• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes komt met een golf van groene modellen

Auteur: robbie, gepost 11 september 2007 om 10:54 – 21 Reacties

Mercedes V6 Hybride


Mercedes heeft vandaag in Frankfurt een ware stortvloed aan groene modellen gepresenteerd. Schrik niet het zijn er maar liefst 19(!), waaronder 7 verschillende hybride modellen. BMW eat your heart out!

Mercedes begint voorzichtig met de introductie van de E300 Bluetec en E320 CGI (direct ingespoten benzine). Maar ook de kleinere A en B klasse worden niet vergeten. De A-klasse komt in juni 2008 op de markt als A160 CDI (verbruik 0,4 l/100 km lager dan huidige) en de B-klasse als B170 NCG (op aardgas).

Het grote vuurwerk komt echter pas vanaf 2009 als Mercedes met de eerste hybride modellen op de markt zal komen. De ML450 Hybrid en S300 Hybrid zullen het spits afbijten. In 2010 zullen vervolgens de E300 Bluetec Hybrid en S300 Bluetec Hybrid volgen.

Mercedes V6 Hybride

Mercedes V6 Hybride

Mercedes V6 Hybride

Maar daar houdt het hybride geweld nog niet op. Na 2010 zal er nog een hybride variant van de S-klasse volgen, namelijk de S400 Hybrid, deze auto zal een verbruik hebben van slechts 7,9 l/100 km en slechts 190 gr/km CO2 uitstoten.

De echte klapper (en toekomst) is bij Mercedes toch de F700 concept. Deze auto ter grootte van een S-klasse is voorzien van een revolutionaire ‘diesotto‘ motor. Deze motor verbruikt benzine, maar heeft het verbruik van een diesel en levert ook nog eens extreem veel vermogen. De 1,8 liter (!) viercilinder presteert net zo goed als een 3.5 liter V6 benzine of een 3.0 liter V6 diesel.

Mercedes F700 Concept

Mercedes F700 Concept

Mercedes F700 Concept

Mercedes F700 Concept

Mercedes F700 Concept

En hij heeft ook nog eens lekkere hapjes aan boord!

Mercedes F700 Concept

Mercedes F700 Concept

Mercedes F700 Concept

Mercedes F700 Concept

Mercedes F700

Mercedes F700

Mercedes F700

Mercedes F700

Ook interessant!

  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, b-klasse, bluetec, c-klasse, concept, Diesel, e-klasse, Hybride, iaa-2007, m-klasse, Mercedes, s-klasse, Techniek

Vorig bericht: « Live vanaf de IAA: BMW X6 Concept
Volgend bericht: Video: Onthulling BMW X6 & 1 Serie Coupé en foto’s CS Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. ippon zegt

    11 september 2007 om 10:59

    Er komen signalen door van de OPEC dat er een oliecrisis dreigt omdat er minder reserves zijn….Conclusie: brandstof wordt op den duur schaarser en duurder dus Mercedes doet mee aan een schonere toekomst!

    Login om te reageren
  2. JLJ zegt

    11 september 2007 om 11:06

    Hallo Mercedes, de IAA is in Europa. kom dan ook met “groene” modellen voor de Europese markt! Een ML450 of S300, kom op zeg. Waar zijn de A, B, C-klasse hybrids?

    Login om te reageren
  3. PeterVanHteV zegt

    11 september 2007 om 11:10

    Ik vind alles prima, al moet ik hem zelf duwen als ze maar niet met een X6 gelijkend model komen.

    Login om te reageren
  4. rotorhead zegt

    11 september 2007 om 11:25

    Tijd voor een externe flitser? ;)

    Login om te reageren
  5. joep zegt

    11 september 2007 om 11:30

    Die diesotto klink veelbelovend mag ik wel zeggen!

    Login om te reageren
  6. speedlimit zegt

    11 september 2007 om 11:38

    Goh hybride modellen van mercedes wat origineel…stelletje lexus na-apers.

    Login om te reageren
  7. L-Fred zegt

    11 september 2007 om 11:42

    Komt er ook eentje met een frituur aan boord?

    Login om te reageren
  8. Mikeee zegt

    11 september 2007 om 12:18

    @ ippon:
    Er is momenteel helemaal geen tekort aan olie maar een tekort aan RAFFINADERIJEN.
    Een raffinaderij bouw je ook niet in een jaartje op en de oliemaatschappijen vinden deze hoge prijs maar al te fijn dus zit er eigenlijk ook geen haast achter het bouwen van nieuwe.
    Verder zullen we steeds meer manieren vinden om olie te (her)winnen* en zullen we wereldwijd nieuwe bronnen vinden en aanboren. Oliezand in canada en reserves onder de noordpool alleen al kunnen ons honderd(en?) jaren zoet houden meen ik ergens gelezen te hebben.

    *Op YouTube staat en clip van een bedrijf dat met een simpele magnetron versnipperde oude autobanden verdampt, destilleert en na afkoeling pure petroleum levert. Bovendien is het proces niet energie-intensief dus ‘levert’ het energie per saldo. ‘Tis maar één voorbeeld.

    Login om te reageren
  9. pipil zegt

    11 september 2007 om 12:36

    die F700 is cool

    Login om te reageren
  10. Kenny zegt

    11 september 2007 om 13:18

    @speedlimit, ben jij dom ofzo?

    Elke autofabrikant begint vroeg of laat wel met hybride modellen want dat is gewoon de toekomst. Dat heeft helemaal niks te maken met “na-aperij”

    Laten we maar niet beginnen over wat Lexus wél daadwerkelijk van Mercedes heeft “gepikt”

    Login om te reageren
  11. Pieter zegt

    11 september 2007 om 12:56

    Kan iemand me uitleggen hoe ze VAN een 1.8 4cyl met 235pk, nu al een 1l 4cyl met 250+pk (3,5 ben/3,0 td) hebben gemaakt?
    Wat is echt nieuw aan deze techniek?
    Is het zo moeilijk? Of duur?
    Zo Nee en zo Nee…. is dit dan het vervolg van ‘dat verhaal’ dat autobedrijven al LANG 1l/100km motoren kunnen maken, maar dat er door een sterke olie-lobby dit nog niet wordt gedaan?

    -edit: foutje van het Nederlandse persbericht. Het moet natuurlijk 1,8 liter zijn-

    Login om te reageren
  12. Vincent#1 zegt

    11 september 2007 om 15:07

    Ik houd er wel van dat ze nieuwe technieken uitproberen, ik houd ook wel van gewaagde modellen, maar waarom moet de hybride techniek gecombineerd worden dat oogt alsof ze een kunstof model te lang in de magnetron gestopt hebben.

    bovendien sushi is gay

    Login om te reageren
  13. Marc zegt

    11 september 2007 om 15:39

    Ik dacht eerst dat die F700 een plaatje zou worden.. Maar goeie genade.. Welke tekenaar met zenuwinzinking hebben ze hiervoor gecontracteerd??
    Die revolutionaire motor is leuk en prima.. Maar maak er alsjeblieft een ander geheel omheen..

    Login om te reageren
  14. Menno zegt

    11 september 2007 om 19:42

    OOH leuk zeg!, zo’n vrouw op je dashboard!

    Maar ik vergis ik me als dit de nieuwe Paus-mobiel is?

    Login om te reageren
  15. speedlimit zegt

    11 september 2007 om 20:35

    @ Kenny

    De reden dat ik dat zeg is omdat lexus vaak wordt “beschuldigd” van jatwerk van mercedes.
    Nu lexus al ’n tijdje hybride levert zie ik de S300 toch als’n soort van “jatwerk” v/d LS600H.
    Heeft verder niks met dom te maken want aan jouw reactie te zien ben je nogal gauw op je tenen getrapt…of mijn reactie moet juist domme mensen aantrekken ;)

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    11 september 2007 om 20:38

    Alleen al om de Sushi zou je die Merc moeten kopen……….hmmmmmmm Sushiiiiiiii

    Login om te reageren
  17. tim zegt

    11 september 2007 om 21:52

    “De A-klasse komt in juni 2008 op de markt als A160 CDI (verbruik 0,4 l/100 km lager dan huidige) en de B-klasse als B170 NCG (op aardgas).”

    Een verbruik van 0,4l/100km? Lijkt me toch een foutje toch?

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    11 september 2007 om 21:55

    Inderdaad Tim. Een leesfoutje….

    “verbruik 0,4 l/100 km lager dan huidige”

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    11 september 2007 om 23:05

    Wat ik mis tussen al dit hybride geweld*(grote)kuch* is pk-geweld.
    Waar is de RS6 ? (sedan en avant?)

    Login om te reageren
  20. pillage zegt

    14 september 2007 om 11:48

    Kleine nuance in het Hybride verhaal m.b.t. Lexus!

    Helaas is de Hybride van Lexus, extreem vervuilend!!!! Dit heeft hoofdzakelijk te maken met de productie van de gebruikte accu’s. Iets wat niet meegenoen wordt bij de afgifte van een milieu label! Tevens niet te vergeten na sloop de demontage en verwijdering van de accu’s…..!

    Tevens geven alle autofabrikanten aan dat Hybride slechts een tijdelijke oplossing is!

    Login om te reageren
  21. 18 zegt

    16 september 2007 om 12:22

    De enige echte wagen voor de toekomst, die nu al perfect rijdbaar, maar helaas nog niet te koop is en die een veel betere oplossing biedt voor het milieu, maar waar veel minder tam tam wordt rond gemaakt is de HONDA FCX.
    Gelukkig zijn er toch nog enkele merken die kosten nog moeite besparen om een inspanning te leveren voor het terugdringen van de uitlaatgassen. Merken die daar al 10 jaar of langer mee bezig zijn, is het nu met waterstof of hybride, het maakt niet uit.
    Is het nu Honda, BMW, Toyota of Mercedes.. de rest komt toch altijd achter.
    Petje af voor Mercedes, ze gaan terug de goeie kant op en eisen terug het statuut op van één der pioneers in de auto-industrie..
    Die Diesotto wordt zeker en vast “engine of the year” en die prijs heeft Mercedes toch al een tijdje niet meer gewonnen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North