• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S-Klasse Cocktail

Auteur: autoblogger, gepost 14 mei 2007 om 17:52 – 61 Reacties

Interesting...


U dacht dat dit soort tuning alleen in het oostblok mogelijk was?

Nope! Ook in ons aller Rotterdam, de stad van de M6 Cabrio, kun je vergelijkbare zaken bewonderen. Volgens Renizzle is het een achterkant van een W140 en de voorkant van een W221 met AMG bodykit. Wie het weet mag het zeggen…

Mercedes cocktail

Het is overigens goed mogelijk dat de auto afkomstig is van het Belgische VH Tuning. Deze club heeft een specialisatie in het ombouwen van Mercedes-Benz automobielen, waarbij men alleen gebruik maakt van originele Mercedes onderdelen… Filmpje!

Ik vraag me echt af wat de doelgroep is van dit soort “tuning”. Zijn de doorsnee Mercedes eigenaren een beetje gierig? Of zijn de auto’s van MB kwalitatief zo goed dat je zonder problemen je oude kan updaten en er een paar jaar mee kan doorrijden?

Ook interessant!

  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes C Cabrio
    Mercedes C Cabrio komt er dus gelukkig wel

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, s-klasse, tuning, w140

Vorig bericht: « Videotime: De Trabant, uw kunststof kameraad
Volgend bericht: Lamborghini Countach Limousine »

Lees Interacties

Reacties

  1. Philip zegt

    14 mei 2007 om 17:56

    Schandalig!

    Login om te reageren
  2. Remon zegt

    14 mei 2007 om 17:57

    He die zag ik hier laatst nog rijden in de buurt, is van een kamper, die kicken op dit soort auto’s.
    Als je geen nieuwe kunt betalen plak je er toch gewoon een nieuw stuk aan , niemand die het ziet!!

    Login om te reageren
  3. Fova' zegt

    14 mei 2007 om 17:57

    Niet echt mooi

    Login om te reageren
  4. luc zegt

    14 mei 2007 om 17:58

    wat een lelijke bak, koop dan het origineel zonder de autoonderdelen van een andere auto te gebruiken

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    14 mei 2007 om 17:58

    @Fova: Maar wel een beetje dus?

    Login om te reageren
  6. Casa D y D zegt

    14 mei 2007 om 18:01

    Eigenlijk ziet ie er best wel sportief uit op deze manier…
    Maar niettemin wel vrij kansloos. Zelfde als die SL’s van begin 90’er jaren met de neus van een huidige SL. Waarom??

    @ autoblogger : denk trouwens wel dat het laatste gedeelte van je stelling het juiste antwoord is. Temeer omdat dit soort conversies doorgaans op modellen uitgevoerd worden van voor medio 90’er jaren, oftewel : toen Mercedes nog degelijk was. En die conversies zijn trouwens niet goedkoop, allesbehalve, dus dubbel zo zinloos imo.

    Login om te reageren
  7. Fova' zegt

    14 mei 2007 om 18:03

    Helemaal NIET mooi!!
    (zo goed?)

    Login om te reageren
  8. Jordey zegt

    14 mei 2007 om 18:04

    ik zag die SL laatst in voorburg van VH tuning, alleen toen kende ik dat nog niet.. ik zag toen eerst die voorkant en toen ineens die scheve daklijn en die nieuwe achterkant, ik dacht: zo die vent kan best goed zn sl tunen, maar ik kon er net geen foto van maken want in voorburg zijn veel dunne rijwegentjes en een auto wint alsnog van je als je er de weg niet weet:P

    Login om te reageren
  9. kay zegt

    14 mei 2007 om 18:05

    ongetuned veel mooier, en bruter.

    20″velgen en 6 cm laten zakken, dan heb je een masterpimpmobiel

    Login om te reageren
  10. Amigdale zegt

    14 mei 2007 om 18:08

    Hier in Oostende stond eens zo’n oude SL met nieuwe neus. Het bizarre aan het voertuig in kwestie was dat de nieuwe SL géén stoffen dak heeft. Nu ja, een leek laat zich misschien vangen, de autoliefhebber lacht er eens goed mee.

    Login om te reageren
  11. DAT zegt

    14 mei 2007 om 18:11

    …Of zijn de auto’s van MB kwalitatief zo goed…

    Those were the days my friend.

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    14 mei 2007 om 18:23

    Er rijdt hier ook het vorig model SL rond die “ge-update” is naar het nieuwe model.

    Ik vind het er maar zielig uitzien. Dit zijn echt van die “ik wil wel maar ik kan niet” auto´s

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    14 mei 2007 om 18:28

    Belachelijk :(

    Login om te reageren
  14. JAAP zegt

    14 mei 2007 om 18:35

    WAARDELOOS ziet er tog niet uit sowieso beide modellen oud en nieuwe niet maar dit is wel erg belachelijk en kijk eens naar het lak verschil wat een kwaliteit zou dit voor geen geld in willen rijden

    Login om te reageren
  15. slk55 amg zegt

    14 mei 2007 om 18:36

    dit is inderdaad voor mensen die wel een nieuw model mercedes willen rijden, maar dat net niet kunnen financieren. waardoor het een beetje triest is.

    je kunt ook een E-klasse krijgen met een S-klasse neus:

    Login om te reageren
  16. Wouterman! zegt

    14 mei 2007 om 18:40

    Ik vind het wel lache!!!

    Login om te reageren
  17. Sjoerd zegt

    14 mei 2007 om 18:41

    Er zitten Brabus velgen onder of niet? Dat maakt de mengelmoes compleet. Dit gast wist zeker niet wat hij nou wilde hebben.

    Login om te reageren
  18. RA999 zegt

    14 mei 2007 om 18:43

    en ook een oude slk met nieuwe neus…

    Login om te reageren
  19. jantjebeton zegt

    14 mei 2007 om 18:45

    slaat egt op pis allemaal. in de buurt rijdt een oude a3 rond met de voorkant van een nieuwe S3. ziet egt niet uit, maar goed!!! ieder zun eigen smaak

    Login om te reageren
  20. Kris zegt

    14 mei 2007 om 18:49

    waarom durven ze dat maken

    (btw mooie nieuwe blauwe links ;))

    Login om te reageren
  21. Fej zegt

    14 mei 2007 om 18:56

    Die E-klasse met de neus van een S-klasse vind ik wel geslaagd! Maar het blijft fout!

    Login om te reageren
  22. ml zegt

    14 mei 2007 om 19:00

    Die bovenste is gewoon een sjonnie bak. Maar wat slk55 amg laat zien kan ik wel waarderen. Maar ik vond eigenlijk dat je deze moest laten zien:
    )
    Maar ik snap het probleem niet dat sommige mensen niet vinden dat het kan. Producenten doen het zelf ook! Bijv. 307.

    Login om te reageren
  23. MartijnGizmo zegt

    14 mei 2007 om 19:05

    Op lijkenwagens zie je het idd wel vaker, die worden natuurlijk ook over een veel langere periode afgeschreven, maar moeten er toch nog netjes uitzien.

    Login om te reageren
  24. Bol zegt

    14 mei 2007 om 19:05

    Waaahaha wou net dezelfde foto posten :-D dat verzin je toch niet.. Echt een grafbak

    Login om te reageren
  25. ml zegt

    14 mei 2007 om 19:11

    @MartijnGizmo
    idd maar die rijden nooit zo hard, dus die gaan lang mee. Wel lekkere velgen trouwens voor een rouwauto. Op hun site ( http://www.vhtuning.be ) zie je er nog veel meer. Ook van het vorige model E naar de nieuwe, wat mij iets rationeler lijkt, maar goed als je dan toch bezig bent, waarom niet gelijk een S.

    Login om te reageren
  26. Sander zegt

    14 mei 2007 om 19:12

    Ik vind die E-klasse van SLK 55 AMG er nog niet eens zo slecht uitzien hoor:P

    Login om te reageren
  27. Murcielago zegt

    14 mei 2007 om 19:27

    Het is idd zo iets van willen maar niet kunnen. Maar jullie moeten toegeven dat er toch hier en daar redelijk geslaagde facelifts tussenzitten. Kijk bv. eens even naar de ombouw van oude ML naar nieuwe..
    http://www.vhtuning.be/wagens/w163-164-amg/index.htm

    Login om te reageren
  28. slk zegt

    14 mei 2007 om 19:40

    Zag laatst een oude c klasse (97) rijden met de neus van het model (02)Geen gezicht.een ronde neus en de rest wat vrij vierkant is

    Login om te reageren
  29. r320 zegt

    14 mei 2007 om 19:46

    Geinig

    Login om te reageren
  30. henk zegt

    14 mei 2007 om 19:49

    wat een foute kamp bak

    Login om te reageren
  31. Michael zegt

    14 mei 2007 om 19:53

    dudes, ik vind de omgebouwde oude SL veeeel lauwer dan de nieuwe. Wat hem mooier maakt voor mij is de lengte van de neus, is echt veel nicer gewoon.

    Een “buurman” heeft er een, dus ik zie hem wel vaak, best classy.

    En idd, het is niet iets voor broke asses want het kost wel wat methinks.

    Login om te reageren
  32. Testpiloot zegt

    14 mei 2007 om 20:09

    Ongelofelijk. Verschrikkelijk zonde om een W140 zo te verminken. Vooral het filmpje doet mijn nekharen overeind staan. En er is blijkbaar ook genoeg clientele voor…

    “Grootafnemers zijn o.a. Rusland en Azie”… Verbaasd me niks… aangezien de “mooiste” creaties daar ook vandaan komen.

    Zonde

    Login om te reageren
  33. ml zegt

    14 mei 2007 om 20:10

    iemand enig idee wat deze conversies kosten?

    Login om te reageren
  34. luc zegt

    14 mei 2007 om 20:16

    volgens mij zij die getunede mercedessen ook nog als tweede hands gekocht en dan getuned

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    14 mei 2007 om 20:18

    aan de conversie te zien nog geen 2500 euro.

    Login om te reageren
  36. Murcielago zegt

    14 mei 2007 om 20:19

    @ml: Voor de SL was het 13.000€

    Login om te reageren
  37. Boss zegt

    14 mei 2007 om 20:22

    Beetje kansloos deze conversies. En voor iedereen die de prijd wil weten en geen zin heeft het filmpje te kijken >> facelift SL 129 naar 130 kostte geloof is 13k.

    Login om te reageren
  38. Dennie FR zegt

    14 mei 2007 om 20:29

    Het is idd erg duur,je kan voor dat geld beter ERG mooie velgen leggen en mooi two-tone leder[designo kan ook,maar kost ook wat] erin,dat vind ik mooier dan een ronde auto met een vierkante daklijn…
    Maar smaken verschillen immers,en gelukkig..

    Login om te reageren
  39. Bertus zegt

    14 mei 2007 om 20:34

    Jaamaar hee, Henk, luistert nou FF naar mijn, ik had je oto FF mee, en zag die boom gewoon niet op tijd weetjewelweetjeniet, en toen daggik, Henk is toch zo mesjokke van die nieuwe S, ik denk weetje wat, weet je niet, ik regel FF een paar nieuwe voorscherrempies en een moterkappie, breng ’t hel zwikkie bij Sjarel langes, die maak dat mooi strak, en zet ‘m weer mooi strak in de lak.

    Nou, zeg ‘es Henk, mooi toch?

    Henk?

    Wabejje nou vanplan met die wielmoersleutel?

    AU!

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    14 mei 2007 om 20:34

    Nou als je een schadegevalletje gehad hebt kan ik me dit voorstellen. Anders lijkt het me weggegooid geld. Tenzij je natuurlijk dolgraag met je oude Mercedes op Essen Motorshow wilt staan, want daar staan ook regelmatig van dit soort conversies.

    Login om te reageren
  41. thomaz zegt

    14 mei 2007 om 20:56

    Hmm, ik vind alleen de SLK-facelift wel geslaagd.

    Login om te reageren
  42. little zegt

    14 mei 2007 om 21:15

    Mercedessen worden zelden mooi oud. Maar dit geknutsel is natuurlijk geen oplossing voor dat probleem.

    Login om te reageren
  43. Hilgert zegt

    14 mei 2007 om 22:01

    BMWs worden ook zelden mooi oud helaas. Als ‘normale’ rijder moet je snel upgraden naar een nieuwe als ie uit komt, want anders rijdt Sjonnie er in rondt (zie E36…)

    Login om te reageren
  44. jt zegt

    14 mei 2007 om 22:19

    In lommel (België) rijdt er ook zo’n scharminkel rond van een S-klasse
    Wss mensen die de (vorige) versie van de S-klasse niet kunnen betalen en dan voor een prikje een ouder model kopen en deze laten ombouwen tot een nieuwer model.

    Deze mense hebben trouwens recent een (oude) M-klasse gekocht
    eens benieuwd wat daarvan gaat komen :-)

    Login om te reageren
  45. Grapjager zegt

    14 mei 2007 om 22:21

    Zeg.. ik heb nog een 96’er C klasse in de aanbieding voor een beste knutselbeurt.. kan er ook een SLK dak, SL motorkap, CLS koplampen en A klasse achterlichten op? Kost me dat :P

    Login om te reageren
  46. Harold zegt

    14 mei 2007 om 22:53

    Dit is een W140 S Klasse met een W221 S Klasse neus erop.

    Login om te reageren
  47. Mark zegt

    14 mei 2007 om 22:56

    Heb dit S-tank model ook gezien met de neus en kont van het voorlaatste model. Stond op marktplaats. Das ook eh…wennen :).

    Login om te reageren
  48. Mark zegt

    14 mei 2007 om 23:02

    Klussen met Sterren is het eigenlijk :).

    Login om te reageren
  49. Danger zegt

    14 mei 2007 om 23:22

    @Harold

    No shit sherlock!

    Dat staat namelijk ook in het artikel

    Login om te reageren
  50. Casa D y D zegt

    15 mei 2007 om 00:34

    @ jt : ik denk dat ik weet welke mensen je bedoelt, zijn ‘vrienden’ van me… (don’t shoot me please) Behoorlijk toffe bende overigens hoor, daar niet van.

    @ Danger : post-hunting is moeilijk om vanaf te geraken eens je eraan verslaafd bent… ;)

    Login om te reageren
  51. Greg zegt

    15 mei 2007 om 08:37

    Die neus is te triest op dit model….maar verder vind ik dit de dikste S-Klasse die mercedes op de markt heeft gebracht tot nu toe (dik in de meest positieve zin van t woord ;-) )

    Login om te reageren
  52. RdamM6jeweettoch zegt

    15 mei 2007 om 10:27

    ”Ook in ons aller Rotterdam, de stad van de M6 Cabrio, kun je vergelijkbare zaken bewonderen.”

    zeker dat de M6 in R’dam een M6 is, ik ben hem nou al een aantal keeren tegen gekomen, en het is duidelijk. meneer heeft alleen een andere voorspoiler en sideskirts. van binnen is ook alles M. en ga me nou niet vertellen dat als je genoeg geld hebt een 645i gaat kopen en die voor hetzelfde geld laat omtoveren tot een M. de mensen die zeggen dat het geen M is hebben gewoon geen verstand van auto’s, want dat ontbreek nogal bij een aantal hier volgens mij….

    Login om te reageren
  53. autoblogger zegt

    15 mei 2007 om 10:57

    @RdamM6jeweettoch: die M6 cabrio reed al in rdam rond toen deze nog niet eens officieel uit was. het lijkt me dus sterk dat het een echte M6 cabrio is…
    Zie ook: http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/20/bmw_m6_cabrio_gespot_in_rdam

    Login om te reageren
  54. JaQ zegt

    15 mei 2007 om 11:06

    in die lijkenwagen wil je nog niet doodgevonden worden…

    Login om te reageren
  55. Mojo zegt

    15 mei 2007 om 11:10

    Crea Bea

    Login om te reageren
  56. Félix zegt

    15 mei 2007 om 11:48

    ik vind sommige echt heel fout (Mercedes W 124 > 211) maar als je bijvoorbeeld al 10+ jaren een s-klasse hebt waar je tevreden over bent en aan gehecht bent..what’s the prob. En die facelifts zijn ook wel beter!

    Login om te reageren
  57. slk55 amg zegt

    15 mei 2007 om 13:31

    @RdamM6jeweettoch

    en bovendien staat de auto bij de RDW vermeld als 645ci:

    Kenteken: 06-PB-PK
    Voertuigsoort: Personenauto
    Merk: BMW
    Handelsbenaming: 6ER REIHE; 645CI CABRIO
    Kleur(en): Zwart
    Brandstof: Benzine

    Login om te reageren
  58. Tokke zegt

    15 mei 2007 om 20:10

    Hetgeen ik me afvraag is wat zo een nieuwe neus niet kost en dan nog de werken (spuiten, monteren,…)?
    Kan je dan bijvoorbeeld niet gewoon een c-klasse kopen:s
    Hier in Belgie is een bedrijf dat oude naar nieuwe moddellen ombouwd en in het echt zie je het echt niet zelfs interieur is identiek. Kost wel veel geld.:s

    Login om te reageren
  59. ploegr zegt

    16 mei 2007 om 12:26

    IK zou bestw el een eerste C-klasse met de eerste CLK neus en achterkant willen hebben. Dan heb je een C die op een E lijkt. Alleen de maat is anders.
    Ik denk dat iedereen loopt te kijken, want een E is toch niet zo klein?

    Login om te reageren
  60. jemery zegt

    21 juni 2007 om 14:31

    Remon schrijft,

    14 May 2007 om 17:57
    He die zag ik hier laatst nog rijden in de buurt, is van een kamper, die kicken op dit soort auto’s.
    Als je geen nieuwe kunt betalen plak je er toch gewoon een nieuw stuk aan , niemand die het ziet!!

    en wat ben jij dan beter dan mij omdat ik net een turk in een escort zie rijden rijden alle turken in een escort :S:S:S vaag persoon ben jij kom zelf ook van woonwagenkamp maar rij een degelijke Touareg 5.0tdi v10 omgebouwd naar een w12 dus denk eerst voor je wat zegt RACIST en het is woonwagenbewoner geen KAMPER auswitch is allang verleden tijd DWAAS

    Login om te reageren
  61. Rick zegt

    11 maart 2009 om 07:45

    @Jemery.
    Jij bent er ook een ;) V10 ombouwen naar W12.
    Alleen heb ik dat liever dan een 3.2 ombouwen naar W12 ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North