• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes 63-tuning van RENNtech

Auteur: autoblogger, gepost 2 november 2007 om 13:39 – 23 Reacties

Mercedes E63 RENNtech


Net zoals Brabus biedt het Amerikaanse RENNtech een performance package voor alle “63” AMG series.

Het aftermarket spul bestaat uit een nieuw uitlaatsysteem en high-flow sport mufflers, tevens heeft men de ECU software aangepast. Het resultaat is 48 pk extra vermogen en zo’n 65 Nm extra koppel. Deze upgrades zijn beschikbaar voor de E, CLS, en S-klasse 63 series AMG.

Hartmut Feyhl, president of RENNtech and former technical director of AMG North America: “The new AMG motor isn’t like the last generation of turbo or kompressor cars… This new engine is naturally aspirated, like a more traditional race motor, and the way to get more power out of an engine like the 63 is to improve the engine’s breathing.”

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, renntech, tuning

Vorig bericht: « Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, kennen we deze nog? (uitslag bekend)
Volgend bericht: Alonso weg bij McLaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. S65 AMG zegt

    2 november 2007 om 14:00

    Doe mij toch maar een normale E63 AMG..Die extra 48 pk heb ik niet nodig..514 pk is wel genoeg en de normale 63 AMG ziet er veel mooier uit met standaard velgen enz.

    Login om te reageren
  2. Domien zegt

    2 november 2007 om 14:11

    wat een snelle taxi :-)
    k vind hem in ieder geval niet mis

    Login om te reageren
  3. Bobbejaan zegt

    2 november 2007 om 14:17

    ik vind em mooier dan de brabus

    Login om te reageren
  4. Susp1cious zegt

    2 november 2007 om 14:18

    ik moet zeggen dat ik normaal geen fan ben van ‘verpooierde’ mercedesen. Voor deze maak ik een uitzondering. Ik vind hem eigenlijk bijzonder geslaagd. Kleine aanpassingen, niets overdreven.
    Het extra vermogen is natuurlijk altijd lekker. Voor een atmosferische motor persen ze er behoorlijk wat extra vermogen uit.

    Login om te reageren
  5. clijde zegt

    2 november 2007 om 14:46

    Zwarte ramen, bling wielen, echt een pooier-taxi, nee hou hem origineel a.u.b.

    Login om te reageren
  6. Fej zegt

    2 november 2007 om 15:21

    Je koopt een Duitse wagen en dan moet je er zeker een paar Amerikanen mee laten knoeien, nee dank je!

    Login om te reageren
  7. Don Coleone zegt

    2 november 2007 om 16:02

    Gave bak hee! Niet overdreven, maar voorzichtig aangepakt. Prachtige verlgen trouwens! Ben benieuwd wat dit gaat kosten.

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    2 november 2007 om 16:11

    Die velgen geven het een beetje een oldskool uitstraling vind ik.

    Login om te reageren
  9. ronald ccx zegt

    2 november 2007 om 16:39

    mooi gedaan idd zo lijkt t al minder “taxi”.. ;) en de velgen staan eens een keer goed bij de auto

    Login om te reageren
  10. Wohoow zegt

    2 november 2007 om 17:09

    Waarom worden de E series altijd op zon knullige manier met taxis vergeleken, wat uit zoveel reacties blijkt.

    Dat veel taxis mercedes zijn, zegt wat over de kwaliteit, en eigenschappen van de auto, di ezijn dus beter dan van een bmw 5 serie, want die zie ik zelden als taxi. toch ???

    Login om te reageren
  11. DennieFR zegt

    2 november 2007 om 17:26

    @ wohoow

    sommige weten niet beter,en praten graag met woorden die ze eerder gehoord hebben van anderen..

    Ontopic;

    Ookal is ie standaard al zo dik,dat kleine beetje dat ie anders is,maakt hem leuker dan de rest!

    Login om te reageren
  12. Miguel zegt

    2 november 2007 om 18:24

    Doe mij maar een witte met getinte ruiten :) Heel mooi!

    Login om te reageren
  13. Davidov zegt

    2 november 2007 om 18:50

    Nou daar renn ik wel voor naar de winkel (E-klasse aub) :)

    Login om te reageren
  14. Dude zegt

    2 november 2007 om 19:50

    Dat ding is niet mooi te krijgen

    Login om te reageren
  15. slk compressor zegt

    2 november 2007 om 21:05

    Heel netjes getuned.Het blijft een mooie auto.Maatstaf in zijn klasse.

    Login om te reageren
  16. GOlfVR32 zegt

    2 november 2007 om 21:49

    Prachtig, veel mooier dan de Brabus versie

    Login om te reageren
  17. vla zegt

    2 november 2007 om 22:45

    en dat noemen ze tegenwoordig ’tunen’…

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    3 november 2007 om 16:22

    Best smaakvol aangepakt. Geen rare overdreven onzin, maar strak houden die boel. Props.

    Login om te reageren
  19. JackBlack zegt

    3 november 2007 om 19:45

    @Wohoow

    Zegt meer over de prijs…

    Waarschijnlijk is Mercedes commerciëler en biedt betere ’taxi-voorwaarden’. (denk aan service, onderhoud, bepaalde opties goedkoper)

    BMW wil zijn reputatie niet aan tasten. Want zeg nou eerlijk, alleen een heel mooi uitgevoerde mercedes E is mooi, anders associer je hem toch met een taxi. In die prijsklasse wil je toch een enigszins speciale auto anders koop je wel een opel.

    Login om te reageren
  20. dekster (Union Fait La Force) zegt

    3 november 2007 om 23:53

    Wie koopt er op dit moment eigenlijk nog een E63, terwijl de nieuwe er binnenkort aankomt?

    Puur weggesmeten geld als je’t mij vraagt…

    Login om te reageren
  21. mercedes driver zegt

    4 november 2007 om 09:24

    mooi. maar ik hou het liever op mijn e 220 cdi.

    Login om te reageren
  22. Chief_S5 zegt

    4 november 2007 om 11:34

    Hij ziet er wel mooi uit vind ik, niet overdreven. Zoals het hoort. Mooie auto, goede tuning. Er komt trouwens een nieuwe aan toch?

    Login om te reageren
  23. Marcel 16v driver zegt

    20 mei 2008 om 15:01

    gewoon origeel houden die dingen dan hou je ook je waarde;)

    heel belangrijk bij mercedes.

    amg is al dik genoeg en brabus helemaal dats de uber benz:)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North