• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz E 300 BLUETEC en E 350 CGI

Auteur: autoblogger, gepost 9 november 2007 om 20:33 – 12 Reacties

Mercedes E 300 BLUETEC

Het was al aangekondigd op de IAA in Frankfurt twee maanden geleden, Mercedes-Benz komt met een E-klasse 300 BLUETEC en E-klasse 350 CGI. Met behulp van BLUETEC-technologie is de nieuwe E 300 BLUETEC de schoonste diesel ter wereld in zijn klasse (met de nadruk op dat laatste). Verder wordt het leveringsprogramma uitgebreid met de nieuwe Mercedes E 350 CGI, die wordt aangedreven door een direct ingespoten benzinemotor.

Mercedes-Benz E 350 CGI
De E 350 CGI is voorzien van een direct ingespoten benzinemotor met een verbrandingsproces dat wordt bepaald door de inspuiting. Deze krachtbron werd in het voorjaar van 2006 voor het eerst getoond in de CLS 350 CGI en is nu ook voor de Limousine- en Estate-uitvoeringen van de E-Klasse leverbaar.

In vergelijking met de E 350, waarvan de levering wordt voortgezet, heeft de 215 kW/292 pk sterke V6-motor 20 pk meer vermogen en 15 Nm meer koppel (365 Nm), terwijl het brandstofverbruik tien procent lager ligt. Volgens het NEDC-gemiddelde verbruikt de E 350 CGI Limousine, die van 0-100 km/u accelereert in 6,8 seconden, slechts 8,7 liter benzine per 100 kilometer. Bij beide modellen is de topsnelheid elektronisch begrensd tot 250 km/u.

De E 350 CGI is verkrijgbaar als Limousine en Estate, prijzen beginnen vanaf € 70.400 incl. BTW en BPM.

Mercedes-Benz E 300 BLUETEC
In Europa levert Mercedes-Benz de nieuwe E 300 BLUETEC naast de E 320 CDI, die in het programma blijft. Het iets lagere maximum vermogen van de nieuwe BLUETEC-uitvoering, 155 kW/211 pk in plaats van 165 kW/224 pk, is het gevolg van de maatregelen die zijn gericht op minder uitstoot en een lager verbruik. Het koppel van 540 Nm blijft ongewijzigd. Het brandstofverbruik van de E 300 BLUETEC volgens NEDC-norm ligt tussen de 7,2 en 7,5 liter diesel per 100 kilometer.

De E 300 BLUETEC is leverbaar als Limousine, vanaf € 68.500 inclusief BTW en BPM, de levering start begin 2008.

Mercedes-Benz E 300 BLUETEC en E 350 CGI

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen
  • Mercedes EQA komt nu sneller van zijn plek

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

bluetec, Diesel, e-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « CM426 Merlin: nog meer Nederlands design
Volgend bericht: Afbeeldingen van nieuwe Nissan Murano gelekt? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wohoow zegt

    9 november 2007 om 20:41

    Goed bezig. Mercedes #1 !

    Altijd goede kwaliteit, strak design en vooral ook sterke en revolutionaire motoren.

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    9 november 2007 om 20:55

    goede zet… door de motor ff op te voeren, zullen de klanten toch voor de schonere kiezen (Y)

    Login om te reageren
  3. Patrick zegt

    9 november 2007 om 21:14

    “215 kW/292 pk sterke V6-motor 20 pk meer vermogen en 15 pk meer koppel (365 Nm), ter”

    volgens mij moet dat tweede Newtonmeter zijn
    –edit: thanks, het is inmiddels aangepast–

    Login om te reageren
  4. Dropdown zegt

    9 november 2007 om 22:16

    Bpm begin 2008 afgeschaft kijken wat ie dan kost..
    7,5 liter diesel per 100 kilometer Is echt goedkoop rijden dan

    Login om te reageren
  5. Rob Ocop zegt

    9 november 2007 om 22:36

    @ Wohoow

    Mercedes altijd goede kwaliteit? Het zal dan toch zeker niet de E-klasse van de laatste 2 generaties zijn.

    Login om te reageren
  6. egon8 zegt

    10 november 2007 om 09:22

    @Rob Ocop: ikzelf rij met de laatste generatie, en nu na bijna 5 jaar en 300000 km heb ik als enige probleem een kapot lampje aan de nummerplaat gehad (wat de boordcomputer ook nog doodleuk aangaf, zelfs met detail dat het het linkerlampje was). De BMW 3 daarentegen van mijn vrouw had daarentegen maar 30000 km nodig voor een kapotte brandstofpomp, en na 50000 een kapotte airco. Zij rijdt dus nu ook Mercedes (SLK)

    Login om te reageren
  7. Incognito zegt

    10 november 2007 om 09:28

    Wat is de saaiste auto? De Toyota Yaris of de Mercedes E?

    Login om te reageren
  8. Benny1 zegt

    10 november 2007 om 14:08

    BPM korting JP en Wouter B. kom er maar in !

    Login om te reageren
  9. JesperF zegt

    10 november 2007 om 14:14

    Als ze de schone auto’s willen stimuleren in ons landje, moeten ze de BPM voor deze auto’s gewoon afschaffen.

    Login om te reageren
  10. Haroddin zegt

    10 november 2007 om 15:15

    @Rob Ocop
    Enkel met de laatste generatie (W211) zijn er problemen geweest na introductie met de electronica, al zouden die er tegenwoordig ook uit moeten zijn. De generatie ervoor (W210) is bij mijn weten niet gekend als grote electronicalastpost. Daar hebben we er hier 2 van staan, eentje met 200k en eentje met 450k op de teller, beide zonder ooit problemen gehad. Los daarvan kan je met elk merk en elk type slechte ervaringen vinden hoor.

    @Incognito
    De Yaris :p en die heeft dan nog zn groen imago tegen :p

    Login om te reageren
  11. looneytune zegt

    10 november 2007 om 15:57

    @ Rob Ocop

    De 1e generatie W211 ( zoals eerder ook al gezegd ) gaf wat electronica problemen , en daarnaast was de E270Cdi een probleem geval zowel electronisch als motorische ( vandaar nu de E280Cdi )

    wij hebben zelf ook een E220Cdi en nog geen problemen gehad maar hij is dan ook van 2006 met 47 000 km op de teller.

    Login om te reageren
  12. Wohoow zegt

    10 november 2007 om 21:36

    Rob Ocop,zonder verstand zit jij hier zo dom te lullen !

    Wij hebben een Mercedes S klas, nog nooit **een** probleeem mee gehad, en hetzelfde met onze Mercedes C !
    Mercedes is gewoon de beste kwaliteit di ete koop is.

    Waarom is de Mercedes E saai ????
    Hij heeft ene mooi strak designtje + goed vermogen, ook die E180 compressor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North