• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz F 015: de autonome auto van de toekomst [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 januari 2015 om 07:27 – 21 Reacties

Mercedes F 015 interieur


Zojuist onthulde Mercedes op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas de F 015 luxury in motion, een chique autonoom concept dat er uit ziet als een grote computermuis.

De eivormige F 015 is een en al aerodynamica, met zelfmoorddeuren en een lichtkrant aan de achterkant om in heldere LED-verlichting obscene teksten en emoticons op je achterliggers af te vuren. Of misschien wat volwassener signalen als je niet zo puberaal bent als ondergetekende. De verlichte grille is een element dat we onlangs al bij de G-Code zagen.

Het interieur kregen we eind vorig jaar al voorgeschoteld, voor nu is dit ook alles dat we over de F 015 weten. We vermoeden dat Mercedes later vandaag met aanvullende informatie op de proppen komt. Wel weten we dat CEO Dieter Zetsche tijdens de presentatie gezelschap kreeg van een freaky enorm oog op een driepoot, hier op foto te zien.

F 015 interieur

Overigens kan de F 015 ook echt rijden, om 13:00 uur Nederlandse tijd staat een ritje op de Las Vegas Strip gepland. Een eerste video vind je op autojunk.

F 015 interieur

Update: de B-stijlloze F 015 is een flinke jongen: hij meet 5.220 x 2.018 x 1.524 mm, en kent een wielbasis van 3.610 mm, 245 mm meer dan een Mercedes-Maybach S-Klasse. Zoals het een echte pimp betaamt rolt het concept – dat is opgetrokken uit aluminium (C)FRP en exotische staalsoorten – op 26 inch wielen.

De achterwielen worden aangedreven door twee 136 pk en 200 Nm sterke E-Motoren. Voorin ligt een accupakket en een 29 kWh-brandstofcel die im Vorderwagen sitzen. De F015 kan ongeveer 200 km elektrisch rijden en ca. 900 km met stroom uit de brandstofcel. 0-100 gaat in 6,7s, de Vmax bedraagt 200 km/u.


Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, ces-2015, concept, Hybride, Mercedes, waterstof

Vorig bericht: « Wat hebben 18 supercars en een Citroën CX gemeen?
Volgend bericht: Rolls-Royce verkocht in 2014 meer dan 4.000 auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. rauto zegt

    6 januari 2015 om 07:34

    De ster word maar groter groter en groter …. En wat een lelijk hok!

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    6 januari 2015 om 07:41

    Wat is het punt van draaistoelen als je geen ruimte hebt om te draaien?
    Of hebben we geen benen in de toekomst?

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      6 januari 2015 om 08:12

      @norge: Aan de vorm van de stoelen te zien heeft iedereen straks obesitas, en dan heb je inderdaad geen benen meer nodig.

      Login om te reageren
      • celicatwincam zegt

        6 januari 2015 om 13:12

        @faalhaas: dan rol je inderdaad de auto in

        Login om te reageren
  3. Henk_he zegt

    6 januari 2015 om 07:49

    Da’s een flinke A-stijl met bijbehorende blind spot. Maar er zit vast een camera/sensor in zodat je voetgangers en fietsers niet platmaait ;-)
    Ik zie ook het nut van de ‘schermen’ in de deuren niet helemaal. Ik word al misselijk als ik (als passagier) te lang op mijn telefoon kijk.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 januari 2015 om 08:21

      @Henk_he: wat begrijp je niet aan het woord autonoom? Als de “bestuurder” met z’n rug naar de voorruit zit en het voertuig zelf rijdt dan maakt toch helemaal niet uit hoe breed de A-stijl is?

      Login om te reageren
      • dillon zegt

        6 januari 2015 om 09:51

        @mashell: volgens mij zie ik toch echt een stuur. Ik vind Henk_he’s opmerking dus niet ongepast ;-)

        Login om te reageren
    • series2 zegt

      6 januari 2015 om 18:59

      @Henk_he: maar je wordt niet misselijk als je haar je telefoon kijkt terwijl je zelf rijdt?

      Login om te reageren
  4. arii zegt

    6 januari 2015 om 07:58

    Ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    6 januari 2015 om 08:17

    Er zal vast mooie techniek in zitten, maar het ziet er uit als een bultrug!

    Login om te reageren
  6. scottishcarspotter2000 zegt

    6 januari 2015 om 08:23

    Slecht plan, autonoom gehannes

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    6 januari 2015 om 08:39

    Ik hoop dat het nog even duurt want dit ziet er echt niet uit

    Login om te reageren
  8. motiondrive zegt

    6 januari 2015 om 09:10

    Deze rijdende plastic nachtclub past toch helemaal niet bij Mercedes? Meer iets voor een vreemde Japanse firma, een obscure Koreaanse autoverkoper of een nieuwe Chinees die wil laten zien dat hij over de top hip is…

    Login om te reageren
  9. autofanaat zegt

    6 januari 2015 om 09:15

    Ik vind het maar niks, laat mij maar zelf sturen.

    Login om te reageren
  10. sydney zegt

    6 januari 2015 om 09:22

    De afgelopen 10 jaar is Mercedes heel vaak met soortgelijke vrij extreme concepts gekomen.Qua design hebben we daar gelukkig niets van terug gezien.Sterker nog de enige waar ik een huidige Mercedes in herken is de Ocean Drive van een jaar of 6 geleden.De S heeft wel wat trekjes van die auto.Dag hele autonome gedoe vind ik maar niets en doet me denken aan een belabberde film met Bruce Willis.Daarin zijn zelfs mensen vervangen en je robot gaat niet zelfrijdend in je auto naar jouw werk.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      6 januari 2015 om 10:25

      @sydney: Mercedes maakt concepts die nieuwe techniek presenteren en waar design dus extreem mag zijn en concepts die style / uiterlijk presenteren. Soms een tussenvorm zoals de blue zero die beide toekomst ideeën toont.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        6 januari 2015 om 11:04

        @eklasse: Ik begrijp het concept van een concept.

        Login om te reageren
  11. racenderechter zegt

    6 januari 2015 om 10:04

    Een gedrocht van de bovenste plank

    Login om te reageren
  12. 123bat zegt

    6 januari 2015 om 11:16

    Er had ook een Mitsuoka logo op kunnen zitten, had ik ze ook geloofd. Indrukwekkende techniek die erin zit, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    6 januari 2015 om 12:32

    Waaw, zoveel gezeur over “LELIJK!!!1!”

    Mercedes-concepts zijn (bijna) altijd lelijk…

    Login om te reageren
  14. gtwillem zegt

    6 januari 2015 om 20:39

    Kun je er ook een kratje pils kwijt voor de BVO?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North