• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Mercedes EQC is een flop’

Auteur: RubenPriest, gepost 3 januari 2020 om 07:42 – 84 Reacties

Ben jij de elektrische Mercedes al tegengekomen?

Bij Audi hebben ze de e-tron, Mercedes heeft de EQC en BMW is laatbloeier met de iX3 die ze dit jaar gaan introduceren. De BMW is er nogal laat bij, helemaal als je de auto vergelijkt met andere elektrische crossovers. Liever te laat een auto lanceren dan een elektrische auto op de markt brengen waar maar weinig mensen voor warm lopen. Dat laatste probleem heeft Mercedes met de EQC.

Die welt deelt een harde stoot uit en omschrijft de elektrische Mercedes EQC als een flop. In november wist Mercedes slechts 19 exemplaren van de EQC te verkopen in heel Duitsland. De e-tron, om deze auto er nog maar eens bij te pakken, deed het met 192 verkopen een stuk beter. De EQC heeft te maken met productieproblemen en vertragingen. Dat zie je nu terug in de verkoopcijfers.

Niet alleen de Duitsers schudden hun hoofd. Ook hier in Nederland is de EQC vooralsnog geen hit. Pakken we voor deze vergelijking ook de maand november erbij, dan hebben we het over 13 geregistreerde EQCs in ons land.

De tijd zal het leren of de verkopen van de EQC het tij gaan keren. Deze eerste stap van Mercedes zou je voorlopig inderdaad als een flop kunnen omschrijven. Dat moeten ze met de EQA beter gaan doen.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, duitsland, Elektrisch, eqc, Mercedes

Vorig bericht: « Aston Martin heeft een dode hoek-killer in de planning
Volgend bericht: Lichtblauwe Chiron probeert chique te doen »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    3 januari 2020 om 07:55

    Heb er toevallig 1 gezien. Mooie auto. Vreed concept als ’t gaat om milieuvriendelijk vervoer.

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      3 januari 2020 om 09:13

      @drdre1: vreemd of wreed?

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        4 januari 2020 om 09:28

        @vroaaaaaaaaaar: vreemd. Ik had ook direct een correctie verzonden, maar die kwam om een of andere reden niet aan. Maar ‘wreed’ ? Nee… Niet echt.

        Login om te reageren
    • autodidact zegt

      3 januari 2020 om 09:18

      @drdre1: ‘Vreed’ als in ‘wreed’ of ‘vreemd’?

      Login om te reageren
    • centocinquantanove zegt

      3 januari 2020 om 13:42

      @drdre1: toevallig in de buurt van Tilburg? Daar ben ik er vorige week een tegengekomen.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        4 januari 2020 om 09:26

        @centocinquantanove: nee, Ehv

        Login om te reageren
  2. edward330d zegt

    3 januari 2020 om 08:03

    Misschien maakt onbekend wel onbemind. Wist van het bestaan van het apparaat niks af. Dus misschien ligt het niet zozeer aan de auto als wel aan de PR afdeling van Mercedes.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      3 januari 2020 om 08:37

      @edward330d: dan heb je op Autoblog ook een aantal artikelen gemist

      Login om te reageren
      • edward330d zegt

        3 januari 2020 om 09:44

        @chriscross: als de app niet beter gaat werken dan wat hij nu doet ga ik nog veel meer artikelen missen

        Login om te reageren
    • autodidact zegt

      3 januari 2020 om 09:20

      @edward330d: er is toch een aardige campagne tegenaan gegooid, kosten noch moeite gespaard, pakkend muziekje van The Weeknd eronder.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        3 januari 2020 om 10:15

        @autodidact: Haha sorry, maar je comment was nog niet te zien op de app. Maar same thoughts.

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 januari 2020 om 10:12

      @edward330d: Dan kijk jij zeker geen tv? Je wordt doodgegooid met die reklame met het nummer van The Weeknd – Blinding Lights.

      Login om te reageren
      • dampu020 zegt

        3 januari 2020 om 10:38

        @venividivici: wat is een tv? Klinktvals veriuderde technologie

        Login om te reageren
        • towi1989 zegt

          3 januari 2020 om 11:01

          @dampu020: Dat is dan heel simpel; jij valt niet onder de doelgroep.

          Login om te reageren
    • nofxke zegt

      3 januari 2020 om 12:16

      @edward330d: is ook gewone al verouderd. Carrosserie is van GLC, zelfs de middentunnel voor de cardan zit er nog in…

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        3 januari 2020 om 18:59

        @nofxke: Dat dus.. het ding is in feite een cheapskate/stop-gap oplossing voor het hopeloos achter de feiten aanlopen van Mercedes op dit vlak. Ik denk dat BMW wel met een goede ev komt. Dus misschien beter laat dan slecht zullen we maar zeggen.

        Login om te reageren
  3. bitd zegt

    3 januari 2020 om 08:05

    Lelijk ding en lijkt net alsof ze last minute de motor eruit hebben getekend en vervangen door electro.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      3 januari 2020 om 08:38

      @bitd: dat hebben ze ook gedaan, is een zelfde onderstel als hun reguliere SUVs. Dat maakt het ook zo’n miskleun, je moet met een electrische auto echt met een schone lei beginnen om er een succesvolle auto van te maken.

      Login om te reageren
    • antielectrischeautos zegt

      4 januari 2020 om 05:33

      @bitd: ach, hoe is dat anders van elke andere EV dan?? Zijn allemaal tievus lelijke bakken

      Login om te reageren
  4. Dutchcarwizard zegt

    3 januari 2020 om 08:05

    Het is ook geen geweldige auto. De consument houdt zich aan das beste Oder nichts. Nichts van Mercedes dus.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    3 januari 2020 om 08:11

    Ik ben de EQC nog niet tegengekomen. Maar ik heb niet het gevoel dat ik iets mis

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    3 januari 2020 om 08:12

    Duurder en zwaarder dan de E-tron daardoor slechtere prestaties en ook nog moeilijk leverbaar. Dan heb je geen verkooptopper. Levertijd op orde krijgen en prijs laten zakken en het komt wel goed met deze wagen. Ze ziet er immers een stuk moderner uit dan zusje GLC en heeft wel een actueel interieur.

    Login om te reageren
  7. flatsixx zegt

    3 januari 2020 om 08:15

    Net als de Autoblog app momenteel, muziek stopt automatisch bij het openen van de app, plaatjes worden niet weergeven, soms loopt de tekst van het artikel nog door de reacties heen. Zal top zijn als de app eens goed onder handen wordt genomen…

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      3 januari 2020 om 08:33

      @flatsixx: die app is sowieso een drama… mobiele variant van de website is al niet veel beter, reacties zijn daar slecht te volgen. Zonde, zou het platform Autoblog veel meer cachet geven en volgens mij hoeft dat tegenwoordig ook niet zo heel duur mee te zijn. Daarbij kun je in een app moeilijker of niet een adblocker gebruiken, met een goede en heldere layout kun je zonder de consument er echt lastig mee te vallen nog meer inkomsten genereren ook.

      On topic, los va dat het een crossover is en dus per definitie al geen milieuvriendelijk apparaat is, vind ik ‘m er best goed uit zien en snap ik niet waarom hij niet verkocht wordt. Ik vermoed dat de prijs/kwaliteit niet op orde is en Mercedes nog wat huiswerk te doen heeft. Zo zie je maar weer, niet iedereen zit te wachten op een elektrische auto als de financiële voordelen er niet zijn.

      Login om te reageren
      • rogers zegt

        3 januari 2020 om 11:58

        @racerx: pi-hole is your friend. Thuis geen last van reclames. Ook niet in de app…

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          3 januari 2020 om 15:30

          @rogers: thanks voor de tip, maar de meeste apps waarin ik me aan reclame irriteer betaal ik liever voor… wat ik ook voor Autoblog zou overwegen als ze een fatsoenlijke app hadden.

          Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      3 januari 2020 om 08:44

      @flatsixx: Redactie is volgens mij bezig met een grote schoonmaak mbt onderliggend draaiende software.

      On-topic: minder dan 20 verkocht in NL. Ik vind het vrij bizar tussen al het Tesla geweld. Er zijn zat potentiële mensen die niks van tesla (hier in iedergeval genoeg) moeten hebben maar wel evt elektrisch willen rijden..

      ..Heeft het te maken met leveringscapaciteit? Want qua visibility zat het wel snor, oa met die schitterende reclame

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        3 januari 2020 om 09:12

        @olivier420: kun je die app dan niet beter eerst een beetje testen via TestFlight?

        Over de EQC, dat was misschien meer een imago-poging dan een echte poging. Daar heb je misschien gelijk in.

        Login om te reageren
      • autodidact zegt

        3 januari 2020 om 09:34

        @olivier420: collega heeft m al een tijd geleden besteld, maar de levertijd is telkens bijgesteld. Leveringsproblemen dus. En er zal nog een verschilletje zijn tussen het aantal getekende verkoopcontracten en het aantal op kenteken gezette exemplaren.

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      3 januari 2020 om 10:16

      @flatsixx: Dat is nu precies aan de gang ;-). Op dit moment zijn we bezig met een zeer grondige technische omschakeling. Zoals @Rubenpriest zei: we gaan van Windows XP naar Windows 10. Dus nee, niet alles zal direct perfect zijn, maar het gaat héél veel beter worden. Ook beter dan voorheen.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        3 januari 2020 om 10:48

        @willeme:

        Dan hoop ik niet dat je net zo vaak en net zo lang gaat updaten als Windhoos 10, want dat is behoorlijk irritant.

        Login om te reageren
      • johnhert zegt

        3 januari 2020 om 11:01

        @willeme: de app werkt 3 dagen niet helemaal naar behoren en iedereen schreeuwt moord en brand, voor zover de verdraagzaamheid in 2020…

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          3 januari 2020 om 11:03

          @johnhert: Beetje kenmerkend voor huidige tijdgeest hè.

          Alles moet nu. Direct. En precies zoals we willen.

          Login om te reageren
          • johnhert zegt

            3 januari 2020 om 11:28

            @olivier420: Een correcte, trieste constatering…

            Login om te reageren
          • racerx zegt

            3 januari 2020 om 15:31

            @olivier420: nou ja, de vraag om een betere app is niet van vandaag he. ;-)

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              3 januari 2020 om 18:18

              @racerx: Daar zijn we nu op aan het antwoorden ;-)

              Login om te reageren
      • flatsixx zegt

        3 januari 2020 om 15:32

        @willeme: kijk dat is goed om te horen. Tuurlijk heeft het geen haast maar aangezien ik Autoblog altijd fijn vind lezen is het jammer dat, dat niet eens gaat.

        Login om te reageren
    • dave09ham zegt

      3 januari 2020 om 17:10

      @flatsixx: de muziek stopt vanwege de irritante reclame met muziek. Je mobiel speelt maar een filmpje tegelijk af, dus gaat je muziek automatisch uit.

      Login om te reageren
  8. grasvreter zegt

    3 januari 2020 om 08:16

    Zo’n achterkant zou ik dan ook niet op mijn auto willen hebben. Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  9. crepito zegt

    3 januari 2020 om 08:42

    De productieproblemen worden erg stil gehouden. Als een Tesla vertraagd is staat de wereld in brand. Ben wel benieuwd waar ze tegenaan lopen; dat zelfs Mercedes zo veel moeite heeft met de EQC na 10miljard investering is veelzeggend. Overigens is het een aardige EV, als ik Bjorn Nyland mag geloven.

    Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    3 januari 2020 om 08:55

    EQC is tot nu toe alleen verkocht via de importeur aan belangrijke relaties. Via de dealer was het alleen mogelijk om een productieplaats te kopen. Eerste exemplaren rijden sinds vorige week rond.

    Login om te reageren
  11. sportevo zegt

    3 januari 2020 om 08:57

    Ik vind die EQC helemaal niet zo lelijk. Best een mooie auto ondanks dat ik helemaal geen liefhebber van Mercedes ben. Iemand hierboven zei dat het lijkt alsof ze op het laatste moment de motor eruit hebben gehaald en hebben vervangen voor een elektromotor, ook dat zie ik niet helemaal. Juist die extreme, baanbrekende designs omdat het een EV is snap ik niet helemaal.

    Login om te reageren
  12. MercMeister zegt

    3 januari 2020 om 09:01

    EQC is ook geen naam..noem het dan; Der Elektro Benz.

    Login om te reageren
  13. cazzo046 zegt

    3 januari 2020 om 09:11

    Dus er zijn productieproblemen, daardoor kunnen ze (nog) niet leveren en daardoor is het een flop.
    Aparte redenering. Dan is de Model 3 ook een flop, die had aanvankelijk ook productieproblemen.

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      3 januari 2020 om 10:19

      @cazzo046: Ach Audi had ook problemen met de productie van de E-tron. En dit zijn bedrijven met tientallen jaren ervaring. Mercedes zelfs nog meer dan VAG. En toch problemen? Zoals Elon al zei: Een product ontwerpen is 1. Een product productie klaar maken en productie engineering doen is 2. Ook heel lastig.

      Login om te reageren
  14. arias zegt

    3 januari 2020 om 09:13

    Nou Blinding lights van The Weeknd heeft dus ook niet echt geholpen.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      3 januari 2020 om 11:04

      @arias: Wel errug lekker nummertje hoor.

      Login om te reageren
  15. pindakoning zegt

    3 januari 2020 om 09:14

    Valt het aantal geregistreerde auto’s tegen omdat ze nog niet kunnen leveren? Want dan kan je het qua verkopen toch nog geen flop noemen..

    Login om te reageren
  16. deredactie zegt

    3 januari 2020 om 09:17

    Ben altijd MB dan geweest maar tegenwoordig zit er zoveel tupperware op! En qua bestuurders heeft 90% het petje achterstevoren op of dragen zelfs de mannelijke bestuurders een heuptasje.

    Login om te reageren
  17. fanboy zegt

    3 januari 2020 om 09:20

    Volgens mij leveren ze nog niet volop.

    Login om te reageren
  18. ghost zegt

    3 januari 2020 om 09:24

    Hij begint bij een lagere vanafprijs dan de E-tron 55, is standaard een stukje completere dan de E-tron, en de reclame (de volledige versie) vind ik ronduit gaaf gemaakt. Eigenlijk zou je dan denken dat dit een succes zou moeten zijn, maar mijn persoonlijke vermoeden is dat de EQC net iets te laat opgemerkt is om door Jan en alleman als interessant te worden gezien. Ook nu de bijtelling is verdubbeld naar 8% en die grens naar €45.000 is gezakt, zal dit wederom een minder interessant keuze zijn (de e-tron overigens ook).

    Login om te reageren
  19. kroon zegt

    3 januari 2020 om 09:27

    Zowel de EQC, e-tron en I-Pace zijn een flop. Dat komt vooral door een belachelijk lage praktijkrange.
    De fabrikanten hadden beter een kleiner en meer gestroomlijnd model kunnen gebruiken als basis.
    Helaas is er nu niet veel andere keus dan een Tesla als je een ruime auto met goede range wilt hebben. Maar niet iedereen vindt de slechte kwaliteit en afwerking van Tesla’s acceptabel.

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      3 januari 2020 om 09:41

      @kroon: daar ligt Mercedes niet wakker van , dit model is puur een proof of concept. Kijk het is gelukt om een EV te bouwen, nu gaan we er echt voor. Geloof me, de achterstand halen ze komende jaren wel in

      Login om te reageren
    • autodidact zegt

      3 januari 2020 om 09:43

      @kroon: ga eerst eens rijden met een Model 3 en oordeel dan over de kwaliteit. En met kwaliteit bedoel ik niet alleen de pasvorm van de deurrubbers, maar ook de algehele degelijkheid en rijeigenschappen.

      Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    3 januari 2020 om 09:38

    Toevallig woensdag voor het eerst zien rijden. Zat opeens in mijn achteruitkijkspiegel, een hele bijzondere lichtbar van de linker koplamp naar de rechter koplamp. Pas toen de auto passeerde realiseerde ik me dat het een MB was.

    Login om te reageren
  21. mustang750supersnake zegt

    3 januari 2020 om 09:38

    mercedes zal veel duidelijker meer op electro moeten inzetten en niet ‘gewoon’ een electromotor in een normaal ontworpen wagen gooien…

    Login om te reageren
  22. mustang750supersnake zegt

    3 januari 2020 om 09:39

    meer mensen trouwens problemen met de app of ben ik de enige die de helft noet te zien krijgt?

    Login om te reageren
  23. exclusivecarspotter zegt

    3 januari 2020 om 10:05

    Geen 3 fase lader waardoor lange laadtijden i.c.m. reikwijdte die in de praktijk te kort is. Lange levertijden zal meer te maken hebben met de CO2 uitstoot van 2020 waar men als autofabrikant wordt op afgerekend.
    Dit verwacht je niet van het grote Mercedes-Benz concern, respect voor Elon Musk…

    Login om te reageren
  24. nissanfairladyz zegt

    3 januari 2020 om 10:12

    Zoiets noemen we een compliance car. Een moetje. Dan krijg je nooit een goede auto. Je ziet het heel veel bij de Duitsers dat elektrische auto een moetje is. Totaal geen passie. Dat betekend slechte elektrische auto’s. Jammer. Want daardoor gaat Tesla met de markt er vandoor in de toekomst. DOMME DUITSERS.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 januari 2020 om 10:38

      @nissanfairladyz: Die EQC is een omgebouwde GLC. De E-tron was natuurlijk ook eerst als brandstof Q6 bedacht. Zelfs de Taycan was als Pajun als brandstof wagen gepland. En het zijn inderdaad moetjes, we moeten snel iets elektrisch op de markt hebben anders missen we de boot. Als er wagens komen die vanaf het begin alleen als elektrisch bedoeld zijn, dan kunnen die anders, lichter geconstrueerd worden. Dat maakt een enorm verschil. Zie je bij de Tesla’s maar ook bij de VW ID.3. Je kunt ook andere uiterste doen zoals wat BMW met de i3 gedaan heeft, dure lichte techniek, zeer kenmerkend design en daar zit dan ook weer niemand op te wachten.

      Login om te reageren
      • w0ut zegt

        3 januari 2020 om 11:24

        @mashell: En de komende BMW iX3 is van hetzelfde bedje ziek. Betreft prijs geven ze momenteel als indicatie de X3 M40i. Zelfs voor in het verbrandingmotor vriendelijke(re) Vlaanderen is dat *yikes*

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 januari 2020 om 12:24

          @w0ut: en BMW heeft al aangekondigd dat ze van de gewone modellen elektrische varianten gaan maken. Denk aan een elektrische 1 en 3 serie. Dat zullen dus ook weer van die compromis modellen (denk aan de elektrische MINI) worden die gewoon niet goed genoeg zijn.

          Login om te reageren
  25. rolov zegt

    3 januari 2020 om 10:20

    Ik heb er al meerdere gezien. Maar een vriend van mij had hem samengesteld en die kwam op 90k. Is een hoop geld.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      16 februari 2020 om 11:30

      -EDIT: Stop even met zuigen aub-

      Login om te reageren
  26. ArnoldH zegt

    3 januari 2020 om 10:35

    Is dat die mercedes met een ledstrip tussen de koplampen boven de grille? Dan ja, en dat ziet er niet uit.

    Login om te reageren
    • centocinquantanove zegt

      3 januari 2020 om 17:05

      @arnoldh: ja, dat is is m

      Login om te reageren
  27. karhengst zegt

    3 januari 2020 om 10:38

    Ik was enorm teleurgesteld dat na alle bombarie van hun EQ-offensief Mercedes-Benz met niks beters is gekomen dan een omgekatte GLC. Vele concurrenten hebben reeds getoond dat je je daarmee teveel nadelen op de hals haalt en de voordelen van een EV niet uitspeelt.

    De styling en stilte ten spijt zou ik hier met een grote boog omheen lopen. Laat ze eerst maar echt hun best doen in plaats van een excuus-EV op de markt te gooien in de hoop te kunnen profiteren van alle belastingvoordelen in Duitsland en Nederland.

    Login om te reageren
  28. gregorius zegt

    3 januari 2020 om 10:49

    MB zal wel alle first-edition show modellen naar Zurich hebben gestuurd. Ben er al zeker 10 tegengekomen. Meeste in grijs, wit of zwart maar ook een ‘standaard’ versie in ‘metallic brilliant blauw’.
    Afgezien van die rare doorlopende lichten aan de voorkant; kan ik hem over het algemeen wel waarderen.
    …
    En als ik nu een x-bedrag op een EV mocht stuk slaan, zou er geen bedrag zijn waarbij ik de EQC zou kiezen.

    Login om te reageren
  29. smalle zegt

    3 januari 2020 om 10:50

    Heb er onlangs mee gereden en rijd comfortabel en vlot.
    Is afgewerkt zoals het een Mercedes betaamd, zowel binnen als buiten.

    Login om te reageren
  30. Dutchdriftking zegt

    3 januari 2020 om 11:16

    Tja, hij is lelijk, duur, en flink mindere actieradius dan de concurrentie. Als je een “normale” auto wilt van een Duits merk welke elektrisch is dan is de E-tron je keuze. Als je “value for money” elektrisch wilt dan is Tesla Model 3 je keuze, dat hebben we overigens gezien. Het is de Kadett van 2020…

    Login om te reageren
  31. w0ut zegt

    3 januari 2020 om 11:18

    Deze ‘C’ kost evenveel als een Audi e-tron wat toch een model (of twee) groter is dan EQC.
    Als je voor de instappert gaat is de e-tron zelfs 8.000 euro goedkoper.

    + heb de indruk dat mensen met die nieuwe electro modellen de kat wat uit de boom kijken. De verkopen van de e-tron waren de eerste maanden ook niet goed.

    Login om te reageren
  32. jensoffbutton zegt

    3 januari 2020 om 12:00

    De overgang zal voor veel merken niet simpel worden..

    Login om te reageren
  33. sonnybonds zegt

    3 januari 2020 om 12:30

    Design is ook erg lelijk. Jammer want mercedes heeft wel mooie auto designs rondrijden

    Login om te reageren
  34. Maarten123 zegt

    3 januari 2020 om 12:37

    De EQC is volgens mij een heerlijke auto, maar blinkt qua specs niet uit. Zaken als afwerking, materiaalgebruik, ondersteuning en finesse zijn op papier moeilijk uit te leggen. Daar lijkt het model door de early adopters op te worden afgerekend.

    Dit heb je ook bij de E-Golf. Wij hebben er zelf eentje thuis, naast de 5, en het enige dat ik hoor is ‘lager bereik dan een Kona’.
    Alsof dat het enige is bij een EV. In the end is het een supercomfortabele auto met veel opties in een onopvallende jas.

    Als een andere EV tweetienden sneller naar de 100 gaat of 10km meer bereik heeft, laten ze de nummer twee links liggen. Dit is een nieuw soort klant (prosumer), die nul binding heeft met een merk. Hier zullen fabrikanten mee moeten leren omgaan.

    Login om te reageren
    • koffiekopje zegt

      3 januari 2020 om 15:10

      @maarten123: De Golf rijdt inderdaad prima, maar is mijns inziens géén goede EV. De actieradius-meting geeft geen rust, het feit dat hij bijna leeg tergend traag wordt even min.
      De Hyundai Ioniq is een slechtere auto maar een betere EV. De Tesla Model 3 SR+ is met name qua afwerking slechter. Rijdt beter, en is samen met z’n duurdere broertjes de beste EV die je momenteel kan kopen.

      Login om te reageren
  35. wimbers zegt

    3 januari 2020 om 14:23

    Ik wilde er in augustus al 1 bestellen als vervanging voor mijn glc voor eind december, maar Mercedes kon geen garantie geven op levering voor 31 december. Daarmee was de kous bij ons af. aan de aantallen te zien is het de importeur ookniet gelukt om net als bij audi een geoot aantal tijdig naar NL te krijgen

    Login om te reageren
    • koffiekopje zegt

      3 januari 2020 om 15:14

      @wimbers: Kwestie van 13500 euro extra korting bedingen ;-)

      Login om te reageren
  36. BRT zegt

    3 januari 2020 om 15:06

    Hier in de buurt staat er één. Ik ken de specs niet tov concurrenten, maar ik vind het een mooie wagen!

    Login om te reageren
  37. koffiekopje zegt

    3 januari 2020 om 15:07

    Vorige week één zien staan in de Meern. Mooie bak hoor!

    Login om te reageren
  38. kempenaer zegt

    3 januari 2020 om 19:52

    Wat is de actieradius als je 130 kmu rijdt met dit weer en je wilt nog 50 km overhouden als buffer om te laden?

    Login om te reageren
  39. e30groupa zegt

    3 januari 2020 om 21:29

    Wij hebben een EQC en hebben al weer 1000-en kilometers afgelegd. Fantastisch fijne auto (is de leaseauto van mijn vrouw, ik ben een BMW en Porsche fan maar het inmiddels ook erg onder de indruk). Vrij snel na de bestelling via een leasemaatschappij werd als afleverdatum 5 december genoemd, en 5 december is de EQC ook opgehaald bij de dealer Stern. Inmiddels 3000km verder met trips vanuit de randstad naar Belgische grens en Groningen. Nog nooit een snellader gebruikt. Range is beter dan verwacht (mits er geen aanhanger achter hangt, de 1800kg trekhaak wordt veelvuldig gebruikt om circuitautos en oldtimers op te halen en af te leveren). Design is vooral modern, kwestie van smaak en/of gewenning. Auto is zeer stil en comfortabel; en zoals je van een EV mag verwachten zeer snel in tussensprints. Digitale display heeft MB heel goed voor elkaar. Uit ervaring kan ik zeggen dat de EQC een heerlijk rijdende auto is.

    Login om te reageren
  40. nikk zegt

    3 januari 2020 om 21:30

    Het zal met de electro karren vast goed komen bij MB maar deze is het ff niet.

    Login om te reageren
  41. Philip - EQC zegt

    28 maart 2020 om 13:13

    En ondertussen zijn er in Nederland dit kwartaal al meer van op kenteken gezet dan Model S en X samen … zo een flop blijkt het toch niet te zijn.

    Login om te reageren
  42. jometdebanjo zegt

    18 september 2020 om 20:30

    Dus? Gewoon de subsidiekraan dicht, gewoon bpm betalen en volledig wegenbelasting heffen en bijtelling over
    Volledige bedrag 22% Gewoon betalen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North