• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]

Auteur: maru, gepost 30 januari 2014 om 22:32 – 53 Reacties

Afbeelding Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]Afbeelding Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]Afbeelding Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]Afbeelding Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]Afbeelding Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]Afbeelding Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]Afbeelding Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]Afbeelding Mercedes onthult nieuwe V-Klasse [updated]

Mercedes V-Klasse
Na het showen van het interieur komen we eindelijk te weten hoe de buitenkant eruit ziet. Full size MPV lovers, rejoice!

De opvolger van de Viano heeft een goed gevulde cockpit met hout, leer, de touchpad uit de C-Klasse, en het COMAND infotainmentsysteem met Internettoegang, spraakherkenning en realtime verkeersinfo. Aan luxe zal het de inzittenden (maximaal 8) in ieder geval niet ontbreken met actief geventileerde stoelen.

De V-Klasse is in drie verschillende lengtes te krijgen (van 4,90 m tot 5,37 m), met de keuze uit twee uitrustingslines (V-Klasse en V-Klasse AVANTGARDE). In eerste instantie wordt hij geleverd met een Euro 6 2,1-liter viercilinder turbodiesel met variabele turbogeometrie, die afhankelijk van de uitvoering 136 pk / 330 Nm, 163 pk / 380 Nm of 190 pk / 440 Nm levert.

De aansturing gaat via een handbak of de de 7G-TRONIC PLUS transmissie met DIRECT SELECT schakelmogelijkheid aan het stuur. Via de AGILITY SELECT functie vier rijmodi: Economic, Comfort, Sport of Manual. De respons van gaspedaal en transmissie worden op basis hiervan aangepast, bijvoorbeeld door tijdelijk iets meer pk en koppel te geven.

Het design is zoals je van een busje (sorry, full size MPV) mag verwachten. Een ruime opzet, stevige neus en chroom in de gril voor dat pimptastische effect. De lampen rondom kunnen optioneel ook nog eens voorzien worden van LED, mocht je daar behoefte voor hebben. Handig is de EASY PACK achterklep met een apart te openen achterruit. Deze geeft toegang tot een tweede laadniveau, dat je zelf in kunt delen met de speciale ‘organiser’.

De V-Klasse is vanaf april te bestellen en staat in juni bij de dealer.

Update 02-04 – de prijs: vanaf € 55.960. Ga je voor de V 250 BlueTEC Edition 1, bereid je dan voor € 83.995 te betalen.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2014, Mercedes, mpv, v-klasse

Vorig bericht: « Toyota plant hybride sportauto n.a.v. Le Mans racer
Volgend bericht: Bovag: ‘Er ontstaan spookdorpen door hoge accijnzen’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    30 januari 2014 om 22:35

    Wow, best een mooi busje. Dat zeg ik niet gauw over een ”busje”..

    Login om te reageren
    • kroon zegt

      31 januari 2014 om 07:10

      @JamesBond007:
      Je kunt wel een S-Klasse voorkant op een hok plakken, het blijft een lelijk busje zoals elke bus.
      De oorbel en koningsketting dragende bouwvakkers zullen zich er echter helemaal de baas in voelen..

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        31 januari 2014 om 11:09

        @kroon: Die 50+ likes boven mijn reactie zijn het ook met jou eens.

        Login om te reageren
  2. snorrie11 zegt

    30 januari 2014 om 22:36

    En hoeveel mag dat dan gaan kosten?

    Login om te reageren
  3. kowalsk zegt

    30 januari 2014 om 22:37

    Pas mal! Eindelijke eens wat fatsoenlijke driedimensionaliteit in het plaatwerk van een auto als deze.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    30 januari 2014 om 22:45

    De Mercedes onder de busjes.

    Login om te reageren
  5. tt123 zegt

    30 januari 2014 om 22:48

    En wat was er mis met vito

    Login om te reageren
    • xyrrath zegt

      30 januari 2014 om 23:05

      @tt123: Niks. V-klasse is gewoon de benaming voor de personen versie

      Login om te reageren
      • drijver zegt

        31 januari 2014 om 01:11

        @xyrrath: Volgens mij bedoelen ze er de nieuwe Viano mee. Dat is een luxer uitgevoerd model en in een heel andere prijsklasse vergeleken met een “gewone” personen versie van de vito.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          31 januari 2014 om 09:12

          @drijver: Staat ook in de tekst.

          Login om te reageren
  6. meneersander zegt

    30 januari 2014 om 22:48

    Die neus… Hmmm…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      31 januari 2014 om 00:27

      @meneersander: Is dat een positieve hmmm of een negatieve hmmm ?

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        31 januari 2014 om 11:35

        @SimonMc: ben ik nog een beetje over aan het twijfelen: ik vond de neus opzich niet lelijk, maar zo smal en hoog op dit busje hmm….

        Login om te reageren
  7. kalax3 zegt

    30 januari 2014 om 23:02

    Wauw.. wat een interieur :O

    Login om te reageren
  8. 2cool4school zegt

    30 januari 2014 om 23:05

    Ziet er goed uit, maar je zal wel de dikste versie moeten kopen..

    Login om te reageren
  9. porsche928 zegt

    30 januari 2014 om 23:06

    Das geen polenbusje.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      30 januari 2014 om 23:11

      @porsche928: Rijke polen mischien. Je zou het niet geloven maar ze bestaan.

      Login om te reageren
  10. JvT zegt

    30 januari 2014 om 23:09

    Prachtig ding. Één van de weinige Mercedi die ik zou willen hebben.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      31 januari 2014 om 09:39

      @JvT: Wil je zeggen dat je een S, ML, G, C, E etc zou laten staan voor dit busje?

      Login om te reageren
      • JvT zegt

        31 januari 2014 om 10:01

        @sketcher:
        Dat zeg ik niet. Van alle “klassen” die jij noemt zou ik (behalve voor de G-klasse) bij een ander merk gaan shoppen. Wat de V-klasse betreft kent deze zijn gelijke niet. Ik zou geen ander busje weten met een dergelijke kwaliteit en looks.
        Daarnaast zeg ik ook geen nee tegen een SLS en een full-options GL.

        Login om te reageren
  11. rikus zegt

    30 januari 2014 om 23:09

    Ff offtopic.. Gaat Wouter nog wat zeggen bij RTL late night of…

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      30 januari 2014 om 23:10

      @rikus: wel dus haha

      Login om te reageren
  12. gash zegt

    30 januari 2014 om 23:09

    Mèh, blijft nog steeds een Vito. Hopelijk roest deze wat minder snel.

    Login om te reageren
  13. robert110 zegt

    30 januari 2014 om 23:09

    AMG? Brabus? Please? Dit ding heeft zo veel mogelijkheden.

    Login om te reageren
  14. arias zegt

    30 januari 2014 om 23:11

    De auto is mooi, hij is geslaagd maar ben bang voor de prijs. Als de basisprijs in Duitsland al 41.000 euro kost. Dan gaat ie in NL al gauw richting de 50 mille kosten als basisprijs

    Login om te reageren
  15. gerjan zegt

    30 januari 2014 om 23:25

    moderne hyundai h300 en vw t7 achterkant… Ik vind hem niet lelijk maar het is niet het stoere busje meer zoals eerste model.

    Login om te reageren
  16. gerjan zegt

    30 januari 2014 om 23:27

    ben wel weer nieuwsgierig naar de nieuwe 3.0 v6 cdi 224 pk was leuk komt er nu 250 pk ?

    Login om te reageren
  17. W115 zegt

    30 januari 2014 om 23:29

    Wel leuk gedaan, een panoramadak zou de kers op de taart zijn.

    Login om te reageren
  18. The360box zegt

    31 januari 2014 om 00:11

    Toen ik de foto zag moest ik gelijk aan een of ander Chinees hok denken..

    Login om te reageren
  19. The360box zegt

    31 januari 2014 om 00:11

    Gewoon een vieze copy van dit hok http://www.clutchd.com/wp-content/gallery/02_april_2009-nissan-nv-vanette/nissan-nv200-vanette-1.jpg

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      31 januari 2014 om 00:36

      @The360box: Je haalt daar een interessant punt aan. Was het net aan het denken, of deze nieuwe V-klasse niet ook gebaseerd zou zijn op een Renault, zoals de Citan eigenlijk een Renault Kangoo is.

      En Renault en Nissan, zijn ondertussen al meer dan 10 jaar 2 handen op 1 buik, en van elke Renault bedrijfswagen, is ook wel een Nissan variant.

      Zou dus zomaar eens goed kunnen !

      Login om te reageren
      • mbkevin zegt

        31 januari 2014 om 11:45

        @SimonMc: nee

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      31 januari 2014 om 00:42

      @The360box: Oh en nog iets, moest het waar zijn, zou het in ieder geval positief zijn.

      Hoe zeer ik ook fan ben van Mercedes, bestelwagens kunnen ze niet maken.

      Login om te reageren
    • mlbenz zegt

      31 januari 2014 om 08:26

      @The360box: Ja die heeft inderdaad ook vier wielen! Goeie man!

      Login om te reageren
  20. Dinky_Toy zegt

    31 januari 2014 om 01:27

    Nissan NV200 is een hele andere categorie dus die vlieger gaat niet op.

    Gezien de raampartijen van de “nieuwe” V-klasse is dit gewoon een stevige facelift met allemaal nieuwe carroseriedelen en een sterk verbeterd interieur. In z’n totaal een fraaier plaatje maar zeker niet geheel nieuw,

    Tov de eerder vrij gegegven schets (zie eerder bericht over interieur) echter een beetje een teleurstelling.

    Wat ik me overigens afvraag is waarom Merecedes niet verder is gegaan met het doorvoeren van het ontwerp van de dagrijverlichting van de E-klasse op de rest van de modellen serie.
    Qua belijning en uitvoering (“resolutie”) een veel fraaier, unieker, herkenbaarder ontwerp dan die paar lichtpuntjes in een simpel lijntje op de A, B, C, CLA, GLA, GL , GLK, S, SL, SLK.
    Hel, zelfs het ontwerp van de CLS was nog beter geweest dan dit simpele lijntje met een knikje.

    Login om te reageren
    • Dinky_Toy zegt

      31 januari 2014 om 02:28

      @Dinky_Toy: En als autoblog nu eens zou luisteren naar hun lezers en side by side vergelijkings shots zou plaatsen zoals regelmatig door lezers verzocht dan zou iedereen kunnen zien dat dit slecht een facelift is.

      Login om te reageren
      • Dinky_Toy zegt

        31 januari 2014 om 03:49

        @Dinky_Toy: Voor alle duidelijkheid mbt koplampen en specifiek dagrijverlichting, bedoel ik de E klasse sedan 2013 en nieuwer (de facelift) met de dubbele “L” vorm led lichtstreep.

        http://www.firstcarfinder.com/2014-mercedes-benz-class-upgrades/2014-mercedes-benz-e-class-luxury-head-lights/

        Login om te reageren
      • ricksmits zegt

        31 januari 2014 om 08:35

        @Dinky_Toy: hij lijkt er veel op en zal mogelijk ook onderdelen onderling uitwisselen.. Carroserie is meer als een facelift in ieder geval. Deuren, schuifdeuren en uiteraard achterklep is anders. Aansluiting achterbumper is anders. scherpere wielkast rand achterzijde.
        Ik denk dat het een wel degelijk een ”nieuw” model is.. Alleen denk ik wel op de oude vloer.. Dit om hem officieel als facelift door te schieten waardoor ze geen zeik hebben met allerlei keuringen waaronder de airco-gate. zelfde truucje is gedaan bij de S klasse ( W221> W222 )

        Login om te reageren
  21. vincentvanb zegt

    31 januari 2014 om 01:43

    Denk de chroomrandjes en het leder weg en je hebt een groot deel van het Nederlandse straatbeeld over een paar jaar te pakken. #vito3

    Login om te reageren
  22. Jantje_555 zegt

    31 januari 2014 om 02:10

    nu wachten op een V65 AMG!

    Login om te reageren
  23. hardewaarheid zegt

    31 januari 2014 om 02:14

    Naar mijn mening is Mercedes na de introductie van de laatste E-klasse volledig de weg kwijt geraakt. Na de nieuwe C-klasse heeft Mercedes mijn mening extra kracht weten te zetten met dit gedrocht.

    Login om te reageren
    • pier zegt

      31 januari 2014 om 10:50

      @hardewaarheid: ieder zijn mening, ik vind de nieuwe C-klasse een fraaie verschijning!

      Login om te reageren
  24. oskaar7 zegt

    31 januari 2014 om 10:47

    Komt er ook een AMG?

    Login om te reageren
  25. pier zegt

    31 januari 2014 om 10:53

    Van binnen toch wel een plaatje, alleen zal ‘ie dan ook wel een flinke duit kosten. Van achter een gefacelifte Multivan, maar ja al die busjes lijken op elkaar. Een dikke diesel erin en je kan op niveau naar je verbouwingsklusjes.

    Login om te reageren
  26. ianlohn zegt

    31 januari 2014 om 15:53

    WEET IEMAND WANNEER DE NIEUWE VITO UITKOMT??? GRAAG EEN REACTIE!!!

    Login om te reageren
  27. petrolhead010 zegt

    31 januari 2014 om 17:46

    beste negatief reageerders de meeste mensen die een busje ( full size MPV ) boeit het niet zo heel erg hoe het eruit ziet wat deze mensen boeit ( oa mijn vader ) is dat het confortabel is en bruikbaar voor skivakanie enz word dit busje trouwens gelenerd met 4 wiel aandrijving?

    Login om te reageren
  28. petrolhead010 zegt

    31 januari 2014 om 17:49

    @pier een dikke multivan kost meer dan 100000 euro die mense verbouwen njit

    Login om te reageren
  29. michelinman zegt

    31 januari 2014 om 18:29

    Netjes

    Login om te reageren
  30. Hupke zegt

    31 januari 2014 om 19:56

    Handige wagen zo’n vito. Als ik ooit een busje nodig hebt of een aandoening krijg waardoor ik meer kinderen heb dan er achterin een leuke wagen passen, zou ik waarschijnlijk niet voor zo’n halfbakken mpv gaan zoals de espace/grand voyager maar zou ik direct voor een vito gaan.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 februari 2014 om 01:07

      @Hupke: Espace halfbakken mpv? Die is goed…

      Login om te reageren
  31. denniz zegt

    23 maart 2014 om 17:23

    De meeste mensen kunnen een “dikke” niet betalen.
    Wat een gaaf ding! In de sportstand 205 pk 480 nm…maar dat hebben jullie blijkbaar ffgemist…
    Heerlijke gezins en reisauto. Pure klasse! Als je beter kijkt bijv op you tube zie je een mooi gelijnde mpv. Mijn vw “busje” is inmiddels van 2011. Deze staat zeker op het lijstje.

    Login om te reageren
  32. johnny123 zegt

    30 maart 2014 om 13:46

    natuurlijk heb ik liever een E klasse, maar probeer daar maar een tweeling, 2 kinderwagens een hond en wat koffers in te doen.
    van ellende maar een Vito gekocht. reed goed, maar niet sneller dan 200
    en ik miste alle optie’s van mijn nieuwe E klasse.
    vorige week in Duitslande de Nieuwe V klasse Editon 1 gekocht.
    met alle optie’s 71.000 Euro
    en in juni even invoeren naar Nederland.

    ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  33. johnny123 zegt

    30 maart 2014 om 13:47

    ik bedoelde een Viano gekocht 3 liter cdi.
    Vito is niet hetzelfde als je ze goed gaat bekijken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North