• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit Detroit

Auteur: Wouter, gepost 13 januari 2014 om 03:34 – 23 Reacties

Afbeelding Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit DetroitAfbeelding Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit DetroitAfbeelding Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit DetroitAfbeelding Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit DetroitAfbeelding Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit DetroitAfbeelding Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit DetroitAfbeelding Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit DetroitAfbeelding Mercedes C-klasse – live en sexy vanuit Detroit

Mercedes C-klasse met Kelly Rowland
Met de nieuwe C-klasse is een traditie in ere hersteld. Zijn oervader, de 190, werd ooit als baby-benz geïntroduceerd en de nieuwe C is in veel opzichten een mini-S-klasse geworden.

Dat geldt niet alleen voor de looks, maar ook voor veel van de technologie. Sterker nog: de C-klasse kan nu al direct optioneel met headsupdisplay worden uitgerust, terwijl de S-klasse rijder daar nog even op moeten wachten. Een absolute noviteit voor deze klasse is de Airmatic luchtvering.

Verder krijgt de C-klasse alle veiligheidsfeatures mee die de S-klasse aan boord heeft en heeft het Infotainment systeem een flinke upgrade gekregen. Bluetooth telefoon is standaard en daarnaast is er nu ook een touchpad.

In eerste instantie wordt de C-klasse met drie motoren leverbaar. Voorlopig is er maar één diesel in de vorm van de C220 CDI met 170 pk en 400 Nm die in 8,1 seconden naar de 100 sprint. De twee benzine motoren zijn de C180 (156 pk, 250 Nm, 8,2s naar de 100) en de C200 (184 pk, 300 Nm, 7,5s naar de 100). Later volgen nog andere varianten van de 2.2 diesel met o.a. 204 pk, maar ook twee hagelnieuwe 1.6 diesels met 115 en 136 pk. Een hybride en plugin-hybride variant staan ook in de planning.

De nieuwe V6 met 333 pk zal het voorlopige topmodel zijn tot er een AMG versie komt.

Belangrijk voor de leasers onder jullie is om te weten dat alle motoren die bij de introductie beschikbaar zijn 20% bijtelling hebben.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, Autoshows, c-klasse, detroit-2014, Mercedes, w205

Vorig bericht: « Britse politie rolt in een McLaren 12C Spider [updated]
Volgend bericht: Ford F-150: Amerika’s nieuwste bestseller is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. RickS zegt

    13 januari 2014 om 03:37

    Ik hou van wouters schrijfstijl! Weinig links naar onzinnige artikelen :)

    OT: Gaaf ding, mercedes wil graag van z’n ouwe lullen imago af, en dat is te zien ^^

    Login om te reageren
    • erce zegt

      13 januari 2014 om 07:49

      @RickS: exact, de laatste maanden staan artikelen ramvol links naar andere autoblogartikelen die totaal niets te maken hebben met het artikel in kwestie.

      Login om te reageren
  2. W115 zegt

    13 januari 2014 om 04:16

    Prachtbak zo in het blauw

    Login om te reageren
  3. jaapiyo zegt

    13 januari 2014 om 05:02

    Ja ziet er op deze plaatjes zo mogelijk nóg meer uit als een S dan op de eerste persplaatjes. Ik heb wel het idee dat bij deze C de verhoudingen door het iets te heet wassen wat minder kloppen dan bij de S…vooral de ‘greenhouse’ lijkt nu wat hoog, waarschijnlijk mede door de (optisch?) aflopende kont. Verder niet echt mooi…ook niet echt lelijk van buiten IMO, zelfde als de S.

    Desalniettemin een interessante auto, denk dat de 3 hier een flinkere kluif aan krijgt als bij het duel tussen de vorige generaties van de C hoewel voor mij blijft staan dat ik er wel eens een wil zien in Cweining Nederlandse lease special uitvoering…Leuk dat airmatic bijvoorbeeld maar het gaat vast en zeker niet standaard zijn en waarschijnlijk net zo zeldzaam zo niet zeldzamer dan quattro op een A4 in Nederland…also, crisisuitvoering op mijn beeldscherm, jetzt bitte ;)

    Login om te reageren
    • karsvdtuin zegt

      13 januari 2014 om 07:30

      @jaapiyo: zo heel zeldzaam als jij Quattro op een A4 beschrijft is het nou ook weer niet;)

      Login om te reageren
  4. Svda zegt

    13 januari 2014 om 06:18

    Wat hebben ze met die achterkant gedaan? Ziet er echt niet uit net zoals bij de Cla en de a klasse en gaat meer de Koreaanse kant op.

    Login om te reageren
  5. guusboum zegt

    13 januari 2014 om 07:41

    Een v6 met 333pk…’ Kuch ‘S4’ kuch ‘

    Login om te reageren
  6. sls63amg zegt

    13 januari 2014 om 09:01

    Wanneer komt die v6 met 333pk dan? En word dat de 350?

    Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    13 januari 2014 om 09:18

    C400 welke motor heeft die dan? is dat de V6?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      13 januari 2014 om 10:40

      @Kvgorp: jup, is een 3 liter V6. Is ook al te vinden in de E-klasse.

      Login om te reageren
  8. koektrommel zegt

    13 januari 2014 om 09:21

    Ik vind die kont toch net iets te kort. Verder wel een klasse bak.

    Login om te reageren
  9. sls63amg zegt

    13 januari 2014 om 09:24

    Ik heb er in gezeten vind hem van binnen nog mooier dan van buiten.

    Login om te reageren
  10. kolopete zegt

    13 januari 2014 om 09:26

    De grille op het grijze showmodel: het ziet eruit als een oud stuk chroom antiek radiator of iets dergelijk….het ziet er ietwat bombastisch uit…

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      13 januari 2014 om 10:03

      @kolopete: dat is gelukkig een optie… AIRPANEL… Normale exclusive grille is gelukkig een stuk mooier.

      Login om te reageren
  11. beuk zegt

    13 januari 2014 om 09:36

    Jaapioh… de C wordt in west-europa relatief vaak gekocht in een luxere uitvoering….. uiterlijk zoals ze hier staan dus.

    Login om te reageren
  12. pier zegt

    13 januari 2014 om 10:10

    Leuke jurk….Maareh doe mij maar die witte met spaakvelgen en dat rode interieur! Erg mooie auto, persoonlijk vind ik hem mooier dan de 3-serie (A4 van het huidige model is te oud om hiermee te vergelijken).

    Login om te reageren
  13. FB_100000888873370 zegt

    13 januari 2014 om 10:11

    Waarom toch zo’n ‘after market’ infotainment-scherm?

    Login om te reageren
    • sls63amg zegt

      13 januari 2014 om 11:44

      @FB_100000888873370: ziet er in het echt nog netjes en luxe uit hoor!

      Login om te reageren
  14. Pordon zegt

    13 januari 2014 om 10:37

    Heb de C al mogen aanschouwen en echt een schitterende auto is het geworden. Doet u mij hem maar in palladiumzilver met AMG-pakket met multispaaks velgen van buiten en het Exlusive interieur met zwart leer

    Login om te reageren
  15. AMGS zegt

    13 januari 2014 om 11:27

    Ik heb het gevoel dat er een C 45 AMG komt met de 2 liter turbo AMG van de A en CLA.

    Login om te reageren
  16. erics zegt

    13 januari 2014 om 11:49

    heel fraai !
    en hier de Estate…Wagon…Combi….T-Model…

    http://www.autoevolution.com/mercedes-blog/2015-c-class-wagon-s205-spied-completely-undisguised-photo-gallery-72108.html`

    Login om te reageren
  17. F1Tim zegt

    13 januari 2014 om 16:06

    “Belangrijk voor de leasers onder jullie…”: het gros van de kopers dus…
    Dit is nu typisch zo’n wagen die je NIET koopt als particulier: ziet er veel te zakelijk uit, is (relatief) hoog geprijsd, en… heeft een goede restwaarde (belangrijk voor bedrijven)

    Login om te reageren
  18. C63 zegt

    13 januari 2014 om 20:00

    Kont is veeelste kort man. Lijkt gewoon op een CLA. Over een tijdje is t net als bij de Audis en de BMWs je kan ze niet eens meer uit elkaar halen. Van verte lijkt t op een E, achterkant S, zij kant CLS dichtbij zie je pas is een nieuwe C :/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North