
Mercedes zal in Genève de Vision C220 Bluetec onthullen. Bluetec wordt gebruikt om Amerikanen aan de diesel te krijgen, in dit geval gaat het daarbij om een 2,2-liter turbodiesel motor. Deze heeft een vermogen van 170 pk en 400 Nm max koppel…
Eerder zagen we de Mercedes GL Vision Bluetec, dit is een SUV met 4.2 liter V8 diesel (290 pk en 700 nm). Het officiele verbruik van de GL420 is 9,8 liter per 100 kilometer, bij de C220 gaat het slechts om 5,5 liter per 100 kilometer.
Mercedes is druk bezig om de Bluetec technologie verder te ontwikkelen, in 2008 kunnen we de eerste personenauto’s op de markt verwachten.
ik vind het een goede zaak van mercedes.
Bluetec = Marketing ?
Dan ziet een 3-serie er toch stukken beter uit zeg! Wat een lelijke bak, er schiet maar een woord te binnen: TAXI!………
een koppel van 400Nm is wel enorm voor een 2.2 liter…
@Knilles: ik vind hem nog niet zoo lelijk, behalve de achterkant dan
Die achterkant zou door een ontwerpen van Kia ontworpen kunnen zijn.
Die grill aan de voorkant lijken rechtstreeks uit die oude ‘pooier-bakken’ te komen.
En die lampen uit een Astra.
overdrijven is ook een kunst he jongens, dit ziet er nog minstens 10 keer beter uit dan de 3 serie bmwie?
MB Klasse !! ga zo door..
Kan er mij eens iemand zeggen waarom de we persé allemaal moeten dieselen?
@StevenI
400Nm koppel is niet enorm voor een 2.2liter. Lexus IS220D heeft ook 400Nm koppel, net zoals zijn kleine Toyota broer.
@mstr: volledig akkoord met je opinie over de voorkant. Ik vind hem echt lelijk. Alsof ze een ontwerp hadden liggen voor de S, het samengeperst hebben, en vervolgens op het onderstel geschroeft hebben. -edit: nutteloze aanvulling-
@ Nightfox
De lexus en toyota hebben dezelfde motor, dus het is niet zo gek dat ze allebei dezelfde waarden produceren. En dat die twee allebei 400Nm koppel hebben wil niet zeggen dat het dan niet nog steeds veel kan zijn hoor ;)
Daarnaast moet er wel bijgezegd worden dat mercedes bij deze motor een stukken lager verbruik claimt te hebben dan de Lexus. Scheelt gecombineert 0.8l op 100km. Lijkt niet zo veel, maar procentueel is de mercedes dus wel ongeveer 13% zuiniger!
ik zag liever een ontwikkeling in waterstof..hybride…lpg… .. maar nee…..diesel
-edit: ip ban-
@ Knilles, mstr en PieterA
Knap werk jongens, mooi beargumenteerde meningen allemaal!
Fijn dat er nog steeds mensen zijn die zo bij kunnen en willen dragen aan een discussie….
Wat ik wil zeggen is:
kom op, doe eens gek en lees de huisregels: laat die ongefundeerde uitspraken maar achterwege, en als je niks constructiefs te melden hebt, dan meld maar niks!
@ deon
De toyota/lexus heeft 177pk…da’s 7pk meer dan de mercedes wat dus ook ’t verbruik kan verklaren.
Komt daar ook nog eens bij dat de compressie verhouding ook lager is dan de mercedes diesel…laagste compressie verhouding van alle diesels die er bestaan.
Off topic, maar wel mercedes gerelateerd: vandaag een gewone R-klasse gezien + een zwarte R55 amg! Nu zie je al niet veel R-klassen ( gelukkig), dus een R55 is dan wel iets zeldzaam.
O ja, en ook 3 cls-en zien rijden.
Twas precies mercedesdag vandaag.
Nette waarde voor een auto met zoveel vermogen , maar of je nou amerikanen zo aan het dieselen krijgt?
ik weet niet maar misschien ligt het aan mij… maar dat plaatje van de achterkant.. doet me echt TE veel denken aan een 3 serie…
ben ik de enigste???
Goh, deze lijkt weer op een BMW. Inderdaad op de 3-serie, alleen dan minder mooi.
Ik ben volledig voor
@ (oa) martijn en larrs
Het gaat in dit bericht nu even niet om de looks ok. Het gaat om de motor. En de hele bluetec serie vind ik overigens een goede zaak!
bluetec is toch eigenlijk alleen maar een mooi verzonnen woordje. Is toch gewoon een diesel met verbeterd katalysator systeem…Die aan strenge emissie eisen voldoet??
@ autoblogger, daimler chrysler & VAG-groep, hebben dus weer een mooi marketingapparaat in werking gesteld voor de amerikanen..en misschien ook wel vanaf 2008 voor de europeanen.
Haha Amerikanen aan de diesel krijgen…je kan ze net zo goed versnellingsbakken proberen te verkopen.
@zoef
de m5 hebben ze me een handbak voorzien net omdat de amerikanen het prefereerden ;)
amerikanen hebben blijkbaar weinig problemen met het dieselrijden…mercedes heeft in 2005 de E320CDI geintroduceerd nadat de MB diesel daar lange tijd niet meer anngeboden werd en die auto doet het daar wonderbaarlijk goed – zelfs zo goed dat menig californier er zich ook een heeft aangeschaft en zich door de mazen van de wet de auto heeft laten registreren (geen diesels in californie tenzij ze 7500 mijl of ouder zijn).
Ook in de US stijgen de brandstofprijzen en ook in de US begint men te zien wat de huidige diesels kunnen presteren bij een gereduceerd brandstofverbruik (in vergelijking met een benzine auto)…dat dieselrijden gaat daar helemaal lukken – het is niet voor niets dat mercedes de diesellijn daar uitbreid nadat ze het eerst een 2 jaar hebben geprobeerd met alleen de E320CDI.
Wat overigens ook zeer opvallend is in de US is de minder snelle waardedaling van een mercedes in vergelijking tot een BMW – maar dat geheel en al terzijde…
greetingz,
@Knilles.
Iedereen die zegt dat Mercedessen taxi’s zijn, maakt eigenlijk een groot compliment aan Mercedes! Want waarom kopen taxibedrijven bijna alleen maar Mercedes: Omdat dat de beste auto’s van de wereld zijn! Die gaan het minst snel kapot! Waarom zouden ze niet de beste auto’s kopen, als er met die taxi’s 500.000 km wordt gereden?
PS: Dat bluetec is natuurlijk goed…;)
Wat betreft het vermogen enz van de toyota/lexus. De motor heeft idd 7 pk meer maar waar dat vermogen blijft??? In alle testen loopt die toyota niet harder dan 210.. de VAG of BENZ motoren lopen toch mooi allemaal richting de 225… (met minder vermogen en in vag geval ook nog koppel..) Oh ja, de touran 170pk waar tegen getest werd is ook nog zwaarder… Dus ik weet niet hoe ze dat vermogen meten bij Toyota.. Verder ziet deze benz er strak uit.. alleen dan weer dat prijskaartje…
@Steve
In de US zijn MB dan ook een pak populairder dan BMW,
In volgorde is het m.i. MB, BMW en dan ergens achteraan Audi
ik vin de c concept veel vetter die zag eruit als een kleine cls egt heel gaaf en ik vind ook dat ze goed bezig zijn met hun bluetec maar deze c ziet er ook wel redelijk mooi uit
Bluetec is een goed idee. Laat maar zo snel mogelijk hier komen!
{Trevor schrijft,
27 February 2007 om 10:18
Wat betreft het vermogen enz van de toyota/lexus. De motor heeft idd 7 pk meer maar waar dat vermogen blijft??? In alle testen loopt die toyota niet harder dan 210.. de VAG of BENZ motoren lopen toch mooi allemaal richting de 225… (met minder vermogen en in vag geval ook nog koppel..) Oh ja, de touran 170pk waar tegen getest werd is ook nog zwaarder… Dus ik weet niet hoe ze dat vermogen meten bij Toyota.. Verder ziet deze benz er strak uit.. alleen dan weer dat prijskaartje…}
Kan je aangeven over welke testen je het hebt.
Ik heb met mijn Avensis DCAT 219 gereden ( volgens Tom tom ) en 235 volgens de teller
Niet Bleutec = Marketing? Maar Bleutec = Marketing!
De naam heeft helemaal niets te maken met de brandstof.
Maar dat maakt opzich niet uit. Als die Amerikanen weigeren diesel te rijden, dan FOPPEN we ze toch gewoon!! haha
Oja, mag ik nog even zeggen dat ik die nieuwe C ontzettend lelijk vind? Pff die kont is direct import uit China ofzo?
tjonge jonge wat een mooie auto eerlijk waar pracht bak
Ik hoop wel dat de amerikanen zullen opteren voor de 4 cilinder…
Ik bedoel, of ze hem zullen kopen.
Het is beetje achterhaald dat elke americaan V8 rijdt hoor.
De aller eerste mooi Mercedes C-klasse. Hier in Amerika zie je ze niet, maar deze gaat het waarschijnlijk in Amerika goed doen. Aangezien de Amerikaanse automarkt steeds meer naar zuinige auto’s kijkt, zou dit een goede stap zijn voor Mercedes. Maar kans op de overwinning is zo goed als onmogelijk. Toyota, Lexuc, Ford (U.S.A.) en GM doen het veruit het beste in Amerika. Vooral de Lexus GS 300 is de markt aan het stelen met zijn zeer snelle hybride motoren. Toyota ook, maar voor de meeste Amerikanen te klein en te traag. Ford Explorer blijft toch voor veel Amerikanen jeep nummer 1 . In California wordt
de Lexus GS en Ford Explorer veel gebruikt door de overheid (DOD). Ik dwaal af van het verhaal merk ik. In plaats van dat ik het over de nieuwe Mercedes C-klasse heb, heb ik het meer over de Amerikaanse automarkt. Maar in ieder geval een mooie auto van Mercedes.
Msc SFA Jasper Witlox Los Angeles
PS: Federal Agenten hebben ook wel eens momenten van rust. Groeten uit California LA.
@ Stephan; Het is ook achterhaald dat je Amerikaan met een C schrijft… ;)
@ Jasper,
Ik denk dat een Amerikaan liever in een Mercedes rijdt dan in een toyota…
Daarom denk dat Mercedes het zeker goed gaat doen in Amerika, al helemaal omdat dit model voor het eerst gelanceerd is om ook de Amerikaanse markt te veroveren. Dat is ook gewoon de rede waarom jij deze de eerste mooie C vindt!!!
Ik ben er heilig van overtuigd dat mercedes het goed gaat doen daar
@ philip
4 cilinders is goud waard in amerika deze auto word gegarandeerd een groot succes
ben ik van overtuigd met volle 100%
Wat een jaloers wijvengemekker altijd als het om Mercedes gaat…..bah…..
Wat weer een kolder net doen of er weer iets nieuws in onwikkeling is.
In vrachtwagens worden deze technieken al lang toegepast in het kader van de euro 5 norm. In combinatie met een toevoeging AD-blue.
De meeste nieuw verkochte vrachtwagens voldoen nu al aan die norm.
Geweldig !!!mooie vormen maar strakke kleur en echt mijn merk…….maar voorlopig denk ik nog schoon en aan de toekomst en heb ik alleen nog maar geld voor een scooter …..cilent en schoon. Have a look!Je zult versteld staan.googlese!!!
knilles. u bent gewoon fanaat. dus ,hou het liever stil, want u hebt misschien nog nooit een mercedesstuur in uw handen gehad
Ja het is een vette bak ,geen TAXI ,wel in de c-klasse ,zal benieuwd zijn naar de v-klasse .
En de prijs ? pff… zal wel aardig aan de dure kant zijn +€50.000
Kevin
@ Martijn….nee je bent de ENIGE….
Hey
Iedereen zit te vergelijken met een lexus/toyota 2.2 d-cat met 177pk-130kw en 400Nm Koppel.
Nu heb ik een een lexus gereden met 177 pk, 6-bak en sportonderstel.
deze kreeg ik niet sneller naar de 100 dan mn E270cdi met ook 177 pk maar met automaat 425Nm koppel, handbak heeft ook 400Nm.
maar ook de top is bedroefend laag voor een auto waar je een hernia krijgt als je instapt. en naar het comfort hoef je al helemaal niet te zoeken. de top bleef trouwens steken op 207 op de GPS en 214 op de klok.
bij de E270cdi (w211) gaat deze 242 op de klok en loopt op de GPS 238
ik vind dat teminste waardes die niet zomaar uit de mouw zijn geschud
en de E loopt met normaal verbruik ook nog eens zuiniger.
Bedankt voor je tijd
ik vind hem wel lauw
Hier een interview met Dr. Weber himself…
http://www.youtube.com/watch?v=jMZf3yS7WKE
ik vind de neiwue C Heel Erg Mooi zelfs…
de 3 serie van bmw vind ik mooi maar de c klasse toont dan tog iets meer…
en diesel nee dat staan me totaal niet aan …
In plaats van te zagen dat het een mercedes is wees toch eens blij dat dankzij dit soort technieken we waarschijnlijk tegen 2012 niet allemaal met een 1000cc tje moeten rijden of 1400cc dieseltjes.
Ik heb de C220 cdi vorige week besteld en heb afgelopen zaterdag voor het eerst proef gereden (helaas in een automaat, ik pook liever zelf). En ik kan dus uit eerste hand melden dat die 170pk’s en 400nm meer dan voldoende “duwen” in je rug. En ik was een getunde leon FR diesel gewend met +/- 190 pk. Wat mij betreft is het enige nadeel aan de nieuwe c220 de levertijd… Ik krijg hempas in september. Groet Vincent