Van de 3 geproduceerde Veyron Grand Sport Rembrandts is er eentje naar Qatar verscheept, maar aangezien de zomer er weer aan komt heeft de eigenaar de Veyron samen met een knalgele P1 naar Londen meegenomen.
‘Slechts’ 2,18 miljoen euro, of 10,8 miljoen Qatarese rials, dat moet je op tafel leggen om zo’n bijzonder bruine Bugatti te kopen. Het model uit de Légendes de Bugatti-reeks is niet naar de schilder vernoemd, maar naar Ettore Bugatti’s jong gestorven broer Rembrandt, de ontwerper van het dansende olifantje dat je als logo in elk model van de reeks tegenkomt.
Ik had zelf eerder mijn geld in een Black Bess gestoken, maar kennelijk was het bruin helemaal in het straatje van de nieuwe eigenaar. Als begeleidend vervoer staat er een McLaren P1 voor, tevens een zeldzame hypercar, maar dan met een totaal ander karakter: lichtgewicht, hybride, en meer hardcore dan de luxe Veyron die twee keer zo veel turbo’s en cilinders heeft.
Maxim380 spotte de exclusieve combo in de straten van Londen, bekijk zijn foto’s van de Veyron en de P1 op autojunk!
19 reacties
Yep, dat was het eerste wat mij ook opviel.
Engelsen snappen nog dat een echte sportwagens niet het formaat en gewicht moeten hebben van een G-klasse….
Was dat maar waar, dat zou immers betekenen dat hij wel binnen mijn budget past.
Een dergelijk kleine en lichte sportwagen heeft immers aan 250 PK meer dan genoeg om vermakelijk te zijn.
Die is zo perfectionistisch doordacht tot aan de laatste schroef aan toe.
Boeien dat hij al 10 jaar mee loopt..
Sie haben kein Geld ?
Das ist echt Scheiße ….
Money talks e34 walks
Want het stuur zit rechts dus, voor je ’t weet neem je een heel rijtje geparkeerde auto’s mee.
Ok Ok ’t is wat zurig, maar een gewone sterveling kan nog niet eens het door Rembrandt-Bugatti (die naar Rembrandt van Rijn is genoemd- la’je nix wijsmaken) ontworpen olifantje op het vliegwielklepdeksel moerboutje van zo’n Veyron betalen.