• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-personeel komt om bij SLR-crash, GEEN testrijders

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 september 2011 om 15:25 – 94 Reacties

SLR crash - foto: Bild.de


Twee jonge Mercedes-medewerkers crashten gisteren eenzijdig met zeer hoge snelheid in de buurt van Frankfurt met een SLR McLaren. Beiden waren op slag dood. Aanvankelijk werd gesproken over testrijders, maar Mercedes-Benz heeft vandaag laten weten dat de heren wel personeel waren, maar geen testrijders.

Waar gehakt wordt, vallen spaanders. In dit opzicht is dat gezegde cru, maar niettemin wel waar. De meeste testrijders halen hun pensioen, maar helaas komen er ook regelmatig dodelijke crashes voor. Zowel VW als Porsche als Lexus kunnen hierover jammer genoeg meepraten. In dit geval is het voorgaande volgens het laatste nieuws klaarblijkelijk irrelevant, want bij de Duitse crash gisterochtend waren geen testpiloten betrokken, maar garagemedewerkers. En dat stinkt.

Want met deze crash ging het hard. Heel hard. Hij gebeurde op de A8/B8 in de buurt van Kelkenheim. Op Google Maps is te zien dat het hier ongeveer van snelweg op tweebaans overgaat, en daar is het ongeval ook gebeurd. De auto, naar verluidt 4 jaar oud en van en klant, is compleet aan stukken gegaan. Brokstukken werden in alle windrichtingen gevonden.

SLR Crash Duitsland

Het lijkt er dus op dat hier een tweetal jonge mannen zich niet hebben kunnen inhouden en volgas hun eigen dood zijn ingereden. Het is een veronderstelling, maar geen vreemde, gezien het bewijs en de vele meldingen in het verleden over garagepersoneel dat veel te lomp met krachtige auto’s is omgegaan. Gecrashte Koenigseggs, Corvettes, en Lambo’s zijn hier stille getuigen van. Onlangs nog dook er een filmpje op van medewerkers van een BMW-dealer die een splinternieuwe 1M mishandelden.

Een politiebericht vind je hier, verder spreken de beelden voor zich. Mocht je meer foto’s van de ravage willen zien, kijk dan hier. De ravage doet me meteen denken aan de snoeiharde crash waarbij Ryan Dunn onlangs om het leven kwam. (bild.de, via GTSpirit)

Ook interessant!

  • Video: Je bestelde eten komt iets later
    Video: Je bestelde eten komt iets later
  • Video: grijze Camry komt Karma tegen
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • huurauto haast onbetaalbaar
    Video: wanneer je de huurauto netjes komt inleveren

Nieuwste artikelen

  • Domeinen biedt aan: Audi RS 6 Avant met een beetje tuning
  • Volkswagen ID4 Pro Business
    “Facelift” Volkswagen ID.4 gaat herkenbare naam afstoffen
  • Dit zijn 10 tergend langzame auto’s die je anno 2026 kunt kopen
  • Zeldzame Superamerica voor het eerst in jaren weer gespot
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, McLaren, Mercedes, slr

Vorig bericht: « Gespot bij de Nürburgring
Volgend bericht: Politie Amsterdam gaat jouw kenteken scannen »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    7 september 2011 om 15:30

    2 van die knulletjes die zich niet kunnen inhouden, om het maar netjes te houden.. sneu voor de nabestaanden ? ook wel sneu voor die klant trouwens.. doet idd wel een beetje denken aan de crash van Ryan Dunn.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      7 september 2011 om 18:46

      @dennisr: Knulletjes? Eén van de twee was 32 jaar, en ze hadden allebei kinderen. Je zou je even kunnen verdiepen in de feiten voordat je zo’n opmerking plaatst…

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        7 september 2011 om 19:31

        @potver7: Neemt niet weg dat je je gedraagt als een puber als je een auto zo behandelt. Er zat 120-150meter tussen de klap op de vangrail en de klap op de bomen. Zelfs na een klap op de vangrail vliegt de auto nog 150 meter door. Dat was niet langzaam.

        Login om te reageren
      • dennisr zegt

        7 september 2011 om 21:59

        @potver7: als je zo met de auto van een klant om gaat, gewoon omdat je je niet kan inhouden.. dan ben je een knulletje :) niks van gelogen, en ik zal mezelf ook niet heilig verklaren, als je zo’n auto voor geschoteld krijgt zal ik misschien ook de verleiding niet kunnen weerstaan.. i dont know.. maar dan vind ik mezelf ook een knulletje :)

        Login om te reageren
  2. sebasjuhh zegt

    7 september 2011 om 15:31

    OMG! RIP voor diegenen.
    Jammer van de auto ook

    Login om te reageren
  3. Northwestern zegt

    7 september 2011 om 15:35

    Ik zie regelmatig dat er lomp gereden wordt met auto’s van klanten, onder het motto: Het is toch niet van mij.

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      7 september 2011 om 15:35

      @Northwestern: inderdaad…

      Login om te reageren
    • theblackstig zegt

      7 september 2011 om 15:37

      @Northwestern: Ja precies, dan is het juist een reden om er voorzichtig mee om te gaan, als het niet jouw auto is toch?

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        7 september 2011 om 15:40

        @theblackstig: Zo denken er velen spijtig genoeg niet…

        Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        8 september 2011 om 00:12

        @theblackstig: Voor mij wel, maar voor sommige medemensen niet.

        Login om te reageren
  4. maxx1 zegt

    7 september 2011 om 15:35

    sinds wanneer rijd garagepersoneel in de auto van een klant rond… mocht deze auto ongevraagd meegenomen zijn dan klinkt het misschien hard. maar boontje komt op zijn loontje

    Login om te reageren
    • wack zegt

      7 september 2011 om 15:39

      @maxx1: idd lekker voor ze, gierige apen die van andermans spullen ongevraagd gebruik maken.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        7 september 2011 om 15:44

        @wack: nou, dat het hun eigen schuld is klopt.. maar ”lekker voor ze” ? beetje te ver niet ?

        Login om te reageren
    • Xiphos zegt

      7 september 2011 om 15:39

      @maxx1: het zal in dit geval niet zo zijn geweest maar garage personeel moet wel degelijk met de auto rijden om te kijken of deze in orde is. Het is echter wel compleet onverantwoord om zo met een auto van een klant om te gaan.

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        7 september 2011 om 15:41

        @Xiphos: daar heb je toch ook een dyno voor? dit is gewoon bruuthard gegaan. lijkt me niet de bedoeling idd.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          7 september 2011 om 15:52

          @maxx1: bruuthard gaan is nooit de bedoeling, maar garage personeel rijd zo’n beetje in alle auto’s die voor reparatie komen, misschien is er bij deze SLR wel een onderdeel vervangen en moest het personeel dat even testen, had hij ook alleen kunnen doen, maar even serieus.. wat zou jij doen ?
          Of zou je zelf liever de auto gewoon op laten halen door de klant, en achteraf wel zien of de reparatie gelukt is of niet.. als hij binnen een dag terug is, of gecrasht is dan is de reparatie niet goed gegaan, hoor je na een week nog niks is het wel goed gegaan, zoiets ?

          Login om te reageren
          • maxx1 zegt

            7 september 2011 om 16:42

            @dennisr: ik zou wel doorrijden 160 +/-. maar astronomisch snelheden bereiken met dat ding absoluut niet. je praat in NL wel over 626 000 nieuwwaarde..

            Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          7 september 2011 om 15:54

          @maxx1: garage personeel mag met de auto rijden. maaar op een normale manier. dit om te kunnen controleren of de auto nog rijdt naar behorens na een reparatie aan de auto.

          Login om te reageren
        • mab zegt

          7 september 2011 om 18:41

          @maxx1: met een dyno kun je toch geen rijgedrag bepalen?

          Login om te reageren
        • bohica zegt

          7 september 2011 om 18:46

          @maxx1:
          Veel mensen klagen vaak over een geluidje of wind geluid hoe test je dat op een dyno.
          Kan me een verhaal herinneren van een man die vroeg of de dealer een geluidje kon opsporen die hij bij 220 hoorde.
          En noem mij maar een dealer die een dyno heeft staan.

          Login om te reageren
    • x7phenom zegt

      7 september 2011 om 16:59

      @maxx1: zou jij niet ff een stukje rijden ????. Ik niet heb namelijk een verschrikkelijk hekel aan die lelijke merc’s

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        7 september 2011 om 19:34

        @x7phenom: Dan werk jij gelukkig ook niet in een Mercedes dealer..

        Login om te reageren
  5. DennisS65B40 zegt

    7 september 2011 om 15:38

    Pff wat moet dat hard zijn gegaan.. SLR is niets van over. Heel naar voor de families en in het bijzonder die van de bijrijder, RIP.

    Los van de menselijke tragedie, vraag ik me af hoe Mercedes zoiets oplost met de eigenaar van de auto?? Een nieuwe leveren gaat niet meer en een AMG modelletje dekt de lading bij lange na niet…

    Login om te reageren
    • mercedesfan zegt

      7 september 2011 om 15:41

      @audir8v10: Een dikke schadevergoeding betalen. Toch wanneer er een fout bij Mercedes te wijten valt.

      Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      7 september 2011 om 15:42

      @audir8v10: gewoon een schadevergoeding lijkt me

      Login om te reageren
  6. xilver zegt

    7 september 2011 om 15:38

    @sir_smokalot …4 jaar oud en van EEN klant -) ‘e’-tje vergeten.

    Zonde van de SLR, lomp van de medewerkers…

    Login om te reageren
  7. Nielsi zegt

    7 september 2011 om 15:39

    “maar boontje komt op zijn loontje” … ja, want deze heren verdienen de dood omdat ze een wagen van een klant hebben genomen?

    Neen, deze heren verdienden de dood omdat ze met hoge snelheden aan het scheuren waren. Een klein ongelukje is dan dodelijk, een kunt van 12 jaar weet dat – deze heren wisten dat ook.

    Login om te reageren
    • mercedesfan zegt

      7 september 2011 om 15:48

      @Nielsi: Die mensen hun dood is dus rechtvaardig om dat ze te snel rijden? Vreemde rechtvaardigheid.

      Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      7 september 2011 om 15:50

      @Nielsi: Zover moet je nu ook weer niet gaan vind ik.. En ‘kunt’ is met een c ;)

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        7 september 2011 om 15:51

        @NielsGP:
        Maar een cunt van 12 jaar is wel errug fout….

        Login om te reageren
        • NielsGP zegt

          7 september 2011 om 19:30

          @Hubert: Feit maar Nielsi is de auteur. :) Tamelijk beschamend dat een naamgenoot een beetje pedostyle doet..

          Login om te reageren
  8. Nielsi zegt

    7 september 2011 om 15:39

    “maar boontje komt op zijn loontje” … ja, want deze heren verdienen de dood omdat ze een wagen van een klant hebben genomen?

    Neen, deze heren verdienden de dood omdat ze met hoge snelheden aan het scheuren waren. Een klein ongelukje is dan dodelijk, een kunt van 12 jaar weet dat – deze heren wisten dat ook.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 september 2011 om 16:40

      @Nielsi:

      tja .. dat heb je met levende wezens ..
      die verdienen allemaal de dood ..

      hebben ze recht op ..

      Login om te reageren
      • x7phenom zegt

        7 september 2011 om 17:03

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
        • x7phenom zegt

          7 september 2011 om 17:30

          @x7phenom: @ AB. Die ff die lincoln. Dat komt op hetzelfde neer

          Login om te reageren
  9. maxx1 zegt

    7 september 2011 om 15:47

    een ongeluk of schade is altijd! deels of helemaal je eigen schuld. vanmiddag gemerkt toen ik met mn brommer onderuit schoof, echt spekglad in Nederland :S

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      7 september 2011 om 15:49

      @maxx1: bullshit.. je kan een ongeluk krijgen terwijl de schuld 100% bij een ander ligt..

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      7 september 2011 om 16:40

      @maxx1: laat ons jou stellingeens ruim bekijken he, stel je rijd op de snelweg 120km/h 2de rijstrook en iets voor je rijd een vrachtwagen, die om 1 of andere reden de controle kwijt raakt , en die ramt daardoor jou(wagen tussen de vrachtwagen en de betonnen middenrand , hoe kan je hier schuld aan hebben ?

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        7 september 2011 om 16:46

        @bpc: je kiest een manier om het proberen minder erg te maken. achteraf had je door een andere keuzen misschien de druk kunnen ontwijken ;)

        Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    7 september 2011 om 15:50

    Wat een stelletje zedenpredikers hier.

    Als ik de kans krijg met zoiets te rijden zou ik ook kijken hoe hard ‘ie kan. Vooral als je in Duitsland bent.

    En als de klant perse een andere wil, geen probleem. Er staan er zat te koop.

    Login om te reageren
  11. mercedesfan zegt

    7 september 2011 om 15:51

    Heel erg voor die mannen, en voor hun familie. Hopelijk voor de familie, worden de “testrijders” niet aansprakelijk gesteld. Want dan zou de familie -heel cynisch- de schade aan de SLR moeten betalen.

    Login om te reageren
  12. renoir zegt

    7 september 2011 om 15:51

    Goed geschreven stuk! Mag ook wel eens gezegd worden!

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      7 september 2011 om 20:22

      @renoir: Smoke kan dan wel niet goed presenteren, hij kan schrijven als de beste!!

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        7 september 2011 om 21:30

        Lol, weet nog niet precies hoe ik dit ga opvatten :)

        Login om te reageren
      • mab zegt

        13 september 2011 om 23:40

        @Cantago: haha +1

        Login om te reageren
  13. dennisr zegt

    7 september 2011 om 15:54

    wanneer ben je trouwens een test rijder, als garage personeel iets repareert, en ze moeten het daarna testen, zijn ze dan niet gewoon test-rijders ?

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      7 september 2011 om 17:12

      @dennisr: volgens mij hebben echte testrijders wel een speciale vergunning en vermelding bij zich, testrijders moeten vaak ook een hoop extra racevergunningen en zo hebben. Die heb je als monteurtje niet.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        7 september 2011 om 18:19

        @HDM: ”monteurtje” ??

        Login om te reageren
        • Nv zegt

          7 september 2011 om 20:53

          @dennisr: Persoonlijk aangevallen?

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            7 september 2011 om 22:01

            @Nv: moah, ben zelf idd wel monteur, zal me verder een mn reet roesten wat een ander daar van vind, maar volgens mij voelt hij zich beter ofzo.. klinkt nogal denigrerend vind je niet ?

            Login om te reageren
  14. Nielsi zegt

    7 september 2011 om 16:01

    @mercedesfan: neen, deze verdienen de dood niet. Echter, kijkend naar het wrak kunnen we voorbarig besluiten dat de snelheden illegaal waren. Rijden op een weg aan 170 waar bijvoorbeeld 70 mag gereden worden, dan vraag je om problemen. Die bestuurder wist dat ook. Aan 170 een foutje maken = harstikke dood. Ze zochten grenzen op en blijkbaar hebben ze de grens gevonden.

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      7 september 2011 om 16:13

      @Nielsi: nou ik denk dat dit wel bovenin de 200 lag hoor. bij 170 in de vangrail heb je nog geen ernstig probleem

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        7 september 2011 om 16:43

        @maxx1: bij 170 in de vangrail geen ernstig probleem ? ooit al is een accident gehad eigenlijk , een kennis van me is overleden in een auto ongeluk aan 110km/h bleek achteraf, en jij denkt dat het aan 170 ng allemaal wel goed komt ?

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          7 september 2011 om 16:47

          @bpc: dan lig je niet over de vangrail en ligt je auto niet in 10 000 brokken ;) met 170 had hij die wegversmalling kunnen nemen!

          Login om te reageren
          • maxx1 zegt

            7 september 2011 om 16:49

            @maxx1: dat hangt allemaal van de hele situatie af. je kan eigenlijk helemaal niet oordelen over dit ongeluk omdat je tekort weet. als je met 170 km/h de vangrail schampt heb je geen serieus probleem… als je 170 frontaal op een auto vliegt wel. voordat ik & de rest oordelen kunnen we eigenlijk beter politie verslag opzoeken ;)

            Login om te reageren
        • Cantago zegt

          7 september 2011 om 20:25

          @bpc: Maar die kennis van je zat waarschijnlijk niet in een auto van meer dan €600.000,-! En dat maakt behoorlijk veel verschil. Om een auto zo naar de klote te krijgen vermoed ik dat de snelheid ruim boven de 300km/u gelegen heeft. En anders is een SLR behoorlijk minder crashbestendig dan zijn concurrenten met een koolstof kuip. Heeft een SLR die eigenlijk? Nee he?

          Login om te reageren
          • bpc zegt

            12 september 2011 om 22:34

            @Cantago: akkoord, ze zullen vast te snel hebben gereden maar om te zeggen dat het aan 170 allemaal ng goed had gezeten? i’m not sure…

            Login om te reageren
    • mercedesfan zegt

      8 september 2011 om 00:48

      @Nielsi: Aan het wrak kan niet afgeleid worden dat hun snelheid illegaal is. Zeker in Duitsland niet waar er op de autosnelweg (en dit is volgens het artikel het geval) geen snelheidslimiet bestaat. Dus al zou de chauffeur 300 of sneller gereden hebben, dan is dit in casu niet illegaal. Wel kan je zeggen dat ze het risico gezocht hebben, en daarbij het deksel op de neus gekregen hebben. Bovenal blijft dit een trieste zaak.

      Login om te reageren
  15. The360box zegt

    7 september 2011 om 16:11

    Lijkt me doodeng als bijrijder, je kunt niks doen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 september 2011 om 16:49

      @The360box:

      yep .. die beleeft daar een stuk minder plezier aan ..
      dus onthoud voor de rest van je leven ..

      als jij je niet comfortabel voelt bij iemand in de auto ..
      durf er dan iets van te zeggen ..

      anders trek je aan de handrem en stap je uit ..

      Login om te reageren
      • x7phenom zegt

        7 september 2011 om 17:01

        @lincoln: jjjjjjah trek ff aan de handrem met 250+ ofzo

        Login om te reageren
        • BmwMPower zegt

          7 september 2011 om 18:01

          @x7phenom: Doen we allemaal dagelijks. Jij niet

          Login om te reageren
      • vale46 zegt

        7 september 2011 om 19:20

        @lincoln: Inderdaad! Ik heb ook zo’n maat die wel eens een rotonde durft rond te driften, maar als passagier is er eigenlijk niet veel aan. Je hebt gewoon schrik omdat je zelf niks kan controleren!
        Op zo’n moment moet je even je klep open durven trekken en zeggen dat hij dat maar moet doen zonder passagiers!

        Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    7 september 2011 om 16:17

    De vraag is nu wat dat heerschap in die SLR deed.

    Tenzij hun baas aan hun gevraagd heeft, probeer eens of je hiermee loeihard over de weg kan scheuren, vrees ik dat zij in fout waren.

    Moeten ze daarom sterven (maw. is het verkeerd behandelen van een wagen zondermeer de doodstraf waard)? Nee maar ze moesten blijkbaar wel sterven van Darwin, dus daarmee is dat probleem opgelost.

    Wat er nu moet gebeuren met de eigenaar van die SLR? Wel hij moet een nieuwe krijgen of zijn SLR moet herbouwd worden, op kosten van diegene die het nodig vond om te rasen met zijn wagen.

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      7 september 2011 om 16:20

      @Hupke: een ongeluk is altijd je eigenschuld. gevolgen voor niet door dachten acties moet je maar accepteren.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        7 september 2011 om 16:30

        @maxx1: En de passagier dan ? Of denk je dat ze met zijn tweetjes aan het sturen waren? Zonde van twee jonge levens en ook een beetje zonde van die auto ,maar dat is bij een dodelijk ongeval een te verwaarlozen detail.

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          7 september 2011 om 16:36

          @norge: de bijrijder had hem kunnen waarschuwen. al vind ik het voor de bijrijder wel erg. want je zegt niet even tegen iemand die in een supercar rijdt, een droomauto! rij eens even rustig. dus voor hem vind ik het wel erg.

          Login om te reageren
      • Hupke zegt

        7 september 2011 om 17:50

        @maxx1:

        Als je baas tegen je gezegd heeft test eens of dat ding 250 gaat. Dan had je bij 200 kunnen zeggen, ‘pff gaat me te snel’ ik houd ermee op dus in die zin is het zijn eigen fout. Maar het is wel de baas die dan opdracht gegeven heeft. Het was niet je eigen plan om zo snel te gaan rijden. Dus jouw fout maar zijn verantwoordelijkheid.

        Login om te reageren
      • Cantago zegt

        7 september 2011 om 20:27

        @maxx1: Een ongeluk is maar af en toe je eigen schuld! Plasjes olie, banden die klappen op snelheid, defecten aan de auto, anderen die tegen je aan botsen, plotseling veranderende windomstandigheden, ik kan meer dan genoeg bedenken dat NIET aan de bestuurder ligt!

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          7 september 2011 om 20:45

          @Cantago: uhm je krijgt niet zomaar een klapband hoor :S vaak als andere tegen je aan botsen had je het achteraf anders kunnen aanpakken door misschien uittwijken naar rechts ipv te remmen…

          Login om te reageren
  17. fant zegt

    7 september 2011 om 16:27

    Ik merk het ook als ik anderen in mijn auto laat rijden, dat ze er best lomp mee omgaan, terwijl ik zelf altijd dubbel uitkijk als ik in andermans auto zit. Al helemaal met de kracht van andermans SLR zou ik extreem voorzichtig zijn.

    Login om te reageren
  18. YSF42 zegt

    7 september 2011 om 16:37

    zonde weer een slr minder :(

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      7 september 2011 om 16:43

      @YSF42: en 2 mensen dood …

      Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    7 september 2011 om 16:37

    misschien moesten ze de remmen vervangen ..
    en daarna effe testen ..

    en .. hoe remde die ??

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      7 september 2011 om 17:15

      @lincoln: wij zijn niet zo van de feiten, we oordelen liever zonder dat we weten wat er gebeurd is ;)

      Login om te reageren
  20. kaasboerin zegt

    7 september 2011 om 16:40

    Verschrikkelijk verhaal, al gebeurt dit redelijk vaak.. Zelfs bij de goedkopere auto’s, een buurvrouw en een collega hebben hun eigen auto zelfs een keer langs zien scheuren met de monteurtjes erin. Als je je auto naar de garage brengt en je vertrouwt ’t niet helemaal, schrijf je km-stand op. Dit is natuurlijk alleen nuttig als er niks op motorisch gebied gedaan moet worden, anders moet er uiteraard testgereden worden.

    Login om te reageren
  21. bassen zegt

    7 september 2011 om 18:27

    Zitten weer heel wat kenners tussen zo te lezen, met 10% van het verhaal kunnen ze de oorzaak en alles al oplossen, jullie zouden het werk van recherche over moeten nemen.

    Zelfde geldt ook voor de schrijven van het artikel!

    Login om te reageren
  22. fortuna zegt

    7 september 2011 om 18:34

    Darwin coming to get ya! Ook bij Mercedes!

    Login om te reageren
  23. bigcar zegt

    7 september 2011 om 18:46

    @sir_smokalot: 2e alinea 1e zin:

    “…In dit opzicht is dat gezegde cru, maar…

    moet CRU niet True zijn..??

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      7 september 2011 om 19:10

      @bigcar: Uhm nee, pak het woorden boek er maar even bij zou ik zeggen.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        7 september 2011 om 22:41

        @bassen: cru = klasse waarin goede Franse wijnen worden ingedeeld OF : indien bijvoeglijk naamwoord: rauw, ruw, grofweg gezegd.

        indien de laatste keuze: grofweg gezegd, begrijp ik het ja….

        mensen kunnen blijkbaar leren hier op autoblog.. m’n woordenschat gaat er anders wel op vooruit!
        +1 voor autoblog :)

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          7 september 2011 om 23:12

          Graag gedaan. Ik dacht: ik laat het hem zelf uitzoeken in plaats van te reageren :)

          Login om te reageren
  24. kor1 zegt

    7 september 2011 om 19:35

    Vreselijk voor de 2 omgekomen inzittenden en vreselijk voor hun familie en vrienden. Misschien inderdaad eigen schuld van de bestuurder, maar ook dat weten we niet. Voor hetzelfde geld maakte een andere auto een fout waar zij de dupe van zijn geworden. Dat ze over de vangrail zijn geschoten wil niet persé zeggen dat ze dik 200 k/mh hebben gereden, dat is alleen maar een aanname op dit moment. Veel te hard hebben gereden is dus heel relatief in mijn ogen. Ik wil echter niet beweren dat dit niet het geval is geweest, maar ik ben er niet bij geweest dus het kan alle kanten op.

    Wat betreft de bijrijder: het zou best kunnen zijn dat hij de bestuurder heeft gewaarschuwd en heeft gevraagd langzamer te gaan rijden. De bestuurder kan dit ook hebben genegeerd, dus de bijrijder heeft in mijn ogen niet persé schuld. Ook kan de bijrijder de bestuurder hebben aangespoord om het gas erop te zetten en dus wel medeschuldig zijn.

    Met andere woorden, zo lang we de feiten niet kennen, kan niemand een oordeel geven over dit ongeval en iemand de schuld geven.

    Als laatste wil ik zeggen dat niemand de dood verdient, ook al is het z’n/ haar eigen fout. Ik denk dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat iedereen weleens te hard rijdt en een domme actie in het verkeer begaat. Dat wil niet zeggen dat je dan de dood verdient.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      7 september 2011 om 20:31

      @kor1: Helemaal mee eens! Dankje. Er zijn extreem weinig mensen op aarde die de dood echt verdienen. Iemand die een keer gas geeft in een auto hoort daar zeker niet bij! Het is onmogelijk om een oordeel te vellen als er niks bekend is over de oorzaak. Vreselijk is het wel voor de inzittenden en hun familie, maar dat spreekt voor zich. Ik persoonlijk zou wel liever zo omkomen dan door te struikelen over een stoeprand. En de SLR? Blij dat hij naar de klote is! Wat een lelijke wagen zeg… Hopelijk kan het de volgende keer zonder slachtoffers…

      Login om te reageren
      • kor1 zegt

        7 september 2011 om 23:10

        @Cantago: Goed te lezen dat je het met me eens bent. Ben het trouwens ook met jou eens dat de SLR McLaren een lelijke auto is, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een indrukwekkende auto. Een bruut ding en daarom toch ook wel weer zonde dat deze auto total loss is. Het is toch een exclusief apparaat en als autoliefhebber vind ik dat toch altijd jammer als er weer een supercar is afgeschreven. Het is echter een stuk minder erg dan die 2 jonge mannen die om het leven zijn gekomen.

        Groetjes Kor

        Login om te reageren
  25. meneersander zegt

    7 september 2011 om 19:35

    Zo daar is weinig van over van die auto..

    Login om te reageren
  26. heidekonijn zegt

    7 september 2011 om 22:41

    Wat ik me altijd afvraag bij zulke beelden, is dit nu het resultaat van kreukelzones + (carbon)passagierscel hoge snelheid + vast object? Of was het resultaat een carbon bal die daarna is opengesneden door de brandweer? Als het dak er vanaf gerukt is waarom zijn de stoelen dan nog heel?

    Login om te reageren
  27. midasracer zegt

    7 september 2011 om 23:48

    Het wordt toch echt tijd dat dergelijke auto’s een maintenance key krijgen. Dan kan de eigenaar de auto in een veilige modus zetten, zodat hij niet harder wil dan 100km/h en/of 3000 rpm. Want het gebeurt veel te vaak dat monteurs of verkopers stiekem met de auto van een klant gaan planken. Meestal met alleen schade, maar eerder was al een Gallardo met monteur en vriending kapot gereden en nu deze.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      8 september 2011 om 00:18

      @midasracer: Mijn Renault heeft dat, er zit een service kaart bij. Dan kan alleen de bestuurdersdeur open en de auto volledig begrenst is. Is maar goed ook, want ik vertrouw die monteurs niet met die V6.

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        8 september 2011 om 00:19

        @Northwestern: en de auto is volledif begrenst*

        Login om te reageren
        • Northwestern zegt

          8 september 2011 om 00:19

          @Northwestern: volledig*

          (ja mensen, het is laat)

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            8 september 2011 om 08:53

            @Northwestern: ik vat hem hoor. Slim van Renault. En helaas noodzakelijk.

            Login om te reageren
    • bpc zegt

      12 september 2011 om 22:37

      @midasracer: en corvette had het al op hun zr1 in … 95 dacht ik? op de zr1 c4 dacht ik, dus had het allang in elke sportwagen moeten zitten

      Login om te reageren
  28. theblackdude zegt

    9 september 2011 om 15:34

    RIP, letterlijk niks van over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North