• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes heeft geen interesse meer in Fiat

Auteur: autoblogger, gepost 25 november 2007 om 08:54 – 25 Reacties

Its over!

Het lovefest tussen Mercedes en Fiat is over. De Duitsers hebben mogen ruiken aan het kontje van de Italianen, maar het stonk behoorlijk. De merken hadden plannen voor een intense samenwerking, Daimler-Chef Dieter Zetsche heeft de gesprekken met Fiat-Chef Sergio Marchionne echter afgebroken.

Dat meldt het Duitse Auto Motor und Sport. De voordelen voor Daimler, het terugbrengen van kosten, zouden te gering zijn geweest. De Italianen zouden hogere productiekosten hebben voor hun kleine auto’s, waardoor Mercedes de onderhandelingen heeft afgebroken. BMW blijft daardoor de enige overgebleven potentiële partner…

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes aangeklaagd
    BMW en Mercedes aangeklaagd voor onvoldoende klimaatmaatregelen
  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Video: Mercedes drift naar BMW-dealer
  • BMW M4 en AMG C63 driften door de stad
    Video: BMW M4 en Mercedes-AMG C63 driften door de stad

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat, Mercedes, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « Koenigsegg CCXR Special Edition met 1018pk
Volgend bericht: M3 vs C63 AMG, gelijkspel of niet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pordon zegt

    25 november 2007 om 10:14

    THANK GOD voor mercedes… als er een samenwerking zou komen: DAAG duitse degelijkheid en hallo italiaanse garages opzoeken omdat je auto weer kapot is

    Login om te reageren
  2. Corvette Stingray 427 V8 zegt

    25 november 2007 om 10:31

    Goede keus van mercedes…!!!

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    25 november 2007 om 10:35

    @pordon: kijk eens wat video’s van TopGear waarin ze diverse mercedes modellen aan de tand voelen….. iedere test gaan die dingen stuk! De betrouwbaarheid van MB is vooral een imago kwestie. Bij Fiat is het precies andersom, die auto’s zijn helemaal niet zo storingsgevoelig (meer) maar het imago blijft bij velen die er geen ervaring mee hebben (zoals jij waarschijnlijk) nog erg hangen.

    On-topic: toch wel jammer want die kleinere modellen van MB zijn natuurlijk volstrekte flops en Fiat kan wel iets leren over grotere middenklassers, maar goed zolang mensen vooral naar hun vooroordelen luisteren en niet kijken naar feiten blijft een grote Fiat een moeilijk verhaal qua verkopen en restwaardes.

    Login om te reageren
  4. evo zegt

    25 november 2007 om 11:54

    De Italianen hebben hogere productiekosten dan wie of wat? Wilde Mercedes niet met iemand samenwerken om juist de productiekosten van de kleinere modellen omlaag te brengen? Weet niet of het wel zo slim is van Mercedes om niet met de Italianen in zee te gaan…

    Login om te reageren
  5. Daniel zegt

    25 november 2007 om 12:23

    gelukkig… ik schrok al toen ik ut laatst las..

    Login om te reageren
  6. PAN zegt

    25 november 2007 om 12:29

    Mercedes en BMW rijders, blijf astublieft en u grote duitse wagens rijden, dan kan ik nog lekker goedkoop italiaans rijden. Die problemen zijn allang weg (de rammeltjes nog niet) en motorische heeft fiat group (FPG) grotere ontwikkelingen dan mercedes. mercedes heeft ze zelf gesmeekt om ook het commonrail systeem te kunnen gebruiken. Die italianen hebben al een betrouwbaar motortje van 1,2 ltr. met 250 PK maar dit willen ze de duitsers nog niet aan doen…

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    25 november 2007 om 12:45

    beter voor beiden .. had er al een slecht gevoel bij ..

    Login om te reageren
  8. wilco faber zegt

    25 november 2007 om 12:49

    Mensen moeten niet zo zeuren, ik vermoed dat de merken alleen samenwerken en verder hun identiteit behouden.

    Login om te reageren
  9. vinnie zegt

    25 november 2007 om 15:35

    @pan

    jou uitleg slaat gewoon nergens op…..

    Login om te reageren
  10. thom zegt

    25 november 2007 om 15:49

    Die italianen hebben al een betrouwbaar motortje van 1,2 ltr. met 250 PK maar dit willen ze de duitsers nog niet aan doen…

    Hahahahaha wachten vanwege medelijden met concurrent zeker dream on.

    Login om te reageren
  11. Peter zegt

    25 november 2007 om 16:51

    Gelukkig voor Fiat , anders was Fiat mischien wel weer leeg gezogen door die Mercedes benz zooi hetzelfde wat ze bij Chrysler hebben geflikt

    Login om te reageren
  12. Klaas zegt

    25 november 2007 om 17:17

    @Pordon: De statistieken van de Panda zijn zeer goed, beter dan de Mercedes gemiddelden. Mercedes zou zich nog kunnen optrekken aan FIAT.

    @Peter: vergeet niet Fokker, Nedcar en Mitsubishi. Mercedes is een zeer onbetrouwbare partner. FIAT is hier goed mee weg gekomen.

    Login om te reageren
  13. Sanderj zegt

    25 november 2007 om 17:44

    Wat een prachtig stukje geschreven tekst!

    Login om te reageren
  14. Koopman zegt

    25 november 2007 om 17:47

    @pan:
    Weet je waar CDI bij Mercedes voor staat?

    @peter:
    Chrysler heeft zichzelf om zeep geholpen, brachten gewoon te veel modellen uit die niet aansloegen bij het publiek en zaten met torenhoge pensioenskosten uit het verleden

    Login om te reageren
  15. heidekonijn zegt

    25 november 2007 om 18:00

    @Pordon

    Volgens Auto Motor und Sport (niet meteen een anti-Mercedes blad) is een Fiat Panda betrouwbaarder dan een Mercedes A-klasse..

    Login om te reageren
  16. slk zegt

    25 november 2007 om 18:34

    Heidekonijn.Dat is de oude a klasse voor de facelift.

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    25 november 2007 om 18:39

    Goede keus.

    Login om te reageren
  18. davy zegt

    26 november 2007 om 11:54

    @ Koopman : CDI, common railtje zeker. En van waar komt common rail?

    Jep..

    Login om te reageren
  19. kooskoets zegt

    26 november 2007 om 19:42

    jammer voor Mercedes. Hadden ze waarschijnlijk de eerste mooie mercedes op de markt kunnen zetten. : P

    Login om te reageren
  20. Koopman zegt

    27 november 2007 om 08:41

    @ davy

    jep, ze hadden bij fiat wel mooie plannen, maar niet de centen

    GM heeft de investeringen gedaan, en bosch grotendeels het ontwikkelingswerk

    vandaar dat het systeem ook zo snel bij andere merken opdook

    Login om te reageren
  21. heidekonijn zegt

    27 november 2007 om 09:28

    @SLK
    Kan kloppen (heb geen zin om het na te gaan) maar ik heb zo’n vermoeden dat het de eigenaars die een premium hebben betaald voor ‘de ster’ het een worst zal wezen.

    Login om te reageren
  22. The Honda Spirit zegt

    27 november 2007 om 19:57

    Ik heb hier als Honda liefhebber natuurlijk weinig te zoeken, maar ik moet zeggen dat ik toch erg onder de indruk ben van al het moois dat Fiat produceert tegenwoordig. En ik denk dat Fiat gewoon niet met die rommel wilde werken en niet andersom. Fiat kan tenminste echt kleine auto’s bouwen. Ja, ook ik kan niet genoeg krijgen van de 500. Fiat is hot, Mercedes not.

    Login om te reageren
  23. j.commandeur zegt

    29 november 2007 om 22:02

    na voor mijn werk 25 jaar mecedes te hebben gereden rij ik nu al een aantal jaren Fiat en ben er uiterst tevreden over en mijn portomonaie ook .

    Login om te reageren
  24. j.commandeur zegt

    29 november 2007 om 22:03

    moet zijn mercedes

    Login om te reageren
  25. Spec zegt

    4 december 2007 om 12:48

    @Koopman

    Zie hier het werkelijke verhaal over de ontwikkeling van Common Rail:

    http://www.kennispool.innovam.nl/atotz/rubriek_3/News_CategoryView.aspx?id=%2Fatotz%2Frubriek_3%2F47%2F

    General Motors komt hier in ieder geval niet voor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North