• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TVR soap: vaarwel Engeland

Auteur: autoblogger, gepost 18 oktober 2006 om 16:09 – 23 Reacties

TVR

Fuck, nu ben ik het echt meer dan zat. Sluit alsjeblieft dat hele TVR-gebeuren en stop ermee! In april konden we al melden dat TVR zou vertrekken uit Engeland, en nu is het dan eindelijk ook bevestigd. De oudste onafhankelijke Britse autoproducent sluit de fabriek in Blackpool en zal naar Europa verhuizen, whahahaha!

Nee, serieus. Dit is natuurlijk heel erg voor de Britse traditie en de 260 man personeel die nog bij TVR werkten, maar het onstijgt inmiddels de benaming “soap“.

Het volledige statement van TVR:

Staff at TVR’s Blackpool factory have been informed today that the company is planning to outsource all production.

Agreements are being finalised for the 2007 run of Tuscan, Tuscan Convertible and Sagaris to be produced in Europe while fully built powertrains – straight six, four-litre TVR engines including clutch and gearbox – are due to be produced in the UK.

TVR owner Nikolai Smolenski said: “We are extremely sorry that, after a period of uncertainty and raised hopes that we could continue production ourselves in Blackpool, we have had to make this decision.

“We need to secure the future of the company and move it forward. I am afraid we see no other way to do so.”

Consultation has begun with staff and the Transport & General Workers Union on redundancy and counselling support is being put in place.

TVR plans to continue with all current arrangements for the supply of cars and parts. Discussions are being held with key suppliers about future relationships.

Mr Smolenski continued: “We are acutely aware of the shock and distress this will cause for our staff and their families. We will ensure that we meet all our responsibilities towards them over the coming months.

“We would also like to express our gratitude to all those who have worked with us over the past months to try to maintain the company in Blackpool.

“We shall be making further announcements in due course about our plans which we believe represent a major advance for the proud name of TVR. But for the time being we are concentrating on our staff in Blackpool and the consultation process.”

Met dank aan Dink voor de tip.

Ook interessant!

  • Kies maar: obscure sportwagens op Marktplaats
  • Eerste Formule 1 sprintrace aangekondigd voor GP Engeland
  • Hypocriete Hamilton wil minder gaan werken
  • Investeren in auto's zonder dat je het een vermogen kost
    Investeren in auto's zonder dat je het een vermogen kost

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

TVR

Vorig bericht: « Mercedes S600 Guard
Volgend bericht: 2007 Fiat Bravo update »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    18 oktober 2006 om 16:13

    Smolenski heeft alle geloofwaardigheid verloren. Dumpen die Rus!

    Login om te reageren
  2. JANUS zegt

    18 oktober 2006 om 16:14

    De laatste keer dat ik checkte lag Blackpool in de UK en de UK lag toen nog in Europa. Er is nog hoop dus ?!

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    18 oktober 2006 om 16:19

    @JANUS: je kent die Engelsen toch, die willen niks met Europa te maken hebben;)

    Login om te reageren
  4. JANUS zegt

    18 oktober 2006 om 16:22

    @autoblogger.
    Oh right. Sorry old chap.
    Completely my mistake ;-)

    Login om te reageren
  5. Sgt. Stevil zegt

    18 oktober 2006 om 16:22

    @Klassieker: hoezo, hij probeert toch met man en macht het bedrijf te redden? Ik vind de Sagaris een ultra-geslaagd model (voordat iemand het als stok gebruikt, is die niet ontworpen voor zijn tijd?), de verkopen gaan omhoog, maar als je zoveel personeel hebt… En wees nou eerlijk: alle in Engeland geproduceerde auto’s hebben kwaliteitsproblemen gehad (behalve Lotus, Noble & Morgan), denk dat ’t een motivatieprobleem is ofso. Ik

    Login om te reageren
  6. heidekonijn zegt

    18 oktober 2006 om 16:25

    Wat_een_eikeltje die Smolenski.
    Wil iemand die man een ‘Kotler’ marketing boek cadeau doen?
    Alhoewel, misschien eerst ‘PR for dummies’.

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 16:30

    Nou TVR kunnen we binnekort ook wegstrepen als automerk……..

    Login om te reageren
  8. sjaak lombok zegt

    18 oktober 2006 om 16:31

    neeeeeeeeheee. Kotler zuigt!
    en morgan heeft zeker wel kwaliteitsproblemen gehad. is namelijk engels:)

    Login om te reageren
  9. JH zegt

    18 oktober 2006 om 17:05

    Valt Rusland in dit geval onder Europa? ;-)

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    18 oktober 2006 om 17:22

    :cry:

    Login om te reageren
  11. Boss zegt

    18 oktober 2006 om 17:29

    Too bad, bugger…

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    18 oktober 2006 om 18:47

    @ Sgt. Stevil:

    Smolenski en maatjes:
    ‘We verhuizen de fabriek’
    ‘We verhuizen de fabriek niet, maar sluiten ‘m’
    ‘We sluiten de fabriek niet, maar verhuizen naar de overkant van de stad’
    ‘We verhuizen de fabriek toch maar niet’
    ‘We verhuizen de fabriek naar Europa’

    WTF!!!! Dat JOCH zou een schop onder z’n Russische reet moeten hebben!
    Zo ga je niet om met je (vak!)mensen!

    Login om te reageren
  13. luc zegt

    18 oktober 2006 om 18:50

    waarom sluiten ze het in godsnaam tot ze dan die fabriek in nederland waar nu nedcar staat neer zetten daar wordt toch niks zinvols gedaan

    Login om te reageren
  14. Topless zegt

    18 oktober 2006 om 20:12

    @sgt devil

    Noble produceert in Z. Afrika en Lotus stond vroeger voor lots of trouble, usually serious. Morgans zijn best wel degelijk.

    Login om te reageren
  15. Djivy zegt

    18 oktober 2006 om 22:29

    Intriest dit; het zijn-waren ongelooflijk excentrieke creaties, die TVRs.

    Poser

    Login om te reageren
  16. Eric zegt

    19 oktober 2006 om 12:01

    Waar in Europa wil hij TVR’s gaan bouwen. West Europa niet want daar is de loonkost veel hoger dan in England. Oosteuropa! Dan zal de kwaliteit niet beter zijn dan nu.

    Enkel Azië is de loonkost kleiner ,voorlopig althans!

    Hij kan TVR beter verkopen aan de man van JCB die laatst in Jaguar geintresseerd was. Dan blijft de fabriek nog in England.

    Login om te reageren
  17. S AMG zegt

    19 oktober 2006 om 17:00

    ze zijn ook meteen een stuk duurder geworden kijk maar in de autoweek van vandaag kosten nu minimaal een dikke ton zat eerst op een dikke 80K

    Login om te reageren
  18. LPH zegt

    19 oktober 2006 om 17:44

    Why, god oh why? Stoute TVR, niet verhuizen jij! Jij verder de heerlijkste auto’s maken ter wereld in Blackpool! En als jij verhuizen, jij verhuizen naar Belgie of Nederland en ons verrijken met de mooiste creaties naast onze voordeur, jij!

    Login om te reageren
  19. Dink zegt

    19 oktober 2006 om 21:45

    Dat Russische joch heeft ook geen respect voor de traditie en de ‘heritage’ van TVR. Sommige vaklui werken al meer dan 20 jaar bij TVR . . .

    Nou ja, aan alles komt een eind.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    20 oktober 2006 om 11:03

    Update: Autocar heeft een artikeltje waarin wordt vermeld dat Bertone de assemblage van de TVR’s zou gaan doen en dat de motoren door Ricardo (o.a bekend van engineering voor andere automerken) gebouwd zouden gaan worden….. Lees meer http://www.autocar.co.uk/news_article.asp?na_id=222793

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    20 oktober 2006 om 12:21

    Ricardo heeft wel een goede naam en Bertone is natuurlijk ook wel een club met geschiedenis…. Of de auto’s hun karakter behouden dat betwijfel ik een beetje en dan is het echt een aflopende zaak…. Tja, dan maar een Noble m15 kopen, lol

    Login om te reageren
  22. rjb zegt

    21 oktober 2006 om 01:53

    Ik las net het nieuwste gerucht: Misschien dat Bertone (die om productie verlegen zit aangezien ze nu bijna niks te doen hebben) misschien de productie van TVR op zich zou nemen.

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    21 oktober 2006 om 01:56

    Klopt: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/20/dossier-tvr-de-ontknoping

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North