell=CCXR%20SPECIAL%20EDITION&marke=Koenigsegg

    Login om te reageren
  35. monk zegt

    24 november 2007 om 20:46

    @ mezelf hierboven, gewoon negeren, kzat niet op te letten

    Login om te reageren
  36. autoblogger zegt

    24 november 2007 om 20:48

    @monk: heb je het bericht wel gelezen?!?

    @Racer X: die gasten schrijven pas een maand later over hun eigen crash?!?
    Maar goed, we hebben het daar ook al over gehad (was ik inderdaad vergeten):
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/11/koenigsegg-slopen-top-gear-bellen
    Maar volgens mij heb ik nog nooit officiele foto’s van die CCXR gezien?

    Login om te reageren
  37. jela zegt

    24 november 2007 om 20:52

    Aautosalon=Autosalon neem ik aan
    –edit: dank u–

    Login om te reageren
  38. Dennis zegt

    24 november 2007 om 21:00

    Geweldig!
    1000+ pk op Bio Ethanol, 950 op Ron98 en 850 op die prut die ze in de States als “fuel” verkopen. (iets in die orde van grootte althans)

    Login om te reageren
  39. W1CK3D zegt

    24 november 2007 om 21:01

    Gans Geil !

    Login om te reageren
  40. Jerudo zegt

    24 november 2007 om 21:13

    Voor het kleine bedrag van 1.575.000€ ! Wat is het nut daarvan als je een Bugatti Veyron koopt voor 1.145.800€ ?

    Ik vind die pk-race sowieso een beetje absurd. Want wat heb je er nu eigenlijk aan. 1000 pk of 1018 pk zal nu echt wel niet het verschil maken. En op de weg hoogstwaarschijnlijk ook al niet met ‘maar’ 300 pk.
    Velen zitten zich hier maar blind te staren op pk waarden maar de kans dat je die pk’s ooit gebruikt zijn heel klein.

    Login om te reageren
  41. RenJie zegt

    24 november 2007 om 21:14

    @W1CK3D

    nee, een gans is niet geil… GANZ GEIL! :D

    zeker wel een veyron-beater… de vorige modellen redden het al tot 390+… dan zou hij toch echt wel harder dan 407 kunnen gaan.

    Login om te reageren
  42. Oul@ zegt

    24 november 2007 om 21:21

    Dit vind ik heel mooi.
    Verder niets aan toe te voegen.

    Login om te reageren
  43. StormRAM zegt

    24 november 2007 om 21:27

    Ongeveer dezelfde vormgeving als de Veyron globaal gezien,, inclusief de koelsleuven achter de cickpit. Wel mooier!

    Login om te reageren
  44. Audi zegt

    24 november 2007 om 21:34

    Deze auto is gewoon bedoelt voor de rijke mensen onder ons die net te laat waren met het bestellen van een: veyron of welke laag gelimiteerde auto dan ook. Mooi? zeker, beter dan een Bugatti? nooit! Bugatti heeft zolang gewacht met de Veyron zodat ze hem konden testen op alles wat maar kan gebeuren. Deze K’egg is gewoon een opgefockte K’egg ccx. rijgedrag zal nooit beter zijn dan de Veyron. Maar, who care’s? als je het geld hebt, en geen veyron kan krijgen, waarom niet? Goed gelukt, nu hopen dat hij komt, en wordt gereden door mensen die er ook ECHT mee rijden.

    Login om te reageren
  45. mashell zegt

    24 november 2007 om 21:46

    Ik word er bang van. De wijkagent ook maar die zal waarschijnlijk gaan zeuren over de folie op de ruitjes, alsof ie je ooit te pakken krijgt :-)

    Login om te reageren
  46. lorenzo zegt

    24 november 2007 om 21:59

    http://www.autosalon-singen.de/verkauf-Lamborghini-Revent%c3%b3n-07853_9001_00_00.aspx?languageID=de&modell=Reventón&marke=Lamborghini

    beter de Reventon :D

    Login om te reageren
  47. Autofotografie.com zegt

    24 november 2007 om 22:02

    Tering, wat een vleugel ! :D Echt geil!

    Login om te reageren
  48. Gertje zegt

    24 november 2007 om 23:05

    Erg mooie auto, aan de achterkant had wat minder rood gemogen naar mijn mening.
    En al dat vermogen uit een V8, applaus voor de bouwers van Koenigsegg

    Login om te reageren
  49. sus zegt

    25 november 2007 om 01:02

    Brute bak !!
    Maar om ff in te springen op de kleine discussie over de motor:
    Naar mijn mening gaat het toch ook over een zelf ontworpen motor van
    koenigsegg, 4,7 v8 biturbo als ik het goed voorheb.
    Wel lekker veel vermogen uit zo een “klein blokkie”, kan toch nooit betrouwbaar zijn ?

    Login om te reageren
  50. SimonMc zegt

    25 november 2007 om 02:13

    Jerudo: wat het nut is?Leg de technische specificaties eens van de veyron en deze ccxr naast elkaar en je zult al snel beseffen dat deze een vééél gunstiger pk/gewichtsverhouding heeft…

    De veyron weegt ong.1800 en heeft 1001 pk
    Deze zou denk ik 1200 kg wegen en heeft 1018 pk !

    Verdere uitleg is overbodig zeker?

    Wat wel een feit is, is dat de veyron zo propvol technologie zit die alles in het oog houd, dat het relatief eenvoudig is om er mee om te gaan.

    Maar ik vermoed dat deze koenigsegg zeer moeilijk te rijden zal zijn en weggelegd zal zijn voor slechts een paar uitmuntende chauffeurs.

    En zéker omdat die 1018 pk alleen maar op de achterwielen zitten…

    Login om te reageren
  51. jela zegt

    25 november 2007 om 08:29

    1.500.000 is veel, maar dit is dan ook de ‘special edition’, vergelijkbaar met de pur sang. De ‘gewone’ ccxr kost ‘slechts’ 757.000 euro. De veyron heeft inderdaad wel veel luxe, maar ik vind dit interieur er ook niet slecht uitzien. En of hij goed op de weg te houden is weet ik niet, ik hoop ten zeerste van wel.

    Login om te reageren
  52. Marc zegt

    25 november 2007 om 09:57

    qua lijnen een mooie auto,persoonlijk gevonden zelfs mooier als de Veyron..de kleuren zijn wat minder maar ach..de toekomstige gelukkigen weten heus wel een mooiere combinatie te verzinnen.

    toch denk ik dat ten aller tijde de Veyron de betere zal zijn..(meer ontwikkelingsjaren,meer ontwikkelingstechniek)
    Iedereen richt zich nou erop om de Veyron te verslaan qua pk’s en nm’s maar qua wegligging en handling..

    ach ja,ikzelf zal er helaas nooit achter komen welke van de 2 de beste is..

    zoals een lekker nummer van Aerosmith “dream on”

    Login om te reageren
  53. Miquelli zegt

    25 november 2007 om 10:51

    Doe mij maar ‘gewoon’ de Veyron al is het alleen maar om de naam Bugatti!
    Bovendien koop je er voor het prijsverschil nog een Maserati QP en F430 (of anders evt. een Cayenne of RangeRover voor mijn vrouw om de kleine naar school te brengen) bij…. Waar hebben we het over???

    Login om te reageren
  54. nachtjager zegt

    25 november 2007 om 11:34

    …”the real streetfighter”…en best snel, oogstrelend, bloedmooi, ademloos….pfff…geen woorden meer…

    Login om te reageren
  55. IPA35 zegt

    25 november 2007 om 12:02

    maar.. wordt er maar 1 gemaakt ofzo? en kan ie ook op gewone benzine?

    Login om te reageren
  56. Pieter-Jan zegt

    25 november 2007 om 12:13

    Toch liever een Veyron. Ik zou mezelf niet vertrouwen met zo’n grote Gocart. Het ziet er wel zeer strak uit.

    Login om te reageren
  57. Daniel zegt

    25 november 2007 om 12:27

    Echt niet liever de veyron… deze auto is zoveel mooier…

    Login om te reageren
  58. Racer X zegt

    25 november 2007 om 13:07

    @ autoblogger

    Ik heb ook geen flauw idee hoe het zit… Het lijkt wel alsof die ‘oude’ CCXR gewoon een mule was voor het E85 blok of iets dergelijks.

    Anyway, ik vind het een gaaf apparaat, maar Koenigsegg mag zo onderhand wel een keer met een nieuw design komen.

    Login om te reageren
  59. Birger zegt

    25 november 2007 om 13:35

    Haha leasing, om een groter publiek aan te spreken zeker? :D

    Leasing/
    Finanzierung ab: 23.347,16 € / maand

    Login om te reageren
  60. Willy zegt

    25 november 2007 om 14:24

    10 keer liever dan de veyron

    Login om te reageren
  61. Mario zegt

    25 november 2007 om 15:02

    http://www.autosalon-singen.de/verkauf-Koenigsegg-CCXR-SPECIAL-EDITION-08997_9001_02_01.aspx?languageID=de&modell=CCXR%20SPECIAL%20EDITION&marke=Koenigsegg

    Hier is hij te koop: 1.874.250 euries… Misschien krijg je korting… ?

    Login om te reageren
  62. RenesisHP zegt

    25 november 2007 om 15:12

    Niet alleen de PK’s schieten de pan uit, de prijzen ook.
    Ik vind het nog steeds geen mooie auto. Als ik een straaljagercockpit op wielen wil kopen, word het een Pagani Zonda.

    Login om te reageren
  63. citrofiel evil twin zegt

    25 november 2007 om 15:56

    Wow zet deze tegenover de BMW M3 CSL .

    Login om te reageren
  64. Jerudo zegt

    25 november 2007 om 17:35

    @SimonMc
    Inderdaad, wat is het nut? Je zegt nu zelf; “Maar ik vermoed dat deze koenigsegg zeer moeilijk te rijden zal zijn en weggelegd zal zijn voor slechts een paar uitmuntende chauffeurs.”

    Dus wat ben je er dan mee en zeker voor dat extra geld. Ik weet niet of hij moeilijk te rijden zal zijn. Maar of je een Veyron nu mooi vindt of niet er valt niet te ontkennen dat er vele jaren in de ontwikkeling gekropen zijn. Dit om een supersnelle wagen te maken die ook bestuurbaar is. Er bestaan genoeg zelfbouwprojectjes waar je nóg sneller en nóg onveiliger naar de 200 of 300 km/u kan. En ja, die vind ik allen een beetje kansloos omdat je er maar één ding mee kan en dat is rechtdoor.

    Hiermee wil ik niet zeggen dat de Koenigsegg onder de noemer kansloos valt. Integendeel, ik vind het een prachtwagen maar bij deze CCXR vraag ik me wel degelijk af waarom. Denk je dat hij sneller zal zijn rond bijvoorbeeld de nürburgring door die extra pk’s? En daar gaat het nu net om voor mij. Al de rest is overbodig.

    Login om te reageren
  65. Bas zegt

    25 november 2007 om 22:34

    Wacht even….1,5 miljoen Euro zeg je(?)….Beetje belegger haalt 10% da’s dus jaarlijks 150.000 Euri om jezelf mee te besmeuren. JAARLIJKS!
    Dit geloof je toch niet heh….We geven allemaal af op dieven als Rijkman-Groenink die, na zelf de kas te hebben leeg geroofd, de halve ABN-Amro straks op straat zet of die half doorgebakken pannekoek oplichters van Appie-boekhoudschandaal-Heijn en ondertussen vinden we dat een auto van 1,5 miljoen Euri gewoon kan????? Hoe dacht je dat die gasten aan het geld kwamen voor zo’n bak? Nou….de kans dat ze de loterij winnen is net zo groot als de kans dat jij m wint….dus hoogstwaarschijnlijk is een dergelijke auto alleen te betalen door mensen die ervoor zorgen dat ze kunnen weglopen met miljoenen terwijl jij en ik droog brood moeten vreten.
    Ja…deze auto kan alleen gekocht worden als dergelijke dieven jou en mij bestelen van onze duur bevochten carriere….maar euh…
    Hij ziet er wel mooi uit hoor.

    Login om te reageren
  66. rider zegt

    26 november 2007 om 08:33

    wat een machine. echt mega bruut. ben benieuwd wanneer de auto echt bij autosalonsingen staat. en wanneer wordt er een vergelijkingstest gehouden met deze bruut en die andere supercars van SSC en Bugatti.

    Login om te reageren
  67. Jarun zegt

    26 november 2007 om 11:45

    Bio-ethanol, ja slim maar volgens mij rijd de Bugatti daar niet op of wel….?
    En wat als ze die übervolkswagen aan zouden passen en dat goedje er in gingen gooien?

    Dan kan die koenigsegg als nog inpakken!!!

    Maar het blijft gaaf dat zo’n fabrikantje een auto neer zet die dat ding naar de kroon(of is dat troon?) steekt! Wat een vette bak! Die rode dingen mogen van mij opzich ook wel pleitte machen: Wat die kleurstellingen betreft zouden ze dan nog wel weer wat van grote opponent kunnen leren!

    Login om te reageren
  68. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 13:30

    Biotuning, het nieuwe magische toverwoord. Dit koninklijke eitje kraakt echt dik de 400……..

    http://www.youtube.com/watch?v=GuyEhmRcBdI

    Login om te reageren
  69. GRE zegt

    26 november 2007 om 18:32

    whoehoooooooooooo give it to me baby sta eens aan een rood licht naast ferrari porsch of zoiets hihi lijkt me leuk hoor

    Login om te reageren
  70. GRE zegt

    26 november 2007 om 18:35

    bey bey police hehe

    Login om te reageren
  71. CCX zegt

    26 november 2007 om 18:41

    Het wordt tijd om mijn naam te veranderen ! Awesome !!!

    Login om te reageren
  72. IPA35 zegt

    26 november 2007 om 19:30

    ehh koenigsegg betekent cutting edge, snijkant (van een mes) dus geen koningsei

    Login om te reageren
  73. sprinter zegt

    27 november 2007 om 02:31

    ik vind dit type autoos belachelijk, immers kun je nergens 400 km/u rijden al zowieso die pks niet gebruiken die ook pas loskomen op een snelheid die je nooit of te never zult halen zelfs op de duitse snelweg niet…. en het verbruik ervan of je het kunt betalen of niet vind ik schandalig…. van mij mag ie verschrot worden met de constructeurs erbij …………

    Login om te reageren
  74. Chief_S5 zegt

    28 november 2007 om 15:10

    Mooie auto. Meer kan ik er niet van zeggen. Het gaat me eigenlijk laatste tijd meer om het design. Snelheid is belangrijk, maar we zijn nu bij snelheden die je toch nooit in het openbaar kan halen. :) Deze auto heeft het beide, net als de Veyron. Maar eigenlijk is dat een andere soort auto, veel luxer.

    Login om te reageren
  75. Miatafan zegt

    29 november 2007 om 10:45

    Meer info over de producent die er het laatste restje PK’s uitgeperst heeft: http://www.rotrex.com
    Inclusief wat info over deze “flower power” CCX-R

    Login om te reageren
  76. Windhoos zegt

    5 december 2007 om 17:14

    @Sprinter, jouw reactie is dat ook. 400km haal je idd nergens, maar dat is meer een statement tov de andere constructeurs.

    Dit is natuurlijk “gewoon” een auto voor erbij voor veel fun op een circuit met een geweldig staaltje techniek, iemand die dat niet kan waarderen is imho geen autoliefhebber…

    Login om te reageren
  77. rider zegt

    1 december 2008 om 12:58

    is het iemand al eens opgevallen dat de PK waarde van de CCXR in BHP is en niet in Euro peekaa’s!? het is namelijk 1018BHP, en dat in volgens mij in europese peekaa’s nog meer dan dat. de veyron blijft steken op een officieel geclaimde waarde van 1001PK minimaal (ongeacht de luchtdruk en temperatuur/vochtigheid)! wel heeft de veyron duidelijk meer koppel, tww 1250Nm tegen 1060Nm. maar daar staat dan weer tegenover dat de CCXR maar 1280KG (droog) weegt tegenover de 1888kg van de veyron. het verschil in tractie wordt goedgemaakt door het 4×4 systeem van de veyron en de snel schakelende DSG bak.
    tractie is het issue thema bij de CCXR, maar als hij eenmaal rolt zal het wel heel erg snel gaan en de veyron op den duur wel verslaan.

    Login om te reageren
  78. w0o0dy zegt

    1 december 2008 om 13:17

    @rider: voor zover ik heb kunnen achterhalen weegt de Veyron zelf 2041kg…. da’s toch nog wel wat meer dan die 1888.

    Login om te reageren
  79. ben zegt

    3 december 2008 om 23:28

    met spoiler op aanraden van de stig

    Login om te reageren
  80. Windhoos zegt

    3 december 2008 om 23:33

    @ben,

    Tom Coronel is trouwens alleens als stand in gevraagt, maar dat was toen niet doorgegaan. Hij weet overigens wel wie het nu is, maar wil er helaas niets over kwijt. Eén van de best bewaarde tv geheimen ooit! ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North