• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen facelift

Auteur: ricardo, gepost 4 januari 2013 om 07:48 – 46 Reacties

Afbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen faceliftAfbeelding Mercedes E-Klasse Coupé & Cabriolet ontvangen facelift

Luchthappers. Luchthappers everywhere

Een klein maandje geleden zagen we de eerste beelden van de reguliere E-Klasse het internet op druppelen, nu gevolgd door beelden van de versies met minder deuren en een klapdak. De twee leukste versies van de E-Klasse zijn weer helemaal bij de tijd en nemen uiteraard ook afscheid van de dubbele koplamp.

De nieuwe neus – in lijn met het familiesmoeltje des Mercedes – in combinatie met LED-koplampen en de grotere inlaatopeningen staan de coupé zeer dik. De cabrio heeft een voorbumper met een grotere centrale opening, en is eveneens voorzien van de gewijzigde achterlichten. Verwacht dit duo rond mei bij de dealers, en binnenkort volgt alle informatie. Maar het eerste beeld zie je nu al omdat een oudmediaal blaadje de boel vrijgaf in een preview. Aardig van ze.

UPDATE: en de officiële info is los. Nieuw is de direct ingespoten 2,0-liter viercilinder BlueDIRECT-motor en optioneel levert Mercedes het AGILITY CONTROL sportonderstel, dat je Benz een stukje stugger maakt in de vering. Ook verkrijgbaar op de nieuwe E: het Dynamic Handling-pakket met elektronisch gestuurde demping. Er is keuze uit de Comfort- en Sportmodus. In het laatste geval reageren motor en transmissie iets seller op acties van de bestuurder. Lees HIER alles over de motoren & opties van de nieuwe E-Klasse.

UPDATE 2: Video te bekijken op cabriojunk.

Ook interessant!

  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Coupe, e-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « Lapo Elkann in een klap 3,5 miljoen euro lichter
Volgend bericht: Trajectcontrole A2 blijkt RAMP voor verhuurbedrijven »

Lees Interacties

Reacties

  1. johanhummer9 zegt

    4 januari 2013 om 07:54

    Hebben ze die lichthappers van een rs6 afgekeken

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      4 januari 2013 om 08:40

      @johanhummer9: Door dat randje er onder lijkt het inderdaad veel op de RS serie van Audi.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      4 januari 2013 om 10:38

      @johanhummer9: gast doe is serieus. Deze lichten lijken in verste niet op rs6 lichten. Of vind jij een ‘led-steepje’ al helemaal overdegrens/patentvernietigend?

      Login om te reageren
      • derkvankappel zegt

        4 januari 2013 om 11:46

        @lambo4all: Luchthappers (ondanks de typefout)..

        Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 januari 2013 om 07:55

    Net nu ik dacht dat die luchthappers niet groter konden…

    Login om te reageren
  3. jens28 zegt

    4 januari 2013 om 08:03

    Die luchthappers staan zeker dik ja, maar wat gaan AMG er dan nog van maken? Nog groter en meer?

    Login om te reageren
    • koenmb zegt

      4 januari 2013 om 22:41

      @jens28: Ik denk dat die rode gewoon met AMG-pakket is. Ik vrees ook dat er geen ‘echte’ AMG van gaat komen (net zoals het huidige model).

      Login om te reageren
  4. mtjeerdsma zegt

    4 januari 2013 om 08:20

    Brute voorkant, lichten zijn mooi

    Login om te reageren
  5. awesome zegt

    4 januari 2013 om 08:45

    Volgens mij gaat dit hem niet worden.
    De sedan en combi zijn de ‘heup’ achter ook kwijt, dus waarom zou de coupé deze wel houden?

    Login om te reageren
    • bmwe46csl zegt

      4 januari 2013 om 09:17

      @awesome: voor het sportieve?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2013 om 10:32

      @awesome: juist wel. Van de coupe en cabrio worden er veel minder gebouwd en daarom loont het niet om deze een grote carrosserie aanpassing te geven.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        4 januari 2013 om 13:01

        @mashell: valt iets voor te zeggen.

        Login om te reageren
  6. ruubster zegt

    4 januari 2013 om 08:52

    op de 1 na laatste foto lijkt hij qua lijnen heel erg op de oude clk. verder heb je als nieuwe eigenaar bij een elegance uitvoering wel de keuze voor een ster op de motorkap. en dat hoort wel bij een Mercedes-Benz vind ik

    Login om te reageren
  7. bmwe46csl zegt

    4 januari 2013 om 09:18

    De coupe is wel wat, de cabrio is niks..

    Login om te reageren
  8. Donstil zegt

    4 januari 2013 om 09:29

    Dik geworden zeg, doe mij die rode maar maar dan graag Open.

    Login om te reageren
  9. ohoogeveen zegt

    4 januari 2013 om 09:35

    Het eerste waar ik aan dacht bij die luchthappers was dit:

    Login om te reageren
  10. trigger565 zegt

    4 januari 2013 om 09:35

    Achterlichten…. http://www.google.be/search?q=hyundai+sonata&hl=nl&safe=off&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=D5TmUNecLI6R0QXT74F4&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672#biv=i|0;d|zyRvJJF7vFKMKM:

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    4 januari 2013 om 09:41

    Het is dat er E klasse in de titel stond anders had ik gezegd C klasse Coupe. Drie keer niks. Doe mij maar de oude. Dit staat erg cheap vind ik. Kan maar niet wennen aan die nieuwe designrichting. Waar het bij de A wel werkt vind ik het de rest van de modellen geen goed doen. Erg Koreaans design. Zelfde heb ik met de nwe SL. Vind ik echt niet mooier geworden.

    Login om te reageren
    • fkbmw zegt

      4 januari 2013 om 10:06

      @E34M5Touring: Eens. Hoewel ik de SL wel mooi vind. Veel van die Duitse meuk begint meer en meer Aziatisch er uit te zien lijkt me zo.

      Login om te reageren
  12. kapiteinaudi zegt

    4 januari 2013 om 09:55

    Het ziet er toch goed uit vind ik!

    Login om te reageren
  13. blackmore zegt

    4 januari 2013 om 10:03

    Blijft een geslaagde coupé, ergens tussen geraffineerd en bruut in. Blij dat de ponton-welving gebleven is, mooie verwijzing naar vroegah.

    Login om te reageren
  14. hopeloos zegt

    4 januari 2013 om 10:04

    Het lijnenspel bij de achterwielen van de cabriolet ziet er echt niet uit!

    Login om te reageren
  15. Tommy2 zegt

    4 januari 2013 om 10:15

    Het chique is er wel wat naf nu…

    Login om te reageren
  16. vincentvanb zegt

    4 januari 2013 om 10:22

    Het zal wel weer aan mij liggen, maar:

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 januari 2013 om 10:27

      @vincentvanb: Ligt niet aan jou hoor. VInd het ook steeds meer Aziatisch design en dat komt hem niet ten goede.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2013 om 10:36

      @vincentvanb: waarom zitten er Lexus logo’s op die 3 serie? Nee serieus, de Aziatische markt wordt steeds belangrijker daarom krijgen steeds meer Europese auto’s een design dat in Azie in de smaak valt. Iets wat de van oorsprong Aziatische merken natuurlijk al veel langer deden.

      Login om te reageren
  17. mashell zegt

    4 januari 2013 om 10:37

    Jammer dat “het ruitje” niet gefixt is, maar toch blijft de rode een werkelijk prachtige wagen.

    Login om te reageren
  18. rob68 zegt

    4 januari 2013 om 10:55

    Ik vind het wel mooi hoor .

    Login om te reageren
  19. jawi94 zegt

    4 januari 2013 om 11:02

    Of op een e92 die achterkant. Ik vind hem niet mooi

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      4 januari 2013 om 14:27

      @jawi94: Hoe kan je daar nou een E92 inzien, dan is elke auto wel hetzelfde..

      Login om te reageren
  20. gillesvp zegt

    4 januari 2013 om 11:43

    ik was de ouwe nog niet beugezien eigenlijk..

    Login om te reageren
  21. peterv zegt

    4 januari 2013 om 11:46

    Ja, ik vind het gewoon hele mooie wagens. De facelift vind ik goed uitgevoerd!

    Login om te reageren
  22. derkvankappel zegt

    4 januari 2013 om 11:47

    Kijk, hier zat ik op te wachten, staat zowaar nog beter dan op de sedan en station!

    Login om te reageren
  23. rjmb zegt

    4 januari 2013 om 11:56

    Zonde, zonde, zonde.
    Tot voor enige jaren was ik een groot Mercedes-liefhebber. De wagens waren stuk voor stuk chique, elegant en hadden naar mijn smaak een luxere uitstraling dan een Audi of BMW.

    Zo was de 2002 E-Klasse chiquer en fraaier dan een 2002 Audi A6 of BMW 5-serie; was een SLK fraaier dan een Z3 en een S-Klasse chiquer dan een A8 of 7-serie.

    Echter, de laatste jaren is het bergafwaarts gegaan met Mercedes – het spijt me om het te zeggen.

    Geen tijdloze uitstraling meer.
    Chiqueheid heeft plaatsgemaakt voor patserigheid en tegelijk anonimiteit.

    Deze E-Klasse is daar ook een goed voorbeeld van. Het is net te rond, net te druk, net te brallerig.

    Alles moet tegenwoordig bij Mercedes over-the-top zijn, iets waar momenteel Audi ook helaas naar neigt en BMW langzaamaan ook weer naartoe gaat.

    Waar zijn de tijden van de strakke SLK (1996-2004), de tijdeloze SL (1989-2001 en 2001-2005), de chique E-Klasse (2002-2009)?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      4 januari 2013 om 12:09

      @rjmb: in die tijd hebben ze marktaandeel in moeten leveren aan Audi en bleek vooral de jongere groep van yup en dinks totaal niet geïnteresseerd in Mercedes. Hier proberen ze nu wat aan te doen. Bovendien is uw mening slechts persoonlijk. Ik vind juist dat Mercedes momenteel schitterende auto’s uitbrengt. De E-klasse sedan facelift was even wennen maar begin m al mooi te vinden en deze E-coupe vind ik schitterend.

      Login om te reageren
  24. bempi zegt

    4 januari 2013 om 12:07

    Wow !!! Wat een geweldige auto en wat een topdesign ( lekker agressief en toch een zakelijk / chique uistraling ). Ik herken echt alle kenmerken en punten van de E klasse erin. Mercedes is goed bezig. Ga zo door :)

    Login om te reageren
  25. jrmpower24 zegt

    4 januari 2013 om 12:22

    beter dan de sedan en vooral de estate.
    ik vind die echt niet mooi.

    Login om te reageren
  26. ronin1130 zegt

    4 januari 2013 om 14:22

    Flinke verbetering deze facelift. Ze zullen echter wel moeten opletten bij Mercedes. De C- en E-coupé staan op hetzelfde chassis, en het lijkt alsof ze met deze facelift de E-coupé wat sportiever wouden maken. Misschien komen ze zo wel wat te dicht in het vaarwater van de C-coupé?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      4 januari 2013 om 15:01

      @ronin1130: dat zal wel meevallen denk ik. Het blijven toch nog behoorlijk andere auto’s en er zal een aardig prijsverschil zijn

      Login om te reageren
  27. The360box zegt

    4 januari 2013 om 14:25

    Ik vond juist dat hoekige design na de ronde koplampen weer iets fris hebben, nu vind ik vooral die coupe wel een flinke verbetering.

    Login om te reageren
  28. xilver zegt

    4 januari 2013 om 19:10

    Ik zal hem in het echt moeten zien om er over te kunnen oordelen… Ik hoop enkel dat ik dit niet moet zeggen over de nieuwe CL…

    Login om te reageren
  29. E550 zegt

    4 januari 2013 om 20:14

    Als je zo’n auto koopt moet er minimaal een v6 in. Binnenkort maar eens kijken of ik die van mij gaan inruilen. Die nieuwe ziet er toch een stuk dikker uit.

    Login om te reageren
  30. voytekbe zegt

    4 januari 2013 om 20:37

    Ik vind dat deze neus hem precies doet zakken van segment… Heeft meer weg van een C-klasse dan een E-klasse met die neus…

    Login om te reageren
  31. sulobb zegt

    4 januari 2013 om 22:16

    Wie is de designer ervan eigenlijk?
    Hubert Lee? Kan dat?

    Login om te reageren
  32. kickass zegt

    5 januari 2013 om 12:48

    Bij nader inzien ziet de coupé er best goed uit. De sedan daarentegen…

    Login om te reageren
  33. bmwe46csl zegt

    5 januari 2013 om 13:25

    Hopelijk komt er een mooie amg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North