• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes gaat BMW V12 motoren gebruiken?

Auteur: robbie, gepost 25 oktober 2008 om 19:12 – 74 Reacties

BMW V12

Dat is schrikken he! Eerder deze week werd al bevestigd dat BMW en Mercedes gezamelijk onderdelen gaan inkopen en er doen al langere tijd geruchten de ronde dat BMW motoren wil leveren aan onder andere Mercedes. En nu komt het Britse Autocar met het sterke gerucht dat BMW de nieuwe V12 die ze ontwikkeld hebben voor de 7 Serie en baby Rolls-Royce ook aan Mercedes willen gaan leveren.

Mercedes zou de V12 vervolgens ook gebruiken voor de nieuwe Maybach. Je krijgt dan de rare situatie dat BMW, Rolls-Royce, Mercedes en Maybach allemaal gebruik gaan maken van een motor die in de basis gelijk is. De nieuwe V12 die BMW momenteel ontwikkeld heeft is gebaseerd op BMW’s nieuwe turbo V8.

BMW schijnt trouwens ook met Aston Martin aan het onderhandelen zijn over het gebruik van de V12. Net als Mercedes dus.

Ook zou BMW de techniek voor moderne dieselmotoren willen verkopen aan een Amerikaanse autofabrikant. Ik ben benieuwd wat de toekomst allemaal brengt! Maar als de geruchten waar blijken te zijn is BMW hard op weg om een soort world domination te bereiken. (via: autocar.co.uk)

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin hypercar
    Aston Martin hypercar krijgt Mercedes motor
  • Aston Martin kaapt aerodynamica-baas weg bij Mercedes
  • BMW en Mercedes aangeklaagd
    BMW en Mercedes aangeklaagd voor onvoldoende klimaatmaatregelen

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, BMW, Maybach, Mercedes, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Gelekt! Chevrolet GPiX Concept (op Corsa basis)
Volgend bericht: Hyundai Genesis Coupé vouwt zich voor het eerst op »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan-Pieter zegt

    25 oktober 2008 om 19:17

    WTF!!! Waar gaat dit heen!!!

    Login om te reageren
  2. baztiaan1 zegt

    25 oktober 2008 om 19:17

    dat wordt pas echt premium… leuk zo’n V12, steek die co2-eisen maar in je **** denken de duitsers :p

    Login om te reageren
  3. robert zegt

    25 oktober 2008 om 19:19

    net zoals swatch de hele exclusieve horloge wereld beheerst. Nu gaan ze alleen motoren verkopen, maar het zou mij niet verbazen als er in de toekomst ook onderstellen aan directe concurrenten worden verkocht. Dan worden de auto-bouwers assemblage fabrieken waar de prefab onderdelen van hun toeleveranciers in elkaar gezet worden. Schaalvoordelen.

    Login om te reageren
  4. Tommy zegt

    25 oktober 2008 om 19:19

    Zou tijd worden, die V12 van AMG is al aardig achterhaald nu. En samen motoren gebruiken scheelt flink in de kosten. Zoiets kan je alleen maar aanmoedigen, het is dit of helemaal geen V12-motoren meer in het programma. Dan maar zo.

    Login om te reageren
  5. Kaaskabouter zegt

    25 oktober 2008 om 19:19

    Rest de vraag: Waarom? Mercedes kan toch prima zelf motoren bouwen?

    Login om te reageren
  6. jamesBrown zegt

    25 oktober 2008 om 19:21

    –edit: dank u, is gefixt!–

    Login om te reageren
  7. ML Benz zegt

    25 oktober 2008 om 19:22

    Zoals ik eerder al aangaf moet bmw snel gaan fietsen met hun motoren.

    Mercedes heeft de eigen 12 cilinder al in de 600 en in de 65 amg.
    Dat geluid dat daaruit komt is zo typisch mercedes, zoals
    ook de andere motoren.

    Ik kan met niet voorstellen dat je dalijk uit een prachtige mercedes,
    dat kattengejank van een bmw motor aan moet horen.
    Dan ga ik spontaan ook geen mercedes rijden.

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    25 oktober 2008 om 19:22

    En Mercedes zou volgens oude geruchten ook nog eens de motoren voor toekomstige Aston Martins gaan leveren…

    Login om te reageren
  9. Edje zegt

    25 oktober 2008 om 19:26

    @Kaaskabouter

    De ontwikkelingskosten voor zo’n marginaal verkocht product zijn natuurlijk hoog. En dan met het oog op de toekomst\milieu, mensen zullen steeds minder vaak deze motor aanschaffen. Als je dan de basis van de motor kan maken tegen veel lagere kosten is daar natuurlijk niks mis mee.

    Mocht Mercedes nou van die grote amerikaanse motoren gaan plaatsen dan zou ik me nog achter mij oren krabben, maar nu… niks aan het handje.

    Login om te reageren
  10. klaas jan zegt

    25 oktober 2008 om 19:31

    in een woord!
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

    Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    25 oktober 2008 om 19:36

    Misschien omdat de V12 in de toekomst zou verdwijnen, en het te duur is om nog een nieuwe V12 te ontwikkelen.

    Dit trukje word al jaren toegepast.Kijk maar hoeveel fabrikanten onderling chassis uitwisselen.BMW gebruikt nu toch ook al een 1.6 in hun mini coopers van peugeot?

    Login om te reageren
  12. Fej zegt

    25 oktober 2008 om 19:38

    Dus binnenkort rijden Aston Martin, Pagani, AMG, BMW en Mercedes met dezelfde V12 rond?

    Login om te reageren
  13. Emile_Benz zegt

    25 oktober 2008 om 19:46

    Jongens, Jongens, denk ff na. Dit komt alleen maar de consumentenprijs ten goede…
    Ikzelf ben er ook niet blij mee overigens…moet er niet aan denken om het gejank van ’n viswijf te moeten horen uit ’t vooronder…
    Maar misschien is ’t niet compleet zelfde V12, maar gewoon gezamelijke onderdelen? Waardoor AMG ’t AMG-geluid eruit kan halen…
    Straks worden het ook gezamelijke chassis…alleen maar goed voor de coachbuild-market…

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    25 oktober 2008 om 19:47

    Mensen, we moeten al dankbaar zijn dat de V12 nog bestaat in productiemodellen. Het zou zo maar kunnen dat ze eruit werden gegooid ‘om het milieugezeik’. Dat niet elke fabrikant nu nog een eigen variant van een toch weinig verkochte motor maakt, lijkt me logisch.

    Login om te reageren
  15. Emile_Benz zegt

    25 oktober 2008 om 19:47

    En die vraag was ’n retorische vraag…

    Login om te reageren
  16. M-lover zegt

    25 oktober 2008 om 20:10

    ‘De nieuwe V12 die BMW momenteel ontwikkeld heeft is gebaseerd op BMW’s nieuwe turbo V8.’
    …dat wordt een bommetje :) .
    en dat ze aan meerdere merken willen leveren is logisch, de techniek ontwikkelen kost veel te veel om maar ‘een paar’ motoren te maken, als ze nu aan veel merken de basis kunnen leveren kunnen de kosten aardig gedrukt worden. Open source, samenwerking voor onderdelen… bij bmw hebben ze het begrepen! Dacia gaat het nog moeilijk krijgen om in de toekomst de prijs van een halve berline te halen ;)

    Login om te reageren
  17. VonStroke zegt

    25 oktober 2008 om 20:11

    Dus binnenkort een BMW motor in je nieuwe Aston.

    Login om te reageren
  18. JANUS zegt

    25 oktober 2008 om 20:14

    Hihihi.
    Ben benieuwd of Rik dos zijn nieuwe X5 AMG al besteld heeft ! :-D

    Login om te reageren
  19. Birger zegt

    25 oktober 2008 om 20:17

    Prima. Wordt Mercedes ook een beetje premium.

    Login om te reageren
  20. bempie zegt

    25 oktober 2008 om 20:19

    uiteindelijk is iedereen op zoek naar het beste!toch goed om te zien dat een merk als mercedes er ook voor uit durft te komen dat ze niet de beste zijn:))

    Login om te reageren
  21. G. de Groot zegt

    25 oktober 2008 om 20:22

    Ein folch. Ein reich. Ein motor.

    Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    25 oktober 2008 om 20:30

    Dit kan nog leuk worden…
    BMW en MB proberen allebij AM dezelfde motor te leveren :D
    En further more… 7-serie, S klasse, RR, Maybach, AM, allemaal met technisch hetzelfde blok, dan valt er weinig meer te patsen :P
    Wordt een kwestie van wie heeft de grootste turbo :twisted:

    @ Janus: X5 AMG???

    @ ML Benz: uw schrijfstijl geeft mij de indruk dat u zowieso al niet in de markt was voor een nieuwe MV met n V12, no offence though ;)
    En een 760i heeft nou niet bepaald een kattengejank hoor…

    Login om te reageren
  23. Jesper zegt

    25 oktober 2008 om 20:32

    @ mezelf: *MB met n V12 … zware dag gehad, sorry ;)

    Login om te reageren
  24. Stephan Tast zegt

    25 oktober 2008 om 20:36

    @G. de Groot: een volk is “ein Volk”, maar liever niet als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  25. guzmann zegt

    25 oktober 2008 om 20:38

    De reputatie van BMW motoren wordt maar weer eens bevestigd. ;)

    Login om te reageren
  26. Apache zegt

    25 oktober 2008 om 20:47

    Tja, als je kijkt naar de verfijndheid waarmee een Rolls Royce wordt gemaakt… hoe de details tot in de kleinste puntjes worden verzorgd, van materiaal tot vormgeving.

    En dan hoor je dat er zo’n Bayerische commerciële V12 als motor de basis van de auto zal vormen… :( triestig, maar tjah, de autogeschiedenis zit vol met zo’n kronkels…

    Login om te reageren
  27. RoT___ zegt

    25 oktober 2008 om 21:27

    Ligt in de huidige Phantom niet ook al een V12 van BMW?
    Ik vermoed zelf sterk dat dit om de opbouw in grote lijnen zal gaan en niet over complete motoren. Het blijft toch wel de bedoeling dat ieder merk een eigen karakterstiek heeft, want zeg nou zelf, een blok van een Maybach exact hetzelfde in een AM leggen? Dan ziet AM de verkopen ook sterk terugvallen lijkt mij.

    Login om te reageren
  28. Paolo zegt

    25 oktober 2008 om 21:38

    Hoezo “schrikken”? Dit is nog maar een voorbode lijkt me. En niet bepaald onverwacht. Om op termijn wereldwijd te kunnen overleven zal het aantal zelfstandig producerende automerken verder afnemen. Ik denk dat er maar twee grote Duitse producenten over zullen blijven (afgezien van niches als Wiesmann enzo), die modellen in allerlei merken op de markt zullen brengen. Dit is niks nieuws. De Engelse auto-industrie schrompelde na de Tweede Wereldoorlog binnen 20 jaar ineen, maar een aantal merken is onder andere eigenaren behouden gebleven.

    Login om te reageren
  29. csl zegt

    25 oktober 2008 om 21:51

    “soort world domination”
    Maar dat wisten toch allang!!

    Beter dan een BMW motor kan het gewoon niet worden.

    Login om te reageren
  30. Gran Turismo Allegerita zegt

    25 oktober 2008 om 22:01

    Waarom Duitse eenheidsworst? Wat een giller…

    Login om te reageren
  31. Emile_Benz zegt

    25 oktober 2008 om 23:01

    @ Birger: Watch your mouth…

    Gone is the Beemer, to Audi byebye…
    We’re gonna win by using CSI…

    Login om te reageren
  32. Emile_Benz zegt

    25 oktober 2008 om 23:03

    @ Birger: Alle modellen van BMW zijn niet goed genoeg, dus zijn ze Bij Mercedes Weggeflikkerd. Dus wie is er nou premium…

    Login om te reageren
  33. Emile_Benz zegt

    25 oktober 2008 om 23:08

    @ Bempie: Mercedes-Benz C63 AMG vs BMW M3… Wie is er niet goed? …

    Login om te reageren
  34. Jerro zegt

    25 oktober 2008 om 23:26

    Leuk, zo word ie vast lekker goedkoop en krijgen we straks in elke auto de mogelijkheid voor een V12 van BMW, het wordt een feestje in autoland:D

    Login om te reageren
  35. peter zegt

    25 oktober 2008 om 23:27

    Waarom neemt iedereen een gerucht voor een feit aan?

    Login om te reageren
  36. GekkeHenkie zegt

    25 oktober 2008 om 23:48

    Aj aj aj.. dit is toch jammer.
    Ik ben geen fanboy van Mercedes of BMW, ze maken naar mijn mening allebei prachtige autos met ieder hun eigen USP’s.

    Maar dit samengaan is toch slecht voor de kwaliteit. De concurrentie vervalt, waardoor de kwaliteit van de producten daalt. Een van de eerste lessen in de economie is dat concurrentie zorgt voor lagere prijzen en betere kwaliteit. Met de vergaande samenwerkingsverbanden tussen 2 grote ‘premium’ Duitse auto fabrikanten neemt de concurrentie toch wel aardig af.

    Of moeten we nu wachten totdat de VAG echte concurrentie op hun gebied gaat bieden?

    Login om te reageren
  37. JH zegt

    26 oktober 2008 om 00:15

    Als BMW en Mercedes dezelfde basis hebt als blok (gietstukken) maar zelf de ontsteking, uitlaten, injectie, nokkenassen, etc. ontwikkelt kan je toch een eigen motor creeren kwa geluid, vermogen en koppel. Het gaat waarschijnlijk puur om het blok want dat zijn dure matrijzen en als je dat over 2x zoveel auto’s kan afschrijven scheelt het nogal wat.

    Login om te reageren
  38. kilo zegt

    26 oktober 2008 om 01:18

    hoeveel kilo

    Login om te reageren
  39. Pelezinho zegt

    26 oktober 2008 om 02:53

    dit komt enkel en alleen maar bmw zelf ten goede, hun reputatie wordt dan nog maar eens alle eer aangedaan en mercedes verlaagt zich door toe te geven aan (betere) motoren van hun belangrijkste concurrent. mensen die zich een wagen aanschaffen waarin zich een v12 bevindt willen toch iets premium en willen geen mercedes die ietjes goedkoper is omdat ze hun motoren elder anders halen. denk ok wel dat het nooit zover zal komen, het is haast onmogelijk.
    en indien het toch gebeurt….hulde aan BMdoubleU

    Login om te reageren
  40. dakloos zegt

    26 oktober 2008 om 02:57

    Mijn broer zegt al jaren: “BMW; dat loopt goed”

    (je zou ‘m beslist moeten leren kennen, hij rijdt nu een Prius)

    Login om te reageren
  41. dakloos zegt

    26 oktober 2008 om 03:07

    @ Emile B.
    Heb je zulke gefrustreerde uitlatingen jegens anderen nou echt nodig?

    naar het schijnt…

    Login om te reageren
  42. beunhaas zegt

    26 oktober 2008 om 03:41

    idd @ emile benz

    je hebt waarschijnlijk niet eens een benz, en dan zo een grote praat?!

    Login om te reageren
  43. Emile_Benz zegt

    26 oktober 2008 om 08:51

    @ Beunhaas en dakloos: ow ik was ’n paar :wink: :wink: vergeten… En ja ik heb wel ’n Benz… ’n 300D om precies te zijn…

    Login om te reageren
  44. F430Rijder zegt

    26 oktober 2008 om 08:53

    BMW Power :) Ga zo door!

    Login om te reageren
  45. Rick zegt

    26 oktober 2008 om 09:44

    Ik heb er niks op tegen.
    VW bouwt ook motoren voor Chrysler/Dodge en daar hoor je niemand over.

    Login om te reageren
  46. Michael zegt

    26 oktober 2008 om 09:37

    Volgens mij is jesper 14 ofzo.

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    26 oktober 2008 om 09:42

    Dit is gewoon hartstikke slim van BMW. Om hun toekomst veilig te stellen moeten ze verschillende strategieën hebben. Dit is er één van.

    Daarnaast doet het natuurlijk geen afbreuk aan je merk als je een motor van BMW er inlepelt. In sommige gevallen kan het zelfs in het voordeel van je verkooppraatje werken.

    Maar goed, BMW gaat zijn naam weer eer aan doen. Niet voor niets is het: Bayerische MOTOREN Werke.

    Login om te reageren
  48. GZH zegt

    26 oktober 2008 om 10:01

    NEEEEEEEE! Geef me een datum wanneer het zal gebeuren en ik pleeg zelfmoord.

    Login om te reageren
  49. GZH zegt

    26 oktober 2008 om 10:09

    Gelukkig word hier alleen gezegd dat bmw dat wil doen. Bmw moet leren dat je niet alles kan krijgen wat je wilt.

    Login om te reageren
  50. GZH zegt

    26 oktober 2008 om 10:12

    Waarom zou Mercedes dat gaan doen. De V12 van Mercedes pompt er meer pktjes uit!

    Login om te reageren
  51. JasperVDH zegt

    26 oktober 2008 om 10:15

    Zolang dat BMW niet samenwerkt met audi is het goed.

    Login om te reageren
  52. Oxymoron zegt

    26 oktober 2008 om 10:35

    Zie ook de ideeën van Bernie Eccclestone met de Formule 1. Economisch goed gezien. Hoeveel merken rijden al niet met gemeenschappelijke motoren rond?

    Login om te reageren
  53. Majinstar zegt

    26 oktober 2008 om 11:02

    Wat is er nou schrikken aan dat Bmw en Mercedes meer korting willen hebben op onderdelen, om vervolgens meer winst uit te persen ? Bmw en wereld dominatie. Neh die kans is klein, zodra de afnemers afhaken heb je wel een probleem.

    Login om te reageren
  54. jack zegt

    26 oktober 2008 om 12:34

    hopelijk komen er ooit nog een keer de plannen om de 35i motor in een swift te leveren, wordt tijd dat ik ‘m dan maar’s in ga ruilen :D

    Login om te reageren
  55. Een betere ontwerper zegt

    26 oktober 2008 om 12:38

    Eerst zien of merken, dan geloven. Tot dan, een gerucht.

    Login om te reageren
  56. phantom zegt

    26 oktober 2008 om 13:55

    Aan de ene kant zal het goed zijn voor de kosten maar de andere kant is dat het hele exclusieve gevoel van die topmotorisering van bmw verdwijnt…

    Login om te reageren
  57. jordey zegt

    26 oktober 2008 om 14:20

    Ben echt een grote BMW fan, Maar eentje met respect voor andere merken. En ik moet zeggen dat ik de V12 van Mercedes-Benz heerlijk vind. Dat geluid is echt 10x beter dan van het geluid van die V12 motoren van BMW.

    Login om te reageren
  58. Birger zegt

    26 oktober 2008 om 14:29

    Emile Benz… Hahaha.

    Login om te reageren
  59. ML Benz zegt

    26 oktober 2008 om 14:44

    @ jesper.

    Laat mijn schrijfstijl een les voor je zijn

    Login om te reageren
  60. willie zegt

    26 oktober 2008 om 15:01

    goede zet van benz. nu nog het design van het in- en exterieur uitbesteden aan een paar italianen. kunnen de benz mannen zich volledig storten op hun kern activiteit: de zaak een beetje gründlich in elkaar schroeven en het eindresultaat voor een absurde prijs aan snobs verpatsen.

    Login om te reageren
  61. mashell zegt

    26 oktober 2008 om 15:04

    Wat raar, ik zou denken dat het eerder andersom is. BMW koopt de benzine motoren en diesel motoren voor hun kleine model (de mini) al in bij PSA. En nu zouden ze motoren gaan verkopen? En dan nog wel een V12, BMW neemt niet de moeite om 4 kleine viercilinders te ontwikkelen maar neemt wel de moeite om een V12 te ontwikkelen? Dat past helemaal niet bij hun efficiënt dynamics strategie met kleinere motoren met turbo’s. Ik denk dat BMW eerder wat V12’s bij Mercedes zou inkopen.

    Login om te reageren
  62. Jesper zegt

    26 oktober 2008 om 15:04

    @ ML Benz: op wat voor manier dan wel?? En dan nog, iemand die de V12 van BMW omschrijft als kattengejank kan ik moeilijk serieus noemen… heb jij een 760 wel een toeren horen maken? Heeerlijk :)
    Die V12 die MB al een tijdje gebruikt is onderhand bijna achterhaald, wordt tijd dat ze eens iets anders probeerden, en what better then BMW :)

    @ Michael: Guess again.

    Login om te reageren
  63. MrArchie zegt

    26 oktober 2008 om 17:29

    @ Jesper: allebij of allebei?

    Login om te reageren
  64. ML benz zegt

    26 oktober 2008 om 17:59

    @ Jesper: Toevallig heeft mijn werkgever een 760 li.
    Je hoeft mij niet aan te vallen op mijn smaak of wel dan?
    Als ik vind dat die v12 van bmw kattengejank produceert,
    dan vind ik dat en dan mag jij ervav vinden wat je wil.
    Ik vind de v12 van mercedes een mooier geluid hebben. Klaar.
    Plus je hoeft me ook niet serieus te vinden.

    Koop jij je bmw, prima geen probleem.

    “en what better then” schrijf je als and what better than

    Login om te reageren
  65. willie zegt

    26 oktober 2008 om 23:21

    tis een beetje onnozel om te lezen hoe de benz fans en de bee em wee’ers elkaar in de haren vliegen als deze fabrikanten aangeven elkaars kennis te willen delen. blijkbaar is het nog niet doorgedrongen tot iedereen op deze blog, maar de (auto) wereld is echt groter dan europa alleen. kort gezegd, als de europese autofabrikanten niet gaan samenwerken, dan worden ze weggevaagd door de concurentie. zet je vooroordelen aan de kant en de oogkleppen af, dan ziet de wereld er echt anders uit.

    Login om te reageren
  66. Mercedes zegt

    27 oktober 2008 om 07:43

    Voor de mensen hier:

    T maakt geen reet uit welk merk deze motor maakt. Ieder zichzelf respecterende merk kan een goede motor maken of het nou BMW of Mercedes of Toyota heet… Als dit plannetje doorgaat zal het alleen maar zijn bedacht vanwege kostenbesparingen. Veel mensen op deze site en in het algemeen trouwens maken er een soort oorlogje tussen verschillende merken van maar als de autoindustrie het moeilijk heeft worden de ‘grootste vijanden’ ineens de grootste vrienden..

    K heb een seat ibiza cupra gehad daar zat een audi motor in, k heb nooit geklaagd..

    Login om te reageren
  67. herke zegt

    27 oktober 2008 om 15:52

    Het is best wel logisch mercedes en bmw werken al best veel samen, dit is blijkbaar veel goedkoper voor mercedes. en dat aparte geluidje van MB blijft er heus wel.

    Login om te reageren
  68. niels zegt

    28 oktober 2008 om 14:13

    gaat mercedes eindelijk eens kwaliteit gebruiken xD

    Login om te reageren
  69. niels zegt

    28 oktober 2008 om 14:24

    mercedes gaat ook kwaliteit gebruiken ? ghehe…

    Login om te reageren
  70. M-GMBH zegt

    31 oktober 2008 om 12:25

    Allen de BMW motoren worden niet voor niets al jaren door andere fabrikanten gebruikt… waarom een nieuwe motor ontwikkelen als BMW al een perfecte heeft liggen.. Misschien weten sommige het wel maar de V12 die destijds in een ”M8″ zou komen hebben ze verkocht naar Mclaren. Deze leverde in 1992 al een 626 PKtjes ..en geloof me die MclarenF1 heeft een heerlijke sound. Het heeft jaren geduurt voordat een andere fabrikant de topsnelheid voor een Roadlegal car kon verbreken…. Please Husshhh

    Login om te reageren
  71. Marcel 16v driver zegt

    8 januari 2009 om 13:41

    beetje oud nieuws bmw schrapt alle v12s uit hun programma!!

    Login om te reageren
  72. hans zegt

    27 augustus 2009 om 15:20

    met een v12 bmw blok trilt je mercedes minder

    Login om te reageren
  73. M-GMBH zegt

    27 augustus 2009 om 16:21

    En ja hoor BMW again… Ze hebben het weer gedaan met een nieuwe V12 6.0 blok :D

    Login om te reageren
  74. Josef zegt

    25 november 2009 om 11:12

    Hallo alle mercedes liefhebbers, niet janken, jullie achteraf zijn toch blij dat die ouwe lul wagen krijgt een jonge hart,een ten tweede kijk ff dit.http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=6416

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North