• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes lanceert 2 hybride E-Klasses: diesel & benzine

Auteur: robbie, gepost 21 december 2011 om 14:15 – 31 Reacties

Mercedes E300 BlueTEC HYBRID


Bij Mercedes hebben ze het hybride virus goed te pakken. Tijdens de Detroit Motor Show die half januari begint zullen ze niet 1, maar 2 hybride varianten van de E-Klasse lanceren. Er komt een Mercedes E 300 BlueTEC HYBRID (diesel) en een Mercedes E 400 HYBRID. Voor ieder wat wils dus, of toch niet?

Mercedes presenteert weliswaar twee verschillende modellen, maar beide auto’s zullen niet op dezelfde markten verschijnen. In Europa krijgen we bijvoorbeeld alleen maar de E 300 BlueTEC HYBRID en de E 400 HYBRID zal vooral gericht zijn op de Verenigde Staten, Japan en China.

Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID
Deze hybride E-Klasse is gebaseerd op de E 250 CDI BlueEFFICIENCY en heeft onder de motorkap dezelfde 2.1 liter viercilinder met 204 pk/500 Nm. En om er een hybride van te maken is er nog een elektromotor toegevoegd die 27 pk & 250 Nm toevoegt. Het gemiddelde verbruik komt dankzij de extra hybridetechniek uit op 4,2 liter per 100 km. En dat betekent dus een CO2-uitstoot van 109 gram per kilometer. Volgens Mercedes ligt het verbruik zo’n 15% lager dan bij een E 250 CDI.

Mercedes-Benz E 400 HYBRID
Deze hybride is gebaseerd op de E 350 BlueEFFICIENCY, want onder de motorkap ligt dezelfde 3.5 liter V6 met 306 pk/370 Nm. Daarnaast is ook hier een 27 pk/250 Nm sterke elektromotor gemonteerd. Het gemiddelde verbruik ligt volgens Mercedes op 27 mile per gallon. Als we dat omrekenen naar liters per 100 kilometer dan komen we uit op 8,7 L/100 km. Dit is echter wel gemeten volgens de Amerikaanse CAFE methode en die is anders dan de manier waarop we hier in Europa het gemiddelde verbruik berekenen.

Als de E 300 BlueTEC HYBRID volgend jaar leverbaar wordt in Nederland kan je kiezen tussen een sedan en station uitvoering.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Video: Mercedes diesel drift zijn wiel eraf
  • Mercedes V8 diesel
    Zo goedkoop is een Mercedes V8 diesel
  • Nieuwe AMG hybride laadt zichzelf op door driften

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

bluetec, detroit-2012, Diesel, e-klasse, Hybride, Mercedes

Vorig bericht: « Ruslandcrash: die zag je niet aankomen!
Volgend bericht: Moeten we borden aanpassen voor kleurenblinden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. StijnB zegt

    21 december 2011 om 14:21

    Wat een schitterende motor toch die 250 CDI, met nog wat extra koppel zelfs helemaal subliem…

    Login om te reageren
  2. masterstig zegt

    21 december 2011 om 14:24

    Slimme zet van Mercedes, nu kunnen bedrijven ook een wat kleinere hybride Mercedes kopen (voor hun groene imago).

    Login om te reageren
  3. TimoBac zegt

    21 december 2011 om 14:30

    Bang voor de boete van de EU?

    Login om te reageren
  4. Daniel073 zegt

    21 december 2011 om 14:31

    De titel klinkt wel grappig als je net de lancering van Andre Kuipers heb gekeken haha :P

    Login om te reageren
  5. dawwg zegt

    21 december 2011 om 14:32

    wauw, wie had ooit gedacht dat 300 nog een 4 cilinder zou zijn bij Mercedes :)

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      21 december 2011 om 14:39

      @dawwg:
      En een 2,1. Volgen hiermee dus de trend van Lexus en BMW…

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        21 december 2011 om 18:18

        @StijnB:

        Mercedes doet dit toch al jaren met verschillende motoren…Is niet alsof ze hier nu opeens op over gaan. De kleinere benzine en diesel versies (180, 200, 220) hebben al tijden dezelfde motorinhoud en de ‘500’ had eerst meer en nu minder motorinhoud dan het ‘500’ getal suggereert. Om nog maar te zwijgen over de voormalige 6,2 die als 6,3 door het level ging en nu nog steeds ’63’ heet terwijl het nu een 5,5 V8 is.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          22 december 2011 om 11:24

          @jaapiyo:
          Dat van die 6,2 heeft historische redenen. Maar een hogere aanduiding geven omdat je milieuvriendelijke wagen de prestaties levert van een wagen met grotere cilinderinhoud is wel nieuw voor Mercedes…

          Login om te reageren
  6. Tommy2 zegt

    21 december 2011 om 14:46

    Netjes gedaan. Hopelijk valt het praktijkverbruik ook mee. ;)

    Maar wat hangt dat ding voorover, net alsof iemand keihard op de rem trapt!

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    21 december 2011 om 14:47

    Wat ik me dan afvraag: wat is de ECHTE brandstofbesparing bij normaal gebruik.
    Zo ontzettend veel zal het toch niet schelen?
    En dan de echte kosten voor belasting? (misschien krijgt ie wat minder slurptax zodat de extra kosten voor de koper in NL mee zullen vallen).

    Login om te reageren
  8. euro95 zegt

    21 december 2011 om 14:48

    “Dit is echter wel gemeten volgens de Amerikaanse CAFE methode en die is anders dan de manier waarop we hier in Europa het gemiddelde verbruik berekenen”.

    Op welke manier doen de Amerikanen het dan in het perspectief van de europeanisering?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      21 december 2011 om 14:58

      @euro95: Kijk maar naar die AB topic over de Fisker Karma.. Daar hadden de US ‘uitstoot testers’ een heel ander eindrapport als die van DLD..

      Login om te reageren
      • euro95 zegt

        21 december 2011 om 15:21

        @kaasboerin: Dank :) Inderdaad even de tijd genomen om dat topic door te lezen, en ik ben een stuk wijzer nu :)

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 december 2011 om 15:17

      @euro95: ze gebruiken een andere testcyclus. Denk aan andere gemiddelde snelheid, wat voor soort wegen (snelweg, binnenweg, stad) etc etc…

      Login om te reageren
      • euro95 zegt

        21 december 2011 om 15:22

        @robbie: Dank :) Ik weet nu de verschillen t.o.v. Amerikaanse manier ;)

        Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    21 december 2011 om 14:49

    Dat is wel 20%bijtelling in die Diesel (voor het eerst in het E-segment!?) gaat hopelijk voor een opleving in de verkopen van de E zorgen.

    Login om te reageren
  10. euro95 zegt

    21 december 2011 om 14:52

    Leuk bakkie, jammer dat de amerikanen er een V6 in gepropt krijgen, en wij maar een vierpittertje.. En dat kleurtje? Wie wil nou PoepBruin rijden? *afwachtend op praktijkverbruik*

    Login om te reageren
    • fransefinesse zegt

      21 december 2011 om 19:25

      @euro95: ik vind het werkelijk een mooie kleur op een E of een C dus ik zou er in willen rijden. Is wat anders dan Nigeriaans zwart of zaadcel wit.

      Login om te reageren
  11. Vreddy_B zegt

    21 december 2011 om 15:02

    Goeie zet. Jammer van het E300 maja, de huidige BMW 528 is ook een 4 cilinder.
    .
    IK geniet nog maar van mijn 6 cilinder diesel zolang het nog mag en kan..

    Login om te reageren
  12. akrapovic zegt

    21 december 2011 om 15:07

    Loont dit zich echt wel om zoiets te kopen? De aanschafprijs is meestal nog erg hoog vind ik. Waarom koop je dan niet een redelijk kleine diesel? Verbruikcijfers zullen toch niet heel veel verschillen..
    En ik vraag me ook af hoe het zit met de afschrijving op hybrides? Weet iemand dat?

    Login om te reageren
  13. mrbones zegt

    21 december 2011 om 15:10

    handig voor taxi eigenaren die brandstofkosten willen reduceren

    Login om te reageren
  14. griffendahl zegt

    21 december 2011 om 15:10

    Hoeveel zou je moeten rijden voor zo’n dieselhybride uit kan tegen een conventionele E250 cdi ??

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 december 2011 om 15:19

      @griffendahl: dat weten we natuurlijk pas als de prijzen bekend zijn ;)

      Login om te reageren
  15. akrapovic zegt

    21 december 2011 om 15:30

    @griffendahl:

    Dat is dus wat ik ook wel wil weten..
    zelfde geldt voor die volvo v60

    Login om te reageren
  16. jaapiyo zegt

    21 december 2011 om 18:21

    Wellicht dat we hier in Europa het E platform ook nog wel terugzien in de benzine hybride uitvoering, alleen dan in de vorm van de CLS.

    Login om te reageren
  17. love4sportcars zegt

    21 december 2011 om 18:56

    Waarom niet gewoon E250 hybride? Om het nog wat ingewikkelder te maken? Vroeger was alles veel gemakkelijker, toen stond de inhoud nog gewoon op de achterkant.

    Login om te reageren
  18. mightymike zegt

    21 december 2011 om 19:20

    Nu geen gezeik meer met de EEA? Dus geen boetes;)

    Login om te reageren
  19. mbevo zegt

    21 december 2011 om 20:59

    Niets is beter dan de 2,5 5cilinder turbodiesel,wat een beest!

    Login om te reageren
    • love4sportcars zegt

      21 december 2011 om 22:30

      @mbevo: ik weet niet waar jij een 2.5liter 5 cilinder vandaan haalt, maar dan zal het toch niet uit deze topic zijn. Die E300 is een 2.1 liter 4 cilinder, aub Mercedes niet verwarren met Audi!

      Login om te reageren
      • mbevo zegt

        21 december 2011 om 23:27

        @love4sportcars: ??????? google eens Mercedes c250 turbodiesel;) en ik zeg dat het in mijn ogen het beste mercedes-blok is wat ze ooit hebben gemaakt

        Login om te reageren
        • mbevo zegt

          22 december 2011 om 17:48

          @mbevo: wat is het stil,ja dat krijg je als je 1st antwoord en dan pas na denkt:)

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North