
We hadden het vorige week al over achterwiel- of vierwielaandrijving in de sneeuw, maar dat ging vooral over Audi en BMW. Voor alle Mercedes-rijders is er 4Matic. De Duitsers hebben speciaal voor ons een fotosessie gedaan met de nieuwe E350 4Matic in de sneeuw.
Sinds vandaag is het officieel winter, aangezien de ANWB en RouteMobiel het vanochtend extra druk hadden. Nu is het alleen even wachten op een paar sneeuwvlokken, zodat we een nieuw filerecord kunnen neerzetten.
Enfin, nog even over dat 4Matic-systeem, dat verdient best een beetje aandacht. De 4MATIC permanente vierwielaandrijving levert extra stabiliteit en tractie onder alle omstandigheden, het aandrijfsysteem is nu beschikbaar voor de E 350, de E 350 CDI en de E 500.





Mooie fotosessie en wel handig voor wintersport ;)
Wat is het toch een fantastisch mooie auto, vooral de Estate in Avantgarde uitvoering, of nog beter met AMG-pakket. Rijdt ook werkelijk waar geweldig gewoon.
” De 4MATIC permanente vierwielaandrijving levert extra stabiliteit en tractie onder alle omstandigheden,”
Ah, dat vond ik al zo apart bij andere vierwielaandrijfsystemen. Die doen dat niet.
nette fotosessie. Wel handig die vierwielaandrijving als je zo’n krachtige V6 onder de kap hebt liggen, en zkr als je met de 500 op stap bent
“Sinds vandaag is het officieel winter”
21 december boys!
@Nijntje_: ik heb een ander uitgangspunt ;)
@autoblogger: net als dat je dacht dat dat Fiesta bericht een toegevoegde waarde had..? ;)
Leuke foto’s van die E-klasses. Alleen als je dan toch schrijft “dat verdient best een beetje aandacht” dan moet je er ook wel even wat meer over vertellen. Ook al is het maar copy-paste uit een vorig bericht. Maar goed, wie ben ik..
Ik vind de koplampen toch niet de mooiste. Lijkt wel een nieuwe Avensis. Maar voor de rest een pracht auto.
Als je grip wilt hebben in de sneeuw met een Mercedes is de GLK V12 Brabus misschien wel wat.
Uitvoerig gefotografeerd, want de E350 4matic is de enige Estate uitvoering die naar de VS komt.
@Autogek,
nee dat is geen optie. Die is namelijk RWD!
@AMG Powerrr: Ohh, okee foutje. ;)
@ mrtn
Het klopt wel, die haldex dingen van Audi doen dat namelijk niet. Die leveren alleen meer grip in extreme omstandigheden, niet onder normale omstandigheden.
@Stephan:
maar niet in alle audi voertuigen met awd zitten haldex dingen, bovendien komt dat haldex systeem eigk van volkswagen;)
@Stephan:
Wat een verkwikkend artikel voor mijn geest is dit toch. Ik wist niet dat alleen Audi en Mercedes maar vierwielaandrijfsystemen aanboden, bedankt!
De estate met 4Matic mag toch wel de ideale wintersportauto genoemd worden.
Nog liever een (kapotgevroren) ster in mijn voorruit dan op mijn motorkap!! Wat een gedrochten die berline! Een AMG estate is daarentegen wel welkom
Toch leuk als je in je ’taxi’ een ‘natuurlijk superieure’ BMW voorbij komt in de sneeuw.
En er is ook een filmpje van uit!
http://www.youtube.com/watch?v=8RXSg2S8BRw
Btw kan iemand mij uitleggen waarom de 350CDI bluemotion goedkoper is dan van 350CDI Bluetec? De Bluetec verbruikt meer en stoot meer CO2 uit?! Waarom zou iemand dan voor een Bluetec moeten kiezen?
waarom nou geen dubbele drift foto zo naast elkaar dat is pas mooi :P
@blow. De Bluetec voldoet met een veel ingrijpender roetfilter al (twee jaar) aan de Euro6 norm van 2014, waardoor het verbruik wat stijgt, maar de auto dus wel even net zo schoon is als een BENZINE auto die aan de euro6 norm voldoet. In een aantal Amerikaanse staten geldt een vergelijkbare norm al dus kan MB daar nu vrolijk die diesels blijven slijten.
AWD schijnt perfect te rijden, maar ik prefereer toch liever RWD.. Het rijdt gewoon directer, zeker in bochten (spreek uit ervaring)