• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieel

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 maart 2013 om 17:48 – 26 Reacties

Afbeelding Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieelAfbeelding Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieelAfbeelding Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieelAfbeelding Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieelAfbeelding Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieelAfbeelding Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieelAfbeelding Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieelAfbeelding Funkyzeit! Mercedes B-Klasse Electric Drive is officieel

Mercedes B-Klasse ED met hangoudere
Danger! Danger! High Voltage!

Eigenlijk zien we behalve het ontbreken van een chroomwrap geen verschil met het concept dat in Parijs getoond werd, maar vooruit, Mercedes kan weer zeggen dat het een wereldprimeur heeft. Deze B-Klasse Electric Drive wordt Mercedes’ eerste productie-EV in de States.

Het schone blauwe wondertje is uitgerust met een 100 kW elektromotor met een direct beschikbaar maximumkoppel van 310 Nm, en zoals gewoonlijk liggen de batterijen netjes in de bodem, wat het zwaartepunt ten goede komt.

Het bereik van de B-KLasse ED wordt geschat op 200 kilometer (iets minder ver dan de E CELL), maar als je minder ver weg moet, dan kan je eens de begrensde topsnelheid van 160 km/u uitproberen. Meer vertelt Mercedes ook niet over de prestaties.

De B-Klasse Electric Drive wordt vanaf begin 2014 leverbaar in de VS *kuch* Californië *kuch*, en komt pas daarna naar Europa. Gelukkig hebben wij tegen die tijd allang de veel leukere SLS ED, die komt namelijk al in juni 2013. Woohoo!

Meer details over de elektrische B lees je op Groen 7.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

b-klasse, blauw, electric-drive, Elektrisch, Mercedes, new-york-2013

Vorig bericht: « Nieuwe Kia Soul spat je beeldscherm op
Volgend bericht: Meine Güte! Restaurateur rijdt kapitale Mercedes 300 SL stuk »

Lees Interacties

Reacties

  1. the-budel-guy zegt

    27 maart 2013 om 17:52

    Volgens mij was groen7 toch voor dit soort nieuws.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      27 maart 2013 om 19:11

      @the-budel-guy: alle Electrische Mercedessen zijn echter blauw.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        28 maart 2013 om 12:15

        @betonstaal: sls AMG E-cell :P

        Login om te reageren
  2. cocksdriveaudi zegt

    27 maart 2013 om 17:57

    Tjezus de bejaardenbak van mijn favo merk wordt nu ook al groen! dat is toch geen combinatie met dat paarse haar van de meeste B rijders

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    27 maart 2013 om 17:59

    Als MB dus 200 km zegt, dat is het waarschijnlijk max 140km en als je een beetje door wil rijden rond de 100km. Reken daar de files in Cali bij, her en der een heuveltje en de AirCon lekker laten door blazen bij 35 graden. Ik zie er nog wel eens stilvallen! Veel plezier.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      27 maart 2013 om 18:09

      @gregorius: Een elektromotor verbruikt op een lage snelheid juist weinig energie slimmerik. Het is geen verbrandingsmotor die constant blijft draaien.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        27 maart 2013 om 18:29

        @autobart: Stop, 20, 50, stop, 20, stop. Elektromotor of niet, dat kan nooit zuinig zijn.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 maart 2013 om 18:55

          @gregorius:
          Het verschil is dat een EV bij decellereren oplaad en een brandstofmotor in het gunstigste geval niets verbruikt. Dus juist in de stad rijden ze veel efficienter dan een door fossiele brandstoffen aangedreven auto.

          Login om te reageren
  4. cocksdriveaudi zegt

    27 maart 2013 om 18:01

    Ik zie het al helemaal voor me, Henry you have plugged in the cable yet? en dan zo’n halve demente die zich helemaal gek zoekt naar de uitlaat om daar de stekker er in kunnen doen!

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    27 maart 2013 om 18:35

    Zijn al die luchthappers aan de voorkant nou nog nodig bij zo’n El auto?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 maart 2013 om 18:52

      @norge:
      De meeste zullen wel dicht zitten, net als met reguliere auto’s. Daarnaast moeten accu’s ook gekoeld worden.

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        28 maart 2013 om 00:51

        @jrk68: Nope, genoeg BEV’s zonder enige vorm van koeling in de batterijen.

        Login om te reageren
  6. jens28 zegt

    27 maart 2013 om 18:40

    dat elektrisch rijden zal nooit echt wat worden in de wereld.

    Login om te reageren
    • cocksdriveaudi zegt

      27 maart 2013 om 18:46

      @jens28: ik hoop het kerel, ik hoop het.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 maart 2013 om 18:50

      @jens28:
      Dat werd 150 jaar geleden ook over het vliegtuig gezegd….

      Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      27 maart 2013 om 19:12

      @jens28: ik hoop het wel

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      28 maart 2013 om 12:17

      @jens28: Inderdaad net als dat hele internet kan toch nooit wat worden.

      Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    27 maart 2013 om 19:04

    Zonder te stigmatiseren, dit zou het goed doen als Taxi in de grote steden.

    Login om te reageren
    • cocksdriveaudi zegt

      27 maart 2013 om 19:27

      @jrk68: zou er ook een trekhaak voor leverbaar zijn?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 maart 2013 om 19:38

        @cocksdriveaudi:
        Geen idee, lijkt mij ook niet nuttig, voor je aan het eind van de straat bent met je Tabbert is de accu leeg….

        Login om te reageren
        • cocksdriveaudi zegt

          27 maart 2013 om 19:47

          @jrk68: Al zou de range 1500 km zijn zonder trekhaak laat ik hem staan, tssss geen trekhaak!

          Login om te reageren
    • mout zegt

      27 maart 2013 om 19:44

      @jrk68: Ook in een grote stad heb je 200 km snel op, hoor. Stadsritjes zijn echt niet zuinig. Al scheelt het natuurlijk een slok op een borrel dat je geen stationairverbruik hebt, en een beetje kunt regereren.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 maart 2013 om 19:50

        @mout:
        Ik denk dat je het heel goed doet als je hier in 010 200km per dag met je taxi rijdt.
        Daarbij staan taxi’s hier vaak op hun beurt te wacht bij de standplaatsen. Stekker der in en laden maar. Zo bespaar je flink op je runningcosts.

        Login om te reageren
      • FelixF zegt

        28 maart 2013 om 00:56

        @mout: Een elektrische auto is juist veel zuiniger als ie gemiddeld 30km/h rijdt dan als ie 70 km/h rijdt, laat staan 100+km/h. De geadverteerde range is ook altijd die volgens de NEDC, die heeft een gemiddelde snelheid van 33,6km/h. Bij die cyclus hoeft geen verwarming/radio/licht/whatever aan te staan, vandaar dat de normale consument dat normaal niet haalt.

        Login om te reageren
  8. SummerSky zegt

    27 maart 2013 om 19:55

    Nu nog een range extender ICE er in en we hebben weer een deftige 7%-bijtellingskandidaat

    Login om te reageren
  9. Simpson zegt

    28 maart 2013 om 09:34

    Ik zeg: ideaal. Voor in de vakantie een generator op een aanhangertje er achter en klaar ben je.
    Maar zonder dollen: voor de leaserijder die weinig rijd en met het vliegtuig op vakantie gaat is dit best te doen, lijkt me.

    Meer ruimte dan in de andere EV’s in ieder geval.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North