• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]

Auteur: Wouter, gepost 23 maart 2010 om 11:51 – 76 Reacties

Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]Afbeelding Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics]

Mercedes SLS AMG GT3
Beetje streetracen is naturlich niet voldoende voor de mannen van AMG. Dus komt er een GT3 versie van de nu al legendarische SLS.

Officieel wil Mercedes de SLS AMG GT3 pas onthullen op de autoshow van New York begin april, echter de foto’s vonden hun weg al weer naar het grote boze internet. De exacte specificaties zijn nog niet bekend, maar in ieder geval krijgt de 6,2 liter grote V8 een krachtkuur. Standaard levert het blok 571 pk en naar verwachting krijgt de race versie minimaal 600 pk, maar het vermogen van de GT3 zal afhankelijk zijn van wat de FIA toestaat. Een echte vleugel in plaats van die “lullige” vleugeldeuren zorgt voor meer downforce.

Het interieur is uiteraard ontdaan van alle luxe zoals airco, navigatie en bekleding. Totaal verwacht AMG een vrij forse gewichtsreductie van 300 kg te kunnen realiseren.

Met dank aan Jeroen en David voor de tips!

Ook interessant!

  • Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3
    Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, GT3, Mercedes, Racing, SLS

Vorig bericht: « Subaru Impreza WRX 2011
Volgend bericht: Vuilniszakkengrijs op je Alfa Romeo 8C Spider »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rivanov zegt

    23 maart 2010 om 11:52

    Wauw!

    Login om te reageren
  2. Sjaak zegt

    23 maart 2010 om 11:52

    Ziet er zeer fijn uit, alleen dat stuurtje weghalen!

    Login om te reageren
  3. HDM zegt

    23 maart 2010 om 11:53

    Ow, ik heb em net ook naar jullie gestuurd…

    Ik snap het deel niet met ”ipv lullige vleugeldeuren”. Sinds wanneer zorgen vleugeldeuren voor downforce xD

    Zou dit die Black Series zijn waar ze het al eerder over hadden? Hij’s wel bruut zeg…

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    23 maart 2010 om 11:54

    Ik ben niet snel onder de indruk van een raceauto, meestal doet het me niets, maar dit is wel erg indrukwekkend. Bijna mooi… En dat komt niet vaak voor bij een puur functionele racewagen.

    Login om te reageren
  5. M-lover zegt

    23 maart 2010 om 11:54

    zoon mooi ding, en dan zagen ze gewoon een stuk uit het stuur :S

    Login om te reageren
  6. Deep zegt

    23 maart 2010 om 11:55

    Wat een topkar! Zeldzaam.

    Login om te reageren
  7. Ferox zegt

    23 maart 2010 om 11:55

    Graag getipt hoor! =)

    Login om te reageren
  8. Bo1972 zegt

    23 maart 2010 om 12:00

    behalve dan die spuug lelijke Sjonnie spoiler……

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      23 maart 2010 om 12:03

      @Bo1972:
      Je kan hem er ook afghalen alleen zal je jezelf wel tevreden moeten stellen met een plekje achter aan op de grid…

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        23 maart 2010 om 21:50

        @Merry: je kan ook een grote zak aardappelen achterin leggen…

        Login om te reageren
  9. MrSnuffel zegt

    23 maart 2010 om 12:02

    PORNOOOOOOOOO!

    Login om te reageren
  10. Mr. V8 zegt

    23 maart 2010 om 12:04

    Leuk dat mn post erop staat! :)

    Login om te reageren
  11. Kevski-Style zegt

    23 maart 2010 om 12:04

    Ik gok erop dat deze versie een kleinere motor gaat herbergen (5.5 waarschijnlijk) Minder vermogen krijgt dan de straatversies (+/- 500). Ik verwacht namelijk dat het GT3 regelement niet meer toelaat….

    Login om te reageren
  12. TKoote zegt

    23 maart 2010 om 12:07

    kunnen ze niet beter eerst alle “gewone” sls-en afbouwen en aan klanten uitleveren… die moeten nu bijna een jaar wachten

    Login om te reageren
  13. savipe zegt

    23 maart 2010 om 12:10

    Subliem!

    Login om te reageren
  14. spykerboy zegt

    23 maart 2010 om 12:22

    wouw hij word er aleen beter op, nu komt die lelijke achterkant er niet meer zo eerg uit, nu is het gewoon dikke spoiler, dit is al stukken beter ze beginnen het te snappen :)

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    23 maart 2010 om 12:22

    Spoiler overdreven. Vleugeldeuren = zelfde probleem als de Murc.-deuren. Als de wagen op z’n dak ligt kan de piloot er niet uit???? Als Marshall is dit probleem als eens op tafel gelegt toen de Diablo-serie uit kwam. Dan de Murc.-GT1 en nu deze SLS. Hoop voor de veiligheid van de piloten dat de wagen, samen met de Murc, wordt afgekeurt door de FIA!!

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      23 maart 2010 om 12:31

      @Eric: Spoiler overdreven? Dude….

      En als je er als coureur niet in wil rijden stap je gewoon niet in…

      Login om te reageren
  16. MDA zegt

    23 maart 2010 om 12:24

    Wat is de GT3 toch een gave classe. Met die dikke spoilers en uitgekleedde straatracers. De Audi R8 GT3 is ook al zo’n beest, en nu deze. Heeeeerlijk!

    Login om te reageren
  17. BJ zegt

    23 maart 2010 om 12:32

    Trouwens, wat een fantastische kanon is dit ook weer. Agree met MDA, geweldige race klasse!

    Login om te reageren
  18. Mr. V8 zegt

    23 maart 2010 om 12:33

    Maaar, word deze streetlegal? Of is dit puur voor op het circuit? Dat was mij niet echt helemaal duidelijk…

    Login om te reageren
  19. Edge zegt

    23 maart 2010 om 13:03

    Wauw, zéér mooi. Let trouwens ook op de nogal vreemde positie van de uitlaten.

    Login om te reageren
  20. Moritzh zegt

    23 maart 2010 om 13:11

    @Edge
    Waar zitten ze volgens jou? Volgens mij zijn ze verwerkt in de diffuser en dus niet zichtbaar (of in ieder geval niet op bovenstaande foto’s).

    Login om te reageren
  21. Mineraal zegt

    23 maart 2010 om 13:11

    @ Mr. V8: Joepie, je post staat online! Ga je nu terug met je blokken spelen?

    Login om te reageren
  22. jack_abarth zegt

    23 maart 2010 om 13:16

    Hadden ze het dashboard niet compacter kunne houden, door bijvoorbeeld alleen de klokkenwinkel erin te plaatsen. En dus niet het volledige dashboard afdichten met kunststof plaatjes. Of is dit tegen het regelement?

    Login om te reageren
  23. Mr. V8 zegt

    23 maart 2010 om 13:19

    @ Mineraal: Man man man, wat ben jij negatief zeg! Zak hooi.

    Login om te reageren
  24. jamesBROWN zegt

    23 maart 2010 om 13:20

    @Mr. V8: Uuuuh, was ook best een domme vraag hoor :)

    Login om te reageren
  25. Mr. V8 zegt

    23 maart 2010 om 13:26

    @ jamesBROWN: dit is het originele bericht http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/6353682/__Uitgelekt__Mercedes_SLS_GT3__.html?p=9,1 In dit bericht komt het op mij over alsof hij streetlegal word, vandaar mijn vraag.

    Login om te reageren
  26. Sciurida zegt

    23 maart 2010 om 13:29

    @ Erik, dit probleem deed zich bij de ‘orginele’ Benz al voor (de Gulwing geloof ik), en daar loste ze het op door piepklein springladingen bij de scharnieren, dat is een vrij eenvoudig systeem dat alleen wordt geactiveerd als de auto op de kop ligt, dus ik vermoed dat ze weer zoiets doen

    Login om te reageren
  27. Enzo R zegt

    23 maart 2010 om 13:31

    Killerbee!

    Login om te reageren
  28. Timmie zegt

    23 maart 2010 om 13:34

    Die grote achtervleugel staat als een tang op een varken…

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      23 maart 2010 om 13:37

      @Timmie:
      Ja ga jij lekker GT3 racen zonder achtervleugel…

      Login om te reageren
  29. Die-Bolle14 zegt

    23 maart 2010 om 13:36

    Dit is bij far een van de mooiste raceauto’s. En nu dan ook nog even een straatversie en iedereen is blij

    Login om te reageren
  30. jee-oekeloeres zegt

    23 maart 2010 om 13:43

    als een lul op een drumstel

    Login om te reageren
  31. jee-oekeloeres zegt

    23 maart 2010 om 13:43

    als kut op dirk

    Login om te reageren
  32. R1k zegt

    23 maart 2010 om 14:20

    Iedereen vind het nu mooi terwijl het normaal de auto “verpauperd”? Ik vind het er wel oké uitzien, de achterspoiler is alleen een beetje teveel van het goede.

    Login om te reageren
  33. Kaje zegt

    23 maart 2010 om 14:22

    @Moritzh De pijpen zitten in de c-stijlen. Ik zag het ook pas na 3 minuten hoor ;) Wat een porno wagen,ik zeg een paar aanpassingen en breng de Benzen terug op Le Mans!!

    Login om te reageren
    • asu zegt

      23 maart 2010 om 14:31

      @Kaje: Dat zijn de vulgaten voor de brandstof… De uitlaten zitten waarschijnlijk weggewerkt in de diffusor o.i.d.

      Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      23 maart 2010 om 15:18

      @Kaje: Dat is om te tanken, uitlaten zitten netjes weggewerkt in de diffuser die alleen zichtbaar zullen zijn als ze in het donker rijden na uurtje ofzo.

      Login om te reageren
  34. asu zegt

    23 maart 2010 om 14:33

    Trouwens, wat een heeeeeerlijke auto!! doemijdiema!

    Login om te reageren
  35. ErikkNL zegt

    23 maart 2010 om 14:57

    Vette bak. Waarom komt dat soort kampioenschappen niet gewoon naar Zandvoort dat zou echt super zijn door de afwezigheid van A1GP. We hebben nu weer de masters terug, maar zo’n klasse erbij zou ook wel volle duinen trekken denk ik

    Login om te reageren
  36. porsche911turbo2 zegt

    23 maart 2010 om 15:00

    lekkerrrr!

    Login om te reageren
  37. Jipp zegt

    23 maart 2010 om 15:07

    ze gaan dit ding dus laten vliegen anders plaatsen ze er geen vleugel op…!

    Login om te reageren
  38. The_12oach zegt

    23 maart 2010 om 15:12

    Heerlijk die spoiler, function over form.

    Ik hoop dat de auto goed gaat presteren want zo vind ik hem er wel uitzien, vind alleen de velgen te klein maar dat is niet nodig daaro.

    Login om te reageren
  39. Geert Schoots zegt

    23 maart 2010 om 15:21

    Ik zeg maar één ding;
    wow!

    En verplicht met de deuren open rijden, gewoon omdat het moet…

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    23 maart 2010 om 15:33

    Als je zo’n spoiler nodig hebt is er serieus iets mis met je aerodynamica.

    Login om te reageren
  41. bartje zegt

    23 maart 2010 om 15:44

    …”nu al legendarische SLS”…

    Sorry, maar dat vind ik persoonlijk een beetje teveel eer… en zeker veel te vroeg

    Login om te reageren
    • wapz zegt

      23 maart 2010 om 16:13

      @bartje en @wouter
      Inderdaad, wat een onzin. De nieuwe SLS is een flop in mijn ogen. De 458 Italia is volgens de meeste journalisten en op papier een betere auto. Lichter en sneller met minder vermogen en naar mijn mening een stuk mooier. En om het helemaal af te maken komt McLaren binnenkort met een auto die al helemaal korte metten gaat maken met de Mercedes (en waarschijnlijk de 458)!

      Maargoed, we begrijpen dat je er alsnog mee wilt rijden, Wouter. En dat je daarvoor afhankelijk bent van de goden bij Mercedes. En dat je daarom even moet slijmen.

      Je integriteit als journalist wordt er alleen niet beter op.

      Login om te reageren
  42. Canguro zegt

    23 maart 2010 om 15:56

    Zet de deuren open en hij stijgt op..

    Login om te reageren
  43. muazam zegt

    23 maart 2010 om 15:57

    ok het is een mooie auto maar legendaris is het nu niet hoor

    Login om te reageren
  44. wapz zegt

    23 maart 2010 om 16:19

    Vraag voor de techneuten en historici, wat was ook alweer de reden van de vleugeldeuren op de originele SLR? Was dat niet een heel lullige technische reden?

    En als we dan toch bezig zijn, helpen vleugeldeuren aan de integriteit of effectiviteit van een sportwagen in vergelijking met normale deuren?

    Volgensmij beweegt het alleen maar meer gewicht naar een hoger zwaartepunt van de auto zonder dat het daadwerkelijk het chassis versterkt.

    Login om te reageren
    • MartijnV zegt

      24 maart 2010 om 17:07

      @wapz:
      De oude gullwing had vleugeldeuren. omdat ze niet uitkwamen met het buisenframe waar de wagen om was gebouwt.

      Login om te reageren
  45. nickdenbakker zegt

    23 maart 2010 om 16:34

    jeez! nog meer vleugels

    Login om te reageren
  46. Jan1666 zegt

    23 maart 2010 om 16:34

    zorgt die parachute op de kont voor downforce? jezusmina zeg! daar kan een klein afrikaans land op wonen!

    Login om te reageren
  47. Alfaxa zegt

    23 maart 2010 om 16:55

    Ziet er wel goed uit, maar de nieuwe BMW Z4 GT3 vind ik er nog steeds beter uit zien.

    Login om te reageren
  48. TwingoRS-133 zegt

    23 maart 2010 om 17:04

    oellalalala, dat is een beauty. nee, deze is echt te gek. 600pk minimaal daarmee komt hij direct in de bovenste regionen in het gt3 kampioenschap. Good job Mercedes, keep going lik this!

    Login om te reageren
  49. gerrit zegt

    23 maart 2010 om 17:24

    nah niet eens gt2

    Login om te reageren
  50. PeterV zegt

    23 maart 2010 om 17:30

    Zeer mooi, en bruut.

    Login om te reageren
  51. pipo zegt

    23 maart 2010 om 17:39

    ik ken iemand die de normale sls amg heeft besteld maar dit is de kwijl versie XD

    Login om te reageren
  52. hotseflotse zegt

    23 maart 2010 om 17:51

    moet die gaan vliege ofzo?

    Login om te reageren
  53. Cardesigner zegt

    23 maart 2010 om 18:00

    Zou het stoer vinden als deze ook verkocht wordt aan particulieren

    Login om te reageren
  54. q-oekje zegt

    23 maart 2010 om 18:07

    @autoblog.nl even updaten hij is al onthuld in mexico

    Login om te reageren
  55. sir_smokalot zegt

    23 maart 2010 om 19:34

    Denk je niet dat AMG hier de nieuwe 5.5 V8 twin-turbo inlepelt ipv het 6.2-blok?

    Login om te reageren
  56. Patrick zegt

    23 maart 2010 om 19:49

    Deze SLS ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  57. Cantago zegt

    23 maart 2010 om 19:57

    De vleugeldeuren en de ster in de grill weghalen scheelt waarschijnlijk ook veel gewicht, haha;)

    Login om te reageren
  58. AMG Powerrr zegt

    23 maart 2010 om 20:03

    Geil geil geil! Nu al de dikste GT3 auto die er is! En iedereen ziet toch dat de uitlaten boven de diffusor zitten :?

    Login om te reageren
  59. geertje zegt

    23 maart 2010 om 20:55

    wat een spuglelijk ding en dan die veel te groteachtervleugel. het lijkt wel een vliegtuig

    Login om te reageren
  60. q-oekje zegt

    23 maart 2010 om 21:01

    foto:onthulling

    Login om te reageren
  61. Hupke zegt

    23 maart 2010 om 22:13

    Eat this audi R8 GT3, hier word men hartje warm van.

    Mooi en functioneel, ik vraag me af of hij ook snel is maar bij daimler zal dat de vraag wel niet zijn.

    Login om te reageren
  62. Maassen zegt

    23 maart 2010 om 23:06

    voor-aanzicht is geweldig

    Login om te reageren
  63. PeugeotGTI zegt

    24 maart 2010 om 12:36

    Nice
    Dat zal er leuk uitzien op Le Mans!

    Login om te reageren
  64. Tonnie zegt

    24 maart 2010 om 14:28

    Geniaal lekker :D

    Login om te reageren
  65. blag zegt

    24 maart 2010 om 16:01

    nog maar goed dat die auto een zeer lange neus heeft want anders stond ie, dank zij die enorme spoiler vanachter, waarschijnlijk met zijn neus in de lucht ….

    Login om te reageren
  66. Benz.. zegt

    24 maart 2010 om 17:32

    Ziet er goed uit.. Not my cup of tea, de “gewone” versie dan weer wél!

    Login om te reageren
  67. P-Olivier zegt

    24 maart 2010 om 17:42

    @ Peugeot GTI deze zal je niet op Le Mans zien! Is eerder iets voor de 24H van Spa en Nürburgring. Le Mans is GT1 en GT2…

    Kijk alvast vooruit om hierover te schrijven!

    Login om te reageren
  68. Dimglor zegt

    24 maart 2010 om 18:53

    Leuke auto… Enkel die spoiler…
    Maarja je moet iets over hebben voor een goeie plaats ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North