• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C350 CGI BlueEFFICIENCY – ook benzine kan groen zijn

Auteur: Wouter, gepost 24 oktober 2008 om 16:33 – 27 Reacties

Mercedes C 350 CGI BlueEFFICIENCY
Of blauw natuurlijk, want dat is het nieuwe groen. Anyway: Mercedes komt met een geinig nieuw liev-voor-milieu-autootje: de C350 CGI BlueEFFICIENCY die toevallig ook 292 pk heeft.

Dankzij de toevoeging van directe benzine-injectie steeg het vermogen van de 3.5 V6 van 272 pk voor de reguliere C350 naar de genoemde 292 pk. Ook het koppel steeg: van 350 naar 365 nm. Daar is nog niets groens aan, maar ook het brandstofverbruik daalde aanzienlijk. De reguliere C350 verbruikt gemiddeld 9,7 liter per 100 km en dat daalde naar 8,3 l/100 km voor de C350 CGI BlueEFFICIENCY. Daardoor daalde ook de CO2 uitstoot van 232 tot 193 g/km. Dankzij het gestegen vermogen is de
C350 CGI ook nog eens een stuk sneller: de sprint naar de 100 werd 0,2 seconden korter waardoor de tijd op 6,2 seconden uitkomt.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

c-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « Lamborghini Gallardo LP560-4 voor de Italiaanse politie
Volgend bericht: Spyshots Audi TT-RS roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. thijs zegt

    24 oktober 2008 om 16:38

    maar nog bijna 1:10. Je kan natuurlijk ook niet verwachten dat zo’n 3.5l zonder een slokje kan, maar die co2 uitstoor is wel veel verminderd zeg! Verbranding verbeterd of iets dergelijks?

    Login om te reageren
  2. W!d zegt

    24 oktober 2008 om 16:40

    kijk.. zo zie ik het graag.. sneller en zuiniger

    Login om te reageren
  3. Ton zegt

    24 oktober 2008 om 16:49

    Hoe kan het verbruik met ruim 14% afnemen en de CO2 uitstoot met bijna 17%?

    Ik nie snappe…

    Login om te reageren
  4. LM zegt

    24 oktober 2008 om 16:49

    Waarschijnlijk zo van die truckjes om het wat zuiniger te doen lijken hoewel er niemand dit model koopt…

    Login om te reageren
  5. Emile_Benz zegt

    24 oktober 2008 om 16:49

    @ wouter: lief is met ’n F, niet met ’n v…

    Login om te reageren
  6. LM zegt

    24 oktober 2008 om 16:50

    Waarschijnlijk zo van die truckjes om het wat groener te doen lijken hoewel er niemand dit model koopt…

    Login om te reageren
  7. Onehp zegt

    24 oktober 2008 om 17:03

    @Ton: verbruikscijfers zijn afgerond, daar zit al enkele procent variatie: bv. 9,74 = 9,7 ; en 8,26 = 8,3 ??

    Login om te reageren
  8. Ton zegt

    24 oktober 2008 om 17:10

    Onehp,

    Goeie, dan kom ik op een verbruiksafname van íets meer dan 15%.
    Mis ik nog bijna 2%.

    Als ik dan óók de CO2 cijfers op die manier onder handen neem, is het verschil nog steeds niet helemaal verklaard.

    We worden beduveld door Mercedes! :D

    Login om te reageren
  9. Niels zegt

    24 oktober 2008 om 17:16

    Wel enorm mooie foto’s in de galerij, klasse!

    Login om te reageren
  10. LJ zegt

    24 oktober 2008 om 17:19

    I LOVE GREEN (or blue..whatever…)

    Login om te reageren
  11. DennieFR zegt

    24 oktober 2008 om 17:46

    Wat kan het iemand die een auto koop waar een 3.5liter in ligt zijn reet roesten hoe zuinig ie is?
    Ik bedoel,kan je niet beter een de 1.8 uitvoering werken?
    Die worden namelijk in 60-voud meer verkocht dat de 350’s.
    Maar een leuke stunt voor je naam te zuiveren ;)

    Login om te reageren
  12. Pieter Bayens zegt

    24 oktober 2008 om 17:53

    @ DennieFR
    Het probleem dat je straks hebt als de nieuwe CO2 regels ingaan, is dat je als merk geheel beoordeelt wordt. Voor iedere gram die je gemiddeld als merk meer uit stoot, moet je gaan betalen. Met andere woorden, ook al worden er 30 keer meer C200’s verkocht dan C350’s, als je voor hetzelfde geld in de 350’s 39 gram reductie kan behalen, en bij de C200’s in de marge moet gaan kutten (2 gram reductie oid), is die 39 gram natuurlijk een easy-win voor het gemiddelde.

    Login om te reageren
  13. LP640 zegt

    24 oktober 2008 om 18:22

    Én, @DennieFR+Pieter Bayens, ook denken aan de volgende generatie(s); zoals mij ;)

    Login om te reageren
  14. Emmanuel zegt

    24 oktober 2008 om 18:47

    @Pieter

    En dat wordt niet gewogen naar verkoopsaantallen? Want dan legt Mercedes toch onmiddellijk 10 versies van een 500cc 2cilinder diesel in zijn S-klasse (die geen kat koopt) en kunnen ze voor de rest doen wat ze willen.

    Login om te reageren
  15. Brian zegt

    24 oktober 2008 om 18:48

    Mooie cijfers alhoewel ik dit idee wel beetje weird vind..

    Login om te reageren
  16. Een betere ontwerper zegt

    24 oktober 2008 om 19:39

    @Emmanuel: niemand koopt een S? Waar haal je dat nou weer vandaan? Volgens mij was de huidige S sinds de intro een van de best verkopende in zijn segment….

    Vind het een leuk idee, leuk gedaan. Weer een klein stapje verder.

    Login om te reageren
  17. Walter zegt

    24 oktober 2008 om 19:53

    De foto’s in de gallery betreffen C-klasses van modeljaar 2007. De nieuwe C350 CGI is echter een modeljaar 2008 (zie verandering spiegels)

    Login om te reageren
  18. Fortuna zegt

    24 oktober 2008 om 20:05

    “Daar is nog niets groens aan, maar ook het brandstofverbruik daalde aanzienlijk.”

    Hoezo, ‘daalde ook’? Al hetgene ervoor opgesomd werd, steeg!

    Login om te reageren
  19. A. de Wit zegt

    24 oktober 2008 om 21:04

    Zozie je maar weer Mercedes bouwd ook de beste motoren ter wereld. Wat bijna niemand weet is dat mercedes het meeste geld inversteerd in ondwikkelingen van nieuwe technieken dan alle merken die er bestaan. Deze ondwikkelde technieken worden ook het meest gecopieerd door andere merken. Er wordt nergens zoveel gecopieerd als van Mercedes om dat ze ook het meeste geld en Ingenieurs bebben dan alle andere merken.

    Login om te reageren
  20. Willem dL zegt

    24 oktober 2008 om 21:13

    Nouja ik vind dit dus niet indrukwekkend, wat onze 3 liter 530i (2008) heeft 272 pk en rijdt 1 op 13 gecombineerd. Wat ik in de praktijk zelfs nog haal ook!

    Login om te reageren
  21. Willem dL zegt

    24 oktober 2008 om 21:13

    A. de Wit, zie alsjeblieft mijn reactie, keep in mind dat de 5 serie nog een stuk groter is ook he!

    Login om te reageren
  22. Willem dL zegt

    24 oktober 2008 om 21:15

    O en A. de Wit, doe wat aan je spelling man, kom op, zo neemt niemand je post serieus (ook de informatie slaat NERGENS op, maar goed).

    Login om te reageren
  23. Democraatus zegt

    24 oktober 2008 om 21:56

    Ik kan niet anders dan onder de indruk zijn van dit soort cijfers versus verbruik.

    Login om te reageren
  24. Willem dL zegt

    24 oktober 2008 om 22:12

    @Democraatus, ook jij zie mijn post!

    Login om te reageren
  25. A. de Wit zegt

    25 oktober 2008 om 00:11

    Willem dL

    De spelling heeft hier niets mee te maken om een post serieus te maken. En doe eerst wat aan je huiswerk als je een opmerking gaat plaatsen. Deze informatie staat in de autokampioen van september 2008. (Deze informatie is onderbouwd)

    Login om te reageren
  26. Willem dL zegt

    25 oktober 2008 om 02:10

    A. de Wit, ben wel zeer benieuwd naar de bron van Autokampioen dan, gezien jij spreekt over Mercedes, een merk dat nou niet bol staat van innovaties. Anders zouden ze niet over een bluetec model spreken wat, mits ik mij niet vergis, een C label krijgt.

    En spelling heeft daar wel mee te maken, want je lijkt wel een kind van 6.

    Login om te reageren
  27. Bas zegt

    25 oktober 2008 om 18:06

    Met al die blablabla en grote bakken met gebakken lucht haalt de auto 8,3 L/100km!?
    Simpele Mitsubsidie Oulander sports 2 liter haalt dat ook (vergelijkbaar in gewicht)
    Wat een crap…beter voor het milieu in de zin van….het persoonlijke leef milieu dan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North