Meine Güte! Restaurateur rijdt kapitale Mercedes 300 SL stuk

Auteur: , 67 Reacties

Niet cool. Je geeft je kapitale 1956 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, waarmee je regelmatig oldtimerrally's rijdt, aan een restauratiebedrijf, en vervolgens negeert een 26-jarige knaap de snelheidslimiet en rijdt hem total loss.

Mercedes 300SL is stuk

Het automotive icoon was door een klant aan restauratiebedrijf Mechatronik toevertrouwd, maar dat had hij beter niet kunnen doen. De knul die hem bestuurde raakte (met zijn 19-jarige passagier) in een bocht in de buurt van het Duitse Pleidelsheim van de weg, aldus Der Spiegel.

Dort ist eine Geschwindigkeit von 80 k/h vorgeschrieben, die wurde offensichtlich nicht eingehalten“, dixit de politie. Vertaling: hij reed te hard. Dat lijkt ons ook, als je in deze bocht de controle verliest. Sufferd. De schade bedraagt 650.000 euro, maar daar heb je een verzekering voor.

BMW vs Brandenburger Tor

Deze crash overschaduwt de 22-jarige knul die gisteravond een BMW 5 Serie vol tegen de iconische Brandenburger Tor in Berlijn zette. Onur I. besloot, kennelijk na een slopend lange werkdag, om 2 uur ’s nachts een dutje te doen op de bestuurdersstoel van de bedrijfs-E60 waar hij in reed. Een slecht idee, zoals je op de foto’s kunt zien. Ook de Bimmer is total loss, maar da’s niet zo rampzalig als bij de Mercedes.



67 reacties

Zonde roepers, kom d’r maar in!
@MARS:
Zonde….
@jrk68: Even apeldoorn bellen?
@leandro:
Die gaan dat echt niet betalen…, die zijn daar niet zo van.
Zorg dat je uit de klauwen van de Achmea groep blijft, je hoeft het niet van mij aan te nemen. Vraag de eerste de beste schadeboer er maar naar….
@jrk68: ben tevreden over onze verzekeringen. Gewoon alles onder een dakje ;)
@jrk68: ach zo erg zijn ze niet volgens mij. Ze doen in ieder geval niet moeilijk over het verzekeren van een zeldzame auto uit het buitenland. Of ze ook uitbetalen is een ander verhaal, maar verzekerd krijgen is vaak al gezeik genoeg.
@ej20g:
Het gaat idd om de kleine lettertjes.
Ik had destijds een gunstige regeling via mijn werk. Toch heb ik de Lotus destijds niet via hun verzekerd,
Die moest in een afgesloten garage staan (opzich geen probleem) maar als hij binnen een straal van 2 kilometer van mijn huis gestolen of opengebroken zou worden dan keren zij niet uit. Dat is dus niet handig als je een boodschap wil doen in downtown Rotterdam.
@jrk68: dat is inderdaad niet handig in dat geval. Helaas hebben veel Nissan Skyline eigenaren (want daar ken ik het verhaal van) geen keus. In meer gevallen dan goed is is Centraal Beheer Achmea zelfs de enige die zo’n auto wil verzekeren. Sommige hebben geluk dat ze bij een andere verzekering terecht kunnen via een tussenpersoon. Wat echter opvallend is is dat die verzekeringen vaak alleen te krijgen zijn via tussenpersonen, weet je het weggetje niet zit je dus vrijwel altijd aan Achmea vast.
@MARS: zonde!
@MARS: zonde!
integralechubasco
@MARS: zonda!
@MARS: ik zie dat je man ben, dus nee… ik kom er niet in…sorry
@MARS: Sund.
@MARS: zonde !!
@MARS: Schade…
@MARS: Hahahahaha, dank u!
Tja… mijn eerste reactie is : “Shit…. pijnlijk om te zien”

Mijn 2e reactie is het blijft maar blik, en vervangbaar het belangrijkste is dat de bestuurder hier goed vanaf komt…. hoe dom hij ook is geweest door te hard te rijden.
@gertjan2012: ‘vervangbaar’ is in dit geval wel op het randje: er wordt al een halve eeuw geen plaatwerk meer voor gemaakt.
@mout: zelfs dat is nog niet eens het probleem, alles is te kopieren, behalve zo’n SL Gulwing.

De body is namelijk uit 1 stuk geperst. Indien zo’n auto ooit schade heeft gehad blijf je dat altijd zien.
@gertjan2012: heb je ook een derde reactie?
@betonstaal: ja heb ik…. het blijft toch KUT dat zon bloedmooie auto stuk wordt gereden
Hij moest toch al gerestaureerd worden…
Holy fuck, die is stuk!

Zonde van de SL daar gaat knap werk inzitten om die weer rijdend te krijgen, knul en passagier beide nog heel? die knaap heeft in ieder geval zijn ontslagbrief al gekregen!
Achachachachachachach

Tjongejonge http://www.youtube.com/watch?v=-1MtTLWmTEw

Wat zonde….
Ach, even uit deuken, beetje bijstippen en hij staat er weer mooi bij…
Goeie reclame voor Mechatronic… Not

Denk ook dat er meer aan de hand was dan alleen snelheid en een flauwe bocht. Radio? Mädschen in korte dirndl langs de weg?
Raad de schade ? Mwa zn auto is moeilijk totalloss te rijde
Oops…niet te hopen dat je als 29 jarige voor de kosten op mag draaien.
@rufctr01: Zeker wel! Hij negeerde de snelheidslimiet, dan keert de verzekering niks uit. Dus die is de sjaak!
@Svenska_Aeroplan_AB: dan heb je maar een uitweg, uitschrijven en emigreren naar een ander land
Die jongen is waarschijnlijk een turk (van de bmw). Wel raar dat hij geen Mercedes E-class taxi reed zoals elke andere turk :P
@074yasin: Gelukkig generaliseer je niet.
@betonstaal: Nog niet opgevallen dat Yasin een turkse naam is! Hij probeert in ieder geval zich zelf niet al te serieus te nemen, weliswaar een beetje onhandig maar toch.
@074yasin: deze opmerking verdient een prijs.. Kanslozer kan haast niet
Het lijkt wel of de airbag uit de 300SL hangt…
@ronin1130: Airbag. In een ’56 300SL. Hmmm….

Tsja, een oldtimer als deze, dat rijdt een tikkie anders dan een moderne wagen…
@Griffin: ironie mijn beste, ironie…
Het is maar een ouwe Mercedes…
“De schade bedraagt 650.000 euro”
Hier ontschoot het me even, wie stelt de waarde van dit ding vast? Schade is relevant aan de oppoetskosten plus arbeidsloon?
Slim, die jongen zorgt ervoor dat hij aan het werk blijft…
Doodzonde!
Restaurateur rijdt kapitale Mercedes 300 SL stuk?

Of 26-jarig monteurtje-die-met-z’n-poten-van-deze-auto-had-moeten-blijven-en-nu-op-zoek-mag-naar-een-nieuwe-baan rijdt kapitale Mercedes 300 SL stuk?
@Vincegail:
Leuke kop voor zijn sollicitatiebrief.
Iets zegt mij dat dat niet gaat werken….
Denk dat laatste, gezien zijn leeftijd :) Maar dat paste niet op 1 regel
@Vincegail: en de 19 jarige passagier was zijn (ex)vriendin zeker
Zo’n Brandenburger Tor geeft ook niet echt mee..
zonde
zonde van zo’n mooie klassieker
Dat is een flinke klap geweest, zelfs de deuren sluiten niet goed. Dat wordt een nieuwe neus; deuren en dak
Awwww, jammer… Er zijn niet veel dingen die pijnlijker zijn dat het zien van een prachtige klassieker die tot schroot herleid wordt.
@kapiteinaudi: gelukkig voor jou zijn er geen klassiekers van Audi
@cocksdriveaudi: Die zijn er zeer zeker wel! Maar veel erger dan een 300SL die stuk gaat wordt het sowieso niet.
@kapiteinaudi: een klassieker is een auto die van waarde is geweest in de automobiel industrie en laat Audi die nou net niet hebben op een enkele urquattro na dan
@cocksdriveaudi: Audi misschien niet zo veel, maar de voorlopers zoals Auto Union, Horch, … zeker wel.
@cocksdriveaudi: wat dacht je van een type C of type D… Geheel offtopic die bullshit die jij nu weer uitkraamt trouwens.
@cocksdriveaudi:
Die zijn er wel ik moet helaas even de Kapitein bijvallen
DKW 2 takt stinkuhhhh apart dat dan weer wel
Auto Union 2 takt stinkuhhh zelfde
NSU ach alleen de RO80 was apart verder waren het opgepimpte skoda’s.
Horch zeer zeer zeer zeldzaam is er één in bezit van Audi zelf zeer aparte verschijning
http://www.youtube.com/watch?v=0hLxUEaJi8A
Zal niet veel zeggen maar zelfs ik werd een beetje meewarig van deze docu.
Echt geweldig wat Audi gedaan heeft met deze auto.
Verder als dit ga ik niet maarja ik ben een sukkel als het om oude auto’s gaat behalve deze Gullwing dan mooi ja hebben nope zit schade aan…
Wat een lul. Dacht ff stoer te doen tegenover z’n jonge maatje terwijl die oude SL’s bekend staan om hun listige gedrag op snelheid. Eeuwig zonde…
Krijg je met de jeugd achter het stuur van een klassieker.
De zoveelste schade door een monteur die stoer wil doen met de auto van een klant. Alleen daarom al zouden alle auto’s moeten worden voorzien van een maintenance sleutel. Motor is dan gelimiteerd (bijv.). Als retrofit voor oude auto’s. Gat in de markt?
@midasracer:
Wat dacht je van helemaal geen sleutel? Alleen repareren en verder afblijven!
@Vincegail: Ja maar er zal toch afgesteld moeten worden of een remmentest gedaan moeten worden. Dus dan zal de monteur toch de auto moeten starten. Ik zit er zelf ook mee met mijn Midasje. Ik heb er een hoop geld in gestopt en ben er zuinig op. Daarom als de ECU er eenmaal inzit, ga ik de max. rev. omlaag zetten als ik hem voor de APK inlever.
Ik rijd vanwege mijn autoimport ook wel eens een paar kilometer in een dure snelle klantenauto. Nog nooit heb ik me laten verleiden tot rijgedrag met enig risico. Zo’n nachtmerrie als dit is die kick niet waard…..
Tia, de wagen had niet voor niets de bijnaam “The widow maker”…
Als er een adviessnelheid staat, is dat in Deutschland niet voor niks. Je moet dan echt levensmoe zijn om met een dergelijke wagen (trommelremmen rondom, voor zover je van remmen kunt spreken…) te hard door zo’n bocht te willen gaan…

Wat die Bimmer betreft: het was maar een E60…
Als het in de 2e wereldoorlog al met 1000 bommenwerpers in 1 nacht boven Berlijn niet lukte om de Brandenbürger Tor plat te krijgen, probeer dat dan als Dönnerbakker niet te verbeteren met je BMWeetje
Yep, zo reed de jongste bediende na de APK de 1972 Porsche 911 van een vriend van mij total-loss. Helaas was de auto nog niet getaxeerd, dus hij kreeg de dagwaarde van de verzekering.
Auw!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).