• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S600 Guard

Auteur: autoblogger, gepost 18 oktober 2006 om 15:51 – 49 Reacties

Mercedes S600 Guard


De bovenstaande afbeelding zegt genoeg, de gepantserde Mercedes-Benz S 600 Guard heeft een hoge “graad” van bescherming. We zagen laatst al de E-klasse Guard, speciaal voor Afrikaanse koningshuizen en Amsterdamse taxi’s, maar met deze S 600 gaat MB nog een stapje verder. Dankzij beveiligingselementen die al direct tijdens het productieproces worden ingebouwd biedt de nieuwe S-Guard uitzonderlijke bescherming tegen aanslagen en geweld (B6/B7). Het nieuwe model wordt geleverd met twaalfcilindermotor en lange wielbasis.

Mercedes S600 Guard
Met de nieuwe S-Guard zet Mercedes-Benz zijn al zo’n 80 jaar onafgebroken traditie van speciaal gepantserde voertuigen voort. Het nieuwe topmodel van de Guard-reeks wordt in de fabriek in Sindelfingen gebouwd door specialisten met jarenlange ervaring op het gebied van ingebouwde veiligheidstechnologieën. De beveiligingselementen voor onder andere de portieren, de achterwand, het dak en het schutbord worden al vanaf het begin van het productieproces in de carrosserie geïntegreerd.

De pantsering is bestand tegen projectielen van militair niveau en biedt ook bescherming tegen scherven van handgranaten en andere explosieven. Andere veiligheidsvoorzieningen zijn ondermeer banden met noodloopfunctie in het geval van een lek, een zelf-afdichtende tank en een brandblusinstallatie.

De twaalfcilinder turbomotor met 517 pk maakt een ontsnapping uit complexe situaties mogelijk…

Mercedes S600 Guard
Mercedes S600 Guard
Mercedes S600 Guard
Mercedes S600 Guard
Mercedes S600 Guard

Ook interessant!

  • Mercedes S680 Guard
    Mercedes S680 Guard is de meest vervuilende S
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

gepantserd, guard, Mercedes, s-klasse

Vorig bericht: « Weer Gespot, meer gespot
Volgend bericht: TVR soap: vaarwel Engeland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mesut zegt

    18 oktober 2006 om 16:15

    Wat een wagen de normale was al bruut en deze is nog erger hoeveel zal ie wegen

    Login om te reageren
  2. Herbie zegt

    18 oktober 2006 om 16:16

    Tja wat heb ik daar op te zeggen. Sterk natuurlijk…

    Login om te reageren
  3. Sgt. Stevil zegt

    18 oktober 2006 om 16:17

    “De twaalfcilinder turbomotor met 517 pk maakt een ontsnapping uit complexe situaties mogelijk…”

    echt waar? hoop dat ie niet teveel gewicht hoeft rond te sjorren, zal wel tegen de 3 ton aanlopen (zoniet eroverheen stormen), maargoed, da’s nog niet slecht eigenlijk. nou nog ’n goeie chauffeur en je zit volgus mij goed!

    Login om te reageren
  4. wapz zegt

    18 oktober 2006 om 16:20

    Dit schreeuwt om filmpjes. Misschien eens een leuke voor Top Gear zo’n ding te mogen testen :)

    Login om te reageren
  5. CSL zegt

    18 oktober 2006 om 16:21

    Nu kunnen de Drugsdealers eindelijk veilig de straat op.

    Login om te reageren
  6. Herbie zegt

    18 oktober 2006 om 16:24

    Ik wil niet lomp doen maar wat zijn die zwarte bolletjes rond de wielkasten vooraan?

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 16:24

    Kijk hier moet Bavo Galama nou een vergelijk mee doen.
    Met een 7-serie protection en de S-klasse guard.
    Hij moet dan in de auto gaan zitten en dan wordt er van alles op afgevuurd. En als het dan verkeerd gaat dan hebben we tenminste een winnaar. En dan zijn we ook van Bavo af als autoprogramma presentator…..he dit noemen ze volgens mij een win-win situatie….niet?!

    Login om te reageren
  8. JANUS zegt

    18 oktober 2006 om 16:40

    @ Rick dos.
    Werelds plan !
    Maar we kunnen hem toch ook vragen om dezelfde test te doen in een gewone Ford Focus. Zijn wij tenminste iets zekerder.

    Overigens. Die eerste foto he. Dat is een beetje hetzelfde effect als wanneer mijn collega met mij meerijdt en een scheet laat. (In mijn belevingswereld in ieder geval.)

    Login om te reageren
  9. Jorrit zegt

    18 oktober 2006 om 16:40

    @Herbie: Ik denk dat die zwarte bolletjes bedoel zijn om van die kleine vlaggetjes in te doen, bijvoorbeeld het land van het betreffende staatshoofd dat in de S-Guard rond kart.

    Login om te reageren
  10. luc zegt

    18 oktober 2006 om 16:42

    die zou ik best willen kun je zo door die oorlogs gebieden rijden zonder dood te gaan

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 16:51

    @JANUS
    LOL!
    gnignigni…..lekker evil!…..I love it!…. :)

    Ik denk alleen dat, als we hem in een Focus zetten dat ie dan al snel door heeft dat we niet willen testen of de Focus kogelwerend is. En dus dat ie dan moeilijker in de auto is te krijgen…. ;)

    Login om te reageren
  12. thomas zegt

    18 oktober 2006 om 17:00

    of misschien zijn die zwarte dinge wel die brandblus installatie

    Login om te reageren
  13. henk zegt

    18 oktober 2006 om 17:12

    las ’t verhaal vanmorgen al op autobild.de en daar werd vermeld dat de top begrenst is op 215 km/h…beetje jammer ;)

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    18 oktober 2006 om 17:24

    merk de vlaggenhouder op aan het voorste spatbord ;)

    Login om te reageren
  15. Susp1cious zegt

    18 oktober 2006 om 17:33

    Die zwarte dingen op de spatborden kunnen verschillende dingen zijn, buiten de genoemde dingen zouden het ook nog sensoren kunnen zijn die diverse beveiligingsopties kunnen activeren.

    Login om te reageren
  16. slk55 amg zegt

    18 oktober 2006 om 18:04

    En weer loopt de S-klasse voor op de concurentie….

    Erg mooi, maar hoeveel zou dit gaan wegen? en wat moet dit kosten? Ik denk dat dit een van de veiligste, wat zeg ik, de veiligste auto van dit moment is. De gewone S-klasse is al super veilig met al zijn hulp systemen, en in deze S-klasse hoef je dus ook niet bang te zijn voor brand of kogels.

    @ Rick dos en Janus

    Ik ben het met jullie eens dat die Bavo er niet veel van bakt als auto presentator, maar dit maakt het juist wel grappig, hij neemt zich zelf ook absoluut niet serieus. Maar alles beter dan die ‘goedlachse’ Alart Kalf, ik kwam hem tegen op een autoshow, en nou vraag ik me af of hij nou echt altijd met zo’n neppe lachende smoel rond loopt?

    Login om te reageren
  17. 911 zegt

    18 oktober 2006 om 18:32

    WHaha ja geef mij maar top Gear das pas LOL!!
    er is wel eens een ‘guard’ versie van Mercedes getest op TV fith gear was dat volgens mij. echt vet om te zien.

    Login om te reageren
  18. Robin zegt

    18 oktober 2006 om 18:35

    gaaf, doe maar 1

    Login om te reageren
  19. 911 zegt

    18 oktober 2006 om 18:37

    Wel een praktische bak voor gang en wangsters.
    Maar ze gaan er natuurlijk niet de weg mee op na een vlinke tunings beurt en nadat ze de nodige chromen shit op hun wagen hebben gepleurt.

    Login om te reageren
  20. JANUS zegt

    18 oktober 2006 om 18:44

    @slk55 amg.
    Daar heb je wel gelijk in. Wordt ook bijzonder moe van die reclames van die Kalf. (CV ketels of all !)

    @Rick dos.
    Wat zeg jij nou ?!
    “Ik denk alleen dat, als we hem in een Focus zetten dat ie dan al snel DOORZEEFT ?!”
    Smooi !

    Login om te reageren
  21. luc zegt

    18 oktober 2006 om 18:46

    @ rick dos dat zou best kunnen

    Login om te reageren
  22. luc zegt

    18 oktober 2006 om 18:47

    maar die 2 de foto dat is niet die nieuwe s klasse volgens mij niet he

    Login om te reageren
  23. Murcielago zegt

    18 oktober 2006 om 18:47

    Gewicht is bijna 3500kg

    http://belgie.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=3957

    Login om te reageren
  24. luc zegt

    18 oktober 2006 om 18:49

    nu weet ik ook hoe zo goed gepanserd is omdat er gewoon 10 cm dik plaatstaal om heen zit voor die kogels enal tegen te houden

    Login om te reageren
  25. luc zegt

    18 oktober 2006 om 19:23

    Voor de aandrijving van de S 600 Guard zorgt een V12 benzinemotor voorzien van een dubbele turbo. De motor is goed voor een vermogen van 517 pk en een koppel van 830 Nm. Dat is wel nodig ook want de S 600 Guard is maar liefst 1.400 kg zwaarder dan een gewone S 600. Daarmee komt het totaal gewicht op bijna 3.500 kg.

    hij is in totaal 1400 kg zwaarder bij de BMW X5 besparen ze 500 kilo maar daar
    zal dan wel zo een kogel doorheen kunnen gaan denk..

    dat zijn best veel 517 pk voor deze S 600 want die nieuwe range rover wat ook op deze site staat http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/24/vier-ton-zware-armoured-range-rover#post-6792 … die weegt 4000 kg en heeft maar 281 pk dat is maar 70 pk per 1000 kg en hier heb je per 1000 kg iets minder dan 150 pk dus zeg maar het dubbele van de range rover dus de S 600 is ook nog 2X zo snel als de range rover…. maar ik denk dat de range rover daar in tegen wel weer op het off-road parcoer weer stukken beter is of niet dan…

    Login om te reageren
  26. makaveli zegt

    18 oktober 2006 om 19:25

    goede auto voor belangrijke mensen veiligheid voor alles.

    Login om te reageren
  27. luc zegt

    18 oktober 2006 om 19:37

    daar heb je wel een punt veiligheid voor alles want denk dat je hier makkelijk met 120 tegen de vangreel aan kunt rijden en dat je achter af alleen wat deuken in je auto hebt… zo lang je zelf niks overkomt is het toch goed…

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 20:41

    @slk55 amg
    Wat zeg jij nou?

    “En weer loopt de S-klasse voor op de concurentie….”

    Ik weet niet of BMW de 1e was die dit in een serie productieauto had. Ik weet in ieder geval wel zeker dat ze eerder dan Mercedes waren. BMW noemt het Protection.

    Allard Kalff is er idd. ook zo een die zo´n test mag doen…..

    @JANUS
    Ja sorry, tikfoutje ik bedoelde iets anders….. ;)

    Login om te reageren
  29. Ary zegt

    18 oktober 2006 om 21:04

    hoeveel kilo zou ie gaan wegen :P

    Login om te reageren
  30. slk55 amg zegt

    18 oktober 2006 om 21:29

    @ rick dos

    Ik weet dat mercedes niet de eerste was, maar ik denk wel dat de S guard wat beter beschermd dan de BMW 7-serie protection, ik denk dat mercedes net even wat verder gaat qua veiligheid.
    Maar ik zou het ook fout kunnen hebben, en nogmaals ik verdedig of kom hier niet op voor ‘mijn’ merk, want dat is mercedes niet. ik ben niet merk gebonden.

    Login om te reageren
  31. JANUS zegt

    18 oktober 2006 om 21:31

    @Ary.
    Volgens Murcielago zo’n 3500 Kgs dus.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 21:35

    @slk55 amg
    HUH?!…….
    ” maar ik denk wel dat de S guard wat beter beschermd dan de BMW 7-serie protection, ik denk dat mercedes net even wat verder gaat qua veiligheid.”………..

    Ik begrijp het, maar je liet het overkomen alsof Mercedes hiermee begonnen was/is.

    Login om te reageren
  33. Rob zegt

    18 oktober 2006 om 23:30

    BMW bouwde z’n eerste normale auto in 1932 de 3/20PS
    Mercedes bouwde in 1930 de 770 (W07) in normale uitvoering en kort daarna de gepanserde versie voor oa de Japanse keizer.
    Ik denk dus dat Mercedes als eerste “serie” geproduceerde in een gepanserde versie leverde.

    http://www.autogallery.org.ru/mb770150.htm
    http://www.mercedes.nl/web/show/id=787763

    Onlangs zijn ruim 10 van deze auto’s van Amerikaanse in Nederlandse handen overgegaan

    Login om te reageren
  34. slk55 amg zegt

    19 oktober 2006 om 14:48

    @rob, bedankt voor de info

    Login om te reageren
  35. RJ turbo S zegt

    19 oktober 2006 om 15:01

    Die zwarte rondjes lijken wel kogelgaten, ze zullen er wel op geschoten hebben om te laten zien dat ie kogelvrij is.

    Login om te reageren
  36. Asrondriverinspe zegt

    20 oktober 2006 om 08:24

    Die zwarte rondjes zitten ook op de achterspatborden net voor de achterlichten..
    Zal wel iets met die blusinstallatie te maken hebben ofzo, maar dat had toch vast wel mooier gekund?!

    Login om te reageren
  37. martin zegt

    20 oktober 2006 om 12:42

    dat zwarte rondje achter is een antenne. die zit alleen maar links.
    Voor zit het rondje links en rechts. voor vlaggetjes e.d.

    Login om te reageren
  38. Koos zegt

    1 november 2006 om 23:13

    Vind het wel een leuk boodschappenkarretje

    Login om te reageren
  39. sacha zegt

    4 november 2006 om 14:01

    Video’tje:

    Login om te reageren
  40. martin zegt

    4 november 2006 om 14:15

    vette video

    Login om te reageren
  41. bekir zegt

    17 januari 2007 om 18:58

    kwee nie wa zeggen
    -edit: doe maar niet nee-

    Login om te reageren
  42. Rikus zegt

    18 oktober 2007 om 21:45

    een Willem wagen..

    Login om te reageren
  43. Iemand zegt

    18 oktober 2007 om 22:44

    ff wat duidelijkheid scheppen:
    – zwarte dingen op spatbord: vlaggetjeshouder ofzo, ze hebben niets met het brandblusinstallatie te maken. Dit laatste zul je van de buitenkant niet aangezien het onder de motorkap zit. Ik ken iemand met een (oudere) gepantserde auto, en daar loopt gewoon een buis met gaten rond bij de motor om ingeval van motorbrand (of iets dergelijks) te kunnen blussen.

    Bij the weg, hoeveel gaat zo’n wagen verbruiken, dan is het niet meer van 1 op zoveel, maar zoveel op 1 denk ik…

    Login om te reageren
  44. Davidov zegt

    19 oktober 2007 om 00:22

    lol :) @ CSL

    Ik zou denk ik liever de E-klasse Guard willen hebben, tenzij de S (Guard) ruimer is van binnen dan de vorige generatie S.

    Login om te reageren
  45. nicodepico zegt

    19 oktober 2007 om 09:52

    @luc 18 October 2006 om 19:23

    Doe eens wat punten zetten enzo. Leest een stuk amkkelijker.

    Verder wel een luxe taxi.

    Login om te reageren
  46. Timmie zegt

    19 oktober 2007 om 10:10

    En geen zelfafdichtende banden?
    Koop liever een FABEAN van BMW. Die ziet er als een tank uit, die durven ze niet aan te vallen. Of koop een Fiat 500, lekker onopvallend…

    Login om te reageren
  47. Peter G zegt

    16 februari 2010 om 20:24

    Zal hij in de 20% bijtellings categorie vallen lol

    Login om te reageren
  48. realcar zegt

    16 februari 2010 om 20:25

    Tja ook Balkenende is autoliefhebber. Dat zou ons aan moeten spreken.

    Login om te reageren
  49. norman zegt

    16 februari 2010 om 21:55

    obama is onderweg naar nederland daarom

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North