• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S-klasse cabriolet: Azure killer?

Auteur: autoblogger, gepost 21 juni 2006 om 10:36 – 43 Reacties

Mercedes S-klasse cabrio


Mercedes zou plannen hebben voor een grote vierdeurs cabrio gebaseerd op de S-klasse. Dit liet het Duitse magazine Auto Motor und Sport gisteren weten. De wagen zou onthuld gaan worden op de Detroit autoshow, volgend jaar januari. Mercedes zelf gaf echter geen commentaar.

Het lijkt mij in ieder geval een zeer goed idee! Na de vierdeurs coupe kan dit wederom een model zijn met veel potentieel. Volgens Monsters and Critics zou DaimlerChrysler zich hiermee richten op de luxemarkt waar het meer draait om comfort dan om snelheid (via emercedesbenz.com).

Photoshop via cwwcardesign.com (ja, het is een tweedeurs).

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes C Cabrio
    Mercedes C Cabrio komt er dus gelukkig wel
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Mercedes, s-klasse

Vorig bericht: « Video: Roadtrip schotland!
Volgend bericht: Videotime: 3x BMW M6 Cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    21 juni 2006 om 10:41

    JA! Mercedes heeft nog lang niet genoeg verschillende modellen dus nog eentje erbij lijkt me wel slim. Goed voor de winst: zoveel mogelijk verschillende auto’s bouwen waarvan de helft niet verkoopt……

    Login om te reageren
  2. Malone zegt

    21 juni 2006 om 10:44

    Damn man Mercedes is echt wel verkeerd bezig

    Login om te reageren
  3. Appeltje zegt

    21 juni 2006 om 10:47

    Het is meer een Continental GTC killer denk ik, een Azure zal heel veel meer kosten! En ik vind de S Cabriolet er heel mooi uitzien, zeker mooier dan de Continental GTC. En een vierdeurscabrio is wel een interessant idee, dat zie je niet zo veel omdat het behoorlijk ten koste gaat van de stijfheid. Ik zie hier dan ook een plaatje van een tweedeurs S-klasse carbio staan, vind ik wel mooier dan vierdeurs, maar minder interessant.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    21 juni 2006 om 10:49

    @Appeltje: kon zo snel geen plaatjes van een vierdeurs Merc cabrio vinden;)

    Login om te reageren
  5. bart zegt

    21 juni 2006 om 10:59

    ik kan maar een ding zeggen: PRACHTIG!

    Login om te reageren
  6. tw zegt

    21 juni 2006 om 11:16

    Gewoonweg lelijk, denk eens die kap weg en je hebt een boot :s

    Login om te reageren
  7. Z-Rider zegt

    21 juni 2006 om 11:31

    hmmm moeilijk…. of toch niet?? Uber cabrio taxi??? :)

    Login om te reageren
  8. Franqie zegt

    21 juni 2006 om 11:42

    Om te kotsen, zeker in die kleur hierboven… De gewone S-klasse kan er nog wel mee door, maar deze, met die tent achterop…

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    21 juni 2006 om 11:55

    als ie daadwerkelijk met 4 deuren komt is dat wel heel gaaf! ik vind de lincoln continental ook nog steeds een prachtwagen!

    Login om te reageren
  10. silasse zegt

    21 juni 2006 om 12:52

    Nee moeten ze niet doen.
    Subiet is de 3de mooiste wagen van Mercedes al om zeep.

    Login om te reageren
  11. Stijn zegt

    21 juni 2006 om 13:27

    Ik vind hem opzich wel mooi, maar als ik mercedes was zou ik het niet doen, want hij zal toch niet volgens verwachting verkopen.

    Login om te reageren
  12. Js zegt

    21 juni 2006 om 13:32

    @tw : Elke grote convertible lijkt wel een boot…ik bedoel kijk zelfs naar de niewe M6 convertible van de zijkant en je hebt ook een boot. De Chrysler 300c convertible is ook maar net een boot, zou je zeggen. Maar daar gaat het hier ook om bij dit soort cabrios…grote en luxe. Persoonlijk ben ik een 2 seat, 2 doors kind of guy…maar zo een boot lijkt me ook niet slecht als tropische familie car : ) Ik bedoel dan heb je gewoon de luxe van je S classe, met een dak dat eraf kan… lijkt me niet zo slecht. In Nederland heb je er weinig aan, messchien een paar weken in het hele jaar dat je hem kan gebruiken maar in andere plaatsen is dat weer heel anders…

    Login om te reageren
  13. Knor zegt

    21 juni 2006 om 14:25

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_und_produkte/mercedes_s_klasse_als_cabrio.116432.htm

    Login om te reageren
  14. Ejay zegt

    21 juni 2006 om 14:37

    S-Carbrio??? CL cabrio bedoel je dan zeker? Met die Alpina look-a-like velgen een regelrechte afknapper.

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    21 juni 2006 om 15:11

    @Knor: thanks! Dat artikel was er vanochtend nog niet…

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    21 juni 2006 om 15:39

    @Appeltje: ik heb nog even zitten denken en vind juist niet dat dit een Continental GTC killer zou kunnen zijn. De Continental GTC is een sportieve cabrio, de Azure een luxe cabrio. Denk dat Mercedes met deze S-klasse meer wil lijken op die laatste…

    Login om te reageren
  17. JeffreyG zegt

    21 juni 2006 om 15:50

    denk niet dat het een directe concurrent word voor de Azure
    teveel verschil qua status
    als het nou mercedes vs bmw zou het nog kunnen
    maar bentley vs mercedes, nee denk het niet

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    21 juni 2006 om 15:56

    Nee, dat denk ik ook niet. Maar alleen om aan te geven dat het een luxe cabrio is…

    Login om te reageren
  19. Ollie zegt

    21 juni 2006 om 15:58

    @ Ejay

    IDD een CL cabrio, dat lijkt mij ook. Dat lijkt me meer voor de hand liggend..

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    21 juni 2006 om 16:04

    ff de foto van Auto-Motor-und-Sport.de geleend ;-)

    Login om te reageren
  21. Ejay zegt

    21 juni 2006 om 16:40

    Kijk dat is dan wel weer een S-cabrio, maar de laatste vierdeurscabrio is alweer van heeeel lang geleden. De wagen van Kenedy (kenne-die nog?)

    CL is de coupé van de S, dus een CL cabrio op basis van een coupé lijkt me dan dus ook CL cabrio heten.

    Login om te reageren
  22. Holy Cow zegt

    21 juni 2006 om 18:16

    Is hardtop niet iets logischer??

    Login om te reageren
  23. Mercedestuner zegt

    21 juni 2006 om 18:19

    PRACHTIG

    MAAR KOMT VAN CWWCARDESIGN.COM

    MERCEDES IS GOED BEZIG

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    21 juni 2006 om 18:20

    ik vind de impressies best wel wat hebben (vooral die bovenste van de 2 deurs)
    ze zijn gewoon prachtig ;-)

    Login om te reageren
  25. m5 zegt

    21 juni 2006 om 18:26

    mooie cabrio taxi
    echt een mooie wagen

    Login om te reageren
  26. Mercedestuner zegt

    21 juni 2006 om 18:36

    Als ie in productie gaat zal ie zeker met een hardtop geleverd worden

    Meer en meer cabrio’s krijgen nu een hardtop i.p.v een softtop

    Login om te reageren
  27. Erik zegt

    21 juni 2006 om 22:06

    Mercedes zou beter de kwaliteit een beetje op niveau houden dan al die nieuwe segmenten….. Audi en BMW zullen weer eens goed mee kunnen lachen.

    Login om te reageren
  28. Kenny zegt

    21 juni 2006 om 22:20

    Erik, wat is er mis met de kwaliteit van een merc? Dat mag jij mij eens uitleggen :o

    Login om te reageren
  29. C30CDIAMG zegt

    21 juni 2006 om 23:15

    naja sorry hoor, maar een 4-deurs cabrio…? het is wel echt weer iets nieuws moet ik zeggen…! maar niet echt mijn ding. En het is natuurlijk onzin dat de helft niet verkoopt. Moest vorige week de auto ophalen van z’n beurtje en zag toen pas voor het eerst de R-klasse staan in de showroom. Mega mooie auto, a- en b-klasse zijn gewoon concurrentjes van de golf, 1-serie etc.

    Maar over die S-klasse cabrio! Mocht die ook in een diesel uitkomen… laten we zeggen een 500 CDI V8, geen gek idee toch voor zo’n wagen, dan loop ik storm!!! Hoewel dat misschien onwaarschijnlijk lijkt omdat de diesels vaak eerst uitgebracht worden in de ‘gewone’ versie, de sedan.

    Maar ik vind het een prachtige auto!!! Komt er ook nog een station!?!?!? Is ook niet zo’n gek idee dan… :P

    Groetjes DIESEL AMG!!!

    Login om te reageren
  30. Erik zegt

    22 juni 2006 om 08:41

    Wat er mis is met de kwaliteit van Mercedes?: de elektronica,de versnellingsbakken,de remmen,…..

    Login om te reageren
  31. C30CDIAMG zegt

    22 juni 2006 om 21:09

    nou, volgens mij staat Mercedes toch wel in het rijtje bij de ANWB die het minst gevonden wordt langs de weg.

    Oja, misschien komt dat omdat Mercedes weer zo’n topservice heeft, een eigen Service zoals de ANWB. Heeft Isuzu dat ook?

    Login om te reageren
  32. Kenny zegt

    23 juni 2006 om 15:27

    @Erik.
    Hoevaak rij jij in een benz?
    Mijn vader rijdt al 35 jaar mercedes, en zijn werknemers krijgen ook altijd een mooie benz. Op enkele kleine uitzonderingen na nooit problemen gehad, dus cut the crap, er is niks mis met mercedes. Over zoiets oordeel je pas als je zelf een benz hebt, en nee, je hebt geen benz, weet ik zo al :)

    Login om te reageren
  33. Rick zegt

    26 juni 2006 om 00:53

    Erik heeft dus echt wel gelijk. Mercedes staat er om bekend de laatste jaren bekend om niet meer zo’n betrouwbare auto’s te produceren! En “C30 CDI AMG” zoals je je noemt, als die R klasse zo mooi is, waarom flopt hij dan..?!

    Hier nog een korte illustratie:

    Dat mercedes trouwens bij de Gumball 3000 een team van specialisten naar de plek stuurde om 3(!!!) SLR’s te fixen was ten eerste bedoeld om hun imago nog een beetje te kunnen sparen, maar ook om een verdere ‘ramp’ te voorkomen, want deze mensen reden juist in een SLR omdat ze dachten dat deze auto betrouwbaar was. Dat is dan een auto waar je een zo veel voor betaald en een van hun topmodellen is.

    Nee je kunt niet meer ontkennen dat mercedes de laatste tijd niet zo goed (en dan zeg ik het subtiel) bezig is…

    Login om te reageren
  34. flo430 zegt

    26 juni 2006 om 23:59

    hmmmm… wat moet k zeggen..

    Login om te reageren
  35. GGGGG zegt

    27 juni 2006 om 18:16

    wat n stoere velge :s:s:s:s:s

    Login om te reageren
  36. Rob zegt

    30 juni 2006 om 21:43

    ik vind het geen mooie mercedes. Als ze zo nodig een 4 deurs cabriolet willen dan moeten ze misschien de normale S-klasse ook gaan leveren met een stalen dak dat in de kofferbak (automatische) kan verdwijnen.

    Login om te reageren
  37. orhan zegt

    13 december 2006 om 05:39

    eindelijk een 4 deurs cabrio , proficiat heren prachtig gewoon . En nu nog een body kit van carlsson dan is het gewoon weg een juweeltje

    Login om te reageren
  38. E320 cdi zegt

    25 december 2006 om 02:51

    @ Rick: Gumball is wat anders dan dagelijks gebruik, maar ad andere kant heb je gelijk dat die auto’s tegen álles moeten kunnen. mn vader heeft een E320cdi, en nooit problemen gehad, hooguit een klein dingetje maar dat kan ik al zo gauw niet bedenken. en wat betreft de remmen: ik zag net nog een test in de nieuwe Auto Motor und Sport en daar kwamen de remmen van de E er weer prima uit! score was GUT (groen). je kan beter tegen hyundai zeggen dat ze aan de remmen van de santa fe kunnen werken want dat lijkt nergens op. de beoordeling was ook MANGELHAFT (roodgekleurd:P) remweg was bij een bepaalde omstandigheid (bremsen auf -split [100km/h]…) ruim 50 meter meer dan de E. (de E-klasse had daar ook de kortste remweg overigens) afwerking is in de auto trouwens gewoon goed, vooral bij de nieuwe modellen en de R-klasse een flop noemen, ik zie hem elke dag, buiten de R-klasse van mn buurman:P
    on-topic:
    iemand deze plaatjes inmiddels al gezien:

    Login om te reageren
  39. autoblogger zegt

    25 december 2006 om 09:07

    @E320 cdi: yep: http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/20/mercedes-benz-ocean-drive-in-detroit

    Login om te reageren
  40. E320 cdi zegt

    25 december 2006 om 12:28

    hehe ik sta in de mailinglist van Mercedes dus ik krijg alleen maar échte plaatjes;) uitgegeven door M-B zelf. daardoor kon ik deze herkennen op die andere site:)

    Login om te reageren
  41. Daan en Paul zegt

    23 februari 2007 om 10:51

    Wat een geweldige auto!! Sparen en centjes tellen. Sinds de Caruna is er naar mijn weten geen vierdeurs cabrio mercedes meer geweest en die was ook al zo mooi. Heeft de Koningin de Caruna nog?

    Wij zouden het prachtig vinden als de cabrio in productie komt.

    Login om te reageren
  42. henk Jan zegt

    8 april 2008 om 21:19

    Laat maar komen !:D:D

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    4 november 2006 om 09:59

    MB S-klasse cabrio photoshop…

    Car and Driver heeft een artikel over de S-klasse cabriolet met bijbehorende sjop. Januari 2007 moet er een concept op de Detroit autoshow staan…
    De cabrio krijgt een uitklapbare hardtop en dus geen traditionele cabriokap. Als de concept in pro…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North