
Afgaande op de kentekenplaat komt er een dikke V12 in te liggen…
En afgaande op de rest van de foto wordt het een G-klasse met de brede wielkasten van de 4×4², bovendien wordt het een cabrio! Best bijzonder, want Mercedes bouwde de 6×6 op basis van de G63 AMG en de 4×4² is helemaal geen AMG, maar een G500.
Het is dus nog even afwachten wat Mercedes-AMG voor ons in petto heeft. Het wordt in elk geval dik. Overigens reed Wouter een poosje geleden een rondje met de “reguliere” G65 AMG. Hoe een terreinbeul met 600+ pk sterke V12 onder de kap ongeveer rijdt, check je HIER.
UPDATE: Lekkage! De eerste foto van de ‘G65 4×4² Cabrio’ check je HIER!
Verkopen ze de reguliere G-klasse Cabrio eigenlijk nog?
@kilum: Als je het lieft vraagd en met voldoende geld over de brug komt dan willen ze er vast nog wel een voor je bouwen.
@robert110: maar hij staat niet meer in de prijslijsten
@kilum: Niet meer helaas,
@kilum: nee, die verkopen ze niet meer. De prijzen ervoor 2dehands zijn daardoor ook veel hoger dan een station.
geen idee wie ze hiermee plagen.
@super: de millieuhippies
@super: ons netvlies
Cabrio G4x4 v12… “Because i don’t care”
@ontploffer:
als het ze echt niet kon schelen reden ze wel in een dacia.
Een gelimiteerde oplage á la Mercedes-Maybach S650?
Ik vind het wel gaaf, maar ik had misschien liever een reguliere cabrio gezien met dat blok en dan een heel ingetogen uiterlijk.
@granlusso: G-klasse cabrio bedoel ik dan he
@granlusso: http://static.autoblog.nl/images/wp2012/big/Mercedes-G65-AMG-Cabrio-big.jpg
Zo dus?
@Jochempie: Ja, maar dan zonder AMG uitmonstering.
Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan. Een SUV in cabriovorm met een beul van een V12 onder de kap, je moet het maar verzinnen.
@viezefreddyw: Lieve Freddie, ik kan je reacties vaak wel waarderen maar om nu een echte terrein beul als een G Klasse weg te zetten als een SUV in het rijtje van Murano cabrio/Evoque cabrio. Daar doe je de Gelände echt te kort mee.
@breinstein: Het is Freddy. Maar klopt hoor, je hebt gelijk. Maar ik pas me aan, de G-klasse wordt tegenwoordig gereden als SUV. Een handtasje. En dat is jammer, het ding heeft namelijk onwijs veel capaciteiten. In ieder geval een stuk meer dan een beetje leuk doen in de P.C Hooftstraat.
@viezefreddyw: Allereerst excuses voor het verkeerd spellen van je naam, is slordig en gemakkelijk te voorkomen. Met het handtasje raak je wel een gevoelige snaar (want het is waar), en helaas heb ik het idee dat Mercedes dit zelf ook steeds meer inziet.
@Breinstein: Maakt niet uit, kan gebeuren! Mercedes vindt het denk ik wel prima dat de G-klasse als handtasje gebruikt wordt. Hij verkoopt flink!
Ze plagen lekker milieuactivisten whaha
Ik blijf het jammer vinden dat de G-klasse zo’n handtasje is geworden. Zo’n ding moet gewoon een hard plastic interieur met overal praktische dingetjes hebben, rubberen vloermatten, zware techniek en een grote dieselmotor met veel koppel onderin hebben.
@lekbak: Dat dus, de professional is de leukste G. Jammer dat dergelijke 4×4’s niet meer echt gemaakt worden. Samoerai verdwenen, Defender zal ook veel te hip worden…
@luxaeterna: een vriend van me is zo’n Suzuki samurai aan het restaureren, wat een fantastische kar is dat!
@lekbak: Helaas is daar bijna geen vraag meer naar. Voor een beetje simple 4×4 kan je eigenlijk alleen nog maar bij de pick-ups terecht en dan voornamelijk de noord Amerikaanse markt
Mijn hoop is dan ook gevestigd op de nieuwe Ford Bronco, deze zal een ladder chassis krijgen en een (of misschien twee) starre assen. Helaas zal deze waarschijnlijk niet in Nederland leverbaar zijn en moet ie het waarschijnlijk zonder diesel doen (of hij moet de diesel uit de nieuwe F-150 meekrijgen).
@robert110: zolang ze het platform maar aanbieden. Een diesel ligt er zo in.
Er zijn trouwens nog best wel een paar Spartaanse terreinwagens hoor. Maar die zijn allemaal bestemd voor Verweggistan, en dan ook gemaakt in Verweggistan. Of dat dan de vs is of India maakt voor ons Nederlanders weinig uit. Beide keren doen wij zonder. Begrijpelijk in dit land maar toch ook wel jammer.
@robert110: Volgens deze pagina wordt de Bronco een “Global” utility. Dus dat zou betekenen dat ie wereldwijd wordt uitgerold.
@gekketurbo: En stom genoeg geen link bij geplaatst, bij deze;
http://fordnewmodels.com/2017-ford-bronco-price-design/
@lekbak:
De landcruiser J70 heeft die rol overgenomen, de meest no-nonsense 4×4 die er op dit moment gebouwd wordt, inclusief standaard 4.5L v8 diesel. Dat zal ook gelijk de reden zijn dat hij niet meer in europa wordt verkocht.
@super:
Zelfs nog leverbaar in sommige landen met de oude 4.2 6 cilinder diesel.
@dickie:
ja, de hd/hz, waar de “h” voor “heavy duty” staat, die dingen gaan waarschijnlijk langer dan een mensenleven mee. Kom daar maar eens om bij zo’n mercedes handtasje.
@super: er zijn er nog wel een paar. Als je in Aziatische landen komt buiten de steden zijn er vaak ook wel hier onbekende merken die nog spartaans spul hebben. De lc 70 serie is hier wel de bekendste ja. Leuk spul maar onbetaalbaar in Nederland.
Zal lekker klinken met het dak eraf!
Wat moet het leuk zijn om bij de ontwikkelafdeling van de G-klasse te werken…
Ik: AMG versie van hardcore terreinwagen en verlagen zodat het niet meer zo goed te gebruiken is in het terrein?
Baas: GAAN WE DOEN!
Ik: Die AMG versie is wel wat slapjes, zullen we de V12 erin gooien die we in de schappen hebben?
Baas: Wat een goed idee!
Ik: Trouwens, 4 wielen is zo gewoontjes en meer is beter: 6×6 dan maar?
Baas: Waar kan ik tekenen!?!?!
Ik: De V12 versie is wel wat gewoontjes nu we de 6×6 in het gamma hebben. Het wordt weer wat warmer, cabrio versie dan maar?
Baas: Ja! Ja! Ja! Ja! Ja!
@gekketurbo: en over een paar jaar ligt er een v16 in
@gekketurbo:
accountant; we hebben uitgerekend dat we €25 winst kunnen maken als we een paar v12 G’s aan russen verkopen.
baas: ok, gaan we doen, elke euro is er 1.
Gaat een pick-up uitvoering worden. Geen cabrio. Google maar op spy-shots Mercedes G.
Aan de hand van het plaatje lijkt het nog een dakloze variant ook….
Een G klasse met die kleur en een 65 blok…. ‘Zoekt de tissues’
Het probleem was de cooling. Ben benieuwd hoe ze dat dan hebben opgelost
Volgens motor1.com betreft het een Maybach 650 Landaulet. http://www.motor1.com/news/135315/mercedes-g65-4×4-cabrio-teaser/