• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes CL63 op LPG is antwoord op al je vragen

Auteur: willeme, gepost 28 maart 2022 om 15:01 – 24 Reacties

Mercedes CL63 op LPG

Met de Mercedes CL63 op LPG kun je nog een beetje centjes besparen. Een klein beetje dan.

De brandstofprijzen zijn nu al een tijdje stabiel. Maar eigenlijk wil je dat niet, want ze zijn nog onnoemelijk hoog. Een litertje 98 is al gauw tweeënhalve euro. De tank van de Audi A6 duurtester volgooien kost dan 200 euro (er zit een 80 liter tank in). Maar het kan nog veel erger, hoor. De Mercedes-Benz CL63 AMG had standaard namelijk een 90 liter tank.

Dit betekent dat je 225 euro kwijt bent om ‘m vol te gooien. En zuinig rijden wordt lastig met een enorme coupe van twee ton met en atmosferische V8. Sterker nog, Mercedes heeft er nooit een geheim van gemaakt dat de CL63 AMG kan zuipen als een tempelier.

Mercedes CL63 op LPG

Zelfs volgens de voorzichtige NEDC-opgave ga je gemiddeld niet zuiniger dan 1 op 6,7 rijden. En vergeet niet dat alles duur is bij een CL63 AMG. Onderhoud is erg duur, onderdelen zijn specifiek voor de AMG (dus erg duur) en de verzekering en motorrijtuigenbelasting zijn ook niet mals.

McDonald’s-saus op Wagyu-steak

Om het een beetje leuk te houden, moet je deze Mercedes CL63 op LPG overwegen. Want ja, deze auto is voorzien van autogas. Het is een beetje blasfemie dat men een gasinstallatie bouwt op de M156-motor.

Alsof je van die penetrante gele McDonald-saus drapeert op een Wagyu-bsteak. Maar hey, het scheelt aanzienlijk in de brandstofkosten. Ja, je moet wat vaker tanken maar LPG is tenminste (nog) niet schreeuwend duur.

Mercedes CL63 op LPG
Mercedes CL63 op LPG

Maar deze Mercedes CL63 op LPG heeft nog een voordeel. Het is namelijk een BTW-auto. Je kan ‘m dus op de zaak zetten. Het is nu nog geen youngtimer, maar dat is ‘ie over een paar maanden wel.

Prijs Mercedes CL63 op LPG

Dan kun je tegen 35% van de dagwaarde (lekker laag) aan bijtelling rondrijden. Alle kosten kun je vervolgens op de zaak zetten. Handig als je nog banden moet bestellen voor de 20 inch gesmede Fuchs-velgen, die we in de kofferbak zien liggen.

Mercedes CL63 op LPG
Mercedes CL63 op LPG
Mercedes CL63 op LPG

Dan eventjes de techniek, want die is om van te smullen. Zoals gezegd, ligt de M156 onder de kap. In dit geval is de 6.2 liter V8 goed voor 525 pk en 630 Nm. De achterwielaandrijver kan in 4,6 seconden naar de 100 km/u sprinten, wat gezien het gewicht (net geen twee ton) en aandrijving (allen de achterwielen) erg snel is.

En voordat je gaat mijmeren over het geld dat deze auto kost, vergeet niet dat de grootste kostenpost al verdwenen is. Nieuw betaalde je er met een paar opties 250.000 euro voor.

De prijs van 33.900 euro is niet bijzonder laag, maar gezien het gebodene is het gewoon marktconform. Zeker omdat de kilometerstand relatief gunstig is. Daarbij is het gewoon de enige met een gasinstallatie. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!

Video can’t be found

Meer lezen? Deze 9 toppers hebben een magistrale motor onder de kap!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cl, cl63, Coupe, geld, grijs, lpg, Mercedes, occasion, V8, Video, youngtimer

Vorig bericht: « Fabrieksnieuwe Aventador reed NIET te hard: ‘Klinklare onzin!’
Volgend bericht: BMW M240i xDrive rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. thearchitect zegt

    28 maart 2022 om 15:22

    Een youngtimer is belast met 35% van de dagwaarde, niet 25%

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      29 maart 2022 om 18:21

      Met de jaarlijkse MRB van deze zware jongenop lpg zit je al gauw aan de aanschafprijs

      Login om te reageren
  2. ttr6 zegt

    28 maart 2022 om 15:54

    Volgens mij is het 35 % bijtelling. Nog steeds goedkoper dan een nieuwe 3 cylinder bolide zakelijk rijden

    Login om te reageren
  3. W115 zegt

    28 maart 2022 om 16:00

    ✅ ouwe bak
    ✅ import
    ✅ te lage km stand
    ✅ lpg

    Advies = gewoon doen

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      28 maart 2022 om 17:49

      Zeker de combinatie van die laatste twee factoren maakt het behoorlijk twijfelachtig. LPG bouw je toch in wanneer je benzine wilt rijden maar dieselkilometers maakt?

      Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      28 maart 2022 om 19:17

      @w115: dus wat is je punt? Oud mag geen import zijn of import mag niet oud zijn..?? Er staan niet bijster veel AMG versies van dit model te koop in Europa, dus als je een goede zoekt moet je al snel de grens over. Ding is 3 jaar geleden geimporteerd en was toen ook nog niet goedkoop, alleen een liefhebber koopt zoiets. In dit geval lijkt me oud en import geen enkel bezwaar.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        28 maart 2022 om 22:49

        @variomatic: je mist het punt. Je verwacht een hoge km stand bij een lpg installatie. Waarom zou je lpg ombouw willen als je nauwelijks km’s maakt? Kost je meer aan afschrijving dan dat je bespaart aan brandstof. Dus twijfelachtig.

        Login om te reageren
    • kubimazda3 zegt

      28 maart 2022 om 19:39

      Vergeet de extra velgen op de achter stoelen niet. Ook zeker een pluspunt.

      Login om te reageren
  4. turboboy zegt

    28 maart 2022 om 16:15

    Ik vind 1 regel voor deze auto’s gelden, als je moet nadenken wat het kost, niet doen en dat gaat al fout met lpg dus.

    Login om te reageren
    • Arno's zegt

      28 maart 2022 om 17:45

      Want jij hebt er verstand van? Als de klepzittingen nog goed zijn, en dat weet je gelijk wanneer je hem aan een uitlaatgastester hangt, zie ik geen probleem wat dat betreft. Verder is een atmosferische motor wat alleen maar in je voordeel werkt tov een turboblok

      Login om te reageren
      • turboboy zegt

        28 maart 2022 om 18:19

        @Arno‘s: Aangezien ik er 1 in de garage heb, beschouw ik het zo: lpg hoeft niet zo slecht voor het blok te zijn maar een AMG op gas, dat geeft niet de indruk dat de vorige eigenaar kosten noch moeite gespaard voor onderhoud heeft.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          28 maart 2022 om 20:02

          @turboboy: de auto is ingevoerd. Als die uit een aziatisch land komt is het niet zo heel gek dat dr lpg installatie inzit. In veel aziatische landen verkopen ze geen 98. Lpg is dan een prima alternatief.

          Login om te reageren
        • coupedriver zegt

          29 maart 2022 om 11:24

          Er blijft dankzij de LPG net wel geld over voor het onderhoud.

          Login om te reageren
  5. reggie-boy_rood zegt

    28 maart 2022 om 17:37

    Fuchs velgen???

    Login om te reageren
  6. 3246cm252kw zegt

    28 maart 2022 om 17:38

    Die zal met dat gewicht wel gezellig in de wegenbelasting zijn 😆

    Login om te reageren
  7. 3246cm252kw zegt

    28 maart 2022 om 17:40

    Oké dat valt bijzonder mee ten opzichte van mijn E46 cabrio, Manhart MH3 630 Supercharged die ook een gasinstallatie heeft.

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    28 maart 2022 om 18:41

    Er hangt een zweem van armoedigheid rond LPG in een performance-vehikel. Misschien is het voor de motor an sich niet schadelijk, maar een looiige gastank in je scheurijzer is niet perse goed voor de handling. Lang verhaal kort : ik zou geen interesse hebben in deze CL.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      28 maart 2022 om 20:08

      @amghans: dat valt reuze mee. Die tank is niet zo zwaar. En
      Lpg is 30% lichter dan benzine.

      Login om te reageren
  9. mc96 zegt

    28 maart 2022 om 18:45

    Ik vraag me af wat voor een types met een dergelijke wagen zakelijk voor willen komen rijden bij een klant

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      28 maart 2022 om 19:13

      @mc96: gewoon, messenslijpers. Hoezo?

      Login om te reageren
  10. nootdorp015 zegt

    28 maart 2022 om 19:41

    Moet er echt 98 in?
    Wat voor verschil maakt het op een langere tijd 95 vs 98 met een auto als deze?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      28 maart 2022 om 21:36

      Er hoeft niet perse RON98 in, 95 kan ook zonder dat je daar iets van merkt qua performance van de motor. Maar misschien dat het verbruik op 98, net als bij veel andere oto’s, iets lager is dan op 95. Al is dat bij dit soort dorstige wagens dweilen met de kraan open 🙂

      Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    28 maart 2022 om 22:32

    Dit kan ik totaal niet begrijpen. Dit is als een kasteel kopen en er valse plafonds met gyproc-platen in monteren.

    Login om te reageren
  12. dree16v zegt

    29 maart 2022 om 09:10

    CL AMLPG :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North