• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes AMG GT is officieel; alle info en foto’s

Auteur: Author, gepost 9 september 2014 om 20:11 – 123 Reacties

Mercedes AMG GT


Mercedes heeft zojuist alle info en foto’s vrijgegeven van hun nieuwe AMG GT.

Volgens Das Haus moet hun nieuwe sportieveling de vloer aan gaan vegen met grote namen als de Aston Martin V8 en V12 Vantage, de Jaguar F-Type en (goh echt?) de Porsche 911. De AMG GT wordt dan ook duidelijk anders in de markt gezet dan zijn (inmiddels overleden) grote broer, de SLS AMG.

Naast de gewone GT komt er ook een AMG GT S. Deze krijgt vooral wat extra power mee en, om maar een voorbeeld te noemen, een lichte upgrade qua remmerij. Op alle verschillen tussen de twee versies komen we later in dit artikel terug.

Het design

De vormgeving is niet alleen modern, maar hint tegelijkertijd ook naar het rijke verleden van Mercedes. Zo zijn er vleugjes van de 300 SLR Uhlenhaut en de welbekende 300 SL in te ontdekken. Vooral en profil en schuin van achter zijn de overeenkomsten goed zichtbaar. De nieuweling krijgt net als zijn voorouders een opmerkelijk bol kontje en heeft daarnaast, net als de SLS, een lange neus met een vrij ver naar achteren geplaatste cockpit.

300 SLR Uhlenhaut zijaanzicht

300 SL zijaanzicht

Mercedes AMG GT zijaanzicht

Verder is wat ons betreft vooral de achterkant goed gelukt, maar worden we (nog) niet echt wild van het front van deze sportieve Duitser. Het lijkt erop dat de snuit van de SLS is strakgetrokken en daarnaast de voor de huidige generatie Mercedessen kenmerkende koplampen heeft gekregen. Of deze het vooraanzicht een zetje in de goede richting geeft is discutabel.

De motor

Het belangrijkste verschil ten opzichte van de eerder genoemde SLS, is het motorblok, of eigenlijk de cilinderinhoud daarvan. De AMG GT krijgt namelijk een 4-liter V8 met twee turbo’s onder de kap. Deze turbo’s bevinden zich tussen de cilinderbanken om de krachtbron een stuk compacter te maken. Om de smering ook onder heftig bochtenwerk optimaal te houden heeft AMG gebruik gemaakt van een dry-sump systeem. Alles bij elkaar resulteert dit in een vermogen van 462 pk voor de gewone versie en 510 stuks voor de ‘S’.

De drive shaft die het vermogen en koppel naar de achteras brengt, is overigens gemaakt van carbon. Hierdoor is deze 50% lichter dan een vergelijkbaar exemplaar van staal. Verder is de AMG GT S voorzien van het ‘Dynamic Plus’-systeem. Kort gezegd houdt dit in dat de rubberen motorsteunen gedempt zijn, waardoor de stijfheid van het geheel variabel is. Minder stijf betekent meer comfort, maar bij een potje stevig boenderen wil je juist weer maximale stijfheid. Vandaar dat het systeem te allen tijde het juiste compromis zal proberen te vinden zodat de auto onder uitéénlopende omstandigheden uitstekend presteert. Overigens worden alle krachten op de achterwielen overgebracht via een ‘bak met dubbele koppeling, die zeven versnellingen herbergt.

Het motorgeluid wordt trouwens al dan niet geknepen door variabele kleppen in de uitlaat, die afhankelijk van het gekozen rijprogramma bepalen wat voor muziek er uit de twee vuistdikke stortkokers zal klinken. Toch een fijne gedachte dat je met deze kar dus nog steeds op zondagochtend bij je schoonouders op bezoek kunt zonder de lokale kerkdienst in de war te schoppen.

Mercedes AMG GT schuin

Het chassis

De AMG GT is gebouwd op een aluminium spaceframe, waarbij het voorste subframe is vervaardigd uit het nog lichtere magnesium. Overigens is de carrosserie ook opgetrokken uit aluminium, maar opmerkelijk genoeg was een stalen achterklep de lichtste optie. De klant kan daarnaast het dak uit carbon laten vervaardigen, uiteraard om het zwaartepunt een eindje naar beneden te helpen.

Qua remmerij wordt de GT uitgerust met stalen schijven van 360 mm rondom, waar de ‘S’ vóór schijven van 390 mm gemonteerd krijgt. Overigens kan de klant op de laatstgenoemde variant ook kiezen voor composietschijven, die vóór 402 mm en achter 360 mm meten. Deze units zijn beter bestand tegen hitte, waardoor fading later of niet op zou moeten treden. Daarnaast zijn ze een stukkie slijtvaster, maar als je dat afzet tegen de (waarschijnlijk stevige) meerprijs van deze optie is het financiële voordeel waarschijnlijk klein.

De standaardversie is verder voorzien van een mechanisch sperdifferentieel, om te voorkomen dat in een snel bochtje alle koppel naar het binnenste wiel wordt gestuurd (met een hoop rook en weinig tractie tot gevolg). De snellere ‘S’ krijgt echter een elektrisch, volledig variabel sperdifferentieel wat ‘em nog nét een tandje geschikter maakt voor een rondje op het circuit.

ModelAMG GTAMG GT S
Cilinderinhoud3.982 cm33.982 cm3
Vermogen462 pk @ 6.000 rpm510 pk @ 6250 rpm
Koppel600 Nm @ 1.600 - 5.000 rpm650 Nm @ 1.750-4.750 rpm
Verbruik9,3 l/100 km9,4 l/100 km
CO2-emissie216 g/km219 g/km
Rijklaar gewicht1.540 kg1.570 kg
Kg/pk verhouding3,33 kg/pk3,08 kg/pk
0-100 km/u4,0 seconden3,8 seconden
Topsnelheid304 km/u310 km/u
Prijs€145.400€165.950

Mercedes kennende is het niet over één nacht ijs gegaan bij het ontwikkelen van de AMG GT. Ze mogen hun pijlen dan richten op zeer serieuze spelers in het segment, maar we gaan ervan uit dat de Duitsers hun huiswerk goed hebben gedaan en dat de concurrentie peentjes zweet. Filmpje!

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-s, Mercedes, parijs-2014

Vorig bericht: « Schwarzenegger laat het breed hangen in Bugatti Veyron
Volgend bericht: Britse vrouwen stappen vaker bezopen achter het stuur »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    9 september 2014 om 20:13

    gewoon porno dit!! alleen 1 ding is jammer: geen vleugeldeuren ziet er verder rest perfect uit! benieuwd naar jullie rijtest.

    Login om te reageren
    • bazzelijn zegt

      9 september 2014 om 20:38

      @henkhupelschoten: van die Duitse porno zeker, alles leuk en aardig, zolang je maar niet naar t gezicht hoeft te kijken

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        9 september 2014 om 20:53

        @bazzelijn: das ist DDR porno

        Login om te reageren
  2. SpeedGeneration zegt

    9 september 2014 om 20:13

    Ziet er erg goed uit!

    Login om te reageren
  3. jmcclane zegt

    9 september 2014 om 20:13

    Net via live stream de onthulling meegemaakt. Schitterende wagen en geel staat hem goed, Mercedes is goed bezig qua design en wat een adembenemende interieur.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      9 september 2014 om 20:18

      @jmcclane: ik heb hem ook zitten te volgen, mooie presentatie dat zeker vooral toen alle speciale amg’s nog eens een keer voorbij kwamen geweldig geluid overigens van de 300 sel 6.8 maar ergerde wel heel erg aan die engelsman die er steeds er doorheen aan het praten was.

      Login om te reageren
      • jmcclane zegt

        9 september 2014 om 20:23

        @henkhupelschoten: Haha vond ik ook ja daarom ging ik het geluid ook zachter zetten :) Tijdens het live bekijken had ik je een berichtje gestuurd om je te bedanken. Inderdaad wat een geluid, maar om het via de stream mee te maken is wel gaaf gelijk live beelden i.p.v. foto’s.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          9 september 2014 om 20:54

          @jmcclane: ik zag het ja haha! geen dank haha

          Login om te reageren
        • AMV8Bart zegt

          9 september 2014 om 21:02

          @jmcclane: was in ieder geval beter dan de stream van Appel

          Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    9 september 2014 om 20:15

    Een beetje vreemd maar wel lekker, toch gaat deze Mercedesliefhebber voor de Jaguar F-type. Gewoon een S, minder snel meer meer dan krachtig genoeg.

    Login om te reageren
  5. Kvgorp zegt

    9 september 2014 om 20:15

    Heel heel mooi. Mooi formaat. Volgens mij krijg je hier wel een glimlach van als je er in mag rijden.

    Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    9 september 2014 om 20:15

    Ik vind het frontje eigelijk wel mooi! Achterkant ook, en profil wil ik graag nog wat meer fototjes. Toch denk ik dat dit weer een erg goede verkooptopper gaat worden voor amg. Kan niet wachten tot de media ermee aan de haal gaat!

    Login om te reageren
  7. jorgos zegt

    9 september 2014 om 20:16

    Mag ik de vorige aub?

    Login om te reageren
  8. doguhan_t zegt

    9 september 2014 om 20:16

    Nu nog de Black Series

    Login om te reageren
  9. dimi zegt

    9 september 2014 om 20:18

    Ze hebben precies heel goed naar de 911 gekeken, maar ze hebben er wel een fraaier kontje van gemaakt dan vd Porsche. De voorkant is trouwens best duf vormgegeven voor zo’n wagen. Echt geslaagd vind ik deze Mercedes dus niet.

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    9 september 2014 om 20:19

    Mooi, maar het lijkt wel erg veel op een F-Type. En ik vind de SLS mooier (moest die echt nou na 4 jaar uit productie?). En de naam is ruk. De werknaam (SLC) vond ik een betere.

    Login om te reageren
    • mrniesoe zegt

      9 september 2014 om 22:22

      @gtwillem: wat vind jij IN GODSNAAM lijken op de f type?De AMG GT lijkt in niks op de f type!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 september 2014 om 11:09

        @mrniesoe: Dude… Relax, denk aan je hart. De korte overhnging, hele korte kont, lange neus en de prroportioneringen vind ik erg lijken op de F-Type (alhoewel daar de verhoudingen perfet zijn, hier lijkt het een beetje een gesmolten mix van een F-Type, SLS een Solstice).

        Login om te reageren
        • mrniesoe zegt

          10 september 2014 om 12:32

          @gtwillem: mag ik erop wijzen dat Mercedes al die dingen gebruikte nog voor er over de F-type of zelfs de E-type gesproken werd?Jaguar aapte Merc gewoon na….

          Login om te reageren
  11. atteh zegt

    9 september 2014 om 20:20

    Ik weet het nog niet… Ik mis wat agressie in het design! Het is nu nogal wat dufjes…

    Login om te reageren
    • wolfssjrd zegt

      9 september 2014 om 20:25

      @atteh: helemaal mee eens, de voorkant lijkt nog liever dan een SLK of SL. volgens mij hebben ze de term Baby-SLS te letterlijk genomen

      Login om te reageren
      • 6cylinder zegt

        9 september 2014 om 20:44

        @wolfssjrd: Nu is het saai, over 10 jaar is het tijdloos. Ik vind hem in ieder geval bijzonder geslaagd. Auto’s zijn sowieso te druk tegenwoordig, Mercedes bewijst hiermee dat hoofdlijnen en proporties veel belangrijker zijn.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          9 september 2014 om 21:13

          @6cylinder: Dat roep ik inderdaad al jaren, weg met die rare lijnen en frutsels. Nu ik dit zie heb ik toch weer mijn twijfels. Probleem is dat hier geen enkele rechte lijn of scherper knikje in zit, waardoor het een beetje op een puddinkje lijkt.

          De F-type daarentegen vind ik een prachtige auto met name omdat de basisvorm klopt, er haast geen frutsels aan zitten, maar toch een bepaalde scherpte heeft.

          Login om te reageren
          • suzikubelona zegt

            10 september 2014 om 01:30

            @motoragent: een puddinkje, +1!

            Login om te reageren
    • atteh zegt

      9 september 2014 om 21:52

      @atteh: Meer dan een uur later en ik zit nog steeds te worstelen… Het is vooral de daklijn en het lijnenspel in de kont waar ik mee zit. Het front valt wel mij wel mee eerlijk gezegd, maar de bolle lijn in het dak en dan die kont, ik weet het gewoon niet!
      Ik moet zeggen dat ik bij de SLS ook altijd heb geworsteld met wat ik er van moest vinden, vond de roadster altijd velen malen mooier dan de coupé.
      Nou ja, ik ga er een nachtje over slapen, ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet… Ach, zo’n auto kopen zal het toch nooit worden, dus waar maak ik mee eigenlijk ook druk om!

      Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    9 september 2014 om 20:21

    Ik vind hem niet wel erg mooi

    Login om te reageren
    • aventador51 zegt

      9 september 2014 om 22:33

      @mrrallycross: niet of wel of iets ertussen? Je moet kiezen he ;)

      Login om te reageren
  13. utr1984 zegt

    9 september 2014 om 20:21

    Zeker niet lelijk, maar ook niet van ‘wow wat een bijzonder ding!’. Eigenlijk heeft ie qua looks niks nieuws eigenlijk. Teveel in de lijn der verwachtingen.

    Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      9 september 2014 om 20:24

      @utr1984: sowieso niet echt fan van de wat leeg en blij ogende koplampen van de huidige Benzen

      Login om te reageren
  14. gtdave zegt

    9 september 2014 om 20:23

    Lekker hoor, jammer geen vleugeldeuren

    Login om te reageren
  15. 2cool4school zegt

    9 september 2014 om 20:23

    Ja hoor.. Wat een DIK apparaat! Een lekkere C AMG, s AMG, g AMG en deze AMG gt en dan ben ik tevree!

    Login om te reageren
  16. kickass zegt

    9 september 2014 om 20:24

    Ziet er goed uit. Alleen bij lange na niet zo mooi als de SLS.

    Login om te reageren
  17. gecko75 zegt

    9 september 2014 om 20:25

    Ziet er niet uit. Gewoon een SLS aan een stofzuiger hangen en nieuwe achterlichten erin. Als je dan die 2 oude modellen ziet hebben ze toch de plank misgeslagen.

    Login om te reageren
  18. bazzelijn zegt

    9 september 2014 om 20:26

    Achterkant is dik in orde, maar de voorzijde….. Koplampen kloppen niet en jammergenoeg is ook hier de varkensneus-grille die zo kenmerkend is voor de huidige Mercedessen erop geplakt. Ziet er niet uit. Doodzonde dat de (schitterende) SLS niet meer wordt gemaakt.

    Login om te reageren
  19. samasama zegt

    9 september 2014 om 20:27

    Jammer hoor…..

    Login om te reageren
  20. thomcarspotter zegt

    9 september 2014 om 20:27

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  21. BRT zegt

    9 september 2014 om 20:28

    MB gaat wel steeds verder omlaag wat betreft hun topmodel bij de sportwagens. De SLR was bijna een hypercar destijds, de SLS kon zich meten met Gallardo’s en 458’jes, deze moet nu gaan concurreren met bijv. een 911.. Tijd voor MB om weer eens sportwagen hier boven te presenteren.

    Dit neemt natuurlijk niet weg dat het voor de rest een erg geslaagde auto is! Hij zal er ook wel met 4matic komen , anders is een e/cls 63amg 4matic gewoon sneller.

    Login om te reageren
  22. supersim200 zegt

    9 september 2014 om 20:33

    Even wennen denk ik

    Login om te reageren
  23. kapiteinaudi zegt

    9 september 2014 om 20:34

    Best wel overhyped. Het zou volgens Mercedes de mooiste auto die ze ooit gebouwd hebben zijn. Het is een mooie auto maar dan is een SLS bijvoorbeeld veel mooier. De snuit is een beetje te SL achtig.

    Login om te reageren
  24. superhans zegt

    9 september 2014 om 20:36

    Ik heb erg naar deze auto uitgekeken, maar de cijfers vallen me toch tegen. Die zijn slechter dan de 911 turbo. In de 911 krijg je er AWD en een achterbank voor de hond bij.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 september 2014 om 08:42

      @superhans: dat komt puur door de awd van de 911 turbo.. Ik denk niet dat ze vanaf 50kmh veel voor elkaar onder doen. Een gore hond zou ik sowieso niet in mijn wagen laten. De GT heeft teminste nog een echte kofferbak. Kan je van de 911 niet zeggen.

      Login om te reageren
      • superhans zegt

        10 september 2014 om 11:50

        @lambo4all: nee, een gore hond zou ik ook niet in mijn auto laten… Klap de achterbank om en de 911 heeft waarschijnlijk meer bagageruimte.

        Login om te reageren
  25. maffioso zegt

    9 september 2014 om 20:36

    Hmm, ik had er meer van verwacht. De SLS AMG was heel strak, en duidelijk een sportwagen. Dit roept bij mij een beetje een soft gevoel op. Ben niet overtuigd. Dan heb ik het natuurlijk alleen over het design.

    Login om te reageren
  26. crew zegt

    9 september 2014 om 20:37

    Goedkope grote grille, ‘schele’ koplampen.. niet moeders mooiste

    Login om te reageren
  27. bas95 zegt

    9 september 2014 om 20:37

    Camping auto!

    Login om te reageren
  28. sydney zegt

    9 september 2014 om 20:38

    Mooie auto hoor.Geen verassing,maar met al die camo’s en teasers het afgelopen jaar is dat ook niet gek.De achterkant is nog het meest geslaagd, maar van het totale plaatje stuiter ik hier nou niet bepaald van de bank.Nee, ik zou hier geen 911 voor laten staan.

    Login om te reageren
  29. Rick-dos zegt

    9 september 2014 om 20:39

    Ik ben er ook niet echt kapot van, maar wat ik wel een interessante ontwikkeling vind is dat de Duitse drie zich steeds nadrukkelijker in markt van de 911 beginnen binnen te dringen. Merc met deze GT, BMW met de i8 en Audi met de R8. Je krijgt steeds meer serieuze alternatieven voor de 911.

    Ik ben trouwens van mening dat de F- type geen echte conurrent is van deze drie. Ik zie dat vooral als een concurrent voor de Cayman en Boxster.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      9 september 2014 om 20:45

      @Rick-dos: Bij de Cayman en Boxster eindigt het bij 340pk, daar begint het met de F-Type mee.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        9 september 2014 om 21:34

        @gtwillem: Maar aan de andere kant eindigen de prijzen van de F-type daar waar die van de 911 beginnen. (dacht €140.000 ofzo?)

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          9 september 2014 om 21:55

          @Rick-dos:
          Als jij de V8 als instappertje ziet dan klopt die 140K wel, echter een F-type Coupé kan je voor minder dan 86K nieuw de showroom uitrijden.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            9 september 2014 om 22:42

            @tupperware: Dat weet ik, maar dat is ook mijn punt. De duurste F-type kost ongeveer hetzelfde als de goedkoopste 911.

            Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          9 september 2014 om 22:14

          @Rick-dos: De duurste Cayman (voordat je de optie lijst pakt, die is flink) kost ongeveer 96k, de goedkoopste F-Type Coupe is zo’n 10 mille goedkoper. Echter, als je de V8 neemt, ben je bijna 150k kwijt, waar je ook een hele nette 911 Carrera S met wat opties voor hebt. De F-Type is inderdaad wel een beetje apart gepositioneerd, maar toen was de XK er ook nog (die voorlopig geen opvolger krijgt).

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            9 september 2014 om 22:45

            @gtwillem: Is inderdaad een beetje vreemd gepositoneerd, maar ik meen mij te herinneren dat Jaguar zelf ook de Cayman als directe concurrent voor de F-type ziet dan de 911.

            Login om te reageren
    • jmcclane zegt

      9 september 2014 om 23:07

      @Rick-dos: Het klopt dat er steeds meer alternatieven komen voor de 911, maar waar de S-Klasse een begrip is, is de 911 dat ook.

      Login om te reageren
  30. norge zegt

    9 september 2014 om 20:41

    Oude mooi, nieuwe lelijk…..Zoals gewoonlijk..

    Login om te reageren
    • mrniesoe zegt

      9 september 2014 om 20:45

      P R A C H T I G gewoon!Mercedes bewijst met deze dat er nog mooie auto’s kunnen gemaakt worden in het tijdperk van de Model S en de i8…

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        9 september 2014 om 23:53

        @mrniesoe:

        De Model S is anders een bloedmooie auto.
        Dr moet alleen een fatsoenlijke motor in.
        Gewoon een V8 erin klappen a la Fisker Karma.

        Login om te reageren
        • mrniesoe zegt

          10 september 2014 om 12:34

          @carmasterr: Het is een kruisbestuiving tussen de XF en de Audi A6

          Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        10 september 2014 om 08:18

        @mrniesoe: ik vind de i8 echt veruit ds mooiste van die 3.
        Dit is toch echt wat ik noem prachtig: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/check-out-the-bmw-i8-like-youve-never-see-it-before-photo-gallery_3.jpg

        Login om te reageren
        • mrniesoe zegt

          10 september 2014 om 12:38

          @jrmpower24:De i8 is wel mooi,maar niet zo mooi als de AMG GT ,en daarbij,hij poept toch wel echt een 911 uit!Zegt veel over de originaliteit :). http://9gag.com/gag/aG9QN5K/i-can-t-be-the-only-one-the-bmw-i8-looks-like-it-s-pooping-out-a-porsche-911

          Login om te reageren
  31. mashell zegt

    9 september 2014 om 20:41

    Rare wagen. Wat mooi staat op de S klasse coupe werkt hier helemaal niet. Ik krijg er een 996 gevoel bij. Daar is niks mis mee, maar daarvoor en daarna was het wel beter.

    Login om te reageren
  32. spotternoord zegt

    9 september 2014 om 20:45

    Mercedes weet tegenwoordig wel hoe ze mooie auto’s moeten maken :)

    Login om te reageren
  33. baasbas zegt

    9 september 2014 om 20:47

    Oké, die is wel top hoor. Er zit iets in het ontwerp waardoor je het even op je in moet laten werken. Denk dat het daardoor ook niet snel gaat vervelen. Iets wat ik graag zou uitproberen overigens, zet er maar een op de stoep

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      9 september 2014 om 20:51

      ooooeeeeh, een bordeaux rode AMG GT… of toch die F-Type…. keuzes keuzes :-S
      Gelukkig kan ik het niet betalen

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        10 september 2014 om 10:49

        Pfoeh, dat was lastig maar ik ben er uit. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik laat de F-Type hiervoor staan….

        Login om te reageren
  34. pureturkish1 zegt

    9 september 2014 om 20:49

    Nou , ik had wel veel meer verwacht want dit is zeker tegen mijn verwachtingen. Tekort aan agressie en een speciale look is er zeker. Hmm… kont van een s-coupe , voorkant van een vrolijke wagentje.

    Login om te reageren
  35. mbkevin zegt

    9 september 2014 om 20:51

    Wat een verrassing nog, het design van vooral voor en achterkant.. Straks op t werk nog maar een keer alles lezen en bekijken! T is een mooie dag, eindelijk istie hier!

    Login om te reageren
  36. motoragent zegt

    9 september 2014 om 20:56

    Hij lijkt wel gesmolten.

    De basisvorm is prachtig, maar hij mist een beetje scherpte rond bijvoorbeeld de koplampen, grille en in de daklijn. Ik krijg echt het idee dat ze hem net iets te lang in de oven hebben laten staan na het uitharden van de verf.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      9 september 2014 om 20:58

      @motoragent: Ik mis een bepaalde agressie in het ontwerp, dat is het.

      Login om te reageren
  37. phaeton zegt

    9 september 2014 om 20:57

    Wat een lelijke bips zeg, holy shit. Net een S-klasse Coupé, ook niet echt de mooiste met die strakke achterlichten. De Uhlenhaut komt in meerdere opzichten terug en dat vind ik nog steeds één van de mooiste auto’s ooit gemaakt. Ook de koplampen hebben zo’n soort vorm gekregen, alleen moest die vervloekte LED wenkbrauw er weer zo nodig boven geplakt worden. Zonder dat was het een hele aardige auto geweest, althans met iets meer flair aan de achterzijde. Die is zo steriel terwijl de rest van de wagen best vloeiend is.

    Login om te reageren
  38. rikus zegt

    9 september 2014 om 21:01

    Hij is wel héél erg strak, letterlijk!

    Login om te reageren
  39. Hupke zegt

    9 september 2014 om 21:02

    Over het design moet ik nog een nachtje slapen.
    1500 kg is een stuk minder dan we gewoon zijn van een grote zware mercedes coupe, maar toch wel zwaar voor een wagen die met een 911 moet concurreren.

    Verder is de V8 een verkeerde keuze. Ze hadden voor een sappige 6-cylinder moeten gaan met daarop een compressor (of als het echt moest zijn een turbo).

    Ze zwijgen in alle talen over de Z4 en zeggen dat het een concurrent is voor de F-type, V8 vantage, 911,… Maar door een maat kleiner te gaan als de SLS zitten ze nu met een concurrent voor de Z4 en de boxster die de prijs van een 911 heeft.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      9 september 2014 om 23:59

      @Hupke:

      Een 911 is tegenwoordig niet gek veel lichter hoor (1400 kilo voor een basis Carrera).
      De echte concurrent voor de AMG GT(S) al helemaal niet, want dat is nog steeds de Turbo.
      En die legt mede dankzij de 4WD 1595 kilo´s in de schaal.
      Dan is de AMG relatief toch vrij licht.

      Login om te reageren
    • mbkevin zegt

      10 september 2014 om 02:56

      @Hupke: hier in NZ vraagd iedereen eerst of er een V8 in ligt, V8 mate

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 september 2014 om 08:46

      @Hupke: het is ook een concurrent voor de vantage en f type.. En niet voor die kleinere z4. Of kan jij me vertellen waar je bij bmw een z4 met 460 of 500pk haalt?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        10 september 2014 om 22:10

        @lambo4all:

        Een 350pk toch al wel met de M. Niet dat dat iets uitmaakt veel van de kopers van zo’n wagens, zoals m’n nicht die nu een F-type rijdt, hebben geen flauw idee van het vermogen die kijken naar de badge en het uiterlijk.
        Als de AMG gt zo’n beetje dat formaat heeft is dat een boxster, Z4 concurrent. En dat formaat heeft die wagen zie de foto’s. Da’s een stuk kleiner dan de SLS.

        Login om te reageren
  40. knipperlichtje zegt

    9 september 2014 om 21:10

    Front lelijk, de rest is wel oké. Ik wil de SLS terug :(

    Login om te reageren
  41. jesperschoofs zegt

    9 september 2014 om 21:19

    Te “lief” design.. zie ook een beetje F-Type in die daklijn naar achteren?

    Login om te reageren
  42. fastcars zegt

    9 september 2014 om 21:29

    Brabus please tune deze auto alstublieft zo snel mogelijk! Gooi de motor van de S-klasse S63 AMG er in dan wordt dit echt een beast.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 september 2014 om 21:36

      @fastcars:
      Briljant plan, als je van dragracen houdt.
      Dat je de balans verneukt hebt maakt dan geen ruk meer uit…

      Login om te reageren
      • fastcars zegt

        10 september 2014 om 17:41

        @jrk68: Daar heb je een punt, geen motor van den S-klasse S63 AMG maar wel twee turbo’s er op. Dan zal die goed in balans zijn maar toch genoeg power hebben om te kunnen dragracen ;)

        Login om te reageren
  43. rolov zegt

    9 september 2014 om 21:30

    Hij lijkt van de zijkant op een z4. Nee de sls is een stuk mooier. En kwa prijs zou ik denk toch ook een ftype nemen.

    Login om te reageren
  44. tupperware zegt

    9 september 2014 om 21:43

    Dit zou weleens de meest spectaculaire supercar van dit decennium kunnen worden.
    Als magnesium fikt dan fikt het ook echt goed, daar kan geen Ferrari of Vlamborghini tegen op.

    Alle gekheid op een stokje, al die lichte metalen en dan nog minimaal 1540kg, dat had toch minimaal 200kg minder moeten en kunnen zijn.
    Sorry Mercedes, weer een gemiste kans om er een echte hardcore sportwagen van te maken, luxe GT’s hebben jullie al genoeg.

    Login om te reageren
    • jmcclane zegt

      9 september 2014 om 22:35

      @tupperware: Maar Mercedes is heer en meester in het maken van ultraluxe GT’s.

      Login om te reageren
  45. MaartenD zegt

    9 september 2014 om 21:44

    Mooie auto maar niet echt opvallend of vernieuwend..

    Login om te reageren
  46. gerjan zegt

    9 september 2014 om 21:45

    Sowieso mooie als een 911 die worden per model lelijker. Maar ik moet zeggen als echtr mercedes liefhebber dat ik toch liever nu voor een engelse auto kies. Maar liever gewoon de sls. Dat geluid die auto droom auto.

    Login om te reageren
  47. nvhuijkelom zegt

    9 september 2014 om 21:47

    Ik vind de achterkant wel strak, maar de voorkant is toch echt te soft. Na een jaartje misschien een facelift? Zodat ze alles kunnen recht trekken aan de voorkant.

    Login om te reageren
  48. jrmpower24 zegt

    9 september 2014 om 21:50

    Wat een tegenvaller!
    Enige wat wel mooi is is de kont.

    Login om te reageren
  49. beukeltje zegt

    9 september 2014 om 21:52

    Ik vind het geen lelijke auto, maar ik vind de am, jaguar en 911 gwn mooier.

    Login om te reageren
  50. amglover zegt

    9 september 2014 om 21:54

    Had wel wat meer verwacht , zo mooi is die nou ook weer niet, geef mij dan maar liever de F – type

    Login om te reageren
  51. maurits123 zegt

    9 september 2014 om 21:56

    Mooi ontwerp, over 20 jaar nog steeds. Komt er trouwens nog een nieuwe sls?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      9 september 2014 om 22:08

      @maurits123: Moet nog voor 2020 20 nieuwe modellen komen nu hebben we ER nog een stuk of 14 Tegaan ofzo dus waarschijnlijk zit ie er tussen en ik hoop zo erg op een nieuwe slr

      Login om te reageren
      • jmcclane zegt

        10 september 2014 om 21:55

        @henkhupelschoten: Jij begrijpt mij :) Ik dacht het jij schreef het. Zou echt geweldig zijn als er een nieuwe SLR zou komen zo ongelofelijk vet was dat destijds. Heb de SLR zelfs op schaalmodel staan schaal 1:18 :) Het is een echte meerwaarde voor Mercedes. Maar denk je dat die komt?

        Login om te reageren
  52. E34M5Touring zegt

    9 september 2014 om 21:59

    Ik vind het echt een fraaie auto! Zou zelf een F-type nemen maar verkies dit zeker boven een 911 of Aston.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      9 september 2014 om 22:11

      @E34M5Touring:
      Boven de 911 zeker, maar of ik hem boven de Vantage zou verkiezen?
      Ik denk het niet, die staat bij mij nog steeds ex aequo op 1 met de F-type.
      De F-type komt denk ik wel sneller binnen bereik.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 september 2014 om 09:24

        @tupperware: Ik heb niks met Aston Martin. Althans niet met de modellen vanaf 2003. Dus die keuze is voor mij heel makkelijk, sowieso de Jag. En die V8 Vantage koop je ook al voor de prijs van een kale 320d, daar zie ik de F-type’s nog niet voor te koop staan. Vind dit een mooie 2e ;)

        Login om te reageren
  53. Homer55 zegt

    9 september 2014 om 22:01

    Weer een nieuwe Mercedes waar ik eerst aan moet wennen.

    Login om te reageren
  54. toyotafortuner zegt

    9 september 2014 om 22:02

    Zeker wel mooi!

    Login om te reageren
  55. nederland1994 zegt

    9 september 2014 om 22:02

    WOW! dit had ik absoluut niet verwacht! Ik weet niet wat ik nu vetter moet vinden, de 6×6, de S klasse coupe of deze AMG GT?!

    Login om te reageren
  56. nvercouteren zegt

    9 september 2014 om 22:05

    Sorry heb het gemist
    Iphone 6 natuurlijk :)

    Login om te reageren
  57. Vanquish zegt

    9 september 2014 om 22:12

    Wow! Ik ben absoluut geen Mercedes liefhebber, maar van deze viel mijn mond open!

    Login om te reageren
  58. hplh zegt

    9 september 2014 om 22:15

    De slr was veel stoerder.
    Dit is leuk voor een dameskapper.
    Als ik het kon betalen zou ik eerder voor een f type gaan.

    Login om te reageren
  59. glennie zegt

    9 september 2014 om 22:48

    Niet erg geslaagd vind ik. Achterkant niet mijn ding, zoals ik ook bij de S63 de achterkant niet mooi vind. Liever een F-type of zelfs een BMW M6 (fanboy) in plaats van deze Mercedes.

    Login om te reageren
  60. gtracer zegt

    9 september 2014 om 22:56

    Als ik moest kiezen tussen deze en de SLS dan zou ik toch echt voor de SLS gaan. De achterkant van de GT ziet er nog wel aardig uit, maar de voorkant is mislukt in mijn ogen.

    Login om te reageren
  61. spotterkevin zegt

    9 september 2014 om 23:08

    Vindt hem echt op niets trekken, juist gelijk bij de SLS is die voorkant véél te lang, en de achterkant vind ik echt niet mooi, het enige wat ik aan deze auto mooi vindt zijn de koplampen, maar daar ben je niks mee

    Login om te reageren
  62. Carreza zegt

    9 september 2014 om 23:14

    Zeer mooi en ei zo na mijn nieuwe favoriete sportwagen. Jammer genoeg voor de Duitsers is er eentje nog mooier: de F-Type. Daar laat ik alles voor staan, zelfs deze GT.

    Login om te reageren
  63. styns zegt

    10 september 2014 om 00:01

    Foto 7 een beetje Pontiac solstice/Dodge viper? En foto 14 zeker f-type achtig. Achterkantje komt van een s coupe. Wel kek.

    Login om te reageren
  64. carmasterr zegt

    10 september 2014 om 00:02

    Doe de Uhlenhaut dan maar.
    Dit gesmolten plastic wagentje trekt op niks.

    Login om te reageren
  65. boenket97 zegt

    10 september 2014 om 02:28

    Op foto 24 lijkt die op een scirocco.

    OT: moddervette AMG

    Login om te reageren
  66. mbkevin zegt

    10 september 2014 om 02:53

    Yes nieuwe gallery, die eerste digitale gallery was shit!

    Login om te reageren
  67. mbkevin zegt

    10 september 2014 om 03:05

    Holy shit, bye bye Ftijp, dit is overtreffend op alles.. Fabulous

    Login om te reageren
  68. 367pk zegt

    10 september 2014 om 07:39

    Reuzenstap terug van de prachtige SLS !
    Ik vindt deze nieuwe echt niet mooi, terwijl ik bijna mijn huis verkocht zou hebben voor een SLS.

    Login om te reageren
    • mrniesoe zegt

      13 september 2014 om 22:59

      @367pk: Ik vinD…

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        14 september 2014 om 01:02

        @mrniesoe:
        Wat vind jij?
        Nu maak je mij wel nieuwsgierig..

        Login om te reageren
      • 367pk zegt

        14 september 2014 om 12:56

        @mrniesoe: klopd, je hebd helemaal gelijk

        Login om te reageren
  69. lambolover95 zegt

    10 september 2014 om 08:00

    Dat schermpje ziet er nu enigszins geïntegreerd uit. Niet zo lelijk erop geplakt als bij bijvoorbeeld een A45 oid. Verder prachtige wagen!

    Login om te reageren
  70. burninrubber zegt

    10 september 2014 om 10:08

    Lelijke bak, doe mij maar de F-Type

    Login om te reageren
  71. basH zegt

    10 september 2014 om 11:29

    Porsche 911 dak, wel een beauty

    Login om te reageren
  72. mbkevin zegt

    10 september 2014 om 12:47

    Oke, wie is het met me eens.. De achterkant is geinspireerd op de Stirling Moss, met dat platte stukje en die lichten..

    Login om te reageren
  73. mclarenf1lm zegt

    10 september 2014 om 18:26

    Ik vind hem toch erg lekker uitzien, maar of hij de F-type overtreft? Dat toch net niet/

    Login om te reageren
  74. miataman zegt

    10 september 2014 om 18:56

    Toch wel apart dat zoveel mensen dit ’n mooie auto vinden. Ik vind ’t persoonlijk ’n regelrecht gedrocht, sowieso heb ik die idioot lange neus altijd belachelijk gevonden, net zoals bij de SLx modellen. De verhoudingen zijn daardoor totaal zoek. Doet mij altijd denken aan die oude Amerikaanse sloepen, waar bij je de achterkant kwa lengte amper kon onderscheiden van de voorkant!
    Het enige wat waarschijnlijk wel mooi zal zijn is de sound, aangezien AMG daarin meester is :-)

    Nee, geef mij maar ’n Maserati, ’n Aston Martin, of ’n Lexus LFA als ik mocht kiezen in deze prijsklasse.

    Login om te reageren
  75. jmcclane zegt

    10 september 2014 om 20:09

    Net als veel mensen hier heb ik nagedacht welke auto ik zou kopen, mits ik de centen ervoor zou hebben. Dit segment is wel de moeilijkste moet ik zeggen, ik heb maar liefst 4 favorieten op mijn lijstje.

    -De Mercedes AMG GT is een fraaie auto, maar niet mijn type auto. Binnen hetzelfde Mercedes heb ik liever een S 500 Coupe. Een andere soort, maar ik ben verliefd op die wagen en ik zou dolgraag een SL 500 willen, liever de SL 63 AMG, maar die is ook duurder.

    -Bij mijn andere liefde Porsche zou ik kijken naar de 911 Carrera 4S (liever GT3 ook die is duurder) en de Cayman GTS.
    -Bij Jaguar zou ik kijken naar de schitterende F-Type R Coupe V8 waar bijna iedereen verliefd op is. Rekening houdend met de prijzen van de anderen kies ik de R Coupe.

    Pfff ik zou het echt niet weten; S Coupe, SL, 911, Cayman of F-Type. Voordeel is dat een Porsche Cayman en Jaguar F-Type in standaard uitvoering sneller binnen handbereik zijn.

    Login om te reageren
    • jmcclane zegt

      10 september 2014 om 20:21

      @jmcclane: 5 favorieten natuurlijk i.p.v. 4.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North