• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes plaagt met de dikste G-klasse ooit [updated]

Auteur: Author, gepost 6 februari 2017 om 10:49 – 40 Reacties

Mercedes plaagt met de dikste G-klasse ooit


Afgaande op de kentekenplaat komt er een dikke V12 in te liggen…

En afgaande op de rest van de foto wordt het een G-klasse met de brede wielkasten van de 4×4², bovendien wordt het een cabrio! Best bijzonder, want Mercedes bouwde de 6×6 op basis van de G63 AMG en de 4×4² is helemaal geen AMG, maar een G500.

Het is dus nog even afwachten wat Mercedes-AMG voor ons in petto heeft. Het wordt in elk geval dik. Overigens reed Wouter een poosje geleden een rondje met de “reguliere” G65 AMG. Hoe een terreinbeul met 600+ pk sterke V12 onder de kap ongeveer rijdt, check je HIER.

UPDATE: Lekkage! De eerste foto van de ‘G65 4×4² Cabrio’ check je HIER!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De eerste 12Cilindri Spider op Nederlandse bodem?
  • Hoera: Lamborghini gaat ”zo lang mogelijk” door met plofmotor
  • Nieuwe Xpeng G6 en G9 kunnen het goede voorbeeld niet volgen
  • Waarom je volgende auto een extra remlicht op de voorkant kan hebben
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g65, geneve-2017, Mercedes, mercedes-amg, SUV, teaser

Vorig bericht: « De dakloze Kahn Vengeance komt eraan
Volgend bericht: Het autoleven van NFL superster Tom Brady »

Lees Interacties

Reacties

  1. kilum zegt

    6 februari 2017 om 10:51

    Verkopen ze de reguliere G-klasse Cabrio eigenlijk nog?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      6 februari 2017 om 11:20

      @kilum: Als je het lieft vraagd en met voldoende geld over de brug komt dan willen ze er vast nog wel een voor je bouwen.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        6 februari 2017 om 11:35

        @robert110: maar hij staat niet meer in de prijslijsten

        Login om te reageren
    • granlusso zegt

      6 februari 2017 om 11:41

      @kilum: Niet meer helaas,

      Login om te reageren
    • adamdaga zegt

      6 februari 2017 om 12:12

      @kilum: nee, die verkopen ze niet meer. De prijzen ervoor 2dehands zijn daardoor ook veel hoger dan een station.

      Login om te reageren
  2. super zegt

    6 februari 2017 om 11:02

    geen idee wie ze hiermee plagen.

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      6 februari 2017 om 11:13

      @super: de millieuhippies

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      6 februari 2017 om 11:27

      @super: ons netvlies

      Login om te reageren
  3. ontploffer zegt

    6 februari 2017 om 11:09

    Cabrio G4x4 v12… “Because i don’t care”

    Login om te reageren
    • super zegt

      6 februari 2017 om 12:36

      @ontploffer:
      als het ze echt niet kon schelen reden ze wel in een dacia.

      Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    6 februari 2017 om 11:09

    Een gelimiteerde oplage á la Mercedes-Maybach S650?
    Ik vind het wel gaaf, maar ik had misschien liever een reguliere cabrio gezien met dat blok en dan een heel ingetogen uiterlijk.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      6 februari 2017 om 11:42

      @granlusso: G-klasse cabrio bedoel ik dan he

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 februari 2017 om 13:26

      @granlusso: http://static.autoblog.nl/images/wp2012/big/Mercedes-G65-AMG-Cabrio-big.jpg

      Zo dus?

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        6 februari 2017 om 18:02

        @Jochempie: Ja, maar dan zonder AMG uitmonstering.

        Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    6 februari 2017 om 11:28

    Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan. Een SUV in cabriovorm met een beul van een V12 onder de kap, je moet het maar verzinnen.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      6 februari 2017 om 11:46

      @viezefreddyw: Lieve Freddie, ik kan je reacties vaak wel waarderen maar om nu een echte terrein beul als een G Klasse weg te zetten als een SUV in het rijtje van Murano cabrio/Evoque cabrio. Daar doe je de Gelände echt te kort mee.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        6 februari 2017 om 11:49

        @breinstein: Het is Freddy. Maar klopt hoor, je hebt gelijk. Maar ik pas me aan, de G-klasse wordt tegenwoordig gereden als SUV. Een handtasje. En dat is jammer, het ding heeft namelijk onwijs veel capaciteiten. In ieder geval een stuk meer dan een beetje leuk doen in de P.C Hooftstraat.

        Login om te reageren
        • Breinstein zegt

          6 februari 2017 om 13:12

          @viezefreddyw: Allereerst excuses voor het verkeerd spellen van je naam, is slordig en gemakkelijk te voorkomen. Met het handtasje raak je wel een gevoelige snaar (want het is waar), en helaas heb ik het idee dat Mercedes dit zelf ook steeds meer inziet.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            6 februari 2017 om 13:51

            @Breinstein: Maakt niet uit, kan gebeuren! Mercedes vindt het denk ik wel prima dat de G-klasse als handtasje gebruikt wordt. Hij verkoopt flink!

            Login om te reageren
  6. elemento zegt

    6 februari 2017 om 11:36

    Ze plagen lekker milieuactivisten whaha

    Login om te reageren
  7. lekbak zegt

    6 februari 2017 om 11:38

    Ik blijf het jammer vinden dat de G-klasse zo’n handtasje is geworden. Zo’n ding moet gewoon een hard plastic interieur met overal praktische dingetjes hebben, rubberen vloermatten, zware techniek en een grote dieselmotor met veel koppel onderin hebben.

    Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      6 februari 2017 om 12:09

      @lekbak: Dat dus, de professional is de leukste G. Jammer dat dergelijke 4×4’s niet meer echt gemaakt worden. Samoerai verdwenen, Defender zal ook veel te hip worden…

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        6 februari 2017 om 17:56

        @luxaeterna: een vriend van me is zo’n Suzuki samurai aan het restaureren, wat een fantastische kar is dat!

        Login om te reageren
    • robert110 zegt

      6 februari 2017 om 12:39

      @lekbak: Helaas is daar bijna geen vraag meer naar. Voor een beetje simple 4×4 kan je eigenlijk alleen nog maar bij de pick-ups terecht en dan voornamelijk de noord Amerikaanse markt
      Mijn hoop is dan ook gevestigd op de nieuwe Ford Bronco, deze zal een ladder chassis krijgen en een (of misschien twee) starre assen. Helaas zal deze waarschijnlijk niet in Nederland leverbaar zijn en moet ie het waarschijnlijk zonder diesel doen (of hij moet de diesel uit de nieuwe F-150 meekrijgen).

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        6 februari 2017 om 12:48

        @robert110: zolang ze het platform maar aanbieden. Een diesel ligt er zo in.

        Er zijn trouwens nog best wel een paar Spartaanse terreinwagens hoor. Maar die zijn allemaal bestemd voor Verweggistan, en dan ook gemaakt in Verweggistan. Of dat dan de vs is of India maakt voor ons Nederlanders weinig uit. Beide keren doen wij zonder. Begrijpelijk in dit land maar toch ook wel jammer.

        Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        6 februari 2017 om 12:58

        @robert110: Volgens deze pagina wordt de Bronco een “Global” utility. Dus dat zou betekenen dat ie wereldwijd wordt uitgerold.

        Login om te reageren
        • gekketurbo zegt

          6 februari 2017 om 13:55

          @gekketurbo: En stom genoeg geen link bij geplaatst, bij deze;
          http://fordnewmodels.com/2017-ford-bronco-price-design/

          Login om te reageren
    • super zegt

      6 februari 2017 om 13:06

      @lekbak:
      De landcruiser J70 heeft die rol overgenomen, de meest no-nonsense 4×4 die er op dit moment gebouwd wordt, inclusief standaard 4.5L v8 diesel. Dat zal ook gelijk de reden zijn dat hij niet meer in europa wordt verkocht.

      Login om te reageren
      • Dickie zegt

        6 februari 2017 om 13:34

        @super:
        Zelfs nog leverbaar in sommige landen met de oude 4.2 6 cilinder diesel.

        Login om te reageren
        • super zegt

          6 februari 2017 om 14:00

          @dickie:
          ja, de hd/hz, waar de “h” voor “heavy duty” staat, die dingen gaan waarschijnlijk langer dan een mensenleven mee. Kom daar maar eens om bij zo’n mercedes handtasje.

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        6 februari 2017 om 13:58

        @super: er zijn er nog wel een paar. Als je in Aziatische landen komt buiten de steden zijn er vaak ook wel hier onbekende merken die nog spartaans spul hebben. De lc 70 serie is hier wel de bekendste ja. Leuk spul maar onbetaalbaar in Nederland.

        Login om te reageren
  8. pinut187 zegt

    6 februari 2017 om 11:56

    Zal lekker klinken met het dak eraf!

    Login om te reageren
  9. gekketurbo zegt

    6 februari 2017 om 12:10

    Wat moet het leuk zijn om bij de ontwikkelafdeling van de G-klasse te werken…

    Ik: AMG versie van hardcore terreinwagen en verlagen zodat het niet meer zo goed te gebruiken is in het terrein?
    Baas: GAAN WE DOEN!
    Ik: Die AMG versie is wel wat slapjes, zullen we de V12 erin gooien die we in de schappen hebben?
    Baas: Wat een goed idee!
    Ik: Trouwens, 4 wielen is zo gewoontjes en meer is beter: 6×6 dan maar?
    Baas: Waar kan ik tekenen!?!?!
    Ik: De V12 versie is wel wat gewoontjes nu we de 6×6 in het gamma hebben. Het wordt weer wat warmer, cabrio versie dan maar?
    Baas: Ja! Ja! Ja! Ja! Ja!

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      6 februari 2017 om 12:34

      @gekketurbo: en over een paar jaar ligt er een v16 in

      Login om te reageren
    • super zegt

      6 februari 2017 om 13:08

      @gekketurbo:
      accountant; we hebben uitgerekend dat we €25 winst kunnen maken als we een paar v12 G’s aan russen verkopen.
      baas: ok, gaan we doen, elke euro is er 1.

      Login om te reageren
  10. rn1970 zegt

    6 februari 2017 om 13:07

    Gaat een pick-up uitvoering worden. Geen cabrio. Google maar op spy-shots Mercedes G.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    6 februari 2017 om 13:19

    Aan de hand van het plaatje lijkt het nog een dakloze variant ook….

    Login om te reageren
  12. turboboy zegt

    6 februari 2017 om 13:46

    Een G klasse met die kleur en een 65 blok…. ‘Zoekt de tissues’

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    6 februari 2017 om 14:51

    Het probleem was de cooling. Ben benieuwd hoe ze dat dan hebben opgelost

    Login om te reageren
  14. mickkok zegt

    6 februari 2017 om 17:40

    Volgens motor1.com betreft het een Maybach 650 Landaulet. http://www.motor1.com/news/135315/mercedes-g65-4×4-cabrio-teaser/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North