• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieur

Auteur: Author, gepost 19 mei 2015 om 15:01 – 23 Reacties

Afbeelding Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieurAfbeelding Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieurAfbeelding Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieurAfbeelding Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieurAfbeelding Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieurAfbeelding Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieurAfbeelding Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieurAfbeelding Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieur

Samenwerking Mercedes-Benz Style en Lufthansa
Wie bereid is om wat meer geld uit te trekken voor een vliegreisje, kan binnenkort z’n lol op in dit door Mercedes-Benz Style ontworpen interieur.

Samen met Lufthansa heeft Mercedes enkele VIP vliegtuig cabines ontworpen, waarin de nadruk op luxe wordt gelegd. Met marketingtermen als ‘dynamic architecture’ lanceren de twee bedrijven net op tijd voor de EBACE 2015 hun bijzondere interieur, dat vooral gericht is op kortere vluchten.

De algehele vibe van het interieur doet ons ergens wel wat denken aan dat van de F 015 Concept. Een beetje organisch, maar toch ook strak. Met andere woorden: ons lijkt ’t geen straf om hiermee naar een zonnig oord te vliegen, wat jullie? Toyota liet ons eerder trouwens al een goedkopere economy class-stoel zien, mocht ’t budget wat minder toereikend zijn.

Ook interessant!

  • Mercedes eActross
    Mercedes eActros wint dik van Tesla Semi
  • Lekker slapen bij de laadpaal met je Mercedes camper
    Lekker slapen bij de laadpaal met je Mercedes camper
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

design, Mercedes, vliegtuig

Vorig bericht: « Fusie drie leasemaatschappijen: Hiltermann Lease Group
Volgend bericht: Abarth 595 Competizione doet het voortaan met 180 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. audirijder zegt

    19 mei 2015 om 15:10

    Het ziet er prachtig uit!

    Login om te reageren
  2. Mika_Hakkinen zegt

    19 mei 2015 om 15:14

    Ja mooi, mooi!.. Maar met welk programma is dit nou getekend?

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      19 mei 2015 om 15:22

      @Mika_Hakkinen:
      3DS max waarschijnlijk. Maar het renderen is ook een vak apart zowat

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        19 mei 2015 om 15:31

        @JamesBond007: Ik denk dat ze eerder een programma als solidworks of een Autodesk CAD pakket gebruiken.

        Login om te reageren
        • Foramen zegt

          19 mei 2015 om 15:37

          @MrSkyline: Dit is duidelijk niet getekend met een CAD programma zoals Solidworks, daarin ben je maatvast aan het tekenen om door te zetten naar productie.
          Dit zijn schetsen waarin enkel verhoudingen en proporties van belang zijn om een impressie te geven.

          Login om te reageren
          • MrSkyline zegt

            19 mei 2015 om 16:10

            @Foramen: Een deel zijn schetsen, maar het andere deel is wel degelijk een kloppende 3D render. De kans dat die in een CAD programma is gemaakt is vrij groot, de tekeningen van het vliegtuig bestaan al in CAD, het interrieur van het vliegtuig ontwerp je doorgaans ook in CAD. Voor de final render kan je de CAD tekening eventueel importeren en texturen in 3D max, maar dan heb je naar mijn idee aan Maya een beter programma gezien de uitgebreidere belichtingsopties.

            Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      19 mei 2015 om 15:34

      @Mika_Hakkinen: MS Paint

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 mei 2015 om 17:56

        @svenska_aeroplan_ab: zowaar luidop moeten lachen!

        Login om te reageren
        • purepet9000 zegt

          19 mei 2015 om 18:19

          @gtwillem: Interessant, vertel me meer.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            19 mei 2015 om 19:47

            @purepet9000: nou, dit zijn best indrukwekkende impressies, en kijk hoe mooi het is. Ik heb ook vaak met MS-Paint geweest en dat is gewoon basis kleuren jonguh! Echt gewoon met stipjes en streepjes en bollen enzo! Weet je wal hoenlang je bezig bent om dit te ontwerpen en tekenen op MS Word? Nou, ik zal het je zeggen, wel drie kwartier ofzo. Echt moeilijk gewoon. En dan hopen dat dat blauwe Windows scherm niet telkens komt of zichzelf uitschakelt maar niet voordat ie 124 nieuwe updates bijwerkt op je 486 laptop.

            Login om te reageren
  3. amgc63 zegt

    19 mei 2015 om 15:14

    Mag wat kosten, desalniettemin wel vet!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    19 mei 2015 om 15:17

    Kijk, dat maakt vliegen een stuk minder vervelend.

    Login om te reageren
  5. michaelcorleone zegt

    19 mei 2015 om 15:40

    Geweldig mooi en geweldig luxe.

    Login om te reageren
  6. reggie-boy_rood zegt

    19 mei 2015 om 15:50

    Nice

    Login om te reageren
  7. huge zegt

    19 mei 2015 om 15:59

    Mercedes Design werkt met Maya en VRED voor de CGI’s…

    Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    19 mei 2015 om 16:12

    Nu de maybach versie, waarschijnlijk een driedubbele airbus a380….

    Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    19 mei 2015 om 16:28

    Mooi om te zien dat vliegtuiginterieurs ook vooruit gaan. Een zakenvliegtuig dat je nu besteld is er eigenlijk alleen qua afwerking en kleuren anders dan een vliegtuig uit 1980. Waarbij ik dus alleen het interieur bedoel.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 mei 2015 om 17:32

      @knipperlichtje:
      Bedoel je dat in vergelijking met een auto interieur? Hoe wezenlijk anders is het interieur van een auto uit de jaren 80 ivm een auto van nu, op de afwerking en kleuren na, dan?

      Zeker een zakenjet kun je met elk denkbare interieur bestellen. En dan heb ik het niet alleen over kleurtjes en materialen. Ook weer volledig te verbouwen als je er op uitgekeken bent.

      Daarbij is het “dashboard” van de grotere vliegtuigen al zeker 20-25 jaar uitgerust met beeldschermen ipv analoge klokken. Iets waar Audi nu met veel bombarie mee komt aanzetten als rete innovatief. Ook op de kleine sportvliegtuigen zie je die zogenaamde “glass cockpits” steeds vaker.

      Of ze halen het verouderde analoge “dashboard” van hun oude Cessna eruit en vervangen het voor nieuwste van nieuwste. In welke auto kun je dat eigenlijk?

      Login om te reageren
      • purepet9000 zegt

        19 mei 2015 om 18:20

        @Rob: Een G-klasse?

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        19 mei 2015 om 19:12

        @Rob: om antwoord op je laatste vraag te geven: nagenoeg elke auto. Er is geen markt voor maar het is best simpel te realiseren.

        Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        19 mei 2015 om 22:50

        @Rob: ik doelde op de bouwstenen van het design, dat is nooit wezenlijk veranderd, de designtaal is nog altijd hetzelfde, waar dat bij auto’s sinds 1980 extreem veranderd is. Over de cockpit ga ik niet beginnen, die is extreem vooruit gegaan, ik doelde op de cabine.

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      20 mei 2015 om 02:43

      @knipperlichtje: verschil met een zakenjet is dat alles wat je in het interieur stopt, goedgekeurd moet worden voor brandveiligheid, en elektronische interferentie in combinatie met de navigatie apparatuur aan boord.

      Elke asbak in een vliegtuig heeft een barrage aan tests moeten doorstaan voor het werd goedgekeurd. Dan heb je van nature al wat minder beweegruimte om je gang te gaan als het op interieurs aan komt.

      Login om te reageren
  10. goodolddays zegt

    20 mei 2015 om 12:44

    Dat wordt lekker vliegen met economy class, das duidelijk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North