Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit Detroit

Auteur: , 23 Reacties

Met de nieuwe C-klasse is een traditie in ere hersteld. Zijn oervader, de 190, werd ooit als baby-benz geïntroduceerd en de nieuwe C is in veel opzichten een mini-S-klasse geworden.

Dat geldt niet alleen voor de looks, maar ook voor veel van de technologie. Sterker nog: de C-klasse kan nu al direct optioneel met headsupdisplay worden uitgerust, terwijl de S-klasse rijder daar nog even op moeten wachten. Een absolute noviteit voor deze klasse is de Airmatic luchtvering.

Verder krijgt de C-klasse alle veiligheidsfeatures mee die de S-klasse aan boord heeft en heeft het Infotainment systeem een flinke upgrade gekregen. Bluetooth telefoon is standaard en daarnaast is er nu ook een touchpad.

In eerste instantie wordt de C-klasse met drie motoren leverbaar. Voorlopig is er maar één diesel in de vorm van de C220 CDI met 170 pk en 400 Nm die in 8,1 seconden naar de 100 sprint. De twee benzine motoren zijn de C180 (156 pk, 250 Nm, 8,2s naar de 100) en de C200 (184 pk, 300 Nm, 7,5s naar de 100). Later volgen nog andere varianten van de 2.2 diesel met o.a. 204 pk, maar ook twee hagelnieuwe 1.6 diesels met 115 en 136 pk. Een hybride en plugin-hybride variant staan ook in de planning.

De nieuwe V6 met 333 pk zal het voorlopige topmodel zijn tot er een AMG versie komt.

Belangrijk voor de leasers onder jullie is om te weten dat alle motoren die bij de introductie beschikbaar zijn 20% bijtelling hebben.



23 reacties

Ik hou van wouters schrijfstijl! Weinig links naar onzinnige artikelen :)

OT: Gaaf ding, mercedes wil graag van z’n ouwe lullen imago af, en dat is te zien ^^
@RickS: exact, de laatste maanden staan artikelen ramvol links naar andere autoblogartikelen die totaal niets te maken hebben met het artikel in kwestie.
Prachtbak zo in het blauw
Ja ziet er op deze plaatjes zo mogelijk nóg meer uit als een S dan op de eerste persplaatjes. Ik heb wel het idee dat bij deze C de verhoudingen door het iets te heet wassen wat minder kloppen dan bij de S…vooral de ‘greenhouse’ lijkt nu wat hoog, waarschijnlijk mede door de (optisch?) aflopende kont. Verder niet echt mooi…ook niet echt lelijk van buiten IMO, zelfde als de S.

Desalniettemin een interessante auto, denk dat de 3 hier een flinkere kluif aan krijgt als bij het duel tussen de vorige generaties van de C hoewel voor mij blijft staan dat ik er wel eens een wil zien in Cweining Nederlandse lease special uitvoering…Leuk dat airmatic bijvoorbeeld maar het gaat vast en zeker niet standaard zijn en waarschijnlijk net zo zeldzaam zo niet zeldzamer dan quattro op een A4 in Nederland…also, crisisuitvoering op mijn beeldscherm, jetzt bitte ;)
@jaapiyo: zo heel zeldzaam als jij Quattro op een A4 beschrijft is het nou ook weer niet;)
Wat hebben ze met die achterkant gedaan? Ziet er echt niet uit net zoals bij de Cla en de a klasse en gaat meer de Koreaanse kant op.
Een v6 met 333pk…’ Kuch ‘S4’ kuch ‘
Wanneer komt die v6 met 333pk dan? En word dat de 350?
C400 welke motor heeft die dan? is dat de V6?
@Kvgorp: jup, is een 3 liter V6. Is ook al te vinden in de E-klasse.
Ik vind die kont toch net iets te kort. Verder wel een klasse bak.
Ik heb er in gezeten vind hem van binnen nog mooier dan van buiten.
De grille op het grijze showmodel: het ziet eruit als een oud stuk chroom antiek radiator of iets dergelijk….het ziet er ietwat bombastisch uit…
@kolopete: dat is gelukkig een optie… AIRPANEL… Normale exclusive grille is gelukkig een stuk mooier.
Jaapioh… de C wordt in west-europa relatief vaak gekocht in een luxere uitvoering….. uiterlijk zoals ze hier staan dus.
Leuke jurk….Maareh doe mij maar die witte met spaakvelgen en dat rode interieur! Erg mooie auto, persoonlijk vind ik hem mooier dan de 3-serie (A4 van het huidige model is te oud om hiermee te vergelijken).
Waarom toch zo’n ‘after market’ infotainment-scherm?
@FB_100000888873370: ziet er in het echt nog netjes en luxe uit hoor!
Heb de C al mogen aanschouwen en echt een schitterende auto is het geworden. Doet u mij hem maar in palladiumzilver met AMG-pakket met multispaaks velgen van buiten en het Exlusive interieur met zwart leer

Ik heb het gevoel dat er een C 45 AMG komt met de 2 liter turbo AMG van de A en CLA.
“Belangrijk voor de leasers onder jullie…”: het gros van de kopers dus…
Dit is nu typisch zo’n wagen die je NIET koopt als particulier: ziet er veel te zakelijk uit, is (relatief) hoog geprijsd, en… heeft een goede restwaarde (belangrijk voor bedrijven)
Kont is veeelste kort man. Lijkt gewoon op een CLA. Over een tijdje is t net als bij de Audis en de BMWs je kan ze niet eens meer uit elkaar halen. Van verte lijkt t op een E, achterkant S, zij kant CLS dichtbij zie je pas is een nieuwe C :/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).