• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth 595 Competizione doet het voortaan met 180 pk

Auteur: ricardo, gepost 19 mei 2015 om 16:05 – 41 Reacties

Afbeelding Abarth 595 Competizione doet het voortaan met 180 pkAfbeelding Abarth 595 Competizione doet het voortaan met 180 pkAfbeelding Abarth 595 Competizione doet het voortaan met 180 pkAfbeelding Abarth 595 Competizione doet het voortaan met 180 pk

Abarth 595 Competizione doet het voortaan met 180 pk
Fiats tuningtak heeft gedaan waar het goed in is: kleine funauto’s nog plezieriger maken.

De Abarth 595 Competizione werd in 2011 voor het laatst geüpgraded, waarbij het 1.4 Tjet-blokje naar 160 pk en 230 Nm werd opgezweept. Daar kan nog wel wat meer uit gepeurd worden, dacht Abarth, en stopte het model nog eens 20 pk toe door een grotere Garrett-turbo te monteren. Daarmee heeft dat kleine stadsding van Fiat opeens 180 paardenkrachten bij een koppel van 250 Nm, dat beschikbaar is vanaf 2500 tpm. We hoeven u niet te vertellen dat zoiets sneller van zijn plek komt dan Ton Elias die een buffet gadeslaat. Met deze pk-injectie duurt de sprint van nul naar honderd 6,7 seconden, en ligt de topsnelheid op 225 km/u.

De 595 Competizione krijgt verder een uitlaatlijn van Record Monza aangemeten, Brembro-remmerij achter 17-inch velgen, leer op het sportstuur, Xenon in de koplampen, parkeersensoren achter en aluminium pedalen. Optioneel kun je de sportstoelen met leer laten overtrekken, een glazen dakje opteren, en de Abarth aankleden met strepen (tip: neem ‘m zonder strepen).

Wanneer Fiat Nederland hem gaat leveren en wat ‘ie hier gaat kosten is nog niet bekend (de huidige doet €31.782, fyi).

Ook interessant!

  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Abarth 595 Spa-Francorchamps
    Abarth 595 Spa-Francorchamps is Belgisch feestje voor Belgen
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Gave Abarth 1000 SP one-off heeft maar één nadeel

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

500, 595, abarth, Fiat

Vorig bericht: « Mercedes en Lufthansa maken lekker dik vliegtuiginterieur
Volgend bericht: Racegame daagt je uit om te sms’en tijdens het scheuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    19 mei 2015 om 16:10

    Blijft een geinig karretje, maar ik heb liever de Punto. Alleen maken ze die helaas niet meer…

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      19 mei 2015 om 17:50

      @trustmeiamanengineer: daar heb je volkomen gelijk in. Hoe stoer ze een 500, het blijft de indruk geven dat je in de auto van je vrouw/dochter rijdt.

      De Punto vond ik absoluut een geslaagdere hatchback qua uiterlijk. Ook net een beetje ruimer. Daarbij zijn de stoelen veel beter, die barkrullen in de 500 kun je niet serieus nemen…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 mei 2015 om 23:37

        @gtwillem: barkrullen moet barkrukken zijn… Maakt Apple die iPhones nog zo groot…

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          20 mei 2015 om 09:34

          @gtwillem: wat een moeite om te laten weten dat je een iPhone 6 hebt
          ;-)

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            20 mei 2015 om 20:16

            @baasbas: niet altijd een voordeel hoor… Die nieuwe Samsung Galaxy S6 Edge is ook erg gaaf, trouwens!

            Login om te reageren
      • driftkicker zegt

        20 mei 2015 om 12:59

        @gtwillem: mijn vrouw heeft inderdaad een 595 en daar rijd ik met plezier mee

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          20 mei 2015 om 20:17

          @driftkicker: een originele?

          Login om te reageren
          • driftkicker zegt

            20 mei 2015 om 20:23

            @gtwillem: het huidige model met 160pk. Ik krijg steeds een enorme glimlach als ik dat ding start. Eens op mijn bestemming aangekomen krijg ik wel altijd een schuldgevoel omdat ik weer zo onverantwoord gereden heb. Dat komt door die verdomde sport-knop!

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              20 mei 2015 om 20:33

              @driftkicker: hahaha, dat kan ik goed begrijpen. En de snelheidssensatie is ook best wel intens met zo’n auto. Welke kleurcombo is ie?

              Login om te reageren
              • driftkicker zegt

                20 mei 2015 om 20:56

                @gtwillem: donkergrijs, gechromeerde spiegelkappen, rode remklauwen, rood lederen interieur, geen stickers. Je ziet ze hier heel veel rondrijden. Ik woon in Genk, waar de grootste Italiaanse gemeenschap van België woont. Vandaar dat ik mijn vrouw een 595 aanpraatte. Een Abarth 500 is hier niets speciaal meer. Ik zie er letterlijk tientallen per dag. Als het mooi weer is ook regelmatig Ferrari’s, soms een Lambo en ik weet ook een Alfa 8C staan.

  2. lorddisick zegt

    19 mei 2015 om 16:13

    Duur gebakje

    Login om te reageren
  3. knipperlichtje zegt

    19 mei 2015 om 16:23

    Ik heb wel eens een witte 500 abarth zien rijden door een stadscentrum, zag er erg leuk uit. Leuk geluidje, leuk design. Maar het blijft een hele leuke auto voor een ander.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      19 mei 2015 om 17:00

      @knipperlichtje: vooral dat ja. €31.000 is een hoop geld, het is een heel geinig karretje maar met dat geld koop ik toch iets anders. Respect voor mensen die wel dat uitgeven aan een 500! Mijn moeder heeft een 500S, en dat is leuk, maar betaal je ook de helft voor. Heb niet het gevoel dat er 2x zoveel auto in gaat zitten.

      Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    19 mei 2015 om 16:25

    Er zat gisteren zo’n ding achter me in Duitsland,
    Reed hem niet los
    Dikke Benz reed hem ook niet los.
    Geweldig om te zien zo’n snel pukkeltje !
    En die kerel, die had er echt zin an !

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 mei 2015 om 18:58

      @desjonnies:
      Mooi hé mensen die gewoon doen wat ze zelf leuk vinden.
      Mensen die zich niet laten leiden door de grijze massa.

      Gewoon een leuk ding voor mannen die durven dus.

      Login om te reageren
      • BMW330Ci zegt

        19 mei 2015 om 23:13

        @jrk68: 6,7 naar 100, dan hoor je zeker nog bij de grijze massa.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 mei 2015 om 07:19

          @BMW330Ci:
          Als jij van mening bent dat de snelste 5% van het actuele wagenpark de grijze massa is…..
          Maar volgens mij mis je mijn punt volledig.

          Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    19 mei 2015 om 16:26

    Lijkt me een heerlijk karretje om mee te rijden, maar wat een geld.

    Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    19 mei 2015 om 16:32

    Bijna 32.000 euro voor een Abarth 595.Wie had dat in 1972 durven dromen?Haha

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      19 mei 2015 om 17:48

      @Alfarobert: Dan was je wel een visionair, om toen al in euries te denken ;-)

      Login om te reageren
  7. norge zegt

    19 mei 2015 om 16:36

    Scuderia sticker erop en gaan…

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    19 mei 2015 om 16:40

    Mooi ding, maar wel heeeel duur.

    Login om te reageren
  9. HZW zegt

    19 mei 2015 om 16:55

    Het valt mijn op dat deze upgrade versie nog niet de facelift heeft mee gekregen.
    Interieur lijkt ook nog het oude te zijn, met gedateerde multi media.
    Dus dit zal dan wel een uitloop-afsluit versie zijn, voor de vernieuwde gaat komen.

    Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    19 mei 2015 om 17:03

    Ben totaal geen rwd freak ofzo, maakt mij overigens niet veel uit maar wat zou de 500 abarth toch gaaf zijn om te rijden met rwd!

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      19 mei 2015 om 18:56

      @henkhupelschoten: Lijkt me een aardig listig ding dan met zoveel vermogen op de achterwielen bij zo’n wagengewicht en korte wielbasis.

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      20 mei 2015 om 09:39

      @henkhupelschoten: check de conversie van aznom. Zijn ook wel bewegende beelden van. Listig of lastig.. Klopt allebei wel

      Login om te reageren
  11. jobberns zegt

    19 mei 2015 om 17:03

    Deze is vooral leuk als je al een vriendin én een Ferrari hebt

    Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    19 mei 2015 om 17:33

    Doe mij dan maar de Biposto.

    Login om te reageren
  13. stefanvts16v zegt

    19 mei 2015 om 17:36

    Toen de 500 Abarth werd geïntroduceerd, zat de prijs rond een toen al vrij forse 22-23.000 euro…

    Zou de huidige CO2-tax dit gebakje dan zoveel duurder hebben gemaakt?

    Als je die paar opties aanstreept, dan zit je zo aan 34.000 euro rijklaar…

    Dan zou ik toch echt voor een Megane RS gaan! Is slechts ietsjes duurder, maar veel meer waar voor je geld!

    Login om te reageren
    • bluebird zegt

      19 mei 2015 om 18:06

      @stefanvts16v: een 500 abarth is natuurlijk wel iets anders dan een 595 competizione… vooral veel prijziger ;)

      Login om te reageren
  14. stephanotis zegt

    19 mei 2015 om 17:45

    Maar € 36.595,- bij dealer Prins, echt een schijntje vergeleken met de 695 Biposto ernaast. http://www.prinsabarth.nl/onze-voorraad/

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      19 mei 2015 om 21:09

      @stephanotis: eerlijk gezegd nooit van gehoord.
      Maar ik begrijp niet dat er toch nog 3 van verkocht zijn.

      Login om te reageren
  15. arii zegt

    19 mei 2015 om 18:07

    Blijft een vrouwenauto

    Login om te reageren
  16. HZW zegt

    19 mei 2015 om 18:15

    Die Biposto wordt alleen gekocht door echte liefhebbers met te veel geld.
    50 ruggen is echt veel te veel geld voor zo’n ding.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 mei 2015 om 19:01

      @HZW:
      Elke auto die je niet kan betalen is te duur….

      Als je niet meer kan lachen van de kwartjes is dat een heel ander verhaal….

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        20 mei 2015 om 09:05

        @jrk68:
        mag ik hem inlijsten ?

        Als je niet meer kan lachen van de kwartjes is dat een heel ander verhaal

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 mei 2015 om 17:00

          @desjonnies:
          Jij altijd, ouwe reus.

          Login om te reageren
    • ghost zegt

      19 mei 2015 om 19:11

      @HZW: dan praat je meer over supercar waarden, de biposto is sneller, lichter, exclusiever. Zie het als een 430 scuderia die zich in alle opzichten differentieert van een normale 430.

      On-topic: de normale Abart 500 (met of zonder SS pakket) is ook prima naar deze waarden te tunen. G-tech doet dat veel geloof ik in Duitsland. Waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit. 250pk is zelfs mogelijk daarbij.

      Login om te reageren
  17. bofkont zegt

    19 mei 2015 om 20:59

    Jajaja echt geweldig :)
    2 maanden terug gereden in een normale 133pk 500 abarth, en die ging al als een raket.
    Superleuke wagens, die ook nog eens heel erg goed stuurt.
    Diezelfde wagen is nu gechipt bij savali 180pk en ook rond de 250NM.
    Kreeg gister een filmpje van hem, ging als een jekko :)

    Login om te reageren
  18. str8six zegt

    19 mei 2015 om 23:50

    De Ton Elias referentie. Ik lach me kapot! 1

    Login om te reageren
  19. pudi zegt

    6 juni 2015 om 22:52

    En zo weinig gewicht? Dat gaat aardig lekker

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North