• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Weer Gespot, meer gespot

Auteur: sacha, gepost 18 oktober 2006 om 13:15 – 53 Reacties

Gespot!

Er is genoeg te spotten in Amsterdam, dat laat Jim Appelmelk A.K.A. Appeltje ons graag zien. Als intermezzo van zijn Benzyclopedie serie weer even een setje ‘gewone’ supercars en klassiekers in hun natuurlijke habitat: De Amsterdamse straten.

Verlanglijstjes kunnen zoals gewoonlijk opgemaakt worden in de comments, wij sturen ze wel door naar Sinterklaas.

Lamborghini Murciélago

De Murci wordt in Amsterdam al bijna gewoon, de afgelopen maand heb ik er twee gezien voor het Amstel hotel, op precies dezelfde parkeerplaats zelfs! Maar de ene was geel, en de andere zwart, dus kunnen het moeilijk dezelfde zijn. Aangezien ik geel een iets aantrekkelijkere kleur vind voor deze elegante ufo, komt de zwarte een andere keer maar langs. Zoals wel vaker wanneer er een buitengewoon indrukwekkend voertuig is gesignaleerd, heb ik de telefoonboom in werking gesteld om mijn collegae in te lichten, zij hebben mij immers getipt over de twee weken geleden besproken Noble. Zoals ik al zei wordt deze auto al bijna een gewoonte, het is de vijfde die ik hier in Amsterdam zie. Inmiddels is de auto opgevolgd door de nog wat extremere LP640, 640pk dus!

Lamborghini Murciélago - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto © Jim Appelmelk

Maserati Mexico

Een auto die echter nimmer omringd zal worden door een enorme groep joelende toeschouwers is deze Maserati. Het is nou eenmaal geen erg opvallende klassieker, maar aan mijn ogen ontgaat natuurlijk geen enkele exotic. Helaas meneer de Maserati-eigenaar, u bent toch nog gespot. De voorgangers van deze auto,- de Sebring I en II-, zijn al eerder langs geweest, er zijn dan ook overeenkomsten te herkennen. Er kwam wel een nieuw setje paarden voorin te liggen, er was keuze uit een 4,1 liter met 260pk en een 4,7 liter met 300pk, maar volgens de RDW ligt er een blok in van 0 cm³. En toch kon hij wegrijden, want hij staat er al lang niet meer.

Maserati Mexico - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Mexico - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Mexico - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Mexico - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Mexico - Foto © Jim Appelmelk

Jaguar XJ6 C

Op basis van de Jaguar XJ6 en XJ12 Series II verscheen een ietwat merkwaardig vormgegeven coupé uit. Er werd een stuk tussen uit gehakt, er verdween een deur, en er kwam een vinyl dak op. Dat laatste, daar moet je maar van houden. Ik vind het wel een leuke creatie geworden, maar de sedan ziet er toch echt beter uit. In de XJ6 ligt een 4,2 in-lijntje, de 3,4 kwam er niet in (en de 2,8 ook niet, een waardeloze motor). In de XJ12 ligt een 5,3 liter blok dat ook nog in de XJS V12 gebruikt is, die leverde aanzienlijk veel meer vermogen. 171pk voor de 6-in-lijn versus 287pk voor de V12! De prijs van de XJ12 C was waarschijnlijk heel veel hoger dan die van de XJ6 C, want er werden er maar 1.855 van gemaakt, tegen 6.487 van de 6 cilinder. XJ6 C en XJ12 C zijn overigens namen die in de VS werden gevoerd, in Europa geleverde exemplaren heetten de respectievelijk XJ4,2 C en XJ5,3 C. Nu nog niet veel waard, later wordt de auto veel duurder.

Jaguar XJ6 C - Foto © Jim Appelmelk
Jaguar XJ6 C - Foto © Jim Appelmelk
Jaguar XJ6 C - Foto © Jim Appelmelk

Mercedes 220S Cabriolet

Op basis van de redelijk goed lopende 220S kwam in 1956 een cabrio op de markt. Er was ook een SE, die had benzine-inspuiting. Van de cabrio’s zijn er destijds veel minder verkocht, dus zijn ze nu ongeveer drie keer zo veel waard als de sedans. Er ligt een 6 cilinder van 2,2 liter voor in die 100pk levert, voor 1956 is dat best een hoog specifiek vermogen. Ook toen al liep men in Duitsland voor met techniek. Het waren heel stevige auto’s die ook nog fijn reden, dat is dus altijd zo geweest. Net als de luxe uitrusting, want er was veel leer en hout te vinden in het interieur.

Mercedes 220S Cabriolet - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes 220S Cabriolet - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes 220S Cabriolet - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes 220S Cabriolet - Foto © Jim Appelmelk

Dodge Charger SRT-8

Amerikanen zijn sowieso al best bijzondere verschijningen op de Nederlandse weg, en als je dan ook nog een über-uitvoering tegen komt is dat helemaal zeldzaam! Dit is zelfs de enige in Nederland die op Autogespot te vinden is, en daar ben ik best trots op. Wie goed zoekt moet hem ergens tegen komen, want er zit aan Nederlandse plaat op. Voorin ligt natuurlijk een V8, volgens de officiële terminologie is het nèt een Big Block. Zo noem je namelijk een motor met een inhoud van meer dan 5,9 liter, hier ligt een 6,1 liter motor in van 425pk! Met je E55 AMG rijd je die er natuurlijk gemakkelijk uit, en een Cayenne Turbo met 450pk is hier een zaak van alle dag. Maar niet alles draait om snelheid, ik durf te wedden dat deze betere sounds heeft dan de twee Duitsers. En daarnaast zit er niets zo’n zielig begrenzertje op, hij stoomt gewoon door tot 165 miles per hour (265,5km/u). En je hebt natuurlijk iets echt bijzonders (voor Nederlandse begrippen).

Dodge Charger SRT-8 - Foto © Jim Appelmelk
Dodge Charger SRT-8 - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Continental GT Mulliner

Bentley blijft altijd bezig met het uitbrengen van speciale uitvoeringen. Ik tel bijvoorbeeld al 13 verschillende Arnages en op basis van de Continental R zijn ook al zo’n tien verschillende modellen uitgekomen. Het was dus een kwestie van wachten op een “bijzonder” type Continental GT. Echt bijzonder is het namelijk niet, want het zijn maar wat kleine details die men heeft veranderd. Er liggen nu 20 inch velgen onder, hij heeft geperforeerde pedalen, een andere versnellingsbak, nieuwe kleurencombinaties met leer in twee kleuren, deurbekleding met een ruitvormig stiksel, een Bentley-embleem op de zetels en wat mooier hout. Zo nu en dan plakt men op de buitenkant van de auto een Mulliner badge en worden er roostertjes in de zijschermen verwerkt. Het wordt aangegeven als een pakket, en het kost in Engeland 6.000 pond meer. Maar dan heb je wel nèt iets anders dan de reeds meer dan 16.000(!) keer verkochte Conti’GT. En alsof dit niet genoeg is, is er ook nog een Continental GT Diamond series uitgebracht, in gelimiteerde oplage van 400 stuks.

Bentley Continental GT Mulliner - Foto © Jim Appelmelk

Ford Mondeo ST220

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd, maar dat hebben de meeste van jullie de vorige week ook al gemerkt. Ook de iets minder sensationele auto’s komen hier zo nu en dan aan de beurt, omdat die net zo goed iets bijzonders kunnen hebben. In deze veredelde 13-in-een-dozijn auto logt een bescheiden 3,0 liter vee-zesje dat 226pk levert, en het uiterlijk is wat verfraaid met stoere velgen, andere bumpers en natuurlijk de onmisbare ST220 logo’s. Ook staat de auto 15mm lager bij de grond, en zit er ESP in. Dat laatste is nog het grootste verschil, want het beïnvloedt de rijeigenschappen in aanzienlijke mate. Of we daar blij mee moeten zijn is nog de vraag, want je kunt veel minder ver gaan. Het bijzonderste aan deze auto is eigenlijk het feit dat je hem zo weinig ziet.

Ford Mondeo ST220 - Foto © Jim Appelmelk
Ford Mondeo ST220 - Foto © Jim Appelmelk

TVR Tuscan II

Het uiterlijk van een auto is voor mij erg belangrijk, als hij niet erg mooi is, zal ik het gauw een minder boeiende auto vinden. Duitse auto’s doen mij bijvoorbeeld niet zo heel veel omdat hun vormgeving me niet veel doet. Een uitzondering op dit verschijnsel is mijn grote waardering voor de Tuscan, een auto die ik toch moeilijk erg mooi kan vinden. Dat dit één van mijn favo auto’s is, komt omdat dit één van de puurste auto’s is, geen onzinnige systemen die alles beter denken te weten dan degene die erin rijdt, of op verkeerde momenten ingrijpen. Met een auto als deze kun je het lekker allemaal zelf uitzoeken. De auto is niets meer dan een polyester koets met motor, wielen en een aandrijflijn, en is dus ontzettend licht. De vierliter motor voorin levert 365pk en een ongelooflijk lekker geluid, genoeg om een 360je eruit te rijden. Want deze auto weegt maar 1167 kilo! Voor 100 mille rijd je er veel duurdere auto’s met gemak uit, en je hebt iets veel bijzonderders!

TVR Tuscan II - Foto © Jim Appelmelk
TVR Tuscan II - Foto © Jim Appelmelk
TVR Tuscan II - Foto © Jim Appelmelk
TVR Tuscan II - Foto © Jim Appelmelk

RS6 Sedan

De RS6 Sedan is duidelijk geen erg geliefd model, want je komt ze maar heel zelden tegen. Voor mij is dit nummer drie, en wel nummer drie met een buitenlands kenteken. Blijkbaar zijn ze vooral in Nederland heel slecht verkocht. Maar dat heb ik jullie de vorige keer waarschijnlijk al verteld, want ik heb er al eerder eentje getoond. Dat er zo weinig sedans zijn, komt volgens sommigen door het feit dat Audi bekend is geworden met shooting brakes als de RS2 en de RS4, en dus kopen mensen ook liever een RS6 als praktische gezinsauto dan als zakensedan. Het zal wel aan de bekendheid van het model liggen, want de RS4 Sedan wordt wèl redelijk goed verkocht. Die is als eerste van de drie nieuwe RS4 varianten geïntroduceerd, ook een belangrijke factor.

RS6 Sedan - Foto © Jim Appelmelk
RS6 Sedan - Foto © Jim Appelmelk
RS6 Sedan - Foto © Jim Appelmelk
RS6 Sedan - Foto © Jim Appelmelk

997 Turbo

Daar is hij dan, de nieuwe Turbo! Naar zeer oude traditie verschijnen er op basis van de 911 altijd wel weer wat leuke modellen, als eerste deze 911 Turbo op basis van de 997. En dat mocht ook wel, want de huis-tuin-en-keuken Carrera’tjes begonnen me een beetje te vervelen wanneer ik weer eens door mijn favoriete straat heen fietste. Ach, ik ben geen Porsche-mens zullen we maar zeggen. Maar een Turbo zie ik wel zitten! Ik vind het een buitengewoon goed geslaagd model, beter dan de 996 omdat hij zich in meer opzichten onderscheidt van “de massa”. Sowieso vind ik het leuk als er allerlei leuke details zijn waaraan een auto zich onderscheidt van de kleintjes. Er zitten bijvoorbeeld heel andere velgen onder, wel te voorstaan zeer stoere velgen! Er steken twee pijpen uit de achterkant die je even doen denken aan de uitlaten die de S600 onderscheidt van de andere W221 modellen, die rechthoekige dingen zijn duidelijk een trend tegenwoordig! Want ook de Phaeton W8, W12, A8 W12 kregen rechthoeken om door uit te ademen. De LED’s in de voorbumper zijn ook een leuk detail, iets dergelijks zien we tevens bij de nieuwe S6. Met 480pk kost een nul-tot-honderdje maar 3,7 seconde, en daarmee weert hij zich goed tegen de F430.

997 Turbo - Foto © Jim Appelmelk
997 Turbo - Foto © Jim Appelmelk
997 Turbo - Foto © Jim Appelmelk
997 Turbo - Foto © Jim Appelmelk
997 Turbo - Foto © Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera
  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, Gespot

Vorig bericht: « Only in London: MC12 in het wild
Volgend bericht: Mercedes S600 Guard »

Lees Interacties

Reacties

  1. DeNNi$ - JDL zegt

    18 oktober 2006 om 13:20

    amai

    Login om te reageren
  2. deora zegt

    18 oktober 2006 om 13:33

    De vader van een vriend van mij heeft ook een RS6 sedan erg mooie wagen is dat

    Login om te reageren
  3. Type-R zegt

    18 oktober 2006 om 13:43

    Turbo voor mij graag

    Login om te reageren
  4. SNDR zegt

    18 oktober 2006 om 13:43

    Leuke wagen, hoor, die Charger. Een vriend van me is voor een half jaar naar curacao geweest om stage te lopen bij een tv-station aldaar. Tijdens zijn stage heeft ie toch mooi mogen meewerken aan de reclame voor deze wagen. Lekker liggend in de bak van een dikke pick-up…

    Login om te reageren
  5. AlwinH zegt

    18 oktober 2006 om 13:51

    Ik zag dit weekend ook een zwarte Murcielago op de Overtoom.

    Maar doe mij ook die 997 Toerbo maar, in het zwart graag, heb al een zilveren :-)

    Login om te reageren
  6. Jerro zegt

    18 oktober 2006 om 14:01

    Afgelopen vakantie zag ik in een parkeergarage in Biaritz nog een 997 turbo staan, zo gaaf, dat was de eerste die ik heb gezien, en het zal ook wel een van de eerstverkochten zijn geweest, ik heb er met mn mobieltje een foto van gemaakt, maar het was in een parkeergarage dus het licht was niet al te best,.. jammer maar mooie bak, mooie spots trouwens weer appeltje

    Login om te reageren
  7. MiuRa zegt

    18 oktober 2006 om 14:08

    5 murcielagos :| lucky bitch :p

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 14:09

    Murci en Turbo voor mij graag! En doe de rest ook maar een! :)

    Login om te reageren
  9. JANUS zegt

    18 oktober 2006 om 14:14

    Kijk, ….. en deze Mercedes (220S Cabrio) vind ik dan wel weer de moeite waard !

    Login om te reageren
  10. tompi zegt

    18 oktober 2006 om 14:42

    doe mij die charger maar hoor
    BURNOUTS !!!

    Login om te reageren
  11. J_C zegt

    18 oktober 2006 om 14:43

    Ik was begin dit jaar in drenthe.
    Ik heb 3 audi rs6-en gezien. in 3 dagen tijd!

    1 was een sedan blauwzwart met hollands kenteken.
    2 was een stationwagon groen ook hollands kenteken.
    3 was een stationwagon met hollands kenteken en hij was erg speciaal.
    hij had donkergrijse metalen spaaksvelgen. verlaagd. was grijszilver. erg stoer.

    Login om te reageren
  12. Pieliej zegt

    18 oktober 2006 om 14:50

    @ Jerro
    Ik heb er vrijdag nog eentje gezien, in Hengelo, bij de miljonairsfair, waar ook o.a. een Vanquish S, DB9 Volante, 550 Maranello, en 3 Wiesmanns stonden!

    Login om te reageren
  13. Murcielago zegt

    18 oktober 2006 om 14:52

    Murcie graag :)
    Maar RS6 sedan is ook zo vet, de nieuwe Porsche Turbo trouwens ook

    Login om te reageren
  14. richard zegt

    18 oktober 2006 om 14:57

    doe mij die murcielago maar (H)

    Login om te reageren
  15. Richard zegt

    18 oktober 2006 om 15:10

    ESP op de Mondeo ST220 die de rij-eigenschappen negatief beinvloed? Kan de schrijver van het stukje daar wat meer over vertellen? Heb namelijk wel interesse in zo’n wagen. Kan die ESP niet gewoon uit?

    Login om te reageren
  16. henk zegt

    18 oktober 2006 om 15:23

    haal die frod mondeo er AUB snel uit!!!!!!

    Login om te reageren
  17. JLJ zegt

    18 oktober 2006 om 15:37

    @Richard
    En of die uitkan! De ST220 is een van de best sturende sedans die ik ooit gereden heb; Alleen al daarvoor mag ie erbij staan.

    Login om te reageren
  18. Ramon zegt

    18 oktober 2006 om 15:42

    RDW zegt over die mercedes:

    Merk: MERCEDES-BENZ
    Handelsnaam: 220 AC
    Vervaldatum APK: 6 augustus 2004

    Login om te reageren
  19. T zegt

    18 oktober 2006 om 15:44

    In Oisterwijk zie ik ook regelmatig dure auto’s staan. Afgelopen zomer in Oisterwijk gespot:
    – Mercedes SLR
    – AM DB9,
    – AM Vanquish
    – AM V8
    – Hele grote vierkante Bentley
    – Een aantal Porshes

    Login om te reageren
  20. Oul@ zegt

    18 oktober 2006 om 15:50

    Kijk ik uit het raam, zie ik ineens een Murci en een Turbo voor de deur staan met een strik. Zegt die gast van de trailer dat ik deze heb gekregen van ene Rick Dos. Nou gozer, je wordt bedankt. Ik was al dan meer dan tevreden geweest met de ST220.
    Heeft de rest van de autobloggers de auto’s al ontvangen? ;)

    Login om te reageren
  21. Bas zegt

    18 oktober 2006 om 15:53

    heel ziek allemaal! keep up the good work!

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 15:58

    @Oul@
    Ajb kerel! Het is je van harte gegunt. Ik dacht laat ik eens gul zijn! ik bedoel als ze dan toch gratis worden weggegeven……….ze worden toch wel gratis weggegeven?……..

    Login om te reageren
  23. johan zegt

    18 oktober 2006 om 16:03

    cker mooie foto’s weer;)

    laatst zag ik ook een rs6 rijden….hele mooie auto=D

    Login om te reageren
  24. Oul@ zegt

    18 oktober 2006 om 16:07

    @Rick Dos
    Nou……..eerlijk gezegd is die gast alweer weg MET de auto’s!!!!
    Ik moest van die Min. Zalm belasting betalen omdat de giften een beetje buitensporig hoog waren. Tjahh.. we leven in Nederland.

    We kunnen wel een girorekening (555) openen voor het rampenfonds (want een ramp is het) ten name van Rick Dos en Oul@, met een zielig liedje van marco Borsato, kijken we beiden zielig in de lens van de camera en verzoeken we wat geld om deze auto’s alsnog te kunnen kopen. Daar wordt toch geen belasting over betaalt. Is een goed doel lijkt me.

    Login om te reageren
  25. Shrike zegt

    18 oktober 2006 om 16:11

    Hebben ze in Belgie ook zo’n RDW website?

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 16:17

    @Oul@
    LOL! :)
    Ik dach het wel!……ik denk dat die kindertjes in Afrika er wel begrip voor zullen hebben. Dat ze dit jaar ff wat minder krijgen…..denk je ook niet?!…..anders zijn het gewoon egoïsten! Vind je ook niet? ;)

    Login om te reageren
  27. Herbie zegt

    18 oktober 2006 om 16:20

    de lambo om mee te stoefen en de charger om gas mee te geven

    Login om te reageren
  28. Heinrich zegt

    18 oktober 2006 om 16:20

    TVR Tuscan is inderdaad erg mooi en puur. Precies deze auto was vorig jaar ook te zien op het Concours d’Elegance bij Paleis het Loo in Apeldoorn. Zie hier het bewijs. Daar was overigens ook een Maserati Mexico te zien, maar niet de hier getoonde.

    Login om te reageren
  29. JANUS zegt

    18 oktober 2006 om 16:32

    @Oul@.
    Leven in Nederland geeft ons juist prachtige mogelijkheden. Als er nog geen kenteken op zat dan stop je die lekkere wagens gewoon in een zee container. Container verscheep je naar het Nederlandse deel van St Maarten (status aparte) Is buiten de EG en dus geen BPM enzo. Op St Maarten rijd je de auto’s naar het Franse deel. (Tussen Nederlandse en Franse deel bestaat geen douane.) En whoeps, je auto’s staan in de EG. Daar laat je ze 6 maanden op jouw naam geregistreerd in een garage box staan en als ik het goed heb mag je dan zonder BTW of BPM te betalen de auto weer in voeren in Nederland. Op deze manier heb ik al meer dan eens een Ferrari verscheept. (Helaas niet voor mijzelf !)

    Login om te reageren
  30. Appeltje zegt

    18 oktober 2006 om 17:21

    @ Heinrich grappig dat je dat nog wist van die Tuscan. Ik was er zelf ook toen, maar deze was ik weer vergeten. Volgens mij is het een promo exemplaar dat heel Nederland afreist, een jaar geleden zag ik hem in de P.C. Hooftstraat in verband met een “Supercarparade”, er was een soort mode-event en daarbij hoorde ook een soort parade met wat leuke auto’s (heb er nog een filmpje van), maar het stelde ook weer niet zo veel voor.

    Login om te reageren
  31. Stefan zegt

    18 oktober 2006 om 17:23

    turbo of audi aub

    mooie spots weer hoor ;)

    Login om te reageren
  32. Oul@ zegt

    18 oktober 2006 om 17:50

    @Rick Dos

    Ik vind dat je gelijk hebt. Verleden jaar hebben ze al zoveel rampen gehad, hadden ze maar moeten sparen voor dit jaar.
    2006 is ons jaar!!!!!

    @Janus;
    Kijk, mensen als jij heb ik nodig in m`n leven. Ik denk dat Rick en ik maar met je moeten praten. Ik denk ook niet dat Rick er moeite mee heeft om jou 2 auto’s te schenken.
    Het enige probleem van die eilandjes is…. als je een beetje gas geeft race je er vanaf. Ze zijn te klein!

    Login om te reageren
  33. slk55 amg zegt

    18 oktober 2006 om 17:53

    mooie reportage weer.

    maar, ik kan niet kiezen…. die murci, de bentley of toch maar de porsche?
    Ik weet ook nog wel een leuke plek ok auto’s te ‘spotten’, kom eens een keertje bij mij langs in Bosch en Duin, daar rijd heel wat moois rond. De koffie staat klaar ;)

    Login om te reageren
  34. Yannick zegt

    18 oktober 2006 om 18:09

    vandaag ff langs brasschaat gereden voort werk

    Bentley Arnage red label
    Bentley Continental GT
    2 x Porsche Cayenne S
    1 x Porsche Cayenne Turbo
    VW Touareg V10 TDI
    Rolls Royce Phantom
    Mercedes S600 (nieuw model)
    Mercedes E55 AMG
    Aston Martin V8 Vantage

    en nog iets ma weet ni meer wat.

    Login om te reageren
  35. 911 zegt

    18 oktober 2006 om 18:16

    leuk man!! maar doe mij maar een 997 turbo

    goede reportage

    Login om te reageren
  36. richard zegt

    18 oktober 2006 om 18:19

    hey slk55 ik woon in huisterheide op het woonwagenkamp kenje dat ?? dat is heel dicht bij jou

    Login om te reageren
  37. slk55 amg zegt

    18 oktober 2006 om 18:20

    de cyenne S en de touareg V10 had je van mij wel weg kunnen laten, die zie ik bij ons op elke hoek van de straat staan….

    Login om te reageren
  38. slk55 amg zegt

    18 oktober 2006 om 18:21

    @ richard

    ja, ik ken Huisterheide wel, en dat woonwagen kamp kom ik altijd langs als ik ga fitnessen.

    Login om te reageren
  39. Murcielago zegt

    18 oktober 2006 om 18:43

    Weet er idd iemand of er zo’n RDW site bestaat in België?

    Login om te reageren
  40. luc zegt

    18 oktober 2006 om 18:48

    neej volgens mij niet en anders moet je het maar eens opzoeken via http://www.google.be

    Login om te reageren
  41. Sander zegt

    18 oktober 2006 om 19:44

    Vandaag kwam er een Touareg W12 in het zwart langs blazen… even later stond ie op een parkeerplaats.. toch nog maar even een foto’tje van gemaakt… Egt bruut ding.. Zie je niet vaak:)

    Login om te reageren
  42. Bram zegt

    18 oktober 2006 om 20:20

    de murciélago is een persoonlijke favoriet, de voorkant, de achterkant, de zijkant, de bovenkant, en vast ook de onderkant, het kan mij alles zeer bekoren. Een bijzonder simpel maar krachtig vormgegeven sportwagen.
    Leuk wat je zegt over de 997 turbo appeltje, ik ben het helemaal met je eens, sommige mensen vinden het er maar uitzien als een standaard 911, maar daar ben ik ’t absoluut niet mee eens. De opeenhoping van dikke details zorgt ervoor dat hij er echt als een supersportwagen uitziet! Knap gedaan van Porsche.
    En knap gedaan van appeltje :) Weer een paar erg mooie foto’s (ook de maserati mag er zijn).

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    18 oktober 2006 om 20:48

    Ik denk dat je ook eens Den Haag moet komen kijken. Ik zie net een F430, een Infinity FX35 en een touareq W12. Eergister heb ik een Murci gezien, heb nu al 2x een continental flying spur gezien, AM V8 etc etc. Ik denk wel dat je een beetje moet cruisen door de straten maar dan vind je ook wel wat……..

    Login om te reageren
  44. SuperShallow zegt

    18 oktober 2006 om 21:41

    Even los van alle commentaar op de getoonde auto’s: Het is weer een knap stukje werk, Jim! Goede foto’s, heldere informatie en ook vaak een knappe vergelijking waardoor nét even duidelijk wordt gemaakt wat er nou zo bijzonder is aan een specifiek model. Erg goede content, en iedere keer weer een groot plezier om te lezen. Thanks a lot, kudos and all that shit! Je reportages zijn van een uitzonderlijk (breed en diep) niveau. Keep up the good work!

    Login om te reageren
  45. Maarten zegt

    18 oktober 2006 om 23:04

    Wat een vette foto’s van die Murciélago, de perfecte kleur in het perfecte contrast. Ik baal nog steeds als een stekker dat ik hem gemist heb :P

    Login om te reageren
  46. Pieter-Jan zegt

    19 oktober 2006 om 04:23

    De RS6 sedan diende vooral voor de Amerikaanse markt. In Europa is bescheidenheid een teken van macht. Hitler droeg bijvoorbeeld gewone kleren tussen al zijn generalen om te tonen dat hij zo machtig is, dat hij geen constuumpje moest dragen om het te bewijzen. En dat is de RS6 Avant.
    Een wagen voor de rijkaard die niets te bewijzen heeft.

    In Amerika draai het allemaal meer om het uitzicht der dingen, dan de waarde der dingen, en zal de gemiddelde consument de bescheidenheid van een RS6 Avant niet apprecieren. Een stationwagen is te praktisch om decadentie uit te stralen.

    In Amerika was enkel de Sedan versie beschikbaar, en idem dito voor de nieuwste RS4.

    Login om te reageren
  47. Appeltje zegt

    19 oktober 2006 om 21:51

    Bedankt voor al jullie leuke reacties! Ik werk er steeds met plezier aan!

    @Rick Dos Den Haag is inderdaad ook een goede plaats! Ik was er een keer met school in verband met die regerinstroep, en toen zagen we een Vanquish. Maarja, die had ik toch in Amsterdam al gezien :P. Daarnaast het je nog Hotel Des Indes, waar onder andere een 575 Superamerica en een Bugatti EB110(!!!) zijn gespot!

    Login om te reageren
  48. Hans zegt

    19 oktober 2006 om 23:33

    Die Jaguar heb ik zien rijden bij Waterlooplein, dat is een v12, en niet een 6 cylinder.. :)

    Login om te reageren
  49. martin zegt

    20 oktober 2006 om 12:48

    Ik zal ook eens wat vaker een fotocamera meenemen.
    Ons kantoor is vlakbij Hessing in Utrecht.

    Iedere dag registreer ik gemiddeld:

    3 lambo’s
    2 ferarri’s
    4 Bentleys
    1 rolls
    (unieke modellen, want ze komen bijna altijd vaker voorbij)
    verders komen toekomstige klanten hier aanrijden in donkervoorts, ferarri’s, enz. enz.
    Tevens was hier de introductie van de Veyron. reed 2 dagen af en aan, en deed 0-200sprintjes hier op het industrieterrein.
    Tevens zelf ook nog even in de veyron gezeten!!

    Login om te reageren
  50. Leon zegt

    21 oktober 2006 om 23:34

    Die RS6 Sedan is zó vet! :D

    Login om te reageren
  51. Robin zegt

    22 oktober 2006 om 14:25

    De Mondeo st220 wordt in London door de politie bereden zoals onlangs daar gespot mooie degelijke auto alleen zelfs een speciale versie waarvan er maar 100 worden uitgebracht zou voor mij de continental GT niet meer speciaal maken, zoals een vriend het al zei het is de rijkeluis golf geworden.

    Login om te reageren
  52. Gert-Jan de Man zegt

    25 oktober 2006 om 13:24

    Die dodge charger heb ik 3 maanden geleden al een keer gezien. En op de foto gezet, foto is alleen een beetje slechte kwalitiet.
    Bovendien wist ik eigenlijk ook niet wat voor auto het was.
    Nu wel!!

    Login om te reageren
  53. Tony van Royen zegt

    17 augustus 2007 om 05:11

    DE Jaguar XJ 4.2 Coupé blijkt toch wel een stuk beter in de markt te liggen dan de vierdeurs.Het beperkte aantal zal daar wel voor iets tussen zitten.Maar de Coupé ziet er een stuk leuker uit dan de vierdeurs.Het feit dat de vensters bvb volledig (electrisch) kunnen verdwijnen geeft (bijna) het cabrio gevoel.Waar de vierdeurs een log ogende berline is,is de Coupé een slanke en sportieve verschijning.Dat in British Racing Green,een droomwagen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North