Mercedes AMG GT is officieel; alle info en foto’s

Auteur: , 123 Reacties

Mercedes heeft zojuist alle info en foto’s vrijgegeven van hun nieuwe AMG GT.

Mercedes AMG GT

Volgens Das Haus moet hun nieuwe sportieveling de vloer aan gaan vegen met grote namen als de Aston Martin V8 en V12 Vantage, de Jaguar F-Type en (goh echt?) de Porsche 911. De AMG GT wordt dan ook duidelijk anders in de markt gezet dan zijn (inmiddels overleden) grote broer, de SLS AMG.

Naast de gewone GT komt er ook een AMG GT S. Deze krijgt vooral wat extra power mee en, om maar een voorbeeld te noemen, een lichte upgrade qua remmerij. Op alle verschillen tussen de twee versies komen we later in dit artikel terug.

Het design

De vormgeving is niet alleen modern, maar hint tegelijkertijd ook naar het rijke verleden van Mercedes. Zo zijn er vleugjes van de 300 SLR Uhlenhaut en de welbekende 300 SL in te ontdekken. Vooral en profil en schuin van achter zijn de overeenkomsten goed zichtbaar. De nieuweling krijgt net als zijn voorouders een opmerkelijk bol kontje en heeft daarnaast, net als de SLS, een lange neus met een vrij ver naar achteren geplaatste cockpit.

300 SLR Uhlenhaut zijaanzicht

300 SL zijaanzicht

Mercedes AMG GT zijaanzicht

Verder is wat ons betreft vooral de achterkant goed gelukt, maar worden we (nog) niet echt wild van het front van deze sportieve Duitser. Het lijkt erop dat de snuit van de SLS is strakgetrokken en daarnaast de voor de huidige generatie Mercedessen kenmerkende koplampen heeft gekregen. Of deze het vooraanzicht een zetje in de goede richting geeft is discutabel.

De motor

Het belangrijkste verschil ten opzichte van de eerder genoemde SLS, is het motorblok, of eigenlijk de cilinderinhoud daarvan. De AMG GT krijgt namelijk een 4-liter V8 met twee turbo’s onder de kap. Deze turbo’s bevinden zich tussen de cilinderbanken om de krachtbron een stuk compacter te maken. Om de smering ook onder heftig bochtenwerk optimaal te houden heeft AMG gebruik gemaakt van een dry-sump systeem. Alles bij elkaar resulteert dit in een vermogen van 462 pk voor de gewone versie en 510 stuks voor de ‘S’.

De drive shaft die het vermogen en koppel naar de achteras brengt, is overigens gemaakt van carbon. Hierdoor is deze 50% lichter dan een vergelijkbaar exemplaar van staal. Verder is de AMG GT S voorzien van het ‘Dynamic Plus’-systeem. Kort gezegd houdt dit in dat de rubberen motorsteunen gedempt zijn, waardoor de stijfheid van het geheel variabel is. Minder stijf betekent meer comfort, maar bij een potje stevig boenderen wil je juist weer maximale stijfheid. Vandaar dat het systeem te allen tijde het juiste compromis zal proberen te vinden zodat de auto onder uitéénlopende omstandigheden uitstekend presteert. Overigens worden alle krachten op de achterwielen overgebracht via een ‘bak met dubbele koppeling, die zeven versnellingen herbergt.

Het motorgeluid wordt trouwens al dan niet geknepen door variabele kleppen in de uitlaat, die afhankelijk van het gekozen rijprogramma bepalen wat voor muziek er uit de twee vuistdikke stortkokers zal klinken. Toch een fijne gedachte dat je met deze kar dus nog steeds op zondagochtend bij je schoonouders op bezoek kunt zonder de lokale kerkdienst in de war te schoppen.

Mercedes AMG GT schuin

Het chassis

De AMG GT is gebouwd op een aluminium spaceframe, waarbij het voorste subframe is vervaardigd uit het nog lichtere magnesium. Overigens is de carrosserie ook opgetrokken uit aluminium, maar opmerkelijk genoeg was een stalen achterklep de lichtste optie. De klant kan daarnaast het dak uit carbon laten vervaardigen, uiteraard om het zwaartepunt een eindje naar beneden te helpen.

Qua remmerij wordt de GT uitgerust met stalen schijven van 360 mm rondom, waar de ‘S’ vóór schijven van 390 mm gemonteerd krijgt. Overigens kan de klant op de laatstgenoemde variant ook kiezen voor composietschijven, die vóór 402 mm en achter 360 mm meten. Deze units zijn beter bestand tegen hitte, waardoor fading later of niet op zou moeten treden. Daarnaast zijn ze een stukkie slijtvaster, maar als je dat afzet tegen de (waarschijnlijk stevige) meerprijs van deze optie is het financiële voordeel waarschijnlijk klein.

De standaardversie is verder voorzien van een mechanisch sperdifferentieel, om te voorkomen dat in een snel bochtje alle koppel naar het binnenste wiel wordt gestuurd (met een hoop rook en weinig tractie tot gevolg). De snellere ‘S’ krijgt echter een elektrisch, volledig variabel sperdifferentieel wat ‘em nog nét een tandje geschikter maakt voor een rondje op het circuit.

Model
AMG GT
AMG GT S
Cilinderinhoud3.982 cm33.982 cm3
Vermogen462 pk @ 6.000 rpm510 pk @ 6250 rpm
Koppel600 Nm @ 1.600 - 5.000 rpm650 Nm @ 1.750-4.750 rpm
Verbruik9,3 l/100 km9,4 l/100 km
CO2-emissie216 g/km219 g/km
Rijklaar gewicht1.540 kg1.570 kg
Kg/pk verhouding3,33 kg/pk3,08 kg/pk
0-100 km/u4,0 seconden3,8 seconden
Topsnelheid304 km/u310 km/u
Prijs€145.400€165.950

Mercedes kennende is het niet over één nacht ijs gegaan bij het ontwikkelen van de AMG GT. Ze mogen hun pijlen dan richten op zeer serieuze spelers in het segment, maar we gaan ervan uit dat de Duitsers hun huiswerk goed hebben gedaan en dat de concurrentie peentjes zweet. Filmpje!



123 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
gewoon porno dit!! alleen 1 ding is jammer: geen vleugeldeuren ziet er verder rest perfect uit! benieuwd naar jullie rijtest.
@henkhupelschoten: van die Duitse porno zeker, alles leuk en aardig, zolang je maar niet naar t gezicht hoeft te kijken
@bazzelijn: das ist DDR porno
Ziet er erg goed uit!
Net via live stream de onthulling meegemaakt. Schitterende wagen en geel staat hem goed, Mercedes is goed bezig qua design en wat een adembenemende interieur.
@jmcclane: ik heb hem ook zitten te volgen, mooie presentatie dat zeker vooral toen alle speciale amg’s nog eens een keer voorbij kwamen geweldig geluid overigens van de 300 sel 6.8 maar ergerde wel heel erg aan die engelsman die er steeds er doorheen aan het praten was.
@henkhupelschoten: Haha vond ik ook ja daarom ging ik het geluid ook zachter zetten :) Tijdens het live bekijken had ik je een berichtje gestuurd om je te bedanken. Inderdaad wat een geluid, maar om het via de stream mee te maken is wel gaaf gelijk live beelden i.p.v. foto’s.
@jmcclane: ik zag het ja haha! geen dank haha
@jmcclane: was in ieder geval beter dan de stream van Appel
Een beetje vreemd maar wel lekker, toch gaat deze Mercedesliefhebber voor de Jaguar F-type. Gewoon een S, minder snel meer meer dan krachtig genoeg.
Heel heel mooi. Mooi formaat. Volgens mij krijg je hier wel een glimlach van als je er in mag rijden.
Ik vind het frontje eigelijk wel mooi! Achterkant ook, en profil wil ik graag nog wat meer fototjes. Toch denk ik dat dit weer een erg goede verkooptopper gaat worden voor amg. Kan niet wachten tot de media ermee aan de haal gaat!
Mag ik de vorige aub?
doguhan_t via iPhone app
Nu nog de Black Series
Ze hebben precies heel goed naar de 911 gekeken, maar ze hebben er wel een fraaier kontje van gemaakt dan vd Porsche. De voorkant is trouwens best duf vormgegeven voor zo’n wagen. Echt geslaagd vind ik deze Mercedes dus niet.
Mooi, maar het lijkt wel erg veel op een F-Type. En ik vind de SLS mooier (moest die echt nou na 4 jaar uit productie?). En de naam is ruk. De werknaam (SLC) vond ik een betere.
@gtwillem: wat vind jij IN GODSNAAM lijken op de f type?De AMG GT lijkt in niks op de f type!
@mrniesoe: Dude… Relax, denk aan je hart. De korte overhnging, hele korte kont, lange neus en de prroportioneringen vind ik erg lijken op de F-Type (alhoewel daar de verhoudingen perfet zijn, hier lijkt het een beetje een gesmolten mix van een F-Type, SLS een Solstice).
@gtwillem: mag ik erop wijzen dat Mercedes al die dingen gebruikte nog voor er over de F-type of zelfs de E-type gesproken werd?Jaguar aapte Merc gewoon na….
Ik weet het nog niet… Ik mis wat agressie in het design! Het is nu nogal wat dufjes…
@atteh: helemaal mee eens, de voorkant lijkt nog liever dan een SLK of SL. volgens mij hebben ze de term Baby-SLS te letterlijk genomen
@wolfssjrd: Nu is het saai, over 10 jaar is het tijdloos. Ik vind hem in ieder geval bijzonder geslaagd. Auto’s zijn sowieso te druk tegenwoordig, Mercedes bewijst hiermee dat hoofdlijnen en proporties veel belangrijker zijn.
@6cylinder: Dat roep ik inderdaad al jaren, weg met die rare lijnen en frutsels. Nu ik dit zie heb ik toch weer mijn twijfels. Probleem is dat hier geen enkele rechte lijn of scherper knikje in zit, waardoor het een beetje op een puddinkje lijkt.

De F-type daarentegen vind ik een prachtige auto met name omdat de basisvorm klopt, er haast geen frutsels aan zitten, maar toch een bepaalde scherpte heeft.
@motoragent: een puddinkje, +1!
@atteh: Meer dan een uur later en ik zit nog steeds te worstelen… Het is vooral de daklijn en het lijnenspel in de kont waar ik mee zit. Het front valt wel mij wel mee eerlijk gezegd, maar de bolle lijn in het dak en dan die kont, ik weet het gewoon niet!
Ik moet zeggen dat ik bij de SLS ook altijd heb geworsteld met wat ik er van moest vinden, vond de roadster altijd velen malen mooier dan de coupé.
Nou ja, ik ga er een nachtje over slapen, ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet… Ach, zo’n auto kopen zal het toch nooit worden, dus waar maak ik mee eigenlijk ook druk om!
Ik vind hem niet wel erg mooi
@mrrallycross: niet of wel of iets ertussen? Je moet kiezen he ;)
utr1984 via Android app
Zeker niet lelijk, maar ook niet van ‘wow wat een bijzonder ding!’. Eigenlijk heeft ie qua looks niks nieuws eigenlijk. Teveel in de lijn der verwachtingen.
utr1984 via Android app
@utr1984: sowieso niet echt fan van de wat leeg en blij ogende koplampen van de huidige Benzen
Lekker hoor, jammer geen vleugeldeuren
Ja hoor.. Wat een DIK apparaat! Een lekkere C AMG, s AMG, g AMG en deze AMG gt en dan ben ik tevree!
Ziet er goed uit. Alleen bij lange na niet zo mooi als de SLS.
Ziet er niet uit. Gewoon een SLS aan een stofzuiger hangen en nieuwe achterlichten erin. Als je dan die 2 oude modellen ziet hebben ze toch de plank misgeslagen.
Achterkant is dik in orde, maar de voorzijde….. Koplampen kloppen niet en jammergenoeg is ook hier de varkensneus-grille die zo kenmerkend is voor de huidige Mercedessen erop geplakt. Ziet er niet uit. Doodzonde dat de (schitterende) SLS niet meer wordt gemaakt.
Jammer hoor…..
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
MB gaat wel steeds verder omlaag wat betreft hun topmodel bij de sportwagens. De SLR was bijna een hypercar destijds, de SLS kon zich meten met Gallardo’s en 458’jes, deze moet nu gaan concurreren met bijv. een 911.. Tijd voor MB om weer eens sportwagen hier boven te presenteren.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het voor de rest een erg geslaagde auto is! Hij zal er ook wel met 4matic komen , anders is een e/cls 63amg 4matic gewoon sneller.
Even wennen denk ik
Best wel overhyped. Het zou volgens Mercedes de mooiste auto die ze ooit gebouwd hebben zijn. Het is een mooie auto maar dan is een SLS bijvoorbeeld veel mooier. De snuit is een beetje te SL achtig.
Ik heb erg naar deze auto uitgekeken, maar de cijfers vallen me toch tegen. Die zijn slechter dan de 911 turbo. In de 911 krijg je er AWD en een achterbank voor de hond bij.
@superhans: dat komt puur door de awd van de 911 turbo.. Ik denk niet dat ze vanaf 50kmh veel voor elkaar onder doen. Een gore hond zou ik sowieso niet in mijn wagen laten. De GT heeft teminste nog een echte kofferbak. Kan je van de 911 niet zeggen.
@lambo4all: nee, een gore hond zou ik ook niet in mijn auto laten… Klap de achterbank om en de 911 heeft waarschijnlijk meer bagageruimte.
Hmm, ik had er meer van verwacht. De SLS AMG was heel strak, en duidelijk een sportwagen. Dit roept bij mij een beetje een soft gevoel op. Ben niet overtuigd. Dan heb ik het natuurlijk alleen over het design.
Goedkope grote grille, ‘schele’ koplampen.. niet moeders mooiste
Camping auto!
Mooie auto hoor.Geen verassing,maar met al die camo’s en teasers het afgelopen jaar is dat ook niet gek.De achterkant is nog het meest geslaagd, maar van het totale plaatje stuiter ik hier nou niet bepaald van de bank.Nee, ik zou hier geen 911 voor laten staan.
Ik ben er ook niet echt kapot van, maar wat ik wel een interessante ontwikkeling vind is dat de Duitse drie zich steeds nadrukkelijker in markt van de 911 beginnen binnen te dringen. Merc met deze GT, BMW met de i8 en Audi met de R8. Je krijgt steeds meer serieuze alternatieven voor de 911.

Ik ben trouwens van mening dat de F- type geen echte conurrent is van deze drie. Ik zie dat vooral als een concurrent voor de Cayman en Boxster.
@Rick-dos: Bij de Cayman en Boxster eindigt het bij 340pk, daar begint het met de F-Type mee.
@gtwillem: Maar aan de andere kant eindigen de prijzen van de F-type daar waar die van de 911 beginnen. (dacht €140.000 ofzo?)
@Rick-dos:
Als jij de V8 als instappertje ziet dan klopt die 140K wel, echter een F-type Coupé kan je voor minder dan 86K nieuw de showroom uitrijden.
@tupperware: Dat weet ik, maar dat is ook mijn punt. De duurste F-type kost ongeveer hetzelfde als de goedkoopste 911.
@Rick-dos: De duurste Cayman (voordat je de optie lijst pakt, die is flink) kost ongeveer 96k, de goedkoopste F-Type Coupe is zo’n 10 mille goedkoper. Echter, als je de V8 neemt, ben je bijna 150k kwijt, waar je ook een hele nette 911 Carrera S met wat opties voor hebt. De F-Type is inderdaad wel een beetje apart gepositioneerd, maar toen was de XK er ook nog (die voorlopig geen opvolger krijgt).
@gtwillem: Is inderdaad een beetje vreemd gepositoneerd, maar ik meen mij te herinneren dat Jaguar zelf ook de Cayman als directe concurrent voor de F-type ziet dan de 911.
@Rick-dos: Het klopt dat er steeds meer alternatieven komen voor de 911, maar waar de S-Klasse een begrip is, is de 911 dat ook.
Oude mooi, nieuwe lelijk…..Zoals gewoonlijk..
P R A C H T I G gewoon!Mercedes bewijst met deze dat er nog mooie auto’s kunnen gemaakt worden in het tijdperk van de Model S en de i8…
@mrniesoe:

De Model S is anders een bloedmooie auto.
Dr moet alleen een fatsoenlijke motor in.
Gewoon een V8 erin klappen a la Fisker Karma.
@carmasterr: Het is een kruisbestuiving tussen de XF en de Audi A6
@mrniesoe: ik vind de i8 echt veruit ds mooiste van die 3.
Dit is toch echt wat ik noem prachtig: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/check-out-the-bmw-i8-like-youve-never-see-it-before-photo-gallery_3.jpg
@jrmpower24:De i8 is wel mooi,maar niet zo mooi als de AMG GT ,en daarbij,hij poept toch wel echt een 911 uit!Zegt veel over de originaliteit :). http://9gag.com/gag/aG9QN5K/i-can-t-be-the-only-one-the-bmw-i8-looks-like-it-s-pooping-out-a-porsche-911
Rare wagen. Wat mooi staat op de S klasse coupe werkt hier helemaal niet. Ik krijg er een 996 gevoel bij. Daar is niks mis mee, maar daarvoor en daarna was het wel beter.
Mercedes weet tegenwoordig wel hoe ze mooie auto’s moeten maken :)
Oké, die is wel top hoor. Er zit iets in het ontwerp waardoor je het even op je in moet laten werken. Denk dat het daardoor ook niet snel gaat vervelen. Iets wat ik graag zou uitproberen overigens, zet er maar een op de stoep
ooooeeeeh, een bordeaux rode AMG GT… of toch die F-Type…. keuzes keuzes :-S
Gelukkig kan ik het niet betalen
Pfoeh, dat was lastig maar ik ben er uit. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik laat de F-Type hiervoor staan….
Nou , ik had wel veel meer verwacht want dit is zeker tegen mijn verwachtingen. Tekort aan agressie en een speciale look is er zeker. Hmm… kont van een s-coupe , voorkant van een vrolijke wagentje.
Wat een verrassing nog, het design van vooral voor en achterkant.. Straks op t werk nog maar een keer alles lezen en bekijken! T is een mooie dag, eindelijk istie hier!
Hij lijkt wel gesmolten.

De basisvorm is prachtig, maar hij mist een beetje scherpte rond bijvoorbeeld de koplampen, grille en in de daklijn. Ik krijg echt het idee dat ze hem net iets te lang in de oven hebben laten staan na het uitharden van de verf.
@motoragent: Ik mis een bepaalde agressie in het ontwerp, dat is het.
Wat een lelijke bips zeg, holy shit. Net een S-klasse Coupé, ook niet echt de mooiste met die strakke achterlichten. De Uhlenhaut komt in meerdere opzichten terug en dat vind ik nog steeds één van de mooiste auto’s ooit gemaakt. Ook de koplampen hebben zo’n soort vorm gekregen, alleen moest die vervloekte LED wenkbrauw er weer zo nodig boven geplakt worden. Zonder dat was het een hele aardige auto geweest, althans met iets meer flair aan de achterzijde. Die is zo steriel terwijl de rest van de wagen best vloeiend is.
Hij is wel héél erg strak, letterlijk!
Over het design moet ik nog een nachtje slapen.
1500 kg is een stuk minder dan we gewoon zijn van een grote zware mercedes coupe, maar toch wel zwaar voor een wagen die met een 911 moet concurreren.

Verder is de V8 een verkeerde keuze. Ze hadden voor een sappige 6-cylinder moeten gaan met daarop een compressor (of als het echt moest zijn een turbo).

Ze zwijgen in alle talen over de Z4 en zeggen dat het een concurrent is voor de F-type, V8 vantage, 911,… Maar door een maat kleiner te gaan als de SLS zitten ze nu met een concurrent voor de Z4 en de boxster die de prijs van een 911 heeft.
@Hupke:

Een 911 is tegenwoordig niet gek veel lichter hoor (1400 kilo voor een basis Carrera).
De echte concurrent voor de AMG GT(S) al helemaal niet, want dat is nog steeds de Turbo.
En die legt mede dankzij de 4WD 1595 kilo´s in de schaal.
Dan is de AMG relatief toch vrij licht.
@Hupke: hier in NZ vraagd iedereen eerst of er een V8 in ligt, V8 mate
@Hupke: het is ook een concurrent voor de vantage en f type.. En niet voor die kleinere z4. Of kan jij me vertellen waar je bij bmw een z4 met 460 of 500pk haalt?
@lambo4all:

Een 350pk toch al wel met de M. Niet dat dat iets uitmaakt veel van de kopers van zo’n wagens, zoals m’n nicht die nu een F-type rijdt, hebben geen flauw idee van het vermogen die kijken naar de badge en het uiterlijk.
Als de AMG gt zo’n beetje dat formaat heeft is dat een boxster, Z4 concurrent. En dat formaat heeft die wagen zie de foto’s. Da’s een stuk kleiner dan de SLS.
via Android app
Front lelijk, de rest is wel oké. Ik wil de SLS terug :(
Te “lief” design.. zie ook een beetje F-Type in die daklijn naar achteren?
Brabus please tune deze auto alstublieft zo snel mogelijk! Gooi de motor van de S-klasse S63 AMG er in dan wordt dit echt een beast.
@fastcars:
Briljant plan, als je van dragracen houdt.
Dat je de balans verneukt hebt maakt dan geen ruk meer uit…
@jrk68: Daar heb je een punt, geen motor van den S-klasse S63 AMG maar wel twee turbo’s er op. Dan zal die goed in balans zijn maar toch genoeg power hebben om te kunnen dragracen ;)
Hij lijkt van de zijkant op een z4. Nee de sls is een stuk mooier. En kwa prijs zou ik denk toch ook een ftype nemen.
Dit zou weleens de meest spectaculaire supercar van dit decennium kunnen worden.
Als magnesium fikt dan fikt het ook echt goed, daar kan geen Ferrari of Vlamborghini tegen op.

Alle gekheid op een stokje, al die lichte metalen en dan nog minimaal 1540kg, dat had toch minimaal 200kg minder moeten en kunnen zijn.
Sorry Mercedes, weer een gemiste kans om er een echte hardcore sportwagen van te maken, luxe GT’s hebben jullie al genoeg.
@tupperware: Maar Mercedes is heer en meester in het maken van ultraluxe GT’s.
Mooie auto maar niet echt opvallend of vernieuwend..
Sowieso mooie als een 911 die worden per model lelijker. Maar ik moet zeggen als echtr mercedes liefhebber dat ik toch liever nu voor een engelse auto kies. Maar liever gewoon de sls. Dat geluid die auto droom auto.
Ik vind de achterkant wel strak, maar de voorkant is toch echt te soft. Na een jaartje misschien een facelift? Zodat ze alles kunnen recht trekken aan de voorkant.
Wat een tegenvaller!
Enige wat wel mooi is is de kont.
Ik vind het geen lelijke auto, maar ik vind de am, jaguar en 911 gwn mooier.
Had wel wat meer verwacht , zo mooi is die nou ook weer niet, geef mij dan maar liever de F – type
Mooi ontwerp, over 20 jaar nog steeds. Komt er trouwens nog een nieuwe sls?
@maurits123: Moet nog voor 2020 20 nieuwe modellen komen nu hebben we ER nog een stuk of 14 Tegaan ofzo dus waarschijnlijk zit ie er tussen en ik hoop zo erg op een nieuwe slr
@henkhupelschoten: Jij begrijpt mij :) Ik dacht het jij schreef het. Zou echt geweldig zijn als er een nieuwe SLR zou komen zo ongelofelijk vet was dat destijds. Heb de SLR zelfs op schaalmodel staan schaal 1:18 :) Het is een echte meerwaarde voor Mercedes. Maar denk je dat die komt?
Ik vind het echt een fraaie auto! Zou zelf een F-type nemen maar verkies dit zeker boven een 911 of Aston.
@E34M5Touring:
Boven de 911 zeker, maar of ik hem boven de Vantage zou verkiezen?
Ik denk het niet, die staat bij mij nog steeds ex aequo op 1 met de F-type.
De F-type komt denk ik wel sneller binnen bereik.
@tupperware: Ik heb niks met Aston Martin. Althans niet met de modellen vanaf 2003. Dus die keuze is voor mij heel makkelijk, sowieso de Jag. En die V8 Vantage koop je ook al voor de prijs van een kale 320d, daar zie ik de F-type’s nog niet voor te koop staan. Vind dit een mooie 2e ;)
Weer een nieuwe Mercedes waar ik eerst aan moet wennen.
Zeker wel mooi!
WOW! dit had ik absoluut niet verwacht! Ik weet niet wat ik nu vetter moet vinden, de 6×6, de S klasse coupe of deze AMG GT?!
Sorry heb het gemist
Iphone 6 natuurlijk :)
Wow! Ik ben absoluut geen Mercedes liefhebber, maar van deze viel mijn mond open!
De slr was veel stoerder.
Dit is leuk voor een dameskapper.
Als ik het kon betalen zou ik eerder voor een f type gaan.
Niet erg geslaagd vind ik. Achterkant niet mijn ding, zoals ik ook bij de S63 de achterkant niet mooi vind. Liever een F-type of zelfs een BMW M6 (fanboy) in plaats van deze Mercedes.
Als ik moest kiezen tussen deze en de SLS dan zou ik toch echt voor de SLS gaan. De achterkant van de GT ziet er nog wel aardig uit, maar de voorkant is mislukt in mijn ogen.
Vindt hem echt op niets trekken, juist gelijk bij de SLS is die voorkant véél te lang, en de achterkant vind ik echt niet mooi, het enige wat ik aan deze auto mooi vindt zijn de koplampen, maar daar ben je niks mee
Zeer mooi en ei zo na mijn nieuwe favoriete sportwagen. Jammer genoeg voor de Duitsers is er eentje nog mooier: de F-Type. Daar laat ik alles voor staan, zelfs deze GT.
Foto 7 een beetje Pontiac solstice/Dodge viper? En foto 14 zeker f-type achtig. Achterkantje komt van een s coupe. Wel kek.
Doe de Uhlenhaut dan maar.
Dit gesmolten plastic wagentje trekt op niks.
Op foto 24 lijkt die op een scirocco.

OT: moddervette AMG
Yes nieuwe gallery, die eerste digitale gallery was shit!
Holy shit, bye bye Ftijp, dit is overtreffend op alles.. Fabulous
Reuzenstap terug van de prachtige SLS !
Ik vindt deze nieuwe echt niet mooi, terwijl ik bijna mijn huis verkocht zou hebben voor een SLS.
@367pk: Ik vinD…
@mrniesoe:
Wat vind jij?
Nu maak je mij wel nieuwsgierig..
@mrniesoe: klopd, je hebd helemaal gelijk
Dat schermpje ziet er nu enigszins geïntegreerd uit. Niet zo lelijk erop geplakt als bij bijvoorbeeld een A45 oid. Verder prachtige wagen!
Lelijke bak, doe mij maar de F-Type
Porsche 911 dak, wel een beauty
Oke, wie is het met me eens.. De achterkant is geinspireerd op de Stirling Moss, met dat platte stukje en die lichten..
Ik vind hem toch erg lekker uitzien, maar of hij de F-type overtreft? Dat toch net niet/
Toch wel apart dat zoveel mensen dit ’n mooie auto vinden. Ik vind ’t persoonlijk ’n regelrecht gedrocht, sowieso heb ik die idioot lange neus altijd belachelijk gevonden, net zoals bij de SLx modellen. De verhoudingen zijn daardoor totaal zoek. Doet mij altijd denken aan die oude Amerikaanse sloepen, waar bij je de achterkant kwa lengte amper kon onderscheiden van de voorkant!
Het enige wat waarschijnlijk wel mooi zal zijn is de sound, aangezien AMG daarin meester is :-)

Nee, geef mij maar ’n Maserati, ’n Aston Martin, of ’n Lexus LFA als ik mocht kiezen in deze prijsklasse.
Net als veel mensen hier heb ik nagedacht welke auto ik zou kopen, mits ik de centen ervoor zou hebben. Dit segment is wel de moeilijkste moet ik zeggen, ik heb maar liefst 4 favorieten op mijn lijstje.

-De Mercedes AMG GT is een fraaie auto, maar niet mijn type auto. Binnen hetzelfde Mercedes heb ik liever een S 500 Coupe. Een andere soort, maar ik ben verliefd op die wagen en ik zou dolgraag een SL 500 willen, liever de SL 63 AMG, maar die is ook duurder.

-Bij mijn andere liefde Porsche zou ik kijken naar de 911 Carrera 4S (liever GT3 ook die is duurder) en de Cayman GTS.
-Bij Jaguar zou ik kijken naar de schitterende F-Type R Coupe V8 waar bijna iedereen verliefd op is. Rekening houdend met de prijzen van de anderen kies ik de R Coupe.

Pfff ik zou het echt niet weten; S Coupe, SL, 911, Cayman of F-Type. Voordeel is dat een Porsche Cayman en Jaguar F-Type in standaard uitvoering sneller binnen handbereik zijn.
@jmcclane: 5 favorieten natuurlijk i.p.v. 4.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).