Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieur

Auteur: , 23 Reacties

Wie bereid is om wat meer geld uit te trekken voor een vliegreisje, kan binnenkort z'n lol op in dit door Mercedes-Benz Style ontworpen interieur.

Samen met Lufthansa heeft Mercedes enkele VIP vliegtuig cabines ontworpen, waarin de nadruk op luxe wordt gelegd. Met marketingtermen als ‘dynamic architecture’ lanceren de twee bedrijven net op tijd voor de EBACE 2015 hun bijzondere interieur, dat vooral gericht is op kortere vluchten.

De algehele vibe van het interieur doet ons ergens wel wat denken aan dat van de F 015 Concept. Een beetje organisch, maar toch ook strak. Met andere woorden: ons lijkt ’t geen straf om hiermee naar een zonnig oord te vliegen, wat jullie? Toyota liet ons eerder trouwens al een goedkopere economy class-stoel zien, mocht ’t budget wat minder toereikend zijn.



23 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Het ziet er prachtig uit!
Ja mooi, mooi!.. Maar met welk programma is dit nou getekend?
@Mika_Hakkinen:
3DS max waarschijnlijk. Maar het renderen is ook een vak apart zowat
@JamesBond007: Ik denk dat ze eerder een programma als solidworks of een Autodesk CAD pakket gebruiken.
@MrSkyline: Dit is duidelijk niet getekend met een CAD programma zoals Solidworks, daarin ben je maatvast aan het tekenen om door te zetten naar productie.
Dit zijn schetsen waarin enkel verhoudingen en proporties van belang zijn om een impressie te geven.
@Foramen: Een deel zijn schetsen, maar het andere deel is wel degelijk een kloppende 3D render. De kans dat die in een CAD programma is gemaakt is vrij groot, de tekeningen van het vliegtuig bestaan al in CAD, het interrieur van het vliegtuig ontwerp je doorgaans ook in CAD. Voor de final render kan je de CAD tekening eventueel importeren en texturen in 3D max, maar dan heb je naar mijn idee aan Maya een beter programma gezien de uitgebreidere belichtingsopties.
@Mika_Hakkinen: MS Paint
@svenska_aeroplan_ab: zowaar luidop moeten lachen!
@gtwillem: Interessant, vertel me meer.
@purepet9000: nou, dit zijn best indrukwekkende impressies, en kijk hoe mooi het is. Ik heb ook vaak met MS-Paint geweest en dat is gewoon basis kleuren jonguh! Echt gewoon met stipjes en streepjes en bollen enzo! Weet je wal hoenlang je bezig bent om dit te ontwerpen en tekenen op MS Word? Nou, ik zal het je zeggen, wel drie kwartier ofzo. Echt moeilijk gewoon. En dan hopen dat dat blauwe Windows scherm niet telkens komt of zichzelf uitschakelt maar niet voordat ie 124 nieuwe updates bijwerkt op je 486 laptop.
Mag wat kosten, desalniettemin wel vet!
Kijk, dat maakt vliegen een stuk minder vervelend.
Geweldig mooi en geweldig luxe.
Nice
Mercedes Design werkt met Maya en VRED voor de CGI’s…
Nu de maybach versie, waarschijnlijk een driedubbele airbus a380….
Mooi om te zien dat vliegtuiginterieurs ook vooruit gaan. Een zakenvliegtuig dat je nu besteld is er eigenlijk alleen qua afwerking en kleuren anders dan een vliegtuig uit 1980. Waarbij ik dus alleen het interieur bedoel.
@knipperlichtje:
Bedoel je dat in vergelijking met een auto interieur? Hoe wezenlijk anders is het interieur van een auto uit de jaren 80 ivm een auto van nu, op de afwerking en kleuren na, dan?

Zeker een zakenjet kun je met elk denkbare interieur bestellen. En dan heb ik het niet alleen over kleurtjes en materialen. Ook weer volledig te verbouwen als je er op uitgekeken bent.

Daarbij is het “dashboard” van de grotere vliegtuigen al zeker 20-25 jaar uitgerust met beeldschermen ipv analoge klokken. Iets waar Audi nu met veel bombarie mee komt aanzetten als rete innovatief. Ook op de kleine sportvliegtuigen zie je die zogenaamde “glass cockpits” steeds vaker.

Of ze halen het verouderde analoge “dashboard” van hun oude Cessna eruit en vervangen het voor nieuwste van nieuwste. In welke auto kun je dat eigenlijk?
@Rob: Een G-klasse?
@Rob: om antwoord op je laatste vraag te geven: nagenoeg elke auto. Er is geen markt voor maar het is best simpel te realiseren.
@Rob: ik doelde op de bouwstenen van het design, dat is nooit wezenlijk veranderd, de designtaal is nog altijd hetzelfde, waar dat bij auto’s sinds 1980 extreem veranderd is. Over de cockpit ga ik niet beginnen, die is extreem vooruit gegaan, ik doelde op de cabine.
@knipperlichtje: verschil met een zakenjet is dat alles wat je in het interieur stopt, goedgekeurd moet worden voor brandveiligheid, en elektronische interferentie in combinatie met de navigatie apparatuur aan boord.

Elke asbak in een vliegtuig heeft een barrage aan tests moeten doorstaan voor het werd goedgekeurd. Dan heb je van nature al wat minder beweegruimte om je gang te gaan als het op interieurs aan komt.
Dat wordt lekker vliegen met economy class, das duidelijk!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).