• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C63 AMG door Kleemann [updated]

Auteur: Alwood, gepost 19 maart 2009 om 16:27 – 33 Reacties

Kleemann C63K


Het blijven drie leuke wagentjes, de RS4, M3 en C63. De RS4 is echter al wat ouder en roept steeds meer een ‘kennikkal’-gevoel op, de M3 is de logische keus en dan is er ook nog een C63. De laatste is met zijn absurd grote 6.2 V8 zeker weten de party-boy van de drie en is wederom volgepompt met pillen. Kleemann is de naam, aangenaam.

Stijf van de pillen en de drank produceert de Mercedes C63 AMG met Kleemann C63-K2 kit 560pk en 700Nm. Best wat ‘power’ voor in een klein sedannetje. Het is dan ook aan te raden bijzonder speciaal rubber te monteren (extra dik!) wil je deze auto af en toe met de traction control uit rijden. Waar de standaard C63 al om gaat met banden zoals koekiemonster met eh… koekjes, heeft het beest van Kleemann eerder de vreetcapaciteiten van een nijlkrokodil. Hap, slik, weg band. Verdere specificaties zoals acceleratietijden worden niet door Kleemann gemeld.

Verder blijft Kleemann met de handjes van het uiterlijk af. Niks ordinair plastic, en als je een originele kleur wil zoek je maar een spuiter. Wel zijn er nog velgen beschikbaar met een maximum diameter van 20 inch. Bovendien is de 63-AMG-performance kit ook beschikbaar voor alle andere Mercedes modellen met dit blok. Voorheen wist de Duitse tuner slechts 545pk vrij te maken. Mocht het Kleemann pakket niet ‘dik’ genoeg zijn en zijn uiterlijke wijzigingen aan het C’tje welkom dan kan het beste bij Carlsson rond gekeken worden.

Update: Nu met nieuwe plaatjes! Kleemann zelf had alleen een ‘saaie C‘ staan maar gelukkig zwerft de C63K weldegelijk rond op het net.

Kleemann C63K kontje

Oud plaatje:

Kleemann C63 AMG

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies
    Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c63, kleemann, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Carmageddon: autoshows worden massaal gecanceld
Volgend bericht: Cadillac houdt de kids wel stil (wifi in de auto) »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    19 maart 2009 om 16:30

    AMG>Carlsson>Kleemann.

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    19 maart 2009 om 16:30

    Een keer iets anders, geen visuele upgrade.
    Mansory: kijk en leer… :D

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    19 maart 2009 om 16:32

    Komisch wel. Dik getunede AMG merc en met z’n 6.2 liters nog steeds maar 90pk/liter. De standaard C63 zelfs een sneue 80.

    Waarom wordt er bij een Amerikaanse auto stante pede op gemekkerd maar komt MB er wel mee weg? :)

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    19 maart 2009 om 16:32

    geen extra plastic, maar opkrikken die hap. lekker hoor!

    Login om te reageren
  5. Breinstein zegt

    19 maart 2009 om 16:33

    Is de afgebeelde C wel een AMG? Aangezien hij er wel heel erg standaard uitziet. Mocht het een AMG zijn dan is het de ultieme wolf in schaapskleren.

    Login om te reageren
  6. jdm zegt

    19 maart 2009 om 16:36

    [fanboymode]
    ahh het is geen amg op de foto’s, dan is hij lelijk!!
    [/fanboymode]

    wow een AMG!! LEKKER MOAN!!11oneone

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    19 maart 2009 om 16:37

    Met uitzondering van de velgen lijkt hij wel minder opvallend geworden. Alsof er AMG-onderdelen vanaf zijn gehaald… :?

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    19 maart 2009 om 16:37

    Ah, Breinstein dacht hetzelfde…

    Login om te reageren
  9. sacha zegt

    19 maart 2009 om 16:40

    Op de foto is geen AMG uitvoering, maar de Avantgarde of zoiets.

    Login om te reageren
  10. Racer X zegt

    19 maart 2009 om 16:41

    Die velgen zijn echt een maatje te groot…

    Login om te reageren
  11. Rolls-Royce Motorcars zegt

    19 maart 2009 om 16:44

    Mooie bodykit! Tenminste niet zo lelijk en overdreven als die andere getunede C63’s. Maar de ultieme getunede C-klasse blijft voor mij de Brabus Bullit.

    Login om te reageren
  12. Benjamin1 zegt

    19 maart 2009 om 16:45

    @ Racer X

    Inderdaad, dat zal vast lekker rijden…niet dus.

    Login om te reageren
  13. der otto zegt

    19 maart 2009 om 16:45

    Dit is geen AMG
    Geen powerdomes op kap, geen chroom rond de gril, geen sideskirts en geen AMG luchthapper vooraan.
    Dit is qua uiterlijk een gewone Avant Garde met dikke velgen.
    Bovendien is het een MY 2008 (zie spiegels)

    Login om te reageren
  14. Stijn zegt

    19 maart 2009 om 16:48

    Zeer sober, zéér keurig

    Login om te reageren
  15. Mercedes zegt

    19 maart 2009 om 16:48

    Het is een ieder geval geen AMG voorbumber ;)

    Zelfde bumper als mijn C200!

    Login om te reageren
  16. Guido zegt

    19 maart 2009 om 16:50

    @ boze wolf, de nieuwe mustang haalt uit 4.8 ook 420 pk. das bijna gelijk aan deze merc.. dus je hebt wel een punt alleen omdat het mercedes is mag het wel? :D

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    19 maart 2009 om 16:52

    @ Rolls-Royce Motorcars

    Eehhmm… ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar Kleemann heeft er alleen nieuwe velgen onder geplakt.
    De bodykit is dus gewoon stock-MB-design.

    Login om te reageren
  18. technopatat zegt

    19 maart 2009 om 16:54

    @bozewolf, doe je huiswerk, amg heeft deze motor gedetuned, ze kunnen er veel meer uit halen, de 580 is makkelijk haalbaar, ze vermoeden dat als ze echt hun best deden dat ze de 650-660 zouden moeten kunnen halen … maar momenteel is er geen enkele wagen die dat nodig heeft, en als hij dat mocht nodig hebben dan nemen ze wel de v12 :)!

    Login om te reageren
  19. Kevin zegt

    19 maart 2009 om 17:30

    De auto op het ‘oude plaatje’ is geen C 63 AMG, maar inderdaad wel een line ‘Avantgarde’. De auto heeft naast de bumper uit de line ‘Avantgarde’
    De foto’s van na de update is wel een C 63 AMG, getuige de zogenaamde ‘power-domes’ op de motorkap en natuurlijk het originele C 63 AMG aerodynamica pakket. Ook de donkere koplampen wijzen hierop.
    Excuse me for being perfect.

    Login om te reageren
  20. Philip zegt

    19 maart 2009 om 17:32

    Ik dacht al bij die eerste foto “hmm, zalige wolf in schapenvacht :grin:”…

    Login om te reageren
  21. LJ zegt

    19 maart 2009 om 17:56

    nieuwe plaatjes zijn stuk beter(H)

    Login om te reageren
  22. Summer Sky zegt

    19 maart 2009 om 18:03

    @ BmwMPower:
    Volgens mij is het Brabus > Carlsson > Kleemann > AMG > Mercedes (>…>>>Landwind)

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    19 maart 2009 om 18:21

    @ Technopatat: En jij gelooft dat die luie blokken uit de States zeker het toppunt van hun technologisch kunnen is?

    ha-ha-ha.

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    19 maart 2009 om 18:24

    Kijk, deze velgen zij leuk!
    Die anderen waren wel een beetje saai…

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    19 maart 2009 om 18:24

    zij=zijn

    Login om te reageren
  26. jurrian zegt

    19 maart 2009 om 18:44

    @ bozewolf, omdat dit blok droog minder weegt als het nieuwste M3 blok, maar wel hogere poweroutput heeft. uiteindelijk is dat een technisch belangrijkere achievement als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  27. bozewolf zegt

    19 maart 2009 om 18:46

    Ik ontken niet dat ’t een blok met veel potentie en high-tech is, ik kaart alleen de duidelijke dubbele standaard aan.

    Dat mensen er meteen op springen om MB te “verdedigen” bevestigt mijn punt alleen ietwat :)

    Login om te reageren
  28. Emile_Benz zegt

    19 maart 2009 om 18:51

    Waarom is ’t geen K1-kit…?

    Login om te reageren
  29. gerjan zegt

    19 maart 2009 om 18:52

    Carlsson? nee doe mij dan maar brabus.

    Login om te reageren
  30. Alwood zegt

    19 maart 2009 om 19:25

    @ Emile
    omdat die slechts 535pk tevoorschijn tovert :) en ook niet echt bruikbaar/nuttig is op grotere merc’s.

    Login om te reageren
  31. Benz.. zegt

    19 maart 2009 om 21:15

    Lekker hoor, wat Kleemann laat zien hier met deze C63 AMG!!
    Geen extreme bumpers en spoilers maar alleen motortuning..

    Ye, I like! :D

    Login om te reageren
  32. Edge zegt

    19 maart 2009 om 21:23

    Nice, maar ik zou toch eerder een Carlsson aanschaffen (om er vervolgens weer een grille met MB logo in te zetten).

    Login om te reageren
  33. pvkampen zegt

    20 maart 2009 om 17:10

    Ziet er weer goed uit!

    Zouden ze dit ook onder mijn aanstaande C 220 CDI kunnen monteren?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North