• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pk

Auteur: ricardo, gepost 4 september 2015 om 14:15 – 21 Reacties

Afbeelding Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pkAfbeelding Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pkAfbeelding Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pkAfbeelding Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pkAfbeelding Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pkAfbeelding Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pkAfbeelding Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pkAfbeelding Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pk

Mercedes G63 AMG in Brabus-kostuum: 850 pk
Van legervoertuig tot pk-monster voor pocherige Arabieren. Is er een auto met een veelzijdiger leven dan de Geländewagen?

We snappen het als je de tel bent kwijtgeraakt qua Brabus-versies van de Mercedes G-Klasse. Het zijn er nogal wat. Voor de IAA in Frankfurt hebben ze wéér een nieuwe editie in elkaar gesleuteld: de 850 6.0 BiTurbo Widestar, een kontschoppende overtreffende trap van de 800.

Onder de kap ligt een zwaar gemodificeerde versie van Mercedes’ 5.5-liter V8. Brabus heeft hem, zoals de naam doet vermoeden, opgeboord tot zes liter. De tuner heeft er groter turbo’s en uitlaatspruitstukken tegenaan geschroefd. Met aangepaste software piekt het vermogen bij 5.400 tpm op 850 pk, en komt het koppel van de Gelandewagen uit op 1.450 Nm, beschikbaar vanaf 2.500 tpm. Brabus’ keuze om meteen maar een sterkere krukas en zuigers te monteren lijkt geen overbodige ingreep met zulke cijfers.

Aan de buitenkant monteert Brabus een nieuwe bumperlip met LED’jes, een plak koolstofvezel op de motorkap, een nieuwe diffuser en 23-inch megavelgen met desgewenst Pirelli’s or Yokohama’s – 305 mm breed – als kers op de taart. Wat dit kost? Dat maakt niet uit. Sjeiks en oligarchen doen niet aan prijskaartjes.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, g-klasse, g63, iaa-2015, tuning

Vorig bericht: « Man hekelt Lamborghini-sleutel, laat betere bouwen
Volgend bericht: Bekijk het beste van Salon Privé 2015 in 300 foto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. jobberns zegt

    4 september 2015 om 14:24

    Deze is echt heel gaaf! Een van de leukere auto’s waar je ook wat mensen in mee kunt nemen!! (Ondanks dat de RS6 mijn favoriet is en blijft, maar deze Brabus komt zeker in mijn persoonlijke droomlijstje voor!!)

    Login om te reageren
  2. aggy32 zegt

    4 september 2015 om 14:27

    Bruut!

    Login om te reageren
  3. gerjan zegt

    4 september 2015 om 14:27

    Die lelijke led lampjes er af. Allemaal. Wat is dat toch super lelijk op een g klasse. Vervolgens bruin leer er in. Mistlampen er voor in. Lier voorop. Carbon van de kap af en gewoon zwart zoals de hele auto. Snorkel er op. Trekhaak er achter. Andere voorbumper niet met gaas er in. Dus eigenlijk wel het vermogen maar in andere uitvoering.

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    4 september 2015 om 14:37

    Ik zeg hebb0n! Maar wel kleinere jetsers eronder

    Login om te reageren
  5. gillesvda zegt

    4 september 2015 om 14:41

    1450Nm.. Hoho

    Login om te reageren
  6. 406_v6 zegt

    4 september 2015 om 14:41

    WTF? 1450 Nm?? Hoe lang blijft alles dan heel in de aandrijftrein?

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      4 september 2015 om 15:11

      @406_v6: Ik ben ook erg benieuwd. Maar ik denk dat het in de praktijk nog wel redelijk meevalt, aangezien dat ze echt alles aanpakken en niet alleen grotere turbo’s en andere drijfstangen gebruiken. Je krijgt 3 jaar/100.000km garantie bij Brabus.

      Vind die carbon roofscoop overigens wel lelijk.

      Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      4 september 2015 om 15:17

      @406_v6: Dit het “maximum” koppel. Dus dat gebruik je misschien maar zelden

      Login om te reageren
      • Ozan zegt

        5 september 2015 om 10:23

        @sanderm3: wel eens een koppelkromme gezien?

        Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    4 september 2015 om 14:52

    Looks zijn bagger. Maar de specs zijn echt geniaal!

    Login om te reageren
  8. wajodwaas zegt

    4 september 2015 om 14:59

    Deze is wel baas.

    Login om te reageren
  9. sirpowersedan zegt

    4 september 2015 om 15:24

    Veel ruimte en kan er mee boenderen 1

    Login om te reageren
  10. roller79 zegt

    4 september 2015 om 16:14

    die overbetaalde Belgische voetballer Kevin De Bruyne heeft zich net een rode G-klasse aangeschaft.
    https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-09-03/kevin-de-bruyne-schaft-meteen-nieuwe-wagen-aan

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      4 september 2015 om 17:02

      @roller79: een half weekloon…

      Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    4 september 2015 om 17:03

    Tsja…. Van alle G-klasse tuners kan Brabus het este waarderen. Maar een G-klasse zover tunen zou ik niet doen. Het blijft een kansloos hok op een ladderchassis.

    Maar dit blok in een E-klasse: graag!

    Login om te reageren
    • jandevries zegt

      4 september 2015 om 23:50

      @gtwillem: Die E-klasse (station) is er al; 850 pk en dat monster is nog te koop ook.

      Login om te reageren
  12. sr20det zegt

    4 september 2015 om 19:28

    Zoals wel vaker (en goed te zien op de motorkap) bestaat de bovenste laag carbon weer uit een veel te grote vlecht… in mijn ogen echt totaal een afknapper als je dit vergelijkt met een een kleinere vlecht. Hierbij krijg ik altijd zo’n finish vlag idee.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    4 september 2015 om 21:58

    Dit kun je toch veel beter met een GL doen? Betere basis, betere handling, meer ruimte..

    Login om te reageren
  14. burgerbak zegt

    5 september 2015 om 08:59

    Ferrarietje pesten met je zee container

    Login om te reageren
  15. kramer zegt

    5 september 2015 om 12:04

    Login om te reageren
  16. ronaldddvos zegt

    5 september 2015 om 14:04

    Dik, dik en nogeens dik! een van mn droomauto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North