• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duur

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 april 2014 om 11:44 – 42 Reacties

Afbeelding Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duurAfbeelding Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duurAfbeelding Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duurAfbeelding Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duurAfbeelding Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duurAfbeelding Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duurAfbeelding Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duurAfbeelding Mercedes S-Klasse Coupé is geprijsd, en duur

Mercedes S-Klasse coupe
Shoppers in het hoge coupésegment hebben er twee opties bij: zojuist onthulde Mercedes-Benz de vanafprijzen van de S500 en de S63 AMG Coupé.

In het kort komt het er op neer dat de CL-opvolgers heerlijke margepakkers zijn voor Mercedes, vooral wanneer de optielijst (vol Swarovski-kristallen) ter hand wordt genomen, geen onbekend fenomeen bij kopers in dit segment.

De S500 4MATIC is er vanaf € 154.200, voor de S63 AMG 4MATIC moet je hier nog eens een dik aangeklede C-Klasse bij optellen: deze begint bij € 210.400.

Ook komen er Edition 1-modellen, prijs: € 168.671 voor de S 500 4MATIC Coupé en € 221.321 voor de S 63 AMG 4MATIC Coupé. Mocht je de vergelijking willen trekken: de BMW 650i begint bij € 109.000, de M6 bij € 162.000.

Nog niet alle centjes bij elkaar voor je droomauto? Geen nood, het duurt nog ruim 5 maanden (eind september) eer de S Coupé bij de dealer staat. In juli volgen prijzen van de RWD-varianten, gelijktijdig met de onthulling van de S65 AMG Coupé.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c217, Coupe, edition-1, Mercedes, s-klasse, s63

Vorig bericht: « Video: Koenigseggs gaan los op Autobahn
Volgend bericht: Autojunk Foto Van De Maand – Maart 2014 »

Lees Interacties

Reacties

  1. utr1984 zegt

    7 april 2014 om 11:49

    6 Serie lijkt me ook niet echt DE concurrent. Eerder de aankomende 9 Serie of hoe dat ding ook gaat heten.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 april 2014 om 12:40

      @utr1984:
      Juist, een S-klasse vergelijken met een E-Coupé concurrent geeft scheve resultaten.
      Vergelijk je hem met zijn echte concurrenten zoals de Continental GT dan is het ineens het koopje van de week.
      Gewoon een goede en imo zeer fraaie Coupé voor een nette prijs.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        7 april 2014 om 13:26

        @tupperware: E-klasse is een 4-serie concurrent, geen 6-serie. (De E Coupe is gewoon een C Coupe met ander koetswerk en interieur).

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          7 april 2014 om 15:16

          @gtwillem:
          Das war einmahl, de CLK was inderdaad een C-klasse voor een E prijs.
          Nu heb je echter een C-Coupé als 4 serie concurrent en de E-Coupé als 6-serie (is immers gewoon een 5-serie in een joggingpak) concurrent.
          Ken je niches zou ik zeggen. Zo en nu niet meer huilen oké…, beloofd?

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            7 april 2014 om 16:25

            @tupperware: als je iemand verbetert, moet je het wel goed doen. Blijkbaar is de marketingafdeling van Das Haus slimmer dan jij. Sinds de C124 is er geen coupe van Meecedes geweest op basis van de E-klasse. De C Coupe en E Coupe staan namelijk op exact dezelfde bodemplaat (die van de C-klasse). De concurrentie van de E-Klasse coupe is ook (min of meer, al naar gelang de motorisatie en uitvoerig) hetzelfde als die van de C-klasse Coupe (A5 en 4-serie). Precies wat je zegt, tupperware: ken je niches ;-)

            Login om te reageren
            • tupperware zegt

              7 april 2014 om 17:09

              @gtwillem:
              De C en E Coupé delen inderdaad hun bodem groep, net zoals de GLK.
              Dus jouw logica volgende is de GLK ook een concurrent van de BMW 3/4 serie.
              De bodemgroep is immers identiek.
              Die logica volhoudend, valt de komende Passat dus ook in het C-segment i.p.v. het D-segment, die deelt straks immers ook zijn platform met de Golf..
              Misschien dat je nu door hebt welk een onzin je uitkraamt.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                7 april 2014 om 19:09

                @tupperware:

                Uiteraard ben ik het niet helemaal met je eens.

                Let even op de wielbasis. Dat is altijd een goede indicator. Een Passat (B6 en B7) heeft een flink grotere wielbasis dan een Golf (V en VI, de VII staat op het nog verwarrender makende MQB). Ondanks dat de Passat veel techniek deelt met het het basisontwerp van de bodemplaat, heeft de Passat een 10cm langere wielbasis. Dat is nu ook al het geval, niet alleen de aanstaande Passat die inderdaad ook op het MQB van de VII gebouwd gaat worden. De Passat daarvoor (B5 en B5.5) was gebasseerd op de A4/A6 (motor in lengte voorin, optioneel. 4wd met torsen differentieel), de Passat daarvoor (B3 en B4) was ook een ‘lange’ Golf (motor dwars voorin).

                Zonder dat je het doorhebt, geef je zelf al het antwoord. De C en E Coupe staan op dezelfde bodemplaat. Dus alle middenklasse (zogenaamde D-segment) modellen en afgeleiden daarvan staan op die bodemplaat. (C sedan (wielbasis2,76m), coupe (2,76m), estate (2,76m), E-Cabrio (2,76m), E-Coupe (2,76m) en GLK(2,76m))

                De E-klasse Sedan en Estate, die een klasse hoger gesegmenteerd staan (E-segment) staan op een andere bodemplaat en hebben een grotere wielbasis (2,87)

                De C-klasse en E-klasse zijn gewoon technisch identiek (volgens mij heeft de E-klasse wel een grotere spoorbreedte en is er geen ‘180’ versie of AMG versie, maar de verschillen zijn puur cosmetisch).

                Kortom, de E-klasse coupe biedt, net als de door jou aangheaalde CLK destijds, E-klasse looks welke op C-klasse techniek geschoeid is. De C-klasse Coupe kwam er later bij toen bleek dat er nog ruimte was onder/naast de E- Coupe voor een C-klasse. Deze zou een jongere doelgroep moeten aantrekken (het E-klasse coupe publiek was wel erg ‘belegen’.) Mercedes heeft dus, in het zelfde segment (D), twee technisch identieke coupe’s in de aanbieding. Een andere naam en wat meer luxe en een 5.000 euro hogere vraagprijs rechtvaardigt niet de sprong naar een hoger segment.

                Een E Coupe is dus geen concurrent voor de BMW 6 Coupe, maar de BMW 4 Coupe en Audi A5. Net als de C Coupe ;-)

      • pindakoning zegt

        7 april 2014 om 14:27

        @tupperware: Haha aan je reactie te zien ben je volledig in de marketing val van Mercedes getrapt, wat betreft de positionering van de E-coupé

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          7 april 2014 om 19:10

          @pinda koning: Yup… En nog volhardend ook. (Het is ook best tricky, je D segmenter het uiterlijk en de naam geven van je E-segmenter).

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      7 april 2014 om 13:28

      @utr1984: dacht ik ook al. Een 6-serie is gebasseerd op de 5-serie. De concurrentie zal meer bestaan uit vooral de Bentley Continental GT en in mindere mate de Maserati Gran Turismo en de opvolger van de Jaguar XK.

      Login om te reageren
    • mclarenmercedes zegt

      7 april 2014 om 15:44

      @utr1984: 6-serie is volgens mij ook totaal geen concurrent, daar heeft BMW em ook niet voor gemaakt denk ik. Maar daarom staat er ook “mocht je de vergelijking willen trekken” in de tekst

      Login om te reageren
  2. rd1991 zegt

    7 april 2014 om 11:50

    Das lastig. Een S500 Coupé en een dikke C klasse of een S63 AMG. Iets zegt me dat je met optie 1 meer dan genoeg hebt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 april 2014 om 12:25

      @rd1991: Als je een S-klasse coupe rijdt, lijkt het me niet dat je tweede wagen een C-klasse wordt.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        7 april 2014 om 12:42

        @berlinetta:
        De C-klasse is anders een prima boodschappenauto voor moeders de vrouw..

        Login om te reageren
  3. duitseautos zegt

    7 april 2014 om 11:51

    Ik snap de vergelijking met de 6-serie niet zo goed. De 6-serie is geen concurrent van de S coupe.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      7 april 2014 om 11:59

      Hence de ‘Mocht je de vergelijking willen trekken’

      Login om te reageren
      • duitseautos zegt

        7 april 2014 om 12:34

        @sir_smokalot: True that! Maar alsnog niet logisch om het te vergelijken. Zou inderdaad, zoals @dimglor zegt, de SL erbij betrekken om ee 6-serie mee te vergelijken. Ook geen concurrent, maar komt wel meer in de buurt. De S-Coupe heeft (voorlopig) geen concurrent.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          7 april 2014 om 12:37

          Het verschil in prijs geeft al aan dat een 1 op 1 vergelijking onterecht zou zijn. Maar kijk eens naar de verhoudingen: bij beide merken krijgt het performancemodel nagenoeg exact dezelfde markup als de non-performancetopper.

          Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      7 april 2014 om 12:23

      @duitseautos: De Sl is inderdaad eerder een concurrent voor de 6 serie als ik me niet vergis ;-)

      Login om te reageren
  4. riddertevoet zegt

    7 april 2014 om 11:51

    Alleszins een auto waar je mee voor de dag kunt komen op woonwagenkamp De Vinkenslag.

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      7 april 2014 om 11:54

      @ridder te voet: over 20 jaar misschien, voorlopig is pc hooft of wallstreet een straatbeeld waar die in past..

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        7 april 2014 om 11:59

        Haha wa moet een s65 AMG aan kosten dan?

        Login om te reageren
        • AMGS zegt

          7 april 2014 om 14:10

          @mrrallycross: Reken maar op € 313.000 tot 350.000 inc bpm/btw

          Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        7 april 2014 om 13:27

        @lamborgfan: Vergis je niet in de bedragen die die wietboeren binnenharken. Bij mij in de buurt reden kampers echt de dikste bakken, panamera turbo, cl 63, etc. Heb zelfs een keer een maybach 62 gezien daar. Nu zijn ze opgepakt en moeten ze 110 miljoen terugdokken aan de staat :p

        Login om te reageren
        • AMGS zegt

          7 april 2014 om 14:12

          @crackdavid: Wat de staat binnen harkt is niet eens een fractie van die boeren….

          Login om te reageren
  5. tvr1974 zegt

    7 april 2014 om 11:56

    Anderen boven mij zeggen het ook al, de 6 serie is een concurrent voor de E-coupé… Vroeger had BMW de 850, destijds wel een echte concurrent maar nu? Nee die is er(nog) niet.. Zal vast wel weer komen.. BMW zijn net Chinezen, ze kopiëren alles van Audi en Mercedes..

    Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      7 april 2014 om 15:33

      @tvr1974: de 6 serie heeft geen concurrent bij mercedes of audi, de 6 serie is gemaakt op basis van de 5 serie maar wordt qua vorm naast de cls gezet (op basis van de e-klasse). Dus eigenlijk kan je zeggen dat de 6 serie, a7 en cls concurrent van elkaar zijn. Dat klopt ook niet want BMW heeft hun prijs een pak hoger gezet dan mercedes en audi. Dat wijst er dus op marketing technisch gezien dat BMW hun 6 serie eigenlijk ziet als gepositioneerd tussen de Cls en S-klasse coupe.

      Login om te reageren
  6. Michiel1 zegt

    7 april 2014 om 11:58

    Wat een machtige machine! Moet toch wel heerlijk vertoeven en zoeven zijn daarin!

    Zou je niet beter de vergelijking met een Bentley Continental GT kunne maken? Dat is meer hetzelfde idee lijkt me…

    Login om te reageren
  7. m19nl zegt

    7 april 2014 om 12:02

    Als ik zo die eerste foto zie dan denk ik: Wow, wat een machine.

    Maar als ik dan de achterkant zie.. ik kan er nog niet aan wennen. Denk een gevaltje van: die moet je in real life hebben gezien.

    Login om te reageren
  8. GH zegt

    7 april 2014 om 12:25

    En dan heb je een auto met een schitterende voorkant en een lelijke achterkant. Voor zo’n bedrag zou ik toch genoeg andere interessante opties overwegen, puur alleen om die achterkant.

    Login om te reageren
  9. a3aan zegt

    7 april 2014 om 12:42

    Wat een mooie machine de s63. Het is erg veel geld, maar fantaseren kost niks

    Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    7 april 2014 om 12:50

    Een S500 4matic sedan is standaard 20 mille goedkoper, nou zit er in een cl standaard wat meer opties, dus zeg dat het verschil 15 duizeld euro. Wat vergelijkbaar is met de vorige.

    Login om te reageren
  11. xlnc zegt

    7 april 2014 om 13:14

    De W216 vorige model vind ik ik nog steeds een relevante auto en is prachtig. Ik ben benieuwd hoe deze er op straat uit gaat zien. Deze is voor mij niet te betalen maar een W216 zou misschien wel kunnen lukken. ;-)

    Login om te reageren
  12. nielsvanderweiden zegt

    7 april 2014 om 13:16

    “Nog niet alle centjes bij elkaar voor je droomauto? Geen nood, het duurt nog ruim 5 maanden (eind september) eer de S Coupé bij de dealer staat.”

    Of vijftien jaar wachten, dan staat er vanzelf wel eentje bij dat ene bedrijf op de Spaanse Polder met een Wartungsstau van heb ik jou daar voor een vriendenprijs ;)

    Login om te reageren
  13. paulaner zegt

    7 april 2014 om 13:53

    Het is erg veel geld. Maar zet het eens af tegen een echte concurrent, de Continental Gt. Die zelfs maar zo’n 2 ton kost. Duur dus!

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    7 april 2014 om 15:58

    Ik vind het geen geld, mijn advies is dan ook: Lekker kopen dat ding. Neem ik em wel over na 5j. Voor 30% van de nieuwprijs…

    Login om te reageren
  15. reggie-boy_rood zegt

    7 april 2014 om 19:17

    Bij de e klasse was de amg versie toch een amgS !?

    Login om te reageren
  16. pureturkish1 zegt

    7 april 2014 om 21:44

    uhhmmm , de 6-serie , mercedes cls en de audi a7 zijn concurrenten in hetzelfde categorie.
    Dat een 6 serie wordt vergeleken met een s-coupe vind ik nu ook wel raar -,-

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    7 april 2014 om 23:13

    Sexy wagen zeg! En de prijs doet me niks. Het ooit kunnen betalen zal toch niet gebeuren. Dan maar fantaseren. Of gewoon spotten.

    Dat laatste dus.

    Login om te reageren
  18. jorden zegt

    8 april 2014 om 00:07

    Te duur in NL? Ja! Maar je moet in deze beauty ook geen 4-pitter diesels gaan aanbieden. Lekkere droom auto :)

    Login om te reageren
  19. rd1991 zegt

    8 april 2014 om 00:17

    @berlinetta tenzij je de C doorschuift naar vrouw/vriendin en de S-Coupé lekker gebruikt voor je eigen plezier.

    Login om te reageren
  20. henkhupelschoten zegt

    9 april 2014 om 19:59

    een mercedes-benz s klasse coupe valt echt niet met een bmw 6 serie te vergelijken………… maar wat een top wagen zeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North