• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fabrieksnieuwe Aventador reed NIET te hard: ‘Klinklare onzin!’

Auteur: willeme, gepost 28 maart 2022 om 14:02 – 99 Reacties

Aventador reed niet te hard

De fabrieksnieuwe Aventador reed niet te hard, mocht je dat denken.

Gisteren was een zwarte dag voor Rick van Stippent van Stipt Polish Point, waarbij dat middelste woord slaat op ‘polijsten’ en niet op de herkomst van de medewerkers. Afgelopen zondag ging hij met zijn mooiste auto – een Lamborghini Aventador S – naar een meeting op het TT Circuit in Assen. Helaas crashte hij op de A28.

Hart van Nederland

De beelden van de gecrashte Aventador die compleet in elkaar zit, zijn inmiddels overal het internet overgegaan. Gelukkig bleven Rik en de inzittende ongedeerd. Aan Hart van Nederland laat het volgende weten:

Ik ben de macht over het stuur verloren. We zijn een paar uurtjes verder, maar het besef begint nu pas te komen. Ik ben een enorme autoliefhebber en écht zuinig op mijn auto’s. Dus het is voor mij wel een zwarte dag in mijn leven. Ik ben mijn mooiste auto kwijt, maar ik ben wel een leven rijker.

Rick van Stippent, is gelukkig ongedeerd.

Het ongeluk was het nieuws van de dag. Het gebeurt niet vaak dat een auto van een half miljoen in een paar seconden afschrijft naar praktisch 0 euro. Overigens wordt het bedrag van een half miljoen genoemd, maar de meeste Aventadors in deze specificatie doen op het moment zo’n 350.000 tot 400.000 euro.

Aventador reed NIET te hard

Alsnog een hele hoop geld. Waarom dan er alsnog zo hard mee rijden? Nou, wat blijkt, hij reed helemaal niet te hard!

Dat is klinkare onzin! Als je goed naar de bandensporen kijkt, heb ik niet eens een remweg gehad. We zijn over die heuvel heengegaan en hij is gaan draaien. Het enige wat die auto heeft gedaan, was alleen maar tollen. Er is geen remweg te zien. Als je echt veel te hard rijdt en je komt ergens op af en je gaat vol in de ankers, dan heb je eerst nog een remweg. Heeft ‘ie gewoon niet gehad. En eer dat ik die auto bij elkaar heb verdiend, dan moeten we wel misschien tien jaar wachten

Rick van Stippent, reed niet te hard.

Kortom, wij zaten met onze eerste aanname dat de auto zo’n 90 topt 95 km/u reed er niet ver naast.

Via: Hart van Nederland.

Meer lezen: deze auto’s zijn het goedkoopste om te rijden!

Ook interessant!

  • gecrashte Aventador S
    VIDEO: Zo rustig reed de gecrashte Aventador S op de A28
  • Deze gecrashte Aventador is niet meer fabrieksnieuw [UPDATE + VIDEO!]
  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Lamborghini Aventador Ultimae terug van weggeweest
    Lamborghini Aventador Ultimae terug van weggeweest

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, aventador-s, Lamborghini, Stipt-polish-point, Video

Vorig bericht: « Ford waterstofmotor gaat de V8 redden. Goed nieuws?
Volgend bericht: Mercedes CL63 op LPG is antwoord op al je vragen »

Lees Interacties

Reacties

  1. SanderB zegt

    28 maart 2022 om 14:18

    Meneer van Stipent is er niet van op de hoogte dat je met ABS geen remsporen meer hebt?

    Login om te reageren
    • AutomotivePassionNL zegt

      28 maart 2022 om 14:38

      Niet helemaal waar. Met ABS krijg je een ander type remspoor, met onderbrekingen.

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      28 maart 2022 om 15:26

      @SanderB: onzin, die heb je wel, alleen ziet die er (in opbouw) anders uit

      Login om te reageren
      • SanderB zegt

        28 maart 2022 om 16:37

        probeer het voor de grap eens met je eigen moderne auto en laat me de foto’s zien, ben benieuwd

        Login om te reageren
        • werf76 zegt

          29 maart 2022 om 08:16

          Klets geen onzin. Een auto met ABS heeft wel degelijk een remspoor. Het ziet er alleen anders uit dan van een auto zonder ABS. Vaak genoeg gezien van de verkeersongevallen analyse van de politie.

          Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      28 maart 2022 om 23:28

      @SanderB: Er was wel een remspoor… in z’n onderbroek na afloop.

      Login om te reageren
  2. diehard zegt

    28 maart 2022 om 14:23

    Zodra de zon en de maan tegelijkertijd opkomen geloof ik dat Rikkert niet te hard reed

    Login om te reageren
    • povel zegt

      28 maart 2022 om 15:08

      @diehard: Ik weet niet wanneer dat precies is, maar dat is gewoon mogelijk. Dat gebeurt afentoe…

      Login om te reageren
      • diehard zegt

        28 maart 2022 om 16:52

        @povel: fout! Je kunt de maan weliswaar zien tijdens daglicht maar ze komen nooit tegelijkertijd op!

        Login om te reageren
        • povel zegt

          28 maart 2022 om 18:17

          @diehard: Helaas niet fout. Als je weet hoe de maan om de aarde draait en de aarde ronde de zon is het vrij makkelijk te verklaren als je de zon aan de ene kant aan de horizon hebt en de maan aan de andere kant kan een zonsopkomst gelijk met de opkomst van de maan hebben. De aantrekkingskracht vd aarde helpt hier nog een beetje bij door de lichtstralen minimaal te buigen.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            29 maart 2022 om 01:24

            Nu al de beste comment van het jaar.

            Login om te reageren
        • povel zegt

          28 maart 2022 om 18:21

          @diehard: https://astronomy.stackexchange.com/questions/37043/sunrise-and-moonrise-time-are-same

          Login om te reageren
          • drdre1 zegt

            28 maart 2022 om 22:00

            Welkom bij bassie&adriaanblog.nl…lol

            Login om te reageren
    • tortuga zegt

      28 maart 2022 om 16:10

      @diehard: gebeurt vaker dan je denkt🤣

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      28 maart 2022 om 17:45

      @diehard: ja echt. Als je zo’n spoor trekt moet je met 4 spinnen wielen dus volgas gehouden hebben tijdens de crash om dit soort donut effect te krijgen van zo veel meter 🤣

      Login om te reageren
  3. jaso013 zegt

    28 maart 2022 om 14:25

    Ik veroordeel niemand verder en als hij dat zegt dan kan dat natuurlijk ook zo zijn.
    Ik vind het wel vreemd dat je zo vaak kunt rondspinnen over zo’n grote afstand als je “maar” max 100 hebt gereden. Dat er geen remsporen zijn wil niet zeggen dat je niet te hard hebt gereden, dat wil zeggen dat je in iedergeval noet geremd hebt lijkt mij dan. Goed dat hij er ongedeerd uit is gekomen en hopelijk komt hij er uit met zijn verzekering en kan hij snel weer een nieuwe droomauto aanschaffen.

    Login om te reageren
  4. jippie zegt

    28 maart 2022 om 14:28

    Ah, het is de schuld van de A28.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      28 maart 2022 om 21:44

      @jippie: Mocht je op dit stuk snelweg voorheen niet ‘gewoon’ 130km/h? Dan zijn er daar wel veel mensen door het oog van de naald gekropen in die jaren zeg.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        29 maart 2022 om 01:25

        Poh. De rubriek ‘het oog’ in RTL GP Magazine heeft opeens nog decennia materiaal liggen.

        Login om te reageren
  5. vindik zegt

    28 maart 2022 om 14:29

    Als lezer van de zijkant zou ik toch zeggen: dat je geen remweg hebt betekent niet dat je niet te hard reed; het betekent dat je niet geremd hebt.
    En heuveltjes en daarna gaan draaien/tollen doen me denken aan lichter wordende auto’s na een heuveltje . En hoe harder je het heuveltje neemt hoe eerder hij gaat tollen na het heuveltje..

    Anyways, gelukkig dat je er goed vanaf gekomen bent en sterkte met de deuk in je ego..

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    28 maart 2022 om 14:31

    Fabrieksnieuw? Wat voor nieuw is er nog meer?

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      28 maart 2022 om 15:28

      @gregorius: afhankelijk can waar je woont: keinieuw of nagelnieuw 😁

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        28 maart 2022 om 16:18

        @bischero: en Spiksplinternieuw!

        Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        29 maart 2022 om 00:22

        Afhankelijk van waar je woont kan het ook Nieuwegein zijn 😏

        Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      28 maart 2022 om 17:27

      Gloednieuw

      Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      28 maart 2022 om 17:53

      @gregorius: Rick van de Striptent heeft vast wel een mooi potje polish, even smeren en dan is die Lambo weer keinagelspliksplinterfabrieksnieuw!

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        28 maart 2022 om 18:58

        @rijnounsdoor: waar kan ik kaarten kopen van jouw voorstelling?

        Login om te reageren
  7. simonbv zegt

    28 maart 2022 om 14:31

    Worden snelheden ook geregistreerd in een autocomputer zoals een Black box in een vliegtuig? Dan zou een verzekeringsmaatschappij en/of politie uit kunnen lezen wat de werkelijke snelheid was voor de crash.

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      28 maart 2022 om 14:41

      @simonbv: Nee maar dat zou geen gekke eis zijn voor verzekeringsmaatschappijen om te eisen.

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      28 maart 2022 om 14:52

      Kennelijk is dat onlangs wel gebeurd met de BMW in het fatale voorval in België, waar een persoon op een menigte inreed. Ik kan me voorstellen dat er bij moderne auto’s veel wordt geregistreerd, misschien met als bedoeling om de auto beter te servicen (als we de lieve fabrikanten mogen geloven), maar wellicht ook met de mogelijkheid om voldoende informatie op te kunnen halen om betrouwbare conclusies te kunnen trekken.

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        28 maart 2022 om 15:29

        @drdre1: binnenkort (2024 dacht ik) standaard uitrusting

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        29 maart 2022 om 12:20

        Klopt van de laatste seconden worden alle parameters opgeslagen.

        Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      28 maart 2022 om 16:07

      @simonbv: Ja, wordt gelogd alleen niet voor deze doeleinden. Het gaat er voor fabrikanten om dat klanten geen onterecht garanties claimen. Daarom worden launches geregistreerd, wannneer er met teveel rpm de egear gebruikt wordt, hoevaak er WOT wordt gereden. Al die data gaat elke servicebeurt naar t hoofdkantoor.

      Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      28 maart 2022 om 17:37

      Ja, bij de meeste moderne auto’s wordt allerlei data opgeslagen, nadat bijvoorbeeld de airbags zijn afgegaan.
      Kan me herinneren dat bij een dodelijk ongeval in Rotterdam (eind 2009) de bestuurder van een pick-up werd veroordeeld, ondanks dat hij voorrang had. Uit de autodata bleek nl dat hij kort voor de aanrijding bijna 5x de toegestane snelheid reed. Deze data word alleen versleuteld opgeslagen, zodat niet elke garagist dit kan uitlezen…

      Login om te reageren
    • Grifo65 zegt

      28 maart 2022 om 17:50

      Wat dacht je van het GPS signaal van je mobieltje? Ik heb met een 911 ( alle veiligheidssystemen ‘aan’ ) op een recht stuk weg (A7) met een gangetje van 120 na een flinke hobbel meegemaakt dat de achterkant heel licht werd en de auto plots naar links uitweek. Gelukkig reed ik op de rechterstrook met beide handjes aan het stuur en kon de wagen opvangen. Mazzel dat er geen verkeer op de linkerstrook was. Check bij de garage leverde geen bijzonderheden op. Commentaar daar was dat een auto met een midden of achtergeplaatste motor je altijd een keer pakt.

      Login om te reageren
  8. bernoulli zegt

    28 maart 2022 om 14:33

    “Maar agent, ik reed écht niet te hard!”

    Login om te reageren
  9. Fer-4S zegt

    28 maart 2022 om 14:36

    Hmmm, ok, dit schaar ik toch een beetje onder de andere uitspraken van Rick, waarbij enige overdrijving toch wel een rol speelt (en dat is voorzichtig uitgedrukt). Rick is toch vooral marketing.

    Maar met 100km per uur, kom je niet zo snel los, verlies je niet zo snel de macht over het stuur, en raak je niet in een slip van 200 meter lengte (zie de hectometerpaaltjes in de vangrail). Wat afbreken in je ophanging is ook wat onwaarschijnlijk.

    Meer waarschijnlijk, 200+ rijden, flauwe bocht, heuvel, en opeens heel veel verkeer op weg naar Assen en dan de macht over het stuur verliezen.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      29 maart 2022 om 12:25

      Staat vandaag 29/03 in Het Laatste Nieuws
      “Beschuldigd als crimineel”
      Rick van Stippent (29) is verbaasd door de hoeveelheid aandacht die het ongeval kreeg. “Je wordt beschuldigd als een crimineel”, zei hij in de tv-show Jinek op RTL. “Als ik in een Volkswagen Polo had gereden, had ik het ongeluk niet overleefd maar had er ook geen haan naar gekraaid.”

      Hoe snel hij reed op het moment van de crash, weet hij niet meer. Hij bevestigt wel “dat dit geen auto is om maximaal honderd kilometer per uur in te rijden”.

      Login om te reageren
  10. ghini zegt

    28 maart 2022 om 14:40

    Het is lastig inschatten op die video. Hij komt hard in op langzaam rijdende verkeer maar dat rijdt al langzaam, dus dat hij harder rijdt is niet gek maar dat zegt niet of hij te hard reed. Toch zou je met die video en wat rekenwerk er achter kunnen komen dmv de lengte van de witte strepen en de afstand die hij in bepaalde tijd aflegt. Hij lijkt naar mijn mening niet vol te remmen. Dat tollen kan langer doorgaan dan een remweg dus dat zegt ook niet alles al lijkt de totale afstand van het tollen wel erg lang. Politie zal het wel uitrekenen. Grote kans dat hij naar zn verzekering geld kan fluiten want stel hij rijdt niet te hard, dan heeft hij miss wel roekeloos gereden? Verschil in snelheid met langzaam rijdende verkeer was groot? Gelukkig niemand gewond. Zo zie je maar weer dat de openbare weg geen racebaan is en verkeer te onvoorspelbaar om echt hard te rijden. Nederland is daar sowieso doorgaans te druk voor. In Duitsland op een zo goed als lege snelweg 200 rijden met alleen maar lange bochten is anders dan Nederland met verkeer en veel kortere en dus onoverzichtelijke bochten.

    Login om te reageren
  11. AutomotivePassionNL zegt

    28 maart 2022 om 14:41

    Redden wat er te redden valt voor hem, maar hier liegt hij toch vooral tegen zichzelf. Natuurlijk, met 100 of 130 over dat heuveltje heen kan ook spannend worden als je ineens moet remmen. Zeker met een stijfgeveerde auto als de Aventador, maar andere video’s laten toch een bepaald verkeersbeeld zien. Dus ik hou het op: Flink te hard over het heuveltje heen -> auto een stuk lichter geworden -> die zet een stapje opzij (of mede door korte remactie i.v.m. eerder niet zichtbaar verkeer) -> en daar ga je.

    Zo’n lang (mooi, dat dan weer wel) slipspoor krijg je écht niet van met 100 linksaf de vangrail in.

    Login om te reageren
  12. mrjlr zegt

    28 maart 2022 om 14:44

    Natuurlijk niet te hard gereden!
    Rijkswaterstaat heeft hier wat uit te leggen. Dit uitermate onveilige stuk snelweg is klaarblijkelijk de oorzaak van vele, vele grote ongelukken! Gelukkig bestaat het Nederlandse wagenpark dat zich dagelijks over dit onveilige deel van de A28 waagt uit louter auto’s met een een wegligging waar een Aventador dus niet aan kan tippen. Misschien heeft meneer Stipt iets teveel cockpitspray op zijn achterbanden gebruikt.

    Login om te reageren
  13. briangriffin zegt

    28 maart 2022 om 14:44

    Wat een l*lverhaal van fabrieksnieuwe Rick. Het is juist zeer aannemelijk dat er geen remsporen zijn als er véél te hard is gereden (namelijk überhaupt geen reactietijd meer mogelijk).

    Login om te reageren
  14. seatleon zegt

    28 maart 2022 om 14:45

    Mijn bullshit-detector laat mij weten dat die bewering onjuist is. Ik ken die “heuvel” wel en zelfs met 150-160 km/h in een gewone auto gebeurt daar helemaal niks. Ik geloof er niks van dat een Lambo door een heuvel over een allerdaags viaduct opeens van slag raakt. En dat argument van remmen slaat ook nergens op. Ik vermoed dat ie te hard reed, over de heuvel kwam, daar reed iemand 90 en die heeft hij proberen te ontwijken.

    Login om te reageren
  15. povel zegt

    28 maart 2022 om 14:49

    Mooi volgende keer als ik aan de kant gezet word omdat ik te hard rijd probeer ik deze ook. Nee hoor agent ik reed niet te hard, want er zijn geen remsporen. Dat slaat dus helemaal nergens op. Ik zou ook blijven volhouden dat ik niet te hard gereden heb als ik wat terug zou willen vangen vd verzekering.

    Login om te reageren
  16. marcsuyck zegt

    28 maart 2022 om 14:54

    Wie rijdt er nou 100 km/h in een Aventodor?! Is helemaal niet goed voor die auto.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 maart 2022 om 16:01

      Dat is getuige het ongeluk en het statment van de bestuurder inderdaad veel te snel voor een Aventador.

      Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      28 maart 2022 om 18:03

      @marcsuyck: mmm. Heb het idee dat deze verbouwingsactie ook niet helemaal goed is voor de auto. Lijkt toch niet meer op het oorspronkelijke ontwerp.

      Login om te reageren
  17. Pascal zegt

    28 maart 2022 om 14:56

    Ons Rikkert heeft de filmpjes waarop hij met een lekker gangetje voorbij komt stuiven inmiddels zelf ook wel gezien toch? Ontkennen is dan niet heeul geloofwaardig meer.

    Login om te reageren
  18. joos straetmans zegt

    28 maart 2022 om 15:01

    Fabrieksnieuw was hij niet. Kenteken was K083XT, en volgens de RDW was de eerste toelating van 28 mei 2018. Fiscale waarde was € 522.324,00.

    Login om te reageren
  19. flatsix010 zegt

    28 maart 2022 om 15:07

    Grappig dat mijn Kia Rio uit 2011 een beter wegligging heeft dan een aventador bij 100km/u.
    Rick had waarschijnlijk net een broodje aap bij de pomp gekocht.

    Login om te reageren
  20. dper4mance zegt

    28 maart 2022 om 15:09

    Dit verhaal is nog grotere onzin dan zijn fabrieksnieuw gezwets. Met 100 heb je never nooit niet genoeg energie om 4 keer volledig rond te gaan… Vond altijd al dat ie beter kon lullen dan poetsen, maar kennelijk leeft ie echt in een fantasie wereld.

    Login om te reageren
  21. reactief zegt

    28 maart 2022 om 15:11

    10 jaar om terug te verdienen? Dus al zijn auto’s zijn gefinancierd? In het AD stond net een artikel dat hij in enkele jaren miljonair is geworden… hmm..

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      28 maart 2022 om 15:15

      Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Bij een miljonair denken mensen vaak aan iemand die een miljoen op de bankrekening heeft staan, maar veel vaker zijn dat soort bedragen het complete vermogen van iemand. Als hij een woonhuis van 5 ton heeft en zijn fabrieksnieuwfabriek ook 5 ton waard is, is hij op papier gewoon miljonair, ongeacht of er 1 euro of 1 miljoen euro daadwerkelijk op de bank staat.

      Login om te reageren
      • peke zegt

        28 maart 2022 om 16:22

        @Edge: dan kom ik ook een heel eind als de overwaarde wordt meegenomen.

        Toch voelt het anders 🤭 totaal niet het idee dat ik me een aventador kan veroorloven. Dus ik vermoed dat er nog wel iets meer bij hem zit ;)

        Hoewel je relaas wel klopt hoor, vermogen wordt ook meegenomen. Niet primair liquide middelen. Maar ik gok dat er genoeg geld geharkt wordt daar in die toko van hem. Prima.

        Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        28 maart 2022 om 16:30

        Psies. Daarom zijn al onze boeren ook miljonair.

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        28 maart 2022 om 20:00

        Je vergeet de schuldenlasten er nog af te trekken! Anders zou ik ook miljonair zijn! ;)

        Dus als hij zit te pochen met miljonair zijn in enkele jaren ga ik toch echt uit van (papieren)winst.. en in slechts enkele jaren ging hij naar een collectie van 50 auto’s.

        Ik snap hoe het werkt. In z’n marketing is zijn succes een belangrijke factor, net zoals vele bekende internet ondernemers. Dus daar een beetje aandikken. Maar hier is het juist in zijn voordeel om een beetje terughoudend te zijn, heel hard werken etc etc.. dus nu ineens 10 jaar ervoor moeten werken.

        Daar gaat het mij om. Ik snap heel goed hoe vermogen wordt opgebouwd en dat dat heel vaak niet zomaar vrij opneembaar is. Gelukkig heb je daar weer financiering voor ;)

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      28 maart 2022 om 19:05

      @reactief: Zou het misschien ook kunnen dat Rickie wat auto’s gepoetst heeft voor Premium Classics en van deel inkomen een hoop Bitcoin gekocht heeft in 2018…

      Login om te reageren
    • HzR zegt

      28 maart 2022 om 20:47

      @reactief: heeft deze meneer dan geen verzekering voor zo’n auto?

      Login om te reageren
  22. Edge zegt

    28 maart 2022 om 15:13

    Ik vind het wel een bijzondere verklaring, niet te hard rijden omdat er geen remsporen zichtbaar zijn. Het enige dat je daarmee ‘bewijst’ is dat de crash zo snel gebeurde dat je geen tijd had om nog op de rem te trappen om te redden wat er te remmen valt.

    Daarnaast bevestigt hij juist dat hij te hard reed, want waarom zou een Aventador S uit zichzelf gaan tollen als je op de snelweg over die ‘heuvel’ rijdt en een Kia Picanto met nog geen tiende van de downforce van die Aventador niet?

    Login om te reageren
    • racemees1 zegt

      28 maart 2022 om 15:39

      Duidelijk nooit in iets gereden wat in de buurt van een supercar komt. Dusdanig hard afgeveerd en stijf dat een bij hobbel icm accelereren de auto los komt en uit kan breken.

      Supercar hoort eigenlijk enkel op feilloos strak circuit asfalt te rijden, waar alles dan ook op is afgesteld.

      Login om te reageren
      • SanderB zegt

        28 maart 2022 om 16:43

        Duidelijk nog nooit in een supercar gereden, deze zijn namelijk gemaakt vor gebruik op de openbareweg met bijbehoordende oneffenheden en kunnen daar prima mee omgaan. Als je 200+ rijdt wordt het met elke auto vervelender, maar die raken nog veel meer uit balans dan een strak afgeveerde auto

        Login om te reageren
        • racemees1 zegt

          28 maart 2022 om 17:45

          Misvatting wederom. Jij hebt je eigen “supercar” met verlagingsveren in gedachte en vergelijkt dit met een standaard auto.
          Plankharde supercar is buitengewoon tricky op bobbelig asfalt icm accelereren.

          Login om te reageren
        • supercarrera zegt

          28 maart 2022 om 18:18

          Zelf zo vaak gehad dat de auto bij volgas (diverse supercars) door hardcore onderstel “los komt” en een stap opzij zet bij ribbels en bobbels.
          Broekpoepmomentjes die je met een familycar met evenveel vermogen (rs6 getuned) dus niet hebt.

          Login om te reageren
        • Grifo65 zegt

          28 maart 2022 om 21:14

          SanderB deze auto’s zijn keihard afgeveerd en maken graag een hulpje opzij bij een flinke oneffenheid in de weg. Berucht is dat dit effect bij het opschakelen van de geautomatiseerde bak in de Aventador wordt versterkt. Wordt zelfs in enkele testen genoemd. Zou een oorzaak geweest kunnen zijn. Maar het blijft gissen. Zat niet naast hem.

          Login om te reageren
      • caspart zegt

        28 maart 2022 om 17:59

        Juist, internet staat er vol mee. Supercars die na een bobbel de weg afzeilen. Top wegligging op het circuit, echter op straat met onverwachtse richels en bobbels kan het heel anders uitpakken als je niet heel erg goed oplet.

        Login om te reageren
  23. omarrs6 zegt

    28 maart 2022 om 15:22

    Ik ben blij dat dit een eenzijdig ongeval is. Rick heeft een deuk in zijn ego opgelopen + Aventador afgeschreven. Als hij er oprecht van overtuigd is dat dit een onschuldig ongeval is, dan kan zijn verzekering uitkeren (ik ga ervanuit dat hij all-risk verzerkerd is). En anders helaas pindakaas, volgende keer rustiger rijden en door met het leven. Wel moet hij waarschijnlijk dokken voor de schade aan de vangrail etc…

    Login om te reageren
  24. Visje66 zegt

    28 maart 2022 om 15:35

    Tuurlijk Rick, want met 100km/u kom je daar los en laat je een ravage achter van 100den meters.

    Met je chinese producten en je loterijen heb je die Aventador binnen no time weer terug verdiend. ;)

    Login om te reageren
  25. roadster1976 zegt

    28 maart 2022 om 15:44

    Even simpel denken; je rijdt 100 km/h met een sportauto. Dat is zeg maar 30 km/h met een middenklasser. Of er is iets met de auto, handrem etc of meneer heeft harder gereden dan hij hier zegt. Het kan niet zo zijn dat een lambo een paar keer tolt als je 100 km/h rijdt. Of zeg ik iets vreemds nu? Wel zuur voor hem; dat zeker. Maar hij leeft nog

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      28 maart 2022 om 19:08

      @roadster1976: Heeft geluk dat de vangrail niet net als bij coureur Kubica naar binnen is komen zeilen.

      Login om te reageren
  26. drdre1 zegt

    28 maart 2022 om 15:54

    Al met al gewoon sneu, dat gun je zo’n persoon niet. Al heeft hij misschien het gaspedaal goed ingetrapt, dat zou eenieder doen en velen van ons zou hetzelfde zijn overkomen. Rick kan dan wel ‘marketing’ zijn, maar velen vergapen ons toch wel aan wat deze jongen met auto’s doet en de passie die vanaf straalt. Respect voor deze jongen, ik hoop dat ‘ie kan bewijzen dat de oorzaak niet bij z’n rechtervoet lag.

    Login om te reageren
  27. ar156sw zegt

    28 maart 2022 om 16:01

    De andere reacties geven wel aan hoe geloofwaardig dit verhaal is. Met 100 de macht over het stuur verliezen… dan misschien toch maar even een opfriscursusje bij de ANWB doen.

    En terugverdienen… het ding is niet all-risk verzekerd? Lijkt me erg onverstandig. Of dacht hij genoeg te hebben aan All-Rick verzekering: “dat poetsen we er wel weer uit!”

    Login om te reageren
  28. pieterpeterpost zegt

    28 maart 2022 om 16:13

    Als je over die viaduct rijdt zit er wel een vervelend dipje in de weg. Als je dat met zo’n stijve auto en dot gas over dat viaduct komt, kan ik me voorstellen dat die even uitstapt. Als je het niet verwacht is het al snel te laat.

    Login om te reageren
  29. dtwo zegt

    28 maart 2022 om 16:19

    Soort Corvair dus eigenlijk, die Aventador. Unsafe at any speed.

    Login om te reageren
  30. bernoulli zegt

    28 maart 2022 om 16:32

    Mick Schumacher had ook geen remsporen.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      28 maart 2022 om 17:25

      @bernoulli: wel waar, alleen hele korte, n metertje ofzo

      Login om te reageren
  31. maferick74 zegt

    28 maart 2022 om 17:00

    Maar hij zou vast niet alleen in de lambo gezeten hebben… en die andere zal vast filmpjes hebben gemaakt… of iemand die de lambo heeft zien rijden…. valt redelijk op denk ik. Ach ja zoals al eerder gezegd werd… in een Aventador rijden en je dan aan de snelheid houden… grapjas

    Login om te reageren
  32. Joost zegt

    28 maart 2022 om 17:25

    De Aventador in puin. En zijn ego.

    Fijn voor hem dat hij het verhaal over niet-te-hard-rijden zelf wel gelooft. Voor hem te hopen dat de verzekeringsmaatschappij er net zo over denkt.

    Login om te reageren
  33. 3246cm252kw zegt

    28 maart 2022 om 17:42

    T zal nu wel zijn Rick van Slipt en Polish Point 😆

    Login om te reageren
  34. harrie zegt

    28 maart 2022 om 17:44

    Ja bekende kwaal van de Aventador, bij rustig 100 km/u op de snelweg begint ie spontaan te tollen.

    Login om te reageren
  35. bernoulli zegt

    28 maart 2022 om 18:15

    Hopelijk is hij snel weer de oude. Anders moet Nico Aaldering in zijn eentje al die autoprogramma’s vullen.

    Login om te reageren
  36. sportabgasanlage zegt

    28 maart 2022 om 18:20

    Als de politie technisch rechercheurs zoekt, kunnen ze beter even langs autoblog. Wel goed om te weten dat velen hier op basis van 1 foto precies weten wat er gebeurt is.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      28 maart 2022 om 18:51

      Elke zolderkamer verklaring die ik hier lees klinkt in ieder geval honderd keer plausibeler dan die lulkoek van Rick.

      Login om te reageren
    • Pascal zegt

      28 maart 2022 om 19:33

      1 foto? Ik heb er tientallen gezien. Én video’s, inclusief van voor het ongeluk.

      Login om te reageren
  37. kniesoor zegt

    28 maart 2022 om 18:29

    Vind het moeilijk te geloven, dat het verhaal van van Stippent een getrouwe weergave van de werkelijkheid is. Dus kijk met bovengemiddelde interesse uit naar de verdere berichtgeving over deze uitglijder.

    Login om te reageren
  38. MaartenD zegt

    28 maart 2022 om 18:42

    Hoe lang zal de neus van Rickert inmiddels zijn? #pinokkio

    Login om te reageren
  39. gasterplancke zegt

    28 maart 2022 om 19:06

    Als hij de waarheid spreekt en niet probeert de verzekering te flessen: Dan is het dus gewoon een heel slechte auto.

    Login om te reageren
  40. nijhofp zegt

    28 maart 2022 om 20:05

    Marc Webber had ook geen remspoor….hij reed dan wel hard maar hij mocht ‘te’ hard. Voordeel van de auto op de juiste locatie gebruiken.

    https://youtu.be/ZXZaAuyuYmQ

    Beelden op dumpert lieten wel zien dat hij andere auto’s met ruim snelheidsverschil aan het inhalen was. Reed iedereen echt te langzaam?

    Login om te reageren
  41. alfablog zegt

    28 maart 2022 om 20:06

    https://youtu.be/F8MQWMrbP9w

    Voor de bocht zitten twee goede richels in de weg. Kan me goed voorstellen dat je auto bij hogere snelheid echt in onbalans raakt.

    Login om te reageren
    • richardj zegt

      28 maart 2022 om 21:00

      @alfablog: met dit filmpje is het toch wel heel duidelijk dat hij geen 100km/u reed. Van het eerste bandenspoor tot het laatste bandenspoor zitten 28 strepen dus 3 meter voor de streep en de 9 meter er tussen heeft de auto 336m afgelegd. Lijkt me sterk als je maar 100 rijdt

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        28 maart 2022 om 21:38

        @richardj: Ik heb geen zin om de foto er bij te pakken maar als het inderdaad meer dan 300 meter is, lijkt het me donders moeilijk om dat al tollend af te leggen met een beginsnelheid van slecjhts 100km/h. Tenzij hij toevallig instant black ice tegen is gekomen kun je daar echt op geen enkele manier naartoe rekenen.

        Login om te reageren
        • pietervs zegt

          29 maart 2022 om 17:42

          Foto’s hier op Twitter geven in ieder geval niet het beeld dat-ie nou zo’n korte remweg had. Je moet toch aardig je best doen om zo’n stuk vangrail te ontzetten en nog een paar keer rond te tollen.
          https://twitter.com/Stefanuzz/status/1508551512716460037

          Login om te reageren
    • frank2b zegt

      28 maart 2022 om 22:03

      Ik rijd dat traject regelmatig, vaak ook ’s avonds. Al ongeveer 25 jaar.
      Je kunt daar behoorlijk doorhalen. Nog NOOIT last gehad van enige instabiliteit op dat viaduct.

      Maar goed, ik rijd dan ook Lexus. Uiteraard een beter gebalanceerde wagen dan zo’n deathtrap als een Lambo.

      Login om te reageren
  42. sanki zegt

    28 maart 2022 om 20:22

    Bullshit gewoon te hard gereden. En dan heb je daar die bult in de weg en daarna is hij hem kwijt geraakt. Met een snelheid van laten we zeggen 120 had je niet dik 100m rondgetold… Vanmorgen de sporen nog zien staan daar heb je wel wat momentum voor nodig…

    Login om te reageren
  43. roadster zegt

    28 maart 2022 om 20:36

    Kennelijk heeft een Lambo een tamelijk beroerde wegligging. Ik heb nooit in een Lambo gereden, maar wel in een aantal Ferrari’s. En daar kon je prima mee over hobbels rijden. Zijn Ferrari’s dan toch de betere auto’s?

    Overigens, wanneer de airbags van een auto afgaan, wordt altijd de snelheid van de auto opgeslagen. Dus Rickert kan deze laten uitlezen, om zijn verhaal te staven. “I dare you, I dubbel dare you….”.

    Login om te reageren
  44. frank2b zegt

    28 maart 2022 om 21:55

    Wanneer wagens met een nieuwprijs van 5 ton bij 100 kilometer/uur door een eenvoudig hobbeltje, waar een Dacia van 5 mille niet eens erg in heeft, plotsklaps onbestuurbaar worden en een dergelijke ravage veroorzaken dan stel ik voor al die overpriced meuk ONMIDDELLIJK van de weg te halen. Levensgevaarlijke rommel.

    Login om te reageren
  45. Marcel zegt

    28 maart 2022 om 23:09

    Waarom zijn al die andere auto’s dan niet gecrasht op die “heuvel” die hij noemt die opeens op de snelweg lag. #mounteverest

    Login om te reageren
  46. lebeaunl zegt

    29 maart 2022 om 08:12

    Lijkt me dat de lambo een MI50 of soortgelijk trackingsysteem heeft dat uitgelezen kan worden. Als hij 100 reed dan is de weg eeg gevaarlijk voor die duizenden andere weggebruikers en moet die dus meteen dicht. 🤣

    En Rick moet niet zeuren: hij wil toch altijd alle aandacht? Nou, die heeft hij nu.

    Login om te reageren
  47. polleke71 zegt

    29 maart 2022 om 20:21

    Hmm, geen andere auto bij betrokken? Geen andere gekkigheid? Met een Lamborghini bij 100km/u door een heuveltje in de A28 de macht over het stuur verliezen???? Heuheuh

    Login om te reageren
  48. Benny_Weisz zegt

    24 november 2024 om 08:57

    Dus hij reed ongeveer 95 km/h maar verloor het macht over het stuur op een stuk waar je 120 km/h mag en dat deed hij in een auto die 350 km/h. Maar hij reed niet te hard!!…..Okay dan!….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North