• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes E-Klasse Estate gaat er waarschijnlijk zo uit zien

Auteur: Dizono, gepost 12 januari 2016 om 15:07 – 35 Reacties

Mercedes E-Klasse Estate Xtomi


Voorspelbaar design maakt het ook voor de heren en dames photoshopperts wat gemakkelijker om impressies te maken van toekomstige carrosserievarianten.

Als Mercedes de E-Klasse sedan sprekend op de C-Klasse sedan (rijtest) doet lijken, dan gaat de E-Klasse Estate waarschijnlijk veel weg hebben van de … (vul zelf maar in). De Hongaarse photoshoppert X-Tomi Design is ook goed in simpele raadseltjes en plakte derhalve het achterkantje van die betreffende Estate op de nieuwe E-Klasse. Het resultaat is even voorspelbaar als dat het waarschijnlijk accuraat gaat zijn.

Ter illustratie onderstaand nog een keertje de plaatjes van de nieuwe E-Klasse als ook van de huidige C-Klasse Estate. LET OP: dit is dus niet de E-Klasse. Dit kun je nog het beste zien aan de typeplaatjes, die bij een C-Klasse met een ‘C’ beginnen en bij een E-Klasse met een ‘E’.


Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Prijs Mercedes C-Klasse
    PRIMEUR! Prijzen Mercedes C-Klasse gelekt

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, estate, grijs, Mercedes, photoshop

Vorig bericht: « Porsche verkocht 2x zoveel auto’s in Nederland
Volgend bericht: Tweede dodelijk ongeluk met dezelfde auto in Dakar »

Lees Interacties

Reacties

  1. paulaner zegt

    12 januari 2016 om 15:08

    En daar is niks mis mee. Stuk fraaier dan de Sedan.

    Login om te reageren
    • edjehaze zegt

      12 januari 2016 om 19:45

      @paulaner: echt wel

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    12 januari 2016 om 15:09

    Zo op de foto vind ik ‘m eigenlijk wel fraai, nu hoop ik alleen dat de E-klasse andere achterlichten heeft dan de C-klasse. Die vind ik wat minder fraai.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      12 januari 2016 om 20:26

      @viezefreddyw: Helemaal mee eens; zeker in vergelijking met de sedan is het niet bijzonder fraai. Deze fotosoep is echter te makkelijk met ’n 100% C-achterkant; kijkende naar vorige E-modellen zal het na de C-stijl een stuk rechter doorlopen dan bij de C-klasse (die al weer rechter is dan de CLA Estate)

      Login om te reageren
      • ronnys zegt

        13 januari 2016 om 13:41

        @dawwg: resultaten behaald in het verleden….

        De kans is zeer groot dat dit het wel ongeveer gaat worden hoor.
        Ik heb net de C en E even voor de voorkant naast elkaar gezet, maar er zijn maar een paar details die afwijken en dat zou net zo goed het verschil tussen een sport/avangarde/elegance kunnen zijn.
        Ik vind het jammer dat het zo veel op elkaar moet lijken.

        Login om te reageren
  3. jobberns zegt

    12 januari 2016 om 15:11

    Ik keek snel naar de foto’s en las toen pas het artikel, waar ik er achter kwam dat de onderste galerij die van de C-klasse estate is… Ze lijken zoveel op elkaar tegenwoordig dat ik in eerste instantie dacht dat de voorkant gewoon een nieuwe E-klasse was!

    Login om te reageren
  4. escort77 zegt

    12 januari 2016 om 15:17

    Ik verwacht eigenlijk dat de E-klasse Estate wel een wat grotere kofferbak krijgt met minder scherp aflopende daklijn. De E is toch altijd wat meer een dure pakezel geweest dan een lifestyle-wagon (sorry, dit was mijn eerste en tevens laatste marketing-term ;-)

    Op deze spyshot
    http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/s213-e-klasse-t-modell-walkoart1.jpg

    lijkt de overhang aan de acherkant ook wat groter dan op de photoshop-foto.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      12 januari 2016 om 15:23

      @escort77:

      ff zoeken op mercedes s213 geeft ook deze foto:
      http://s2.paultan.org/image/2015/09/Mercedes-E-class-Estate-007.jpg

      Dus een behoorlijk grotere koffer dan de C-klasse of de photoshop.

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        12 januari 2016 om 15:24

        @escort77: Overhang Much..

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          12 januari 2016 om 16:38

          @paulaner: Aan de achterkant maakt niet zoveel uit…vooral aan de voorkant als gevolg van FWD is het lelijk IMO.

          Login om te reageren
          • Ram-G-maN zegt

            12 januari 2016 om 17:49

            @jaapiyo: *kuch* Alfa Romeo 159.

            Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              12 januari 2016 om 18:29

              @AutomotiveDesigner: Inderdaad. Tevens
              *kuch* zo’n beetje alle Audi’s maar van het huidige gamma met name de A8
              *kuch* Volvo S60
              *kuch* Lancia Delta
              *kuch* Citroen C5
              *kuch* Mercedes CLA
              *kuch* Renault Laguna coupé

              Als je het eenmaal gezien hebt zie je het in het vervolg helaas elke keer weer. Pet peeve.

              Login om te reageren
              • Ram-G-maN zegt

                12 januari 2016 om 21:56

                @jaapiyo: Check, check, check, check, check en check. Om moedeloos van te worden.

              • paulaner zegt

                13 januari 2016 om 08:51

                @jaapiyo: De Laguna Coupe topt alles, maar die vind ik best wel heel mooi.

          • granlusso zegt

            12 januari 2016 om 17:57

            @jaapiyo: FWD? No way, gewoon achter hoor

            Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              12 januari 2016 om 18:22

              @granlusso: Ik heb het niet over deze Merc in het bijzonder maar auto’s in het algemeen.

              Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      12 januari 2016 om 15:35

      @escort77: Idd en het mag misschien niet meer gezegd worden maar de taxi wereld is een grote afzet markt voor de e klasse dus een grote achterbak is een verijsde.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        12 januari 2016 om 16:23

        @sketcher: als er één ding is dat nooit meer gezegd mag worden, dan is dat “verijsde” als “vereiste” bedoeld wordt ;-)

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          12 januari 2016 om 17:50

          @escort77: Hij woont tegenwoordig in GB. Maar je hebt gelijk. ;-)

          Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          12 januari 2016 om 21:25

          @escort77: Ja dat dacht ik ook mijn mijn chrome spellingcontrole vond van niet en aangezien ik niet meer zo veel Nederlands spreek behalve met mijn 3 jarige heb ik dat maar aangenomen. Zal het in elk geval niet meer doen :) en vereiste aan mijn woordenboek toevoegen :)

          Login om te reageren
  5. parker zegt

    12 januari 2016 om 15:17

    ..dan was de vorige de laatste 7-zitter.. Want dat past nooit meer in dit lifestyle-achterbakkie..

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    12 januari 2016 om 15:19

    Tjonge, dat had ik niet kunnen bedenken….. Hopelijk word het niet zo`n liggende achterklep station……

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      12 januari 2016 om 15:47

      @dutchdriftking: Klep doet mij denken aan de CLA SB. Teveel liggend. De huidige hoekige is een stuk mooier.

      Login om te reageren
  7. knipperlichtje zegt

    12 januari 2016 om 15:49

    Mercedes probeert een familiegezicht te introduceren, maar weet geen duidelijk herkenbare elementen in het design terug te laten komen. Dat is volgens mij de reden dat ze zo verschrikkelijk op elkaar lijken. BMW bijvoorbeeld heeft heel veel vrijheid in het ontwerpen omdat de nieren en angel eyes ontzettend herkenbaar zijn. Teken vier rondjes en twee vierkantjes en daar is je BMW. Audi lukt dat in mindere mate ook, een grote onderscheidende ‘singleframe grille’ die door brede koplampunits boven en brede (nep)luchtinlaten onder wordt geflankeerd is de basis van het front, vervolgens is er nog wel enige vrijheid aanwezig om de modellen onderscheidend te maken. Mercedes lukt dit helemaal niet, er zijn geen echt in het oog springende familietrekjes, dus wordt alles ongeveer hetzelfde getekend, met als mooi voorbeeld de LED-wenkbrauw die iedere Mercedes heeft, of bijvoorbeeld de achterlichten van de C-estate die ook overal terugkomen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 januari 2016 om 16:06

      @knipperlichtje: de grille was dat altijd van Mercedes. En eigenlijk nog steeds wel. In mijn ogen is het prima mogelijk onderscheidend te zijn met familie gezicht.

      Deze richting op gaan is iets wat ze duur zal komen te staan denk ik. Ondanks dat ze het eerder wel zèèr succesvol hebben gedaan (w124 en w201 bijvoorbeeld!).

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        12 januari 2016 om 16:32

        @lekbak: de grille is nog steeds het onderscheidende, maar dat zwakken ze naar mijn idee steeds verder af. Sommige modellen hebben de klassieke grille, anderen hebben de sportversie met ster in de grille. Die sportversie is dan weer te krijgen met een enkele horizontale spijl, of met twee horizontale spijlen, of met spijlen en glitters. En je kunt zelfs verschillende versies op dezelfde auto krijgen door voor elegance of avantgarde te kiezen. Het komt het herkenbaarheid allemaal niet ten goede

        Login om te reageren
  8. supersim200 zegt

    12 januari 2016 om 16:11

    Ondertussen beweren MB fanboys nog steeds dat de s,c en e klasse niet bijna identiek zijn…

    Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    12 januari 2016 om 16:59

    Dat zal wel. Pak gewoon de c klasse en denk hem een maatje groter.

    Login om te reageren
  10. fconderkantlat zegt

    12 januari 2016 om 17:29

    raamstijl aan het eind van de zijkant loopt veel te snel af, kijk even hoe lang het doorloopt bij een W211 en W212

    dit is iets te letterlijk van een c estate overgenomen

    Login om te reageren
  11. daffaa zegt

    12 januari 2016 om 17:55

    S-Klasse IetsjekleinereS-Klasse(E-Klasse) MiniS-Klasse(C-Klasse)

    Login om te reageren
  12. benjiiporsche911 zegt

    12 januari 2016 om 18:14

    Hahaha ik had eerst de galerij bekeken voordat ik het artikel gelezen had, ik dacht serieus dat het de e estate was maar dat blijkt dus toch anders!?

    Login om te reageren
  13. Sir_Vmax zegt

    12 januari 2016 om 19:45

    De voorruit lijkt net een maatje te klein

    Login om te reageren
  14. dafmaf zegt

    12 januari 2016 om 21:24

    Vroeger gaf een stationcar enorme ruimte extra. Nu maakt het geen fuck meer uit.

    Login om te reageren
  15. wildbeest zegt

    13 januari 2016 om 00:11

    Gewoon even de c klasse gepakt zie ik

    Login om te reageren
  16. driftkicker zegt

    13 januari 2016 om 16:21

    Mooi, netjes, saai.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North